ODLUKA
O GRADSKOJ UPRAVI GRADA POŽAREVCA

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 14/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Položaj i sastav Gradske uprave Grada Požarevca

Gradska uprava Grada Požarevca (dalje u tekstu: "Gradska uprava") se obrazuje kao jedinstven organ koji vrši izvorne poslove Grada Požarevca (dalje u tekstu: "Grad") utvrđene Ustavom, zakonom i Statutom Grada Požarevca (dalje u tekstu: "Statut"), kao i zakonom poverene poslove iz okvira prava i dužnosti Republike Srbije.

Gradsku upravu čine osnovne i posebne unutrašnje organizacione jedinice (dalje u tekstu: "Organizacione jedinice").

Obrazovanje i delokrug organizacionih jedinica

Član 1

Ovom odlukom obrazuju se organizacione jedinice i određuje im se delokrug, u skladu sa zakonom.

Nadzor nad radom Gradske uprave

Član 2

Nadzor nad radom gradske uprave vrši Gradsko veće Grada Požarevca (dalje u tekstu: "Gradsko veće").

Rad Gradske uprave, preko upravnog spora, podleže i nadzoru sudova.

Odgovornost za štetu

Član 3

Za štetu koju svojim nezakonitim ili nepravilnim radom Gradska uprava učini fizičkim i pravnim licima i preduzetnicima odgovoran je Grad.

Finansiranje rada gradske uprave

Član 4

Sredstva za rad Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada, odnosno u budžetu Republike Srbije za obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom povereni Gradu.

Organizacione jedinice mogu ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njihovog delokruga.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 2. ovog člana unose se u budžet Grada.

II NAČELA DELOVANJA GRADSKE UPRAVE

Javnost rada

Član 5

Rad gradske uprave je javan.

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom i delokrugom rada, rasporedom radnog vremena i dr.

Stručnost, nepristrasnost i politička neutralnost

Član 6

Gradska uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužna je da svakome omogući jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.

Delotvornost u ostvarivanju prava stranaka

Član 7

Gradska uprava dužna je da strankama omogući brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava, obaveza i pravnih interesa.

Samostalnost i zakonitost

Član 8

Gradska uprava je samostalna u vršenju svojih poslova koje obavlja na osnovu i u okviru Ustava, Zakona, Statuta i drugih propisa i opštih akata.

Poštovanje stranaka

Član 9

Kada rešavaju u upravnom postupku i preduzimaju upravne radnje poverene zakonom, organizacione jedinice dužne su da koriste ona sredstva koja su za stranku najpovoljnija i kojima se postižu svrha i cilj zakona.

Organizacione jedinice dužne su da poštuju ličnost i dostojanstvo stranke.

III POSLOVI GRADSKE UPRAVE

Učestvovanje u planiranju i oblikovanju poslova Grada

Član 10

Organizacione jedinice učestvuju u planiranju i oblikovanju poslova grada tako što pripremaju nacrte odluka, drugih propisa i opštih akata za Skupštinu Grada Požarevca (dalje u tekstu: "Skupština grada"), Gradonačelnika Grada Požarevca (u daljem tekstu: "gradonačelnik") i Gradsko veće i predlažu im preduzimanje odgovarajućih mera.

Praćenje stanja

Član 11

Organizacione jedinice prate i utvrđuju stanje u oblastima iz svog delokruga, proučavaju posledice utvrđenog stanja i, zavisno od nadležnosti, same preduzimaju mere ili predlažu Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću (dalje u tekstu zajedno označeni kao: "Organi grada"), donošenje propisa i preduzimanje drugih mera.

Izvršavanje zakona i drugih opštih akata

Član 12

Organizacione jedinice izvršavaju zakone i druge opšte akte tako što donose, odnosno predlažu donošenje propisa, rešavaju u upravnim stvarima i preduzimaju upravne radnje kada im je to zakonom povereno, vode evidencije i izdaju javne isprave na osnovu evidencija koje vode (u daljem tekstu: izvršni poslovi).

Upravne radnje kojima se poseže u ličnu slobodu i bezbednost, integritet, imovinu i ostala ljudska prava i slobode, organizacione jedinice preduzimaju izuzetno i samo kad za to imaju neposredan osnov u zakonu.

Pravni akti Gradske uprave

Član 13

Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenje i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluke ili drugog propisa organa grada.

Naredbom se naređuje ponašanje u situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se određuje način na koji organizacione jedinice izvršavaju pojedine odredbe odluke ili drugog propisa.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim stvarima, u skladu sa zakonom, odlukama i drugim propisima.

Zaključkom se odlučuje o pitanjima procesnog karaktera u vezi sa vođenjem upravnog postupka.

Ograničenja pri donošenju propisa

Član 14

Organizacione jedinice mogu donositi propise samo ako su na to izričito ovlašćeni zakonom ili propisom Skupštine grada.

Organizacione jedinice ne mogu propisom određivati svoje i tuđe nadležnosti, niti ustanovljavati prava i obaveze fizičkim i pravnim licima koje nisu već ustanovljene zakonom, odlukom, odnosno drugim opštim aktom.

Rešavanje u upravnim stvarima

Član 15

Organizacione jedinice rešavaju i donose akte u upravnom postupku u prvom stepenu u upravnim stvarima iz nadležnosti grada.

Organizacione jedinice rešavaju u upravnim stvarima i donose upravne akte u poslovima koje republika zakonom poveri gradu.

Član 16

U postupku pred Gradskom upravom u kojem se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Poslove iz stava 1. ovog člana mogu obavljati zaposleni koji imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo.

Inspekcijski nadzor

Član 17

Inspekcijskim nadzorom ispituje se sprovođenje zakona i drugih propisa neposrednim uvidom u poslovanje i postupanje pravnih i fizičkih lica i zavisno od rezultata nadzora, inspektori izriču mere na koje su ovlašćeni zakonom.

Staranje o javnim službama

Član 18

Organizacione jedinice su dužne da se staraju da se rad javnih službi, čiji je osnivač grad, odvija prema Ustavu, zakonu i drugim propisima i da prema njima vrše poslove i preduzimaju mere na koje su ovlašćene zakonom.

Razvojni poslovi

Član 19

Organizacione jedinice podstiču i usmeravaju razvoj u oblastima iz svog delokruga prema planovima organa grada.

IV ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE

1. Osnovne organizacione jedinice

Obrazovanje odeljenja

Član 20

U Gradskoj upravi se obrazuju Odeljenja kao osnovne organizacione jedinice za obavljanje izvornih poslova grada i poslova državne uprave koji su zakonom povereni gradu.

Odeljenje obavlja poslove u jednoj ili više međusobno povezanih oblasti.

Poslovi iz delokruga odeljenja mogu se organizovati tako da se obavljaju na području jedne ili više gradskih opština.

Rukovodilac odeljenja

Član 21

Odeljenjem rukovodi rukovodilac odeljenja, koji organizuje rad odeljenja, stara se o pravilnom rasporedu poslova i izvršavanju radnih dužnosti zaposlenih, predstavlja odeljenje, donosi propise, rešenja u upravnim i drugim pojedinačnim stvarima i odlučuje o drugim pitanjima iz delokruga odeljenja.

Rukovodilac odeljenja je odgovoran načelniku Gradske uprave i gradonačelniku za rad i zakonito i blagovremeno obavljanje poslova odeljenja.

Uže organizacione jedinice u sastavu odeljenja

Član 22

Odeljenje može imati uže organizacione jedinice odsek, a unutar odseka grupe.

Odsek se obrazuje da bi vršio međusobno srodne poslove koji zahtevaju naporednu povezanost i organizacionu posebnost.

Grupa se obrazuje radi obavljanja manje grupe srodnih poslova koji predstavljaju posebno područje rada.

