ODLUKAO KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA UTVRĐIVANJE DOPRINOSA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA("Sl. list opštine Kikinda", br. 10/2015 i "Sl. list grada Kikinde", br. 17/2016) |
Ovom Odlukom uređuje se obaveza, merila za utvrđivanje i umanjenje, način obračuna, postupak i način plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta na teritoriji grada Kikinda (u daljem tekstu: doprinos) i pravo na oslobađanje i umanjenje u slučaju finansiranja uređenja i opremanja neuređenog građevinskog zemljišta od strane investitora.
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta plaća se gradu Kikinda. Novčana sredstva od doprinosa za uređenje građevinskog zemljišta koriste se za uređivanje (pripremanje i opremanje) građevinskog zemljišta, pribavljanje građevinskog zemljišta u javnu svojinu i izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.
Doprinos za uređenje građevinskog zemljišta obračunava se i plaća:
- kod izgradnje i dogradnje objekta;
- kod nadziđivanja zgrada, pretvaranja zajedničkih prostorija u stanove i poslovni prostor i obrnuto;
- kod svake druge promene namene objekta ili dela objekta uz ili bez izvođenja radova za koju je propisan veći iznos doprinosa.
Obveznik plaćanja naknade je investitor radova iz člana 3. ove Odluke.
2. MERILA ZA UTVRĐIVANJE I PLAĆANJE DOPRINOSA
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta utvrđuje se na osnovu:
- prosečne cene kvadratnog metra stanova novogradnje na teritoriji grada Kikinda,
- ukupne neto površine objekta koji je predmet gradnje,
- koeficijenta zone i
- koeficijenta namene objekta.
Površina objekta za koji se utvrđuje doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta jednaka je ukupnoj neto površini objekta koji je predmet gradnje izražen u metrima kvadratnim, a prema SRPS U.C2.100: 2002.
Investitor koji uklanja postojeći objekat koji je izgrađen u skladu sa zakonom, u cilju izgradnje novog objekta na istoj lokaciji, plaća doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta samo za razliku u broju kvadrata neto površine između objekta koji se gradi i koji se ruši.
1.2. Prosečna cena kvadratnog metra
Prosečna cena kvadratnog metra stanova novogradnje utvrđuje se prema poslednjim objavljenim podacima organa nadležnog za poslove statistike.
Ako za grad Kikindu nisu objavljeni podaci o prosečnoj ceni kvadratnog metra stanova novogradnje, osnovica za utvrđivanju doprinosa je iznos prosečnih cena kvadratnog metra stanova novogradnje u svim jedinicama lokalne samouprave istog stepena razvijenosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje regionalni razvoj, za koje su ti podaci objavljeni.
Doprinos prema nivou opremljenosti zone u kojoj se objekat gradi utvrđuje se u zavisnosti od opremljenosti zone komunalnom infrastrukturom (vodovodonom mrežom, tvrdim kolovozom, mrežom atmosferske kanalizacije, kanalizacije otpadnih voda, trotoarom i javnom rasvetom) i iskazuje se koeficijentom opremljenosti.
Troškove priključenja objekta na elektrodistributivnu mrežu i objekte, TT mrežu i objekte, kablovski distributivni sistem, mrežu i objekte centralnog grejanja i gasifikacije, ne uzimaju se u obračun doprinosa niti su osnov za umanjenje doprinosa.
Za utvrđivanje doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta određuju se sledeće zone i to:
- Ekstra zona obuhvata - Trg srpskih dobrovoljaca (od broja 1 do 60);
- Prva zona se nalazi unutar prostora oivičenog ulicama (uključujući i navedene ulice): Karađorđeva - od Braće Bogaroški do Kralja Petra I; Nikole Pašića - od Kralja Petra I do Braće Lakovića; Braće Lakovića - od Nikole Pašića do Semlačke; Hajduk Veljkova - od Braće Lakovića do Branka Radičevića; Branka Radičevića - od Hajduk Veljkove do Bregalničke; Bregalnička - od Branka Radičevića do Dimitrije Tucovića; Nikole Francuskog - od Dimitrije Tucovića do Moravske; Moravska - od Nikole Francuskog do Svetosavske; Mihajla Pupina - od Svetosavske do Miloša Ostojina; Miloša Ostojina - od Mihajla Pupina do Miloša Velikog i Braće Bogaroški - od Miloša Velikog do Karađorđeve;
- Druga zona obuhvata ulice u Kikindi, izvan prve zone;
- Treća zona - obuhvata seoska naselja: Banatska Topola, Banatsko Veliko Selo, Bašaid, Iđoš, Mokrin, Nakovo, Novi Kozarci, Rusko Selo i Sajan i
- Četvrta zona - obuhvata vangrađevinski reon.
