ODLUKA

O PROMENI OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG PREDUZEĆA ZA DISTRIBUCIJU PRIRODNOG GASA "SREM-GAS" SREMSKA MITROVICA

("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 16/2016)

 

I OPŠTE ODREDBE

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

Ovom Odlukom, radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima, vrši se promena osnivačkog akta Javnog preduzeća za distribuciju prirodnog gasa "Srem-gas" Sremska Mitrovica ("Službeni list grada Sremska Mitrovica", br. 2/2013, 7/2013 i 7/2014), koje je osnovano Rešenjem broj 023-17/98-II-01 od 25.06.1998. godine, upisano u registar Privrednog suda u Sremskoj Mitrovici Rešenjem Fi. br. 595/98 u registarskom ulošku br. 1-7939 i u registar Agencije za privredne registre Republike Srbije, Rešenjem BD 79026/2005 od 14.07.2005. godine, čiji je matični broj 08675295 i poreski identifikacioni broj - PIB 100589227.

Ciljevi osnivanja

Član 2

Javno preduzeće za distribuciju prirodnog gasa "Srem-gas" Sremska Mitrovica, (u daljem tekstu: "javno preduzeće"), osnovano je za obavljanje poslova distribucije prirodnog gasa, upravljanje distributivnim sistemom za prirodni gas, izgradnju distributivne gasne mreže, snabdevanje prirodnim gasom i javno snabdevanje prirodnim gasom na teritoriji Grada Sremska Mitrovica, kao delatnosti od opšteg interesa.

Predmet odluke

Član 3

Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulišu se prava i obaveze osnivača i JP "Srem-gas" u obavljanju delatnosti od opšteg interesa iz člana 2, a naročito:

- naziv, sedište i matični broj osnivača;

- poslovno ime i sedište javnog preduzeća;

- pretežna delatnost javnog preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema javnom preduzeću i javnog preduzeća prema osnivaču;

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;

- uslovima i načinu zaduživanja javnog preduzeća;

- zastupanje javnog preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;

- organi javnog preduzeća;

- imovina koja se ne može otuđiti;

- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća u skladu sa zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva javno preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javnog preduzeća

Član 4

Osnivač javnog preduzeća je:

Grad Sremska Mitrovica, ulica Svetog Dimitrija broj 13, matični broj 08898774.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.

Pravni status javnog preduzeća

Član 5

Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze javnog preduzeća

Član 6

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Osnivač je dužan da obezbedi da se delatnost od opšteg interesa iz člana 2. ove Odluke obavlja u kontinuitetu.

Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća

Član 7

Javno preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 8

Puno poslovno ime javnog preduzeća je: Javno preduzeće za distribuciju prirodnog gasa "Srem-gas" Sremska Mitrovica.

Skraćeno poslovno ime je: JP "Srem-gas" Sremska Mitrovica.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog preduzeća

Član 9

Sedište Javnog preduzeća je u Sremskoj Mitrovici, ulica Trg Vojvođanskih brigada 14/I.

O promeni sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća

Član 10

Javno preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javnog preduzeća.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Javnog preduzeća i mesto za datum i broj.

Javno preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Javnog preduzeća, a koji će biti definisan Statutom Javnog preduzeća.

Upis javnog preduzeća u registar

Član 11

Javno preduzeće se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija javnog preduzeća

Član 12

Javno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Aktom direktora Javnog preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 13

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:

- 35.22 Distribucija gasovitih goriva gasovodom

Osim navedene pretežne delatnosti, javno preduzeće će se baviti i drugim delatnostima, kao što su:

- 35.23 Trgovina gasovitim gorivima preko gasovodne mreže

- 42.21 Izgradnja cevovoda

- 71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje

- 70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi sa poslovanjem i ostalim upravljanjem

- 74.90 Ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti

Javno preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

O promeni delatnosti Javnog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa

Član 14

Javno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:

1) tehničke opremljenosti;

2) kadrovske osposobljenosti;

3) bezbednosti i zdravlja na radu;

4) zaštite i unapređenja životne sredine i

5) drugih uslova propisanih zakonom.

Osnivačka prava i ulaganje kapitala javnog preduzeća

Član 15

Javno preduzeće može, uz prethodnu saglasnost osnivača, osnovati društvo kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz člana 2. ove Odluke, kao i društvo kapitala za obavljanje delatnosti koja nije delatnost od opšteg interesa, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.

