POSLOVNIKPOKRAJINSKE IZBORNE KOMISIJE("Sl. list AP Vojvodine", br. 12/2016 i 61/2016) |
Ovim poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Pokrajinske izborne komisije (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Pitanja od značaja za rad Komisije, a koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Komisije.
Sedište Komisije je u Novom Sadu, u zgradi Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština), ulica Vladike Platona bb.
Komisija u svom radu koristi tri pečata: dva velika pečata obeležena rednim brojem - rimskom cifrom I i II i jedan mali pečat i jedan štambilj.
Veliki pečat ima oblik kruga, prečnika 60 mm, sa malim grbom Republike Srbije u sredini i grbom i tradicionalnim grbom Autonomne pokrajine Vojvodine postavljenim desno od malog grba Republike Srbije. Tekst pečata ispisan je u koncentričnim krugovima oko malog grba i tradicionalnog grba Republike Srbije i grba Autonomne pokrajine Vojvodine. U spoljašnjem krugu ispisan je naziv: "Republika Srbija", u prvom sledećem krugu naziv: "Autonomna pokrajina Vojvodina". U sledećem unutrašnjem krugu naziv organa: "Pokrajinska izborna komisija", a ispod naziva organa, u sledećem unutrašnjem krugu sedište "Novi Sad".
Tekst pečata ispisan je na srpskom jeziku ćiriličkim pismom i na mađarskom, slovačkom, hrvatskom, rumunskom i rusinskom jeziku i pismu.
Mali pečat ima oblik kruga, prečnika 28 mm sa malim grbom i tradicionalnim grbom Republike Srbije u sredini i grbom i tradicionalnim grbom Autonomne pokrajine Vojvodine postavljenim desno od malog grba Republike Srbije. Tekst pečata ispisan je na srpskom jeziku ćiriličkim pismom istovetne sadržine kao kod velikog pečata.
Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži tekst: u prvom redu - "Pokrajinska izborna komisija", u drugom redu - "Br." u trećem redu prostor za ispisivanje datuma, a u četvrtom redu - "Novi Sad".
Tekst štambilja ispisan je ćiriličkim pismom.
Veliki i mali pečat Komisije nalaze se u Odseku pisarnice, ekspedicije i arhive u Službi Skupštine (u daljem tekstu: Služba).
Za njihovo čuvanje i rukovanje zadužen je referent za poslove ekspedicije ili drugo lice po ovlašćenju sekretara Komisije.
U okviru svojih nadležnosti, Komisija ostvaruje saradnju sa domaćim, stranim, međunarodnim i međuregionalnim organima i organizacijama.
Komisija može da organizuje stručna savetovanja i druge oblike stručnog rada o pitanjima iz svoje nadležnosti.
Predsednika, sekretara, članove Komisije u stalnom sastavu i njihove zamenike imenuje Skupština u skladu sa pokrajinskom skupštinskom odlukom kojom se uređuje izbor poslanika u Skupštinu (u daljem tekstu: Odluka).
Članove Komisije i njihove zamenike u proširenom sastavu određuje Komisija, u skladu sa Odlukom.
Zamenici članova Komisije imaju ista prava i obaveze kao i članovi Komisije.
Predsednik Komisije:
- predstavlja Komisiju,
- saziva sednice Komisije i predsedava sednicama,
- potpisuje akta Komisije,
- odobrava službena putovanja u zemlji i inostranstvu,
- stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno,
- stara se o primeni ovog poslovnika, i
- obavlja druge poslove utvrđene Odlukom i ovim poslovnikom.
Predsednik Komisije može da ovlasti sekretara Komisije da potpisuje akta Komisije koja se odnose na pitanja operativnog karaktera.
Zamenik predsednika Komisije obavlja dužnosti predsednika Komisije u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje funkcije i obavlja poslove za koje ga predsednik Komisije ovlasti.
Članovi Komisije imaju pravo i obavezu:
- da predlažu sazivanje i dnevni red sednice Komisije,
- da redovno prisustvuju sednicama Komisije,
- da učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije i glasaju o svakom predlogu o kome se odlučuje na sednici,
- da obavljaju sve dužnosti i zadatke određene od strane Komisije.
Sekretar Komisije:
- priprema sednice Komisije,
- koordinira rad članova i zamenika članova Komisije,
- pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti,
- stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja druge poslove u skladu sa Odlukom, ovim poslovnikom i nalozima predsednika Komisije.
Sekretar Komisije ima zamenika, koji mu pomaže u radu i zamenjuje ga u slučaju odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje funkcije.
Komisija radi i odlučuje na sednici.
Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije, na svoju inicijativu ili, u što kraćem roku, kad to predloži najmanje trećina članova Komisije.
U radu Komisije učestvuju: predsednik, članovi i sekretar Komisije i njihovi zamenici.
U slučaju sprečenosti predsednika ili zamenika predsednika Komisije sednicu može sazvati i predsedavati sednici član Komisije koga predsednik pismeno ovlasti.