Za obračunavanje doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta određuju se sledeći koeficijenti zone :
- Ekstra zona naselja Kikinda, koeficijent zone - 0,024;
- I zona naselja Kikinda, koeficijent zone - 0,020;
- II zona naselja Kikinda, koeficijent zone - 0,018;
- III zona - seoska naselja, koeficijent zone - 0,012;
- IV zona - građevinsko zemljište van građevinskog reona naselja - koeficijent zone - 0,010.
Namena objekta - prostora za koji se utvrđuje doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta može biti:
- stambena: stambeni objekti, stambeni prostor u stambeno-poslovnim objektima, pomoćni objekti i prateći garažni prostor u stambenim objektima, kao i pripadajući deo garažnog prostora u stambeno-poslovnim objektima;
- komercijalna: poslovni objekti, hoteli, ugostiteljski objekti, trgovinski objekti-prostori sa pratećim prostorom, poslovno-stambeni apartmani, benzinske pumpe bez i sa nadstrešnicom, ateljei, objekti-prostori uslužnog zanatstva, menjačnice, kancelarije, kladionice, kockarnice, video klubovi i sl. i ostali i pomoćni prostori poslovno-komercijalnog karaktera u okviru stambeno-poslovnih, privredno-proizvodnih i ostalih objekata, pomoćni objekti, skladišta, stovarišta i magacini u okviru komercijalne namene, kao i pripadajući garažni prostor u ovim objektima;
- proizvodna: privredno-proizvodni objekti, skladišta, stovarišta i magacini u okviru proizvodne namene, natkrivena proizvodna postrojenja, kao i objekti proizvodnog zanatstva, industrije i građevinarstva, poljoprivredni objekti, ekonomski objekti i garažni prostor u ovim objektima;
- javna: objekti namenjeni za javno korišćenje, objekti javne namene u javnoj svojini po osnovu posebnih zakona (linijski infrastrukturni objekti, objekti za potrebe državnih organa, organa teritorijalne autonomije i lokalne samouprave itd.) i ostali objekti javne namene koji nisu u javnoj svojini (bolnice, domovi zdravlja, domovi za stare, objekti obrazovanja, otvoreni i zatvoreni sportski i rekreativni objekti, objekti kulture, saobraćajni terminali, pošte i drugi objekti) pijace, garaže kao posebni objekti, objekti - prostori tradicionalnih crkava i tradicionalnih verskih zajednica u smislu Zakona o crkvama i verskim zajednicama ("Službeni glasnik RS", broj 36/06).
Objekti - prostori koji nisu navedeni u stavu 1. ovog člana, upodobiće se najsličnijoj navedenoj nameni.
Doprinos se ne obračunava:
- za objekte javne namene u javnoj svojini,
- za objekte komunalne i druge infrastrukture,
- za proizvodne i skladišne objekte,
- za podzemne etaže objekta visokogradnje za garažiranje vozila, podstanice, trafostanice, ostave, vešernice i sl. ukoliko se ne koriste za komercijalne delatnosti,
- za otvorena dečja igrališta, otvorene sportske terene i atletske staze,
- kod promene namene objekta ili dela objekta ukoliko je za novu namenu - propisan manji iznos doprinosa,
- kod objekta koji se grade kao manji od objekta koji se ruši i
- za objekte socijalnog stanovanja kod kojih je investitor Republika Srbija, autonomna pokrajina, ili za objekte socijalno ugroženih lica čija se izgradnja finansira iz donacija
- za adaptaciju, rekonstrukciju, sanaciju investiciono i tekuće održavanje prilikom čijeg izvođenja se ne povećava neto površina ili zapremina objekta.
