ODLUKAO LOKALNIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA("Sl. list opština Bogatić, Vladimirci, Koceljeva i Šabac", br. 16/2007 i "Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 28/2009, 28/2010 - dr. odluka i 23/2015) |
Ovom Odlukom uvode se lokalne administrativne takse (u daljem tekstu: taksa).
Za spise i radnje u upravnim stvarima, kao i za druge spise i radnje kod organa Opštinske uprave, javnih preduzeća, ustanova, organizacija čiji je osnivač Opština i drugih pravnih i fizičkih lica kojima je Opština poverila obavljanje određenih poslova i vršenje javnih ovlašćenja, u vršenju izvornih poslova, plaća se taksa po odredbama ove Odluke.
Taksama su podložni spisi i radnje koji se odnose na ostvarivanje prava građana, pravnih i drugih lica, čija se vrsta i visina utvrđuje Tarifom opštinskih administrativnih taksi (u daljem tekstu: Tarifa), koja je sastavni deo ove Odluke.
Taksa se ne može naplatiti ako Tarifom nije propisana niti se može naplatiti u većem ili manjem iznosu od propisane.
Obveznik takse (u daljem tekstu: obveznik) jeste podnosilac zahteva, odnosno podneska kojim se postupak pokreće odnosno vrši radnja propisana Tarifom (u daljem tekstu: podnesak i radnja).
Ako za propisanu taksu postoji više obveznika, njihova obaveza je solidarna.
Ako zapisnik zamenjuje zahtev, odnosno podnesak iz stava 1. ovog člana za koji se po Tarifi plaća taksa, obveznik je davalac izjave na zapisnik.
Taksena obaveza nastaje:
1. za podneske - u trenutku kada se predaju a za zahteve date na zapisnik - kada se zapisnik sastavi;
2. za upravne i druge radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji;
3. za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje.
Taksa se plaća u trenutku nastanka taksene obaveze, ako za pojedine slučajeve ovom Odlukom nije drugačije propisano.
IV UTVRĐIVANJE VREDNOSTI PREDMETA RADI NAPLATE TAKSE
Ako je tarifom određeno da se taksa plaća prema vrednosti, osnovica za obračun takse je vrednost naznačena u predmetu odnosno zahtevu, odnosno podnesku kojim se postupak pokreće odnosno traži preduzimanje određene radnje.
Organ koji vodi postupak, po službenoj dužnosti, rešenjem će utvrditi vrednost predmeta iz stava 1. ovog člana ukoliko ista nije određena ili ukoliko smatra da vrednost označena u podnesku, odnosno ispravi ne odgovara stvarnoj vrednosti.
Ako se na zahtev taksenog obveznika izdaje dokument, isprava, rešenje, uverenje, saglasnost, potvrda i slično, u više primeraka, za drugi primerak i svaki sledeći primerak plaća se taksa kao na prepis, odnosno kao za overu prepisa i ista ne može biti veća od takse za prvi primerak.
Za primerke isprava koji se povodom zahteva stranke sastavljaju za potrebe samih organa ne plaća se taksa.
Ako u postupku jedan ili više obveznika podnesu više zahteva a imaju isti pravni osnov, gde se donosi jedno rešenje, taksu plaća svaki podnosilac zahteva ako Tarifom nije drugačije određeno.
Taksa se plaća u novcu a takseni obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu uplatio.
Dokaz o uplati odgovarajuće takse pridružuje se predmetu.
Taksa se plaća u iznosu propisanom Tarifom.
Pri obračunavanju takse vrši se zaokruživanje ukupnog iznosa, tako što se deo ukupnog iznosa do 0,50 dinara ne uzima u obzir, a deo preko 0,50 dinara zaokružuje se na 1,00 dinar.
U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena mora se označiti da je taksa plaćena, iznos takse i Tarifni broj po kom je taksa plaćena.
Ako stranka koja je takseni obveznik neposredno podnese netaksiran ili nedovoljno taksiran podnesak, odgovorno lice za prijem podneska zatražiće od obveznika plaćanje takse da plati propisanu taksu u roku od deset dana od dana upozorenja kao i na posledice neplaćanja takse i o tome sačinjava zabelešku na spisu.
Ako netaksirani ili nedovoljno taksirani podnesak ili drugi spis stigne poštom, organ nadležan za odlučivanje o zahtevu pozvaće taksenog obveznika opomenom da u roku od deset dana od dana prijema opomene plati redovnu taksu i taksu za opomenu i upozoriće ga na posledice neplaćanja takse.
Ako obveznik ne uplati taksu u roku iz stava 1. i 2. ovog člana naplata takse i opomene iz stava 2. ovog člana vrši se pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena.
Naplata takse za zahteve, podneske ili druge spise koji netaksirani ili nedovoljno taksirani stignu poštom iz inostranstva, vrši se pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena.
Taksa se uplaćuje na propisan uplatni račun javnih prihoda - Opštinske administrativne takse.
VI OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA TAKSE
Oslobađaju se plaćanja takse:
1. Institucije Srbije i Crne Gore;
2. Organi i organizacije Republike, autonomne pokrajine, lokalne samouprave, preduzeća, ustanove i organizacije čiji je osnivač Opština, republika, autonomna pokrajina, grad i čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz Budžeta;
3. Organizacije obaveznog socijalnog osiguranja;
4. Crveni krst,
5. Lica koja su korisnici socijalne pomoći Centra za socijalni rad, što dokazuju rešenjem Centra;
6. Diplomatsko-konzularna predstavništva pod uslovom reciprociteta;
7. Izbeglice i prognana lica.
Taksa se ne plaća za:
1. spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;
2. spise i radnje u postupku za povraćaj više ili pogrešno plaćenih javnih prihoda;
3. spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima i drugim ispravama i evidencijama i otklanjanje grešaka u obaveznim radnjama;
4. spise i radnje za ostvarivanje prava iz socijalnog, zdravstvenog i invalidskog osiguranja i zaštite invalida rata;
5. spise i radnje za ostvarivanje prava po osnovu elementarnih nepogoda, biljnih bolesti, štetočina i drugih vanrednih događaja kao i spise i radnje za ostvarivanje zakonom propisanih poreskih podsticaja i oslobađanja od plaćanja javnih prihoda;
6. spise i radnje u vezi sa zasnivanjem radnog odnosa;
7. podneske upućene Komisiji za predstavke i pritužbe;
8. spise i radnje koji su na osnovu drugih propisa oslobođene od plaćanja takse.
Ako je postupak pokrenut na zahtev više stranaka od kojih je neka oslobođena plaćanja takse, taksu plaća stranka koja nije oslobođena plaćanja takse.
U rešenju, ispravi, dokumentu ili drugom pismenu koje se izdaje bez plaćanja takse mora se označiti svrha izdavanja i osnov oslobađanja od plaćanja takse.
Takseni obveznik koji je platio taksu koju nije bio dužan da plati ili je istu platio u iznosu većem od propisanog ili za radnju koju organ iz bilo kojih razloga nije izvršio, ima pravo na povraćaj takse.
Takseni obveznik koji je platio taksu na žalbu protiv prvostepenog rešenja Opštinske uprave, ima pravo na povraćaj iste ukoliko se žalba u celini ili delimično oceni osnovanom.
Postupak za povraćaj takse pokreće se na zahtev poreskog obveznika i isti je oslobođen plaćanja takse.
Rešenje o povraćaju takse donosi Opštinska uprava.
U pogledu povraćaja, kamate, prinudne naplate, zastarelosti kao i svega drugog što nije propisano ovom Odlukom shodno se primenjuju propisi kojima se uređuje poreski postupak.
Organ je obavezan da poresku upravu obavesti radi pokretanja postupka prinudne naplate takse.