Saziv za sednicu Komisije, sa predlogom dnevnog reda, upućuje se članovima Komisije i njihovim zamenicima, po pravilu u pisanom obliku, najdocnije dva dana pre dana određenog za održavanje sednice, a po potrebi, sednice se sazivaju telefonom ili elektronskim putem.
U toku trajanja izbornog procesa, sednica Komisije saziva se i u kraćem roku, telefonom ili elektronskim putem, radi poštovanja rokova za izvršenje pojedinih izbornih radnji.
Saziv za sednicu sadrži dan, vreme, mesto održavanja sednice Komisije i predlog dnevnog reda. Uz saziv za sednicu, članovima i zamenicima članova Komisije, dostavlja se i materijal pripremljen za tačke predloženog dnevnog reda, kao i zapisnik sa prethodne sednice Komisije, radi usvajanja.
Dnevni red sednice Komisije predlaže predsednik Komisije, osim u slučaju sazivanja sednice na zahtev najmanje trećine članova Komisije, kada se dnevni red predlaže u zahtevu za sazivanje sednice.
Izuzetno, u hitnim i neodložnim slučajevima, ili kada za to, po oceni predsednika Komisije, postoje drugi posebni razlozi, pojedina akta se, članovima Komisije, mogu dostaviti i elektronskim putem, radi izjašnjavanja.
Akt se smatra donetim ako se za njega, elektronskim putem, izjasni sa "saglasan sam" većina od ukupnog broja članova.
Na prvoj narednoj sednici Komisija će potvrditi donošenje tog akta, glasanjem o Izveštaju o izjašnjavanju elektronskim putem.
U zapisniku sednice, na kojoj je potvrđeno donošenje akta, konstatovaće se i glasanje obavljeno ovim putem.
Komisija radi i punovažno odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova, odnosno zamenika članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Na početku sednice, predsedavajući konstatuje broj prisutnih članova i zamenika članova Komisije, kao i broj članova i zamenika članova Komisije sa pravom glasa.
Sednici predsedava predsednik Komisije, odnosno u njegovom odsustvu zamenik predsednika Komisije.
U raspravi na sednici mogu da učestvuju predsednik Komisije, članovi Komisije, sekretar Komisije i njihovi zamenici.
Sednici, na poziv predsednika Komisije, mogu da prisustvuju i da učestvuju u raspravi i predstavnici pokrajinskih i drugih organa i organizacija, ukoliko se na sednici razmatraju pitanja iz njihovog delokruga, o čemu predsedavajući obaveštava članove Komisije na početku sednice.
Pre utvrđivanja dnevnog reda, pristupa se usvajanju zapisnika sa prethodne sednice.
Primedbe na zapisnik može da iznese svaki član Komisije, odnosno zamenik člana.
Ukoliko nema primedaba na zapisnik, predsedavajući stavlja na glasanje zapisnik u predloženom tekstu.
O iznetim primedbama na zapisnik, Komisija odlučuje redom kojim su iznete u raspravi.
Nakon odlučivanja o primedbama na zapisnik, predsedavajući konstatuje da je zapisnik usvojen u predloženom tekstu, odnosno sa prihvaćenim primedbama.
Dnevni red sednice utvrđuje Komisija.
Pravo da predloži izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda ima svaki član Komisije, odnosno zamenik člana.
O predlozima za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda odlučuje se bez rasprave, redom kojim su predlozi izneti na sednici.
Nakon izjašnjavanja o predlozima za izmenu, odnosno dopunu predloženog dnevnog reda, Komisija glasa o utvrđivanju dnevnog reda u celini.
Na predlog predsedavajućeg ili člana Komisije, odnosno zamenika člana, Komisija može da odluči da se vreme za raspravu svakog od učesnika, po određenoj tački dnevnog reda, ograniči na pet minuta.
Na sednici se radi po tačkama utvrđenog dnevnog reda.
Pre otvaranja rasprave po tački dnevnog reda, predsednik Komisije, ili član Komisije kojeg je odredio predsednik Komisije izveštava Komisiju i predlaže način daljeg postupanja Komisije (izvestilac).
Ukoliko se na sednici razmatra predlog akta koji donosi Komisija, pre otvaranja rasprave Komisiju sa predlogom akta upoznaje sekretar Komisije.
Predsedavajući se stara o redu na sednici Komisije i daje reč članovima i zamenicima članova Komisije prijavljenim za učešće u raspravi.
Kada proceni da je to neophodno, predsedavajući može da odredi pauzu.
Komisija odlučuje većinom glasova članova u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Pravo glasa imaju samo članovi Komisije, a zamenici članova samo u slučaju odsustva člana kojeg zamenjuju.
Ukoliko je izneto više predloga u okviru jedne tačke dnevnog reda, predsedavajući stavlja na glasanje predloge redom kojim su izneti.
Komisija uvek glasa za usvajanje predloga.
