ODLUKA
O PROMENI OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "ČISTOĆA I ZELENILO" ZRENJANIN

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 27/2016 - prečišćen tekst)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom vrši se promena Osnivačkog akta - Odluke o organizovanju komunalne radne organizacije "Zrenjanin" u javna preduzeća ("Međuopštinski službeni list Zrenjanin", 24/89, 11/91, 2/92, "Službeni list opštine Zrenjanin", br. 10/93, 2/95, 9/97, 9/98, 5/00 - prečišćen tekst, 7/00, 7/05, 13/06, 12/07, 17/07 i "Službeni list grada Zrenjanina", br. 22/11) kojom je osnovano Javno komunalne preduzeće "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin upisano u registar Agencije za privredne registre pod matičnim br. 08049653, radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima.

II OSNIVAČ

Član 2

Radi obavljanja komunalnih delatnosti: upravljanje komunalnim otpadom, upravljanje grobljima i pogrebne usluge, održavanje javnih zelenih površina, održavanje čistoće na površinama javne namene i delatnosti zoohigijene na teritoriji grada Zrenjanina, osniva se Javno komunalno preduzeće "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin (u daljem tekstu: Preduzeće).

Osnivač Preduzeća iz stava 1 ovog člana je grad Zrenjanin (u daljem tekstu: Osnivač).

Sedište Osnivača je u Zrenjaninu, ulica Trg slobode broj 10.

Matični broj Osnivača je 08002266.

Osnivačka prava u ime grada vrši Skupština grada Zrenjanina.

Član 3

Poslovno ime Preduzeća glasi: JAVNO KOMUNALNO PREDUZEĆE "ČISTOĆA I ZELENILO" ZRENJANIN.

Skraćeno poslovno ime Preduzeća je: JKP "ČISTOĆA I ZELENILO" ZRENJANIN.

Preduzeće može promeniti poslovno ime uz prethodnu saglasnost Osnivača.

Član 4

Sedište Preduzeća je u Zrenjaninu, ul. Beogradska br. 17.

Preduzeće može promeniti sedište uz prethodnu saglasnost Osnivača.

III DELATNOST PREDUZEĆA

Član 5

Pretežna delatnosti Preduzeća je:

3811. skupljanje otpada koji nije opasan.

Ostale delatnosti Preduzeća su:

Sektor A - Poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo

01.11 - gajenje žita

01.13 - gajenje povrća, bostana, korenastih i krtolastih biljaka

01.19 - gajenje ostalih jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka

01.29 - gajenje ostalih višegodišnjih biljaka

01.30 - gajenje sadnog materijala

01.61 - uslužne delatnosti u gajenju useva i zasada

01.62 - pomoćne delatnosti u uzgoju životinja

02.10 - gajenje šuma i ostale šumarske delatnosti

02.20 - seča drveća

Sektor S - Prerađivačka industrija

13.92 - proizvodnja gotovih tekstilnih proizvoda, osim odeće

16.24 - proizvodnja drvne ambalaže

32.99 - proizvodnja ostalih predmeta

33.11 - popravka metalnih proizvoda

33.12 - popravka mašina

33.14 - popravka električne opreme

Sektor E - Snabdevanje vodom; upravljanje otpadnim vodama, kontrolisanje procesa uklanjanja otpada i slične aktivnosti

37.00 - uklanjanje otpadnih voda

38.11 - sakupljanje otpada koji nije opasan

38.12 - sakupljanje opasnog otpada

38.21 - tretman i odlaganje otpada koji nije opasan

38.22 - tretman i odlaganje opasnog otpada

38.31 - demontaža olupina

38.32 - ponovna upotreba razvrstanih materijala

39.00 - sanacija, rekultivacija i druge usluge u oblasti upravljanja otpadom

Sektor F - Građevinarstvo

41.20 - izgradnja stambenih i nestambenih zgrada

43.11 - rušenje objekata

43.12 - priprema gradilišta

43.21 - postavljanje električnih instalacija

43.22 - postavljanje vodovodnih, kanalizacionih, grejnih i klimatizacionih sistema

