ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "URBANIZAM" - KRAGUJEVAC("Sl. list grada Kragujevca", br. 19/2013 - prečišćen tekst, 38/2014, 24/2016 i 34/2016) |
Javno preduzeće "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" nastavlja da radi kao Javno preduzeće "Urbanizam" - Kragujevac.
Osnivač Javnog preduzeća "Urbanizam" - Kragujevac (u daljem tekstu: Preduzeće) je grad Kragujevac, sa sedištem u Kragujevcu, Trg Slobode 3.
Preduzeće posluje u cilju trajnog obavljanja stručnih poslova prostornog i urbanističkog planiranja, kao i projektovanja na području Grada Kragujevca, u skladu sa zakonom i ovom odlukom, a naročito za:
1. Praćenje i proučavanje pojava i promena u prostoru i naselju i obezbeđenje obavljanja prethodnih radova za potrebe pripreme izrade urbanističke dokumentacije;
2. Pripremanje programa za izradu prostornih i urbanističkih planova, kao i ostalih planskih dokumenata i predloga odluka za ove planove;
3. Izrade prostornih i urbanističkih planova;
4. Postupanje po primedbama Komisije za planove;
5. Izrade urbanističkih projekata za parcelaciju i preparcelaciju;
6. Prikupljanja, sređivanja, obrade, publikovanje podataka, od značaja za naselja i uređenje prostora i vođenje informacione osnove o prostoru;
7. Izrade tehničke dokumentacije za izgradnju prostora;
8. Geodezije;
9. Informaciono-geografskog sistema;
10. Vršenje poslova tehničkog pregleda objekata;
11. Izrade strateške procene uticaja na životnu sredinu, studija i analiza uticaja na životnu sredinu.
Obavljanje pojedinog stručnog posla iz člana 2. stava 1. tačke 1-5, ove Odluke, može se ustupiti preduzeću, odnosno organizaciji koja ispunjava uslove za izradu urbanističke dokumentacije propisane Zakonom, uz saglasnost osnivača, donošenjem pojedinačne o Odluke za svaki slučaj ponaosob.
POSLOVNO IME, SEDIŠTE I UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA
Preduzeće posluje pod poslovnim imenom Javno preduzeće "Urbanizam" - Kragujevac.
Skraćeno poslovno ime Preduzeća je JP "Urbanizam" - Kragujevac.
Sedište Preduzeća je u Kragujevcu.
Adresa sedišta Preduzeća i adresa za prijem pošte je: Kralja Petra I br. 23, Kragujevac.
O promeni poslovnog imena i sedišta Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Preduzeće ima svoj pečat, štambilj i znak koji sadrži poslovno ime i sedište Preduzeća.
Izgled i sadržina pečata, štambilja i znaka utvrđuje se Statutom Preduzeća.
Poslovna akta Preduzeća namenjena trećim licima sadrže pored poslovnog imena i sedišta Preduzeća, registar i broj registarskog upisa, broj poslovnog računa i sedišta banke kod koje ima otvoren račun, kao i poreski identifikacioni broj.
Preduzeće obavlja svoje poslove kao jedinstvena radna celina.
Unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova Preduzeća bliže se uređuje Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova.
Pretežna delatnost Preduzeća je 71.11 - Arhitektonska delatnost.
Pored delatnosti iz člana 9. ove Odluke, Preduzeće može obavljati i druge delatnosti, kao što su:
58.11 - Izdavanje knjiga
68.31 - Delatnost agencija za nekretnine
77.33 - Iznajmljivanje i lizing kancelarijskih mašina i opreme
77.39 - Iznajmljivanje i lizing ostalih mašina, opreme i materijalnih dobara
62.02 - Konsultantske delatnosti u oblasti informacione tehnologije
62.01 - Računarsko programiranje
63.11 - Obrada podataka, hosting i sl.
63.12 - Veb portali
62.09 - Ostale usluge informacione tehnologije
69.10 - Pravni poslovi konsultacije i davanje saveta u pripremi pravnih dokumenata
70.22 - Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem
71.1 - Arhitektonske i inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje
71.12 - Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje
73.11 - Delatnost reklamnih agencija
82.11 - Kombinovane kancelarijsko-administrativne usluge i
82.19 - Fotokopiranje, pripremanje dokumenata i druga specijalizovana kancelarijska podrška.
O promeni ovih delatnosti Preduzeća, Odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost osnivača.
