REŠENJEO OBRAZOVANJU KOMISIJE ZA KOORDINACIJU INSPEKCIJSKOG NADZORA NAD POSLOVIMA IZ IZVORNE NADLEŽNOSTI GRADA KRALJEVA("Sl. list grada Kraljeva", br. 25/2016) |
I
Ovim rešenjem obrazuje se Komisija za koordinaciju inspekcijskog nadzora nad poslovima iz izvorne nadležnosti grada Kraljeva (u daljem tekstu: Komisija), radi obezbeđivanja obuhvatnijeg i delotvornijeg nadzora i izbegavanja preklapanja i nepotrebnog ponavljanja nadzora i usklađivanja inspekcijskog nadzora između inspekcija koje vrše inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti grada Kraljeva.
II
Utvrđuje se da inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti vrše:
1. Komunalna inspekcija, u sastavu Odeljenja za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Kraljeva;
2. Inspekcija za saobraćaj i puteve, u sastavu Odeljenja za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Kraljeva;
3. Inspekcija za utvrđivanje, kontrolu i naplatu javnih prihoda, u sastavu Odeljenja za poresku administraciju Gradske uprave grada Kraljeva;
4. Budžetska inspekcija, organizovana u Službi za budžetsku inspekciju grada Kraljeva.
III
Poslovi i zadaci Komisije su:
1) razmatranje i davanje mišljenja na predloge planova inspekcijskog nadzora, koje dostavljaju inspekcije;
2) praćenje dostignutog nivoa koordinacije inspekcija, iniciranje mera, utvrđivanje smernica i davanje uputstava u cilju unapređenja koordinacije inspekcija i delotvornosti inspekcijskog nadzora, i praćenje njihove realizacije, a naročito:
1) za usklađivanje planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija,
2) za razmenu informacija u vršenju inspekcijskog nadzora,
3) za unapređenje inspekcijskog nadzora na osnovu informacija iz godišnjeg izveštaja o radu inspekcija,
4) za razvoj informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora;
3) razmatranje i davanje mišljenja na nacrte odluka i predloge drugih propisa kojima se uređuju pitanja inspekcijskog nadzora;
4) razmatranje mišljenja, direktiva, metodoloških materijala i priručnika za rad inspekcije, analiza prakse inspekcijskog nadzora i zauzimanje stavova u cilju ujednačavanja postupanja inspekcije u istim ili sličnim situacijama prema svim nadziranim subjektima i objavljivanje tih stavova;
5) učestvovanje u analizi potreba za finansiranjem, tehničkom opremljenošću i stručnim usavršavanjem inspektora, kao i utvrđivanju programa stručnog usavršavanja inspektora, podnošenje inicijativa nadležnim organima koje se odnose na finansiranje, tehničku opremljenost i programe obuka i drugih oblika stručnog usavršavanja inspektora;
6) davanje stručnog mišljenja o predlozima kontrolnih lista, kao i njihovih izmena i dopuna;
7) staranje da se na službenoj internet stranici grada Kraljeva objavljuju propisi, akti i dokumenti koji se odnose na inspekcijski nadzor;
8) pružanje obaveštenja koja se odnose na delokrug inspekcija u nadležnosti grada Kraljeva, na upit zainteresovanih lica najkasnije u roku od sedam radnih dana;
9) podnošenje, po potrebi, izveštaja Gradskom veću i Skupštini i davanje predloga za preduzimanje mera iz njihove nadležnosti;
10) staranje da se na službenoj internet stranici grada Kraljeva objavljuju informacije o svim nosiocima poslova inspekcijskog nadzora, a naročito podaci o njihovim nadležnostima, adresama, telefonima i adresama elektronske pošte, kao i o njihovim rukovodiocima;
11) preduzimanje odgovarajućih aktivnosti u vezi sa obraćanjem podnosioca pritužbe na rad inspekcije koji je nezadovoljan odlukom o pritužbi;
12) razmatranje izveštaja o radu unutrašnje kontrole inspekcije;
13) obavljanje drugih poslova i zadataka utvrđenih zakonom.
IV
Komisiju čine predsednik i pet članova.
Predsednik i članovi Komisije imaju zamenike.
Predsednik Komisije saziva i vodi sednice Komisije, rukovodi radom Komisije, usklađuje rad članova i radnih grupa i stručnih timova.
Zamenik predsednika Komisije zamenjuje predsednika Komisije u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
V
U Komisiju se imenuju:
- za predsednika:
dr Predrag Terzić, gradonačelnik;
- za zamenika predsednika:
Marica Mijajlović, zamenik gradonačelnika;
1. Miloš Petrović, načelnik Gradske uprave, član;
- Jelena Bekčić Luković, zamenik načelnika Gradske uprave, zamenik člana;
2. Jasminka Jovanović, načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove, član;
- Gorica Rajičić, šef Odseka komunalne, prosvetne i inspekcije za saobraćaj i puteve, zamenik člana;
3. Jovan Simović, načelnik Odeljenja za poresku administraciju, član;
- Dajana Radulović, šef Odseka za kontrolu javnih prihoda, zamenik člana;
4. Dragan Bodić, rukovodilac Službe za budžetsku inspekciju grada Kraljeva, član;
- Milomir Prodanović, načelnik Odeljenja za privredu i finansije, zamenik člana;
5. Zvonko Kovačević, načelnik Odeljenja za urbanizam, građevinarstvo i stambeno-komunalne delatnosti, član;
- Biljana Čolović, šef Odseka za stambeno-komunalne delatnosti, zamenik člana.
VI
Inspekcije su dužne da se pridržavaju smernica i uputstava iz stava III tačka 2) ovog rešenja.
Član Komisije koji nije saglasan sa ovim smernicama i uputstvima može da podnese predlog Gradskom veću, odnosno Skupštini grada, da zauzmu stav povodom ovog pitanja, odnosno preduzmu mere i radnje iz svog delokruga.
Poslove iz stava III tačka 2) podtačka (4) ovog rešenja, Komisija obavlja u saradnji sa Odeljenjem za upravljanje imovinom i informacione tehnologije Gradske uprave, koja obavlja stručne poslove i poslove Gradske uprave koji se odnose na uspostavljanje i održavanje informacionog sistema i elektronske uprave u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora.
VII
Stručne i administrativno-tehničke poslove za Komisiju obavlja Odeljenje za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Kraljeva.
VIII
U okviru Komisije obrazuju se radne grupe i stručni timovi za određenu oblast, odnosno određena pitanja inspekcijskog nadzora. Radnom grupom, odnosno stručnim timom rukovodi član Komisije, a u radu radne grupe, odnosno stručnog tima mogu učestvovati predstavnici inspekcija koje nemaju članove u sastavu Komisije, Odeljenja komunalne policije, javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač grad, udruženja, komora i drugih asocijacija, naučnih i obrazovnih ustanova, kao i drugih organizacija čiji je rad povezan sa sistemom i poslovima inspekcijskog nadzora u gradu Kraljevu.
IX
Komisija je ovlašćena da zahteva podatke, obaveštenja, isprave i izveštaje koji su joj potrebni za obavljanje njenih poslova i zadataka od nadležnih organa i imalaca javnih ovlašćenja.
X
Komisija donosi Poslovnik o radu, u roku od mesec dana od dana obrazovanja.
XI
Komisija usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti grada Kraljeva, obezbeđivanjem koordinacije i međusobne saradnje inspekcija grada Kraljeva, u utvrđivanju planova inspekcijskog nazora i rada inspekcija i saradnje u postupku vršenja samostalnog ili zajedničkog inspekcijskog nadzora.
Saradnja između inspekcija ostvaruje se u skladu sa oblicima saradnje utvrđenim zakonom i drugim propisima kojima se uređuju državna uprava i lokalna samouprava, Zakonom o inspekcijskom nadzoru i posebnim zakonima, i naročito obuhvata međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje pomoći i zajedničke mere i radnje od značaja za inspekcijski nadzor, kao i druge načine unapređenja delotvornosti inspekcijskog nadzora u nadležnosti grada Kraljeva.
U okviru svog delokruga, u skladu sa odlukom kojom se uređuje Gradska uprava, Odeljenje za inspekcijske poslove usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti grada Kraljeva.
XII
Komisija podnosi Skupštini redovne godišnje izveštaje o radu, kao i vanredne izveštaje po potrebi i redovno ih objavljuje na zvaničnoj internet stranici grada.
Komisija podnosi Skupštini godišnji izveštaj najkasnije do 31. januara tekuće godine, za prethodnu godinu.
XIII
Ovo rešenje objaviti u "Službenom listu grada Kraljeva".