PRAVILNIK
O SPROVOĐENJU ODLUKE O PRENOSU SREDSTAVA PRIKUPLJENIH OD POREZA NA IMOVINU FIZIČKIH LICA U PRIGRADSKIM I SEOSKIM MESNIM ZAJEDNICAMA

("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 24/2015)

Član 1

Ovim Pravilnikom uređuje se način sprovođenja Odluke o prenosu sredstava prikupljenih od poreza na imovinu fizičkih lica u prigradskim i seoskim mesnim zajednicama ("Sl. list grada Šapca", broj 17/15) (u daljem tekstu: Odluka), a i cilju ujednačavanja postupka aplikacije mesnih zajednica za sredstva.

Član 2

Sredstva prikupljena od poreza na imovinu fizičkih lica prenose se prigradskoj, odnosno seoskoj mesnoj zajednici na čijem području su navedena sredstva i naplaćena, a po postupku predviđenom ovim Pravilnikom.

Član 3

Postupak počinje tako što predsednik Saveta mesne zajednice u Odeljenju lokalne poreske administracije proverava stanje uplaćenog dela obračunatog poreza u toj mesnoj zajednici.

Član 4

Po dobijanju podataka iz člana 3. ovog Pravilnika, Savet mesne zajednice donosi odluku o projektu, odnosno projektima koji će se ovim sredstvima finansirati, a u oblastima iz člana 6. Odluke.

Opredeljeni projekat, odnosno projekti moraju biti sadržani u godišnjem programu i planu mesne zajednice koji je dostavljen Gradskoj upravi.

Odluku iz stava 1. ovog člana, Savet mesne zajednice donosi dvotrećinskom većinom svih članova mesne zajednice i ona se mora istaći na oglasnoj tabli mesne zajednice najmanje 15 dana.

Ukoliko su na odluku, u roku iz stava 3. ovog člana, podnete primedbe od strane 20% ili više birača u toj mesnoj zajednici, gradonačelnik je ovlašćen da naloži ponavljanje procedure od strane organa mesne zajednice.

Član 5

Po isteku roka iz člana 4. stav 3. ovog Pravilnika, mesna zajednica dostavlja zahtev za prenos sredstava, potpisan od predsednika mesne zajednice i sa svom potrebnom dokumentacijom, Gradskoj upravi - Odeljenju za finansije.

Potrebna dokumentacija je:

- akt kojim je formiran Savet mesne zajednice u aktuelnom sastavu,

- odluku o projektu, odnosno projektima koji će se ovim sredstvima finansirati,

- zapisnik sa sednice saveta mesne zajednice na kojoj je odluka doneta (sa potpisima najmanje dve trećine članova saveta mesne zajednice), sa eventualnim primedbama građana,

- dokaz o sprovedenoj javnoj nabavci ukoliko je istu neophodno sprovesti.

Član 6

Ako više mesnih zajednica međusobno udružuju sredstva za realizaciju zajedničkih projekata, pored dokumentacije iz člana 5. ovog Pravilnika, Odeljenju za finansije dostavljaju i odluku o zajedničkim projektima iz člana 8. Odluke.

Član 7

Odeljenje za finansije pregleda zahtev i kompletnu dokumentaciju i ukoliko je potrebno traži od mesne zajednice dopunu finansijske dokumentacije.

Kad Odeljenje za finansije utvrdi da je zahtev, u skladu sa ovim Pravilnikom, uredan i kompletan, prenosi sredstva na račun mesne zajednice ili poseban račun otvoren za tu namenu.

Član 8

Uplaćena a neutrošena sredstva mogu se preneti u naredni kvartal, odnosno narednu godinu.

Član 9

Mesne zajednice mogu podnositi zahteve za prenos sredstava počev od 1.10.2015. godine.

Član 10

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja.