ODLUKA

O DAVANJU POSLOVNOG PROSTORA U ZAKUP

("Sl. list grada Kragujevca", br. 38/2015, 3/2016 i 34/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Odlukom o davanju poslovnog prostora u zakup (u daljem tekstu: Odluka) uređuju se uslovi, način i postupak davanja u zakup poslovnog prostora koji je imovina grada Kragujevca, odnosno čiji su korisnici grad Kragujevac ili mesne zajednice, kao i način utvrđivanja visine zakupnine poslovnog prostora, na teritoriji grada Kragujevca, koje u zakup izdaju organi grada Kragujevca.

Član 2

Pod poslovnim prostorom u smislu ove Odluke podrazumeva se prostor u kome se može obavljati poslovna delatnost i to:

- poslovne prostorije - nepokretnosti u okviru građevinskih objekata (u daljem tekstu: poslovne prostorije) i

- poslovni prostor u objektima postavljenim, odnosno izgrađenim na javnim površinama (u daljem tekstu: kiosk).

Član 3

Poslovni prostor se u skladu sa odredbama ove Odluke, može dati u zakup na određeno vreme, a najduže do 5 godina.

Izuzetno poslovne prostorije, mogu se dati u zakup na period duži od 5 godina, ali ne duže od 15 godina, u slučajevima propisanim ovom odlukom, što se posebno određuje odlukom o raspisivanju oglasa.

Član 4

Poslovni prostor se u skladu sa zakonom i odredbama ove Odluke, može dati u zakup, sa naknadom, putem javnog nadmetanja, a izuzetno i neposrednim pogodbom po beneficiranoj zakupnini, uz ispunjenje posebnih uslova propisanih ovom odlukom.

Član 5

Poslovni prostor se ne može dati u podzakup.

II DAVANJE U ZAKUP POSLOVNIH PROSTORIJA

1. Uslovi i postupak davanja u zakup putem javnog nadmetanja

Član 6

Gradsko veće donosi Odluku o raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije putem javnog nadmetanja, na osnovu informacije o raspoloživim, odnosno slobodnim poslovnim prostorijama, koju daje gradska uprava nadležna za poslove evidencije poslovnog prostora (u daljem tekstu: nadležna gradska uprava).

Odluka iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:

- podatke, odnosno bližu identifikaciju poslovne prostorije čije se davanje u zakup oglašava (adresa, površina, zona u kojoj se nalazi i sl.),

- početnu licitacionu cenu,

- visinu licitacionog koraka,

- rok na koji se poslovna prostorija daje u zakup,

- napomenu da se poslovna prostorija daje u zakup u viđenom stanju,

- bliže odrednice o učesnicima javnog nadmetanja, odnosno delatnosti koja se može obavljati u poslovnoj prostoriji,

- visinu depozita,

- visinu sredstava obezbeđenja,

- ovlašćenje nadležnoj gradskoj upravi da na osnovu Odluke iz stava 1. ovog člana, u roku od sedam dana, od dana dostavljanja iste, raspiše Oglas za davanje poslovnih prostorija u zakup.

Visina licitacionog koraka iz stava 2. alineje 3. ovog člana iznosi minimalno 100,00 (sto) a maksimalno 500,00 (petstotina) dinara, a što se utvrđuje Odlukom iz stava 1. ovog člana.

Gradsko veće odlukom iz stava 1. ovog člana, može odlučiti da se raspiše jedan Oglas za davanje u zakup i većeg broja poslovnih prostorija.

Član 7

Nadležna gradska uprava, u skladu sa aktom iz člana 6. ove Odluke raspisuje Oglas za davanje u zakup poslovne prostorije, odnosno poslovnih prostorija putem javnog nadmetanja (u daljem tekstu: Oglas).

Oglas iz stava 1. ovog člana, obavezno se, objavljuje na zvaničnom sajtu grada Kragujevca, kao i u najmanje jednom štampanom mediju.

