ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "ZRENJANINSKA OBJEDINJENA NAPLATA" ZRENJANIN

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 27/2016 - prečišćen tekst)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Cilj osnivanja

Član 1

Ovom odlukom Osnivač, grad Zrenjanin sa sedištem u Zrenjaninu, ulica: Trg Slobode broj 10 matični broj: 08002266, u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Osnivač) osniva: Javno komunalno preduzeće "Zrenjaninska objedinjena naplata" Zrenjanin (u daljem tekstu: Preduzeće) radi obavljanja delatnosti od opšteg interesa i to: objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga u gradu Zrenjaninu i naseljenim mestima, urednog zadovoljenja potreba korisnika usluga u okviru navedene delatnosti od opšteg interesa, obezbeđenja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema objedinjene naplate i njegove usklađenosti.

Vreme na koje se Preduzeće osniva

Član 2

Preduzeće se osniva na neodređeno vreme i upisuje u registar privrednih društava.

II POSLOVNO IME, SEDIŠTE I OBELEŽJA PREDUZEĆA

Poslovno ime

Član 3

Poslovno ime Preduzeća je: Javno komunalno preduzeće "Zrenjaninska objedinjena naplata" Zrenjanin.

Skraćeno poslovno ime Preduzeća je: JKP "Zrenjaninska objedinjena naplata" Zrenjanin.

Poslovno ime Preduzeća ispisuje se na srpskom jeziku - ćirilicom, na mađarskom jeziku, rumunskom jeziku i slovačkom jeziku.

Sedište Preduzeća je u Zrenjaninu u ulici Kralja Aleksandra I Karađorđevića broj 43.

Preduzeće može promeniti poslovno ime i sedište odlukom koju donosi Nadzorni odbor, a na koju saglasnost daje Osnivač.

Pravni status Preduzeća

Član 4

Preduzeće ima svojstvo pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom, ovom odlukom i drugim propisima.

Preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Pečat i štambilj Preduzeća

Član 5

Preduzeće ima pečat i štambilj čiji se izgled i sadržina utvrđuju Statutom Preduzeća.

Broj pečata i štambilja određuje direktor.

Znak Preduzeća

Član 6

Preduzeće može da ima svoj znak, koji označava njegovu delatnost.

Znak Preduzeća određuje i menja Nadzorni odbor.

III DELATNOST PREDUZEĆA

Član 7

Preduzeće u skladu sa Zakonom može obavljati sve delatnosti za koje ispunjava propisane uslove.

Pretežna delatnost Preduzeća je:

- 63.11 - Obrada podataka, hosting i sl. Osim pretežne delatnosti Preduzeće će obavljati i sledeće delatnosti:

- 62.02 - konsultantske delatnosti u oblasti informacionih tehnologija

- 82.99 - ostale uslužne aktivnosti podrške poslovanju.

U okviru pretežne delatnosti Preduzeće obavlja sledeće poslove:

- izradu, uvođenje i vođenje projekata kompleksnih informacionih sistema;

- objedinjenu obradu podataka i naplatu komunalnih usluga;

- stvaranje tehničkih uslova za pružanje servisa (usluga) trećim licima;

- pružanje servisa (usluga) trećim licima;

- distribuciju servisa (usluga) trećim licima;

- poslove vezane za naplatu servisa (usluga);

- poslove vezane za naplatu komunalnih usluga (naknada za isporučenu vodu, naknada za otpadnu vodu, naknada fiksnog dela za vodovodni priključak, naknada za korišćenje vodoprivrednih objekata, naknada za iznošenje kućnog smeća, naknada za korišćenje gradskog građevinskog zemljišta, naknada za zaštitu životne sredine, naknada za daljinsko grejanje);

- poslove vezane za naplatu drugih usluga;

- centralno skladištenje podataka;

- obuke i konsalting iz oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija;

- projektovanje, kreiranje, održavanje i administraciju baze podataka;

- pružanje usluga u oblasti obrade podataka;

- računovodstvene i knjigovodstvene poslove;

- druge informacione poslove.

Promena pretežne delatnosti

Član 8

Preduzeće može da promeni pretežnu delatnost.

O promeni pretežne delatnosti odlučuje Nadzorni odbor, uz prethodnu saglasnost Osnivača.

Promena pretežne delatnosti upisuje se u Registar privrednih društava.

