ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "GRADSKA TOPLANA" ZRENJANIN

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 27/2016 - prečišćen tekst)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom grad Zrenjanin osniva Javno komunalno preduzeće "Gradska toplana" Zrenjanin, radi obavljanja delatnosti proizvodnje i snabdevanje parom i toplom vodom i distribucijom prirodnog gasa za potrebe grada Zrenjanina, kao delatnosti od opšteg interesa, (daljem tekstu: Preduzeće).

Član 2

Poslovno ime Preduzeća je: Javno komunalno preduzeće "Gradska toplana" Zrenjanin.

Sedište Preduzeća je u Zrenjaninu u ulica Pančevačka bb.

Osnivač Preduzeća iz stava 1. ovog člana je grad Zrenjanin (u daljem tekstu: Osnivač).

Sedište Osnivača je u Zrenjaninu, ulica Trg slobode broj 10.

Matični broj Osnivača je 08002266.

Osnivačka prava u ime grada vrši Skupština grada Zrenjanina.

Član 3

Preduzeće ima svojstvo pravnog lica.

Status pravnog lica Preduzeće stiče upisom u sudski registar.

II DELATNOST PREDUZEĆA

Član 4

Delatnost Preduzeća je od opšteg interesa i to:

35.30 - Snabdevanje parom i klimatizacija.

Ova delatnost obuhvata:

- proizvodnju i distribuciju pare i tople vode za grejanje i druge svrhe.

35.22 - Distribucija gasovitim gorivima gasovodom.

Ova delatnost obuhvata:

- distribuciju i snabdevanje gasovitim gorivima svih vrsta gasovodom.

35.23 - Trgovina gasovitim gorivima preko gasovodne mreže.

Ova delatnost obuhvata:

- prodaju gasa korisnicima preko gasovodne mreže.

43.22 - Postavljanje grejnih sistema:

Ova delatnost obuhvata:

- postavljanje grejnih sistema na gas,

- postavljanje instalacije za grejanje.

Ostala delatnost Preduzeća:

71.20 - Tehničko ispitivanje i analiza.

43.99 - Ostali nepomenuti građevinski radovi.

Preduzeće pored ove delatnosti obavlja sledeće poslove:

- ostale instalacione radove,

- rekonstrukcija i popravka plinovoda i vrelovoda,

- popravka i održavanje toplotnih podstanica, održavanje kućnih instalacija centralnog grejanja, izgrada i održavanje toplovoda,

- popravka i održavanje gasnih instalacija, regulacija gasnih trošila i drugih gasnih postrojenja, kotlarnica na gas i pripadajuće regulacione opreme, kontrola, popravka i baždarenje merača gasa.

Član 5

Preduzeće obavlja delatnost u skladu sa zakonskim i drugim propisima, ovim osnivačkim aktom i svojim Statutom.

Preduzeće može promeniti delatnost samo uz saglasnost osnivača.

III SREDSTVA ZA RAD PREDUZEĆA

Član 6

Osnivački kapital Preduzeća obezbeđuje Skupština osnivača u skladu sa zakonom i ostalim propisima.

Osnovni kapital preduzeća iznosi 939.858.222,60 dinara.

Sredstva za rad Preduzeće ostvaruje i obezbeđuje kroz naplatu za pružene usluge za isporučenu paru, toplu vodu, prirodni i tečni gas i isporučenu električnu energiju i iz drugih izvora u skladu sa Zakonom.

Član 7

Imovinu Preduzeća čini pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, pravo korišćenja na sredstvima u svojini Republike Srbije, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava u skladu sa Zakonom.

Preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Sredstva kojima raspolaže Preduzeće su u javnoj svojini.

IV ORGANI PREDUZEĆA

Član 8

Organi preduzeća su:

- Nadzorni odbor, kao organ upravljanja,

- Direktor, kao organ poslovođenja.

Predsednika i članove nadzornog odbora imenuje i razrešava OSNIVAČ.

Direktora imenuje osnivač, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

1. Nadzorni odbor

Član 9

Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.

Predsednika i članove Nadzornog odbora, od kojih je jedan član Nadzornog odbora iz reda zaposlenih, a dva člana su predstavnici Osnivača, imenuje i razrešava Osnivač.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru predlaže se na način utvrđen statutom Preduzeća.

Nadzorni odbor imenuje se na period od četiri godine.

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Član 9a

Predsednik i članovi nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

1) javno preduzeće ne dostavi godišnji program poslovanja u rokovima propisanim članom 59. zakona o javnim preduzećima;

2) nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

3) se utvrdi da deluje na štetu javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

4) u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.

Član 9b

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Član 9v

Za predsednika i članove Nadzornog odbora može se imenovati lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;

6) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

7) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

(1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

(2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

(3) obavezno lečenje narkomana;

(4) obavezno lečenje alkoholičara;

(5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Član 10

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje, određuje Vlada.

Član 11

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5) usvaja finansijske izveštaje;

6) nadzire rad direktora;

7) donosi statut;

8) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;

9) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

10) zaključuje ugovore o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

11) vrši druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.

Odluke iz stava 1. tačke 1), 2), 7) i 9) ovog člana, Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Osnivača.

Odluku iz stava 1. tačka 8) ovog člana, Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Osnivača.

2. Direktor preduzeća

Član 12

Direktora preduzeća imenuje osnivač, na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa u skladu sa zakonom.

Za direktora Preduzeća može se imenovati lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja;

6) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

7) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

8) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

9) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

(1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

(2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

(3) obavezno lečenje narkomana;

(4) obavezno lečenje alkoholičara;

(5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Statutom Preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora javnog preduzeća.

Direktor javnog preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Član 13

Direktor Preduzeća:

1) predstavlja i zastupa javno preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje javnog preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada javnog preduzeća;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) izvršava odluke nadzornog odbora;

9) bira izvršne direktore;

10) bira predstavnike javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik javno preduzeće;

11) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

12) donosi akt o sistematizaciji;

13) vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i statutom Preduzeća.

Član 13a

Za izvršnog direktora Preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove iz člana 12. stav 2. tač. 1), 2), 3), 6), 8) i 9) ove odluke.

Pored uslova iz stava 1. ovog člana, lice koje se bira za izvršnog direktora mora imati tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u Preduzeću.

Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u javnom preduzeću.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i statutom Preduzeća.

Član 13b

Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju.

Vlada će podzakonskim aktom odrediti uslove i kriterijume za utvrđivanje i visinu stimulacije iz stava 1. ovog člana.

Akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora donosi nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.

Akt o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog direktora.

Član 14

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.

Ostavka se u pisanoj formi podnosi osnivaču.

Predlog za razrešenje direktora preduzeća podnosi Osnivač.

Predlog za razrešenje direktora preduzeća može podneti i nadzorni odbor.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 15

Osnivač će razrešiti direktora Preduzeća pre isteka perioda na koji je imenovan:

1) ukoliko u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za direktora Preduzeća propisane zakonom i ovom odlukom;

2) javno preduzeće ne dostavi godišnji program poslovanja u rokovima propisanim članom 59. zakona o javnim preduzećima;

3) se utvrdi da je, zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u javnom preduzeću, došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja javnog preduzeća, odnosno od plana poslovanja javnog preduzeća;

4) se utvrdi da deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

5) izveštaj ovlašćenog revizora na godišnji finansijski izveštaj bude negativan;

6) u toku trajanja mandata bude pravnosnažno osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora;

7) u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Član 16

Osnivač može razrešiti direktora Preduzeća pre isteka perioda na koji je imenovan ukoliko:

1) javno preduzeće ne dostavi tromesečni izveštaj u roku propisanom zakonom;

2) javno preduzeće ne ispuni planirane aktivnosti iz godišnjeg programa poslovanja;

3) javno preduzeće utroši sredstva za određene namene iznad visine utvrđene programom poslovanja za te namene, pre pribavljanja saglasnosti na izmene i dopune godišnjeg programa poslovanja;

