PRAVILNIKO SPROVOĐENJU POSTUPKA PO ZAHTEVIMA ZA OSLOBAĐANJE OD OBAVEZE PLAĆANJA TAKSE ZA JAVNI MEDIJSKI SERVIS- za Javnu medijsku ustanovu "Radio-televizija Vojvodine" - |
Ovim pravilnikom se bliže uređuje sprovođenje postupka po zahtevima za oslobađanje od obaveze plaćanja takse za javni medijski servis i dokumentacija kojima se dokazuju činjenice bitne za odlučivanje po zahtevu, u cilju jednoobraznog postupanja Javne medijske ustanove "Radio-televizija Srbije" i Javne medijske ustanove "Radio-televizija Vojvodine" (u daljem tekstu zajednički: javni medijski servis).
U skladu sa Zakonom o javnim medijskim servisima (u daljem tekstu: Zakon) obveznik plaćanja takse je svako fizičko i pravno lice koje je korisnik merila električne energije po stambenoj jedinici, odnosno poslovnom prostoru.
Uslovi za oslobađanje od plaćanja takse su propisani članom 42. Zakona.
Pravo na oslobađanje od obaveze plaćanja takse ostvaruje se na osnovu zahteva, koji se podnosi na obrascu čiju sadržinu i formu utvrđuju zajedničkom odlukom RTS i RTV.
Zahtev se podnosi na uredno popunjenom i potpisanom obrascu za oslobađanje od plaćanja takse za javni medijski servis, sa priloženom potrebnom dokumentacijom za utvrđivanje činjenica koji su zakonski uslov za oslobađanje.
Za oslobađanje navedeno u članu 42. stav 1. tačke od 1) - 6) Zakona, zahtev se podnosi sa priloženom sledećom dokumentacijom:
1. osoba sa invaliditetom sa 100% telesnog oštećenja
POTREBNA DOKUMENTACIJA:
- kopija rešenja nadležnog organa (Republički fond penzijskog i invalidskog osiguranja, Pokrajinski fond penzijskog i invalidskog osiguranja...).
2. osoba sa invaliditetom sa manje od 100% telesnog oštećenja, ako joj je. u skladu sa odredbama posebnih propisa, priznato pravo na dodatak za tuđu negu i pomoć
POTREBNA DOKUMENTACIJA:
- kopija rešenja nadležnog organa o priznavanju prava na dodatak za tuđu negu i pomoć (Republički fond penzijskog i invalidskog osiguranja, Pokrajinski fond penzijskog i invalidskog osiguranja, Centar za socijalni rad...).
3. lice koje je trajno izgubilo sluh ili slepo lice
POTREBNA DOKUMENTACIJA:
*za lica koja su trajno izgubila sluh,
- kopija rešenja nadležnog organa o telesnom oštećenju od 70%.
*za slepa lica,
- kopija rešenja nadležnog organa o telesnom oštećenju 100% ili kopija rešenja o priznavanju prava na dodatak za tuđu negu i pomoć.
4. korisnik prava na novčanu socijalnu pomoć
POTREBNA DOKUMENTACIJA:
- kopija rešenja korisnika prava na socijalnu pomoć, izdata od strane Centra za socijalni rad.
5. penzioner sa minimalnom penzijom
POTREBNA DOKUMENTACIJA:
- kopija rešenja o ostvarenom pravu na penziju, izdato od strane nadležnog organa (Republički fond penzijskog i invalidskog osiguranja, Pokrajinski fond penzijskog i invalidskog osiguranja).
6. fizičko lice korisnik više merila električne energije u stambenoj jedinici, odnosno poslovnom prostoru koji se ne koristi.
POTREBNA DOKUMENTACIJA:
- dokaz o vlasništvu na nepokretnosti (kopije: rešenja Republičkog geodetskog zavoda o upisu prava svojine ili izvoda iz Lista nepokretnosti. Za neuknjižene nepokretnosti dokazi su kopije: poslednjeg rešenja o porezu na imovinu, pravnosnažnog rešenja o nasleđivanju ili overenog ugovora o sticanju prava svojine na nepokretnosti),
- dokaz da niko ne koristi objekat (izjava overena u opštini, sudu ili kod javnog beležnika-notara),
- dokaz o potrošnji električne energije (poslednji račun za električnu energiju na kome postoji grafikon potrošnje električne energije za poslednjih godinu dana ili listing potrošnje električne energije za poslednjih godinu dana (nulta potrošnja tj potrošnja od 0 do 300 kWh na godišnjem nivou).
Ne oslobađa se od obaveze plaćanja takse za javni medijski servis fizičko lice koje je korisnik jednog merila električne energije u stambenoj jedinici odnosno poslovnom prostoru koji se ne koristi.
Činjenica da podnosilac zahteva živi u jednočlanom domaćinstvu ili da je hranilac porodice u višečlanom domaćinstvu može se utvrditi na osnovu izjave podnosioca zahteva date na obrascu zahteva (popunjavanjem odgovarajućeg polja na obrascu), ili na posebnom dokumentu.