43.29 - ostali instalacioni radovi u građevinarstvu

43.31 - malterisanje

43.32 - ugradnja stolarije

43.33 - postavljanje podnih i zidnih obloga

43.34 - bojenje i zastakljivanje

43.39 - ostali završni radovi

43.91 - krovni radovi

43.99 - ostali nespomenuti specifični građevinski radovi

Sektor G - Trgovina na veliko i trgovina na malo; popravka motornih vozila i motocikala

45.11 - trgovina automobilima i lakim motornim vozilima

45.19 - trgovina ostalim motornim vozilima

45.20 - održavanje i popravka motornih vozila

45.31 - trgovina na veliko delovima i opremom za motorna vozila

45.32 - trgovina na malo delovima i opremom za motorna vozila

46.11 - posredovanje u prodaji poljoprivrednih sirovina, životinja, tekstilnih sirovina i poluproizvoda

46.12 - posredovanje u prodaji goriva, ruda, metala i industrijskih hemikalija

46.13 - posredovanje u prodaji drvne građe i građevinskog materijala

46.15 - posredovanje u prodaji nameštaja, predmeta za domaćinstvo i metalne robe

46.16 - posredovanje u prodaji tekstila, odeće, krzna, obuće i predmeta od kože

46.17 - posredovanje u prodaji hrane, pića i duvana

46.18 - specijalizovano posredovanje u prodaji posebnih proizvoda

46.19 - posredovanje u prodaji raznovrsnih proizvoda

46.21 - trgovina na veliko žitom, sirovim duvanom, semenjem i hranom za životinje

46.22 - trgovina na veliko cvećem i sadnicama

46.41 - trgovina na veliko tekstilom

46.49 - trgovina na veliko ostalim proizvodima za domaćinstvo

46.73 - trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom

46.76 - trgovina na veliko ostalim poluproizvodima

46.77 - trgovina na veliko otpacima i ostacima

46.90 - nespecijalizovana trgovina na veliko

47.51 - trgovina na malo tekstilom u specijalizovanim prodavnicama

47.59 - trgovina na malo nameštajem, opremom za osvetljenje i ostalim predmetima za domaćinstvo u specijalizovanim prodavnicama

47.71 - trgovina na malo odećom u specijalizovanim prodavnicama

47.76 - trgovina na malo cvećem, sadnicama, semenjem, đubrivima, kućnim ljubimcima i hranom za kućne ljubimce u specijalizovanim prodavnicama

47.78 - ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama

47.81 - trgovina na malo hranom, pićima i duvanskim proizvodima na tezgama i pijacama

47.82 - trgovina na malo tekstilom, odećom i obućom na tezgama i pijacama

47.89 - trgovina na malo ostalom robom na tezgama i pijacama

47.99 - ostala trgovina na malo izvan prodavnica, tezgi i pijaca

Sektor N - Saobraćaj i skladištenje

49.41 - drumski prevoz tereta

49.42 - usluge preseljenja

52.10 - skladištenje

52.21 - uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju

52.24 - manipulacija teretom

52.29 - ostale prateće delatnosti u saobraćaju

Sektor I - Usluge smeštaja i ishrane

56.10 - delatnost restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata

56.21 - ketering

56.29 - ostale usluge pripremanja i posluživanja hrane

56.30 - usluge pripremanja i posluživanja pića

Sektor L - Poslovanje nekretninama

68.10 - kupovina i prodaja vlastitih nekretnina

68.20 - iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima

Sektor M - Stručne, naučne, inovacione i tehničke delatnosti

73.11 - delatnost reklamnih agencija

73.20 - istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja

7500 - veterinarska delatnost

Sektor N - Administrativne i pomoćne uslužne delatnosti

81.10 - usluge održavanja objekata

81.21 - usluge redovnog čišćenja zgrada

81.22 - usluge ostalog čišćenja zgrada i opreme

81.29 - usluge ostalog čišćenja

81.30 - usluge uređenja i održavanja okoline

Sektor R - Umetnost; zabava i rekreacija

91.04 - delatnost botaničkih i zooloških vrtova i zaštita prirodnih vrednosti

93.21 - delatnost zabavnih i tematskih parkova

Sektor S - Ostale uslužne delatnosti

96.03 - pogrebne i srodne delatnosti

96.09 - ostale nepomenute lične uslužne delatnosti

Preduzeće pored delatnosti iz stava 1. ovog člana može obavljati i druge delatnosti utvrđene Statutom, uz saglasnost Osnivača.

IV OSNOVNI KAPITAL PREDUZEĆA

Član 6

Osnovni kapital Preduzeća sastoji se od osnivačkog uloga u iznosu od 50.000,00 dinara koji je uplaćen Preduzeću.

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, uključujući i pravo korišćenja dobara u javnoj svojini.

Preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa propisima koji uređuju obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

V PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Član 7

Sredstva za obavljanje delatnosti Preduzeće obezbeđuje iz prihoda od prodaje usluga, budžeta osnivača i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Delatnost preduzeća finansira se na osnovu godišnjih programa poslovanja koji donosi Nadzorni odbor Preduzeća.

Program poslovanja iz stava 2. ovog člana Preduzeće dostavlja Osnivaču radi davanja saglasnosti najkasnije do 01. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program poslovanja Preduzeća smatra se donetim kada na njega da saglasnost Osnivač.

Član 8

Preduzeće dužno je da organizuje svoj rad tako da se obezbedi:

1. trajnost, odnosno kontinuitet u obavljanju komunalne delatnosti;

2. obim i vrsta komunalnih proizvoda i usluga kojima se postiže potreban nivo u zadovoljavanju potreba korisnika;

3. odgovarajući kvalitet komunalnih proizvoda i usluga, koji podrazumeva naročito zdravstvenu i higijensku ispravnost prema propisanim standardima i normativima, tačnost u pogledu rokova isporuke, sigurnost korisnika u dobijanju usluga, pouzdanost u pružanju usluga i zaštite životne sredine;

4. razvoj i unapređenje kvaliteta i asortimana komunalnih proizvoda i usluga kao i unapređivanje organizacije rada, efikasnosti i drugih uslova proizvodnje i pružanja usluga;

5. red prvenstva u snabdevanju komunalnim proizvodima i u pružanju usluga u slučaju više sile u skladu sa propisom Osnivača;

6. mere zaštite i obezbeđenja komunalnih objekata, uređaja i instalacija;

7. stalna funkcionalna sposobnost komunalnih objekata, održavanjem građevinskih i drugih objekata, postrojenja i opreme koji služe za obavljanje komunalne delatnosti.

Član 9

Osnivač je dužan, u skladu sa zakonom da:

1. obezbedi preduzeću materijalne, tehničke i druge uslove za nesmetano vršenje delatnosti;

2. ostvaruje nadzor i kontrolu obavljanja komunalne delatnosti;

3. preduzima mere na unapređenju delatnosti.

Član 10

U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća u skladu sa zakonom, a naročito:

1. promenu unutrašnje organizacije Preduzeća,

2. razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenog organa Preduzeća,

3. ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini i

4. druge mere određene zakonom

VI ORGANI PREDUZEĆA

Član 11

Organi preduzeća su Nadzorni odbor i Direktor.

1. Nadzorni odbor

Član 12

Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.

Predsednika i članove Nadzornog odbora, od kojih je jedan član Nadzornog odbora iz reda zaposlenih, a dva člana su predstavnici Osnivača, imenuje i razrešava Osnivač.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru predlaže se na način utvrđen statutom Preduzeća.

Nadzorni odbor imenuje se na period od četiri godine.

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Član 13

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

1. Preduzeće ne dostavi godišnji program poslovanja, u rokovima propisanim Zakonom o javnim preduzećima;

2. Nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice Preduzeća deluje na štetu Preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

3. se utvrdi da deluje na štetu Preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

4. u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika i članova Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Član 14

Za predsednika i člana Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog člana;

4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;

5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;

6. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

7. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Član 15

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje, određuje Vlada.

Član 16

Nadzorni odbor:

1. donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2. donosi godišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;

3. usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg programa poslovanja;

4. usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5. usvaja finansijske izveštaje;

6. nadzire rad direktora;

7. donosi statut;

8. odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;

9. donosi odluku o raspodeli dobiti odnosno načinu pokrića gubitka;

10. zaključuje ugovor o radu na određeno vreme sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

11. vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.