Delatnost iz člana 10. ove Odluke, Preduzeće obavlja samostalno po ugovorima, ali je dužno da ih planira i obavlja tako da se time ne dovede u pitanje ukupno i blagovremeno obavljanje delatnosti od opšteg interesa.
Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju delatnosti koje je upisalo u registar, u manjem obimu ili povremeno, ili koje doprinosi potpunijem iskorišćavanju kapaciteta i materijala koji se upotrebljava za vršenje upisane delatnosti.
Sredstva za poslovanje Preduzeća obezbeđuju se obavljanjem delatnosti određene u članovima 9., 10. i 12. ove Odluke.
Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, Odlukom i ugovorom.
Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnom svojini.
Preduzeće za obavljanje delatnosti može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.
Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini Grad Kragujevac stiče akcije i udele u Preduzeću i prava po osnovu tih akcija ili udela.
Preduzeće ne može otuđiti imovinu veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, za čije je obavljanje osnovano, bez prethodne saglasnosti nadležnog organa osnivača.
Osnovni kapital Preduzeća iznosi 12.992.619,18 dinara, odnosno 1.114.146,48 US dolara, po srednjem kursu NBJ na dan 31.12.1999. godine, koji revalorizovan na dan 31.12.2004. godine iznosi 37.280.199,70 dinara, odnosno 472.589,21 EUR, po srednjem kursu NBS na dan 31.12.2004. godine.
Ukupna vrednost osnovnog kapitala iskazuje se u jednom obračunskom udelu.
Udeo Osnivača u osnovnom kapitalu Preduzeća iz člana 16. Odluke, iznosi 100%.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI IZMEĐU PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Osnivač ima pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen zakonom.
Osnivač je dužan da obezbedi da se delatnost Preduzeća, kao delatnost od opšteg interesa, obavlja u kontinuitetu.
U slučaju statusnih promena, prava i obaveze Preduzeća prenose se na pravne sledbenike.
U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzme mere propisane zakonom i odlukom Gradskog veća na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida.
U slučaju štrajka u Preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine Grada Kragujevca.
U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, odnosno vršeći nadzor, Gradsko veće može preduzeti mere u skladu sa zakonom, kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća i obavljanje delatnosti za koje je Preduzeće osnovano.
Ostala međusobna prava, obaveze i odgovornosti između osnivača i Preduzeća urediće se u skladu sa zakonom, posebnom odlukom osnivača.
STICANJE PRIHODA, RASPODELA DOBITI, POKRIĆE GUBITAKA I SNOŠENJE RIZIKA
Sredstva za obavljanje delatnosti Preduzeća obezbeđuju se
iz:
sredstava budžeta osnivača, pružanja usluga trećim licima
i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Delatnost Preduzeća finansira se na osnovu godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja koji donosi Nadzorni odbor Preduzeća.
Program poslovanja iz stava 2. ovog člana dostavlja se nadležnom organu Osnivača radi davanja saglasnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Program poslovanja se smatra donetim kada na njega da saglasnost nadležni organ Osnivača.
Dobit Preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitka, Statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem Preduzeća.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača.
Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet Osnivača, po završnom računu za prethodnu godinu.
Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 3. ovog člana utvrđuje se zakonom, odnosno Odlukom o budžetu za narednu godinu.
Odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača u skladu sa zakonom.
U Preduzeću se obrazuje interna revizija, kao nezavisna delatnost i koja nije deo nijednog poslovnog procesa, a u svom radu odgovara direktoru preduzeća. Zadatak internog revizora je da ocenjuje sistem finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na: upravljanje procenjenim rizikom od strane organa upravljanja Preduzeća, usklađenost poslovanja sa zakonima, aktima Preduzeća i ugovorima, pouzdanost i potpunost informacija, efektivnost, efikasnost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu informacija i izvršenje programa poslovanja Preduzeća.
Poslove interne revizije iz stava 2. ovog člana obavlja lice koje je zaposleno u Preduzeću.
Preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma.
Preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Preduzeća.
Preduzeća se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenih programom poslovanja, uz saglasnost osnivača.
Preduzeće se može zadužiti pod uslovima i na način predviđenim Zakonom i programom poslovanja Preduzeća.
Zaduženje se smatra raspolaganjem imovinom Preduzeća.
