ODLUKAO USKLAĐIVANJU OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG PREDUZEĆA ZA KOMUNALNO STAMBENU DELATNOST "STANDARD" JAGODINA("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 16/2016 i 16/2016 - ispr.) |
Ovom odlukom vrši se promena osnivačkog akta Javnog preduzeća za komunalno stambenu delatnost "Standard" Jagodina ("Opštinski službeni glasnik opštine Jagodina", br. 10/89, 1/91, 6/03, 20/05, 6/06, 17/07 i "Službeni glasnik grada Jagodina", br. 2/13, 1/15 i 22/15) kojim je osnovano Javno preduzeće za komunalno stambenu delatnost "Standard" Jagodina koje je upisano u Registar Agencije za privredne registre BD.45835/2005 od 07.07.2005. god. radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).
Osnivač Javnog preduzeća za komunalno stambenu delatnost "Standard" Jagodina je grad Jagodina, Kralja Petra I br. 6, matični broj: 07115008 (u daljem tekstu: osnivač).
Javno komunalno preduzeće posluje pod poslovnim imenom Javno preduzeće za komunalno stambenu delatnost "Standard" Jagodina (u daljem tekstu: preduzeće).
Skraćeno poslovno ime preduzeća je: JP "Standard" Jagodina.
Sedište preduzeća je u Jagodini, Ulica Kralja Petra I br. 4.
O promeni sedišta Preduzeća odlučuje Nadzorni odbor uz saglasnost Skupštine grada.
Preduzeće ima pečat i štambilj čiji se izgled i sadržina utvrđuje Statutom Preduzeća.
Preduzeće može imati svoj znak, čija se sadržina utvrđuje Statutom Preduzeća.
Preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.
Unutrašnja organizacija Preduzeća bliže se utvrđuje aktom direktora.
Preduzeće obavlja sledeće komunalne delatnosti:
1. Snabdevanje vodom za piće, koja obuhvata zahvatanje, prečišćavanje, preradu i isporuku vode vodovodnom mrežom do mernog instrumenta potrošača, obuhvatajući i merni instrument; i prečišćavanje i odvođenje otpadnih voda, koja obuhvata sakupljanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje otpadnih voda od priključka korisnika na uličnu kanalizacionu mrežu, delatnost održavanja javnih česmi i fontana, tretman otpadnih voda u postrojenju za prečišćavanje, i to:
36.00 - Skupljanje, prečišćavanje i distribucija vode
37.00 - Uklanjanje otpadnih voda
Pored delatnosti iz stava 1. ovog člana, preduzeće obavlja i delatnost održavanja javnih česmi i fontana, a u skladu sa odlukom koja reguliše način obavljanja komunalne delatnosti snabdevanja vodom za piće.
2. Preduzeće obavlja komunalnu delatnost upravljanja grobljima i pogrebne usluge koje obuhvataju održavanje grobalja i objekata, koji se nalaze u sklopu groblja (mrtvačnica, i kapela), sahranjivanje, održavanje pasivnih grobalja i spomen obeležja, kao i prevoz posmrtnih ostataka umrlog od mesta smrti do mrtvačnice na groblju, i to:
- 96.03 Pogrebne i srodne delatnosti
3. Preduzeće obavlja komunalnu delatnost upravljanja pijacama, koja obuhvata komunalno opremanje, održavanje i organizaciju delatnosti na zatvorenim i otvorenim prostorima, koji su namenjeni za obavljanje prometa poljoprivredno-prehrambenih i drugih proizvoda, i to:
- 68.20 Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima.
4. Preduzeće obavlja komunalnu delatnost obezbeđivanja javnog osvetljenja koje obuhvata održavanje, adaptaciju i unapređenje objekata i instalacija javnog osvetljenja kojima se osvetljavaju saobraćajne i druge površine javne namene, sa održavanjem ukrasne rasvete i to:
43.21 - Postavljanje električnih instalacija
5. Preduzeće obavlja komunalnu delatnost obeležavanje horizontalne signalizacije:
42.11 - Izgradnja puteva i auto-puteva koja obuhvata:
- bojenje i obeležavanje oznaka na putevima;
- redovno održavanje putnih objekata (mostova, nadzemnih pešačkih pasarela, podzemnih pešačkih prolaza i dr.);
- obeležavanje horizontalnom signalizacijom, odnosno postavljanje signalizacije u redovnim i privremenim uslovima.