Koeficijenti namene objekata:
Komercijalna |
1,5 |
Stambena |
1,0 |
Proizvodna |
0 |
Javna - objekti koji nisu u javnoj svojini |
1,2 |
Ostale namene |
0,8 |
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta plaća investitor iz člana 4. ove Odluke.
Iznos doprinosa se utvrđuje rešenjem o izdavanju građevinske dozvole.
Plaćanje se vrši na osnovu obračuna doprinosa koji vrši Sekretarijat za lokalnu poresku administraciju Gradske uprave (u daljem tekstu: Lokalna poreska administracija).
Obavezni elementi obračuna za plaćanje su:
- podaci o investitoru,
- lokacijski uslovi,
- katastarska parcela i adresa na kojoj se gradi objekat,
- ukupna neto površina objekta koji je predmet izgradnje,
- koeficijent zone i koeficijent namene objekta,
- iznos, način i rokovi plaćanja doprinosa,
- sredstva obezbeđenja u slučaju plaćanja na rate,
- propisani uplatni račun sa obaveznim pozivom na broj.
Ukoliko investitor podnese zahtev za izmenu građevinske dozvole i dostavi novi projekat, odnosno separat za izmenu građevinske dozvole, sačiniće se novi obračun doprinosa koji će biti sastavni deo izmenjenog rešenja o građevinskoj dozvoli.
3. UTVRĐIVANJE I PLAĆANJE DOPRINOSA ZA UREĐENJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Ukupan iznos doprinosa obračunava se tako što se prosečna cena metra kvadratnog stambenog prostora množi sa brojem kvadratnih metara neto površine objekta, koeficijentom za namenu objekta i koeficijentom za opremljenost zone prema sledećoj formuli: D = Pcm x P x KN x KZ, gde je:
D - ukupan iznos doprinosa nakon obračuna,
Pcm - prosečna cena metra kvadratnog stambenog prostora,
P - neto površina objekta iz člana 6. ove Odluke,
KN - koeficijent za namenu i
KZ - koeficijent opremljenosti zone.
Doprinos se obračunava za svaki objekat pojedinačno.
Kod objekata sa višenamenskim sadržajem doprinos se obračunava prema kvadratnom metru neto površine za svaku namenu u objektu, posebno.
Doprinos se obračunava i plaća prilikom promene namene objekta, odnosno dela objekta, iz jedne namene u drugu namenu za koju je propisan veći iznos doprinosa.
Investitor koji uklanja postojeći objekat koji je izgrađen u skladu sa zakonom, u cilju izgradnje novog objekta na istoj građevinskoj parceli, plaća doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta za razliku u neto površini između objekata koji planira da izgradi i objekta koji se uklanja.
Ukoliko na građevinskoj parceli postoji izgrađeni objekat koji se ruši za isti se dostavlja izvod iz zemljišne knjige, odnosno izvod iz lista nepokretnosti; građevinska ili upotrebna dozvola ili akt nadležne službe da je objekat građen u periodu kada za njegovu izgradnju nije bilo potrebno izdavanje građevinske dozvole. Ukoliko navedene isprave ne sadrže podatke o površini objekta, ista se utvrđuje na osnovu akta nadležne službe, ili tehničke dokumentacije koja je sastavni deo građevinske dozvole, kopije plana ili uviđaja na licu mesta od strane ovlašćenog lica Gradske uprave.
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta ne obuhvata troškove elektrodistributivne mreže i objekata, TT mreže i objekata kablovske distributivne sisteme, mreže i objekte toplifikacije, gasifikacije i drugo.
Radovi na izgradnji infrastrukture, koji nisu sadržani u planu detaljne regulacije, a nalaze se u granici projekta preparcelacije i parcelacije, odnosno kompleksa investitora i izvode se u cilju povezivanja objekata investitora sa odgovarajućim sistemom mreže infrastrukture, izvode se u okviru izgradnje objekata kojima služe.
Troškove iz st. 1. i 2. ovog člana snosi investitor.
