ODLUKA
O USKLAĐIVANJU OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "PIJACA" KRALJEVO

("Sl. list grada Kraljeva", br. 25/2016 i 30/2016)

 

I OPŠTE ODREDBE

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

Ovom odlukom vrši se usklađivanje Osnivačkog akta - Odluke o usklađivanju osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "Pijaca" Kraljevo ("Službeni list grada Kraljeva", broj 5/13) kojim je ovo preduzeće organizovano kao Javno komunalno preduzeće "Pijaca" i upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem broj: BD 138709/2013 od 03.01.2014 i BD 43969/2005 od 01.07. 2005. godine i sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).

Osnivanje javnog preduzeća

Član 2

Radi obezbeđivanja uslova za obavljanje delatnosti od opšteg interesa i od značaja i za potrebe grada Kraljeva, osnovano je Javno komunalno preduzeće "Pijaca" (u daljem tekstu: Preduzeće).

Ciljevi osnivanja

Član 3

Preduzeće posluje radi obezbeđivanja trajnog upravljanja pijacama, kao i delatnosti od opšteg interesa i u cilju urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga.

Predmet odluke

Član 4

Ovom odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i ovog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- naziv i sedište osnivača;

- poslovno ime i sedište Preduzeća;

- pretežna delatnost Preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Preduzeću i Preduzeća prema osnivaču;

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;

- uslovi i način zaduživanja Preduzeća;

- zastupanje Preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;

- organi Preduzeća;

- imovina koja se ne može otuđiti;

- raspolaganje stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju je osnovano Preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javnog preduzeća

Član 5

Osnivač Preduzeća je:

Grad Kraljevo, Trg Jovana Sarića broj 1, 36000 Kraljevo.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.

Pravni status javnog preduzeća

Član 6

Preduzeće je osnovano na neodređeno vreme.

Preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze javnog preduzeća

Član 7

Preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Osnivač je u obavezi da obezbedi da se delatnost od opšteg interesa iz člana 2. i 3. ove odluke obavlja u kontinuitetu.

Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća

Član 8

Preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

Nadzorni odbor Preduzeća može odlučiti da i drugim licima da ovlašćenje za zastupanje Preduzeća za pojedine oblasti rada i poslovanja Preduzeća u skladu sa zakonom.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 9

Preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Pijaca" Kraljevo.

Skraćeno poslovno ime je JKP "Pijaca" Kraljevo.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog preduzeća

Član 10

Sedište Preduzeća je u Kraljevu, Ulica Beogradska broj 42 E.

O promeni sedišta Preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća

Član 11

Preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Preduzeća.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Preduzeća i mesto za datum i broj.

Preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Preduzeća, a koji je definisan Statutom Preduzeća.

Upis javnog preduzeća u registar

Član 12

Preduzeće je za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisano u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija javnog preduzeća

Član 13

Preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Aktom direktora Preduzeća uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 14

Pretežna delatnost Preduzeća je:

- 38.11 sakupljanje otpada koji nije opasan.

Preduzeće obavlja i komunalnu delatnost upravljanja pijacama, kao delatnost od opšteg interesa.

Preduzeće može bez upisa u registar vršiti i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom, a koje su utvrđene Statutom, na koji je osnivač dao saglasnost.

O promeni delatnosti Preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Osnivačka prava i ulaganje kapitala

Član 15

Preduzeće može, uz prethodnu saglasnost osnivača, osnovati društvo kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz člana 2. i 3. ove odluke i društva kapitala za obavljanje delatnosti, koja nije delatnost od opšteg interesa, u skladu sa zakonom.

Preduzeće može ulagati kapital u već osnovano društvo kapitala, uz prethodnu saglasnost osnivača.

Na odluku Nadzornog odbora iz stava 1. i 2. ovog člana, saglasnost daje osnivač.

V IMOVINA PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 16

Osnovni uplaćeni i upisani novčani kapital Preduzeća iznosi 100,00 dinara.

Usklađivanje osnovnog kapitala Preduzeća vrši se u skladu sa zakonom.

Imovina javnog preduzeća

Član 17

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su, od strane osnivača preneta u svojinu Preduzeću u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Stvarima u javnoj svojini koje je osnivač uložio u Preduzeće prenosom prava korišćenja, bez prava svojine, Preduzeće ne može da raspolaže niti da ih dalje ustupa na korišćenje bez saglasnosti Skupštine grada.

Preduzeće upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.

Preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Preduzeća sa jedne i grada, kao osnivača, sa druge strane.

Član 18

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana osnivač stiče udele u Preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u Preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 19

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Preduzeća odlučuje osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 20

Preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prodajom proizvoda i usluga,

- iz kredita,

- iz donacija i poklona,

- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije i

- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

Načela za određivanje cene usluga

Član 21

Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga Preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnosti organa određenog Statutom grada Kraljeva, u skladu sa zakonom.

