ODLUKAO USKLAĐIVANJU ODLUKE O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "KOMUNALAC" IZ LESKOVCA SA ZAKONOM O JAVNIM PREDUZEĆIMA("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 39/2016) |
Ovom Odlukom vrši se usklađivanje sa odredbama Zakona o javnim preduzećima, Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" iz Leskovca ("Službeni glasnik grada Leskovca", broj 1/13 i 13/13), koje je upisano u registar Agencije za privredne registre rešenjem broj BD.19418/2005 od 23.05.2005. godine.
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" je osnovano radi obezbeđivanja trajnog obavljanja delatnosti od opšteg interesa, kao i redovnog zadovoljavanja potreba korisnika proizvoda i usluga, a posebno:
- održavanje čistoće na površinama javne namene, pranje asfaltiranih, betonskih, popločanih i drugih površina javne namene, prikupljanje i odvoženje komunalnog otpada sa tih površina, održavanje i pražnjenje posuda za otpatke na površinama javne namene kao i održavanje javnih česmi, bunara, fontana, kupališta, plaža i toaleta;
- održavanje javnih zelenih površina, tekuće i investiciono održavanje i sanacija zelenih rekreativnih površina i priobalja;
- upravljanje pijacama, komunalno opremanje, održavanje i organizacija delatnosti na zatvorenim i otvorenim prostorima, koji su namenjeni za obavljanje prometa poljoprivredno-prehrambenih i drugih proizvoda;
- upravljanje javnim parkiralištima i održavanje uslova za korišćenje javnih saobraćajnih površina i posebnih prostora određenih za parkiranje motornih vozila, kao i uklanjanje i premeštanje parkiranih vozila i postavljanje uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila po nalogu nadležnog organa;
- upravljanje i održavanje groblja i objekata, koji se nalaze u sklopu groblja (mrtvačnica, kapela i krematorijuma), sahranjivanje ili kremiranje, održavanje pasivnih grobalja i spomen obeležja, kao i prevoz posmrtnih ostataka umrlog od mesta smrti do mrtvačnice na groblju ili do krematorijuma;
- dimničarske usluge čišćenja i kontrole dimovodnih i ložnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja;
- hvatanje, zbrinjavanje, veterinarska nega i smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja (pasa i mačaka) u prihvatilišta za životinje, lišavanje života za neizlečivo bolesne i povređene napuštene i izgubljene životinje, kontrola i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka, neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa površina javne namene do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla, sprovođenje mera kontrole i smanjenja populacije štetnih organizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na površinama javne namene, zaštita divljeg životinjskog sveta i bezbedno hvatanje opasnih gmizavaca u naseljenim mestima na teritoriji grada Leskovca;
- bojenje i obeležavanje oznaka na ulicama i putevima u okviru površinskih radova na ulicama i putevima (horizontalna saobraćajna signalizacija), kao deo komunalne delatnosti održavanje ulica i puteva na teritoriji grada Leskovca;
- čišćenje i uređenje jarkova, ringola, propusta i drugih delova za odvodnjavanje puta, košenje trave i uređivanje zelenih površina na putu i zemljišnom pojasu, kao i potkresivanje grana drveća koje se nalazi na putu i slobodnom prostoru od 4,5 metara i ometaju saobraćaj, čišćenje snega i leda sa površina javne namene, osim kolovoza puta, iskopavanje, nasipanje, nivelisanje terena, iskop kanala kao deo komunalne delatnosti održavanje ulica i puteva koje će obavljati na teritoriji grada Leskovca.
Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" u obavljanju delatnosti od opšteg interesa iz člana 2. ove Odluke, a naročito:
- naziv, sedište i matični broj osnivača;
- poslovno ime i sedište Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac";
- pretežna delatnost Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac";
- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Javnom komunalnom preduzeću "Komunalac" i Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" prema osnivaču;
- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;
- uslovima i načinu zaduživanja Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac"
- zastupanje Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac";
- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;
- organi Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac";
- podatak o udelima osnivača u osnovnom kapitalu izraženog u procentima;
- imovina koja se ne može otuđiti;
- raspolaganje stvarima koje su prenete u svojinu Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" u skladu sa zakonom;
- zaštita životne sredine;
- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Javno komunalno preduzeće "Komunalac".
Osnivač Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" je:
Grad Leskovac, ulica Pana Đukića broj 9-11, matični broj 06856535.