Član 8

Oglas iz člana 7. ove Odluke sadrži:

- podatke odnosno bližu identifikaciju poslovne prostorije čije se davanje u zakup oglašava (adresa, površina, zona u kojoj se nalazi i sl.),

- vrstu poslovne delatnosti koja se može obavljati u poslovnoj prostoriji,

- početnu licitacionu cenu,

- visinu licitacionog koraka,

- rok na koji se poslovna prostorija daje u zakup,

- napomenu da se poslovna prostorija daje u zakup u viđenom stanju,

- informaciju o danu i času u kom se mogu razgledati poslovne prostorije koje se daju u zakup putem javnog nadmetanja,

- informaciju o vremenu (datum i čas) i mestu, gde će se sprovesti postupak javnog nadmetanja,

- bliže odrednice o učesnicima javnog nadmetanja,

- visinu depozita, rok u kome se mora uplatiti kao i broj računa za uplatu depozita,

- obavezu učesnika javnog nadmetanja da dostave račun i naziv Banke na koji se sredstva uplaćena na ime depozita, mogu vratiti,

- napomenu da se neblagovremena uplata depozita i sredstava obezbeđenja, kao i nedolazak na javno nadmetanje smatraju odustankom od istog,

- informaciju o vremenu i mestu gde se može preuzeti obrazac prijave za učešće na javnom nadmetanju,

- naziv i adresu organa koji sprovodi postupak javnog nadmetanja,

- napomenu da se poslovna prostorija daje učesniku javnog nadmetanja koji ponudi najviši iznos zakupnine,

- rok u kome će učesnicima javnog nadmetanja biti dostavljena Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača,

- napomenu o licima koja ne mogu učestvovati na javnom nadmetanju,

- napomenu da će se položeni depozit vratiti učesnicima javnih nadmetanja koji ne budu najpovoljniji ponuđač,

- druge elemente u skladu sa odlukom Gradskog veća o raspisivanju Oglasa.

Član 9

Postupak davanja u zakup poslovnih prostorija, odnosno postupak javnog nadmetanja u skladu sa odredbama ove Odluke sprovodi Komisija za sprovođenje postupka davanja u zakup poslovnih prostorija (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju iz stava 1. ovog člana svojim aktom obrazuje Gradsko veće.

Aktom o obrazovanju Komisije iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se sastav, zadaci, odnosno nadležnost Komisije, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje Komisije.

Član 10

Učesnici javnog nadmetanja mogu biti sva fizička i pravna lica koja su kod nadležnog organa registrovana za obavljanje poslovne delatnosti koja se može obavljati u poslovnoj prostoriji koja se daje u zakup.

U postupku javnog nadmetanja ne mogu učestvovati članovi Komisije iz člana 9. ove Odluke i njihovi zamenici, kao i bivši zakupci koji nisu izmirili svoja dugovanja prema Gradu po osnovu zakupa (zakupnina, naknada za izvršene komunalne usluge i dr.).

Učesnici javnog nadmetanja obavezni su da podnesu prijavu za učešće na javnom nadmetanju Komisiji, u pisanom obliku, najkasnije u roku od 24 časa pre časa koji je određen za početak javnog nadmetanja.

Prijava iz stava 3. ovog člana obavezno sadrži:

- podatke o podnosiocu prijave i to:

- za fizička lica, odnosno preduzetnike: ime i prezime vlasnika radnje, fotokopiju važeće lične karte, kopiju rešenja o upisu radnje u registar kod nadležnog organa, naziv radnje, kopiju rešenja o dodeljenom PIB-u, kopiju potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV, ukoliko je u sistemu PDV-a, kopiju ugovora o otvaranju i vođenju računa kod poslovne banke,

- za pravna lica: naziv i sedište, kopiju rešenja o upisu pravnog lica u registar kod nadležnog organa, kopiju izvoda iz registra Republičkog zavoda za statistiku, kopiju rešenja o dodeljenom PIB-u, kopiju potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV, ukoliko je u sistemu PDV-a i kopiju ugovora o otvaranju i vođenju računa kod poslovne banke,

- punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave,

- naznaku delatnosti koja će se obavljati u poslovnoj prostoriji,

- dokaz o uplati depozita,

- dokaz o uplati gradske administrativne takse,

- naznaku poslovne prostorije za koju se prijavljuje na javno nadmetanje (ukoliko je oglas raspisan za veći broj poslovnih prostorija),

- dokaz da je podnosilac prijave izmirio zakupninu i troškove komunalnih usluga (potvrda davaoca usluga), ukoliko je bio zakupac poslovne prostorije, koja je imovina grada Kragujevca.

