PRAVILNIKO SLUŽBENIM PUTOVANJIMA IZABRANIH I POSTAVLJENIH LICA U ORGANIMA GRADA ZRENJANINA("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 19/2014, 26/2014 i 25/2016) |
Službenim putovanjem izabranih i postavljenih lica u organima grada Zrenjanina smatra se putovanje na koje se izabrana i postavljena lica (u daljem tekstu: funkcioneri) upućuju da, po nalogu ovlašćenog lica, izvrše određeni službeni posao van mesta svog redovnog zaposlenja u zemlji i inostranstvu.
Ovlašćeno lice, u smislu člana 1. ovog pravilnika je:
- Gradonačelnik, koji izdaje nalog za službeno putovanje predsedniku Skupštine, zameniku Gradonačelnika, pomoćnicima Gradonačelnika, članovima Gradskog veća, načelniku Gradske uprave, zameniku načelnika Gradske uprave i
- predsednik Skupštine grada, koji izdaje nalog za službeno putovanje Gradonačelniku, zameniku predsednika Skupštine, pomoćnicima predsednika Skupštine, sekretaru Skupštine grada, zameniku sekretara Skupštine grada, licu koje postavlja Skupština grada na njegov predlog i odborniku Skupštine grada;
Ovlašćeno lice iz stava 1. ovog člana može izdati nalog za službeno putovanje i drugim licima, koja na osnovu posebnog akta organa, odnosno ovlašćenog funkcionera, obavljaju poslove iz delokruga organa grada.
Ovlašćenje za izdavanje naloga za službeno putovanje ovlašćena lica iz stava 1. ovog člana mogu preneti na drugo lice.
Nalog za službeno putovanje sadrži podatke koji se odnose na ime i prezime funkcionera koji putuje; mesto i cilj putovanja; iznos dnevnica; iznos akontacije koja se može isplatiti, vrstu prevoznog sredstva koje se koristi za službeno putovanje, kao i druge potrebne podatke.
U slučaju da službeno putovanje ne započne u roku od sedam dana od datuma navedenog u nalogu za službeno putovanje, iznos isplaćene akontacije vraća se narednog dana od isteka tog roka.
Službeno putovanje u zemlji može trajati najduže 15 dana neprekidno, po jednom putnom nalogu.
Ako potrebe službenog posla to zahtevaju ili ako se započeti posao ne može prekinuti, službeno putovanje uz saglasnost ovlašćenog lica, može trajati i duže od 15 dana, ali ne duže od 30 dana neprekidno.
Naknada troškova za službeno putovanje u zemlji obuhvata:
1. ceo iznos dnevnice za službeno putovanje koje je trajalo između 12 i 24 časova provedenih na službenom putu u zemlji, odnosno polovina iznosa dnevnice za vreme službenog putovanja koje je trajalo između 8 i 12 časova;
2. naknadu troškova smeštaja (prenoćište i doručak);
3. naknadu za prevoz od mesta rada do mesta gde treba da se izvrši službeni posao i troškovi prevoza za povratak do mesta rada;
4. naknadu ostalih troškova u vezi sa vršenjem službenog posla (naknadu za rezervaciju mesta u prevoznom sredstvu, naknadu za prevoz prtljaga, naknadu troškova prevoza u gradskom javnom saobraćaju, naknadu troškova službenih telefonskih razgovora i sl.).
Naknada troškova smeštaja isplaćuje se u visini stvarnih troškova po priloženom hotelskom računu, a najviše do iznosa troškova za jednokrevetnu sobu u hotelu, osim za smeštaj u hotelu prve kategorije.
Naknada za prevoz na službenom putovanju priznaje se u visini stvarnih troškova prevoza u javnom saobraćaju od mesta rada do mesta gde treba da se obavi službeni posao i troškovi prevoza za povratak do mesta rada.
Naknada ostalih troškova u vezi sa vršenjem službenog posla isplaćuje se u visini stvarnih troškova, prema priloženom računu.
Ako je na službenom putovanju obezbeđena ishrana, dnevnica za službeno putovanje u zemlji se umanjuje za 80%.
Pod obezbeđenom ishranom podrazumeva se da izdatak za ishranu snosi stranka (domaćin) iz mesta gde se putuje, odnosno organizator skupa koji se održava.
Obračun putnih troškova službenog putovanja po zemlji se vrši na osnovu naloga za službeno putovanje sa pisanim izveštajem koji je overio nadležni nalogodavac i priloženih dokaza o troškovima smeštaja, prevoza i drugih troškova koji su nastali na službenom putu, a u vezi sa vršenjem službenog posla.
Funkcioner je dužan da nadležnom licu za poslove iz Odeljenja za finansije Gradske uprave grada Zrenjanina dostavi nalog i dokaze iz stava 1. ovog člana bez odlaganja, najkasnije u roku od sedam dana od dana završetka službenog putovanja.
SLUŽBENO PUTOVANJE U INOSTRANSTVO
Pod službenim putovanjem u inostranstvo, u smislu ovog pravilnika, podrazumeva se službeno putovanje iz Republike Srbije u stranu državu i obratno, službeno putovanje iz jedne strane države u drugu stranu državu i službeno putovanje iz jednog mesta u drugo mesto u stranoj državi.
Odluku o potrebi službenog putovanja u inostranstvo Gradonačelnika, sa obrazloženjem, donosi predsednik Skupštine grada.
Odluku o potrebi službenog putovanja u inostranstvo izabranog i postavljenog lica, sa obrazloženjem, donosi Gradonačelnik.