Za oslobađanje navedeno u članu 42. stav 1. tačke od 7) - 8) Zakona, zahtev se podnosi sa priloženom sledećom dokumentacijom:
7. ustanove koje se u smislu zakona koji uređuje oblast socijalne zaštite smatraju ustanovama za smeštaj korisnika, obrazovno-vaspitne ustanove. zdravstvene ustanove i organizacije osoba sa invaliditetom i preduzeća za radno osposobljavanje i zapošljavanje osoba sa invaliditetom
POTREBNA DOKUMENTACIJA:
- izvod iz javnog registra.
8. diplomatsko-konzularna predstavništva, pod uslovom reciprociteta
POTREBNA DOKUMENTACIJA:
- izvod iz javnog registra;
- potvrdu o ispunjenom uslovu reciprociteta.
Spisak ambasada i konzulata nalazi se na sajtu Ministarstva spoljnih poslova Republike Srbije (www.mfa.gov.rs).
U slučajevima kada se osnovanost zahteva za oslobađanje dokazuje rešenjem nadležnog organa koje sadrži vremenski ograničen period odobrenja prava o kojem je rešavano, ili rešenjem nadležnog organa kojim je utvrđeno određeno svojstvo ili stanje podnosioca zahteva na vremenski ograničen period, podnosilac zahteva se oslobađa od obaveze plaćanja takse za javni medijski servis za period koji je naveden u rešenju nadležnog organa.
U slučajevima oslobađanja od obaveze plaćanja takse za javni medijski servis iz člana 42. stav 1. tačka 6) Zakona, podnosilac zahteva se oslobađa od obaveze plaćanja takse za javni medijski servis za period do 12 meseci.
U slučajevima iz stava 1. i 2. ovog člana, posle isteka perioda važenja rešenja o oslobađanju, obveznik se ponovo zadužuje obavezom plaćanja takse za javni medijski servis, osim ukoliko prethodno ne podnese dokumentaciju na osnovu koje mu se izdaje novo rešenje o oslobađanju od obaveze.
Javni medijski servis donosi rešenje o oslobađanju obaveze plaćanja takse u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.
RTS rešava po zahtevima obveznika koji su korisnici merila električne energije po stambenoj jedinici, odnosno poslovnom prostoru, koji se nalazi van teritorije Autonomne Pokrajine Vojvodina.
RTV rešava po zahtevima obveznika koji su korisnici merila električne energije po stambenoj jedinici, odnosno poslovnom prostoru, koji se nalazi na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodina.
U slučaju da zahtev primi nenadležni javni medijski servis, dužan je da zahtev bez odlaganja dostavi nadležnom javnom servisu, sa zabeležbom datuma prijema zahteva i priloženim svim spisima koji se odnose na predmet.
Lice koje obrađuje predmet, po prijemu zahteva proverava urednost zahteva, odnosno da li je zahtev uredno popunjen i potpisan, kao i da li je priložena sva odgovarajuća dokumentacija za odlučivanje po zahtevu.
U slučaju da zahtev sadrži neki formalni nedostatak koji sprečava postupanje po zahtevu, ili ako je nerazumljiv ili nepotpun, lice koje obrađuje predmet učiniće sve što treba da se nedostaci otklone i odrediće podnosiocu rok, koji ne može biti kraći od 8 dana ni duži od 15 dana, u kom je dužan da to učini. To se može saopštiti podnosiocu, pisanim putem (uključujući elektronska sredstva komunikacije), telefonom, ili usmeno ako je podnosilac zahteva lično prisutan u prostorijama javnog medijskog servisa.
O učinjenom saopštenju, lice koje obrađuje predmet će odmah staviti zabelešku na spisu (zabeleška obavezno sadrži: kratak opis saopštenja, vreme, mesto i način saopštavanja, potpis lica koji obrađuje predmet i potpis podnosioca zahteva u slučaju usmenog saopštenja lično prisutnom podnosiocu zahteva).
Ako podnosilac zahteva otkloni nedostatke u određenom roku, smatraće se da je zahtev bio od početka uredan. Ako podnosilac zahteva ne otkloni nedostatke u određenom roku, pa se usled toga ne može postupati po zahtevu, lice koje obrađuje predmet sačinjava zaključak kojim se odbacuje takav zahtev. Na ovu posledicu podnosilac zahteva će se naročito upozoriti u pozivu za ispravku zahteva.
U slučaju da je zahtev uredan, lice koje obrađuje predmet sačinjava rešenje kojim se usvaja zahtev.
Rešenje kojim se usvaja zahtev, može se doneti u skladu sa članom 203. Zakona o opštem upravnom postupku. U tom slučaju rešenje može se sastojati samo od dispozitiva u vidu zabeleške na spisu. Ovakvo rešenje, po pravilu, saopštava se stranci usmeno, a pismeno joj se mora izdati ako ona to traži.
U slučaju da se iz zahteva i dostavljenih dokaza ne može utvrditi osnovanost zahteva, lice koje obrađuje predmet sačinjava rešenje kojim se odbija zahtev.
Obrasci zahteva za oslobađanje od plaćanja takse za javni medijski servis se mogu besplatno preuzeti na internet portalima javnog medijskog servisa (www.rts.rs i www.rtv.rs), kao i u štampanoj formi kod RTS i RTV.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od isticanja na oglasnim tablama RTV.