ODLUKAO USKLAĐIVANJU POSLOVANJA JAVNOG PREDUZEĆA "PUTEVI SRBIJE" BEOGRAD SA ZAKONOM O JAVNIM PREDUZEĆIMA("Sl. glasnik RS", br. 82/2016) |
Javno preduzeće za upravljanje državnim putevima osnovano je Odlukom o osnivanju Javnog preduzeća za upravljanje državnim putevima ("Službeni glasnik RS", broj 115/05).
Osnivanje Javnog preduzeća za upravljanje državnim putevima upisano je u Registar privrednih subjekata u Agenciji za privredne registre rešenjem BD broj 108625/2006 od 23. februara 2006. godine, matični broj 20132248, PIB 104260456.
Osnivač Javnog preduzeća za upravljanje državnim putevima je Republika Srbija, u čije ime osnivačka prava vrši Vlada, Beograd, Nemanjina 11, matični broj 07020171 (u daljem tekstu: Osnivač).
Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno preduzeće "Putevi Srbije" Beograd (u daljem tekstu: Javno preduzeće).
Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JP "Putevi Srbije".
Sedište Javnog preduzeća je u Beogradu, Bulevar kralja Aleksandra 282.
O promeni poslovnog imena i sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.
Javno preduzeće ima svojstvo pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom i ovom odlukom.
Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Javno preduzeće ima pečat i štambilj, čiji se izgled i sadržina utvrđuju Statutom.
Pretežna delatnost Javnog preduzeća jeste:
- Šifra delatnosti: 42.11,
- Naziv delatnosti: Izgradnja puteva i autoputeva.
Javno preduzeće obavlja delatnost upravljanja državnim putevima kao delatnost od opšteg interesa.
Delatnost iz stava 2. ovog člana obuhvata sledeće poslove: korišćenje državnog puta (organizovanje i kontrola naplate naknada za upotrebu državnog puta, vršenje javnih ovlašćenja i sl.); zaštita državnog puta; vršenje investitorske funkcije na izgradnji i rekonstrukciji državnog puta; organizovanje i obavljanje stručnih poslova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti državnog puta; ustupanje radova na održavanju državnog puta; organizovanje stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom održavanjem i zaštitom državnog puta; planiranje izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite državnog puta; označavanje državnog puta i vođenje evidencije o državnim putevima i o saobraćajno-tehničkim podacima za te puteve; upravljanje saobraćajem i organizovanje i obavljanje brojanja vozila na državnom putu.
Javno preduzeće obavlja i druge delatnosti utvrđene Statutom, u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće obavlja poslove spoljnotrgovinskog prometa iz okvira registrovane delatnosti.
O promeni pretežne delatnosti Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.
3. Uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, način pokrića gubitaka i snošenja rizika
Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.
Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača, donosi odluku o raspodeli dobiti Javnog preduzeća, kojom se određuje deo sredstava koji se uplaćuje u budžet Republike Srbije, u skladu sa zakonom.
Odluku o načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.
4. Prava, obaveze i odgovornosti Osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema Osnivaču
Osnivač daje saglasnost na sledeće akte Javnog preduzeća:
1) Statut;
2) dugoročne i srednjoročne planove poslovne strategije i razvoja;
3) godišnji program poslovanja;
4) poseban program za korišćenje sredstava iz budžeta (subvencije, garancije ili druga sredstva);
5) odluku o raspodeli dobiti, odnosno odluku o načinu pokrića gubitaka;
6) odluku o isplatama stimulacije direktora i izvršnog direktora;
7) odluku o izboru predstavnika Javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je osnivač Javno preduzeće;
8) odluku o izboru direktora društva kapitala čiji je vlasnik Javno preduzeće;
9) davanje garancije, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
10) tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.) osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;
11) odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini, koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;
12) akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;
13) druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se određuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.
Osnivač daje prethodnu saglasnost na sledeće akte Javnog preduzeća:
1) ulaganje kapitala Javnog preduzeća;
2) odluku o statusnim promenama Javnog preduzeća;
3) osnivanju drugih pravnih subjekata.