- dokaz da je pravno, odnosno fizičko lice, izmirilo poreske obaveze.

Član 11

Učesnici javnog nadmetanja obavezni su da radi učešća u postupku javnog nadmetanja uplate depozit u visini od 100% jedne mesečne zakupnine, određene po početnoj licitacionoj ceni utvrđenoj članom 27. ove Odluke.

Član 12

U slučaju da je za učestvovanje na javnom nadmetanju podneta samo jedna prijava, odnosno ako se na javnom nadmetanju pojavi samo jedan učesnik, postupak javnog nadmetanja smatraće se uspelim ako učesnik prihvati početni ili drugi iznos zakupnine koji nije manji od početnog.

Član 13

Predsednik Komisije po otvaranju postupka javnog nadmetanja utvrđuje i zapisnički konstatuje:

- imena fizičkih lica, odnosno preduzetnika sa nazivom radnje, odnosno nazive pravnih lica koja su ispunila uslove za učešće na javnom nadmetanju,

- imena onih koji nisu ispunili uslove za učešće na javnom nadmetanju,

- ko je od licitanata lično prisutan,

- ko od lica koja su prisutna ima ovlašćenje da u ime i za račun licitanta može da učini ponudu, odnosno da preduzima radnje u postupku javnog nadmetanja,

- po potrebi i druge činjenice.

Član 14

O radu Komisije iz člana 9. ove Odluke vodi se zapisnik.

U zapisnik se unosi ceo tok postupka, vreme početka licitacije, sastav Komisije, lica koja prisustvuju i u kom svojstvu, odsustva prijavljenih učesnika sa licitacije, konstataciju da li su podnete prijave blagovremene, potpune i uredne. U slučaju postojanja neblagovremenih, neurednih i nepotpunih prijava Komisija ih neće razmatrati što se zapisnički konstatuje.

Član 15

Predsednik Komisije, objavljuje početni iznos zakupnine i poziva učesnike da daju svoje ponude.

Svaki učesnik na javnom nadmetanju obavezan je da javno kaže iznos koji nudi i u ime kog ponuđača.

Nakon što zainteresovani učesnici učine ponude, predsednik Komisije pita tri puta učesnike javnog nadmetanja, da li neko od učesnika daje ponudu sa većim iznosom od u tom momentu, najvećeg ponuđenog iznosa.

Ukoliko neko od učesnika ponudi veći iznos, od do tada ponuđenog iznosa, postupak se nastavlja na način utvrđen stavom 3. ovog člana, sve dok učesnici javnog nadmetanja, daju ponude sa iznosima većim, od onog koji sadrži poslednja učinjena ponuda.

Ukoliko posle trećeg poziva predsednika Komisije, niko od učesnika u javnom nadmetanju ne učini povoljniju ponudu, od poslednje učinjene ponude, predsednik Komisije javno konstatuje koji je najviši ponuđeni iznos zakupnine, ime ponuđača i da je licitacija završena.

Član 16

Ponuđač koji je učinio najpovoljniju ponudu, obavezan je da na poziv predsednika Komisije, odmah, potpiše izjavu da je ponudio najviši iznos zakupnine, sa naznakom visine ponuđenog iznosa.

Ukoliko najpovoljniji ponuđač odbije da potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana, predsednik Komisije, poziva prvog sledećeg najpovoljnijeg ponuđača da potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana.

Ukoliko prvi sledeći najpovoljniji ponuđač ne potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana, predsednik Komisije konstatuje, da postupak javnog nadmetanja nije uspeo, a što se potom unosi u zapisnik.

Komisija nakon toga sačinjava i dostavlja izveštaj Gradskom veću da postupak javnog nadmetanja nije uspeo, na osnovu koga Gradsko veće donosi Odluku o ponovnom raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije.

Ponuđačima iz stava 2. i 3. ovog člana, ukoliko odbiju da potpišu izjave, položeni depozit se ne vraća.

Član 17

Kada najpovoljniji ponuđač potpiše izjavu iz člana 16. ove Odluke, predsednik Komisije objavljuje da je postupak javnog nadmetanja završen i poziva sve učesnike javnog nadmetanja da potpišu zapisnik kao i da unesu svoje eventualne primedbe na tok postupka.

