PRAVILNIK
O DISCIPLINSKOJ I MATERIJALNOJ ODGOVORNOSTI ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI GRADA SOMBORA

("Sl. list Grada Sombora", br. 19/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom, u skladu sa zakonom, utvrđuju se:

- disciplinska odgovornost zaposlenih u Gradskoj upravi grada Sombora (u daljem tekstu: Gradska uprava),

- vrste povreda radnih obaveza,

- disciplinski postupak i izricanje disciplinske mere,

- materijalna odgovornost zaposlenih u Gradskoj upravi,

- postupak za utvrđivanje materijalne odgovornosti,

- druga pitanja koja se odnose na postupak za utvrđivanje disciplinske i materijalne odgovornosti i izricanje mera u disciplinskom postupku i postupku za utvrđivanje materijalne odgovornosti.

Član 2

Za svoj rad zaposleni u Gradskoj upravi odgovaraju materijalno i disciplinski.

Krivična odnosno prekršajna odgovornost ne isključuje disciplinsko kažnjavanje za isto delo koje je bilo predmet krivičnog odnosno prekršajnog postupka, bez obzira na to da li je zaposleni oslobođen krivične odgovornosti odnosno prekršajne odgovornosti.

Član 3

Pod povredom radne obaveze u smislu odredaba ovog Pravilnika podrazumeva se postupanje zaposlenih u Gradskoj upravi suprotno odredbama važećih zakonskih propisa, akata Skupštine grada Sombora, kao i Kodeksa poslovnog ponašanja i poslovne etike zaposlenih u Gradskoj upravi grada Sombora.

Zaposleni u Gradskoj upravi koji svojom krivicom ne ispunjava radne obaveze ili se ne pridržava naloga i uputstava Načelnika Gradske uprave (u daljem tekstu: Načelnik) ili neposrednog rukovodioca donetih u vezi sa izvršavanjem radnih zadataka i poslova, odgovara za povredu radne obaveze u skladu sa ovim Pravilnikom.

II DISCIPLINSKA ODGOVORNOST

Član 4

Zaposleni u Gradskoj upravi disciplinski su odgovorni za povrede radnih obaveza i dužnosti koje učine svojom krivicom sa umišljajem ili iz nehata.

Član 5

Povrede radnih obaveza i dužnosti zaposlenih u Gradskoj upravi mogu biti lakše i teže.

Član 6

Lakše povrede radnih obaveza i dužnosti jesu:

1) neblagovremen dolazak na posao i odlazak s posla pre isteka radnog vremena ili neopravdano odsustvovanje s posla za vreme kad je obavezna prisutnost;

2) nesavesno čuvanje službenih spisa ili podataka;

3) neopravdan izostanak s posla jedan radni dan;

4) neobaveštavanje o propustima u vezi sa zaštitom na radu;

5) ponašanja odnosno radnje zaposlenog suprotno odredbama Kodeksa poslovnog ponašanja i poslovne etike zaposlenih u Gradskoj upravi grada Sombora, izuzev ponašanja odnosno povreda radne dužnosti koja su Kodeksom ili Zakonom o radnim odnosima u državnim organima određena kao teža povreda radne dužnosti.

Član 7

Teže povrede radnih obaveza i dužnosti jesu:

1) neizvršavanje ili nesavesno, neblagovremeno ili nemarno vršenje radnih i drugih obaveza;

2) izražavanje i zastupanje političkih opredeljenja u obavljanju poslova u državnom organu;

3) nedostojno, uvredljivo ili na drugi način neprimereno ponašanje prema građanima, pravnim licima i drugim strankama u postupku pred državnim organima;

4) odbijanje davanja podataka ili davanje netačnih podataka državnim organima, drugim organizacijama i zajednicama i građanima, ako je davanje podataka propisano zakonom ili propisom donetim na osnovu zakona;

5) zloupotreba službenog položaja ili prekoračenje ovlašćenja;

6) nezakonito raspolaganje materijalnim sredstvima;

