ODLUKAO PRAVIMA GRAĐANA U OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE NA TERITORIJI GRADA SREMSKA MITROVICA("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 13/2015, 3/2016 i 14-II/2016) |
Ovom Odlukom utvrđuju se bliži uslovi i način ostvarivanja prava građana u oblasti socijalne zaštite, za koja se, u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti, sredstva obezbeđuju u budžetu grada Sremska Mitrovica.
Prava iz prethodnog člana, odnose se na:
- pomoć u kući,
- dnevni boravak dece, omladine i odraslih lica ometenih u psihičkom razvoju,
- pratioca za ličnu pomoć detetu i učeniku,
- privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu,
- privremeni smeštaj u sigurnu kuću za žrtve nasilja u porodici,
- stanovanje uz podršku za mlade koji se osamostaljuju,
- socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima,
- savetovalište za brak i porodicu,
- jednokratnu pomoć,
- besplatan obrok u Narodnoj kuhinji,
- opremu korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite i drugu porodicu,
- nadoknadu troškova prevoza i ishrane dece i omladine ometene u razvoju.
Pravo na pomoć u kući obezbeđuje se starim i iznemoglim, hronično obolelim i drugim licima koja nisu u stanju da se sama o sebi staraju.
Pomoć u kući obezbeđuje se obavljanjem neophodnih kućnih poslova, kao što su:
- održavanje lične higijene,
- održavanje higijene stana,
- nabavka namirnica i priprema hrane,
- pomoć pri uzimanju hrane i hranjenje,
- nabavka lekova, plaćanje računa, predaja pošte i
- druge usluge na zahtev korisnika.
Poslove pomoći u kući obavlja Služba pomoći u kući, pri Centru za socijalni rad.
U slučaju da ih ona ne može obaviti u potrebnom obimu, ova usluga se nabavlja od pružaoca usluge koji je za to licenciran, kroz postupak javne nabavke usluga socijalne zaštite.
II DNEVNI BORAVAK DECE, OMLADINE I ODRASLIH LICA OMETENIH U PSIHIČKOM RAZVOJU
Pravo na Dnevni boravak imaju deca i omladina umereno i teže ometena u psihičkom razvoju, kojima se, u skladu sa njihovim sposobnostima, sklonostima i ispoljenom interesu, obezbeđuje dnevni boravak, vaspitno-obrazovne, radne, kulturno-zabavne i rekreativne aktivnosti.
Pravo na Dnevni boravak imaju i odrasla umereno i teže mentalno nedovoljno razvijena lica.
Dnevni boravak lica iz stava 1. i 2. ovog člana, organizuje se u Školi za osnovno i srednje obrazovanje "Radivoj Popović" u Sremskoj Mitrovici.
Pravo na Dnevni boravak ostvaruje se na osnovu podnetog zahteva Centru za socijalni rad "Sava".
Zahtev podnosi zakonski zastupnik ili staratelj lica iz člana 5. ove Odluke.
O korisnicima Dnevnog boravka, pored stručnjaka Škole za osnovno i srednje obrazovanje "Radivoj Popović", brine jedna medicinska sestra.
III PRATILAC ZA LIČNU POMOĆ DETETU I UČENIKU
Usluga lične pomoći detetu i učeniku, kome je zbog smetnji u razvoju ili invaliditeta, potrebna dodatne podrška, obezbeđuje se angažovanjem pratioca za ličnu pomoć detetu i učeniku (u daljem tekstu: pratilac), radi lakšeg funkcionisanja i komunikacije tokom ostvarivanja vaspitno-obrazovnog rada u predškolskoj ustanovi, ili obrazovno-vaspitnog rada u školi, u redovnom sistemu obrazovanja, tokom celodnevne nastave.
Vrstu potrebne dodatne socijalne podrške, predlaže Interresorna komisija, u skladu sa Pravilnikom o dodatnoj obrazovnoj, zdravstvenoj i socijalnoj podršci detetu i učeniku.
Gradska uprava za zdravstvenu i socijalnu zaštitu, na osnovu toga, rešenjem utvrđuje potrebu za angažovanjem pratioca, kao i vrstu i učestalost poslova na pružanju dodatne socijalne podrške.
Poslove pratioca mogu da obavljaju lica sa najmanje srednjim obrazovanjem, zdravstvene ili obrazovne struke, koja imaju završenu obuku po akreditovanom programu za pružanje usluge ličnog pratioca.
Pol pratioca biće određen u konsultaciji sa roditeljem (starateljem), u zavisnosti od raspoloživog kadra.
Izveštaj o svom radu, pratilac svakog meseca podnosi Gradskoj upravi, Interresornoj komisiji, Timu za dodatnu podršku i roditelju.
Škola sa pratiocem zaključuje ugovor, kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.
Na ime angažovanja pratioca, školi će od strane Gradske uprave za zdravstvenu i socijalnu zaštitu, biti obezbeđena sredstva za isplatu po školskom danu, najviše do minimalne cene rada uvećane za pripadajuće poreze i doprinose, kao i troškove putovanja.
IV PRIVREMENI SMEŠTAJ U PRIHVATILIŠTE I PRIHVATNU STANICU
Lica koja se nađu u skitnji i prosjačenju, ili nekim drugim okolnostima u kojima je hitno potreban prihvat i kratkotrajni smeštaj, zbrinjavaju se u prihvatnoj stanici.
Prihvatna stanica obezbeđuje smeštaj, ishranu, primenu zdravstveno- higijenskih mera, utvrđivanje identiteta i prebivališta i sačinjavanje nalaza o njihovom stanju i ponašanju, s ciljem da se što pre vrate u porodicu ili dom u kome su bili.
U slučaju nužnosti temeljitijeg opservaciono - dijagnostičkog tretmana, upućuju se u Prihvatilište.
Lica sa poremećajem u društvenom ponašanju i ostala lica koje uputi nadležni Centar za socijalni rad, privremeno i celovito se zbrinjavaju u Prihvatilištu.
Nakon sprovedenog opservaciono - dijagnostičkog tretmana, za njih se utvrđuje odgovarajući oblik trajnog zbrinjavanja.
Gradski organ uprave nadležan za poslove socijalne zaštite, zaključuje sa Prihvatilištem i Prihvatnom stanicom, ugovore o privremenom smeštaju.
V PRIVREMENI SMEŠTAJ U SIGURNU KUĆU ZA ŽRTVE NASILJA U PORODICI
"Sigurna kuća" je specijalizovano prihvatilište i prihvatna stanica za žene i decu žrtve nasilja u porodici i žrtve trgovine ljudima.
Radom "Sigurne kuće" rukovodi Centar za socijalni rad "Sava".
Korisnicima usluga "Sigurne kuće" obezbeđuje se smeštaj, ishrana, zdravstvena zaštita, pravna pomoć, savetovanja i konsultacije, psihosocijalna podrška, upućivanje na osposobljavanje za rad i povezivanje sa drugim nadležnim institucijama.
"Sigurna kuća" se nalazi na tajnoj lokaciji na teritoriji grada Sremska Mitrovica.
Boravak žena i dece žrtava nasilja u porodici i žrtava trgovine ljudima u "Sigurnoj kući" može trajati do 6 meseci.
Vreme boravka u "Sigurnoj kući", utvrđeno u stavu 1. ovog člana, može biti produženo na osnovu zajedničkog mišljenja Stručne službe Centra za socijalni rad i stručnih radnika "Sigurne kuće".
O pravu na smeštaj u "Sigurnu kuću", rešava Centar za socijalni rad, izdavanjem uputa (Rešenja o priznavanju prava) ili Rešenja o odbijanju zahteva.
Po donošenju uputa (Rešenja o priznavanju prava), o smeštaju u "Sigurnu kuću" i upoznavanja korisnika sa uslovima, mogućnostima i pravilima života u "Sigurnoj kući", sa korisnikom se sklapa Ugovor o boravku u "Sigurnoj kući", kojima se regulišu prava i obaveze žena i dece žrtava nasilja u porodici i žrtava trgovine ljudima, koji koriste usluge "Sigurne kuće".
Centar za socijalni rad doneće rešenje o odbijanju zahteva za smeštaj u "Sigurnu kuću" u slučaju:
- težeg psihijatrijskog oboljenja i suicidnog ponašanja,
- zloupotrebe lekova, alkohola, i drugih opojnih sredstava,
- i u ostalim slučajevima, u kojima bi, prema mišljenju stručnih radnika "Sigurne kuće" prijem te osobe direktno ugrozio funkcionisanje ove ustanove.
Rešenjem Centra za socijalni rad, može prestati boravak u "Sigurnoj kući", pre otklanjanja posledica nastalih trpljenjem nasilja ili trgovine ljudima, u slučaju:
- nasilnog ponašanja korisnika prema drugim korisnicima ili prema radnicima "Sigurne kuće",
- zloupotrebe lekova, alkohola ili drugih opojnih sredstava,
- uništavanja, otuđivanja i nesavesnog odnosa prema imovini "Sigurne kuće",
- raspirivanja nacionalne verske, polne, političke ili druge vrsta mržnje i netrpeljivosti,
- i u drugim slučajevima, u kojima, po mišljenju stručnih radnika "Sigurne kuće", nije moguć dalji boravak korisnika u ovoj ustanovi, jer bi time ostali korisnici bili ugroženi.
Rad u "Sigurnoj kući" organizovan je u dve smene.
Noću, za vreme vikenda, državnih i verskih praznika, organizovano je pasivno dežurstvo. U slučaju potrebe urgentnog zbrinjavanja noću, tokom vikenda, državnih i verskih praznika, vrši se trenutni smeštaj u "Sigurnu kuću", s tim da se o tome prvog narednog radnog dana, obaveštava mesno nadležan Centar za socijalni rad.
Stručni radnici "Sigurne kuće", odmah po dolasku žene i dece, žrtava nasilja u porodici ili žrtava trgovine ljudima, otvaraju dosije za svakog korisnika, i u njega redovno unose sve relevantne podatke i zapažanja.
Stručni tim, sastavljen od radnika "Sigurne kuće" i stručnih radnika Centra za socijalni rad, dužan je da pruži svu potrebnu pomoć i podršku ženama i deci korisnicima "Sigurne kuće", u pogledu:
- odlaska na lekarske preglede radi utvrđivanja psiho-fizičkog stanja,
- uspostavljanja ili savladavanja radnih sposobnosti,
- kontakata sa nadležnom Policijskom upravom i nadležnim tužilaštvom,
- pružanje pravne pomoći,
- uključivanje žrtava u individualne ili grupne terapije,
- pronalaženje adekvatnog smeštaja,
- kontakata sa nadležnim predškolskim ili školskim ustanovama.
"Sigurna kuća" je obezbeđena video nadzorom i fizičkim obezbeđenjem.
O sigurnosti korisnika i radnika "Sigurne kuće", brinu fizičko obezbeđenje i dežurne službe Policijske uprave Sremska Mitrovica.
Pravila ponašanja, prava i obaveze korisnika usluga "Sigurne kuće", detaljno su propisana Kućnim redom "Sigurne kuće", koji donosi Centar za socijalni rad "Sava" a koji je sastavni deo Ugovora, koji se zaključuje između Centra za socijalni rad i korisnika.
Sa kućnim redom svaki korisnik usluga "Sigurne kuće" upoznaje se pre potpisivanja Ugovora.
Kućni red mora biti istaknut na oglasnoj tabli ili na nekom drugom vidnom mestu unutar "Sigurne kuće", i njegova pravila moraju poštovati svi korisnici, kao i stručna ili pozvana lica dok su u "Sigurnoj kući".
Rad "Sigurne kuće" finansira se iz budžeta Grada Sremska Mitrovica, donacija i sredstava drugih opština i gradova, ukoliko su njihovi građani koristili usluge "Sigurne kuće".