Na zahtev učesnika licitacije predsednik Komisije odmah uručuje primerak zapisnika o sprovedenom postupku javnog nadmetanja.

Član 18

Komisija je obavezna da odmah, po okončanju postupka javnog nadmetanja izradi Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača i istu uruči učesnicima javnog nadmetanja.

Član 19

Učesnici javnog nadmetanja mogu da, u roku od 3 dana od dana kada je postupak javnog nadmetanja sproveden, podnesu prigovor Komisiji na Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, a preko nadležne gradske uprave.

Član 20

Komisija je obavezna da u roku od 7 dana od dana prijema prigovora iz člana 19. ove Odluke, isti razmotri i donese odgovarajuću Odluku.

Stručne i administrativno-tehničke poslove u postupku rešavanja po prigovoru za Komisiju, obavlja nadležna gradska uprava.

Rešavajući po prigovoru Komisija, može:

- odbaciti prigovor, ukoliko je izjavljen od strane neovlašćenih lica, ili ukoliko je neblagovremen,

- odbiti prigovor kao neosnovan,

- usvojiti prigovor i poništiti Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno poništi sprovedeni postupak.

Član 21

Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača je konačna, po proteku roka za prigovor ukoliko isti nije podnet, odnosno ukoliko je rešavajući po prigovoru Komisija isti odbacila, odnosno odbila.

Član 22

U slučaju da se prigovor usvoji i poništi Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno poništi sprovedeni postupak, Gradsko veće će na predlog Komisije, doneti Odluku o raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije za koju je poništena Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno poništen sprovedeni postupak, u roku od 7 dana od dana dostavljanja predloga Komisije.

2. Odluka i Ugovor o davanju u zakup poslovne prostorije

Član 23

Gradsko veće, na osnovu konačne Odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača, donosi Odluku o davanju u zakup poslovne prostorije, učesniku utvrđenom Odlukom o izboru.

Akt iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o fizičkom, odnosno pravnom licu kome se poslovna prostorija daje u zakup,

- podatke o poslovnoj prostoriji koja se daje u zakup,

- visinu izlicitirane zakupnine,

- delatnost koja se može obavljati u poslovnoj prostoriji,

- rok trajanja zakupa,

- konstataciju da se sredstva uplaćena na ime depozita imaju smatrati delom sredstava obezbeđenja Ugovora koji će se zaključiti sa najpovoljnijim ponuđačem,

- uslove i način korišćenja poslovne prostorije koja se daje u zakup,

- naznaku da se poslovna prostorija daje u zakup u viđenom stanju,

- obavezu fizičkog, odnosno pravnog lica kome se poslovna prostorija daje u zakup da, sa nadležnom gradskom upravom u roku od 7 dana od dana prijema akta iz stava 1. ovog člana, zaključi Ugovor o zakupu i potpiše zapisnik o primopredaji poslovne prostorije.

Član 24

Lice kome se daje u zakup poslovna prostorija zaključuje sa nadležnom gradskom upravom Ugovor o zakupu, u roku od 7 dana od dana donošenja akta iz člana 23. ove Odluke.

Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o zakupcu i zakupodavcu,

- podatke o poslovnoj prostoriji koja je predmet ugovora o zakupu,

- naznačenje delatnosti koja se može obavljati u predmetnoj poslovnoj prostoriji,

- visinu zakupnine,

- rok trajanja zakupa,

- rok i način plaćanja zakupnine,

- iznos sredstava obezbeđenja, odnosno obavezu zakupca da u momentu zaključivanja ugovora, uplati preostali deo sredstava obezbeđenja, u visini tromesečne zakupnine, obračunate po izlicitiranoj ceni zakupnine s tim što bi se sredstva uplaćena na ime depozita uračunala kao deo sredstava obezbeđenja,

- odredbu, da sredstva obezbeđenja ostaju na računu Zakupodavca, do isteka zakupa, nakon čega se vraćaju Zakupcu, kao i da ista mogu služiti, kao sredstvo obezbeđenja ugovora, te da ih Zakupodavac može koristiti: u slučaju neplaćanja zakupnine ili naknade za izvršene komunalne usluge ili drugih obaveza od strane Zakupca, uključujući i naknadu eventualne štete na objektu i opremi koja nastane krivicom ili krajnjom nepažnjom zakupca,

- odredbu da se poslovna prostorija ne može izdati u podzakup,

- obavezu zakupca i zakupodavca da na svakih 3 meseca vrše sravnjenje naknade za izvršene komunalne usluge,

- obavezu valorizuje izlicitirane zakupnine na tromesečnom nivou, u skladu sa indeksom potrošačkih cena prema zvaničnim podacima Republičkog zavoda za statistiku,

- prava i obaveze u slučaju neizvršavanja obaveza po osnovu Ugovora o zakupu,

- otkazni rok,

- druga prava i obaveze vezane za zakup.

