ODLUKA

O USKLAĐIVANJU OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG PREDUZEĆA "ZOOLOŠKI VRT" U JAGODINI

("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 16/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom vrši se promena osnivačkog akta Javnog preduzeća "Zoološki vrt" u Jagodini ("Opštinski službeni glasnik opštine Jagodina", br. 6/06 i 7/06 i "Službeni glasnik grada Jagodine", br. 6/11 i 3/13), kojim je osnovano Javno preduzeće "Zoološki vrt" u Jagodini koje je upisano u Registar Agencije za privredne registre BD. 126209/2006 od 05.07.2006. god. radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).

II PODACI O OSNIVAČU

Član 2

Osnivač Javnog preduzeća "Zoološki vrt" u Jagodini je grad Jagodina, Kralja Petra I br. 6, matični broj: 20177098 (u daljem tekstu: osnivač).

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Član 3

Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom Javno preduzeće "Zoološki vrt" u Jagodini (u daljem tekstu: preduzeće).

Skraćeno poslovno ime preduzeća je: JP "Zoo-vrt" Jagodina.

Sedište preduzeća je u Jagodini, Ulica Vuka Bojovića b.b.

O promeni sedišta Preduzeća odlučuje Nadzorni odbor uz saglasnost Skupštine grada.

Član 4

Preduzeće ima pečat i štambilj čiji se izgled i sadržina utvrđuje Statutom Preduzeća.

Preduzeće može imati svoj znak, čija se sadržina utvrđuje Statutom Preduzeća.

Član 5

Preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Unutrašnja organizacija Preduzeća bliže se utvrđuje aktom direktora.

IV DELATNOST PREDUZEĆA

Član 6

Preduzeće obavlja sledeće delatnosti:

- 9104 delatnost botaničkih i zooloških vrtova i zaštita prirodnih vrednosti,

- 5610 delatnost restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata i

- 4719 ostala trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama.

Pretežna delatnost preduzeća je:

- 9104 delatnost botaničkih i zooloških vrtova i zaštita prirodnih vrednosti.

Preduzeće može obavljati i druge delatnosti utvrđene Statutom preduzeća uz saglasnost osnivača.

V PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA PREMA PREDUZEĆU I PREDUZEĆA PREMA OSNIVAČU

Član 7

Preduzeće je dužno da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje:

1) trajno i nesmetano pružanje usluga korisnicima pod uslovima i na način uređen zakonom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona;

2) propisani ili ugovoreni obim i kvalitet usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga i zdravstvenu i higijensku ispravnost u skladu sa pozitivnim propisima;

3) preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje delatnosti;

4) razvoj i unapređenje kvaliteta i vrsti usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Preduzeće je dužno da obavlja delatnost u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom preduzeća.

Član 8

Osnivač je dužan, u skladu sa zakonom da:

1) obezbedi preduzeću materijalne, tehničke i druge uslove za nesmetano vršenje delatnosti;

2) ostvaruje nadzor i kontrolu obavljanja delatnosti;

3) preduzima mere na unapređenju delatnosti.

Član 9

Osnivač ima pravo da u slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, u skladu sa zakonom, preduzima mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad, poslovanje i upravljanje preduzećem, i to:

1) izvršiti promenu unutrašnje organizacije preduzeća;

2) razrešiti postojeće organe koje imenuje i imenovati privremene organe preduzeća;

3) ograničiti pravo raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

4) preduzeti druge mere predviđene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa, drugim zakonom i ovom odlukom.

VI RASPOREĐIVANJE DOBITI, POKRIĆE GUBITAKA I SNOŠENJE RIZIKA

Član 10

Dobit preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitaka, Statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem preduzeća.

Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet osnivača, po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 3. ovog člana utvrđuje se zakonom, odnosno odlukom o budžetu za narednu godinu.

Član 11

Odluku o načinu pokrića gubitaka donosi Nadzorni odbor preduzeća, u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitaka, Statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem preduzeća.

Član 12

Sredstva za obavljanje delatnosti preduzeća obezbeđuju se iz: prihoda od prodaje usluga, budžeta osnivača i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Delatnost preduzeća finansira se na osnovu godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja koji donosi Nadzorni odbor preduzeća.