Troškove smeštaja korisnika iz drugih opština i gradova sa teritorije Republike Srbije, snose njihove lokalne samouprave i biće obračunati po važećem cenovniku Ministarstva rada zapošljavanja i socijalne politike, za mesec u kome su bili korisnici usluga "Sigurne kuće".
VI STANOVANJE UZ PODRŠKU ZA MLADE KOJI SE OSAMOSTALJUJU
Stanovanje uz podršku za mlade koji se osamostaljuju je privremeno stanovanje dece i omladine bez roditeljskog staranja, u stanu predviđenom za ovu namenu, pod stalnim nadzorom Centra.
Stanovanje uz podršku za mlade koji se osamostaljuju prvenstveno obezbeđuje pomoć mladim punoletnim osobama, koje po prestanku smeštaja u ustanovi socijalne zaštite ili hraniteljskoj porodici, ne mogu da se vrate u biološku ili srodničku porodicu, niti su u mogućnosti da u tom trenutku započnu samostalan život, ali je izvesno da će uz odgovarajuću pripremu i podršku, u dogledno vreme, moći da žive samostalno.
Ovu uslugu mogu koristiti i:
- mlade osobe uzrasta od 15 do 18 godina, na smeštaju u ustanovi socijalne zaštite ili hraniteljskoj porodici, za koje se, s obzirom na započeto školovanje odnosno radno osposobljavanje i lične potencijale, može očekivati da će se uz podršku, osposobiti za samostalan život pre ili neposredno po stečenom punoletstvu,
- mlade osobe uzrasta od 15 do 18 godina, koje nemaju mogućnost da i dalje žive u biološkim ili srodničkim porodicama, kao alternativa smeštaju u ustanovu socijalne zaštite ili u hraniteljsku porodicu.
O pravu na smeštaj u objektu za stanovanje uz podršku za mlade koji se osamostaljuju, rešenjem odlučuje Centar za socijalni rad, po službenoj dužnosti, na osnovu nalaza i stručnog mišljenja voditelja slučaja i izveštaja savetnika za osamostaljivanje.
Korisnici će, na osnovu rešenja o smeštaju u ovaj objekat, sa Centrom zaključiti ugovor o međusobnim pravima i obavezama.
Sa mladima smeštenim u objekat za stanovanje uz podršku za mlade koji se osamostaljuju, radi, i za samostalan život ih postepeno priprema, savetnik za osamostaljivanje.
Sredstva za troškove stanovanja (uobičajene režijske troškove za stan te kvadrature), investiciono održavanje stana, i periodičnu nabavku opreme za domaćinstvo, obezbeđuju se u budžetu Grada.
Ukoliko u nekom periodu, nema korisnika sa sopstvene teritorije, grad Sremska Mitrovica može ponuditi smeštaj deci i omladini bez roditeljskog staranja iz opština u okruženju.
Odnosi iz stava 1. ovog člana, bliže se uređuju ugovorom.
VII SOCIJALNO STANOVANJE U ZAŠTIĆENIM USLOVIMA
Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima je obezbeđivanje smeštaja za socijalno ugrožene izbeglice i interno raseljena lica i porodice, kao i socijalno ugrožena lica i porodice iz lokalne zajednice, zainteresovane za ovaj vid stambenog zbrinjavanja, koje se organizuje na području grada Sremska Mitrovica, u posebnim, za to predviđenim objektima (u daljem tekstu: objekti za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima).
Objektima za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima upravlja Centar za socijalni rad i odgovoran je za njihovo namensko korišćenje.
Centar obezbeđuje usluge socijalnog radnika, psihologa i administracije.
Troškovi tekućih popravki i održavanja objekata za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima, finansiraju se iz budžeta grada Sremska Mitrovica.
Korisnici stambenih jedinica, ne mogu steći pravo svojine na stambenim jedinicama koje koriste.
Namena objekata za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima ne može se menjati, sve dok postoji stanje socijalne potrebe korisnika. Ukoliko prestane ova potreba, Grad može promeniti namenu objekta, ali se on može koristiti isključivo za potrebe socijalne zaštite.
