ODLUKAO USKLAĐIVANJU POSLOVANJA JAVNOG PREDUZEĆA "POŠTA SRBIJE", BEOGRAD SA ZAKONOM O JAVNIM PREDUZEĆIMA("Sl. glasnik RS", br. 84/2016) |
Ovom odlukom vrši se usklađivanje poslovanja Javnog preduzeća "Pošta Srbije", Beograd, Takovska 2, matični broj 07461429, sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).
Javno preduzeće PTT saobraćaja "Srbija" (u daljem tekstu: Javno preduzeće) osnovano je Zakonom o sistemima veza ("Službeni glasnik RS", br. 38/91, 41/91 - ispravka, 53/93 - dr. zakon, 67/93 - dr. zakon, 48/94 - dr. zakon, 20/97 i 44/03 - dr. zakon) i posluje pod poslovnim imenom Javno preduzeće "Pošta Srbije", Beograd.
Osnivanje Javnog preduzeća upisano je u registar Trgovinskog suda u Beogradu, broj reg. ul.: 1-23306-00, matični broj: 07461429, a Rešenjem Agencije za privredne registre broj 10217/2005 od 14. aprila 2005. godine, registrovano je prevođenje Javnog preduzeća u Registar privrednih subjekata.
Odlukom o usklađivanju poslovanja Javnog preduzeća PTT saobraćaja "Srbija" sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 70/13 i 63/15) usklađeno je poslovanje Javnog preduzeća PTT saobraćaja "Srbija" sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 119/12, 116/13 - autentično tumačenje i 44/14 - dr. zakon) i određeno je da Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom Javno preduzeće "Pošta Srbije", Beograd.
Rešenjem Agencije za privredne registre BD 125500/2013 od 25. novembra 2013. godine, u Registru privrednih subjekata registrovano je usklađivanje poslovanja Javnog preduzeća sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Osnivač Javnog preduzeća je Republika Srbija, a prava osnivača ostvaruje Vlada, Beograd, Nemanjina 11, matični broj 07020171 (u daljem tekstu: Osnivač).
Javno preduzeće je javni poštanski operator u smislu zakona kojim se uređuje oblast poštanskih usluga.
Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno preduzeće "Pošta Srbije", Beograd.
Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JP "Pošta Srbije", Beograd.
Sedište Javnog preduzeća je u Beogradu, Takovska 2.
Javno preduzeće ima svojstvo pravnog lica i prava, obaveze i odgovornosti utvrđene zakonom i ovom odlukom.
Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Javno preduzeće ima pečat i štambilj, čiji se izgled i sadržina utvrđuju statutom Javnog preduzeća (u daljem tekstu: Statut).
Javno preduzeće ima znak, zaštićen kod organa nadležnog za zaštitu intelektualne svojine pod brojem Ž-2002-597 (48467).
Znak iz stava 1. ovog člana je u bojama plava i žuta, koji čine tri stepenasto, u opadajućem nizu, poređane koverte dijagonalno obojene bojama plava i žuta i reč "POŠTA", plave boje, ispisana ispod u širini koverti.
Odluku o izmeni znaka donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća.
2. Delatnosti Javnog preduzeća
Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:
- Šifra delatnosti: 53.10,
- Naziv delatnosti: Poštanske aktivnosti javnog servisa.
Delatnost Javnog preduzeća od opšteg interesa je univerzalna poštanska usluga.
Javno preduzeće obavlja i delatnosti:
1) poštanske aktivnosti komercijalnog servisa koje podrazumevaju posebne zahteve u pogledu načina i kvaliteta prenosa;
2) promet i distribucija poštanskih maraka i vrednosnica, kao i prodaja maraka u filatelističke svrhe;
3) monetarno posredovanje, koje obuhvata delatnost uputničkog prometa, platne i druge usluge i u okviru finansijske delatnosti;
4) zastupanje i posredovanje u osiguranju;
5) telekomunikacije (kablovske, bežične, satelitske i ostale telekomunikacione usluge), računarsko programiranje, konsultantske i s tim u vezi povezane delatnosti, kao i informacione uslužne delatnosti povezane sa telekomunikacijama;
6) popravke računara i periferne opreme;
7) brokerski poslovi s hartijama od vrednosti i berzanskom robom, koji obuhvataju usluge menjačnica;
8) štampanje i izdavanje;
9) drumski prevoz tereta, koji obuhvata sve aktivnosti u vezi s prevozom tereta drumom;
10) skladištenje;
11) iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima;
12) istraživanje i razvoj u prirodnim i tehničko-tehnološkim naukama;
13) muzeji, galerije i zbirke;
14) druge delatnosti koje su utvrđene Statutom, u skladu sa zakonom.