Javno preduzeće može ulagati kapital u već osnovana društva kapitala, uz prethodnu saglasnost osnivača.

Na odluku Nadzornog odbora iz stava 1. i 2. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.

V IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 16

Osnivački kapital Javnog preduzeća ima ukupnu vrednost 511.440.168 dinara i to:

1. Nenovčani ulog u ukupnom iznosu od 511.439.168 dinara i to:

a) Zemljište u vrednosti 206.276 dinara,

b) Mreže na korišćenje, prema Ugovoru sa Osnivačem, u vrednosti 450.513.431 dinara,

v) Oprema u vrednosti 42.198.824 dinara,

g) Prava (nematerijalna dobra) u vrednosti 2.857.637 dinara,

d) Zalihe (materijal) u vrednosti 4.618.000 dinara i

đ) Prava (potraživanja) u vrednosti 11.045.000 dinara.

2. Novčani ulog u vrednosti od 1000 dinara.

Vrednost ukupnog osnivačkog uloga voditi kako sledi:

- Osnovni kapital: 458.843.009 dinara

- Rezerve: 40.564.578 dinara i

- Neraspoređena dobit: 12.032.581 dinara

Osnovni kapital u iznosu od 458.843.009 dinara predstavlja jedan udeo, 100 % u vlasništvu Grada Sremska Mitrovica.

Iznos osnovnog kapitala iz stava 1. ovog člana upisuje se u odgovarajući registar Agencije za privredne registre i predstavlja upisani kapital javnog preduzeća.

Usklađivanje osnovnog kapitala javnog preduzeća vrši se u skladu sa zakonom.

Vrednost nenovčanog uloga osnivača utvrđuje se na osnovu procene izvršene na način propisan zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Imovina javnog preduzeća

Član 17

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada Sremska Mitrovica.

Javno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća sa jedne i Grada, kao osnivača, sa druge strane.

Mreža za distribuciju prirodnog gasa u vlasništvu je Grada Sremska Mitrovica, a Javno preduzeće koristi ova sredstva prema Ugovoru sa osnivačem.

Stvarima u javnoj svojini koje je Osnivač uložio u javno preduzeće prenosom prava korišćenja, bez prenosa prava svojine, javno preduzeće ne može da raspolaže, niti da ih dalje ustupa na korišćenje, bez saglasnosti Osnivača.

Javno preduzeća upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom i Statutom.

Član 18

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana, grad stiče udele u Javnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u Javnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 19

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje Skupština grada, kao osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 20

Javno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prodajom proizvoda i usluga,

- iz kredita,

- iz donacija i poklona,

- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije i Autonomne pokrajine i

- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

Raspodela dobiti

Član 21

Javno preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet grada, po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 1. ovog člana utvrđuje se u skladu sa zakonom i Odlukom o budžetu grada za narednu godinu.

Cene proizvoda i usluga preduzeća

Član 22

Cenu prirodnog gasa za javno snabdevanje, kao i cenu pristupa sistemu za distribuciju prirodnog gasa određuje Agencija za energetiku Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o energetici.

Cena prirodnog gasa za snabdevanje utvrđuje se u skladu sa tržišnim uslovima i kretanju cene prirodnog gasa na energetskom tržištu, a na odluku o formiranoj ceni saglasnost daje Nadzorni odbor.

Cena izgradnje priključka na distributivni sistem utvrđuje se u skladu sa metodologijom za određivanje troškova priključenja na sistem za distribuciju prirodnog gasa utvrđenom od strane Agencije za energetiku Republike Srbije.

Cena ostalih proizvoda i usluga koje služe obavljanju osnovne delatnosti javnog preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, u skladu sa zakonom i tržišnim uslovima.

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 23

Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu poslovne strategije i razvoja.

Planovima i programom rada iz stava 1. ove Odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada Javnog preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno preduzeće.

Planovi i programi

Član 24

Planovi i programi Javnog preduzeća su:

- godišnji programa poslovanja,

- srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog preduzeća,

- dugoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog preduzeća,

- finansijski planovi i

- drugi planovi i programi (posebni programi za korišćenje subvencije, garancije ili drugih sredstava).