Ukoliko predlog o kojem se glasa ne dobije potrebnu većinu glasova, smatraće se da je predlog odbijen.
Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, Komisija obrazuje radne grupe iz reda svojih članova, kojoj stručnu pomoć mogu pružati zaposlena lica.
Komisija može, po potrebi, da zaduži pojedine svoje članove da prouče pitanja koja se javljaju u sprovođenju izbornog postupka, u neposrednoj saradnji sa članovima izbornih organa i drugim učesnicima u postupku, kao i uvidom u odgovarajuće dokumente, i da upoznaju Komisiju sa utvrđenim stanjem i predlože joj odgovarajuća rešenja.
Rešenje po prigovoru Komisija donosi u roku od 48 časova od časa prijema prigovora i dostavlja ga podnosiocu prigovora i svim podnosiocima izbornih lista, na adresu označenu u izbornoj listi.
Predsedavajući stavlja na glasanje predlog da se prigovor usvoji.
Ako predlog ne dobije većinu glasova, smatraće se da je prigovor odbijen.
Kad je protiv rešenja Komisije po prigovoru podneta žalba, Komisija dostavlja žalbu nadležnom sudu u roku od 24 časa od časa prijema žalbe.
Rad Komisije je javan.
Komisija obezbeđuje javnost rada:
- omogućavanjem zainteresovanim domaćim, stranim i međunarodnim organizacijama i udruženjima (posmatrači) da prate rad Komisije tokom izbornog postupka,
- objavljivanjem akata Komisije u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine",
- objavljivanjem Informatora o radu Komisije i omogućavanjem pristupa informacijama od javnog značaja kojima raspolaže Komisija, u skladu sa zakonom,
- objavljivanjem akata i informacija o radu Komisije na internet prezentaciji Komisije,
- izdavanjem saopštenja za javnost, i
- održavanjem konferencija za medije i davanjem izjava za medije, u skladu sa ovim poslovnikom.
Komisija objavljuje Informator o svom radu.
Lice ovlašćeno za postupanje po zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja je sekretar Komisije.
O zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja koji se odnose na izborni materijal odlučuje Komisija.
Komisija ima svoju internet prezentaciju na kojoj se objavljuju opšta akta Komisije, izveštaji o rezultatima izbora, informacije o održanim sednicama Komisije i saopštenja za javnost, kao i druge informacije i dokumenta koji nastaju u radu ili u vezi sa radom Komisije, a od značaja su za informisanje javnosti.
O ažuriranju internet prezentacije Komisije stara se sekretar Komisije.
Saopštenje za javnost, izdaje se preko Službe.
O radu Komisije javnost obaveštava predsednik Komisije ili član kojeg Komisija za to ovlasti, putem konferencija za medije i izjava za medije.
Sekretar Komisije je ovlašćen da daje izjave o tehničkim aspektima rada Komisije i sprovođenja izbora.
VII ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI
Članovi i zamenici članova Komisije i zaposleni u Službi angažovani na obavljanju poslova za potrebe Komisije dužni su da u svom radu postupaju u skladu sa propisima kojima je uređena zaštita podataka o ličnosti.
VIII OBEZBEĐIVANJE USLOVA ZA RAD KOMISIJE
Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja izbora, obezbeđuju se u budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine.
Komisija podnosi Skupštini finansijski plan potrebnih sredstava za redovan rad i troškove sprovođenje izbora i izveštaj o utrošenim sredstvima za redovan rad i sprovođenje izbora.
Predsednik, članovi i sekretar Komisije i njihovi zamenici imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji.
Naknada za rad u Komisiji, uređuje se posebnim aktom.
Služba obezbeđuje i pruža Komisiji neophodnu stručnu i tehničku pomoć.
Lica koja pružaju neophodnu stručnu i tehničku pomoć Komisiji imaju pravo na naknadu, koja se uređuje posebnim aktom.
Naredbodavac za korišćenje sredstava koja se obezbeđuju za rad Komisije je sekretar Komisije.
IX DOKUMENTACIJA O RADU KOMISIJE
Na sednici Komisije vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu na sednici, naročito o predlozima o kojima se raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi, o odlukama, zaključcima i drugim aktima koji su na sednici doneti, kao i o rezultatu glasanja o pojedinim pitanjima.
O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije. Zapisnik se čuva trajno.
Zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Komisije.
Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalima i rukovanje tim materijalima, u skladu sa propisima.
U Komisiji se vodi delovodni protokol i čuva dokumentacija (arhivska građa Komisije), sa kojom se postupa u skladu sa propisima.
Stupanjem na snagu ovog poslovnika prestaje da važi važi Poslovnik Pokrajinske izborne komisije ("Službeni list APV", br.4/2012).
Ovaj poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".
Samostalni član Odluke o izmeni
Poslovnika Pokrajinske izborne komisije
("Sl. list AP Vojvodine", br. 61/2016)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".