ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE ZA INTERNU REVIZIJU GRADA KRAGUJEVCA("Sl. list grada Kragujevca", br. 34/2016) |
Odlukom o osnivanju Službe za internu reviziju grada Kragujevca (u daljem tekstu: Odluka) u okviru prava i dužnosti Grada, kao jedinice lokalne samouprave, osniva se i utvrđuje nadležnost, organizacija i način rada Službe za internu reviziju grada Kragujevca (u daljem tekstu: Služba).
Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, Zakonom o budžetskom sistemu, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru, Statutom grada Kragujevca i Poveljom interne revizije grada Kragujevca.
Služba se obrazuje za obavljanje stručnih, administrativno-tehničkih i drugih poslova i to:
- vrši proveru primene zakona i poštovanja pravila interne kontrole,
- vrši ocenu sistema internih kontrola u pogledu njihove adekvatnosti, uspešnosti i potpunosti,
- daje savete kada se uvode novi sistemi, procedure i zadaci,
- vrši reviziju načina rada koji predstavlja ocenu poslovanja i procesa, uključujući i nefinansijske operacije, u cilju ocene ekonomičnosti, efikasnosti i uspešnosti,
- uspostavlja saradnju sa eksternom revizijom,
- pruža savetodavne usluge koje se sastoje od saveta, smernica, obuka, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanja datom organizacijom, upravljanja rizicima i kontrole,
- vrši poslove na uvođenju i primeni standarda kontrole u skladu sa međunarodno priznatim standardima, izradu metodoloških uputstava i priručnika iz oblasti materijalno-finansijskog upravljanja u subjektima revizije,
- dostavlja godišnji izveštaj o radu Centralnoj jedinici za harmonizaciju u skladu sa zakonom,
- uspostavlja saradnju sa drugim organima i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.
Navedene poslove Služba obavlja kod direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava, javnih preduzeća čiji je osnivač Grad, pravnih lica čiji su osnivači javna preduzeća, odnosno pravnih lica nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i kod drugih pravnih lica u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnih prihoda.
Gradski revizor i interni revizori imaju pravo na neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima i sredstvima subjekta revizije koji su u vezi sa sprovođenjem revizije.
Gradski revizor i interni revizori imaju pravo pristupa svim informacijama, uključujući i poverljive, poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti, kao i pristup svim raspoloživim dokumentima i evidencijama u subjektu revizije potrebnim za sprovođenje revizije.
Gradski revizor i interni revizori imaju pravo da zahtevaju od odgovornih lica u subjektu revizije sve neophodne podatke, preglede, mišljenja, dokumente ili neku drugu informaciju u vezi revizije.
U vršenju poslova zaposleni u Službi su u obavezi da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.
Rad Službe usmerava i kontroliše u skladu sa zakonom, Gradonačelnik kao izvršni organ Grada.
Interna revizija obavlja se prema:
1. strateškom planu za trogodišnji period
2. godišnjem planu
3. planu pojedinačne revizije.
Strateški plan donosi se do kraja tekuće godine za sledeći trogodišnji period, a godišnji plan interne revizije donosi se do kraja tekuće godine za narednu godinu.
Gradski revizor priprema strateški plan na osnovu konsultacija sa rukovodiocem korisnika javnih sredstava i drugim rukovodiocima korisnika javnih sredstava.
Strateški plan odobrava rukovodilac korisnika javnih sredstava.
Gradonačelnik grada Kragujevca je odgovoran za uspostavljanje i obezbeđenje uslova za adekvatno funkcionisanje interne revizije.
Gradonačelnik sa Gradskim revizorom potpisuje Povelju interne revizije grada Kragujevca.
Poveljom interne revizije grada Kragujevca navode se: cilj, ovlašćenja i odgovornosti interne revizije; status interne revizije u okviru grada Kragujevca; način pristupa internih revizora evidenciji, zaposlenima i imovini neophodnoj za obavljanje zadataka revizije; obim - delokrug rada interne revizije.
Godišnji plan Službe donosi Gradonačelnik na predlog Gradskog revizora.
Gradonačelnik grada Kragujevca je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih u Službi, materijalne troškove, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršenje obaveza zaposlenih u Službi.
U okviru Službe mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice.
Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.
Naziv, broj, poslovi organizacija i rad unutrašnjih organizacionih jedinica utvrđuju se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta koji usvaja Gradsko veće.
Službom za internu reviziju rukovodi Gradski revizor.
Gradski revizor za rad službe kojom rukovodi odgovara Gradonačelniku.
Gradski revizor:
- predstavlja i zastupa službu,
- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga službe,
- organizuje, objedinjava i usmerava rad službe, odnosno zaposlenih lica,
- daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka,
- donosi i potpisuje akta službe u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima,
- potpisuje akta službe koja se upućuju organima Grada i drugim subjektima,
- raspoređuje rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica, kao i druga lica, u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi,
- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima iz rada i po osnovu rada zaposlenih lica u službi,
- stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad službe,
- odlučuje o pribavljanju i otuđenju opreme manje vrednosti i potrošnog materijala,
- zaključuje ugovore na osnovu ovlašćenja sadržanih u zakonu, aktima organa Grada, kao i drugim propisima,
- vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, odlukama organa Grada i drugim propisima.
Gradskog revizora postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na period od pet godina.
Za Gradskog revizora može biti postavljeno lice koje je državljanin Republike Srbije i koje nije krivično osuđivano, koje ima završen ekonomski fakultet, drugi stepen visokog obrazovanja navedenog fakulteta (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije) odnosno završen ekonomski fakultet na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 7 godina iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole, budžetskim ili računovodstveno-finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.
Za Gradskog revizora može biti postavljeno lice koje nema položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru, ukoliko ispunjava uslove iz stava 2. ovog člana, s tim da je u obavezi da položi ispit u roku od godinu dana od dana završetka obuke koju organizuje Centralna jedinica za harmonizaciju Ministarstva finansija.
Gradskom revizoru može prestati dužnost i pre isteka roka na koji je postavljen, podnošenjem ostavke i razrešenjem.
Ostavka se može podneti usmeno ili u pisanom obliku i ne mora biti obrazložena. O podnetoj ostavci Gradsko veće ne otvara raspravu. Gradski revizor koji je podneo ostavku, ukoliko nema zamenika, obavlja poslove iz nadležnosti Gradskog revizora do postavljenja novog revizora.
Gradsko veće većinom glasova od ukupnog broja članova može razrešiti Gradskog revizora i pre isteka vremena na koje je postavljen na obrazložen predlog Gradonačelnika ili polovine članova Gradskog veća.
Predlog iz stava 3. ovog člana mora biti sačinjen u pisanom obliku i u njemu moraju biti navedeni razlozi koji predlog čine opravdanim.
Gradski revizor može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju odsutnosti i sprečenosti da obavlja dužnost.
Služba donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.
Pravnim aktom Službe ne mogu se za subjekte revizije utvrđivati prava i obaveze koje nisu zasnovane na zakonu.
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u lokalnoj samoupravi, kao i Strategiji razvoja interne finansijske kontrole u javnom sektoru u Republici Srbiji, koju je donela Vlada Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 55/05, 71/05, 101/07 i 65/08).
Sredstva za finansiranje poslova Službe obezbeđuju se u budžetu grada Kragujevca sa pozicije razdela - izvršni organ grada - gradonačelnik.
Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.
PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Funkciju Gradskog revizora nastaviće, do isteka mandata na koji je postavljeno, da obavlja lice koje je izabrano od strane Gradskog veća na javnom konkursu.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca", a primenjivaće se od 01.12.2016. godine.