Odluku o zaduženju Preduzeća kod poslovnih banaka, fondova i drugih finansijskih organizacija, donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Gradskog veća.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOST PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU
Preduzeće posluje kao samostalni privredni subjekt.
Preduzeće ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i vrši druge pravne poslove i radnje u okviru svoje delatnosti.
Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.
Preduzeće zastupa direktor u skladu sa zakonom.
Direktor može da, u okviru svojih ovlašćenja, ovlasti drugo lice da preduzima radnje iz njegove nadležnosti, a naročito da zastupa Preduzeće pred svim nadležnim organima u skladu sa zakonom.
Odluku o davanju prokure donosi Nadzorni odbor Preduzeća u skladu sa zakonom.
Nadzorni odbor Preduzeća može opozvati prokuru u svako doba.
Nadzorni odbor Preduzeća ne može se odreći prava da opozove prokuru, niti se to pravo na bilo koji način može ograničiti ili usloviti.
Prokurista može otkazati prokuru u svako doba, uz obavezu da u narednih 30 dana računajući od dana dostave otkaza, preduzima poslove prokure ako je to potrebno radi izbegavanja štete za Preduzeće.
Organi Preduzeća su:
1. Nadzorni odbor;
2. Direktor.
Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik, koji se imenuju na period od četiri godine.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.
Nadzorni odbor čine predsednik, jedan predstavnik Osnivača i jedan predstavnik zaposlenih u Preduzeću, a koji se predlaže na način utvrđen Statutom Preduzeća.
Na uslove za imenovanje i prestanak mandata predsednika i članova Nadzornog odbora primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje položaj javnih preduzeća.
Mandat predsedniku i članovima nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani pod uslovima propisanim zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Predsednik i članovi nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana nadzornog odbora, a najduže šest meseci.
Nadzorni odbor:
1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;
3) donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta grada Kragujevca (subvencije i dr. sredstava);
4) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
5) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
6) usvaja finansijske izveštaje;
7) nadzire rad direktora;
8) donosi Statut;
9) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
10) donosi akt o opštim uslovima za isporuku usluga;
11) donosi odluku o utvrđivanju cena svojih usluga;
12) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom i ovom odlukom;
13) donosi odluku o zaduživanju preduzeća;
14) odlučuje o ulaganju kapitala u već osnovana društva kapitala;
15) odlučuje o statusnim promenama;
16) odlučuje o osnivanju društva kapitala u skladu sa zakonom;
17) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;
18) donosi akt o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;
19) zaključuje ugovor o radu sa direktorom u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
20) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;
21) donosi opšta akta preduzeća za koje zakonom ili statutom preduzeća nije utvrđena nadležnost drugog organa;
22) donosi poslovnik o svom radu;
23) utvrđuje mere zaštite i unapređenja životne sredine;
24) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Preduzeću, nadležni organi osnivača daju saglasnost na akte iz člana 40. i to:
1. Skupština grada na akte iz člana 40. tačke 1., 2., 6., 8., 17. i 18.
2. Gradsko veće na akte iz člana 40. tačke 3., 5., 9., 10. i 11.
3. Gradonačelnik na akte iz člana 40. tačka 20.
Na akt iz člana 40. tačka 12. saglasnost Gradsko veće.
Na odluku Nadzornog odbora o zaduživanju Preduzeća iz člana 40. tačka 13. ove Odluke, kada se radi o zaduživanju veće vrednosti, saglasnost daje Skupština grada.
Odluke Nadzornog odbora iz člana 40. tačke 14, 15. i 16, Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.
Izveštaje iz člana 40. tačka 6. Nadzorni odbor dostavlja Gradskom veću radi informisanja.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Vlada.
Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.
Direktor Preduzeća imenuje se na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Postupak za imenovanje i razrešenje direktora Preduzeća vrši se u skladu sa zakonom i Statutom grada.
Uslovi za imenovanje direktora Preduzeća propisani su zakonom, a Statutom Preduzeća može biti određena stručna sprema i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora Preduzeća.
Direktor Preduzeća je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.
Direktor podnosi ostavku Skupštini grada u pisanoj formi.
Predlog za razrešenje direktora Skupštini grada podnosi Gradsko veće, a može ga podneti i Nadzorni odbor preko Gradskog veća.