Državni putevi kojima upravlja Javno preduzeće, kao dobra u opštoj upotrebi u svojini su Republike Srbije i ne mogu se otuđiti.
Javno preduzeće je dužno da obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje i zaštitu državnog puta i da obezbedi nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja na putevima.
Javno preduzeće odgovara za štetu koja nastane korisnicima državnog puta zbog propuštanja blagovremenog obavljanja pojedinih radova na redovnom održavanju državnog puta propisanih zakonom kojim se uređuju javni putevi, odnosno zbog izvođenja tih radova suprotno propisanim tehničkim uslovima i načinu njihovog izvođenja.
Sredstva za investiciona ulaganja za izgradnju i rekonstrukciju državnih puteva obezbeđuju se iz:
1) budžeta Republike Srbije, utvrđenih posebno za ovu namenu;
2) kredita;
3) naknada za upotrebu državnog puta;
4) drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće, u okviru obavljanja svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz:
1) finansijskih kredita;
2) ulaganja domaćih i stranih lica;
3) budžeta Republike Srbije;
4) naknada za upotrebu državnog puta;
5) drugih izvora, u skladu sa zakonom.
5. Uslovi i način zaduženja Javnog preduzeća
Javno preduzeće može da se zadužuje pod uslovima koji su predviđeni zakonom kojim se uređuje javni dug.
6. Zastupanje Javnog preduzeća
Javno preduzeće zastupa Direktor.
7. Iznos osnovnog kapitala, opis, vrsta i vrednost novčanog uloga
Javno preduzeće posluje sredstvima koja su uneta u Javno preduzeće u skladu sa Odlukom o osnivanju Javnog preduzeća za upravljanje državnim putevima.
Sredstva iz stava 1. ovog člana čine pokretne i nepokretne stvari, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini kojima posluje Javno preduzeće i čija vrednost izražena u novcu na dan 31. decembar 2012. godine iznosi 102.056.098.000,00 dinara.
Organi Javnog preduzeća su:
1) Nadzorni odbor;
2) Direktor.
a) Nadzorni odbor
Nadzorni odbor ima pet članova od kojih je jedan predsednik.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje Osnivač, na period od četiri godine, od kojih je jedan član Nadzornog odbora iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću, a jedan član mora biti nezavisan član Nadzornog odbora.
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća. Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja.
Nezavisan član Nadzornog odbora, pored uslova propisanih članom 21. ove odluke, mora da ispunjava i sledeće uslove:
1) da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja preduzeća u poslednjih pet godina;
2) da nije član političke partije;
3) da nije postavljeno, imenovano ili izabrano lice i da nije zaposlen ni angažovan po drugom osnovu u Javnom preduzeću ili društvu kapitala čiji je osnivač to Javno preduzeće.
Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru mora ispunjavati uslove iz člana 21. i člana 22. stav 1. tač. 1) i 2) ove odluke, a predlaže se na način utvrđen Statutom.
Nadzorni odbor, Direktor i izvršni direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u Nadzornom odboru.
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
1) Javno preduzeće ne dostavi godišnji program poslovanja najkasnije u roku od 15 dana od dana usvajanja akta o budžetu Republike Srbije;
2) Nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice Javnog preduzeća deluje na štetu Javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;
3) se utvrdi da deluje na štetu Javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;
4) u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.
Nadzorni odbor:
1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2) donosi godišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslove strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;
3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg programa poslovanja;
4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
5) usvaja finansijske izveštaje;
6) nadzire rad Direktora;
7) donosi Statut;
8) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;
9) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;
10) zaključuje ugovore o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
11) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;
12) vrši druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom.
Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 7), 9) i 11) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Osnivača.
Odluku iz stava 1. tačka 8) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Osnivača.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svog delokruga na Direktora ili drugo lice u javnom preduzeću.
Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova svojih članova.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
b) Direktor
Direktora imenuje Osnivač, na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Javni konkurs za imenovanje Direktora sprovodi se na način propisan zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Za Direktora Javnog preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Statutom mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora.