7) radnje koje ometaju građane, pravna lica i druge stranke u ostvarivanju njihovih prava i interesa u postupku kod državnih organa;

8) odbijanje poslova radnog mesta na koje je zaposleni raspoređen ili odbijanje naloga funkcionera koji rukovodi državnim organom, odnosno neposrednog rukovodioca, bez opravdanih razloga;

9) neopravdan izostanak s posla najmanje dva uzastopna radna dana;

10) zloupotreba prava odsustvovanja u slučaju bolesti;

11) odbijanje stručnog usavršavanja na koje se zaposleni upućuje;

12) dolazak na rad u pijanom stanju ili uživanje alkohola ili drugih opojnih sredstava koji smanjuju radnu sposobnost u toku radnog vremena;

13) odbijanje propisanog zdravstvenog pregleda;

14) ponavljanje lakših povreda radnih obaveza;

15) povreda prava i obaveza vezanih za status zaposlenog u državnom organu;

16) neizvršavanje radne i druge obaveze u smislu propisa o štrajku;

17) ponašanja odnosno radnje zaposlenog i povrede radne dužnosti koja su Kodeksom poslovnog ponašanja i poslovne etike zaposlenih u Gradskoj upravi grada Sombora, određena kao teža povreda radne dužnosti.

Član 8

Ako postoji osnovana sumnja da je zaposleni učinio težu povredu radne obaveze iz člana 7. stav 1. tačka 12) ovog pravilnika, Načelnik će naložiti da se zaposleni podvrgne ispitivanju pomoću odgovarajućih sredstava i aparata (alkotest i dr.) u skladu sa Pravilnikom o postupku provere zaposlenih u Gradskoj upravi grada Sombora da li su pod uticajem alkohola ili drugih psihoaktivnih supstanci, odnosno sredstava koja izazivaju bolesti zavisnosti.

III DISCIPLINSKI POSTUPAK

1. Pokretanje i vođenje disciplinskog postupka

Član 9

Zahtev za pokretanje disciplinskog postupka za utvrđivanje disciplinske odgovornosti zaposlenog u Gradskoj upravi ima pravo da podnese neposredni rukovodilac zaposlenog u Gradskoj upravi.

Zahtev za pokretanje disciplinskog postupka za utvrđivanje disciplinske odgovornosti lica koje rukovodi unutrašnjom organizacionom jedinicom u gradskoj upravi podnosi zamenik Načelnika.

Pismeni zahtev za pokretanje disciplinskog postupka podnosi se Načelniku, i sadrži:

- ime i prezime zaposlenog lica;

- radno mesto zaposlenog lica na koje je raspoređen;

- vreme, mesto i način izvršenja povrede;

- kvalifikaciju povrede radnih dužnosti;

- dokaze na kojima se zasniva sumnja da je zaposleni učinio povredu radne obaveze;

- ime i prezime podnosioca zahteva;

- datum podnošenja zahteva.

Svaki zaposleni i svako izabrano, imenovano i postavljeno lice u Gradskoj upravi ima pravo na podnošenje inicijative za pokretanje disciplinskog postupka koja mora biti obrazložena.

Član 10

Disciplinski postupak je javan, s tim što se javnost može isključiti ako to zahteva potreba čuvanja državne ili druge propisane tajne.

Zaključak o isključenju javnosti donosi Načelnik.

Zaključak o isključenju javnosti mora biti obrazložen i objavljen na oglasnoj tabli.

Protiv zaključka iz stava 2. ovog člana nije dozvoljen poseban prigovor već se isti može pobijati prigovorom protiv odluke donete u disciplinskom postupku.

Član 11

Zaposleni čija se disciplinska odgovornost utvrđuje mora biti saslušan u disciplinskom postupku i mora mu se omogućiti odbrana.

Član 12

O pokretanju disciplinskog postupka obavezno se obaveštava se Sindikalna organizacija Gradske uprave Sombora (u daljem tekstu: Sindikat), čiji je zaposleni član.