4) javno preduzeće ne sprovodi usvojen godišnji program poslovanja, u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje iz člana 66. zakona o javnim preduzećima;

5) javno preduzeće vrši isplatu zarada bez overe obrazaca iz člana 66. zakona o javnim preduzećima;

6) ne primeni predloge komisije za reviziju ili ne primeni računovodstvene standarde u pripremi finansijskih izveštaja;

7) javno preduzeće ne postupi po preporukama iz izveštaja ovlašćenog revizora;

8) ne izvršava odluke nadzornog odbora;

9) u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Član 16a

Ukoliko u toku trajanja mandata protiv direktora bude potvrđena optužnica, Osnivač donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Na sva pitanja o suspenziji direktora shodno se primenjuju odredbe o udaljenju sa rada propisane zakonom kojim se uređuje oblast rada.

Član 16b

Osnivač može, do imenovanja direktora Preduzeća po sprovedenom javnom konkursu, da imenuje vršioca dužnosti direktora na period koji ne može biti duži od jedne godine.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora javnog preduzeća.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Preduzeća.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

V PRAVA I OBAVEZE OSNIVAČA

Član 17

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Preduzeću, Osnivač daje saglasnost na:

1. statut Preduzeća i njegove izmene i dopune;

2. davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

3. tarifu (odluku o cenama);

4. odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;

5. akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;

6. ulaganje kapitala;

7. statusne promene;

8. akt o proceni vrednosti kapitala, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;

9. dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja;

10. godišnji program poslovanja;

11. odluku o promeni sedišta, poslovnog imena i obavljanje drugih delatnosti;

12. odluku o osnivanju zavisnog društva kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa i društvo kapitala za obavljanje delatnosti koja nije delatnost od opšteg interesa;

13. odluku o ulaganju kapitala u već osnovana društva kapitala;

14. druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa.

VI POSEBNA OVLAŠĆENJA OSNIVAČA

Član 18

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, Skupština osnivača može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća a naročito:

1. promenu unutrašnje organizacije Preduzeća,

2. razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Preduzeća,

3. ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,

4. druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i osnivačkim aktom.

VII OSTVARIVANJE ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE

Član 19

Preduzeće je dužno da, u toku izvođenja radova i obavljanja delatnosti, planira i sprovodi mere kojima se sprečava ugrožavanje životne sredine.

Odredbe ovog člana detaljnije će se regulisati Statutom Preduzeća.

VIII JAVNOST RADA PREDUZEĆA

Član 20

Preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:

1) radne biografije članova nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;

2) organizacionu strukturu;

3) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;

4) tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

5) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

6) druge informacije od značaja za javnost.

Vlada može utvrditi i druge elemente poslovanja javnog preduzeća koji će se objavljivati, a koji su od naročitog značaja za javnost.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Do imenovanja članova Nadzornog odbora Preduzeća njegove poslove i ovlašćenja vršiće članovi Upravnog odbora Preduzeća.

Član 22

Osnivač će imenovati predsednika i članove Nadzornog odbora u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu izmena i dopuna Statuta Preduzeća.

Član 23

Postupak imenovanja direktora ima se sprovesti u roku od najduže 90 dana od dana donošenja Statuta Preduzeća na način i po postupku utvrđenim Statutom Preduzeća.

Član 24

Ovaj prečišćen tekst Odluke objaviti u "Službenom list grada Zrenjanina".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o osnivanju JKP "Gradska toplana" Zrenjanin obuhvata:
- Odluku o osnivanju JKP "Gradska toplana" Zrenjanin ("Službeni list grada Zrenjanina" br. 36/13 - prečišćen tekst) i
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju JKP "Gradska toplana" Zrenjanin ("Službeni list grada Zrenjanina" br. 21/16) iz koje je izostavljen član 21. kojim je utvrđena obaveza usaglašavanja statuta i ostalih akata u propisanom roku i član 22. kojim je utvrđeno kada ova Odluka stupa na snagu