PRAVILNIK

O DODELI BESPOVRATNIH PODSTICAJNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA NABAVKE MAŠINA, OPREME I SOFTVERA U 2016. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 61/2016)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih podsticajnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme i softvera u 2016. godini (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuju se ciljevi, namena sredstava, visina dodele bespovratnih sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih podsticajnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme i softvera u 2016. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2016. godinu ("Službeni list APV", broj 54/2015 i 54/2016-rebalans) u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, malih i srednjih preduzeća, funkcionalna klasifikacija 411 Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, ekonomska klasifikacija 454 - subvencije privatnim preduzećima, ekonomska klasifikacija 4542 - kapitalne subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 Prihodi iz Budžeta.

Cilj

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je osavremenjivanje, proširenje i povećanje obima procesa proizvodnje, stabilizacije proizvodnje, investiranja u savremena sredstva za rad i proizvodnju, radi povećanja konkurentnosti kod privrednih subjekata te ukupnog razvoja privrede i preduzetništva u Autonomnoj pokrajini Vojvodini.

Namena

Član 3

Sredstva su namenjena za subvencionisanje ili refundaciju troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera radi unapređenja postojeće delatnosti.

Sredstva su namenjena za subvencionisanje ili refundaciju troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera, putem javnog konkursa sa rokom za podnošenje prijave do 15.11.2016. godine.

Sredstva se odobravaju za:

A) Subvencionisanje troškova nabavke mašine ili opreme ili softvera na osnovu predračuna, ponude ili predugovora, koji mora da sadrži isključivo iznos vrednosti mašine ili opreme ili softvera ili

B) Refundaciju troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera koja je kupljena i isplaćena u celosti, nakon 21. marta 2016. godine.

Mašina ili oprema ili softver koja je predmet subvencije mora biti namenjena za profesionalnu upotrebu i biti u skladu sa delatnošću privrednog subjekta.

Pod nabavkom mašine ili opreme podrazumeva se i proizvodna linija koju čine više funkcionalno nedeljivih mašina ili skup više samostalnih mašina koje zajednički čine jedinstven proizvodni proces.

Pod nabavkom softvera podrazumeva se nabavka softverskog paketa namenjenog za unapređenje kompletnog poslovanja preduzetnika, mikro i malih privrednih društava.

Oprema ili mašina, za čiju nabavku se dodeljuju bespovratna sredstva, ne može biti kupljena od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik.

Izuzetno, na predlog komisije može se odobriti subvencionisanje ili refundacija polovne mašine ili opreme, ne starije od 5 godina, uz uslov da dostavi procenu vrednosti od ovlašćenog sudskog veštaka.

Sredstva se ne mogu koristiti za nabavku:

- Ugradne opreme (klima uređaji, ventilatori, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, liftovi, kotlovi i dr.) i instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, grejna, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.);

- Nameštaja (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);

- Rasvete, svetleće, reklamne i druge table (natpisi, displeji, panoi i sl.);

- Prezentacione, elektronske, birotehničke, audio-vizuelne i slične opreme (projektori, oprema za prevođenje, fiskalne kase, telefonski i faks aparati, TV, muzički uređaji, zvučnici i dr.);

- Alata, dodatne opreme, rezervnih delovi, inventara, opreme za zaštitu, potrošnog materijala, kalupa, repromaterijala i dr;

- Poljoprivrednih i priključnih mašina i druge opreme za poljoprivrednu proizvodnju;

- Putničkih vozila, dostavnih vozila, drumskih teretnih vozila, prikolice i sl;

- Opreme za sport i

- Kompjutera i sl.

Bespovratna sredstva, koja se dodeljuju, ne mogu se koristiti za:

- poreze, uključujući i porez na dodatu vrednost;

- za iznajmljivanje i lizing mašina i/ili opreme;

- troškove uvoza, carine, špedicije;

- plaćanje putem kompenzacije i cesije;

- promet između povezanih lica;

- troškove bankarske provizije i bankarske garancije;

- troškove reparacije i rekonstrukcije mašina i/ili opreme;

- troškove prevoza i isporuke;

- troškove montaže i puštanja opreme u rad;

- troškove servisiranja i garancije;

- troškove obuke;

- i druge zavisne troškove.