6. Preduzeće obavlja komunalnu delatnost održavanja čistoće na površinama javne namene koja obuhvata čišćenje i pranje asfaltiranih, betonskih, popločanih i drugih površina javne namene, crpljenje, odvoz i tretiranje fekalija iz septičkih jama, i to:
- 38.11 Skupljanje otpada koji nije opasan
7. Preduzeće obavlja komunalnu delatnost održavanja javnih zelenih površina, uređenje, tekuće i investiciono održavanje i sanaciju zelenih rekreativnih površina i priobalja, uređenje zelenih površina na grobljima, i to:
- 81.30 Usluge uređenja i održavanja okoline.
8. Preduzeće obavlja komunalnu delatnost zoohigijene, u skladu sa zakonom koja obuhvata: hvatanje, zbrinjavanje, veterinarska nega i smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja (pasa i mačaka) u prihvatilišta za životinje, lišavanje života za neizlečivo bolesne i povređene napuštene i izgubljene životinje, kontrola i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka, neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa površina javne namene do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla.
Preduzeće obavlja komunalne delatnosti na području grada Jagodina.
Ako preduzeće obavlja još neku delatnost pored one koja mu je poverena, u obavezi je da u svom računovodstvu odvojeno iskazuje sve prihode i rashode koji su vezani za obavljanje poverene komunalne delatnosti. Preduzeće ima isključivo pravo obavljanja delatnosti iz stava 1. ovog člana.
Pretežna delatnost preduzeća je:
36.00 Sakupljanje, prečišćavanje i distribucija vode
Pored delatnosti iz prethodnog člana preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:
01.19 Gajenje ostalih jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka
01.29 Gajenje ostalih višegodišnjih biljaka
01.30 Gajenje sadnog materijala
01.49 Uzgoj ostalih životinja
01.61 Uslužne delatnosti u gajenju useva i zasada
02.10 Gajenje šuma i ostale šumarske delatnosti
02.20 Seča drveća
02.30 Sakupljanje šumskih plodova
02.40 Uslužne delatnosti u vezi sa šumarstvom
03.22 Slatkovodne akvakulture
08.11 Eksploatacija građevinskog i ukrasnog kamena, krečnjaka, gipsa, krede
08.12 Eksploatacija šljunka, peska, gline i kaolina
09.90 Uslužne delatnosti u vezi sa istraživanjem i eksploatacijom ostalih ruda
25.62 Mašinska obrada metala
33.11 Popravka metalnih proizvoda
33.12 Popravka mašina
33.13 Popravka elektronske i optičke opreme
33.14 Popravka električne opreme
33.20 Montaža industrijskih mašina i opreme
38.21 Tretman i odlaganje otpada koji nije opasan
39.00 Sanacija, rekultivacija i upravljanje otpadom
41.20 Izgradnja stambenih i nestambenih zgrada
42.21 Izgradnja cevovoda
42.22 Izgradnja električnih i telekomunikacionih vodova
42.91 Izgradnja hidrotehničkih objekata
42.99 Izgradnja ostalih nepomenutih građevina
43.11 Rušenje objekata
43.12 Priprema gradilišta
43.13 Ispitivanje terena bušenjem i sondiranjem
43.22 Postavljanje vodovodnih, kanalizacionih, grejnih i klimatizacionih sistema
43.29 Ostali instalacioni radovi u građevinarstvu
43.31 Malterisanje
43.32 Ugradnja stolarije
43.33 Postavljanje podnih i zidnih obloga
43.34 Bojenje i zastakljivanje
43.39 Ostali završni radovi
43.91 Krovni radovi
43.99 Ostali nepomenuti specifični građevinski radovi
45.11 Trgovina automobilima i lakim motornim vozilima
45.19 Trgovina ostalim motornim vozilima
45.20 Održavanje i popravka motornih vozila
45.31 Trgovina na veliko delovima i opremom za motorna vozila
45.32 Trgovina na malo delovima i opremom za motorna vozila
45.40 Trgovina motociklima, delovima i priborom, održavanje i popravka motocikala
46.31 Trgovina na veliko voćem i povrćem
46.32 Trgovina na veliko mesom i proizvodima od mesa
46.33 Trgovina na veliko mlečnim proizvodima, jajima i jestivim uljima i mastima
46.34 Trgovina na veliko pićem
46.35 Trgovina na veliko duvanskim proizvodima
46.36 Trgovina na veliko šećerom, čokoladom i slatkišima