Ukoliko lice kome se daje u zakup poslovna prostorija, svojom krivicom, ne zaključi Ugovor o zakupu u roku od 7 dana od dana prijema akta iz člana 23. stav 1., ove Odluke, sredstva uplaćena na ime depozita mu se ne vraćaju, a Gradsko veće će bez raspisivanja novog Oglasa doneti Odluku o davanju u zakup poslovne prostorije koja je bila predmet javnog nadmetanja, prvom sledećem učesniku koji je ponudio najvišu zakupninu.

U slučaju da prvi sledeći najpovoljniji ponuđač, svojom krivicom, ne zaključi Ugovor o zakupu u predviđenom roku, Gradsko veće će doneti novu Odluku o raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije putem javnog nadmetanja.

U slučaju da ponuđač iz prethodnog stava ovog člana ne zaključi Ugovor o zakupu, u predviđenom roku, sredstva uplaćena na ime depozita mu se ne vraćaju.

Član 24a

Nadležna Gradska uprava obavezna je da u roku, ne dužem od 7 dana od dana zaključenja ugovora o zakupu, obrazuje komisiju za primopredaju poslovnog prostora koji je predmet zakupa.

Komisija iz stava 1. ovog člana u obavezi je da zajedno sa zakupcem ili licem od njega ovlašćenim izvrši primopredaju poslovnog prostora koji je predmet zakupa.

O primopredaji poslovnog prostora sačinjava se zapisnik koji potpisuju prisutna lica.

U zapisnik se unose svi elementi koji su od bitnog uticaja na utvrđivanje stanja u kome se poslovni prostor nalazi.

Zakupac je u obavezi da, nakon prestanka zakupa (isteka vremena zakupa, raskid ugovora i sl.), poslovni prostor vrati u stanje u kome je bio u trenutku prijema.

Komisija iz stava 1. ovog člana će nakon prestanka zakupa za zakupcem ili licem ovlašćenim od zakupca izvršiti primopredaju poslovnog prostora, o čemu će se takođe sačiniti zapisnik.

Zakupodavac je u obavezi da, dok traje vraćanje poslovnog prostora u stanje u kome ga je preuzeo, plaća zakupninu.

3. Način utvrđivanja zakupnine poslovne prostorije

Član 25

Visina zakupnine utvrđuje se prema veličini i položaju, odnosno lokaciji poslovne prostorije.

Veličina poslovne prostorije utvrđuje se u kvadratnim metrima.

Zakupac je dužan da zakupninu uplati najkasnije do 15-og u mesecu za prethodni mesec.

Član 26

Položaj, odnosno lokacija poslovne prostorije utvrđuje se prema zoni u kojoj se poslovna prostorija nalazi.

Zone u smislu odredaba ove Odluke, smatraju se zonama utvrđenim Odlukom o određivanju zona na teritoriji grada Kragujevca.

Član 27

Visina zakupnine za poslovne prostorije (početna licitaciona cena) utvrđuje se u neto iznosu po 1 m2 poslovne prostorije po zonama i to za:

- Ekstra zonu

1.500,00 dinara po m2 poslovne prostorije.

- Prvu zonu

1.200,00 dinara po 1m2 poslovne prostorije.

- Drugu zonu

800,00 dinara po 1m2 poslovne prostorije.

- Treću zonu

600,00 dinara po 1m2 poslovne prostorije.

- Četvrtu i petu zonu

300,00 dinara po 1m2 poslovne prostorije.

Iznos iz stava 1. ovog člana je početna zakupnina, odnosno početna licitaciona cena u postupku javnog nadmetanja za davanje u zakup poslovnih prostorija.