Odluke iz stava 1. tač. 1, 2, 7. i 9. ovog člana, Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Osnivača.

Odluku iz stava 1. tač. 8. ovog člana, Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Osnivača.

2. Direktor preduzeća

Član 17

Direktor Preduzeća:

1. predstavlja i zastupa Preduzeće;

2. organizuje i rukovodi procesom rada;

3. vodi poslovanje Preduzeća;

4. odgovara za zakonitost rada Preduzeća;

5. predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

6. predlaže godišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7. predlaže finansijske izveštaje;

8. izvršava odluke Nadzornog odbora;

9. bira izvršne direktore;

10. bira predstavnike Preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Preduzeće;

11. zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

12. donosi akt o sistematizaciji;

13. vrši druge poslove određene Zakonom, ovom odlukom i statutom Preduzeća.

Član 18

Direktor je organ poslovođenja Preduzeća.

Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Osnivač a na osnovu sprovedenog javnog konkursa u skladu sa odredbama Zakona o javnim Preduzećima.

Direktor se imenuje na period od četiri godine i po isteku mandata može biti ponovo imenovan.

Za direktora Preduzeća može se imenovati lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja;

6) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

7) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

8) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

9) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

(1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

(2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

(3) obavezno lečenje narkomana;

(4) obavezno lečenje alkoholičara;

(5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Statutom Preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora javnog preduzeća.

Direktor javnog preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Skupština grada može, do imenovanja direktora Preduzeća po sprovedenom javnom konkursu, da imenuje vršioca dužnosti direktora na period koji ne može biti duži od jedne godine.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora javnog preduzeća.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Preduzeća.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Član 18a

Za izvršnog direktora Preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove iz člana 18. stav 4. tač. 1), 2), 3), 6), 8) i 9) ove odluke.

Pored uslova iz stava 1. ovog člana, lice koje se bira za izvršnog direktora mora imati tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u Preduzeću.

Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u javnom preduzeću.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i statutom Preduzeća.

Član 18b

Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju.

Vlada će podzakonskim aktom odrediti uslove i kriterijume za utvrđivanje i visinu stimulacije iz stava 1. ovog člana.

Akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora donosi nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.

Akt o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog direktora.

Član 19

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.

Ostavka se u pisanoj formi podnosi osnivaču.

Predlog za razrešenje Direktora Preduzeća podnosi Osnivač a može podneti i Nadzorni odbor.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 20

Osnivač će razrešiti Direktora Preduzeća pre isteka perioda na koji je imenovan ukoliko:

1. u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za direktora Preduzeća propisane zakonom i ovom odlukom;

2. Preduzeće ne dostavi godišnji program poslovanja u rokovima propisanim Zakonom o javnim preduzećima;

3. se utvrdi da je, zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u Preduzeću, došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja Preduzeća, odnosno od plana poslovanja Preduzeća;

4. se utvrdi da deluje na štetu Preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

5. izveštaj ovlašćenog revizora na godišnji finansijski izveštaj bude negativan;

6. u toku trajanja mandata bude pravosnažno osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora;

7. u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Osnivač može razrešiti Direktora Preduzeća pre isteka perioda na koji je imenovan, ukoliko:

1. Preduzeće ne dostavi Osnivaču tromesečni izveštaj u roku propisanom Zakonom o javnim preduzećima;

2. Preduzeće ne ispuni planirane aktivnosti iz godišnjeg programa poslovanja;

3. Preduzeće utroši sredstva za određene namene iznad visine utvrđene programom poslovanja za te namene, pre pribavljanja saglasnosti na izmene i dopune godišnjeg programa poslovanja;

4. Preduzeće ne sprovodi usvojen godišnji program poslovanja, u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje iz čl. 66. Zakona o javnim preduzećima;

5. Preduzeće vrši isplatu zarada bez overe obrazaca iz čl. 66. Zakona o javnim preduzećima;

6. ne primeni predloge komisije za reviziju ili ne primeni računovodstvene standarde u pripremi finansijskih izveštaja;

7. Preduzeće ne postupi po preporukama iz izveštaja ovlašćenog revizora;

8. ne izvršava odluke Nadzornog odbora;

9. u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Član 21

Ukoliko u toku trajanja mandata protiv direktora bude potvrđena optužnica, Osnivač donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Na sva pitanja o suspenziji direktora, shodno se primenjuju odredbe o udaljenju sa rada propisane zakonom kojim se uređuje oblast rada.