Pravo na smeštaj u objektima socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima imaju:
1. socijalno ugrožena lica i porodice do 6 članova, koje zbog fizičkih ili mentalnih bolesti, hronične bolesti ili invaliditeta člana porodice, ne mogu da obezbede normalne uslove za život,
2. samohrani roditelji,
3. stara lica - samci i parovi, sposobni da žive samostalno,
4. domaćin zgrade za socijalno stanovanje.
Domaćin objekta za socijalno stanovanje je radno sposobno lice, član socijalno ugrožene porodice izbeglica ili socijalno ugrožene porodice sa teritorije grada Sremska Mitrovica.
Domaćina bira Komisija, na osnovu stručnog mišljenja psihologa Centra za socijalni rad. Rad domaćina kontroliše Centar za socijalni rad.
Prava i obaveze domaćina, regulišu se ugovorom, koji zaključuje sa Centrom za socijalni rad.
Izbor korisnika i domaćina objekta obavlja Komisija koju imenuje Gradonačelnik grada Sremska Mitrovica, na period od 4 godine. Komisija ima predsednika, 5 članova i 5 zamenika i sastavljena je od predstavnika Centra za socijalni rad i Gradske uprave.
Komisija za izbor korisnika i domaćina objekta za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima, obavlja sledeće poslove:
- na predlog Centra za socijalni rad, raspisuje Oglas za dodelu na korišćenje slobodnog stana i objavljuje ga na oglasnoj tabli Centra i Gradske uprave,
- razmatra podnete prijave,
- utvrđuje predlog liste korisnika i objavljuje ga na oglasnoj tabli Centra i Gradske uprave,
- razmatra prispele prigovore na predlog liste,
- utvrđuje konačnu listu i objavljuje je na oglasnoj tabli Centra i Gradske uprave,
- predlaže Centru zaključenje ugovora sa korisnicima, utvrđenim konačnom listom.
Lista korisnika utvrđuje se na osnovu sledećih kriterijuma:
1. Socio-ekonomska ugroženost |
|
- prihod do nivoa socijalne sigurnosti |
20 bodova |
- za prihod do dvostrukog nivoa socijalne sigurnosti |
10 bodova |
- za prihod do visine prosečnog primanja u Republici Srbiji |
5 bodova |
2. Godine starosti |
|
- jednočlano ili dvočlano domaćinstvo starih lica |
10 bodova |
3. Samohrani roditelji sa decom - porodično domaćinstvo samohranog roditelja |
20 bodova |
(samohranim roditeljem smatra se roditelj koji sa decom rođenom u braku ili van braka živi u nepotpunoj porodici, jer je drugi roditelj preminuo, nepoznat, ili mu je nepoznato prebivalište odnosno boravište duže od 6 meseci, a očigledno je napustio dete, i kada drugi roditelj ne učestvuje u izdržavanju dece.) |
4. Ostale kategorije posebno socijalno ugroženih porodica
1) Po osnovu invalidnosti i telesnog oštećenja punoletnog člana domaćinstva |
|
Za telesno oštećenje: |
|
- telesno oštećenje 80 - 100% |
20 bodova |
- telesno oštećenje 50 - 80% |
15 bodova |
- telesno oštećenje do 50% |
10 bodova |
Za invalidnost: |
|
- gubitak radne sposobnosti |
30 bodova |
2) Porodično domaćinstvo sa detetom telesno invalidnim ili mentalno ometenim u razvoju |
|
- po porodičnom domaćinstvu |
40 bodova |
3) Porodično domaćinstvo sa bolesnim članom porodice |
|
(maligna oboljenja, bronhijalna i srčana astma, teška opstruktivna oboljenja pluća, aktivna tuberkuloza, infarkt srca, dekompenzovana srčana oboljenja, transplantacija srca, cerebrovaskularni insult, epilepsija, teže duševne bolesti, progresivne nervno-mišićne bolesti, pareze i paralize, hemofilija, insulin zavisni dijabetes, hronične bubrežne insuficijencije na dijalizama, sistemske autoimune bolesti, hiv i osteomijelitisi). |
|
- po porodičnom domaćinstvu |
20 bodova |
4) Žrtve porodičnog nasilja |
|
- po porodičnom domaćinstvu |
20 bodova |
5) Porodično domaćinstvo sa decom na redovnom školovanju - po učeniku ili studentu |
10 bodova |
6) Stambena ugroženost (nepostojanje osnovnih uslova stanovanja - vodovodnih, sanitarnih, elektro instalacija... |
10 bodova |
Korisnici će, sa Centrom za socijalni rad, zaključiti ugovor o međusobnim pravima i obavezama.