Početna licitaciona cena za poslovne prostorije koje se nalaze u podrumima i suterenima, spratovima u okviru tržnih centara, dvorištima i prolazima može se umanjiti do 40% od iznosa iz stava 1. ovog člana. Odluku o umanjenju početne licitacione cene donosi Gradsko veće na obrazložen predlog nadležne gradske uprave.

Član 28

Početna licitaciona cena iz člana 27. ove Odluke u slučaju dva uzastopna neuspela javna oglašavanja umanjuje se za 20% u ekstra i prvoj zoni, za 30% u drugoj i trećoj zoni i za 40% u četvrtoj i petoj zoni.

Odluku o umanjenju početne licitacione cene donosi Gradsko veće na obrazložen predlog Komisije iz člana 9. ove Odluke.

4. Davanje u zakup poslovnih prostorija pod posebnim uslovima

Član 29

Početna licitaciona cena iz člana 27. ove Odluke za poslovne prostorije koje se nalaze u okviru slobodnostojećih objekata površine veće od 100 m2, a za čije je korišćenje i izdavanje u zakup nužno investiciono ulaganje (rekonstrukcija, adaptacija, konzervatorski i restauratorski radovi i sl.) umanjuje se do iznosa do 50%.

Gradsko veće, prilikom donošenja odluke o raspisivanju oglasa za davanje poslovnih prostorija u zakup pod posebnim uslovima, donosi i odluku o umanjenju početne licitacione cene iz stava 1. ovog člana, kao o i roku trajanja zakupa, koji ne može biti kraći od 10 godina, ni duži od 15 godina i to, na obrazložen predlog nadležne gradske uprave, a po pribavljenoj proceni o visini investicionog ulaganja iskazanog u dinarima, od strane gradske uprave nadležne za poslove investicija.

Od izlicitirane zakupnine, zakupcu se odbija iznos uložen, na ime izvršenog investicionog ulaganja, dok se preostali iznos zakupnine plaća u jednakim mesečnim anuitetima.

Pod izlicitiranom zakupninom iz stava 3. ovog člana, podrazumeva se novčani iznos koji se dobije množenjem: period trajanja zakupa sa jedne strane i izlicitiranog mesečnog iznosa zakupnine sa druge strane.

Ugovorom o zakupu utvrđuje se da je obaveza zakupca da u prvoj godini zakupa, izvrši nužna investiciona ulaganja iz stava 1. ovog člana, jer će u suprotnom ugovor o zakupu biti raskinut, a sredstva obezbeđenja biće zadržana na ime naknade štete.

Plaćanje zakupnine počinje sa drugom godinom trajanja zakupa, a u prvoj godini ("grejs - period") zakupac izmiruje samo naknadu za izvršene komunalne usluge, kao i druge obaveze koje opterećuju prostor koji je predmet zakupa.

Ukoliko iz opravdanih razloga, investiciona ulaganja iz stava 1. ovog člana, ne mogu da budu završena u prvoj godini zakupa, zakupcu će se, na osnovu posebno obrazložene odluke Gradskog veća, dozvoliti "grejs - period" duži od godinu dana.

Nadzor u pogledu ispunjavanja obaveza, koja se odnosi na investiciono ulaganje iz stava 1. ovog člana, vrši gradska uprava nadležna za investicije.

Član 30

Početna licitaciona cena iz člana 27. ove Odluke, za poslovne prostorije koje se nalaze u okviru objekata domova kulture, zadruga ili mesnih zajednica u prigradskim naseljima i selima (4 i 5 zona), a za čije je korišćenje i izdavanje u zakup nužno investiciono ulaganje (rekonstrukcija, adaptacija, konzervatorski i restauratorski radovi i sl.) umanjuje se do iznosa do 50%.

Odredbe člana 29. ove Odluke, shodno se primenjuju na izdavanje u zakup poslovnog prostora iz stava 1. ovog člana.

Član 31

Troškovi za izvođenje radova neposredno vezanih za samu delatnost koju zakupac obavlja, ne ulaze u investiciono ulaganje.

Zakupac je dužan da prilikom potpisivanja ugovora potpiše izjavu, da na ime sredstava uloženih u nužno investiciono ulaganje, neće potraživati uspostavljanje bilo kakvih stvarnih prava nad predmetom zakupa, obzirom da se iz njih izmiruje izlicitirani iznos zakupnine u određenom vremenskom periodu.