3. Prava, obaveze i odgovornosti Osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema Osnivaču
Osnivač daje saglasnost na sledeće akte Javnog preduzeća:
1) dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja;
2) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1) ovog stava;
3) Statut;
4) odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka;
5) o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
6) tarifu (odluku o cenama kojima se utvrđuje poštarina za rezervisane poštanske usluge, tarifni sistem i dr.) osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;
7) o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa utvrđenih osnivačkim aktom;
8) akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga iz domena rezervisanog servisa;
9) akt o proceni vrednosti kapitala, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;
10) druga akta u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.
Akt na koji Osnivač daje saglasnost smatra se usvojenim kad Osnivač na njega da saglasnost.
Osnivač daje prethodnu saglasnost na sledeće odluke Javnog preduzeća:
1) o ulaganju kapitala;
2) o statusnim promenama;
3) o osnivanju drugih pravnih subjekata.
O promeni pravne forme odlučuje Osnivač.
Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja Osnivaču radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Sadržina godišnjeg programa poslovanja i posledice njegovog nedonošenja, utvrđeni su zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Javno preduzeće dužno je da nadležnom ministarstvu dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji programa poslovanja, u skladu sa zakonom.
Ako se usvojeni godišnji program poslovanja Javnog preduzeća ne sprovodi u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje, ministarstvo nadležno za poslove finansija i ministarstvo nadležno za poslove rada i zapošljavanja neće izvršiti overu obrazaca koje Vlada propisuje za kontrolu obračuna i isplate zarada u javnim preduzećima, u skladu sa zakonom.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Osnivač preduzima mere kojima se obezbeđuje nesmetano obavljanje delatnosti od opšteg interesa Javnog preduzeća, a naročito:
1) promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;
2) razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Javnog preduzeća;
3) ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;
4) druge mere određene zakonom kojim se određuju delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.
Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti, Osnivač može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju.
U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, ovom odlukom, Statutom i drugim opštim aktima Javnog preduzeća.
U slučaju štrajka, Javno preduzeće je dužno da obezbedi uslove za obavljanje minimuma procesa rada, u skladu sa zakonom kojim se uređuje štrajk i aktom Osnivača o određivanju minimuma procesa rada u Javnom preduzeću.
Ako se u Javnom preduzeću ne obezbede uslovi za ostvarivanje minimuma procesa rada, u njemu se sprovode mere koje su određene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
4. Uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti i način pokrića gubitaka i snošenje rizika
Raspodela dobiti, odnosno pokriće gubitaka, utvrđuju se u skladu sa zakonom.
Odluku o raspodeli ostvarene dobiti Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača i njome se određuje deo ostvarene dobiti koja se uplaćuje u budžet Republike Srbije, u skladu sa zakonom.
Odluku o načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.
Javno preduzeće ima Komisiju za reviziju, koju imenuje Nadzorni odbor.
Komisija za reviziju ima tri člana, a Direktor i izvršni direktori ne mogu da budu njeni članovi.
Nezavisan član Nadzornog odbora je predsednik Komisije za reviziju.
Najmanje jedan član Komisije za reviziju mora biti lice koje je ovlašćeni revizor u skladu sa zakonom kojim se uređuje revizija ili koje ima odgovarajuća znanja i radno iskustvo u oblasti finansija i računovodstva.
Za člana Komisije za reviziju može biti imenovano lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Komisija za reviziju obavlja poslove u skladu sa zakonom i Statutom, kao i druge poslove koje joj poveri Nadzorni odbor.
Način rada Komisije za reviziju bliže se uređuje odlukom Nadzornog odbora.
6. Uslovi i način zaduživanja Javnog preduzeća
Javno preduzeće može da se zadužuje pod uslovima koji su predviđeni zakonom kojim se uređuje javni dug.
7. Zastupanje Javnog preduzeća
Javno preduzeće u poslovima unutrašnjeg i spoljnotrgovinskog prometa zastupa i predstavlja Direktor, bez ograničenja.
Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje Javnog preduzeća.
Direktor može, uz saglasnost Nadzornog odbora, dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.