Direktor Preduzeća:
1) predstavlja i zastupa Preduzeće;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje Preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada Preduzeća, za realizaciju odluka i drugih akata koji su upućeni Skupštini grada i Gradskom veću na saglasnost;
5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7) predlaže finansijske izveštaje;
8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta grada (subvencije ili dr. sredstva);
9) izvršava odluke Nadzornog odbora;
10) bira izvršne direktore;
11) bira predstavnike Preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik preduzeće;
12) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
13) donosi akt o sistematizaciji;
14) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen Statutom;
15) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;
16) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz njegovog delokruga;
17) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom i Statutom Preduzeća;
18) vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom Preduzeća.
Na odluku iz stava 1. tačka 11. ovog člana o izboru predstavnika Preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Preduzeće, saglasnost daje Skupština grada.
Direktor Preduzeća imenuje se po sprovedenom javnom konkursu.
Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Skupština grada, u skladu sa Zakonom.
Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.
Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća, koju donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća.
Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća preko Gradskog veća.
Izborni postupak sprovodi se u skladu sa Zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.
Direktor Preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Radni odnos direktora zasniva se ugovorom o radu, koji direktor zaključuje sa Nadzornim odborom.
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati i pravo na stimulaciju.
Uslove i kriterijume za utvrđivanje i visinu stimulacije utvrđuju se aktom Vlade.
Akt o isplati stimulacije direktora donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Gradonačelnika.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem u slučajevima i po postupku propisanim zakonom.
Suspenzija direktora primenjuje se u slučajevima predviđenim zakonom.
Skupština grada može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.
Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.
Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.
Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora Preduzeća propisane zakonom i Statutom Preduzeća.
Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Preduzeća.
Za izvršnog direktora Preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom preduzeća.
Izvršni direktor ne može imati zamenika.
Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Preduzeću.
Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru i obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom Preduzeća.
Izvršni direktor ima pravo na zaradu, a može imati i pravo na stimulaciju.
Uslove i kriterijume za utvrđivanje i visinu stimulacije utvrđuju se aktom Vlade.
Akt o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor, na predlog direktora, uz saglasnost Gradonačelnika.
PROGRAMI POSLOVANJA I IZVEŠTAVANJE
Preduzeće donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja.
Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: Program) i dostavlja ga Osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.
Godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja sadrži, naročito:
1) planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama;
2) planirane nabavke;
3) plan investicija;
4) planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitka;
5) elemente za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga;
6) plan zarada i zapošljavanja;
7) kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju.
Izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja mogu se vršiti isključivo iz strateških i državnih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima Preduzeće posluje.
Ukoliko Preduzeće ne donese Program iz člana 53. do početka kalendarske godine za koju se donosi, zarade se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim programom za prethodnu godinu sve do donošenja Programa u skladu sa članom 53. ove Odluke.
Preduzeće, ukoliko koristi ili namerava da koristi subvencije ili drugu vrstu pomoći, dužno je da predloži poseban program koji sadrži vrstu i namenu pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje.
Program iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor i sastavni je deo Programa iz člana 53. ove Odluke.
Poseban program se smatra donetim kada na njega saglasnost da nadležni organ Osnivača.
Preduzeće dostavlja nadležnom organu Osnivača tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana se dostavlja u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja nadležnom organu osnivača.
Na osnovu izveštaja iz stava 1. ovog člana nadležni organ Osnivača sačinjava i dostavlja nadležnom ministarstvu informaciju o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti.
Pored informacije iz stava 3. ovog člana, nadležni organ Osnivača jednom godišnje, u roku od 60 dana od završetka kalendarske godine, dostavlja nadležnom ministarstvu, analizu poslovanja Preduzeća sa preduzetim merama za otklanjanje poremećaja u poslovanju Preduzeća.
Preduzeće je dužno da pre isplate zarada overi obrazac za kontrolu obračuna isplate zarada.
Ukoliko Preduzeće ne sprovodi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje, nadležna Gradska uprava neće izvršiti overu obrasca za kontrolu obračuna isplate zarada.
Preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:
1. radne biografije članova Nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;
2. organizacionu strukturu;
3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njihove izmene i dopune;
4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;
6. druge informacije od značaja za javnost.
ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE
Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu, bezbednost imovine i zaštite i unapređenje životne sredine.
Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine.