Član 32

Odluku o raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovnih prostorija pod posebnim uslovima propisanim članovima 29. - 31. ove Odluke, donosi Gradsko veće, na predlog nadležne gradske uprave i istom opredeljuje delatnosti koje se mogu obavljati u predmetnim prostorijama.

5. Davanje na korišćenje poslovnih prostorija po beneficiranoj zakupnini

Član 33

Poslovne prostorije, mogu se izuzetno, dati na korišćenje po beneficiranoj zakupnini, na period ne duži od 3 godine.

Poslovne prostorije mogu se dati na korišćenje u skladu sa stavom 1. ovog člana pravnim licima i to:

- neprofitabilnim udruženjima građana (humanitarna udruženja, udruženja lica sa invaliditetom, sportska udruženja i dr.).

- državnim organima i organizacijama, javnim i javno-komunalnim preduzećima i društvima kapitala čiji je osnivač Republika Srbija, koja posluju na teritoriji grada Kragujevca, a čija je delatnost od interesa za Grad,

- kao i drugim pravnim licima, organima i organizacijama čija je delatnost od interesa za Grad.

Odluku o davanju na korišćenje poslovnih prostorija, u skladu sa odredbama ovog člana, donosi Gradsko veće na predlog Komisije iz člana 9. ove Odluke.

Na osnovu Odluke o davanju na korišćenje poslovnih prostorija iz stava 3. ovog člana, nadležna gradska uprava, zaključuje ugovor o davanju u zakup po beneficiranoj zakupnini, kojim se uređuju međusobna prava i obaveze Grada i korisnika poslovne prostorije.

Odredbe ove Odluke, kojima se reguliše odnos Zakupodavca i Zakupca kod davanja u zakup poslovnih prostorija putem javnog nadmetanja primenjuju se i kod izdavanja poslovnih prostorija po beneficiranoj zakupnini.

Član 33a

Izuzetno Komisija može dati na korišćenje po beneficiranoj zakupnini poslovni prostor za pružaoce usluga u oblasti socijalne zaštite čije usluge moraju biti licencirane od strane nadležnog ministarstva i to za period trajanja licence, a najduže na period do 6 godina.

Član 34

Beneficirana zakupnina za lica iz člana 33. ove Odluke iznosi 2.000,00 dinara, bez PDV - a, mesečno, za ceo poslovni prostor, bez obzira na kvadraturu, s tim što se prilikom davanja u zakup mora ugovoriti obaveza zakupca da snosi troškove tekućeg održavanja poslovnih prostorija i sve troškove za izvršene komunalnalne usluge, kao i to da neplaćanje najmanje tri uzastopne zakupnine ili neizmirivanje troškova za najmanje tri meseca uzastopno, predstavlja razlog za otkaz ugovora o zakupu.

III DAVANJE U ZAKUP KIOSKA

1. Uslovi i postupak davanja u zakup kioska putem javnog nadmetanja

Član 35

Kiosci čiji je korisnik Grad, odnosno koji su imovina Grada, daju se u zakup putem javnog nadmetanja ili neposrednom pogodbom na osnovu odredaba ove Odluke.

Član 36

U pogledu uslova, postupka odlučivanja i zaključenja ugovora o davanju u zakup kioska putem javnog nadmetanja, primenjuju se odredbe ove Odluke kojima su regulisani uslovi, postupak, odlučivanje i zaključenje ugovora o zakupu poslovnih prostorija putem javnog nadmetanja, izuzev odredbi člana 29. - 31. ove Odluke.

Član 37

Postupak za davanje u zakup kioska, odnosno postupak javnog nadmetanja u skladu sa odredbama ove Odluke sprovodi Komisija za sprovođenje postupka davanja u zakup kioska (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju iz stava 1. ovog člana svojim aktom obrazuje Gradsko veće.

Aktom o obrazovanju Komisije utvrđuju se sastav, zadaci, odnosno nadležnost Komisije, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje Komisije.

Član 38

Kiosci se mogu dati u zakup putem javnog nadmetanja, fizičkim, odnosno pravnim licima kada sopstvenim sredstvima učestvuju u nabavci, odnosno izgradnji kioska, a koji su kod nadležnog organa registrovani za obavljanje poslovne delatnosti, koja se može obavljati u kiosku koji se daje u zakup.