Novčanom kaznom od 500,00 do 2.000,00 dinara kazniće se za prekršaj odgovorno lice u organu iz člana 2. ove Odluke ako:
1. U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena ne označi da je taksa plaćena, iznos takse i tarifni broj (član 13. Odluke).
2. Ne obavesti obveznika da je za podneti zahtev, odnosno podnesak, dužan da plati taksu propisanu Tarifom za spise i radnje u određenoj upravnoj radnji, odnosno upravnim stvarima ili taksu ne naplati, odnosno ne obavesti Poresku upravu radi otpočinjanja postupka prinudne naplate (član 14. Odluke).
3. Ne naplati taksu za zahteve, podneske ili druge spise koji netaksirani ili nedovoljno taksirani, stignu poštom iz inostranstva pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena (član 15. Odluke).
4. U rešenju, ispravi, dokumentu i drugom pismenu izdatom bez plaćanja takse ne označi svrhu i tarifni broj po kome je dokumenat izdat bez takse (član 19. Odluke).
Za podneske, spise i radnje podnete ili preduzete do donošenja ove Odluke neće se naplatiti taksa a naplatiće se na rešenja, isprave i druga dokumenta koja će se doneti u započetim a nerešenim predmetima ili za radnje koje će se preduzeti po zahtevu koji je podnet pre dana stupanja na snagu ove Odluke.
Dinarski iznos taksi iz Tarife usklađuje se godišnje sa stopom rasta troškova života koji objavljuje republički organ nadležan za poslove statistike na predlog Odeljenja za finansije Opštinske uprave opštine Šabac.
Procenat se objavljuje u Službenom listu Opštine.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu opštine Šabac.
LOKALNIH ADMINISTRATIVNIH TAKSI
Za zahtev, molbu, predlog, prijavu i drugi podnesak ako Odlukom nije drugačije propisano |
150,00 |
Za davanje mišljenja o primeni Opštinskih odluka |
900,00 |
NAPOMENA: Taksa po ovom tarifnom broju ne plaća se za naknadne podneske kojima stranka zahteva samo brže postupanje po ranije podnetom zahtevu, odnosno podnesku.
Za rešenja, uverenja i druge isprave, dokumenta i radnje koje donose ili preduzimaju organi iz člana 2. ove Odluke, ako ovom Odlukom i Tarifom nije drugačije propisano |
300,00 |
NAPOMENA: Ako se donosi jedno rešenje, uverenje ili druga isprava po zahtevu više lica obveznika plaćanja takse, taksa po ovom tarifnom broju plaća se onoliko puta koliko ima lica kojima se rešenje, uverenje ili druga isprava uručuje.
Za žalbe koje se ulažu na akte iz tarifnog broja 2, gde su dozvoljene, ako ovom Odlukom i Tarifom nije drugačije propisano |
150,00 |
Ako se u istoj upravnoj stvari podnosi jedna žalba protiv više rešenja od strane više lica obveznika takse, taksa iz ovog tarifnog broja plaća se prema broju rešenja koja se osporavaju žalbom.