Direktor je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.
Direktor ne može imati zamenika.
Direktor:
1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje Javnog preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;
5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
6) predlaže godišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7) predlaže finansijske izveštaje;
8) izvršava odluke Nadzornog odbora;
9) bira izvršne direktore;
10) bira predstavnike Javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće;
11) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
12) donosi akt o sistematizaciji poslova u Javnom preduzeću;
13) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnog direktora;
14) vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom.
v) Izvršni direktor
Za izvršnog direktora javnog preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Lice koje se bira za izvršnog direktora mora imati tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u Javnom preduzeću.
Javno preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom.
Izvršni direktor ne može imati zamenika.
Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Javnom preduzeću.
Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.
Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio Direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom.
Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju.
Akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.
Akt o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog direktora.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.
Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.
Direktor podnosi ostavku Osnivaču, u pisanoj formi.
Predlog za razrešenje direktora podnosi ministarstvo nadležno za poslove privrede.
Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor preko ministarstva nadležnog za poslove privrede.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Direktor može biti suspendovan na način i pod uslovima predviđenim zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Javno preduzeće može imati vršioca dužnosti direktora koga imenuje Osnivač u slučajevima, pod uslovima i na period koji su predviđeni zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Javnog preduzeća.
Imenovana lica ne smeju biti u sukobu interesa, u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa.
Javno preduzeće ima Komisiju za reviziju.
Komisija za reviziju ima tri člana koje imenuje Nadzorni odbor.
Predsednik Komisije za reviziju je nezavisan član Nadzornog odbora.
Članovi Komisije za reviziju moraju ispunjavati uslove iz člana 22. tač. 1) i 2) ove odluke.
Najmanje jedan član Komisije za reviziju mora biti lice koje je ovlašćeni revizor u skladu sa zakonom kojim se uređuje revizija ili koje ima odgovarajuća znanja i radno iskustvo u oblasti finansija i računovodstva.
Komisija za reviziju:
1) priprema, predlaže i proverava sprovođenje računovodstvenih politika i politika upravljanja rizicima;
2) ispituje primenu računovodstvenih standarda u pripremi finansijskih izveštaja i ocenjuje sadržinu tih izveštaja;
3) ispituje ispunjenost uslova za izradu konsolidovanih finansijskih izveštaja;
4) učestvuje u postupku izbora revizora i predlaže kandidata za revizora;
5) u slučaju potrebe daje obrazloženi predlog za otkaz ugovora sa revizorom;
6) vrši nadzor nad postupkom revizije, uključujući i određivanje ključnih pitanja koja treba da budu predmet revizije;
7) vrši proveru nezavisnosti i objektivnosti revizora;
8) vrši druge poslove koje joj poveri Nadzorni odbor.
Najmanje jedanput godišnje Komisija za reviziju podnosi Nadzornom odboru izveštaje o pitanjima iz stava 1. ovog člana.
14. Imovina Javnog preduzeća i imovina koja se ne može otuđiti
Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine Javnog preduzeća na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Javno preduzeće ne može da otuđi sredstva koja se nalaze u njegovoj imovini, na kojima Javno preduzeće ne može da stekne svojinu.
Javno preduzeće upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa ovom odlukom i zakonom.
Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom i kao takvi ne smeju biti u suprotnosti sa odredbama zakona kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.
Ostali opšti akti Javnog preduzeća ne smeju biti u suprotnosti sa odredbama Statuta.
Statutom se podrobnije uređuju: poslovno ime i sedište Javnog preduzeća; obavljanje delatnosti Javnog preduzeća koje nisu predviđene ovom odlukom; zastupanje Javnog preduzeća; način raspoređivanja dobiti i pokrića gubitka Javnog preduzeća; rezerve; delokrug Nadzornog odbora i direktora; način na koji se u Nadzorni odbor imenuje predstavnik zaposlenih u Javnom preduzeću; opšti akti Javnog preduzeća, nadležnost za njihovo donošenje i način njihovog stupanja na snagu; izgled i sadržina pečata i štambilja Javnog preduzeća; način obaveštavanja javnosti o poslovanju Javnog preduzeća; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Javnog preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Javnom preduzeću.