Nije dozvoljena kupovina mašina ili opreme ili softvera od povezanih lica ili društava.

Članom 62. Zakona o privrednim društvima određeno je značenje povezanih lica.

Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice smatra se:

1) njegov krvni srodnik u pravoj liniji, krvni srodnik u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, supružnik i vanbračni partner ovih lica;

2) njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva;

3) njegov usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika;

4) druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.

Povezanim licem u odnosu na određeno pravno lice smatra se:

1) pravno lice u kojem to pravno lice poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

2) pravno lice u kojem je to pravno lice kontrolni član društva (kontrolisano društvo);

3) pravno lice koje je zajedno sa tim pravnim licem pod kontrolom trećeg lica;

4) lice koje u tom pravnom licu poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

5) lice koje je kontrolni član tog pravnog lica;

6) lice koje je direktor, odnosno član organa upravljanja ili nadzora tog pravnog lica.

Značajno učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 25% prava glasa u društvu.

Većinsko učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 50% prava glasa u društvu.

Kontrola podrazumeva pravo ili mogućnost jednog lica, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim zajednički deluju, da vrši kontrolni uticaj na poslovanje drugog lica putem učešća u osnovnom kapitalu, ugovora ili prava na imenovanje većine direktora, odnosno članova nadzornog odbora.

Smatra se da je određeno lice kontrolni član društva uvek kada to lice samostalno ili sa povezanim licima poseduje većinsko učešće u osnovnom kapitalu društva.

Zajedničko delovanje postoji kada dva ili više lica, na osnovu međusobnog izričitog ili prećutnog sporazuma, koriste glasačka prava u određenom licu ili preduzimaju druge radnje u cilju vršenja zajedničkog uticaja na upravljanje ili poslovanje tog lica.

Visina dodele bespovratnih sredstava

Član 4

A) Subvencionisani iznos se odobrava u visini do maksimalno 50 odsto od ukupne vrednosti mašine ili opreme ili softvera (bez PDV-a) na osnovu dostavljenog predračuna ili ponude dobavljača/prodavca, odnosno predugovora sa prodavcem.

B) Refundirani iznos se odobrava u visini do maksimalno 50 odsto od ukupne vrednosti mašine ili opreme ili softvera (bez PDV-a) na osnovu računa/otpremnice i izvoda računa iz banke o plaćanju istog.

Po osnovu tačke A) i B) sredstva se odobravaju za:

1. Mašine ili opremu u visini od najmanje 300.000,00 dinara do najviše 2.000.000,00 dinara;

2. Softver u visini od najmanje 30.000,00 dinara do najviše 300.000,00 dinara.

Neće se razmatrati prijave čija je vrednost za mašine ili opremu do 600.000, 00 dinara bez PDV, a za softver do 60.000,00 dinara bez PDV.

U izuzetnim slučajevima, na predlog komisije, za pregled dokumentacije, subvencionisaće se ili refundirati nabavka mašine ili opreme ili softvera do 70 odsto vrednosti.

Navedeni izuzetak se odnosi na privredne subjekte čije se sedište nalazi na teritoriji opština koje se prema Uredbi o stepenu razvijenosti jedinica lokalne samouprave svrstavaju u kategoriju ispod 60% republičkog proseka.

Iznos odobrenih sredstava i u slučaju sufinansiranja i refundacije može biti i manji od iznosa traženih sredstava.

Postupak dodele sredstava

Javni konkurs

Član 5

Subvencionisanje ili refundacija troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera vrši se na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Javni konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet strani Sekretarijata, u "Službenom listu AP Vojvodine" i u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs ne vraća se.

Član 6

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

- naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

- visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu;

- namena sredstava;

- uslovi za učešće;

- način podnošenja prijava;

- rok do kada je otvoren;

- sredstva obezbeđenja;

- obavezna dokumentacija koja se podnosi i

- drugi podaci od značaja.

Pravo učešća na konkursu

Član 7

Pravo na dodelu bespovratnih sredstava imaju mikro i mala privredna društva i preduzetnici, koja ispunjavaju uslove propisane Javnim konkursom, koji su podneli prijavu za dodelu bespovratnih sredstava, koji su registrovani najkasnije do 31. decembra 2014. godine.

Pravo učešća imaju:

1. privredna društva, registrovana u Agenciji za privredne registre (u daljem testu: APR) kao privredna društva ili zadruge, koja su razvrstana na mikro ili mala privredna društva u skladu sa Zakonom o računovodstvu ("Službeni glasnik RS", br. 62/2013) prema finansijskim izveštajima za 2015. godinu, kao i

2. preduzetnici.

Razvrstavanje pravnih lica, vrši se u skladu sa članom 6. Zakona o računovodstvu:

"Pravna lica, u smislu ovog zakona, razvrstavaju se na mikro, mala, srednja i velika, u zavisnosti od prosečnog broja zaposlenih, poslovnog prihoda i prosečne vrednosti poslovne imovine utvrđenih na dan sastavljanja redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja u poslovnoj godini.

U mikro pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1) prosečan broj zaposlenih 10;

2) poslovni prihod 700.000 EUR u dinarskoj protivvrednosti;

3) prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 350.000 EUR u dinarskoj protivvrednosti.

U mala pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja prelaze dva kriterijuma iz stava 2. ovog člana, ali ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1) prosečan broj zaposlenih 50;

2) poslovni prihod 8.800.000 EUR u dinarskoj protivvrednosti;

3) prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 4.400.000 EUR u dinarskoj protivvrednosti.

Preduzetnici se, u smislu Zakona o računovodstvu, smatraju mikro pravnim licima".

Na Konkurs raspisan prema ovom Pravilniku, nemaju pravo da podnesu prijavu privredni subjekti u teškoćama.

Privredni subjekt u teškoćama je privredni subjekt koji nije sposoban da sopstvenim sredstvima, sredstvima svojih vlasnika/akcionara ili poverilaca ili sredstvima iz drugih izvora na tržištu spreči gubitke i koji bi, bez intervencije države, kratkoročno ili srednjeročno, ugrozili njegov opstanak;

Privredni subjekt je u teškoćama:

- ako je odgovornost za njegove dugove ograničena a izgubio je više od polovine osnovnog kapitala, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubio više od četvrtine osnovnog kapitala;

- ako najmanje jedno lice neograničeno odgovara za njegove dugove, a u finansijskim izveštajima prikazano je da je njegov kapital smanjen za više od polovine, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubljeno više od četvrtine kapitala;

- ako ispunjava uslove za otvaranje stečajnog postupka.

Privredni subjekt je u teškoćama i ako nije ispunjen nijedan od napred navedenih uslova i ako postoje očigledni pokazatelji koji ukazuju na to da je u teškoćama, kao što su: rast gubitaka, smanjenje ukupnog prihoda, rast zaliha, višak kapaciteta, smanjenje novčanih tokova, rast duga, porast troškova kamata i pad ili nulta neto vrednost imovine. U najvećim teškoćama je privredni subjekt koji je nesposoban za plaćanje (insolventan) ili nad kojim je otvoren stečajni postupak.

Uslovi za učešće na konkursu

Član 8

Učesnici na Javnom konkursu podnose prijavu pod sledećim uslovima:

1) da su upisani u registar Agencije za privredne registre najkasnije do 31. decembra 2014. godine i imaju sedište odnosno registrovan ogranak na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine;

2) da su pozitivno poslovali u 2015. godini;

3) da su izmirili dospele obaveze javnih prihoda;

4) da nad njima nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;

5) da nisu u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

6) da podnosilac prijave i dobavljač opreme ili mašine ili softvera nisu povezana lica u smislu Zakona o privrednim društvima;