Član 9

Preduzeće može da otpočne sa obavljanjem određene delatnosti radi čijeg obavljanja je osnovano, kada nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:

- tehničke opremljenosti;

- kadrovske osposobljenosti;

- bezbednosti i zdravlja na radu;

- zaštite i unapređenja životne sredine;

- drugih uslova propisanih zakonom.

IV OBAVEZE OSNIVAČA PRILIKOM OSNIVANJA PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 10

Osnivač snosi troškove osnivanja Preduzeća, bez obaveze vraćanja (naknade) troškova od Preduzeća kada bude osnovano.

Osnovni kapital Preduzeća čini ulog u novcu u ukupnom iznosu od 50.000,00 (pedesethiljada) dinara.

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Preduzeća u skladu sa zakonom i aktima Osnivača.

V MEĐUSOBNI ODNOSI OSNIVAČA I PREDUZEĆA, OBAVEZE PREDUZEĆA I OGRANIČENJE NJEGOVIH OVLAŠĆENJA

Planovi i program poslovanja

Član 11

Preduzeće donosi dugoročni i srednjeročni plan poslovne strategije i razvoja.

Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće je dužno da donese godišnji program poslovanja.

Godišnji program poslovanja Preduzeće dostavlja Osnivaču najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Godišnji Program poslovanja Preduzeća smatra se donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.

Godišnji program poslovanja sadrži naročito:

1. planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama;

2. planirane nabavke;

3. plan investicija;

4. planirani način raspodele dobiti, odnosno, planirani način pokrića gubitka;

5. elemente za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga;

6. plan zarada i zapošljavanja;

7. kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju.

Izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja mogu se vršiti isključivo iz strateških i državnih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima Preduzeće posluje.

Saglasnost na godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja ne može se dati ako Preduzeće izmenama i dopunama predlaže povećanje sredstava za određene namene, a koja je već utrošilo u visini koja prevazilazi visinu sredstava za te namene iz usvojenog godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja.

Obaveza izveštavanja o realizaciji programa

Član 12

Preduzeće je u obavezi da Osnivaču dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja, u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.

Ovlašćenja osnivača prema Preduzeću

Član 13

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Preduzeću, Osnivač daje saglasnost na:

1. statut;

2. davanje garancije, avala, jemstava i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

3. tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i sl.) osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;

4. raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa utvrđenih ovom Odlukom;

5. akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;

6. ulaganje kapitala;

7. statusne promene;

8. akt o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;

9. druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se određuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.

Ovlašćenja osnivača za slučaj poremećaja u poslovanju Preduzeća

Član 14

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, Osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za njegovo nesmetano funkcionisanje, kao i za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije,

- razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Preduzeća;

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i osnivačkim aktom.

Ukoliko poremećaj u poslovanju Preduzeća dovede do ugrožavanja života i zdravlja ljudi ili imovine, a nadležni organ Osnivača ne preduzme blagovremeno mere iz stava 1. ovog člana, te mere preduzima Vlada.

VI ODGOVORNOST PREDUZEĆA

Član 15

Preduzeće odgovara celokupnom svojom imovinom za obaveze preuzete u pravnom prometu prema trećim licima.

Osnivač ne odgovara za obaveze Preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.

VII IMOVINA PREDUZEĆA

Član 16

Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, ovom odlukom i ugovorom.

Imovinu Preduzeća čine: pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Preduzeće može za obavljanje delatnosti od opšteg interesa koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine u skladu sa zakonom, odlukom Osnivača i posebnim ugovorom.

Preduzeće ne može da otuđi, odnosno da raspolaže objektima i drugim nepokretnostima, postrojenjima i uređajima veće vrednosti koji su u funkciji obavljanja pretežne delatnosti za koju je Preduzeće osnovano.

Osnivač donosi odluku o povećanju osnovnog kapitala.

Osnovni kapital Preduzeća povećava se novim ulozima koji mogu biti novčani ili nenovčani u skladu sa odlukom o povećanju kapitala.

Kada se ulažu stvari i/ili prava, u odluci o povećanju osnovnog kapitala navode se predmet ili pravo koje Preduzeće stiče ulaganjem i vrednost udela koji se stiče po osnovu takvog ulaganja.

Uloge u stvarima i pravima procenjuje jedan ili više procenjivača ovlašćenih zakonom.