46.37 Trgovina na veliko kafom, čajevima, kakaom i začinima
46.38 Trgovina na veliko ostalom hranom, uključujući ribu, ljuskare i mekušce
46.39 Nespecijalizovana trgovina na veliko hranom
46.41 Trgovina na veliko tekstilom
46.42 Trgovina na veliko odećom i obućom
46.45 Trgovina na veliko parfimerijskim i kozmetičkim proizvodima
46.49 Trgovina na veliko ostalim proizvodima za domaćinstvo
46.61 Trgovina na veliko poljoprivrednim mašinama, opremom i priborom
46.62 Trgovina na veliko alatnim mašinama
46.65 Trgovina na veliko kancelarijskim nameštajem
46.66 Trgovina na veliko ostalim kancelarijskim mašinama i opremom
46.69 Trgovina na veliko ostalim mašinama i opremom
46.73 Trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom
46.74 Trgovina na veliko metalnom robom, instalacionim materijalima i priborom za grejanje
46.75 Trgovina na veliko hemijskim proizvodima
46.76 Trgovina na veliko ostalim poluproizvodima
46.77 Trgovina na veliko otpacima i ostacima
46.90 Nespecijalizovana trgovina na veliko
47.11 Trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama, pretežno hranom, pićima i duvanom
47.19 Ostala trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama
47.21 Trgovina na malo voćem i povrćem u specijalizovanim prodavnicama
47.22 Trgovina na malo mesom i proizvodima od mesa u specijalizovanim prodavnicama
47.23 Trgovina na malo ribom, ljuskarima i mekušcima u specijalizovanim prodavnicama
47.24 Trgovina na malo hlebom, testeninom, kolačima i slatkišima u specijalizovanim prodavnicama
47.25 Trgovina na malo pićima u specijalizovanim prodavnicama
47.26 Trgovina na malo proizvodima od duvana u specijalizovanim prodavnicama
47.29 Ostala trgovina na malo hranom u specijalizovanim prodavnicama
47.30 Trgovina na malo motornim gorivima u specijalizovanim prodavnicama
47.41 Trgovina na malo računarima, perifernim jedinicama i softverom u specijalizovanim prodavnicama
47.42 Trgovina na malo telekomunikacionom opremom u specijalizovanim prodavnicama
47.43 Trgovina na malo audio i video opremom u specijalizovanim prodavnicama
47.51 Trgovina na malo tekstilom u specijalizovanim prodavnicama
47.52 Trgovina na malo metalnom robom, bojama i staklom u specijalizovanim prodavnicama
47.53 Trgovina na malo tepisima, zidnim i podnim oblogama u specijalizovanim prodavnicama
47.54 Trgovina na malo električnim aparatima za domaćinstvo u specijalizovanim prodavnicama
47.59 Trgovina na malo nameštajem, opremom za osvetljenje i ostalim predmetima za domaćinstvo u specijalizovanim prodavnicama
47.61 Trgovina na malo knjigama u specijalizovanim prodavnicama
47.62 Trgovina na malo novinama i kancelarijskim materijalom u specijalizovanim prodavnicama
47.63 Trgovina na malo muzičkim i video-zapisima u specijalizovanim prodavnicama
47.64 Trgovina na malo sportskom opremom u specijalizovanim prodavnicama
47.65 Trgovina na malo igrama i igračkama u specijalizovanim prodavnicama
47.71 Trgovina na malo odećom u specijalizovanim prodavnicama
47.72 Trgovina na malo obućom i predmetima od kože u specijalizovanim prodavnicama
47.73 Trgovina na malo farmaceutskim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama - apotekama
47.74 Trgovina na malo medicinskim i ortopedskim pomagalima u specijalizovanim prodavnicama
47.75 Trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama
47.76 Trgovina na malo cvećem, sadnicama, semenjem, đubrivima, kućnim ljubimcima i hranom za kućne ljubimce u specijalizovanim prodavnicama
47.77 Trgovina na malo satovima i nakitom u specijalizovanim prodavnicama
47.78 Ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama
47.79 Trgovina na malo polovnom robom u prodavnicama
47.81 Trgovina na malo hranom, pićima i duvanskim proizvodima na tezgama i pijacama
47.82 Trgovina na malo tekstilom, odećom i obućom na tezgama i pijacama