Korisniku prestaje pravo na korišćenje objekta socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima u slučaju:
- kad ispuni uslove za neki drugi oblik socijalne zaštite,
- ako dođe do promene u njegovom porodičnom, radno pravnom i imovinsko pravnom statusu, koja je od uticaja na njegovo pravo na korišćenje objekta socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima (u slučaju razvoda braka korisnika, Centar zaključuje novi ugovor sa supružnikom koji je preuzeo obavezu staranja o deci),
- ako nenamenski koristi prostor i opremu,
- ako svojim ponašanjem remeti utvrđeni kućni red i time ometa druge korisnike u nesmetanom korišćenju smeštaja,
- smrću korisnika ili člana porodičnog domaćinstva (osim u slučaju kad po oceni Centra za socijalni rad postoje uslovi da se zaključi novi ugovor o korišćenju, sa jednim od članova tog porodičnog domaćinstva).
VIII SAVETOVALIŠTE ZA BRAK I PORODICU
Savetovalište za brak i porodicu je institucionalni okvir u kome se kroz sistemski pristup i savetodavno-terapijski rad, prepoznaju promene u funkcionisanju savremene porodice i shodno tome, oblikuje društveni odgovor na rastuće probleme.
Savetovalište za brak i porodicu u domenu savetovanja i terapije:
1. Zainteresovanim građanima pruža osnovne informacije o savetodavno-terapijskom radu Savetovališta, procenjuje njihove potrebe, indikacije za tretman u Savetovalištu, prihvata u tretman ili ih upućuje na druge odgovarajuće službe ili institucije.
2. Obavlja neposredan savetodavno-terapijski rad sa pojedincima, parovima i porodicama sa problemima bračnog i porodičnog življenja u svim fazama životnog ciklusa porodice.
3. U skladu sa potrebama pojedinog slučaja sarađuje sa kolegama i stručnjacima Centra i ostalih relevantnih službi i institucija.
4. Vodi evidenciju i dokumentaciju o savetodavno-terapijskom radu sa klijentima.
5. Prati i usavršava praksu savetodavno-terapijskog rada sa klijentima u okviru sistemske porodične terapije.
Pored materijalnih troškova Savetovališta, iz gradskog budžeta finansiraju se i plate stručnih radnika.
Pravo na jednokratnu pomoć, obezbeđuje se licu (odnosno porodici) koje se iznenada ili trenutno nađe u stanju socijalne potrebe.
Jednokratna pomoć može biti novčana ili u naturi.
Visinu jednokratne pomoći utvrđuje Centar za socijalni rad odnosno gradska Komisija za dodelu jednokratne pomoći u naturi, ceneći trenutnu situaciju u kojoj se podnosilac zahteva nalazi.
Pravilnik o postupku utvrđivanja prava na jednokratnu pomoć u naturi, donosi Gradsko veće.
Jednokratna pomoć ne može biti veća od prosečne zarade po zaposlenom ostvarene u gradu Sremska Mitrovica, u mesecu koji prethodi mesecu u kome se vrši isplata.
Jednokratna pomoć može se isplatiti jednom ili više puta u toku godine, u zavisnosti od stanja u kome se lice ili njegova porodica nalaze.
Pravo na jednokratna pomoć, ostvaruje se na osnovu podnetog zahteva.