7) da podnosioci prijava prema finansijskim izveštajima iz 2015. godine, imaju najmanje jedno zaposleno lice;

8) da nisu u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;

9) da u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine (period 2014-2016 godina) nisu primili državnu pomoć čija visina prelazi iznos od 23.000.000,00 dinara i

10) da nisu primili bespovratna sredstva na konkursima Pokrajinskog sekretarijata za subvencionisanje troškova nabavke mašina i opreme u 2014., 2015. i 2016. godini;

11) Podnosilac prijave može podneti prijavu za samo 1(jednu) prijavu za subvencionisanje troškova nabavke maksimalno 5 (pet) komada mašina i/ili opreme (istih ili različitih) i to od najviše dva različita dobavljača/ prodavaca.

Učesnik može da učestvuje na Javnom konkursu sa najviše jednom prijavom i po jednom osnovu (refundacija ili subvencionisanje) i za jednu namenu (mašina/oprema/softver).

Učesnik na Javnom konkursu kome su odobrena sredstva, zaključenjem ugovora će se obavezati da opremu ili mašinu ili softver ne sme otuđiti, dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 36 meseci od dana zaključenja ugovora.

Dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs

Član 9

Učesnik na Javnom konkursu podnosi:

1) Popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac prijave na Javni konkurs (preuzima se sa sajta Sekretarijata, www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2) Izvod o registraciji privrednog subjekta iz APR ne stariji od datuma objavljivanja javnog konkursa (original ili overena fotokopija);

3) 1 - Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - fotokopija finansijskog izveštaja za 2015. godinu koji je predat APR-u,

2 - Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - kopija bilansa uspeha za 2015. godinu (Obrazac BU) overen od strane poreske uprave,

3 - Paušalni poreski obveznici - fotokopija obrasca KPO, potvrda od poslovne banke o prometu na računu u 2016. godini i fotokopija Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti;

4) Uverenje Poreske uprave da je izmirio dospele poreze i doprinose i uverenja nadležne lokalne Poreske uprave da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne starije od 15. oktobra 2016. godine (original ili overena fotokopija);

5) Za subvenciju: predračun ili ponuda dobavljača ili predugovor sa prodavcem mašine ili opreme ili softvera (original ili overena fotokopija) ne stariji od dana objavljivanja Javnog konkursa;

Za refundaciju: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljenu mašinu ili opremu ili softver i izvod računa iz banke o plaćanju istog ne stariji od 21. marta 2016. godine (original ili overena fotokopija);

6) Izjave koje daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na sajtu Sekretarijata):

A) o upoznatosti sa tekstom Javnog konkursa;

B) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

V) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

G) o dosadašnjem korišćenju sredstava kod Pokrajinskog sekretarijata;

D) o nepostojanju neizmirenih obaveza;

Đ) o povezanim licima;

E) da se ne vode sudski postupci;

Ž) o broju zaposlenih osoba sa invaliditetom.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Učesnici Javnog konkursa kojima je Odlukom odobren iznos, pre zaključenja ugovora dostavljaju Izjavu:

1. O davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva;

2. da neće otuđiti mašinu/opremu/softver ili dati u zakup ili na korišćenje najmanje 36 meseci od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava;

3. da će opravdati ukupan iznos sredstava do 15.02.2017. godine.

Pre zaključenja ugovora Učesnik Javnog konkursa kome su dodeljena sredstva, dužan je da otvori namenski račun kod Uprave za trezor ili dostavi dokaz o otvorenom namenskom računu.

Podnosilac prijave kome je dodeljen ugovor je dužan da, prilikom zaključenja ugovora, dostavi sredstva obezbeđenja, i to:

Za mašine i opremu:

- bankarsku garanciju za dobro izvršenje posla, u vrednosti iznosa subvencije sa rokom trajanja do 31. marta 2017. godine i

- jednu blanko solo menicu registrovanu u poslovnoj banci sa meničnim ovlašćenjem.

Za softver:

- jednu blanko solo menicu registrovanu u poslovnoj banci sa meničnim ovlašćenjem.