2. Umanjenje obračunatog doprinosa
Ukupno obračunati doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta, za zemljište koje je nepotpuno opremljeno komunalnom infrastrukturom umanjuje se za određeni procenat, u skladu sa sledećom tabelom:
Koeficijent umanjenja:
Nedostajuće komunalna infrastruktura |
Procenat umanjenja |
Nedostajući pristupni put |
10 |
Nedostajuća kanalizaciona mreža |
10 |
Nedostajuća vodovodna mreža |
20 |
Nedostajući trotoar |
5 |
Nedostajuća javna rasveta |
5 |
U slučaju iz člana 17. ove Odluke, obvezniku se obračunava pun iznos doprinosa, ako najkasnije do isteka roka za završetak radova na izgradnji objekta za koji investitor traži građevinsku dozvolu, Javno preduzeće za komunalnu infrastrukturu i usluge "Kikinda" (u daljem tekstu: JP Kikinda) izgradi infrastrukturu potrebnu za njegovo priključenje.
1.1. Infrastrukturno opremanje
Iznos doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta se umanjuje za troškove infrastrukturnog opremanja građevinskog zemljišta sredstvima investitora, na osnovu ugovora zaključenog u skladu sa članom 92. Zakona o planiranju i izgradnji, kao i za vrednost zemljišta koje investitor ustupa gradu Kikinda za izgradnju infrastrukturnih objekata, a na osnovu zaključenog ugovora sa Javnim preduzećem za komunalnu infrastrukturu u usluge "Kikinda".
Ukoliko su uložena sredstva veća od obračunatog doprinosa grad nema obavezu da investitoru nadoknadi razliku niti na isplatu ili davanje bilo kakve pogodnosti.
Licu koje učestvuje u zajedničkom pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta iznos doprinosa za uređivanje građevinskog zemljištima može se umanjiti najviše do iznosa umanjenja za nedostajuću komunalnu infrastrukturu utvrđeno članom 17. ove Odluke.
Skupština Grada svojim pojedinačnim aktom može predvideti dodatne pogodnosti za plaćanje doprinosa za objekte od posebnog značaja za razvoj jedinice lokalne samouprave.
Čl. 21-24
(Brisano)
4. OBRAČUN I NAČIN PLAĆANJA DOPRINOSA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA I SREDSTVA OBEZBEĐENJA
Iznos i način plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta i sredstvo obezbeđenja u slučaju plaćanja na rate su sastavni deo rešenja o građevinskoj dozvoli i rešenja o odobrenju za izvođenje radova.
Rešenjem o građevinskoj dozvoli i rešenjem o odobrenju za izvođenje radova utvrđuje se obaveza investitora odnosno vlasnika objekta da po završetku radova plati doprinos prema konačnom obračunu.
Kada nadležni organ po zahtevu investitora izda građevinsku dozvolu usled promena u toku građenja, sastavni deo tog rešenja je novi obračun doprinosa.
Konačni obračun doprinosa je sastavni deo rešenja o upotrebnoj dozvoli, odnosno posebnog rešenja o konačnom obračunu za radove izvedene na osnovu odobrenja za izvođenje radova.
Najkasnije do podnošenja prijave radova, investitor je dužan da izvrši uplatu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta u celosti, odnosno ako plaća na rate da uplati prvu ratu i dostavi sredstvo obezbeđenja plaćanja.
Investitor plaća doprinos jednokratno ili odloženo u ratama.
Ukoliko se doprinos plaća jednokratno umanjuje se za 30%.
Doprinos za izgradnju individualnog stambenog objekta neto površine do 100 metara kvadratnih, ukoliko se plaća jednokratno, umanjuje se za 50%.
Plaćanje se može odložiti na rok do 36 meseci za pravna lica i preduzetnike, odnosno do 48 meseci za fizička lica.
U slučaju plaćanja doprinosa u ratama, prva rata iznosi 10% od utvrđenog doprinosa i uplaćuje se najkasnije pre prijave radova.
Ostale mesečne rate plaćaju se do 30 dana u mesecu.
Plaćanje doprinosa u ratama vrši se na zahtev investitora na osnovu izjave koja je sastavni deo zahteva za izdavanje građevinske dozvole ili rešenja kojim se odobrava izvođenje radova.
Konačni obračun doprinosa je sastavni deo rešenja o upotrebnoj dozvoli, odnosno posebnog rešenja u slučaju radova prema rešenju o odobrenju za izvođenje radova.
Uz zahtev za izdavanje potvrde o prijavi radova podnosi se i sredstvo obezbeđenja.