Plan i program Javnog preduzeća iz stava 1. alineja 1. i 4. ovog člana, dostavljaju se Skupštini grada Sremska Mitrovica najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada Sremska Mitrovica.

Član 25

Godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Javnog preduzeća sadrži, naročito:

1.) planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama;

2.) planirane nabavke;

3.) plan investicija;

4.) planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitka;

5.) elemente za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga;

6.) plan zarada i zapošljavanja;

7.) kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju.

Izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja mogu se vršiti isključivo iz strateških i državnih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima javno preduzeće posluje.

Član 26

Ako Nadzorni odbor Javnog preduzeća do početka kalendarske godine ne donese godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, do donošenja tog programa zarade zaposlenima se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim godišnjim, odnosno trogodišnjim programom poslovanja za prethodnu godinu.

Član 27

Javno preduzeće je dužno da Gradskom veću dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja.

Javno preduzeće je dužno da Skupštini grada dostavi godišnji izveštaj i finansijske izveštaje na saglasnost.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana dostavlja se u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.

VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 28

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća, grad, kao osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja Javnim preduzećem na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća;

- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog preduzeća;

- pravo da budu informisani o poslovanju Javnog preduzeća;

- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 29

Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut Javnog preduzeća;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;

- odluku o zaduživanju javnog preduzeća i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim Osnivačkim aktom.

Član 30

Gradonačelnik daje saglasnost na Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 31

Javno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme

Član 32

Javno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI

Poslovanje pod tržišnim uslovima

Član 33

Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, radi sticanja dobiti, u skladu sa zakonom.

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština

Član 34

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Sremska Mitrovica.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi javnog preduzeća

Član 35

Organi javnog preduzeća su:

1) nadzorni odbor

2) direktor

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 36

Nadzorni odbor javnog preduzeća ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.

Predsednika i članove nadzornog odbora javnog preduzeća, od kojih je jedan član iz reda zaposlenih, imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom, statutom grada i ovom Odlukom.

Član nadzornog odbora iz reda zaposlenih predlaže se na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 37

Za predsednika i člana nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1.) da je punoletno i poslovno sposobno;

2.) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3.) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4.) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;

5.) da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;

6.) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

7.) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

(1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

(2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

(3) obavezno lečenje narkomana;

(4) obavezno lečenje alkoholičara;

(5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Predsednik i članovi nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa Programom za dodatno stručno usavršavanje koji utvrđuje Vlada.

Član 38

Nadzorni odbor, direktor i izvršni direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u nadzornom odboru.

Prestanak mandata članova Nadzornog odbora

Član 39

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

1) Javno preduzeće ne dostavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u rokovima propisanim zakonom;

2) Nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

3) se utvrdi da deluje na štetu Javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

4) u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 40

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji program poslovanja Javnog preduzeća, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1) ovog člana;

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5) usvaja finansijske izveštaje;

6) donosi Statut Javnog preduzeća;

7) nadzire rad direktora;

8) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

9) donosi odluku o raspodeli dobiti Javnog preduzeća, odnosno načinu pokrića gubitka;

10) donosi investicione programe i kriterijume za investiciona ulaganja;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa ovim zakonom, statutom i odlukom osnivača;

12) donosi odluku o davanju ili oduzimanju prokure;

13) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

14) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;

15) donosi odluku o visini cena usluga;

16) odlučuje o ulaganju kapitala Javnog preduzeća;

17) odlučuje o statusnim promenama Javnog preduzeća;

18) odlučuje o osnivanju zavisnih društava kapitala;

19) odlučuje o smanjenju i povećanju kapitala Javnog preduzeća;

20) odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini udela, kao i prodaji udela u Javnom preduzeću ili kupovini udela ili akcija u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;

21) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;

22) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.

Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 6), 9), 14), 15), 19), 20), i 22) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Skupštine grada.

Odluke iz stava 1. tač. 16), 17) i 18) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.

Odluke iz stava 1. tač. 21) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.

Član 41

Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova svojih članova.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo na odlučivanje o pitanjima iz svog delokruga na direktora ili drugog zaposlenog u Javnom preduzeću.

Član 42

Predsednik i članovi Nadzornog odbora Javnog preduzeća imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u nadzornom odboru.