Gradsko veće na predlog gradske uprave nadležne za imovinu, raspisuje oglas za davanje u zakup kioska iz stava 1. ovog člana, putem javnog nadmetanja.

Oglas iz stava 2. ovog člana se objavljuje u nedeljnim pisanim sredstvima javnog informisanja.

Član 39

Oglas iz člana 38. ove Odluke sadrži:

- podatke o kiosku koji se oglašava,

- vrstu poslovne delatnosti koja se u kiosku može obavljati,

- rok na koji se kiosk daje u zakup,

- početnu licitacionu cenu,

- visinu licitacionog koraka,

- visinu i rok u kome se mora platiti depozit, kao i broj računa za uplatu depozita koji ne može biti manji od procenjene investicione vrednosti kioska,

- vreme (datum i čas) i mesto gde će se sprovesti postupak javnog nadmetanja,

- naziv i adresa organa, kao i rok u kome se mogu podneti prijave za licitaciju,

- naziv organa koji sprovodi postupak javnog nadmetanja,

- napomenu kojom se obavezuje učesnik javnog nadmetanja da dostavi podatke koji se odnose na broj računa i banku kod koje se vodi doznačeni račun a na koji će se sredstva uplaćena na ime depozita vratiti učesniku, odnosno uplatiocu,

- posebnu napomenu o vremenu i mestu gde se može preuzeti dokumentacija vezana za kiosk, odnosno postupak javnog nadmetanja koji se oglašava, kao i visina novčane naknade koja se ima uplatiti za preuzimanje dokumentacije,

- rok u kome će učesnicima javnog nadmetanja biti dostavljena odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača,

- druge elemente.

Član 40

Na postupak javnog nadmetanja i odlučivanja primenjuju se odredbe ove Odluke, kojima se reguliše postupak javnog nadmetanja za davanje u zakup poslovnih prostorija.

Ugovor o zakupu kioska iz člana 38. ove Odluke zaključuje nadležna gradska uprava.

Ugovor o zakupu iz stava 2. ovog člana sadrži:

- podatke o licima koja zaključuju Ugovor,

- podatke o kiosku koji je predmet ugovora o zakupu,

- naznačenje delatnosti koja se može obavljati u predmetnom kiosku, visinu zakupnine,

- rok trajanja zakupa,

- rok i način plaćanja zakupnine,

- odredbu da se kiosk ne može izdati u podzakup,

- prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza po osnovu Ugovora o zakupu,

- druga prava i obaveze vezane za zakup kioska.

2. Način utvrđivanja zakupnine kioska

Član 41

U pogledu plaćanja i utvrđivanja zakupnine kioska primenjuju se odredbe člana 25, 26. i 27. ove Odluke kojima se uređuje plaćanje i način utvrđivanja zakupnine poslovnih prostorija.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 42

Ugovori o zakupu koji su zaključeni po odredbama Odluke o davanju u zakup poslovnih prostorija ("Službeni list grada Kragujevca", broj 7/97, 13/97, 5/98, 6/99, 2/02, 2/03, 1/05, 11/05 i 1/06), po odredbama Odluke o davanju poslovnog prostora u zakup ("Službeni list grada Kragujevca", broj 11/07 i 35/08) i po odredbama Odluke o davanju poslovnog prostora u zakup ("Službeni list grada Kragujevca", broj 15/2010, 10/2011 i 14/2011) ostaju na snazi do dana isteka Ugovora.

Član 43

Odredbe ove Odluke ne primenjuju se u postupku davanja u zakup poslovnog prostora čiji su korisnici, odnosno vlasnici javna, javno-komunalno preduzeća ili društva kapitala čiji je osnivač Grad, već se navedeni poslovni prostor daje u zakup u skladu sa odredbama Zakona o javnoj svojini.

Član 44

Poslovne prostorije koje Grad daje u zakup, a koje mogu da budu predmet povraćaja imovine, u skladu sa zakonom, mogu se davati u zakup u skladu sa odredbama ove Odluke, na period ne duži od 1 godine, s tim što se Ugovor o zakupu može produžiti bez ponovnog oglašavanja, do pravosnažnosti akta o povraćaju imovine.

Član 45

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o davanju poslovnog prostora u zakup ("Službeni list grada Kragujevca", broj 15/2010, 10/2011 i 14/2011).

Član 46

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".