Cene proizvoda i usluga javnog preduzeća

Član 22

Elementi za određivanje cena komunalnih usluga su:

1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima;

2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima vršioca komunalne delatnosti na koje je osnivač dao saglasnost;

3) dobit vršioca komunalne delatnosti.

Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 23

Unapređenje rada i razvoja preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu poslovne strategije i razvoja, kao i godišnjim i trogodišnjim programima poslovanja.

Planovima i programom rada iz stava 1. ove odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada Preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Preduzeće.

Planovi i programi

Član 24

Planovi i programi Preduzeća su:

- godišnji ili trogodišnji program poslovanja Preduzeća,

- srednjoročni plan poslovanja strategije i razvoja Preduzeća,

- dugoročni plan poslovne strategije i razvoja Preduzeća,

- finansijski planovi i

- drugi planovi i programi u skladu sa zakonom.

Planovi i programi preduzeća dostavljaju se osnivaču u roku predviđenim zakonom.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da osnivač.

Izveštaji o realizaciji Planova i Programa

Član 25

Izveštaji o realizaciji planova i programa dostavljaju se, u skladu sa zakonom, organu određenom Statutom grada Kraljeva.

VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 26

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Preduzeća, osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen Statutom Preduzeća;

- pravo na učešće u raspodeli dobiti Preduzeća;

- pravo da budu informisani o poslovanju Preduzeća;

- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 27

Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Preduzeće osnovano, osnivač daje saglasnost na:

- Statut Preduzeća;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća (velike vrednosti), koje su u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom;

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovom odlukom i ugovorima.

Uslovi i način zaduživanja preduzeća

Član 28

Preduzeće se može zadužiti uzimanjem kredita, odnosno zajma za finansiranje investicionih projekata.

Preduzeće je dužno da za zaduživanje uzimanjem kredita, odnosno zajma za finansiranje investicionih projekata od 10%-30%, od ukupno ostvarenog prihoda javnog preduzeća u prethodnoj godini, prethodno pribavi saglasnost Gradskog veća grada Kraljeva.

Preduzeće je dužno da za zaduživanje uzimanjem kredita, odnosno zajma za finansiranje investicionih projekata preko 30% a maksimalno 50% od ukupno ostvarenog prihoda Preduzeća u prethodnoj godini, prethodno pribavi saglasnost osnivača.

Postupak zaduženja sprovodi se u skladu sa zakonom.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 29

Preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme

Član 30

Preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI

Poslovanje pod tržišnim uslovima

Član 31

Preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština

Član 32

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Kraljeva.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

Raspodela dobiti i pokriće gubitka

Član 33

Dobit preduzeća se utvrđuje i raspoređuje u skladu sa zakonom drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitaka, Statutom, Programom poslovanja i Godišnjim finansijskim izveštajem preduzeća.

Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor uz saglasnost osnivača.

Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet osnivača po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 3. ovog člana utvrđuje se zakonom odnosno Odlukom o budžetu grada za narednu godinu.

Preduzeće će preostali deo dobiti raspodeliti na povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili druge namene, u skladu sa zakonom, statutom i drugim opštim aktima preduzeća.

Odluku o načinu pokrića gubitaka donosi Nadzorni odbor u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitaka, Statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem preduzeća, uz saglasnost osnivača.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi javnog preduzeća

Član 34

Organi Preduzeća su:

1) Nadzorni odbor,

2) direktor.

Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 35

Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik, koje imenuje osnivač, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Preduzeća.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 36

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

- da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz alineje 2) ovog člana;

- da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;

- da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;

- da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

- da mu nije izrečena mera bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela i to:

1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,

2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,

3) obavezno lečenje narkomana,

4) obavezno lečenje alkoholičara,

5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja u skladu sa zakonom.

Član Nadzornog odbora iz reda zaposlenih pored uslova propisanih stavom 1. ovog člana mora da ispunjava i sledeće uslove:

1. da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja preduzeća u poslednjih pet godina;

2. da nije član političke stranke.

Mandat članova Nadzornog odbora

Član 37

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- Preduzeće ne dostavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u rokovima predviđenim zakonom,

- Nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice Preduzeća deluje na štetu Preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

- se utvrdi da deluje na štetu Preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

- u toku trajanja mandata budu osuđeni na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora, u skladu sa zakonom.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 38

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije iz tačke 1) ovog člana;

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5) usvaja finansijske izveštaje;

6) nadzire rad direktora;

7) donosi Statut;

8) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;

9) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

10) zaključuje ugovore o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

- vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom i Statutom.