Javno preduzeće dužno je da deo ostvarene dobiti uplati u budžet Republike Srbije.
Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 1. ovog člana utvrđuje se zakonom.
a) Program poslovanja
Javno preduzeće donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja.
Za svaku kalendarsku godinu Javno preduzeće dužno je da donese godišnji program poslovanja i dostavi ga Osnivaču najkasnije u roku od 15 dana od dana usvajanja akta o budžetu Republike Srbije.
Izuzetno, u slučaju privremenog finansiranja Republike Srbije, ukoliko se Javno preduzeće finansira iz budžeta Republike Srbije, može doneti godišnji program poslovanja za period na koji se odnosi privremeno finansiranje.
Godišnji program poslovanja se smatra donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.
Godišnji program poslovanja sadrži, naročito:
1) planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama;
2) planirane nabavke;
3) plan investicija;
4) planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitka;
5) elemente za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga;
6) plan zarada i zapošljavanja;
7) kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju.
Izmene i dopune godišnjeg programa poslovanja mogu se vršiti isključivo iz strateških i državnih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima Javno preduzeće posluje.
Ukoliko Javno preduzeće koristi ili će koristiti sredstva iz budžeta (subvencije, garancije ili druga sredstva) dužno je da za ta sredstva predloži poseban program.
Poseban program sadrži namenu i dinamiku korišćenja sredstava.
Poseban program se smatra donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.
Ukoliko u Javnom preduzeću do početka kalendarske godine nije donet godišnji program poslovanja, do donošenja tog programa zarade se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim godišnjim programom poslovanja za prethodnu godinu.
b) Praćenje realizacije godišnjeg programa poslovanja
Javno preduzeće dužno je da ministarstvu nadležnom za poslove privrede dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća Osnivač preduzima mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano obavljanje delatnosti od opšteg interesa, osim ako je zakonom kojim se određuju delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom drugačije određeno, a naročito:
1) promenu unutrašnje organizacije;
2) razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa;
3) ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;
4) druge mere određene zakonom kojim se određuju delatnosti od opšteg interesa i osnivačkim aktom.
Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti Osnivač može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju.
Zabranjeno je korišćenje imovine, aktivnosti, imena i vizuelnog identiteta Javnog preduzeća u svim aktivnostima vezanim za političke stranke i izborne kampanje, kao i svaka druga upotreba Javnog preduzeća u političke svrhe.
Javno preduzeće koje nema konkurenciju na tržištu u delatnosti od opšteg interesa, ne može se oglašavati bez saglasnosti Osnivača.
Javno preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:
1) radne biografije članova Nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;
2) organizacionu strukturu;
3) godišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako Javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;
4) tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja;
5) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;
6) druge informacije od značaja za javnost.
Osnivač može utvrditi i druge elemente poslovanja Javnog preduzeća koji će se objavljivati, a koji su od naročitog značaja za javnost.
20. Ostvarivanje prava na štrajk
U Javnom preduzeću pravo na štrajk ostvaruje se u skladu sa zakonom.
U slučaju da u Javnom preduzeću nisu obezbeđeni uslovi za ostvarivanje redovnog procesa rada usled više sile, ministarstvo nadležno za oblast kojoj pripada delatnost Javnog preduzeća, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne neotklonjene posledice, postupa u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće dužno je da primenjuje sve zakone i druge propise kojima se uređuje zaštita životne sredine.
22. Prelazne i završne odredbe
Javno preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa ovom odlukom, Zakonom o javnim putevima ("Službeni glasnik RS", br. 101/05, 123/07, 101/11, 93/12 i 104/13) i Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).
Javno preduzeće usaglasiće svoja opšta akta sa ovom odlukom, u roku od 90 dana od dana donošenja ove odluke.
Ovu odluku objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".