Program poslovanja iz stava 2. ovog člana dostavlja se nadležnom organu osnivača radi davanja saglasnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Program poslovanja se smatra donetim kada na njega da saglasnost nadležni organ osnivača.

Član 13

Preduzeće samostalno istupa u pravnom prometu u svoje ime i za svoj račun.

Za obaveze prema trećim licima, nastale u poslovanju, preduzeće odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.

VII USLOVI I NAČIN ZADUŽENJA PREDUZEĆA

Član 14

Preduzeće se može zadužiti pod uslovima i na način predviđenim zakonom i programom poslovanja preduzeća.

U smislu odredaba ove odluke, zaduženje se smatra raspolaganje imovinom preduzeća.

Odluku o zaduženju preduzeća kod poslovnih banaka, fondova ili drugih finansijskih organizacija donosi Nadzorni odbor.

Na odluku iz stava 3. ovog člana, saglasnost daje osnivač, kada se radi o zaduženju veće vrednosti.

Zaduženje veće vrednosti iz stava 4. ovog člana obuhvata 30% ili više knjigovodstvene vrednosti imovine preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.

VIII OSNOVNI KAPITAL

Član 15

Osnovni kapital iznosi 111.778.978,00 dinara na dan 31.08.2016. godine.

Osnovni kapital predstavlja vrednost nenovčanog uloga iz stava 1. ovog člana i udeo je osnivača kao jedinog člana sa 100% učešća u osnovnom kapitalu preduzeća.

Imovinu preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, uključujući i pravo korišćenja dobara u javnoj svojini.

Preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa propisima koji uređuju obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

IX ORGANI PREDUZEĆA I NJIHOVE NADLEŽNOSTI

Član 16

Organi preduzeća su:

- Nadzorni odbor;

- direktor.

Član 17

Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik, koji se imenuju na period od četiri godine.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada Jagodina.

Nadzorni odbor čine dva predstavnika osnivača i jedan predstavnik zaposlenih u preduzeću, a koji se predlaže na način utvrđen Statutom preduzeća.

Na uslove za imenovanje i prestanak mandata predsednika i članova Nadzornog odbora primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje položaj javnih preduzeća.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru. Visina naknade se utvrđuje u skladu sa zakonom.

Član 18

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno,

2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,

3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava,

4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća,

5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija,

6. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci,

7. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

• obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,

• obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,

• obavezno lečenje narkomana,

• obavezno lečenje alkoholičara, i

• zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru pored uslova iz stava 1. ovog člana mora ispunjavati i sledeće uslove:

1. da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja Javnog preduzeća u poslednjih pet godina, i

2. da nije član političke stranke.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa Zakonom i Programom za dodatno stručno usavršavanje.

Član 19

Nadzorni odbor obavlja sledeće poslove:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;

3) donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta Grada Jagodina (subvencije, garancije ili dr. sredstava);

4) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

5) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

6) usvaja finansijske izveštaje;

7) nadzire rad direktora;

8) donosi statut;

9) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

10) donosi odluku o cenama;

11) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja poverene delatnosti, u skladu sa zakonom i ovom odlukom;

12) donosi odluku o zaduživanju preduzeća;

13) odlučuje o ulaganju kapitala u već osnovana društva kapitala;

14) odlučuje o statusnim promenama;

15) odlučuje o osnivanju društva kapitala u skladu sa zakonom;

16) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka;

17) donosi akt o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;

18) donosi odluku o osnivanju ogranka;

19) zaključuje ugovore o radu sa direktorom u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

20) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;

21) donosi opšta akta preduzeća za koje zakonom ili Statutom preduzeća nije utvrđena nadležnost drugog organa;

22) donosi poslovnik o svom radu;

23) utvrđuje mere zaštite i unapređenja životne sredine;

24) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u javnom preduzeću.

