ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE ZA INTERNU REVIZIJU GRADA POŽAREVCA("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 11/2016) |
Ovom odlukom u skladu sa zakonom u okviru prava i dužnosti jedinice lokalne samouprave osniva se Služba za internu reviziju Grada Požarevca (u daljem tekstu: služba) i uređuje njena organizacija, kao i druga pitanja od značaja za rad službe.
Služba se osniva kao posebna organizaciona jedinica za internu reviziju Grada Požarevca u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru (u daljem tekstu: pravilnik) i Međunarodnim standardima interne revizije.
Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela organizacije, a u svom radu je odgovorna neposredno gradonačelniku.
Služba ima svoj pečat koji je okruglog oblika, prečnika 3,2 cm i sadrži tekst sledeće sadržine "Republika Srbija-Grad Požarevac-Služba za internu reviziju", a u sredini pečata se nalazi grb Republike Srbije.
II USPOSTAVLJANJE I ORGANIZACIJA SLUŽBE
Radom službe rukovodi šef službe, koji za svoj rad i rad Službe odgovara gradonačelniku.
Šefa službe postavlja i razrešava gradonačelnik.
Šef službe postavlja se na period od četiri godine.
Šef službe, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje sedam godina iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili na računovodstveno-finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.
O pravima i obavezama šefa službe odlučuje gradonačelnik.
Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi donosi šef službe uz saglasnost gradonačelnika.
Šef službe, uz saglasnost gradonačelnika, doneće akt iz stava 1. ovog člana, u roku od osam dana od dana postavljenja.
Na zaposlene u službi primenjuju se propisi, kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave.
Poslove internog revizora može da obavlja lice koje, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje tri godine iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili na računovodstveno- finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.
O pravima i obavezama zaposlenih u službi odlučuje šef službe.
Odluku o izboru zaposlenog između kandidata prijavljenih na oglas, donosi šef službe, koji vrši i raspoređivanje zaposlenih.
U skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, šef službe pojedinačno utvrđuje zvanja i plate zaposlenih u službi.
Zaposleni u službi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno.
Odgovornost zaposlenih u službi utvrđuje se aktom gradonačelnika u skladu sa zakonom.
Radni odnos zaposlenih u službi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.
Puno radno vreme u službi iznosi 40 časova nedeljno. Radna nedelja traje pet radnih dana.
III SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA SLUŽBE
Sredstva za finansiranje rada službe obezbeđuju se u budžetu Grada Požarevca.
Za obračun i isplatu plate šefa službe, primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima grada Požarevca.
Za obračun i isplatu plata internih revizora primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate zaposlenih u Gradskoj upravi Grada Požarevca.
Gradonačelnik će postaviti šefa službe u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Gradonačelnik i šef službe potpisaće Povelju interne revizije u roku od osam dana od dana postavljenja šefa službe.
Navedenom poveljom bliže će se odrediti:
- uloga i cilj interne revizije;
- status službe;
- delokrug rada interne revizije;
- odgovornost, prava i obaveze šefa službe;
- prava, dužnosti i ovlašćenja internog revizora;
- planiranje i sprovođenje postupka revizije i način izveštavanja;
- saradnja sa drugim telima.
Služba za internu reviziju Grada Požarevca će početi sa radom u skladu sa odredbama ove odluke stupanjem na snagu akta iz člana 7. ove odluke.
Služba za internu reviziju Grada Požarevca od internog revizora Gradske uprave Grada Požarevca preuzeće poslove, kao i predmete i arhivu.
Danom stupanja na snagu ove odluke, prestaje da važi odluka o osnivanju službe interne revizije broj 01-038-2/16 od 12.02.2016. godine.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".