Član 10

Prijave se podnose isključivo na konkursnim obrascima koji se mogu preuzeti u Sekretarijatu ili sa internet prezentacije (sajta) Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, u zatvorenoj koverti sa naznakom "NE OTVARATI" - "Prijava na Javni konkurs za dodelu bespovratnih podsticajnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme i softvera u 2016. godini".

Prijave na Konkurs mogu se podneti lično, predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave u Novom Sadu, Bulevar Mihajla Pupina br. 16, ili se upućuju poštom.

Postupanje sa prijavama

Član 11

Neće se razmatrati:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u konkursu);

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisan, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućeg obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično).

• Prijave učesnika koji su koristili sredstva Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam.

Postupak dodele sredstava

Član 12

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu Komisiju za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava korisnicima.

Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata (www.spriv.vojvodina.gov.rs).

Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 13

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

- stepen razvijenosti lokalne samouprave u kojoj učesnik Javnog konkursa ima sedište ili registrovan ogranak;

- visina sopstvenog učešća;

- učešće žena u poslovanju (osnivač/ vlasnik / suvlasnik);

- broj zaposlenih osoba sa invaliditetom;

- dosadašnje korišćenje sredstava od Sekretarijata;

- vrsta delatnosti;

- proširenje obima procesa proizvodnje;

- povećanje konkurentnosti;

- broj zaposlenih;

- procena važnosti podnete prijave za lokalno tržište rada za područje poslovanja i zapošljavanja.

Zaključivanje ugovora

Član 14

Na osnovu Odluke o dodeli sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Obaveze korisnika sredstava

Član 15

Korisnik bespovratnih sredstava po konkursu dužan je da:

1. odobrena sredstva namenski utroši;

2. mašine ili opreme ili softver koja je predmet ugovora, ne otuđi najmanje 36 meseci, od dana zaključenja ugovora, odnosno ne da drugom privrednom subjektu na upotrebu/korišćenje ili u zakup;

3. mašine ili opremu ili softver, vidljivo označi nalepnicom koju prilikom potpisivanja ugovora preuzima od Sekretarijata.

4. omogući monitoring od strane Sekretarijata;

5. omogući kontrolu budžetske inspekcije;

6. vrati iznos dodeljenih sredstva sa pripadajućom zateznom kamatom od dana isplate do dana vraćanja sredstava.

Praćenje izvršavanja ugovora

Član 16

Korisnik sredstava je obavezan da Sekretarijatu podnese izveštaje (narativni-opisni i finansijski) o realizaciji ugovora i namenskom i zakonitom utrošku sredstava (u daljem tekstu: Izveštaj), najkasnije do 15.02.2017. godine.

Finansijski izveštaj mora da sadrži dokaze o utrošenim sredstvima, sa kompletnom dokumentacijom kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje sredstava, kao i sopstvenih sredstava (izvode iz banaka, fakture, ugovore, i drugu finansijsku dokumentaciju) overenom od strane ovlašćenih lica.

Davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu ili iz reda stručnjaka iz oblasti za koje je data subvencija, za vršenje monitoringa i neposredne kontrole realizacije Projekata.

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 36 meseci od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana za tu namenu u skladu sa prethodnim stavom.

Član 17

Sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Korisnici sredstava dužni su da službi budžetske inspekcije omoguće nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava po predmetu ugovora.

Član 18

Korisnici sredstava po Javnom konkursu dužni su da kod svih javnih publikacija i objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koje se subvencionišu po Javnom konkursu navedu da je u subvencionisanju istih učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Završne odredbe

Član 19

Pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a njegove odredbe primenjivaće se na subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme i softvera preduzetnicima, malim i mikro pravni licima nakon raspisivanja Javnog konkursa.

Danom donošenja ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o načinu, kriterijumima i merilima za dodelu sredstava preduzetnicima, mikro i malim pravnim licima za subvenionisanje troškova nabavke mašina i opreme, broj: 133-401-1929-2/2014 od 30.05.2014. godine.