Zahtev iz prethodnog stava, podnosi se Centru za socijalni rad odnosno Komisiji za dodelu jednokratne pomoći u naturi, zajedno sa ostalom dokumentacijom, koja je po oceni Centra odnosno Komisije, neophodna za rešavanje podnetog zahteva.
U cilju unapređenja usluga socijalne zaštite, pružanjem podrške najugroženijim članovima zajednice kroz radno angažovanje, Grad Sremska Mitrovica može osnovati Kancelariju za smanjenje siromaštva.
Akt o osnivanju Kancelarije za smanjenje siromaštva donosi Gradsko veće Grada Sremska Mitrovica.
X BESPLATAN OBROK U NARODNOJ KUHNJI
Besplatan obrok u Narodnoj kuhinji obezbeđen je korisnicima novčane socijalne pomoći. Izuzetno, besplatan obrok mogu koristiti i druga lica, ako im je, po oceni stručnog tima
Centra za socijalni rad, korišćenje usluga Narodne kuhinje neophodno.
Centar za socijalni rad rešenjem utvrđuje pravo na korišćenje besplatnog obroka u Narodnoj kuhinji i spisak korisnika dostavlja Crvenom krstu Sremska Mitrovica, koji organizuje pripremu (u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama) i vrši raspodelu i distribuciju besplatnih obroka.
Besplatni obroci u Narodnoj kuhinji su: topli obroci za stanovnike gradskog naselja Sremska Mitrovica i Laćarka (svakog radnog dana jedan kuvani obrok dnevno) i lanč paketi za stanovnike sela, u količini predviđenoj za ceo mesec, kontinuirano, cele godine.
Sredstva za finansiranje rada Narodne kuhinje, obezbeđuju se u budžetu Grada Sremska Mitrovica, kao osnovnom izvoru finansiranja, kao i iz drugih izvora (donacije, pokloni i drugi izvori) u skladu sa zakonom.
Broj obroka određivaće se za svaku budžetsku godinu, u zavisnosti od raspoloživih sredstava.
XI OPREMA KORISNIKA ZA SMEŠTAJ U USTANOVU SOCIJALNE ZAŠTITE ILI DRUGU PORODICU
Oprema korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu obuhvata:
odeću, obuću i troškove prevoza korisnika do ustanove, odnosno porodice.
Pravo na opremu iz prethodnog stava ima lice koje se upućuje na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite, ili drugu porodicu, a tu opremu ne može sam obezbediti, niti mu je mogu obezbediti srodnici koji su, prema propisima o braku i porodičnim odnosima, dužni da učestvuju u njegovom izdržavanju.
Vrstu i količinu opreme iz prethodnog člana utvrđuje Centar za socijalni rad, u zavisnosti od potrebe korisnika.
XII NADOKNADA TROŠKOVA PREVOZA I ISHRANE DECE I OMLADINE OMETENE U RAZVOJU
Korisnici Dnevnog boravka, (i njihov pratilac) imaju pravo na nadoknadu troškova prevoza u visini stvarnih troškova cene karte u javnom saobraćaju.
Korisnicima Dnevnog boravka obezbeđuju se doručak i ručak, a učenicima ŠOSO "Radivoj Popović", jedan obrok dnevno, tokom školske godine.
Cene obroka, na predlog škole "Radivoj Popović", utvrđuje nadležna gradska uprava, u skladu sa normativima predviđenim propisima o učeničkom standardu.
Iz budžeta grada finansiraju se plate radnika angažovanih na obavljanju poslova poverenih Službi za lokalne usluge Centra za socijalni rad "Sava".
O zahtevima za ostvarivanje prava iz ove Odluke (izuzev prava iz čl. 8 i čl. 36.), u prvom stepenu rešava Centar za socijalni rad.
O žalbama protiv rešenja Centra, o pravima iz okvira prava i dužnosti grada, rešava nadležna Gradska uprava.
Stupanjem na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o pravima u oblasti socijalne zaštite na teritoriji grada Sremska Mitrovica ("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 17/12 i 9/13).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".