Član 20

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u preduzeću, nadležni organi osnivača daju saglasnost na sledeće odluke iz člana 19:

- na odluke iz člana 19. tač. 1, 2, 6, 8, 16. i 18. saglasnost daje Skupština Grada Jagodina;

- na odluku iz člana 19. tačka 12. kada se radi o zaduživanju veće vrednosti, saglasnost daje Skupština Grada Jagodina;

- na odluke iz člana 19. tač. 3, 9, 11. i 17. saglasnost daje Gradsko veće Grada Jagodina;

- na odluke iz člana 19. tač. 10. i 20. saglasnost daje Gradsko veće Grada Jagodina.

Odluke iz člana 19. tač. 13, 14. i 15. Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine Grada Jagodina.

Izveštaj iz člana 19. tačka 5. dostavlja se Gradskom veću Grada Jagodina u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.

Izveštaj iz člana 19. tač. 4. dostavlja se Gradskom veću Grada Jagodina radi informisanja.

Član 21

Direktora preduzeća imenuje Skupština Grada Jagodina na period od četiri godine, uz mogućnost ponovnog imenovanja, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Postupak za imenovanje i razrešenje direktora preduzeća vrši se u skladu sa zakonom i Statutom Grada Jagodina.

Uslovi za imenovanje direktora preduzeća propisani su zakonom, a Statutom preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora javnog preduzeća.

Direktor preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Član 22

Za Direktora Javnog preduzeća, može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno,

2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,

3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava,

4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća,

5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja,

6. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova,

7. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke,

8. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci,

9. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

• obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,

• obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,

• obavezno lečenje narkomana,

• obavezno lečenje alkoholičara, i

• zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Statutom Javnog preduzeća mogu se utvrditi i drugi uslovi za imenovanje Direktora.

Član 23

Skupština Grada Jagodina može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora preduzeća propisane zakonom i Statutom preduzeća.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor preduzeća.

Član 24

Direktor preduzeća:

1) predstavlja i zastupa preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada preduzeća, za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća Grada Jagodina;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta Grada Jagodina (subvencije, garancije ili dr. sredstva);

9) izvršava odluke Nadzornog odbora;

10) bira izvršne direktore;

11) bira predstavnike preduzeća u Skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik preduzeće;

12) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

13) donosi akt o sistematizaciji;

14) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen Statutom;

15) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;

16) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz njegovog delokruga,

17) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i Statutom preduzeća;

18) vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom preduzeća.

Na odluku iz stava 1. tačka 11. ovog člana o izboru predstavnika preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik preduzeće, saglasnost daje Skupština Grada Jagodina.

Direktor može, posebnom odlukom u okviru svojih ovlašćenja, ovlastiti drugo lice da preduzima radnje iz njegove nadležnosti, naročito da može zastupati preduzeće pred svim nadležnim organima, u skladu sa zakonom.

Član 25

Za izvršnog direktora preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom preduzeća.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u preduzeću.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru i obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom preduzeća.

Član 26

Preduzeće ima Statut, kojim se uređuje organizacija preduzeća, bliže definišu poslovi i način odlučivanja organa preduzeća i druga pitanja od značaja za poslovanje preduzeća u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Statut donosi Nadzorni odbor i upućuje ga osnivaču na saglasnost.

Izmene i dopune Statuta vrše se na način i po postupku za donošenje ovog akta.

Član 27

U slučaju poremećaja u poslovanju, više sile, prekida u obavljanju delatnosti i u slučaju štrajka zaposlenih u Javnom preduzeću, Gradsko veće preduzima operativne i druge neophodne mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano obavljanje delatnosti, u skladu sa Zakonom i odlukom Skupštine Grada.

Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti Gradsko veće može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju ili grad Jagodinu.

Član 28

Javno preduzeće dužno je da prilikom obavljanja delatnosti organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuju trajno i nesmetano pružanje usluga koji podrazumeva zdravstvenu i higijensku ispravnost prema propisanim standardima i normativima, propisani obim i kvalitet usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga, preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje delatnosti, razvoj i unapređenje kvaliteta i vrste usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Obavljanje delatnosti za koju je osnovano Javno preduzeće finansira se iz cena usluga, budžeta grada Jagodine i ostalih prihoda u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine Grada.