Odluke iz stava 1. tačka 1), 2), 7) i 9) ovog člana, Nadzorni odbor donosi uz saglasnost osnivača.

Odluke iz stava 1. tačka 8) ovog člana, Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost osnivača.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.

Naknada za rad

Član 39

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visina naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje se u skladu sa zakonom i drugim aktima zasnovanim na zakonu.

2) Direktor

Član 40

Direktora Preduzeća imenuje osnivač na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Za direktora se imenuje lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja;

6) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

7) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

8) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

9) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela i to:

1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,

2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,

3) obavezno lečenje narkomana,

4) obavezno lečenje alkoholičara,

5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Pored uslova predviđenih ovim članom, Statutom Preduzeća mogu biti propisani i drugi uslovi koje mora da ispuni lice da bi bilo imenovano za direktora Preduzeća.

Direktor ne može imati zamenika.

Direktor preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Nadležnosti direktora

Član 41

Direktor preduzeća:

1) predstavlja i zastupa Preduzeća;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Preduzeća;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji, trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) izvršava odluke Nadzornog odbora;

9) bira izvršne direktore;

10) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

11) donosi akt o sistematizaciji;

12) vrši druge poslove utvrđene zakonom, osnivačkim aktom i Statutom Preduzeća.

Izvršni direktor

Član 42

Preduzeće može imati izvršne direktore. Broj izvršnih direktora ne može biti veći od sedam, a broj se utvrđuje Statutom Preduzeća.

Za Izvršnog direktora se bira lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

- da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

- da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

- da ima tri godine iskustva na poslovima za koje se bira;

- da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

- da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela i to:

1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,

2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,

3) obavezno lečenje narkomana,

4) obavezno lečenje alkoholičara,

5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Izvršni direktor odgovara za svoj rad direktoru Preduzeća i obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor u skladu sa ovom odlukom i Statutom Preduzeća.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Preduzeću.

Zarada direktora i izvršnog direktora

Član 43

Direktor i Izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati pravo na stimulaciju u slučaju kada preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Odluku o isplati stimulacije donosi Nadzorni odbor, u skladu sa zakonom, uz saglasnost organa utvrđenog Statutom grada Kraljeva.

Odluku o isplati stimulacije Izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor na predlog direktora.

Mandat direktora

Član 44

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Postupak za imenovanje direktora pokreće se u skladu sa zakonom.

Razrešenje direktora

Član 45

Predlog za razrešenje direktora podnosi organ utvrđen Statutom grada Kraljeva a može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća, preko nadležnog organa utvrđenog Statutom grada Kraljeva.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 46

Osnivač može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.

Predlog za razrešenje podnosi organ utvrđen Statutom grada Kraljeva.

Postupak razrešenja direktora sprovodi se u skladu sa zakonom.

Suspenzija direktora

Član 47

Ukoliko protiv direktora bude potvrđena optužnica, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 48

Organ utvrđen Statutom grada Kraljeva, na predlog Nadzornog odbora, imenuje vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora iz člana 40. ove odluke.

IX POREMEĆAJI U RADU

Poremećaji u poslovanju

Član 49

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, osnivač, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje Preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Preduzeća;

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Preduzeća;

- ograničenje prava pojedinih delova Preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 50

Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.

U Preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, Kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.

U slučaju štrajka radnika Preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija

Član 51

Statutom, opštim aktima i drugim aktima Preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Preduzeća, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Radni odnosi

Član 52

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se Kolektivnim ugovorom Preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor Preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim Kolektivnim ugovorom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 53

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju Kolektivnim ugovorom, opštim aktima Preduzeća ili ugovorom o radu.

Zaštita životne sredine

Član 54

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom Preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti Preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača, koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 55

Rad Preduzeća je javan.

Za javnost rada Preduzeća, u skladu sa zakonom, odgovoran je direktor.

Dostupnost informacija

Član 56

Dostupnost informacija od javnog značaja Preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 57

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Preduzeća, čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 58

Opšti akti Preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.

Statut je osnovni opšti akt Preduzeća. Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Preduzeća.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 59

Preduzeće je dužno da Statut i ostala opšta akta usaglasi sa ovom odlukom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Statutom se predviđaju ostale delatnosti koje Preduzeće može da obavlja u skladu sa zakonom.

Član 60

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o usklađivanju Osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "Pijaca" Kraljevo ("Službeni list grada Kraljeva", broj 5/13), osim odredaba člana 59. Odluke, i to u delu koji se odnosi na važenje člana 1. osnovne Odluke o organizovanju Javnog komunalnog preduzeća "Pijaca" Kraljevo ("Službeni list opštine Kraljevo", broj 20/94, 10/98 i 29/00).

Član 61

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".