Prava osnivača ostvaruje Skupština grada Leskovca.
Pravni status javnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Odgovornost za obaveze javnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", osim u slučajevima propisanim zakonom.
Osnivač je dužan da obezbedi da se delatnost od opšteg interesa iz člana 2. ove Odluke obavlja u kontinuitetu.
Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" zastupa i predstavlja direktor.
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Komunalac" Leskovac.
Skraćeno poslovno ime je JKP "Komunalac".
O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", uz saglasnost osnivača.
Sedište Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" je u Leskovcu, ulica Južnomoravskih brigada broj 100.
O promeni sedišta Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.
Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.
Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac".
Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" i mesto za datum i broj.
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", a koji će biti definisan Statutom Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac".
Upis javnog preduzeća u registar
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.
Unutrašnja organizacija javnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" posluje kao jedinstvena radna celina.
Aktom direktora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.
Pretežna delatnost Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" je:
- 38.11 Skupljanje otpada koji nije opasan
Osim navedene pretežne delatnosti, Javno komunalno preduzeće "Komunalac" će se baviti i drugim delatnostima,
- 38.21 Odlaganje i tretman otpada koji nije opasan
- 81.22 Usluge ostalog čišćenja zgrade i opreme
- 81.29 Usluge ostalog čišćenja
- 81.30 Usluge uređenja i održavanja okoline
- 96.03 Pogrebne i srodne delatnosti
- 01.09 Gajenje ostalih jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka
- 01.30 Gajenje sadnog materijala
- 52.21 Uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju
- 01.62 Pomoćne delatnosti u uzgoju životinja
- 75.00 Veterinarska delatnost
- 96.09 Ostale nepomenute lične uslužne delatnosti
- 49.41 Drumski prevoz tereta
- 45.20 Održavanje i popravka motornih vozila
- 45.31 Trgovina na veliko delovima i opremom za motorna vozila
- 46.42 Trgovina na veliko odećom i obućom
- 46.43 Trgovina na veliko električnim aparatima za domaćinstvo
- 46.72 Trgovina na veliko metalima i metalnim rudama
- 46.73 Trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom
- 46.74 Trgovina na veliko metalnom robom, instalacionim materijalom, opremom i priborom za grajanje
- 46.75 Trgovina na veliko hemijskim proizvodima
- 47.51 Trgovina na malo tekstilom u specijalizovanim prodavnicama
- 47.54 Trgovina na malo električnim aparatima za domaćinstvo u specijalizovanim prodavnicama
- 47.71 Trgovina na malo odećom u specijalizovanim prodavnicama
- 47.78 Ostala trgovina na malo u specijalizovanim prodavnicama
- 47.80 Trgovina na malo na tezgama i pijacama
- 43.39 Ostali završni radovi u građevinarstvu
- 68.20 Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima
- 42.11 Izgradnja puteva i autoputeva i to deo radova koji se odnosi na bojenje i obeležavanje oznaka na putevima u okviru površinskih radova na ulicama i putevima (horizontalna saobraćajna signalizacija)
- 43.12 Pripremanje gradilišta
- 43.99 Ostali nepomenuti specifični građevinski radovi
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.
O promeni delatnosti Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:
1) tehničke opremljenosti;
2) kadrovske osposobljenosti;
3) bezbednosti i zdravlja na radu;
4) zaštite i unapređenja životne sredine i
5) drugih uslova propisanih zakonom.
Osnivačka prava i ulaganje kapitala javnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" može, uz prethodnu saglasnost osnivača, osnovati društvo kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz člana 2. ove Odluke, kao i društvo kapitala za obavljanje delatnosti koja nije delatnost od opšteg interesa, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" može ulagati kapital u već osnovana društva kapitala, uz prethodnu saglasnost osnivača.
Na odluku Nadzornog odbora iz stava 1. i 2. ovog člana saglasnost daje Skupština grada Leskovca.
Osnovni kapital Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" čine novčana sredstva u ukupnom iznosu od 2.730.934,81 dinara.
Osnovni kapital iz stava 1. ovog člana je udeo Osnivača, kao jedinog člana sa 100% učešća u osnovnom kapitalu Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac".
Iznos osnovnog kapitala iz stava 1. ovog člana upisuje se u odgovarajući registar Agencije za privredne registre i predstavlja upisani kapital Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac".
Usklađivanje osnovnog kapitala preduzeća vrši se u skladu sa zakonom.
Vrednost nenovčanog uloga osnivača utvrđuje se na osnovu procene izvršene na način propisan zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Imovinu Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Stvarima u javnoj svojini koje je Osnivač uložio u Javno komunalno preduzeće "Komunalac" prenosom prava korišćenja, bez prenosa prava svojine, Javno komunalno preduzeće "Komunalac" ne može da raspolaže, niti da ih dalje ustupa na korišćenje, bez saglasnosti Osnivača.
Javno preduzeće upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom i Statutom.
Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada Leskovca.
Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad stiče udele u Javnom komunalnom preduzeću "Komunalac", kao i prava po osnovu tih udela.
Kapital u Javnom komunalnom preduzeću "Komunalac" podeljen na udele upisuje se u registar.
Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala
O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" odlučuje Skupština grada Leskovca, kao osnivač u skladu sa zakonom.
Javno komunalno preduzeće "Komunalac", u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:
- prodajom proizvoda i usluga,
- iz kredita,
- iz donacija i poklona,
- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije i
- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet grada, po završnom računu za prethodnu godinu.
Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 1. ovog člana utvrđuje se u skladu sa zakonom i Odlukom o budžetu grada za narednu godinu.
Načela za određivanje cene usluga
Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Visina naknade za isporuku vode formira se u skladu sa načelima propisanim zakonom kojim je uređena komunalna delatnost, i to:
1) načelom "potrošač plaća";
2) načelom "zagađivač plaća";
3) načelom dovoljnosti cene da pokrije poslovne rashode;
4) načelom usaglašenosti cena komunalnih usluga sa načelom pristupačnosti;
5) načelom nepostojanja razlike u cenama između različitih kategorija potrošača, sem ako se razlika zasniva na različitim troškovima obezbeđivanja komunalne usluge.
Cene proizvoda i usluga preduzeća
Elementi za određivanje cena komunalnih usluga su :
1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima;
2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima vršioca komunalne delatnosti na koje je jedinica lokalne samouprave dala saglasnost;
3) dobit vršioca komunalne delatnosti.
Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.
Usvajanje zahteva za izmenu cena
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" je obavezno da zahtev za izmenu cena proizvoda i usluga uključi u svoj godišnji program poslovanja, u skladu sa članom 27. ove Odluke.
Kada se značajnije promene vrednosti elemenata, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, Javno komunalno preduzeće "Komunalac" može da tokom poslovne godine podnese osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena komunalnih usluga, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja.
Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena dostavljaju se Skupštini grada Leskovca.
Unapređenje rada i razvoja preduzeća
Unapređenje rada i razvoja Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.
Planovima i programom rada iz stava 1. ove Odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje. Planovi i programi rada Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno komunalno preduzeće "Komunalac".
Planovi i programi Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" su:
- godišnji programa poslovanja,
- srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog komunalnog preduzeća,
- dugoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog komunalnog preduzeća,
- finansijski planovi i
- drugi planovi i programi (posebni programi za korišćenje subvencije, garancije ili drugih sredstava).
Planovi i programi Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" iz stava 1. alineja 1, 2, 3. i 4. ovog člana, dostavljaju se Skupštini grada Leskovca najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada Leskovca.
Godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" sadrži, naročito:
1) planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama;
2) planirane nabavke;
3) plan investicija;
4) planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitka;
5) elemente za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga;
6) plan zarada i zapošljavanja;
7) kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju.
Izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja mogu se vršiti isključivo iz strateških i državnih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima javno preduzeće posluje.
Ako Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" do početka kalendarske godine ne donese godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, do donošenja tog programa zarade zaposlenima se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim godišnjim, odnosno trogodišnjim programom poslovanja za prethodnu godinu.
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" je dužno da Skupštini grada Leskovca dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana dostavlja se u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.
VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", grad, kao osnivač ima sledeća prava:
- pravo upravljanja Javnim komunalnim preduzećem "Komunalac" na način utvrđen Statutom Javnog komunalnog preduzeća;
- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog komunalnog preduzeća;
- pravo da budu informisani o poslovanju Javnog komunalnog preduzeća;
- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog komunalnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i
- druga prava u skladu sa zakonom.
Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno komunalno preduzeće "Komunalac" osnovano, Skupština grada Leskovca daje saglasnost na:
- Statut Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac";
- davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa
- ulaganja kapitala;
- statusne promene;
- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i
- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.
Gradonačelnik daje saglasnost na:
1. Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
2. Prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.
Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje redovno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.
Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,
- ograničenje prava ogranka Javnog komunalnog preduzeća da istupa u pravnom prometu sa trećim licima,
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,
- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", Gradsko veće grada Leskovca preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito :
- promenu unutrašnje organizacije Javnog komunalnog preduzeća.
VII POSLOVANJE POD TRŽIŠNIM USLOVIMA
Poslovanje pod tržišnim uslovima
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" posluje po tržišnim uslovima, radi sticanja dobiti, u skladu sa zakonom.
Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština
U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno komunalno preduzeće "Komunalac" svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava redovno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Leskovca.
Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno komunalno preduzeće "Komunalac" obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.
VIII ORGANI JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA
Organi javnog komunalnog preduzeća
Organi Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" su:
1) nadzorni odbor
2) direktor
Sastav Nadzornog odbora
Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.
Predsednika i članove nadzornog odbora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", od kojih je jedan član iz reda zaposlenih, imenuje Skupština grada Leskovca, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom, Statutom grada Leskovca i ovom Odlukom.
Član nadzornog odbora iz reda zaposlenih predlaže se na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac".
Uslovi za članove Nadzornog odbora
Za predsednika i člana nadzornog odbora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1) da je punoletno i poslovno sposobno;
2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;
3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;
4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac";
5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;
6) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
7) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
- obavezno lečenje narkomana;
- obavezno lečenje alkoholičara;
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Predsednik i članovi nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa Programom za dodatno stručno usavršavanje koji utvrđuje Vlada.
Predstavnik zaposlenih u nadzornom odboru mora ispunjavati uslove iz člana 41. Odluke, kao i dodatna dva uslova:
1) da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja preduzeća u poslednjih pet godina i
2) da nije član političke stranke;
Nadzorni odbor, direktor i izvršni direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u nadzornom odboru.
Prestanak mandata članova Nadzornog odbora
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
1) Javno komunalno preduzeće "Komunalac" ne dostavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u rokovima propisanim zakonom;
2) Nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;
3) se utvrdi da deluje na štetu Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;
4) u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana nadzornog odbora, a najduže šest meseci.
Nadležnost Nadzornog odbora
Nadzorni odbor:
1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Javnog komunalnog preduzeća, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1) ovog člana;
3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
5) usvaja finansijske izveštaje;
6) donosi Statut Javnog komunalnog preduzeća;
7) nadzire rad direktora;
8) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
9) donosi odluku o raspodeli dobiti Javnog komunalnog preduzeća, odnosno načinu pokrića gubitka;
10) donosi investicione programe i kriterijume za investiciona ulaganja;
11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa ovim zakonom, statutom i odlukom osnivača;
12) donosi odluku o davanju ili oduzimanju prokure;
13) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
14) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog komunalnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;
15) donosi odluku o visini cena usluga;
16) odlučuje o ulaganju kapitala Javnog komunalnog preduzeća;
17) odlučuje o statusnim promenama Javnog komunalnog preduzeća;
18) odlučuje o osnivanju zavisnih društava kapitala;
19) odlučuje o smanjenju i povećanju kapitala Javnog komunalnog preduzeća;
20) odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini udela, kao i prodaji udela u Javnom komunalnom preduzeću ili kupovini udela ili akcija u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;
21) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;
22) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom grada Leskovca.
Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 6), 9), 14), 15), 19), 20), i 22) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Skupštine grada Leskovca.
Odluke iz stava 1. tač. 16), 17) i 18) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada grada Leskovca.
Odluke iz stava 1. tač. 21) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Gradskog veća grada Leskovca.
Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova svojih članova. Nadzorni odbor ne može preneti pravo na odlučivanje o pitanjima iz svog delokruga na direktora ili drugog zaposlenog u Javnom komunalnom preduzeću.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u nadzornom odboru.
Visina naknade iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se u skladu sa pozitivnim propisima.
Direktora preduzeća imenuje Skupština grada Leskovca na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Direktor Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" zasniva radni odnos na određeno vreme.
Direktor preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.
Direktor ne može imati zamenika.
Nadležnosti direktora
Direktor JKP "Komunalac" Leskovac:
1) predstavlja i zastupa Javno komunalno preduzeće "Komunalac";
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac";
4) odgovara za zakonitost rada Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine grada Leskovca, gradonačelnika i Gradskog veća grada Leskovca;
5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7) predlaže finansijske izveštaje;
8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta opštine/grada (subvencije, garancije ili korišćenje drugih sredstva);
9) izvršava odluke Nadzornog odbora;
10) bira izvršne direktore;
11) bira predstavnike Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Javno komunalno preduzeće "Komunalac", po prethodno pribavljenoj saglasnosti Skupštine grada Leskovca;
12) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
13) donosi akt o sistematizaciji;
14) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;
15) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz delokruga direktora;
16) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i Statutom preduzeća;
17) donosi plan nabavki za tekuću godinu;
18) donosi odluke u postupcima javnih nabavki i nabavki na koje se ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama;
19) vrši druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac".
Uslovi za izbor direktora
Za direktora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:
1) da je punoletno i poslovno sposobno;
2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;
3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;
4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima u javnom sektoru;
5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja;
6) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;
7) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;
8) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
9) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
- obavezno lečenje narkomana;
- obavezno lečenje alkoholičara;
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti. Uslovi za imenovanje direktora iz stava 1. ovog člana propisani su zakonom, a Statutom Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora preduzeća.
Izvršni direktor
Direktor može birati izvršne direktore za vođenje poslova iz određenih oblasti od značaja za uspešno funkcionisanje Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac".
Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.
Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom Odlukom i Statutom Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac".
Izvršni direktor ne može imati zamenika.
Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Javnom komunalnom preduzeću "Komunalac".
Za izvršnog direktora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" bira se lice koje ispunjava uslove:
1) da je punoletno i poslovno sposobno;
2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;
3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;
4) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;
5) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
6) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
- obavezno lečenje narkomana;
- obavezno lečenje alkoholičara;
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti. Pored uslova iz stava 1. ovog člana, lice koje se bira za izvršnog direktora mora imati tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u javnom preduzeću.
Javno preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac".
Zarada direktora i izvršnog direktora
Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju, u skladu sa podzakonskim aktom.
Odluku o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", uz saglasnost Gradskog veća grada Leskovca.
Odluka o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog direktora.
Postupak imenovanja direktora
Direktor javnog preduzeća imenuje se nakon sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, Statutom grada Leskovca i ovom Odlukom.
Javni konkurs sprovodi Komisija za sprovođenje konkursa za izbor direktora.
Komisija jedinice lokalne samouprave ima pet članova, od kojih je jedan predsednik.
Komisiju iz stava 3. ovog člana obrazuje Skupština grada Leskovca.
Predsednik i članovi komisije ne mogu biti narodni poslanici, odbornici u skupštini grada Leskovca, kao ni izabrana, imenovana i postavljena lica u organima grada.
Odluku o sprovođenju javnog konkursa za izbor direktora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" donosi Skupština grada Leskovca, na predlog Gradskog veća grada Leskovca.
Inicijativu za donošenje odluke iz stava 1. Ovog člana može pokrenuti i Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", preko Gradske uprave za urbanizam i stambeno-komunalne poslove grada Leskovca.
Nadležna Gradska uprava dostavlja Gradskom veću grada Leskovca tekst oglasa o javnom konkursu.
Oglas o javnom konkursu sadrži naročito: podatke o Javnom komunalnom preduzeću "Komunalac", poslovima, uslovima za imenovanje direktora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", mestu rada, stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i načinu njihove provere, roku u kome se podnose prijave, podatke o licu zaduženom za davanje obaveštenja o javnom konkursu, adresu na koju se prijave podnose, kao i podatke o dokazima koji se prilažu uz prijavu.
Oglas o javnom konkursu za izbor direktora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije", u "Službenom glasniku grada Leskovca", u najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije, kao i na internet stranici grada Leskovca.
Rok za objavljivanje oglasa iz stava 4. ovog člana u "Službenom glasniku Republike Srbije" ne može biti duži od osam dana od dana donošenja odluke o sprovođenju javnog konkursa za izbor direktora javnog komunalnog preduzeća.
Prijava na javni konkurs za izbor direktora javnog komunalnog preduzeća podnosi se u roku od 30 dana od dana objavljivanja javnog konkursa u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Neblagovremene, nerazumljive i prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, Komisija odbacuje zaključkom protiv koga nije dopuštena posebna žalba.
Rešenje o imenovanju direktora je konačano.
Rešenje o imenovanju direktora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", sa obrazloženjem, objavljuje se u "Službenom glasniku RS", "Službenom glasniku grada Leskovca" i na internet stranici grada Leskovca.
Imenovani kandidat dužan je da stupi na funkciju u roku od osam dana od dana objavljivanja rešenja o imenovanju u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Rok iz stava 1. ovog člana, iz naročito opravdanih razloga, može se produžiti za još osam dana.
Mandat direktora
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.
Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.
Ostavka direktora
Ostavka direktora u pisanoj formi podnosi se Skupštini grada Leskovca.
Razrešenje
Predlog za razrešenje direktora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", podnosi Gradsko veće grada Leskovca.
Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", preko nadležne Gradske uprave.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Pošto direktoru pruži priliku da se izjasni o postojanju razloga za razrešenje i utvrdi potrebne činjenice, Gradsko veće grada Leskovca, predlaže Skupštini grada Leskovca donošenje odgovarajućeg rešenja.
Protiv rešenja o razrešenju žalba nije dopuštena, ali se može voditi upravni spor.
Skupština grada Leskovca razrešava ili može razrešiti direktora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" pod uslovima predviđenim zakonom.
Suspenzija direktora
Ukoliko u toku trajanja mandata protiv direktora bude potvrđena optužnica, Skupština grada Leskovca donosi rešenje o suspenziji direktora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac".
Suspenzija traje dok se postupak pravnosnažno ne okonča.
Vršilac dužnosti direktora
Skupština grada Leskovca može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora javnog komunalnog preduzeća po sprovedenom javnom konkursu ili u slučaju suspenzije direktora.
Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.
Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.
Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora javnog preduzeća iz člana 50. ove Odluke.
Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor javnog komunalnog preduzeća.
IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", Skupština grada Leskovca, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac";
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac";
- ograničenje prava pojedinih delova Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;
- druge mere određene zakonom kojim se određuju delatnosti od opšteg interesa.
Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti, u skladu sa odlukom Vlade, Skupština grada može u Javnom komunalnom preduzeću "Komunalac" utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju, autonomnu pokrajinu ili grad Leskovac.
U slučaju da u javnom preduzeću nisu obezbeđeni uslovi za ostvarivanje redovnog procesa rada usled više sile, Skupština grada Leskovca, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne neotklonjive posledice, postupa u skladu sa zakonom.
U javnom preduzeću pravo na štrajk ostvaruje se u skladu sa zakonom.
Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog komunalnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog komunalnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" u skladu sa zakonom i aktima osnivača.
Kolektivni ugovor Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.
Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu
Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" ili ugovorom o radu.
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.
Statutom Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" dužno je da na svojoj internet stranici objavi:
1) radne biografije članova Nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;
2) organizacionu strukturu;
3) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;
4) tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
5) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;
6) druge informacije od značaja za javnost.
Dostupnost informacija od javnog značaja Javno komunalno preduzeće "Komunalac" vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog komunalnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.
Opšti akti Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.
Statut je osnovni opšti akt Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac".
Drugi opšti akti Javnog komunalnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac".
Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom komunalnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac".
Javno komunalno preduzeće "Komunalac" dužno je da Statut i druga opšta akta usaglasi sa zakonom i ovom Odlukom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Članovi Nadzornog odbora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac", koji ne ispunjavaju uslove iz člana 41. ove Odluke, razrešiće se, a novi imenovati, najkasnije u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani ukoliko Nadzorni odbor ne donese dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona o javnim preduzećima, odnosno najkasnije do 4. marta 2017. godine.
VD direktor Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" koji je imenovan rešenjem Skupštine grada Leskovca br.06-7/15-I od 30.11.2015.godine nastavlja sa radom do sprovođenja javnog konkursa za izbor direktora Javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" Leskovac.
Javno komunalno preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa ovom odlukom i Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).
Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o promeni Odluke o osnivanju javnog komunalnog preduzeća "Komunalac" Leskovac ("Službeni glasnik grada Leskovca", br.1/13, 13/13, 7/15 i 26/15).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".