Član 13

Disciplinski postupak, protiv zaposlenog ili lica koje rukovodi unutrašnjom organizacionom jedinicom u Gradskoj upravi, vodi i disciplinsku meru izriče Načelnik.

Načelnik nije vezan za kvalifikaciju povrede radnih dužnosti koja je predložena zahtevom za pokretanje disciplinskog postupka.

Postupak za utvrđivanje povrede radne obaveze je hitan.

Član 14

Ovlašćenje za vođenje disciplinskog postupka i izricanje disciplinske mere protiv zaposlenog i rukovodioca unutrašnje organizacione jedinice u Gradskoj upravi može se preneti na zamenika Načelnika ili drugog funkcionera Gradske uprave.

Član 15

U disciplinskom postupku shodno se primenjuju pravila upravnog postupka o usmenoj raspravi, dokazivanju, zapisniku i dostavljanju.

2. Prethodni postupak

Član 16

Načelnik na osnovu zahteva za pokretanje disciplinskog postupka sprovodi prethodan postupak.

U prethodnom postupku se sprovode pripremne radnje i utvrđuje postojanje uslova za vođenje disciplinskog postupka.

Po sprovedenom prethodnom postupku Načelnik može doneti:

Zaključak kojim će odbaciti zahtev za pokretanje disciplinskog postupka, ili Zaključak o pokretanju disciplinskog postupka.

Član 17

Načelnik će Zaključkom odbaciti zahtev za pokretanje disciplinskog postupka ako utvrdi:

- da je nastupila zastarelost za pokretanje i vođenje disciplinskog postupka;

- da radnja za koju se zaposleni tereti ne predstavlja povredu radne obaveze i dužnosti;

- da ne postoje dokazi o povredi radne obaveze i izvršiocu;

- da je licu protiv koga je podneta inicijativa prestao radni odnos.

Prethodni postupak se mora okončati u roku od 8 dana od dana prijem zahteva.

Član 18

Ukoliko zahtev za pokretanje disciplinskog postupka ne bude odbačen, donosi se zaključak o pokretanju disciplinskog postupka.

Zaključak o pokretanju disciplinskog postupka sadrži: naznačenje donosioca, pravni osnov, ime i prezime lica protiv koga se pokreće postupak sa podacima iz osnovne evidencije o radu i adresom stanovanja, vreme, mesto, način izvršenja i opis povrede radne obaveze, dokaze koji ukazuju na izvršenje povrede radne obaveze, potpis i pečat i broj i datum donošenja.

Zaključak o pokretanju disciplinskog postupka, dostavlja se zaposlenom protiv koga se pokreće postupak.

Obaveštenje o pokretanju disciplinskog postupka dostavlja se sindikalnoj organizaciji, ukoliko je zaposleni protiv koga je pokrenut disciplinski postupak član sindikalne organizacije.

Protiv Zaključka iz stava 1. ovog člana nije dozvoljen prigovor.

3. Usmena rasprava

Član 19

Kad utvrdi da su ispunjeni uslovi za vođenje disciplinskog postupka, Načelnik zakazuje usmenu raspravu radi utvrđivanja odgovornosti zaposlenog.

Zaposlenom protiv koga je pokrenut disciplinski postupka mora se ostaviti najmanje osam dana za pripremu odbrane, računajući od dana prijema zaključka kojim je pokrenut disciplinski postupak do dana zakazivanja usmene rasprave.

Član 20

Na usmenu raspravu se pozivaju: zaposleni protiv koga se vodi disciplinski postupak, podnosilac zahteva za pokretanje disciplinskog postupka, svedoci, veštaci, predstavnik sindikalne organizacije, branilac i druga lica čije je prisustvo potrebno po oceni Načelnika.

