ODLUKAO OSNIVANJU POZORIŠTA LUTAKA NIŠ("Sl. list grada Niša", br. 2/2011 - prečišćen tekst i 115/2016) |
Ovom odlukom vrši se usaglašavanje osnivačkog akta Pozorišta lutaka u Nišu sa važećim propisima.
Rešenjem Narodnog odbora opštine Niš br. 34024 od 28. juna 1958. godine osnovano je Marionetsko pozorište koje je nastavilo sa radom kao novoosnovana ustanova - POZORIŠTE LUTAKA (u daljem tekstu: Ustanova). Rešenjem Skupštine opštine Niš, br. 01-95/92 od 18. marta 1992. godine ("Međuopštinski službeni list - Niš", broj 10/92).
Naziv Ustanove je: "Pozorište lutaka Niš".
Sedište Ustanove je u Nišu, Bulevar dr Zorana Đinđića br. 7
Ustanova ne može promeniti sedište bez saglasnosti osnivača.
Pretežna delatnost Ustanove je:
- 90.01 - Izvođačka umetnost.
Ustanova ne može menjati delatnost bez saglasnosti osnivača.
Zemljište, zgrade i druga sredstva koja su stečena, odnosno koja stekne Ustanova su u javnoj svojini i koriste se za obavljanje delatnosti utvrđene ovom odlukom u skladu sa zakonom.
Gradonačelnik Grada Niša i Pozorište lutaka Niš zaključuju ugovor o finansiranju programa u trajanju od jedne godine.
Ustanova stiče sredstva za obavljanje delatnosti:
- iz budžeta;
- iz prihoda od delatnosti;
- iz sponzorstava, donacija, legata i ostalih izvora.
Osnivač prati rad i uslove rada Ustanove i učestvuje u otklanjanju okolnosti koje bi mogle negativno da utiču na delatnost Ustanove.
Osnivač ima pravo:
- da direktoru i Upravnom odboru predlaže mere u cilju ostvarivanja delatnosti Ustanove,
- da traži podnošenje redovnog godišnjeg izveštaja kao i drugih izveštaja o radu i poslovanju Ustanove,
- razmatra sve inicijative i predmete koji se odnose na obezbeđenje uslova za ostvarivanje funkcije i zadataka Ustanove i u okviru svoje nadležnosti preduzima potrebne mere za njihovu realizaciju.
Organi Ustanove su: direktor, Upravni odbor i Nadzorni odbor.
Direktor Ustanove se imenuje na osnovu prethodno sprovedenog javnog konkursa, na period od četiri godine i može biti ponovo imenovan.
Javni konkurs iz stava 1. ovog člana raspisuje i sprovodi Upravni odbor Ustanove.
Javni konkurs iz stava 1. ovog člana raspisuje se 60 dana pre isteka mandata direktora.
Javni konkurs iz stava 1. ovog člana objavljuje se na sajtu Nacionalne službe za zapošljavanje i u najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike.
Kandidati za direktora ustanove moraju imati visoko obrazovanje i najmanje pet godina radnog iskustva u struci. Ostali uslovi za izbor kandidata za direktora ustanove utvrđuju se statutom ustanove.
Kandidat za direktora dužan je da predloži program rada i razvoja ustanove, kao sastavni deo konkursne dokumentacije.
Rok za podnošenje prijava na javni konkurs ne može biti kraći od osam ni duži od petnaest dana od dana oglašavanja javnog konkursa. Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave i prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, upravni odbor odbacuje zaključkom protiv koga se može izjaviti posebna žalba osnivaču u roku od tri dana od dana dostavljanja zaključka.
Žalba iz stava 7. ovog člana ne zadržava izvršenje zaključka.
Upravni odbor ustanove obavlja razgovor sa kandidatima koji ispunjavaju uslove iz konkursa i u roku od 30 dana od dana završetka javnog konkursa dostavlja Skupštini Grada obrazloženi predlog liste kandidata (u daljem tekstu: Lista). Lista sadrži mišljenje upravnog odbora o stručnim i organizacionim sposobnostima svakog kandidata i zapisnik o obavljenom razgovoru.
Skupština Grada imenuje direktora ustanove sa Liste.
Javni konkurs nije uspeo ako upravni odbor utvrdi da nema kandidata koji ispunjava uslove da uđe u izborni postupak o čemu je dužan da obavesti Skupštinu Grada, odnosno ukoliko Skupština Grada ne imenuje direktora ustanove sa Liste.
Dužnost direktora Ustanove prestaje na način i pod uslovima predviđenim zakonom.
Skupština Grada može imenovati vršioca dužnosti direktora Ustanove, bez prethodno sprovedenog javnog konkursa, u slučaju kada direktoru prestane dužnost pre isteka mandata, odnosno kada javni konkurs za direktora nije uspeo.
Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Vršilac dužnosti direktora mora da ispunjava uslove za izbor kandidata za direktora iz člana 10. stav 5. ove odluke.
Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenje direktora.
Direktor Ustanove:
1. organizuje i rukovodi radom Ustanove;
2. donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova i druga opšta akta u skladu sa zakonom i statutom Ustanove;
3. izvršava odluke Upravnog odbora Ustanove;
4. zastupa Ustanovu;
5. stara se o zakonitosti rada Ustanove;
6. odgovoran je za sprovođenje programa rada Ustanove;
7. odgovoran je za materijalno-finansijsko poslovanje Ustanove;
8. vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom Ustanove.
Gradonačelnik Grada Niša daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova.
Ustanovom upravlja Upravni odbor.
Upravni odbor Ustanove ima pet članova.
Članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada, iz reda istaknutih stručnjaka i poznavalaca kulturne delatnosti.
Predsednika Upravnog odbora imenuje Skupština Grada iz reda članova Upravnog odbora.
Jedan član Upravnog odbora imenuje se iz reda zaposlenih u Ustanovi i to iz reda nosilaca osnovne, odnosno programske delatnosti, na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove, a ukoliko ne postoji reprezentativni sindikat, na predlog većine zaposlenih.
Sastav Upravnog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 30% predstavnika manje zastupljenog pola.
Članovi Upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.
U slučaju sprečenosti predsednika Upravnog odbora, sednicu Upravnog odbora može zakazati i njoj predsedavati, najstariji član Upravnog odbora.
Dužnost člana Upravnog odbora Ustanove prestaje na način i pod uslovima predviđenim zakonom.
Skupština Grada može, do imenovanja predsednika i članova Upravnog odbora Ustanove, da imenuje vršioce dužnosti predsednika i članova Upravnog odbora.
Skupština Grada može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Upravnog odbora Ustanove i u slučaju kada predsedniku, odnosno članu Upravnog odbora prestane dužnost pre isteka mandata.
Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Upravnog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Upravni odbor Ustanove:
1. donosi statut;
2. donosi druge opšte akte Ustanove, predviđene zakonom i statutom;
3. utvrđuje poslovnu i razvojnu politiku;
4. odlučuje o poslovanju Ustanove;
5. donosi programe rada Ustanove, na predlog direktora;
6. donosi godišnji finansijski plan;
7. usvaja godišnji obračun;
8. usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju;
9. daje predlog o statusnim promenama, u skladu sa zakonom;
10. daje predlog Skupštini Grada o kandidatu za direktora;
11. zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je izabran, odnosno do njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u istoj ustanovi kulture na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa zakonom o radu;
12. odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom i statutom.
Skupština Grada daje saglasnost na akte iz stava 1. ovog člana, tačka 1, 5. i 6.
Nadzorni odbor obavlja nadzor nad poslovanjem Ustanove.
Nadzorni odbor ima tri člana.
Članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada.
Predsednika Nadzornog odbora imenuje Skupština Grada iz reda članova Nadzornog odbora.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih u Ustanovi, na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove, a ukoliko ne postoji reprezentativni sindikat, na predlog većine zaposlenih.
Sastav Nadzornog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 30% predstavnika manje zastupljenog pola.
Članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.
Za člana Nadzornog odbora ne može biti imenovano lice koje je član Upravnog odbora Ustanove.
U slučaju sprečenosti predsednika Nadzornog odbora, sednicu Nadzornog odbora može zakazati i njoj predsedavati, najstariji član Nadzornog odbora.
Dužnost člana Nadzornog odbora Ustanove prestaje na način i pod uslovima predviđenim zakonom.
Skupština Grada može do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora da imenuje vršioce dužnosti predsednika i članova Nadzornog odbora.
Skupština Grada može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Nadzornog odbora Ustanove i u slučaju kada predsedniku, odnosno članu Nadzornog odbora prestane dužnost pre isteka mandata.
Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Nadzornog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Nadzorni odbor, najmanje jedanput godišnje, podnosi izveštaj o svom radu Skupštini Grada.
Upravni odbor Ustanove doneće statut Ustanove u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o osnivanju Pozorišta lutaka u Nišu
("Sl. list grada Niša", br. 115/2016)
Član 7
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Pozorišta lutaka u Nišu obuhvata:
- Odluku o osnivanju Pozorišta lutaka u Nišu ("Službeni list Grada Niša", broj 1/2000), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 15., kojim je utvrđeno da stupanjem na snagu odluke prestaje da važi Rešenje Narodnog odbora opštine Niš br. 34024 od 28. juna 1958. godine i Rešenje o osnivanju Pozorišta lutaka u Nišu br. 01-95/92 od 18. marta 1992. godine ("Međuopštinski službeni list - Niš", br. 10/92) i član 16., kojim je utvrđeno kada ta odluka stupa na snagu,
- Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Pozorišta lutaka u Nišu ("Službeni list Grada Niša", broj 5/2005), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 4., kojim je utvrđeno kada ta odluka stupa na snagu i
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Pozorišta lutaka u Nišu ("Službeni list Grada Niša", broj 94/2010), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 15., kojim je ovlašćena Služba za poslove Skupštine Grada da sačini i objavi prečišćen tekst odluke i član 16., kojim je utvrđeno kada ta odluka stupa na snagu.