4.1. ZA INFORMACIJU O LOKACIJI |
2.200,00 |
43. ZA IZDAVANJE I IZMENU LOKACIJSKIH USLOVA |
|
A. Stambeni i stambeno-poslovni objekti: |
|
- individualni stambeni i stambeno-poslovni objekti |
3.900,00 |
- porodični stambeni i stambeno-poslovni objekti (do četiri stambene jedinice) |
5.600,00 |
- višeporodični stambeni i stambeno-poslovni objekti (preko četiri stambene jedinice) |
9.000,00 |
B. Poslovni objekti: |
|
- manji poslovni objekti (do 100 m2) |
5.600,00 |
- veći poslovni objekti (preko 100 m2) |
9.000,00 |
- poslovni kompleksi površine parcele do 1 ha |
12.000,00 |
- industrijski objekti i poslovni kompleksi površine parcele preko 1ha |
17.000,00 |
V. Objekti komunalne infrastrukture, sportski i drugi objekti |
5,600,00 |
G. Ekonomski objekti: |
|
- ekonomski objekti površine objekta manje od 100 m2 |
3.900,00 |
- ekonomski objekti površine objekta veće od 100 m2 |
5.600,00 |
D. Poljoprivredni objekti |
|
- Farme površine objekta veće od 300 m2 |
9.000,00 |
Đ. Radovi za koje se izdaje rešenje iz člana 145. Zakona |
|
Planiranja u izgradnji |
1.000,00 |
43. ZA PRIJAVU PRIPREMNIH RADOVA |
1.100,00 |
4.4. ZA KONTROLU TEMELJA: |
|
A. Stambeni i stambeno-poslovni objekti: |
|
- individualni stambeni i stambeno-poslovni objekti |
1.100,00 |
- porodični stambeni i stambeno-poslovni objekti (do četiri stambene jedinice) |
1.400,00 |
- višeporodični stambeni i stambeno-poslovni objekti (preko četiri stambene jedinice) |
1.600,00 |
B. Poslovni objekti: |
|
- manji poslovni objekti (do 100 m2) |
1.900,00 |
- veći poslovni objekti (preko 100 m2) |
2.200,00 |
- poslovni kompleksi površine parcele do 1 ha |
2.600,00 |
- industrijski objekti i poslovni kompleksi površine preko 1 ha |
3.500,00 |
V. Ekonomski objekti: |
|
- ekonomski objekti površine objekta manje od 100 m2 |
1.100,00 |
- ekonomski objekti površine objekta veće od 100 m2 |
2.000,00 |
G. Poljoprivredni objekti-farme površine objekta |
|
Veće od 300 m2 |
3.200,00 |
4.5. POTVRĐIVANJE URBANISTIČKOG PROJEKTA |
12.800,00 |
4.6. ZA IZDAVANJE USLOVA ZA ISPRAVKU GRANICA I ZA POTVRĐIVANJE PROJEKTA PREPARCELACIJE I PARCELACIJE |
2.000,00 |
5.1. Za izdavanje odobrenja za raskopavanje javne površine |
670,00 |
5.2. Za zahtev za izdavanje odobrenja za zauzeće javnih površina (stolovima, uličnim tezgama, reklamnim panoima, građevinskim i drugim materijalom i sl.) |
150,00 |
5.3. Za zahtev za izdavanje duplikata rešenja |
280,00 |
U pogledu usklađivanja dinarskih iznosa, saglasno članu 3. ove odluke, videti:
- Usklađene dinarske iznose Tarife lokalnih administrativnih taksi ("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 12/2009), koji se primenjuju od 15. juna 2009. godine.
* Novčane kazne za prekršaje određene ovom odlukom izmenjene su Odlukom o revalorizaciji novčanih kazni za prekršaje iz gradskih odluka ("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 28/2010), koja glasi:
"Član 1
Iznosi novčanih kazni za prekršaje koji su utvrđeni gradskim odlukama, valorizuju se tako da se:
- za prekršaj fizičkog lica i odgovornog lica u pravnom licu izriče novčana kazna u rasponu od 5.000,00 do 75.000,00 dinara,
- za prekršaj pravnog lica izriče se novčana kazna u rasponu od 50.000,00 do 1.000.000,00 dinara,
- za prekršaj preduzetnika izriče se novčana kazna u rasponu od 5.000,00 do 250.000,00 dinara.
Za prekršaje za koje je propisano da se novčana kazna naplaćuje na licu mesta od strane ovlašćenog lica naplaćuje se novčana kazna u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara kad je prekršaj izvršilo pravno lice ili preduzetnik, odnosno, u fiksnom iznosu od 5.000,00 dinara kada je prekršaj izvršilo fizičko lice ili odgovorno lice u pravnom licu.
Član 2
Ova Odluka primenjuje se na sve odluke čije kaznene odredbe nisu usaglašene sa Zakonom o prekršajima ("Službenom glasniku RS", broj 101/05, 116/08, 111/09)."