Poziv za raspravu sadrži: naziv organa koji je izdao poziv, ime i prezime i adresa lica koje se poziva na raspravu, mesto, dan i čas održavanja rasprave, predmet zbog kog se poziva i u kom svojstvu (kao stranka, veštak, svedok itd) i koja pomoćna sredstva i dokaze pozvani treba da pribavi odnosno podnese, pouku o pravu zaposlenog protiv koga se void disciplinski postupak da uzme branioca i upozorenje da je, u slučaju sprečenosti da se odazove pozivu, dužno da o tome izvesti načelnika i da će se rasprava održati i u slučaju ako pozvano lice na raspravu nedođe, a svoj izostanak ne opravda, kao i obaveštenje o isključenju javnosti, ukoliko je takav zaključak donet.

Član 21

Načelnik na usmenoj raspravi utvrđuje činjenično stanje od značaja za odlučivanje o odgovornosti zaposlenog.

Usmenom raspravom rukovodi Načelnik ili lice kome je dato ovlašćenje za vođenje disciplinskog postupka.

Nakon otvaranja usmene rasprave utvrđuje se da li su pozivi uredno dostavljeni svim pozvanim licima i da li su se pozvani odazvali pozivu.

Ako zaposleni protiv koga je podnet zahtev za pokretanje disciplinskog postupka nije došao i nema dokaza da je uredno pozvan, rasprava se odlaže.

Odsustvovanje podnosioca zahteva, odnosno lica koje zastupa zahtev za pokretanje disciplinskog postupka, nije smetnja održavanju rasprave.

Rasprava se može održati i u odsustvu zaposlenog ako se dokaže da je uredno pozvan i nije pisanim putem opravdao svoj izostanak.

Član 22

Ako se utvrdi da su ispunjeni uslovi za održavanje rasprave, pristupa se čitanju zahteva za pokretanje disciplinskog postupka.

Nakon čitanja zahteva za pokretanje disciplinskog postupka, Načelnik poziva zaposlenog da iznese svoju odbranu.

Po saslušanju odbrane pristupa se izvođenju dokaza.

Dokazna sredstva u postupku mogu biti: čitanje isprava, spisa, akata i drugih službenih evidencija, saslušanje svedoka, uviđaj, veštačenje i druga sredstva u skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku.

Načelnik može odlučiti da se rasprava odloži, kad je potrebno da se upotpuni izvođenje dokaza.

Kada budu izvedeni svi dokazi koje Načelnik oceni potrebnim za utvrđivanje činjeničnog stanja, omogućiće se sindikalnoj organizaciji da iznese svoje mišljenje, usmeno na raspravi, ili u pismenoj formi, u roku koji odredi načelnik uprave, a koji ne može biti duži od osam dana od dana održavanja usmene rasprave.

Član 23

O saslušanju zaposlenog protiv koga se vodi disciplinski postupak, saslušanju svedoka i izvođenju drugih dokaza, kao i o toku rasprave vodi se zapisnik.

Zapisnik sa usmene rasprave vodi zaposleni koga odredi Načelnik.

Zapisnik potpisuju Načelnik, zaposleni, branilac i drugi učesnici u postupku.

Zapisnik sa usmene rasprave uručuje se prisutnim licima, a dostavlja se zaposlenom protiv koga je pokrenut disciplinski postupak u roku od tri dana od dana održavanja usmene rasprave, ukoliko je u skladu sa članom 21. stav 6. ovog Pravilnika usmena rasprava održana u njegovom odsustvu.

Ukoliko predstavnik sindikalne organizacije ne prisustvuje usmenoj raspravi, zapisnik se dostavlja sindikalnoj organizaciji u roku od tri dana od dana održavanja usmene rasprave.

4. Donošenje rešenja

Član 24

Nakon što se utvrde sve činjenice i okolnosti od značaja za donošenje odluke, savesnom i brižljivom ocenom svakog dokaza posebno i svih dokaza zajedno, donosi se odluka u disciplinskom postupku.

Odluku iz stava 1. ovog člana Načelnik donosi u roku od osam dana od dana zaključenja rasprave.

Pri donošenju odluke uzimaju se u obzir olakšavajuće i otežavajuće okolnosti, naročito težina povrede radne obaveze i njene posledice, stepen odgovornosti zaposlenog protiv koga je vođen disciplinski postupak, uslovi pod kojima je povreda radne obaveze učinjena, prethodni rad i ponašanje zaposlenog o čijoj odgovornosti se odlučuje posle učinjene povrede radne obaveze i druge okolnosti koje mogu biti od uticaja na utvrđivanje disciplinske odgovornosti i izricanje disciplinske mere.

Član 25

Po sprovedenom disciplinskom postupku, na osnovu utvrđenog činjeničnog stanja, Načelnik donosi rešenje kojim se zaposleni oglašava krivim i izriče mu se disciplinska mera, oslobađa se od odgovornosti ili se postupak obustavlja.

Rešenje kojim se zaposleni oglašava krivim i izriče mu se disciplinska mera donosi se kada se utvrdi da je zaposleni učinio povredu radne obaveze i da je odgovoran za njeno izvršenje.

Rešenje kojim se zaposleni oslobađa odgovornosti donosi se kada se utvrdi da zaposleni nije učinio povredu radne dužnosti odnosno ako povreda za koju se zaposleni tereti ne predstavlja povredu radne obaveze, ako postoje okolnosti koje isključuju disciplinsku odgovornost (nužna odbrana) i ako se ne dokaže da je zaposleni učinio povredu koja mu se stavlja na teret.

Rešenje kojim se obustavlja postupak donosi se kada zaposlenom u toku postupka prestane radni odnos u Gradskoj upravi.

Rešenje obavezno sadrži obrazloženje i pouku o pravnom leku.

Član 26

Rešenje se dostavlja zaposlenom putem lične dostave, podnosiocu zahteva za pokretanje disciplinskog postupka i Sindikatu, čiji je zaposleni član.

5. Prigovor protiv rešenja

Član 27

Protiv rešenja kojim se zaposleni oglašava krivim i izriče mu se disciplinska mera, zaposleni može podneti prigovor Načelniku, u roku od 8 dana od dana dostavljanja rešenja.

Načelnik je dužan da odluči o prigovoru u roku od 15 dana od dana podnošenja prigovora.

Član 28

Prigovor podnet protiv rešenja Načelnika zadržava izvršenje rešenja do njegove konačnosti.

Član 29

U prigovoru se navodi rešenje koje se pobija, označava donosilac, broj i datum rešenja protiv koga se podnosi prigovor, kao i razlozi podnošenja prigovora.

Ukoliko se u prigovoru iznose nove činjenice i novi dokazi, podnosilac prigovora dužan je daobrazloži zbog čega te činjenice i dokaze nije izneo u toku postupka.

Član 30

Prigovor podnet po isteku roka iz člana 27. stav 1. ovog Pravilnika, kao i prigovor koji nije izjavljen od strane zaposlenog protiv koga je vođen disciplinski postupak odbacuje se zaključkom.

Protiv zaključka o odbacivanju prigovora može se podneti prigovor Načelniku, u roku od osam dana od dana dostavljanja zaključka.

Ukoliko prigovor podnet u skladu sa stavom 2. ovog člana bude ocenjen kao osnovan, rešenjem će se poništiti zaključak kojim je odbačen prigovor podnet protiv rešenja o disciplinskoj odgovornosti i istim rešenjem odlučiti i po tom prigovoru.

Član 31

Razmatrajući podneti prigovor Načelnik preispituje svoju odluku i može rešenjem:

- odbiti prigovor kao neosnovan i potvrditi prvostepeno rešenje,

- usvojiti prigovor kao osnovan i doneti novo rešenje kojim se zamenjuje ranije doneto rešenje o disciplinskoj odgovornosti.

Član 32

Drugostepeno rešenje se dostavlja zaposlenom putem lične dostave, podnosiocu zahteva za pokretanje disciplinskog postupka i Sindikatu, čiji je zaposleni član.

Član 33

Ako Načelnik u utvrđenom roku ne odluči o podnetom prigovoru ili ako zaposleni nije zadovoljan odlukom Načelnika povodom podnetog prigovora, zaposleni se može obratiti nadležnom sudu u roku od 15 dana od dana prijema odluke kojom je odlučeno o njegovom prigovoru, odnosno u roku od 15 dana od isteka roka za odlučivanje o prigovoru.

6. Zastarelost pokretanja i vođenja disciplinskog postupka

Član 34

Pokretanje i vođenje disciplinskog postupka zastareva u roku od šest meseci od dana izvršene povrede.

Rok iz stava 1. ovog člana ne teče za vreme odsustvovanja sa rada zbog bolovanja ili godišnjeg odmora.

7. Disciplinske mere

Član 35

Za povrede radnih obaveza zaposlenom se može izreći jedna od disciplinskih mera, i to:

- za lakše povrede iz člana 6. ovog Pravilnika može se izreći novčana kazna u visini do 20% od jednomesečnog iznosa plate isplaćene za mesec u kome je odluka doneta,

- za teže povrede iz člana 7. ovog Pravilnika mogu se izreći disciplinska mera novčana kazna u visini od 20% do 35% od plate isplaćene za mesec u kome je odluka doneta, u trajanju od tri do šest meseci, ili disciplinska mera prestanak radnog odnosa.

8. Udaljenje sa rada

Član 36

Zaposleni protiv koga je pokrenut disciplinski postupak za težu povredu radne dužnosti može da bude udaljen sa rada do okončanja disciplinskog postupka, ako bi njegovo ostajanje na radu moglo da šteti interesima Gradske uprave.

Zaposleni takođe može biti udaljen sa rada ako je protiv njega pokrenut krivični postupak zbog krivičnog dela učinjenog na radu ili u vezi sa radom.

Udaljenje iz stava 1. i 2. ovog člana može da traje najduže tri meseca.

Član 37

Zaposleni kome je određen pritvor udaljuje se sa rada od prvog dana pritvora, dok pritvor traje.

Član 38

Za vreme privremenog udaljenja zaposlenog sa rada, zaposlenom pripada naknada zarade u visini jedne četvrtine, a ako izdržava porodicu u visini jedne trećine osnovne zarade.

9. Izvršenje disciplinske mere

Član 39

Rešenje o disciplinskoj odgovornosti izvršava se kada postane konačno.

Rešenje o disciplinskoj odgovornosti postaje konačno:

1. kada istekne rok za podnošenje prigovora, a prigovor nije podnet;

2. danom dostavljanja rešenja donetog po prigovoru.

Član 40

Rešenje kojim je izrečena disciplinska mera prestanka radnog odnosa izvršava načelnik.

Rešenje kojim je izrečena novčana kazna izvršava se obustavom od zarade zaposlenog.

Meru iz stava 2. ovog člana izvršava Odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove finansija odnosno za obračun zarada zaposlenih.

Član 41

U Gradskoj upravi, u okviru propisane evidencije o radu, na osnovu konačnog rešenja o disciplinskoj odgovornosti upisuje se izrečena disciplinska mera.

Ako zaposleni u roku od jedne godine od dana pravosnažnosti rešenja o izricanju disciplinske mere zbog lakše povrede radne dužnosti, odnosno dve godine od dana pravosnažnosti rešenja o izricanju disciplinske mere zbog teže povrede radne dužnosti ne učini novu povredu radne dužnosti, izrečena mera se briše iz evidencije.

IV MATERIJALNA ODGOVORNOST

Član 42

Zaposleni u Gradskoj upravi odgovoran je za štetu koju je na radu ili u vezi s radom, namerno ili iz grube nepažnje, prouzrokovao Gradskoj upravi, pravnom licu ili građaninu.

Postojanje štete, njenu visinu, okolnosti pod kojima je nastala, ko je štetu prouzrokovao i kako je nadoknađuje utvrđuje posebna komisija - Komisija za utvrđivanje materijalne štete (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Načelnik za svaki pojedinačni slučaj prouzrokovanja štete.

Član 43

Ako štetu prouzrokuje više zaposlenih, svaki zaposleni odgovoran ja za deo štete koju je prouzrokovao.