Član 29

Cene usluga određuju se prema poslovnim rashodima iskazanim u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima, rashodima za izgradnju i rekonstrukciju objekata, infrastrukture i nabavku opreme, prema programima poslovanja i dobiti Javnog preduzeća.

Član 30

Na zahtev Skupštine Grada, Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, Javno preduzeće obaveštava podnosioca zahteva o svom radu.

Član 31

Javno preduzeće može da se kreditno zaduži kod poslovnih banaka, fondova i drugih finansijskih organizacija, kojima se obezbeđuju sredstva za finansiranje investicionih projekata i tekuće likvidnosti, kojima se omogućava trajno i nesmetano pružanje usluga.

Član 32

Za finansiranje investicionih projekata, Javno preduzeće se zadužuje uzimanjem kredita radi finansiranja razvojnih projekata predviđenih programom Javnog preduzeća, koji će omogućiti unapređenje, efikasnost i efektivnost Javnog preduzeća, pod uslovom da se finansiranje vrši na rok duži od jedne godine.

Iznos neizmirenog ukupnog dugoročnog zaduživanja iz stava 1. ovog člana ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.

Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za finansiranje kapitalnih rashoda iz stava 1. ovog člana, ne može biti veći od 10% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.

Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.

Član 33

Javno preduzeće može da se zaduži za finansiranje tekuće likvidnosti koja nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Javnog preduzeća.

U toku godine u kojoj se Javno preduzeće zadužuje za finansiranje tekuće likvidnosti, iznos zaduženja ne sme preći 5% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.

Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.

Član 34

Javno preduzeće je dužno da godišnji program poslovanja, na koji je Skupština Grada dala saglasnost, dostavi nadležnom ministarstvu u skladu sa Zakonom.

Javno preduzeće je dužno da tromesečne izveštaje o realizaciji programa iz stava 1. ovog člana dostavlja Gradskom veću u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.

Na osnovu izveštaja iz stava 2. ovog člana Gradsko veće sačinjava i dostavlja informaciju o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti, nadležnom ministarstvu.

Pored informacije iz stava 3. ovog člana, Gradsko veće jednom godišnje dostavlja ministarstvu analizu poslovanja Javnog preduzeća, sa preduzetim merama za otklanjanje poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća.

Član 35

Javno preduzeće je dužno da ima izvršenu reviziju finansijskih izveštaja od strane ovlašćenog revizora.

Finansijski izveštaj sa izveštajem iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće dostavlja Skupštini Grada, radi informisanja.

Član 36

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Član 37

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom, čija tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja do 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Gradskog veća.

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom, čija tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Skupštine grada.

Javno preduzeće ne može da otuđi stvari u javnoj svojini na kojima ima pravo korišćenja.

Član 38

Javno preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:

1. radne biografije članova Nadzornog odbora, Direktora i izvršnog direktora,

2. organizacionu strukturu,

3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako Javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu,

4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja, i

5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora.

X ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 39

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu, u skladu sa zakonom i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.

Način obezbeđivanja uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje preduzeće u zavisnosti od uticaja delatnosti koju obavlja na životnu sredinu.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 40

Preduzeće je dužno da usaglasi svoje opšte akte, organizaciju i poslovanje sa zakonom i odredbama ove odluke u roku od 90 dana od dana donošenja ove odluke.

Član 41

Članovi Nadzornog odbora preduzeća, imenovani do stupanja na snagu ove odluke, a koji ispunjavaju uslove za imenovanje propisane Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16), nastavljaju sa radom do isteka mandata.

Član 42

Nadzorni odbor preduzeća doneće dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja, u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).

Član 43

Direktor preduzeća koji je imenovan do stupanja na snagu ove odluke, na javnom konkursu u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 119/12, 116/13 i 44/14) nastavlja sa radom do isteka mandata.

Član 44

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju javnog preduzeća "Zoološki vrt" u Jagodini ("Opštinski službeni glasnik opštine Jagodina" br. 6/06 i 7/06 i "Službeni glasnik grada Jagodine" br. 6/11 i 2/13).

Član 45

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".