Član 22

Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje preduzeća.

Direktor, uz saglasnost Nadzornog odbora, može dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.

VII OBEZBEĐIVANJE ZAŠTITE OPŠTEG INTERESA

Član 23

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Preduzeću, Osnivač daje saglasnost na:

1. statut Preduzeća i njegove izmene i dopune;

2. davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

3. tarifu (odluku o cenama);

4. odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;

5. akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;

6. ulaganje kapitala;

7. statusne promene;

8. akt o proceni vrednosti kapitala, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;

9. druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

VIII ODGOVORNOST ZA OBAVEZE

Član 24

Preduzeće samostalno istupa u pravnom prometu u svoje ime i za svoj račun.

Za obaveze prema trećim licima, nastale u poslovanju, preduzeće odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.

IX PRIBAVLJANJE I OTUĐENJE IMOVINE

Član 25

Preduzeće ne može da otuđi objekte i druge nepokretnosti, postrojenja i uređaje koji su u funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, osim radi njihove zamene zbog dotrajalosti, modernizacije ili tehničko-tehnoloških unapređenja.

Član 26

Pribavljanje i otuđenje imovine veće vrednosti koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa vrši se uz saglasnost Osnivača.

X USLOVI I NAČIN ZADUŽENJA PREDUZEĆA

Član 27

Preduzeće se zadužuje kod dobavljača, kreditora i ostalih poverilaca sa namenom finansiranja tekućeg poslovanja i investicija iz okvira delatnosti od opšteg interesa u skladu sa godišnjim programom poslovanja odnosno dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja.

Odluku o kreditnom zaduženju kod poslovnih banaka i izdavanja hartija od vrednosti za finansiranje tekućeg poslovanja i investicija donosi direktor preduzeća.

XI RASPOREĐIVANJE DOBITI

Član 28

Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet Osnivača po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 1. ovog člana utvrđuje se odlukom o budžetu za narednu godinu.

XII ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 29

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.

Način obezbeđivanja uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje Javno Preduzeće u zavisnosti od uticaja delatnosti koje obavlja na životnu sredinu.

XIII JAVNOST RADA PREDUZEĆA

Član 30

Preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:

1) radne biografije članova nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;

2) organizacionu strukturu;

3) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;

4) tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

5) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

6) druge informacije od značaja za javnost.

Vlada može utvrditi i druge elemente poslovanja javnog preduzeća koji će se objavljivati, a koji su od naročitog značaja za javnost.

XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 31

Preduzeće je dužno da uskladi svoj Statut i ostala svoja akta sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 32

Do imenovanja članova Nadzornog odbora preduzeća njegove poslove i ovlašćenja vršiće Upravni odbor preduzeća.

Član 33

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaju da važi Odluka o organizovanju komunalne radne organizacije "Zrenjanin" u javna preduzeća ("Međuopštinski službeni list Zrenjanin", 24/89, 11/91, 2/92, "Službeni list opštine Zrenjanin", br. 10/93, 2/95, 9/97, 9/98, 5/00 - prečišćen tekst, 7/00, 7/05, 13/06, 12/07, 17/07 i "Službeni list grada Zrenjanina", br. 22/11).

Član 34

Ovaj prečišćen tekst Odluke objaviti u "Službenom listu grada Zrenjanina".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o promeni osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin obuhvata:
- Odluku o promeni osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin ("Službeni list grada Zrenjanina", br. 9/13) iz koje je izostavljen član 33. kojim je propisano kada ova odluka stupa na snagu i
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o promeni osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin ("Službeni list grada Zrenjanina", br. 21/16) iz koje je izostavljen član 17. kojim je utvrđena obaveza usaglašavanja statuta i ostalih akata u propisanom roku i član 18. kojim je utvrđeno kada ova odluka stupa na snagu