Ako se za zaposlenog iz stava 1. ovog člana ne može utvrditi deo štete koju je prouzrokovao, smatra se da su svi zaposleni podjednako odgovorni i štetu nadoknađuju u jednakim delovima.

Ako je više zaposlenih prouzrokovalo štetu krivičnim delom sa umišljajem, za štetu odgovaraju solidarno.

Član 44

Postupak za utvrđivanje odgovornosti zaposlenog za štetu, pokreće se rešenjem.

Načelnik je dužan da donese rešenje o pokretanju postupka za utvrđivanje odgovornosti u roku od pet dana od dana prijema prijave o prouzrokovanoj šteti ili ličnog saznanja da je prouzrokovana šteta.

Prijava iz stava 2. ovog člana, naročito, sadrži:

- ime i prezime zaposlenog koji je štetu prouzrokovao,

- vreme i način izvršenja štetne radnje,

- dokaze koji ukazuju da je zaposleni prouzrokovao štetu i

- predlog Načelniku da pokrene postupak za utvrđivanje odgovornosti zaposlenog za štetu.

Član 45

Rešenje o pokretanju postupka za utvrđivanje odgovornosti zaposlenog za štetu donosi se u pisanom obliku i naročito sadrži:

- ime i prezime zaposlenog,

- poslove na koje je zaposleni raspoređen,

- vreme, mesto i način izvršenja štetne radnje,

- dokaze koji ukazuju da je zaposleni izvršio štetnu radnju i

- obrazovanje Komisije.

Rešenje iz stava 1. ovog člana se dostavlja zaposlenom i članovima Komisije.

Član 46

Visina štete utvrđuje se na osnovu cenovnika ili knjigovodstvene evidencije vrednosti stvari.

Ako se visina štete ne može utvrditi u tačnom iznosu, odnosno na osnovu cenovnika ili knjigovodstvene evidencije ili bi utvrđivanje njenog iznosa prouzrokovalo nesrazmerne troškove, visinu naknade štete utvrđuje Komisija u paušalnom iznosu, procenom štete ili veštačenjem preko stručnog lica.

Član 47

Kada Komisija utvrdi činjenice i okolnosti od uticaja na odgovornost zaposlenog, Načelnik zakazuje raspravu o odgovornosti zaposlenog.

Nakon održane rasprave Načelnik donosi rešenje kojim se zaposleni obavezuje da nadoknadi štetu ili se oslobađa od odgovornosti.

Član 48

Načelnik može zaposlenog obavezati da štetu nadoknadi u novcu ili, ako je to moguće, popravkom ili dovođenjem oštećene stvari u stanje u kome je postojalo pre nastupanja štete.

O tome da li pristaje ili ne pristaje da naknadi štetu, zaposleni je dužan da da pismenu izjavu.

Ako zaposleni ne pristane da nadoknadi štetu ili u utvrđenom roku od dana davanja izjave da pristaje da štetu nadoknadi, istu ne nadoknadi, o šteti odlučuje nadležni sud.

Član 49

Ukoliko bi isplatom naknade za štetu Gradskoj upravi bila ugrožena egzistencija zaposlenog i njegove porodice, zaposleni se može delimično osloboditi plaćanja naknade za štetu.

Načelnik može i u drugim opravdanim slučajevima, delimično osloboditi zaposlenog od naknade štete koju je prouzrokovao, osim ako je štetu prouzrokovao namerno.

Predlog za oslobađanje od naknade štete može podneti zaposleni.

Pri donošenju odluke o delimičnom oslobađanju od naknade štete, Načelnik će ceniti rad i ponašanje zaposlenog, kao i da li bi zaposleni naknadom štete bio doveden u težak materijalni položaj.

Član 50

Zaposleni koji je u radu ili u vezi s radom, namerno ili krajnjom nepažnjom, prouzrokovao štetu trećem licu, a koju je nadoknadila Gradska uprava, dužan je da Gradskoj upravi nadoknadi iznos isplaćene štete.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 51

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".