47.89 Trgovina na malo ostalom robom na tezgama i pijacama
47.91 Trgovina na malo posredstvom pošte ili preko interneta
47.99 Ostala trgovina na malo izvan prodavnica, tezgi i pijaca
49.31 Gradski i prigradski kopneni prevoz putnika
49.39 Ostali prevoz putnika u kopnenom saobraćaju
49.41 Drumski prevoz tereta
49.50 Cevovodni transport
49.91 Drumski prevoz tereta sektor transporta
50.30 Prevoz putnika unutrašnjim plovnim putevima
50.40 Prevoz tereta unutrašnjim plovnim putevima
52.21 Uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju
52.22 Uslužne delatnosti u vodenom saobraćaju
52.24 Manipulacija teretom
52.29 Ostale prateće delatnosti u saobraćaju
62.01 Računarsko programiranje
62.02 Konsultantske delatnosti u oblasti informacione tehnologije
62.03 Upravljanje računarskom opremom
62.09 Ostale usluge informacione tehnologije
63.11 Obrada podataka, hosting i sl.
68.10 Kupovina i prodaja vlastitih nekretnina
68.32 Upravljanje nekretninama za naknadu
69.10 Pravni poslovi
69.20 Računovodstveni, knjigovodstveni i revizorski poslovi; poresko savetovanje
70.10 Upravljanje ekonomskim subjektom
70.21 Delatnost komunikacija i odnosa s javnošću
70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem
71.11 Arhitektonska delatnost
71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje
71.20 Tehničko ispitivanje i analize
72.19 Istraživanje i razvoj u ostalim prirodnim i tehničko-tehnološkim naukama
74.10 Specijalizovane dizajnerske delatnosti
79.90 Ostale usluge rezervacije i delatnosti povezane s njima
80.20 Usluge sistema obezbeđenja
81.21 Usluge redovnog čišćenja zgrada
81.22 Usluge ostalog čišćenja zgrada i opreme
81.29 Usluge ostalog čišćenja
81.10 Usluge održavanja objekta
81.30 Usluge uređenja i održavanja okoline
82.11 Kombinovane kancelarijsko-administrativne usluge
82.19 Fotokopiranje, pripremanje dokumenata i druga specijalizovana kancelarijska podrška
82.30 Organizovanje sastanaka i sajmova
82.99 Ostale uslužne aktivnosti i podrške poslovanju
91.04 Delatnost baštenskih i zooloških vrtova i zaštita prirodnih vrednosti
96.09 Ostale nepomenute lične uslužne delatnosti
Preduzeće može obavljati i druge delatnosti utvrđene Statutom preduzeća uz saglasnost osnivača.
V PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA PREMA PREDUZEĆU I PREDUZEĆA PREMA OSNIVAČU
Preduzeće je dužno da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje:
1) trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga korisnicima pod uslovima i na način uređen zakonom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona;
2) propisani ili ugovoreni obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga i zdravstvenu i higijensku ispravnost u skladu sa pozitivnim propisima;
3) preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalne delatnosti;
4) razvoj i unapređenje kvaliteta i vrsti komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.
Preduzeće je dužno da obavlja komunalnu delatnost u skladu sa zakonom, ovom odlukom, Odlukom Skupštine grada Jagodina o načinu obavljanja komunalne delatnosti i Statutom preduzeća.
Osnivač je dužan, u skladu sa zakonom da:
1) obezbedi preduzeću materijalne, tehničke i druge uslove za nesmetano vršenje delatnosti;
2) ostvaruje nadzor i kontrolu obavljanja komunalne delatnosti;
3) preduzima mere na unapređenju delatnosti.
Osnivač ima pravo da u slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, u skladu sa zakonom, preduzima mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad, poslovanje i upravljanje preduzećem, i to:
1) izvršiti promenu unutrašnje organizacije preduzeća;
2) razrešiti postojeće organe koje imenuje i imenovati privremene organe preduzeća;
3) ograničiti pravo raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;
4) preduzeti druge mere predviđene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa, drugim zakonom i ovom odlukom.