Poslovnom tajnom smatraju se podaci čije bi saopštavanje trećem licu moglo naneti štetu Preduzeću, kao i podaci koji imaju ili mogu imati ekonomsku vrednost zato što nisu opšte poznati niti su lako dostupni trećim licima, koja bi njihovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji su od strane Preduzeća zaštićeni odgovarajućim merama u cilju čuvanja njihove tajnosti.
Poslovna tajna je i podatak koji je zakonom, drugim propisom ili aktom Preduzeća određen kao poslovna tajna.
Aktom Preduzeća kao poslovna tajna može se odrediti samo podatak koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.
Ne mogu se kao poslovna tajna odrediti svi podaci koji se odnose na poslovanje Preduzeća.
Akt iz stava 3. ovog člana donosi Nadzorni odbor na predlog direktora.
Direktor, članovi Nadzornog odbora i zaposleni u Preduzeću dužni su da čuvaju poslovnu tajnu Preduzeća, kao i posle prestanka tog svojstva u periodu od dve godine od dana prestanka tog svojstva.
Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne saopštavanje podataka čija je obaveza saopštavanja propisana zakonom, neophodna radi obavljanja poslova ili zaštite interesa Preduzeća i učinjena nadležnim organima ili javnosti isključivo u cilju ukazivanja na postojanje dela kažnjivog zakonom.
STATUSNE PROMENE I PRESTANAK PREDUZEĆA
U toku poslovanja Preduzeće može vršiti statusne promene (spajanje, pripajanje, podela i sl.), kao i promenu oblika u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Opšti akti Preduzeća su: Statut, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.
Statut je osnovni opšti akt Preduzeća. Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.
Statutom Preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Preduzeća; delatnost Preduzeća; zastupanje; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka; rezerve; organi upravljanja preduzećem i imenovanje, razrešenje i nadležnost organa upravljanja Preduzećem; opšti akti i način njihovog donošenja; prava, obaveze i odgovornost organa upravljanja Preduzećem; način statusnih promena Preduzeća; pečat i štambilj; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Preduzeća i za ostvarivanje prava obaveza i odgovornosti zaposlenih u Preduzeću u skladu sa zakonom.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu regiona Šumadije i Pomoravlja".
Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac"
("Sl. list grada Kragujevca", br. 38/2014)
Član 3
Obavezuje se Preduzeće da u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost.
Član 4
Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac".
Član 5
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o
osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac"
("Sl. list grada Kragujevca", br. 24/2016)
PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 30
Obavezuje se Preduzeće da u roku od 90 dana od stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama Zakona i odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu osnivača na saglasnost.
Član 31
Članovi Nadzornog odbora koji ne ispunjavaju uslove za imenovanje u skladu sa Zakonom, razrešiće se, a novi biti imenovani, najkasnije u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu Zakona.
Član 32
Nadzorni odbor Preduzeća doneće dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja iz člana 53. stav 1. ove Odluke u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu Zakona.
Član 33
Direktor koji je izabran na javnom konkursu u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 119/12, 116/13 - autentično tumačenje i 44/14 - dr. zakon), nastavlja sa radom do imenovanja direktora u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", 15/2016).
Član 34
Ovlašćuje se direktor Preduzeća da izvrši upis promene podataka kod Agencije za privredne registre.
Član 35
Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac".
Član 36
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac"
("Sl. list grada Kragujevca", br. 34/2016)
PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 4
Obavezuje se Preduzeće da u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu osnivača na saglasnost.
Član 5
Ovlašćuje se direktor Preduzeća da izvrši upis promene podataka kod Agencije za privredne registre.
Član 6
Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Urbanizam" - Kragujevac.