Procenjivača bira direktor.

Odluku o smanjenju osnovnog kapitala donosi osnivač, osim odluke o smanjenju osnovnog kapitala po osnovu poništenja sopstvenih udela koju donosi direktor.

VIII ORGANI PREDUZEĆA

Član 17

Organi Preduzeća su:

1. Nadzorni odbor;

2. Direktor.

Nadzorni odbor

Član 18

Nadzorni odbor Preduzeća ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.

Predsednika i članove Nadzornog odbora, od kojih je jedan član Nadzornog odbora iz reda zaposlenih, a dva člana su predstavnici Osnivača, imenuje i razrešava Osnivač.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru Preduzeća predlaže se na način utvrđen Statutom Preduzeća.

Nadzorni odbor, direktor i izvršni direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u Nadzornom odboru.

Uslovi za članove Nadzornog odbora Preduzeća

Član 19

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz prethodne tačke ovog člana;

4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Preduzeća;

5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;

6. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

7. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Predsednik i članovi nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja.

Predstavnik zaposlenih u nadzornom odboru pored uslova iz stava 1. ovog člana, mora da ispunjava i sledeće uslove:

- da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja Preduzeća, u poslednjih pet godina i

- da nije član političke stranke.

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora Preduzeća

Član 20

Nadzorni odbor imenuje se na period od četiri godine.

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora Preduzeća prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom i razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

1. preduzeće ne dostavi godišnji program poslovanja u roku iz člana 7. stav 3. Odluke;

2. nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice Preduzeća deluje na štetu Preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

3. se utvrdi da deluje na štetu Preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

4. u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Nadležnost Nadzornog odbora Preduzeća

Član 21

Nadzorni odbor:

1. donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2. donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz prethodne tačke ovog člana;

3. usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4. usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5. usvaja finansijske izveštaje;

6. nadzire rad direktora;

7. donosi Statut;

8. odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;

9. donosi Odluku o raspodeli dobiti, odnosno način o pokrića gubitka;

10. zaključuje Ugovore o radu sa direktorom, u skladu sa Zakonom kojim se uređuje radni odnos;

11. vrši druge poslove u skladu sa Zakonom i Statutom.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.

Odluke iz stava 1. tačka 1, 2, 7. i 9. ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Osnivača.

Odluku iz stava 1. tačka 8. ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Osnivača.

Naknada za rad

Član 22

Predsednik i članovi nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Vlada.

Direktor Preduzeća

Član 23

Direktora Preduzeća imenuje Osnivač, na period od 4 godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Za direktora Preduzeća može se imenovati lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje 4 godine, odnosno na osnovni akademskim studijama u obimu od 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnih studija, specijalističkim akademskim ili specijalističkim strukovnim studijama;

3. da ima najmanje 5 godina radnog iskustva na poslovima na kojima se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2 ovog člana;

4. da ima najmanje 3 godine radnog iskustva koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;

5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja;

6. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

7. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

8. da nije osuđivano na kaznu zatvora u trajanju od najmanje 6 meseci;

9. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela i to:

- uređuju obaveznom psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Statutom mogu biti određeni drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi moglo biti imenovano za Direktora Preduzeća.

Direktor Preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Nadležnost Direktora

Član 24

Direktor Preduzeća:

1. predstavlja i zastupa Preduzeće;

2. organizuje i rukovodi procesom rada;

3. vodi poslovanje Preduzeća;

4. odgovora za zakonitost rada Preduzeća;

5. predlaže dugoročni i srednjoročni plan strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6. predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7. predlaže finansijske izveštaje;

8. izvršava Odluke nadzornog odbora,

9. bira izvršne direktore;

10. bira predstavnike javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik javno preduzeće;

11. zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuje radni odnos;

12. donosi akt o sistematizaciji;

13. vrši druge poslove određene zakonom, osnivačkim aktom i statutom Preduzeća.

Član 24a

Za izvršnog direktora javnog preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove iz člana 23. stav 2. tačka 1, 2, 3, 6, 8. i 9. ove Odluke.

Pored uslova iz stava 1. ovog člana, lice koje se bira za izvršnog direktora mora imati tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u javnom preduzeću.

Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u javnom preduzeću.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa osnivačkim aktom i Statutom.

Član 25

Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju.

Vlada će podzakonskim aktom odrediti uslove i kriterijume za utvrđivanje i visinu stimulacije iz stava 1. ovog člana.

Akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.

Akt o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog direktora.

Prestanak mandata Direktora

Član 26

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.

Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.

Ostavka se u pisanoj formi podnosi Osnivaču.

Predlog za razrešenje direktora podnosi Osnivač.

Predlog za razrešenje direktora može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća preko Osnivača.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Razrešenje Direktora

Član 27

Direktor se razrešava pre isteka perioda na koji je imenovan ukoliko:

1. u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za direktora Preduzeća iz člana 18. Odluke;

2. Preduzeće ne dostavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u rokovima propisanim članom 7. Odluke;

3. se utvrdi da je, zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u Preduzeću, došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja Preduzeća, odnosno od plana poslovanja Preduzeća;

4. se utvrdi da deluje na štetu Preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

5. izveštaj ovlašćenog revizora na godišnji finansijski izveštaj bude negativan;

6. u toku trajanja mandata bude pravnosnažno osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora;

7. u drugim slučajevima utvrđenim zakonom.

Direktor Preduzeća može biti razrešen pre isteka perioda na koji je imenovan ukoliko:

1. Preduzeće ne dostavi tromesečni izveštaj u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja;

2. Preduzeće ne ispuni planirane aktivnosti iz godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

3. Preduzeće utroši sredstva za određene namene iznad visine utvrđene programom poslovanja za te namene, pre pribavljanja saglasnosti na izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4. Preduzeće ne sprovodi usvojen godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje iz člana 66. Zakona o javnim preduzećima;

5. Preduzeće izvrši isplatu zarada bez overe obrazaca iz člana 66. Zakona o javnim preduzećima;

6. Ne primeni predloge komisije za reviziju ili ne primeni računovodstvene standarde u pripremi finansijskih izveštaja;

7. Preduzeće ne postupi po preporukama iz izveštaja ovlašćenog revizora;

8. ne izvršava odluke nadzornog odbora;

9. u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Suspenzija Direktora

Član 28

Ukoliko u toku trajanja mandata protiv direktora bude potvrđena optužnica, Osnivač donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravnosnažno ne okonča.

Na sva pitanja o suspenziji direktora shodno se primenjuju odredbe o udaljenju sa rada propisane zakonom kojim se uređuje oblast rada.

Vršilac dužnosti Direktora

Član 29

Vršilac dužnosti direktora može se imenovati do imenovanja direktora Preduzeća, po sprovedenom javnom konkursu i mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora Preduzeća iz člana 23. ove Odluke.

Period obavljanja funkcije dužnosti direktora ne može biti duže od jedne godine.

Isto lice ne može biti dva puta biti imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Preduzeća.

Zastupanje Preduzeća

Član 30

Direktor Preduzeća u okviru svojih ovlašćenja i odgovornosti zastupa Preduzeće.

Ugovore kao i druge akte Preduzeća, te dokumentaciju u platnom prometu potpisuje Direktor Preduzeća.

Direktor može u okviru svojih ovlašćenja dati drugom licu pismeno punomoćje za zastupanje Preduzeća.

Prokura

Član 31

Nadzorni odbor može doneti odluku da se da Prokura.

Nadzorni odbor bira i razrešava prokuristu većinom od ukupnog broja članova.

Prokura se može dati jednom licu ili većem broju lica.

Prokura se ne može prenositi i može se opozvati u svako doba bez navođenja razloga za opozivanje.

IX IZVORI FINANSIRANJA

Član 32

Za obavljanje poslova Preduzeća se obezbeđuju sredstva iz budžeta Grada Zrenjanina, budžeta Republike Srbije i Autonomne Pokrajine Vojvodine, priloga, donacija, poklona i pomoći i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Za obavljanje poslova Preduzeće ostvaruje prihode prema uslovima tržišta.

Član 33

Namensko i zakonito korišćenje sredstava kontroliše budžetska inspekcija.

X UTVRĐIVANJE DOBITI, RASPOREĐIVANJE DOBITI I SNOŠENJE RIZIKA

Član 34

Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet Osnivača po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 1. ovog člana utvrđuje se odlukom o budžetu za narednu godinu.

Član 35

Javno komunalno preduzeće posluje pod tržišnim uslovima, u skladu sa Zakonom.