VI RASPOREĐIVANJE DOBITI, POKRIĆE GUBITAKA I SNOŠENJE RIZIKA
Dobit preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitaka, Statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem preduzeća.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet osnivača, po završnom računu za prethodnu godinu.
Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 3. ovog člana utvrđuje se zakonom, odnosno odlukom o budžetu za narednu godinu.
Odluku o načinu pokrića gubitaka donosi Nadzorni odbor preduzeća, u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitaka, Statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem preduzeća.
Sredstva za obavljanje delatnosti preduzeća obezbeđuju se iz: prihoda od prodaje komunalnih usluga, budžeta osnivača i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Delatnost preduzeća finansira se na osnovu godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja koji donosi Nadzorni odbor preduzeća.
Program poslovanja iz stava 2. ovog člana dostavlja se nadležnom organu osnivača radi davanja saglasnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Program poslovanja se smatra donetim kada na njega da saglasnost nadležni organ osnivača.
Preduzeće samostalno istupa u pravnom prometu u svoje ime i za svoj račun.
Za obaveze prema trećim licima, nastale u poslovanju, preduzeće odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.
VII USLOVI I NAČIN ZADUŽENJA PREDUZEĆA
Preduzeće se može zadužiti pod uslovima i na način predviđenim zakonom i programom poslovanja preduzeća.
U smislu odredaba ove odluke, zaduženje se smatra raspolaganje imovinom preduzeća.
Odluku o zaduženju preduzeća kod poslovnih banaka, fondova ili drugih finansijskih organizacija donosi Nadzorni odbor.
Na odluku iz stava 3. ovog člana, saglasnost daje osnivač, kada se radi o zaduženju veće vrednosti.
Zaduženje veće vrednosti iz stava 4. ovog člana obuhvata 30% ili više knjigovodstvene vrednosti imovine preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.
Osnovni kapital iznosi 1.668.394.000,00 dinara na dan 31.12.2014. godine.
Osnovni kapital predstavlja vrednost nenovčanog uloga iz stava 1. ovog člana i udeo je osnivača kao jedinog člana sa 100% učešća u osnovnom kapitalu preduzeća.
Imovinu preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, uključujući i pravo korišćenja dobara u javnoj svojini.
Preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa propisima koji uređuju obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.
IX ORGANI PREDUZEĆA I NJIHOVE NADLEŽNOSTI
Organi preduzeća su:
- Nadzorni odbor;
- direktor.
Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik, koji se imenuju na period od četiri godine.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada Jagodina.
Nadzorni odbor čine dva predstavnika osnivača i jedan predstavnik zaposlenih u preduzeću, a koji se predlaže na način utvrđen Statutom preduzeća.
Na uslove za imenovanje i prestanak mandata predsednika i članova Nadzornog odbora primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje položaj javnih preduzeća.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru. Visinu naknade se utvrđuje u skladu sa zakonom.
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno,
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava,
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća,
5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija,
6. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci,
7. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
• obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,
• obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,
• obavezno lečenje narkomana,
• obavezno lečenje alkoholičara, i
• zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru pored uslova iz stava 1. ovog člana mora ispunjavati i sledeće uslove:
1. da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja Javnog preduzeća u poslednjih pet godina, i
2. da nije član političke stranke.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa Zakonom i Programom za dodatno stručno usavršavanje.
Nadzorni odbor obavlja sledeće poslove:
1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;
3) donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta grada Jagodina (subvencije, garancije ili dr. sredstava);
4) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
5) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
6) usvaja finansijske izveštaje;
7) nadzire rad direktora;
8) donosi Statut;
9) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
10) donosi tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr);
11) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja poverene delatnosti, u skladu sa zakonom i ovom odlukom;
12) donosi odluku o zaduživanju preduzeća;
13) odlučuje o ulaganju kapitala u već osnovana društva kapitala;
14) odlučuje o statusnim promenama;
15) odlučuje o osnivanju društva kapitala u skladu sa zakonom;
16) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka;
17) donosi akt o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;
18) donosi odluku o osnivanju ogranka;
19) zaključuje ugovore o radu sa direktorom u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
20) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;
21) donosi opšta akta preduzeća za koje zakonom ili Statutom preduzeća nije utvrđena nadležnost drugog organa;
22) donosi poslovnik o svom radu;
23) utvrđuje mere zaštite i unapređenja životne sredine;
24) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u javnom preduzeću.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u preduzeću, nadležni organi osnivača daju saglasnost na sledeće odluke iz člana 20:
- na odluke iz člana 20. tač. 1, 2, 6, 8, 16. i 18. saglasnost daje Skupština grada Jagodina;
- na odluku iz člana 20. tačka 12. kada se radi o zaduživanju veće vrednosti, saglasnost daje Skupština grada Jagodina;
- na odluke iz člana 20. tač. 3, 9, 11. i 17. saglasnost daje Gradsko veće grada Jagodina;
- na odluke iz člana 20. tač. 10. i 20. saglasnost daje Gradsko veće grada Jagodina;
Odluke iz člana 20. tač. 13, 14. i 15. Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine Grada Jagodina.
Izveštaj iz člana 20. tačka 5. dostavlja se Gradskom veću grada Jagodina u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.
Izveštaj iz člana 20. tač. 4. dostavlja se Gradskom veću grada Jagodina radi informisanja.
Direktora preduzeća imenuje Skupština Grada Jagodina na period od četiri godine, uz mogućnost ponovnog imenovanja, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Postupak za imenovanje i razrešenje direktora preduzeća vrši se u skladu sa zakonom i Statutom Grada Jagodina.
Uslovi za imenovanje direktora preduzeća propisani su zakonom, a Statutom preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora javnog preduzeća.
Direktor preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.
Direktor ne može imati zamenika.
Za Direktora Javnog preduzeća, može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno,
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava,
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća,
5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja,
6. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova,
7. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke,
8. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci,
9. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
• obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,
• obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,
• obavezno lečenje narkomana,
• obavezno lečenje alkoholičara, i
• zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Statutom Javnog preduzeća mogu se utvrditi i drugi uslovi za imenovanje Direktora.
Skupština grada Jagodina može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.
Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.
Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.
Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora preduzeća propisane zakonom i Statutom preduzeća.
Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor preduzeća.
Direktor preduzeća:
1) predstavlja i zastupa preduzeće;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada preduzeća, za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća Grada Jagodina;
5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7) predlaže finansijske izveštaje;
8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta grada Jagodina (subvencije, garancije ili dr. sredstva);
9) izvršava odluke Nadzornog odbora;
10) bira izvršne direktore;
11) bira predstavnike preduzeća u Skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik preduzeće;
12) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
13) donosi akt o sistematizaciji;
14) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen Statutom;
15) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;
16) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz njegovog delokruga,
17) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i Statutom preduzeća;
18) vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom preduzeća.
Na odluku iz stava 1. tačka 11. ovog člana o izboru predstavnika preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik preduzeće, saglasnost daje Skupština grada Jagodina.
Direktor može, posebnom odlukom u okviru svojih ovlašćenja, ovlastiti drugo lice da preduzima radnje iz njegove nadležnosti, naročito da može zastupati preduzeće pred svim nadležnim organima, u skladu sa zakonom.
Za izvršnog direktora preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom preduzeća.
Izvršni direktor ne može imati zamenika.
Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u preduzeću.
Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru i obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom preduzeća.
Preduzeće ima Statut, kojim se uređuje organizacija preduzeća, bliže definišu poslovi i način odlučivanja organa preduzeća i druga pitanja od značaja za poslovanje preduzeća u skladu sa zakonom i drugim propisima. Statut donosi Nadzorni odbor i upućuje ga osnivaču na saglasnost.
Izmene i dopune Statuta vrše se na način i po postupku za donošenje ovog akta.
U slučaju poremećaja u poslovanju, više sile, prekida u obavljanju delatnosti i u slučaju štrajka zaposlenih u Javnom preduzeću, Gradsko veće preduzima operativne i druge neophodne mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano obavljanje komunalne delatnosti, u skladu sa Zakonom i odlukom Skupštine Grada.
Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti Gradsko veće može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju ili grad Jagodinu.
Javno preduzeće dužno je da prilikom obavljanja delatnosti organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuju trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga koji podrazumeva zdravstvenu i higijensku ispravnost prema propisanim standardima i normativima, propisani obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga, preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalnih delatnosti, razvoj i unapređenje kvaliteta i vrste komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.
Obavljanje komunalne delatnosti za koju je osnovano Javno preduzeće finansira se iz cena komunalnih usluga, budžeta grada Jagodine i ostalih prihoda u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine Grada.
Cene komunalnih usluga određuju se prema poslovnim rashodima iskazanim u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima, rashodima za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema programima poslovanja i dobiti Javnog preduzeća.
Na zahtev Skupštine Grada, Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, Javno preduzeće obaveštava podnosioca zahteva o svom radu.
Javno preduzeće može da se kreditno zaduži kod poslovnih banaka, fondova i drugih finansijskih organizacija, kojima se obezbeđuju sredstva za finansiranje investicionih projekata i tekuće likvidnosti, kojima se omogućava trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga.
Za finansiranje investicionih projekata, Javno preduzeće se zadužuje uzimanjem kredita radi finansiranja razvojnih projekata predviđenih programom Javnog preduzeća, koji će omogućiti unapređenje, efikasnost i efektivnost Javnog preduzeća, pod uslovom da se finansiranje vrši na rok duži od jedne godine.
Iznos neizmirenog ukupnog dugoročnog zaduživanja iz stava 1. ovog člana ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.
Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za finansiranje kapitalnih rashoda iz stava 1. ovog člana, ne može biti veći od 10% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.
Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor uz prethodnu saglasnost Skupštine Grada.
Javno preduzeće može da se zaduži za finansiranje tekuće likvidnosti koja nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Javnog preduzeća.
U toku godine u kojoj se Javno preduzeće zadužuje za finansiranje tekuće likvidnosti, iznos zaduženja ne sme preći 5% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.
Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor uz prethodnu saglasnost Skupštine grada Jagodina.
Javno preduzeće je dužno da godišnji program poslovanja, na koji je Skupština Grada dala saglasnost, dostavi nadležnom ministarstvu u skladu sa Zakonom.
Javno preduzeće je dužno da tromesečne izveštaje o realizaciji programa iz stava 1. ovog člana dostavlja Gradskom veću u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.
Na osnovu izveštaja iz stava 2. ovog člana Gradsko veće sačinjava i dostavlja informaciju o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti, nadležnom ministarstvu.
Pored informacije iz stava 3. ovog člana, Gradsko veće jednom godišnje dostavlja ministarstvu analizu poslovanja Javnog preduzeća, sa preduzetim merama za otklanjanje poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća.
Javno preduzeće je dužno da ima izvršenu reviziju finansijskih izveštaja od strane ovlašćenog revizora.
Finansijski izveštaj sa izveštajem iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće dostavlja Skupštini Grada, radi informisanja.
Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Javno preduzeće može da raspolaže imovinom koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom, čija tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja do 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Gradskog veća.
Javno preduzeće može da raspolaže imovinom koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom, čija tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Skupštine Grada.
Javno preduzeće ne može da otuđi stvari u javnoj svojini na kojima ima pravo korišćenja.
Javno preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:
1. radne biografije članova Nadzornog odbora, Direktora i izvršnog direktora,
2. organizacionu strukturu,
3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako Javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu,
4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja,
5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora.
Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu, u skladu sa zakonom i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.
Način obezbeđivanja uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje preduzeće u zavisnosti od uticaja delatnosti koju obavlja na životnu sredinu.
Preduzeće je dužno da usaglasi svoje opšte akte, organizaciju i poslovanje sa zakonom i odredbama ove odluke u roku od 90 dana od dana donošenja ove odluke.
Članovi Nadzornog odbora preduzeća, imenovani do stupanja na snagu ove odluke, a koji ispunjavaju uslove za imenovanje propisane Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16), nastavljaju sa radom do isteka mandata.
Nadzorni odbor preduzeća doneće dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja, u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).
Direktor preduzeća koji je imenovan do stupanja na snagu ove odluke, na javnom konkursu u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 119/12, 116/13 i 44/14) nastavlja sa radom do isteka mandata.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o promeni osnivačkog akta Javnog preduzeća za komunalno stambenu delatnost "Standard" Jagodina ("Službeni glasnik grada Jagodine" br. 2/13, 1/15 i 22/15).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".