Član 7
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" sadrži:
1. Odluku o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenje prostora (" Službeni list regiona Šumadije i Pomoravlja", broj: 23/89);
2. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenje prostora ("Službeni list opštine Kragujevac", broj: 12/91);
3. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenje prostora ("Službeni list grada Kragujevca", broj 3/01),
4. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju ("Službeni list grada Kragujevca", broj 5/02),
5. Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam i izgradnju" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 4/03),
6. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju ("Službeni list grada Kragujevca", broj 11/05),
7. Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 35/08),
8. Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 10/11),
9. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 6/13),
10. Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 9/13),
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ne sadrži:
- odredbe člana 8. Odluke o izmeni i dopuni Odluke o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenje prostora (" Službeni list opštine Kragujevac", broj: 12/91) kojim je uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Kragujevac";
- odredbe članova 1., 57. i 58. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenje prostora ("Službeni list grada Kragujevca", broj 3/ 01) kojima je: u članu 1. utvrđeno da se vrše izmene i dopune Odluke o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenja prostora (" Službeni list regiona Šumadije i Pomoravlja", broj: 23/89 i "Službeni list opštine Kragujevac", broj: 12/91) tako što se naziv odluke menja i glasi: Odluka o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam i izgradnju", a dosadašnji članovi 1. do 10. zamenjuju članovima 2. do 58. ove Odluke, radi usklađivanja sa Zakonom o javnim preduzećima i obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u članu 57. uređeno da Preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa aktima koji su na snazi, do usklađivanja sa odredbama ove Odluke i Zakonom, da je Preduzeće dužno da u roku propisanom Zakonom usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i da imenovani organi Preduzeća nastavljaju sa radom u skladu sa odredbama ove Odluke, a u članu 58. uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službeni list grada Kragujevca";
- odredbe člana 3. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam i izgradnju" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 5/02), kojim je uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana po objavljivanju u "Službenom listu grada Kragujevca";
- odredbe člana 2., 3. i 5. Odluke o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam i izgradnju" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 4/03) kojim je članom 2. brisan član 5. Odluke, članom 3. brisan član 16. Odluke, a članom 5. uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službeni list grada Kragujevca";
- odredbe članova 1., 19., 20., 21., 22. i 23. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 11/ 05), kojima je: u članu 1. uređeno da se vrše izmene i dopune Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju (" Službeni list regiona Šumadije i Pomoravlja", broj 23/89, "Službeni list opštine Kragujevac", broj 12/91, "Službeni list grada Kragujevca", broj 3/01, 5/02, 4/03), tako što se naziva Odluke menja i glasi "Odluka o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac", u članu 19. uređeno da imenovani organi Preduzeća nastavljaju sa radom u skladu sa odredbama ove odluke, u članu 20. utvrđeno da je Preduzeće dužno da u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut i druga akta sa odredbama ove Odluke, u članu 21. ovlašćen vršilac dužnosti direktora Preduzeća da podnese prijavu promena i prevođenje Preduzeća u registar privrednih subjekata, u članu 22. ovlašćen Odbor za organizaciju i normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac", a u članu 23. uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u " Službenom listu grada Kragujevca";
- odredbe članova 3., i 4. i 5. Odluke o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam-Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 35/08), kojim je u članu 3. utvrđena obaveza Preduzeća da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, uskladi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi osnivaču na saglasnost, u članu 4. ovlašćen Odbor za normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac", a u članu 5. je uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
- odredbe članova 3., 4. i 5. Odluke o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 10/11), kojima je: u članu 3. utvrđena obaveza Preduzeća da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke uskladi Statut sa odredbama ove Odluke, u članu 4. ovlašćen Odbor za normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac", a u članu 5. je uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
- odredbe članova 18., 19., 20., 21., 22. i 23. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 6/ 13), kojim je u članu 18 uređeno da će Skupština grada imenovati Nadzorni odbor Preduzeća iz člana 39. najkasnije u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, u članu 19. uređena obaveza preduzeća da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost, u članu 20. uređeno da će konkurs za direktora Preduzeća biti raspisan do 30. juna 2013. godine, u članu 21, ovlašćen direktor Preduzeća da izvrši upis promena podataka kod Agencije za privredne registre, u članu 22. ovlašćen Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac i u članu 23. uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca" i
- odredbe članova 2. i 3. Odluke o izmeni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj 9/13), kojim je u članu 2. ovlašćen Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac, a u članu 3. utvrđeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službeni list grada Kragujevca".
U prečišćenom tekstu Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam - Kragujevac izvršena je, kroz pravno tehničku redakciju, prenumeracija članova saglasno Jedinstvenim metodološkim pravilima za izradu propisa (" Službeni glasnik Republike Srbije", broj 21/10) iz razloga što član 1. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o organizovanju Javnog preduzeća za planiranje i uređenje prostora ("Službeni list grada Kragujevca", broj 3/01) nije unet u prečišćen tekst, što su članovi 5. i 16. pomenute Odluke brisani, a u samom prečišćenom tekstu nema naznake da su isti brisani, kao i što su članovi koji su bili numerisani brojevima sa slovima sada numerisani samo brojevima.