8. Iznos osnovnog kapitala, opis i vrsta nenovčanog uloga
Javno preduzeće posluje sredstvima Javnog preduzeća PTT saobraćaja "Srbija", osnovanog Zakonom o sistemima veza ("Službeni glasnik RS", br. 38/91, 41/91 - ispravka, 53/93 - dr. zakon, 67/93 - dr. zakon, 48/94 - dr. zakon, 20/97 i 44/03 - dr. zakon).
Sredstva iz stava 1. ovog člana čine pokretne i nepokretne stvari, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini kojima posluje Javno preduzeće i čija vrednost izražena u novcu na dan 31. decembra 2012. godine, iznosi 34.214.120.225,22 dinara.
Udeo Republike Srbije, kao Osnivača, u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća izražen u procentima, iznosi 100%.
Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Javno preduzeće upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.
Organi Javnog preduzeća su Nadzorni odbor i Direktor.
Nadzorni odbor ima pet članova, koje imenuje Osnivač, od kojih je jedan predsednik Nadzornog odbora, jedan član je iz reda zaposlenih, koji se predlaže na način utvrđen Statutom i jedan član koji mora biti nezavisan član Nadzornog odbora.
Za predsednika i člana Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora je četiri godine.
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem, u skladu sa zakonom.
Nadzorni odbor:
1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1) ovog stava;
3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
4) usvaja periodični izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
5) usvaja finansijske izveštaje i dostavlja ih Osnivaču radi informisanja;
6) usvaja strategiju upravljanja rizicima i politike upravljanja rizicima;
7) nadzire rad Direktora;
8) donosi Statut;
9) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;
10) predlaže Osnivaču donošenje odluke o promeni pravne forme Javnog preduzeća;
11) odlučuje o promeni sedišta i poslovnog imena Javnog preduzeća;
12) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;
13) zaključuje ugovor o radu sa Direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
14) odlučuje o raspolaganju (otuđenju i pribavljanju) imovinom Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom;
15) donosi akt o proceni vrednosti kapitala Javnog preduzeća i o iskazivanju kapitala Javnog preduzeća u akcijama, odnosno udelima;
16) donosi program svojinske transformacije Javnog preduzeća i odluku o svojinskoj transformaciji Javnog preduzeća;
17) usvaja kodeks korporativnog upravljanja;
18) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
19) daje saglasnost na odluku Direktora o davanju ili oduzimanju prokure;
20) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Javnog preduzeća;
21) imenuje i razrešava članove Komisije za reviziju, utvrđuje visinu naknade za njen rad i poverava joj poslove koji nisu predviđeni ovom odlukom;
22) donosi odluku o izboru ovlašćenog revizora Javnog preduzeća;
23) utvrđuje tarifu (odluku o cenama kojima se utvrđuje poštarina za rezervisane poštanske usluge, tarifni sistem i dr.) osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;
24) donosi akt o isplati stimulacije Direktora i izvršnih direktora;
25) vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.
Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 8), 11), 12), 15), 16), 18), 23) i 24) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Osnivača, kao i odluku iz stava 1. tačka 14) ovog člana, ukoliko su predmet raspolaganja sredstva velike vrednosti, u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa.
Odluke iz stava 1. tačka 9) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Osnivača.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na Direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.
Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova svojih članova.
Način rada i odlučivanja Nadzornog odbora bliže se uređuje Statutom Javnog preduzeća.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Direktora imenuje Osnivač na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Za Direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Direktor je javni funkcioner saglasno zakonu kojim se uređuje borba protiv korupcije.
Direktor ne može imati zamenika.
Direktor:
1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;
2) organizuje rad Javnog preduzeća i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje Javnog preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;
5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7) predlaže finansijske izveštaje;
8) izvršava odluke Nadzornog odbora;
9) bira izvršne direktore;
10) bira predstavnike Javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće;
11) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
12) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;
13) predlaže strategiju upravljanja rizicima i politike upravljanja rizicima;
14) vrši druge poslove određene zakonom koji uređuje pravni položaj javnih preduzeća, ovom odlukom i Statutom.
Odluku o izboru predstavnika iz stava 1. tačka 10) ovog člana donosi Direktor uz saglasnost Osnivača, ukoliko društvo kapitala obavlja delatnost od opšteg interesa.
Mandat Direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.
Direktor podnosi ostavku organu nadležnom za imenovanje, u pisanoj formi.
Direktor može da povuče ostavku sve dok je Osnivač ne primi.
Direktor može biti razrešen iz razloga predviđenih zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Javno preduzeće može imati vršioca dužnosti direktora koga imenuje Osnivač, u slučajevima i pod uslovima propisanim zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Vršilac dužnosti direktora ima prava, obaveze i ovlašćenja Direktora.
Predlog za razrešenje Direktora podnosi ministarstvo nadležno za poslove privrede.
Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor, preko ministarstva nadležnog za poslove privrede.
Predlog za razrešenje Direktora mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se razrešenje predlaže i dostavlja se Direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Pošto Direktoru pruži priliku da se izjasni o postojanju razloga za razrešenje i utvrdi potrebne činjenice nadležno ministarstvo predlaže Osnivaču donošenje odgovarajućeg rešenja.
Na postupak u kome se odlučuje da li će Direktor biti razrešen ili ne, primenjuje se zakon kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Direktor može biti suspendovan na način i pod uslovima predviđenim zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Javno preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom.
Izvršni direktor ne može imati zamenika.
Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Javnom preduzeću.
Za izvršnog direktora bira se lice koje ispunjava uslove utvrđene zakonom.
Izvršni direktor za svoj rad odgovara Direktoru.
Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio Direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom.
Direktor i izvršni direktori imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju.
Akt o isplati stimulacije Direktora i izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Osnivača.
Akt o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog Direktora Javnog preduzeća.
Predsednik i članovi organa Javnog preduzeća, dužni su da poslovnu tajnu Javnog preduzeća čuvaju i nakon prestanka svojstva člana, u periodu od dve godine od dana prestanka tog svojstva, osim ako posebnim aktom nije predviđen duži rok čuvanja poslovne tajne.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju delatnosti obezbedi potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.
12. Osnivačka prava, ulaganje kapitala i upravljanje zavisnim društvima
Javno preduzeće može, uz prethodnu saglasnost Osnivača, osnovati društvo kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa i društvo kapitala za obavljanje delatnosti koja nije od opšteg interesa.
Javno preduzeće može, uz prethodnu saglasnost Osnivača, ulagati kapital u već osnovana društva kapitala.
Javno preduzeće može da obrazuje ogranke, u skladu sa zakonom i Statutom.
13. Javnost u radu Javnog preduzeća
Javno preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:
1) radne biografije članova Nadzornog odbora, Direktora i izvršnih direktora;
2) organizacionu strukturu;
3) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;
4) periodične izveštaje o realizaciji programa poslovanja;
5) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;
6) druge informacije od značaja za javnost.
Osnivač može utvrditi i druge elemente poslovanja Javnog preduzeća koji će se objavljivati, a koji su od naročitog značaja za javnost.
14. Opšti akti Javnog preduzeća
Opšti akti Javnog preduzeća su Statut, odluke, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.
Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.
Ostali opšti akti Javnog preduzeća ne smeju biti u suprotnosti sa odredbama Statuta.
Statutom se, u skladu sa zakonom i ovom odlukom bliže uređuju:
1) poslovno ime i sedište Javnog preduzeća;
2) delatnosti, odnosno poslovi koje obavlja Javno preduzeće koji nisu predviđeni ovom odlukom;
3) organi Javnog preduzeća, delokrug, odgovornosti i način odlučivanja organa;
4) način na koji se u Nadzorni odbor imenuje predstavnik zaposlenih u Javnom preduzeću;
5) zastupanje Javnog preduzeća i odgovornosti za obaveze;
6) način raspodele dobiti i pokriće gubitaka Javnog preduzeća;
7) izgled i sadržina pečata i štambilja Javnog preduzeća;
8) opšti akti Javnog preduzeća, nadležnost za njihovo donošenje i način njihovog stupanja na snagu i način njihovog donošenja;
9) način i postupak izmene Statuta;
10) zaštita životne sredine i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Javnom preduzeću u skladu sa zakonom.
15. Prelazne i završne odredbe
Javno preduzeće nastavlja da obavlja delatnosti koje je obavljalo do dana stupanja na snagu ove odluke, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16), Zakonom o poštanskim uslugama ("Službeni glasnik RS", br. 18/05, 30/10 i 62/14), ovom odlukom i Statutom.
Javno preduzeće usaglasiće Statut i druga opšta akta sa ovom odlukom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Ovu odluku objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".