Visina naknade iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se u skladu podzakonskim aktima.

2) Direktor

Član 43

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Direktor preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Nadležnosti direktora

Član 44

Direktor Javnog preduzeća:

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Javnog preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća, za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog preduzeća i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji program poslovanja Javnog preduzeća i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta opštine/grada (subvencije, garancije ili korišćenje drugih sredstva);

9) izvršava odluke Nadzornog odbora;

10) bira izvršne direktore;

11) bira predstavnike Javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće, po prethodno pribavljenoj saglasnosti Skupštine grada;

12) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

13) donosi akt o sistematizaciji;

14) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;

15) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz delokruga direktora;

16) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i Statutom preduzeća;

17) donosi plan nabavki za tekuću godinu;

18) donosi odluke u postupcima javnih nabavki i nabavki na koje se ne primenjuje zakon o javnim nabavkama,

19) vrši druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Javnog preduzeća.

Uslovi za izbor direktora

Član 45

Za direktora Javnog preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje, na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja;

6) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

7) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

8) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

9) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Uslovi za imenovanje direktora iz stava 1. ovog člana propisani su zakonom, a Statutom Javnog preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora preduzeća.

Izvršni direktor

Član 46

Direktor može birati izvršne direktore za vođenje poslova iz određenih oblasti od značaja za uspešno funkcionisanje Javnog preduzeća.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom Odlukom i Statutom Javnog preduzeća.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Javnom preduzeću.

Član 47

Za izvršnog direktora Javnog preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje, na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

5) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

6) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Pored uslova iz stava 1. ovog člana, lice koje se bira za izvršnog direktora mora imati tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u javnom preduzeću.

Javno preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom Javnog preduzeća.

Zarada direktora i izvršnog direktora

Član 48

Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju, u skladu sa podzakonskim aktom.

Odluku o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost Gradskog veća.

Odluka o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog direktora.

Postupak imenovanja direktora

Član 49

Direktor javnog preduzeća imenuje se nakon sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, Statutom grada i ovom Odlukom.

Javni konkurs sprovodi Komisija za sprovođenje konkursa za izbor direktora.

Komisija jedinice lokalne samouprave ima pet članova, od kojih je jedan predsednik.

Komisiju iz stava 3. ovog člana obrazuje Skupština grada.

Predsednik i članovi komisije ne mogu biti narodni poslanici, poslanici u skupštini autonomne pokrajine, odbornici u skupštini grada Sremska Mitrovica, kao ni izabrana, imenovana i postavljena lica u organima grada.

Član 50

Odluku o sprovođenju javnog konkursa za izbor direktora Javnog preduzeća donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća.

Inicijativu za donošenje odluke iz stava 1. Ovog člana može pokrenuti i Nadzorni odbor Javnog preduzeća, preko resorne gradske uprave.

Gradska uprava dostavlja Gradskom veću tekst oglasa o javnom konkursu.

Oglas o javnom konkursu sadrži naročito: podatke o Javnom preduzeću, poslovima, uslovima za imenovanje direktora Javnog preduzeća, mestu rada, stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i načinu njihove provere, roku u kome se podnose prijave, podatke o licu zaduženom za davanje obaveštenja o javnom konkursu, adresu na koju se prijave podnose, kao i podatke o dokazima koji se prilažu uz prijavu.

Oglas o javnom konkursu za izbor direktora Javnog preduzeća objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije", u Službenom listu grada Sremska Mitrovica, u najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije, kao i na internet stranici grada Sremska Mitrovica.

Rok za objavljivanje oglasa iz stava 4. ovog člana u "Službenom glasniku Republike Srbije" ne može biti duži od osam dana od dana donošenja odluke o sprovođenju javnog konkursa za izbor direktora javnog preduzeća.

Prijava na javni konkurs za izbor direktora javnog preduzeća podnosi se u roku od 30 dana od dana objavljivanja javnog konkursa u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Neblagovremene, nerazumljive i prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, Komisija odbacuje zaključkom protiv koga nije dopuštena posebna žalba.

Član 51

Po sprovedenom postupku predviđenom zakonom, Komisija za sprovođenje konkursa za izbor direktora, dostavlja zapisnik sa rang listom kandidata radnom telu Skupštine grada nadležnom za kadrovska i administrativna pitanja, koja predlaže Skupštini grada imenovanje direktora.

Rešenje o imenovanju direktora je konačno.

Rešenje o imenovanju direktora Javnog preduzeća, sa obrazloženjem, objavljuje se u "Službenom glasniku RS", Službenom listu grada Sremska Mitrovica i na internet stranici grada Sremska Mitrovica.

Član 52

Imenovani kandidat dužan je da stupi na funkciju u roku od osam dana od dana objavljivanja rešenja o imenovanju u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Rok iz stava 1. ovog člana, iz naročito opravdanih razloga, može se produžiti za još osam dana.

Mandat direktora

Član 53

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.

Ostavka direktora

Član 54

Ostavka se podnosi u pisanoj formi Skupštini grada.

Razrešenje direktora

Član 55

Predlog za razrešenje direktora javnog preduzeća podnosi podnosi radno telo Skupštine grada nadležno za kadrovska i administrativna pitanja.

Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor javnog preduzeća, preko nadležne gradske uprave.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Pošto direktoru pruži priliku da se izjasni o postojanju razloga za razrešenje i utvrdi potrebne činjenice, radno telo Skupštine grada nadležno za kadrovska i administrativna pitanja, predlaže Skupštini grada donošenje odgovarajućeg rešenja.

Protiv rešenja o razrešenju žalba nije dopuštena, ali se može voditi upravni spor.

Član 56

Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 57

Ukoliko u toku trajanja mandata protiv direktora bude potvrđena optužnica, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji direktora javnog preduzeća.

Suspenzija traje dok se postupak pravnosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 58

Skupština grada može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora javnog preduzeća po sprovedenom javnom konkursu ili u slučaju suspenzije direktora.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove propisane zakonom i Statutom javnog preduzeća.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor javnog preduzeća.

IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE

Poremećaji u poslovanju

Član 59

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javnog preduzeća;

- ograničenje prava pojedinih delova Javnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.

- druge mere određene zakonom kojima se određuje delatnost od opšteg interesa

Ukoliko poremećaj u poslovanju javnog preduzeća čiji je osnivač autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave dovede do ugrožavanja života i zdravlja ljudi ili imovine, a nadležni organ osnivača ne preduzme blagovremeno mere iz stava 1. ovog člana, te mere preduzima Vlada.

Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti u skladu sa odlukom Vlade, Skupština grada može u javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju, autonomnu pokrajinu ili grad Sremska Mitrovica.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 60

U javnom preduzeću pravo na štrajk ostvaruje se u skladu sa zakonom.

U slučaju da u javnom preduzeću nisu obezbeđeni uslovi za ostvarivanje redovnog procesa rada usled više sile, Skupština grada, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne neotklonjive posledice, postupa u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija

Član 61

Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća koja ne smeju biti u suprotnosti sa zakonom i ovim osnivačkim aktom.

Radni odnosi

Član 62

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom Javnog preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor Javnog preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 63

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Javnog preduzeća ili ugovorom o radu.

Zaštita životne sredine

Član 64

Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 65

Javno preduzeće dužno je da na svojoj internet stranici objavi:

1) radne biografije članova Nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;

2) organizacionu strukturu;

3) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;

4) tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

5) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

6) druge informacije od značaja za javnost.

Dostupnost informacija

Član 66

Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 67

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 68

Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđena zakonom.

Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.

Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 69

"Predsednik i članovi Nadzornog odbora javnog preduzeća razrešavaju se pre isteka roka na koji su imenovani ukoliko Nadzorni odbor ne donese dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona o javnim preduzećima, odnosno najkasnije do 04. marta 2017. godine".

Član 70

Javno preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa ovom odlukom i Zakonom o javnim preduzećima (Službeni glasnik RS", broj 15/2016).

Javno preduzeće uskladiće Statut javnog preduzeća sa ovom odlukom u roku od 90 dana od dana donošenja ove odluke.

Član 71

Ova Odluka stupa na snagu osmog da od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".

Stupanjem na snagu ovog Odluke prestaje da važi Osnivački akt javnog preduzeća za distribuciju prirodnog gasa "Srem-gas" Sremska Mitrovica ("Sl. list opština Srema", br. 2/2013, 7/2013 i 7/2014).