PRAVILNIKO SPROVOĐENJU ODLUKE O PRENOSU SREDSTAVA PRIKUPLJENIH OD POREZA NA IMOVINU FIZIČKIH LICA U PRIGRADSKIM I SEOSKIM MESNIM ZAJEDNICAMA("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 24/2015) |
Ovim Pravilnikom uređuje se način sprovođenja Odluke o prenosu sredstava prikupljenih od poreza na imovinu fizičkih lica u prigradskim i seoskim mesnim zajednicama ("Sl. list grada Šapca", broj 17/15) (u daljem tekstu: Odluka), a i cilju ujednačavanja postupka aplikacije mesnih zajednica za sredstva.
Sredstva prikupljena od poreza na imovinu fizičkih lica prenose se prigradskoj, odnosno seoskoj mesnoj zajednici na čijem području su navedena sredstva i naplaćena, a po postupku predviđenom ovim Pravilnikom.
Postupak počinje tako što predsednik Saveta mesne zajednice u Odeljenju lokalne poreske administracije proverava stanje uplaćenog dela obračunatog poreza u toj mesnoj zajednici.
Po dobijanju podataka iz člana 3. ovog Pravilnika, Savet mesne zajednice donosi odluku o projektu, odnosno projektima koji će se ovim sredstvima finansirati, a u oblastima iz člana 6. Odluke.
Opredeljeni projekat, odnosno projekti moraju biti sadržani u godišnjem programu i planu mesne zajednice koji je dostavljen Gradskoj upravi.
Odluku iz stava 1. ovog člana, Savet mesne zajednice donosi dvotrećinskom većinom svih članova mesne zajednice i ona se mora istaći na oglasnoj tabli mesne zajednice najmanje 15 dana.
Ukoliko su na odluku, u roku iz stava 3. ovog člana, podnete primedbe od strane 20% ili više birača u toj mesnoj zajednici, gradonačelnik je ovlašćen da naloži ponavljanje procedure od strane organa mesne zajednice.
Po isteku roka iz člana 4. stav 3. ovog Pravilnika, mesna zajednica dostavlja zahtev za prenos sredstava, potpisan od predsednika mesne zajednice i sa svom potrebnom dokumentacijom, Gradskoj upravi - Odeljenju za finansije.
Potrebna dokumentacija je:
- akt kojim je formiran Savet mesne zajednice u aktuelnom sastavu,
- odluku o projektu, odnosno projektima koji će se ovim sredstvima finansirati,
- zapisnik sa sednice saveta mesne zajednice na kojoj je odluka doneta (sa potpisima najmanje dve trećine članova saveta mesne zajednice), sa eventualnim primedbama građana,
- dokaz o sprovedenoj javnoj nabavci ukoliko je istu neophodno sprovesti.
Ako više mesnih zajednica međusobno udružuju sredstva za realizaciju zajedničkih projekata, pored dokumentacije iz člana 5. ovog Pravilnika, Odeljenju za finansije dostavljaju i odluku o zajedničkim projektima iz člana 8. Odluke.
Odeljenje za finansije pregleda zahtev i kompletnu dokumentaciju i ukoliko je potrebno traži od mesne zajednice dopunu finansijske dokumentacije.
Kad Odeljenje za finansije utvrdi da je zahtev, u skladu sa ovim Pravilnikom, uredan i kompletan, prenosi sredstva na račun mesne zajednice ili poseban račun otvoren za tu namenu.
Uplaćena a neutrošena sredstva mogu se preneti u naredni kvartal, odnosno narednu godinu.
Mesne zajednice mogu podnositi zahteve za prenos sredstava počev od 1.10.2015. godine.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja.