ZAKLJUČAK

O USVAJANJU PROGRAMA DODELE BESPOVRATNE POMOĆI PRIVREDNIM SUBJEKTIMA NA POPLAVLJENOM PODRUČJU U MARTU 2016. GODINE

("Sl. glasnik RS", br. 91/2016)

1. Usvaja se Program dodele bespovratne pomoći privrednim subjektima na poplavljenom području u martu 2016. godine, koji je sastavni deo ovog zaključka.

2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

PROGRAM
DODELE BESPOVRATNE POMOĆI PRIVREDNIM SUBJEKTIMA NA POPLAVLJENOM PODRUČJU U MARTU 2016. GODINE

 

I NAMENA SREDSTAVA

Program se odnosi na dodelu bespovratne pomoći privrednim subjektima koji su pretrpeli štetu od elementarne nepogode poplave koja je dovela do izlivanja reka i aktiviranja klizišta.

Odlukom o proglašenju elementarne nepogode na teritoriji Republike Srbije 05 broj 217-2842/2016 od 10. marta 2016. godine ("Službeni glasnik PC", broj 26/16) Vlada je proglasila za elementarnu nepogodu na teritoriji Republike Srbije poplavu koja je zahvatila celu teritoriju Republike Srbije.

Odlukom o proglašenju prestanka elementarne nepogode 05 broj 217-3005/2016 od 15. marta 2016. godine ("Službeni glasnik PC", broj 28/16) Vlada je proglasila da je prestala elementarna nepogoda na teritoriji Republike Srbije proglašena Odlukom iz stava 2. ove tačke.

II

Za ovu namenu opredeljena su sredstva u iznosu od RSD 15.000.000,00 po Rešenju o upotrebi sredstava tekuće budžetske rezerve 05 broj 401-6295/2016 od 7. jula 2016. godine ("Službeni glasnik RS", broj 62/16) i biće preneta Fondu za razvoj Republike Srbije radi isplate pomoći privrednim subjektima, i to:

- 5.000.000,00 RSD radi isplate pomoći privrednim subjektima koji su oštećeni u poplavama 2014. godine i

- 10.000.000,00 RSD radi isplate pomoći privrednim subjektima koji su oštećeni u martovskim poplavama 2016. godine.

Za istu namenu koristiće se neutrošena sredstva u iznosu od RSD 30.000.000,00 koja su preneta Fondu za razvoj Republike Srbije u skladu sa Uredbom o utvrđivanju Državnog programa obnove privredne delatnosti na poplavljenom području ("Službeni glasnik RS", br. 114/14, 71/15 i 63/15).

Iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje privrednim subjektima iz tačke III ovog programa određuje se prema ukupnom broju zaposlenih u poplavljenom sedištu, odnosno u izdvojenoj poslovnoj jedinici, na način kako je to prikazano u sledećoj tabeli:

Broj zaposlenih na dan 29. februar 2016.

Iznos pomoći u dinarima

1

240.000,00

2

264.000,00

3

288.000,00

4

312.000,00

5

336.000,00

6-25

360.000,00

26-50

600.000,00

51 i više

840.000,00

Preduzetniku koji nema zaposlena lica, dodeljuju se sredstava u iznosu koji se dodeljuje privrednom subjektu sa jednim zaposlenim.

Privredna društva koja nemaju zaposlene ne ostvaruju pravo na dodelu sredstava po ovom programu.

III USLOVI ZA DOBIJANJE BESPOVRATNIH SREDSTAVA

1) Da je privredni subjekt prijavio štetu u skladu sa Zakonom o obnovi nakon elementarne i druge nepogode ("Službeni glasnik RS", broj 112/15).

2) Da privredni subjekt nije primio pomoć po osnovu štete nastale od elementarne nepogode - poplave koja je u skladu sa odlukama Vlade iz tačke I ovog programa trajala od 10. do 15. marta 2016. godine, od direktnog ili indirektnog korisnika budžeta Republike Srbije, subjekta čiji je osnivač ili većinski vlasnik država, autonomna pokrajina, odnosno jedinica lokalne samouprave, odnosno donacije koja je realizovana posredstvom gore navedenih subjekata, a čiji je iznos jednak ili veći od iznosa na koji bi imao pravo u skladu sa ovim programom, o čemu podnosilac zahteva dostavlja izjavu datu i potpisanu pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću i overenu pečatom privrednog subjekta.

3) U slučaju da je privredni subjekt primio pomoć koja je manja od iznosa na koji bi imao pravo po ovom programu, ima pravo na isplatu razlike između iznosa koji mu sleduje po ovom programu i iznosa koji je primio.

4) Da je privredni subjekt aktivan u trenutku podnošenja zahteva, što se dokazuje izvodom iz Agencije za privredne registre, koji ne može biti stariji od 10 dana pre dana podnošenja zahteva.

Pravo na dodelu bespovratne pomoći nemaju privredni subjekti koji su osnovani kao javno, odnosno javno komunalno preduzeće, za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16), kao i banke i druge finansijske organizacije.

Privrednim subjektom, u smislu ovog programa, podrazumevaju se privredna društva i preduzetnici koji obavljaju delatnost sredstvima koja su u pretežnoj privatnoj ili zadružnoj svojini.

Isto lice ne može dva puta da ostvari pravo na bespovratnu pomoć po ovom programu.

IV NAČIN PRIJAVLJIVANJA ZA ODOBRAVANJE SREDSTAVA IZ PROGRAMA

Privredni subjekt i preduzetnik, koji ispunjava uslove iz tačke III ovog programa, može, najkasnije u roku od 15 dana od dana objavljivanja ovog programa, da podnese zahtev za dodelu sredstava na ime bespovratne pomoći, koja se dodeljuje u skladu sa ovim programom (u daljem tekstu: podnosilac zahteva), jedinici lokalne samouprave na čijoj teritoriji ima sedište ili izdvojenu poslovnu jedinicu.

Zahtev za dodelu bespovratnih sredstava po osnovu Programa dodele bespovratne pomoći privrednim subjektima na poplavljenom području u martu 2016. godine iz stava 1. ove tačke čini sastavni deo ovog programa (Prilog 1).

Uz zahtev iz stava 1. ove tačke dostavlja se:

1) kopija zapisnika komisije jedinice lokalne samouprave o utvrđivanju štete u skladu sa Zakonom o obnovi nakon elementarne i druge nepogode ("Službeni glasnik RS", broj 112/15), overena od strane nadležnog organa jedinice lokalne samouprave;

2) dokaz o broju zaposlenih - izjava ovlašćenog lica o broju zaposlenih u poplavljenom sedištu, odnosno izdvojenoj poslovnoj jedinici, data pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću, potpisana od strane odgovornog lica i overena pred organom nadležnim za overu;

3) izvod iz pojedinačne poreske prijave za porez i doprinose po odbitku za februar 2016. godine, overen pečatom i potpisom podnosioca poreske prijave ili ovlašćenog lica;

4) izjava, overena pečatom privrednog subjekta, data i potpisana pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću, kojom se potvrđuje da li je podnosilac zahteva primio pomoć po osnovu štete nastale od elementarne nepogode - poplave koja je proglašena u skladu sa odlukama Vlade iz tačke I ovog programa;

5) ukoliko je privredni subjekt primio pomoć koja je manja od iznosa na koji bi imao pravo po ovom programu, dokaz o tome predstavlja izjava podnosioca zahteva data pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću uz koju se prilaže dokument na osnovu kog je davalac pomoći istu isplatio podnosiocu zahteva (potvrda, rešenje i dr.).

V NAČIN UPLATE SREDSTAVA

Jedinica lokalne samouprave u roku od 30 dana od dana objavljivanja ovog programa dostavlja ministarstvu nadležnom za poslove privrede primljene zahteve sa pratećom dokumentacijom.

Jedinica lokalne samouprave pribavlja i uz zahteve iz prethodnog stava Ministarstvu privrede prilaže izvod iz Agencije za privredne registre na dan podnošenja zahteva, kojim se dokazuje da je privredni subjekt, odnosno preduzetnik aktivan.

Radi realizacije ovog programa ministar privrede će obrazovati Komisiju za razmatranje zahteva i odobravanje sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Sredstva po ovom programu odobravaju se rešenjem ministra privrede, a na predlog Komisije.

Rešenja doneta po ovog programu su konačna i protiv njih se može voditi upravni spor.

Konačno rešenje sa potpunom pratećom dokumentacijom ministarstvo nadležno za poslove privrede dostavlja Fondu za razvoj Republike Srbije (u daljem tekstu: Fond).

Po prijemu rešenja sa pratećom dokumentacijom, Fond vrši uplatu sredstava na poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor (u daljem tekstu: Uprava) privrednog subjekta, odnosno preduzetnika, u skladu sa tačkom II ovog programa.

Saglasno članu 9. stav 4. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka, 108/13 i 142/14) korisnicima javnih sredstava koji nisu uključeni u sistem konsolidovanog računa trezora, kao i ostalim pravnim licima i drugim subjektima koji ne pripadaju javnom sektoru, a kojima se vrši prenos sredstava iz budžeta, otvara se poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor za ta sredstva, koji se uključuje u sistem konsolidovanog računa trezora.

Poseban namenski dinarski račun iz stava 7. ove tačke, Uprava otvara na osnovu naloga za izdavanje podračuna koji izdaje lokalni organ uprave nadležan za poslove finansija ili lice koje taj organ ovlasti.

Sredstva namenjena za bespovratnu pomoć po ovom programu izuzimaju se iz prinudne naplate, saglasno članu 48. stav 5. Zakona o platnom prometu ("Službeni list SRJ", br. 3/02 i 5/03 i "Službeni glasnik RS", br. 43/04, 62/06, 111/09 - dr. zakon i 31/11).

VI PRAĆENJE REALIZACIJE PROGRAMA

Fond je dužan da ministarstvu nadležnom za poslove privrede i ministarstvu nadležnom za poslove finansija, svakih 15 dana dostavlja izveštaj o izvršenim uplatama po ovom programu.

Ministarstvo nadležno za poslove privrede će, periodično, izveštaj o realizaciji programa dostavljati Vladi radi informisanja.

VII ROK ZA SPROVOĐENJE PROGRAMA

Rok za sprovođenje ovog programa je 31. decembar 2016. godine.

 

Prilog 1

NAZIV JLS______________________

ZAHTEV
ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA PO OSNOVU PROGRAMA DODELE BESPOVRATNE POMOĆI PRIVREDNIM SUBJEKTIMA NA POPLAVLJENOM PODRUČJU U MARTU 2016. GODINE

I
PODACI O PODNOSIOCU ZAHTEVA

1.

Poslovno ime, odnosno naziv ili ime i prezime podnosioca zahteva

 

2.

Matični broj

 

3.

PIB

 

4.

Sedište

 

5.

Naziv izdvojene poslovne jedinice (IPJ) - Ukoliko se zahtev podnosi na osnovu štete nastale na IPJ

 

6.

Pretežna delatnost

 

7.

Broj zaposlenih

 

II
PODACI O PRIJAVLJENOJ ŠTETI

8.

Vrsta štete

 

9.

Datum prijave štete

 

10.

Naziv organa kod kog je šteta prijavljena

 

III
DOKUMENTACIJA KOJA SE PRILAŽE UZ ZAHTEV
(zaokružiti)

11.

Kopija zapisnika komisije jedinice lokalne samouprave o utvrđivanju štete u skladu sa zakonom, overena od strane nadležnog organa jedinice lokalne samouprave

12.

Dokaz o ukupnom broju zaposlenih u sedištu privrednog subjekta - izjava ovlašćenog lica o broju zaposlenih, data pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću, potpisana od strane odgovornog lica i overena pred organom nadležnim za overu

13.

Dokaz o ukupnom broju zaposlenih u IPJ - izjava ovlašćenog lica o broju zaposlenih, data pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću, potpisana od strane odgovornog lica i overena pred organom nadležnim za overu

14.

Izvod iz pojedinačne poreske prijave za dospele poreze i doprinose po odbitku za februar 2016. godine;

15.

Ukoliko je privredni subjekt primio pomoć koja je manja od iznosa na koji bi imao pravo po ovom programu - izjava podnosioca zahteva data pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću uz koju se prilaže dokument na osnovu kog je davalac pomoći istu isplatio podnosiocu zahteva (potvrda, rešenje i dr.)

16.

Izjava kojom se potvrđuje da privredni subjekt ima IPJ na kojoj je nastala šteta

 

 

___________________________

 

__________________________________

Datum ___________________

 

Potpis ovlašćenog lica
podnosioca zahteva