Poslovni rezultat Preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim Zakonom.

XI MEĐUSOBNA PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Član 36

Preduzeće je dužno da se u poslovanju pridržava i da postupa po smernicama osnivača, da podnosi Osnivaču godišnji i po potrebi i periodični izveštaj o radu, a Osnivač ima pravo da organima Preduzeća predlaže mere u cilju ostvarivanja delatnosti.

Osnivač ima pravo da zahteva izveštaje o radu i poslovanju Preduzeća.

Osnivač ima pravo da u skladu sa zakonom, u slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, preduzima mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad, poslovanje i upravljanje Preduzeća.

Osnivač daje saglasnost na Statut Preduzeća, bira i razrešava organe Preduzeća, preduzima i izvršava i druge obaveze u skladu sa zakonom.

XII AKTI I DOKUMENTA PREDUZEĆA

Član 37

Preduzeće ima sledeća akta i dokumente:

- odluku o osnivanju;

- statut;

- rešenje o upisu u registar kod Agencije za privredne registre;

- pravilnike i druge opšte akte koje Preduzeće donosi u skladu sa zakonom;

- zapisnike, odluke i druge pojedinačne akte;

- dokumenta koja dokazuju svojinska i druga prava Preduzeća;

- zapisnike revizora i njegove pisane naloge i zaključke;

- druge pojedinačne akte koje Preduzeće donosi u skladu sa zakonom.

Preduzeće je dužno, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, da navedena akta stavi na uvid predstavniku ili zastupniku Osnivača, državnim organima i drugim licima koja imaju pravo na uvid.

XIII PRESTANAK PREDUZEĆA

Član 38

Preduzeće prestaje na osnovu odluke Osnivača, pravnosnažnom odlukom nadležnog suda kojom se utvrđuje da je registracija Preduzeća, kao javnog Preduzeća bila ništava i određuje njeno brisanje po službenoj dužnosti, odlukom stečajnog veća o otvaranju i zaključenju stečajnog postupka kojom se odbija otvaranje glavnog stečajnog postupka zbog nemogućnosti da se iz stečajne mase pokriju troškovi stečajnog postupka, bankrotstvom (stečajem) i u drugim slučajevima predviđenim zakonom.

Preduzeće prestaje u postupku stečaja ili likvidacije.

XIV JAVNOST RADA PREDUZEĆA

Član 39

Preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:

1. radne biografije članova nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;

2. organizacionu strukturu;

3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;

4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

6. druge informacije od značaja za javnost.

Vlada može utvrditi i druge elemente poslovanja javnog preduzeća koji će se objavljivati, a koji su od naročitog značaja za javnost.

XV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 40

Do sprovođenja postupka imenovanja direktora, prava i obaveze direktora obavljaće vršilac dužnosti direktora, David Dimkić, diplomirani ekonomista.

Poslove i ovlašćenja Nadzornog odbora vršiće Dejan Cakić, diplomirani inženjer mašinstva, kao predsednik i Saša Bogićević, diplomirani inženjer mašinstva, kao član Nadzornog odbora.

Član Nadzornog odbora iz reda zaposlenih biće imenovan naknadno po osnivanju Preduzeća.

Član 41

Stupanjem na snagu ove odluke stavlja se van snage Odluka o osnivanju Javno komunalnog preduzeća "Zrenjaninska objedinjena naplata" Zrenjanin ("Službeni list grada Zrenjanina", broj 18/14).

Član 42

Ovaj prečišćen tekst Odluke objaviti u "Službenom listu grada Zrenjanina".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zrenjaninska objedinjena naplata" Zrenjanin obuhvata:
- Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zrenjaninska objedinjena naplata" Zrenjanin ("Službeni list grada Zrenjanina", br. 25/14) iz koje je izostavljen član 41. kojim je propisano kada ova odluka stupa na snagu,
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zrenjaninska objedinjena naplata" Zrenjanin ("Službeni list grada Zrenjanina", br. 5/16) iz koje je izostavljen član 2. kojim je propisano kada ova odluka stupa na snagu i
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zrenjaninska objedinjena naplata" Zrenjanin ("Službeni list grada Zrenjanina", br. 21/16) iz koje je izostavljen član 22. kojim je propisana obaveza usaglašavanja statuta i ostalih akata u određenom roku i član 23. kojim je propisano kada ova odluka stupa na snagu.