Odluka naročito sadrži: ime i prezime lica koje treba da putuje, poslove koje obavlja, cilj putovanja, naziv države i mesto u koje putuje, dan polaska i povratka, odnosno trajanje službenog putovanja, kategoriju hotela koji će se koristiti, vrstu prevoza koji će se koristiti, napomenu o tome da li su obezbeđeni besplatan smeštaj i ishrana, i način obračuna troškova putovanja.
Na osnovu naloga za službeno putovanje u inostranstvo može se isplatiti akontacija u visini procenjenih troškova.
Naknada troškova za službeno putovanje u inostranstvo obuhvata: troškove smeštaja, ishrane, prevoza i ostale troškove u vezi sa vršenjem službenog posla funkcionera kao i troškove u vezi sa vršenjem službenog posla funkcionera kao i troškove pribavljanja putnih isprava, vakcinacija i lekarskih pregleda.
Iznos dnevnice za službeno putovanje u pojedine strane države utvrđen je Uredbom o naknadi troškova i otpremnina državnih službenika i nameštenika (u daljem tekstu: Uredba).
Funkcioner ima pravo na ceo iznos dnevnice iz člana 15. ovog pravilnika za službeno putovanje koje je trajalo između 12 i 24 časa, odnosno polovinu dnevnice za službeno putovanje koje je trajalo između 8 i 12 časova.
Dnevnica za službeno putovanje u inostranstvo određuje se od časa prelaska državne granice Republike Srbije - u polasku, do časa prelaska državne granice Republike Srbije - u povratku.
Ako se u inostranstvo putuje avionom, dnevnica se određuje od časa polaska aviona s poslednjeg aerodroma u Republici Srbiji do časa povratka na prvi aerodrom u Republici Srbiji.
Ako se službeno putuje u više zemalja, u odlasku se obračunava dnevnica utvrđena za stranu državu u kojoj se započinje službeno putovanje, a u povratku - dnevnica utvrđena za stranu državu u kojoj je službeno putovanje završeno.
Naknada troškova ishrane i gradskog prevoza u mestu boravka u inostranstvu priznaju se u iznosu koji je u skladu sa Uredbom.
Ako je na službenom putovanju u inostranstvo obezbeđena besplatna hrana, dnevnica se umanjuje za 60%, ako je obezbeđen besplatan doručak dnevnica se umanjuje za 10%, ako je obezbeđen samo besplatan ručak dnevnica se umanjuje za 30%, ako je obezbeđena besplatna večera dnevnica se umanjuje za 20%, a ako su u cenu avionske karte, zbog prekida putovanja uračunati troškovi ishrane i prenoćišta, dnevnica se umanjuje za 60%.
Naknada troškova smeštaja priznaje se u visini stvarnih troškova po priloženom hotelskom računu, osim za noćenje u hotelu prve kategorije.
Pod smeštajem, u smislu stava 1. ovog člana, ne podrazumeva se smeštaj radi dnevnog odmora.
Troškovi prevoza na službenom putovanju u inostranstvo obračunavaju se u visini cene iz putničke tarife za prevoz sredstvom one vrste i razreda, koji se prema nalogu za službeno putovanje mogu koristiti.
Iznos utvrđene dnevnice za službeno putovanje u inostranstvo ne umanjuje se ako se koriste kola za spavanje na putovanju koje traje neprekidno najmanje 24 časa ili noću od 22 časa do šest časova ili najmanje šest časova noću posle 20 časova ili ako se izabrano ili postavljeno lice tokom službenog boravka u inostranstvo razboli i radi lečenja smesti u zdravstvenu ustanovu strane države.
Troškovi koji nastanu na službenom putovanju, a u vezi su sa vršenjem službenog posla (naknada za rezervaciju mesta u prevoznom sredstvu, aerodromska taksa, naknada za prevoz prtljaga, naknada prevoza u gradskom javnom saobraćaju i taksijem, naknada troškova u vezi korišćenja telefona, telegrafa i telefaksa, kao i drugi troškovi u vezi sa službenom poštom, taksi i sl, a koji su neophodni za obavljanje određenih poslova) obračunavaju se na osnovu priloženog računa.
Troškovi pribavljanja putnih isprava, vakcinacije i lekarske preglede koji su u vezi sa službenim putovanjem u inostranstvo, ako ih nadležni organ zdravstvenog osiguranja ne prizna, naknađuju se funkcioneru u stvarnim iznosima, na osnovu priloženog računa.
Obračun putnih troškova se vrši na osnovu naloga za službeno putovanje sa pisanim izveštajem, koji je overio nadležni nalogodavac, priloženih dokaza o troškovima smeštaja, ishrane, prevoza i drugih troškova koji su nastali na službenom putovanju, a u vezi sa vršenjem službenog posla i pisanog dokaza o kursu nacionalne valute.
Funkcioner je dužan da nadležnom licu za poslove iz Odeljenja za finansije Gradske uprave grada Zrenjanina dostavi nalog i dokaze iz stava 1. ovog člana bez odlaganja, najkasnije u roku od sedam dana po završenom službenom putovanju.
Ako je u pisanom dokazu o kursu nacionalne valute iskazan iznos u nacionalnoj valuti u kojoj nije predviđena dnevnica za tu zemlju, za obračun i priznavanje troškova prilaže se i pisani dokaz o kursu nacionalne valute u odnosu na valutu u kojoj je utvrđena dnevnica za tu zemlju.
Ako se pisani dokaz o kursu nacionalne valute iz stava 3. ovog člana ne priloži, troškovi se neće priznati.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".
Samostalni član Pravilnika o izmeni i dopuni
Pravilnika o službenim putovanjima izabranih i postavljenih lica u organima grada
Zrenjanina
("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 25/2016)
Član 2
Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".