Kao sredstvo obezbeđenja plaćanja doprinosa, investitor je dužan da dostavi:
1) neopozivu bankarsku garanciju, naplativu na prvi poziv, bez prigovora koja glasi na ukupan iznos nedospelih rata i koja je izdata na rok koji mora biti duži tri meseca od dana dospeća poslednje rate, ili
2) dokaz o uspostavljanju hipoteke na objektu koji vredi najmanje 30% više od ukupnog iznosa nedospelih rata, u korist jedinice lokalne samouprave.
Investitor koji gradi objekat čija ukupna bruto razvijena građevinska površina ne prelazi 200 m2 i koji ne sadrži više od dve stambene jedinice nije u obavezi da podnese sredstvo obezbeđenja u slučaju plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta na rate.
Kontrolu naplate, naplatu, obračun kamate za slučaj neblagovremenog plaćanja, obračun revalorizacije, naplatu instrumenata obezbeđenja i prinudnu naplatu, u skladu sa rešenjem o građevinskoj dozvoli ili rešenjem o odobrenju za izvođenje radova vrši Sekretarijat za lokalnu poresku administraciju.
U pogledu načina utvrđivanja, obračuna, rokova plaćanja, naplate, kamate, povraćaja, zastarelosti, prinudne naplate, postupka po pravnim lekovima i ostalog što nije propisano ovom Odlukom, primenjuju se odredbe Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji.
U svemu ostalom što nije posebno regulisano ovom Odlukom, primenjuju se odredbe Zakona o planiranju i izgradnji i Zakona o opštem upravnom postupku.
Usklađivanje preostalog iznosa duga kod plaćanja na rate vrši se polugodišnje, primenom indeksa potrošačkih cena na malo prema objavljenim podacima Republičkog zavoda za statistiku.
U slučaju neblagovremenog plaćanja obračunava se kamata koja je propisana Zakonom o poreskom postupku i poreskoj administraciji.
Pre isteka roka plaćanja na rate obveznik plaćanja može isplatiti preostali iznos doprinosa uz popust od 30%, odnosno iz popust od 50% za individualni stambeni objekat neto površine do 100 metara kvadratnih, u roku od 8 dana od dana izvršenog obračuna.
Isplata na način iz stava 1. ovog člana vrši se na zahtev korisnika, a na osnovu posebnog rešenja o obračunu i načinu isplate ostatka duga.
Plaćanje po konačnom obračunu doprinosa
Konačni obračun doprinosa je sastavni deo rešenja o upotrebnoj dozvoli, odnosno posebnog rešenja u slučaju radova prema rešenju o odobrenju za izvođenje radova, odnosno upotrebne dozvole za objekte koji se legalizuju.
Razliku do punog iznosa doprinosa, usled uvećane površine objekta ili promene namene, investitor je dužan da uplati do izdavanja upotrebne dozvole.
U slučaju radova prema rešenju o odobrenju za izvođenje radova eventualnu razliku po osnovu uvećane površine objekta ili promene namene investitor je dužan da izvrši u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja iz člana 33. ove Odluke.
Konačan obračun se vrši uz primenu revalorizacije iz člana 31. ove Odluke i kamate za slučaj neblagovremenog plaćanja.
Prigovor na akte Sekretarijata za lokalnu poresku administraciju vezane za revalorizaciju i naplatu doprinosa ulaže se Gradskom veću, u roku od tri dana od dana dostavljanja.
5. PRIPREMANJA I OPREMANJA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA SREDSTVIMA FIZIČKIH ILI PRAVNIH LICA
Građevinsko zemljište koje nije uređeno u smislu ove Odluke, a nalazi se u obuhvatu planskog dokumenta na osnovu koga se mogu izdati lokacijski uslovi, odnosno građevinska dozvola, može se pripremiti, odnosno opremiti sredstvima fizičkih ili pravnih lica.
Lice koje gradi objekat na neuređenom građevinskom zemljištu podnosi JP Kikinda predlog o finansiranju pripremanja, odnosno opremanja građevinskog zemljišta.
Uz predlog o finansiranju lice iz stava 2. ovog člana dostavlja:
- lokacijske uslove,
- dokaz o rešenim imovinsko pravnim odnosima za parcelu na kojoj namerava da gradi objekat,
- kopiju plana,
- predlog dinamike i rokova izgradnje objekta.
JP Kikinda nakon razmatranja predloga lica iz člana 37. ove Odluke, a na osnovu pribavljene dokumentacije, priprema elaborat o pripremanju i opremanju građevinskog zemljišta sa predlogom ugovora o pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta.
Elaborat iz stava 1. ovog člana sadrži:
- podatke o lokaciji, odnosno zoni u kojoj se planira opremanje građevinskog zemljišta,
- podatke iz planskog dokumenta i tehničke uslove za izgradnju nedostajuće infrastrukture,
- podatke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta,
- granicu lokacije koja se priprema, odnosno oprema sa popisom katastarskih parcela,
- dinamiku i rok izgradnje nedostajuće infrastrukture,
- obavezu JP Kikinda da obezbedi stručni nadzor u toku izvođenja radova,
- određivanje učešća svake ugovorne strane u obezbeđivanju, odnosno finansiranju izrade tehničke dokumentacije i stručne kontrole tehničke dokumentacije, izvođenju radova i izboru izvođača radova, kao i drugih troškova u vezi sa opremanjem građevinskog zemljišta, uključujući visinu i rokove obezbeđivanja finansijskih i drugih sredstava,
- određivanje objekata koji se grade i koji će preći u javnu svojinu grada Kikinda,
- određivanje iznosa učešća lica iz člana 37. ove Odluke u finansiranju pripremanja, odnosno opremanja građevinskog zemljišta,
- sredstva obezbeđenja ispunjenja obaveza ugovornih strana.
Na predlog Nadzornog odbora JP Kikinda na elaborat iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Gradsko veće.
Na osnovu elaborata iz člana 38. ove Odluke JP Kikinda i lice iz člana 37. zaključuju ugovor o zajedničkom pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta.
Ugovor iz stava 1. ovog člana naročito sadrži:
- podatke o lokaciji, odnosno zoni u kojoj se planira opremanja građevinskog zemljišta;
- podatke iz planskog dokumenta i tehničke uslove za izgradnju;
- podatke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta;
- granicu lokacije koja se priprema, odnosno oprema sa popisom katastarskih parcela;
- dinamiku i rok izgradnje nedostajuće infrastrukture;
- obavezu JP Kikinda, kao investitora, da obezbedi stručni nadzor u toku izvođenja radova;
- određivanje učešća svake ugovorne strane u obezbeđivanju, odnosno finansiranju izrade tehničke dokumentacije i stručne kontrole tehničke dokumentacije, izvođenju radova i izboru izvođača radova, kao i drugih troškova u vezi sa opremanjem građevinskog zemljišta, uključujući visinu i rokove obezbeđivanja finansijskih i drugih sredstava;
- određivanje objekata koji se grade i koji će preći u javnu svojinu grada Kikinda;
- sredstva obezbeđenja za ispunjenje obaveza ugovornih strana.
Započeti postupci utvrđivanja i plaćanja doprinosa do stupanja na snagu ove Odluke, nastaviće se po odredbama Odluke o kriterijumima i merilima za utvrđivanje naknade za uređenje građevinskog zemljišta ("Službeni list opštine Kikinda", br. 17/2003), ukoliko su povoljnije za obveznika.
Kontrolu naplate i naplatu i ostale poslove po zaključenim ugovorima prema Odluci iz prethodnog stava ovog člana vršiće organ ili organizacija utvrđena rešenjem Gradskog veća grada Kikinda.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o kriterijumima i merilima za utvrđivanje naknade za uređenje građevinskog zemljišta ("Službeni list opštine Kikinda", br. 17/2003).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Kikinda".
Samostalni članovi Odlukе o izmeni
Оdluke o kriterijumima i merilima za utvrđivanje doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta
("Sl. list grada Kikinde", br. 17/2016)
Član 15
Započeti postupci utvrđivanja i plaćanja doprinosa do stupanja na snagu ove Odluke, nastaviće se po odredbama Odluke o kriterijumima i merilima za utvrđivanje doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta ("Sl. list grada Kikinde", br. 10/2015), ukoliko su povoljnije za obveznika.
Član 16
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kikinda".