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, realizacije politike za mlade, mogu se unutar osnovne organizacione jedinice obrazovati kancelarije.

2. Posebne organizacione jedinice

Obrazovanje posebne organizacione jedinice

Član 23

Posebna organizaciona jedinica obrazuje se za poslove koji traže primenu posebnih metoda i znanja i sa njima povezane izvršne poslove, a istovremeno po svojoj prirodi ili obimu zahtevaju veću samostalnost od one koju imaju osnovne organizacione jedinice.

Vrste posebnih organizacionih jedinica

Član 24

Posebne organizacione jedinice obrazuju se kao Kabinet gradonačelnika, Kabinet predsednika Skupštine grada, komunalna policija i stručne službe.

Načelnik Komunalne policije

Član 25

Komunalnom policijom rukovodi načelnik Komunalne policije, koji za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave i gradonačelniku.

Zamenik načelnika Komunalne policije

Član 26

Načelnik Komunalne policije može imati zamenika, koji za svoj rad odgovara načelniku Komunalne policije i načelniku Gradske uprave.

Zamenik načelnika Komunalne policije pomaže načelniku Komunalne policije u okviru ovlašćenja koja mu on odredi i zamenjuje ga dok je odsutan ili sprečen.

Stručna služba

Obrazovanje stručne službe

Član 27

Za obavljanje stručnih i sa njima povezanih drugih poslova od značaja za rad organa grada i njihovih radnih tela obrazuju se stručne službe.

Vrste stručnih službi

Član 28

Stručne službe se obrazuju kao službe i kabineti.

Direktor službe

Član 29

Službom rukovodi direktor, koji za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave i gradonačelniku.

Zamenik direktora službe

Član 30

Direktor službe može imati zamenika, koji za svoj rad odgovara direktoru i načelniku Gradske uprave.

Zamenik direktora pomaže direktoru u okviru ovlašćenja koja mu on odredi i zamenjuje ga dok je odsutan ili sprečen.

Šef kabineta

Član 31

Kabinetom rukovodi šef kabineta.

Šef kabineta predsednika Skupštine grada za svoj rad odgovara predsedniku Skupštine grada.

Šef kabineta gradonačelnika za svoj rad odgovara gradonačelniku.

Pomoćnik šefa kabineta

Član 32

Šef kabineta ima jednog ili više pomoćnika, koji za svoj rad odgovaraju šefu kabineta.

Rukovodeći radnici

Član 33

Rukovodeći radnici u Gradskoj upravi su: rukovodioci odeljenja, njihovi zamenici, kao i šefovi užih organizacionih jedinica; načelnik Komunalne policije, njegov zamenik; i Direktori službi, njihovi zamenici, kao i šef kabineta.

Raspoređivanje

Član 34

Rukovodeći radnici u Gradskoj upravi raspoređuju se u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi u organima jedinica lokalne samouprave.

Unutrašnje organizacione jedinice

Član 35

Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi u organizacionim jedinicama mogu se obrazovati odseci i grupe i druge unutrašnje organizacione jedinice, a pojedini poslovi mogu se vršiti izvan unutrašnjih organizacionih jedinica.

Aktom iz stava 1. ovog člana u Komunalnoj policiji, za obavljanje komunalno policijskih poslova, područna organizaciona jedinica može se obrazovati za gradsku opštinu, ili više njih, ili za područje grada.

Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta

Član 36

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u Gradskoj upravi zasniva se na načelima utvrđenim zakonom.

Predlog Akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi priprema načelnik Gradske uprave, a usvaja ga Gradsko veće.

Oblasti za koje se postavljaju pomoćnici gradonačelnika

Član 37

Za obavljanje poslova pomoćnika gradonačelnika u oblasti ekonomskog razvoja u Gradskoj upravi postavlja se gradski menadžer.

U Gradskoj upravi postavljaju se pomoćnici gradonačelnika i za druge oblasti, utvrđene aktom o postavljenju.

U Gradskoj upravi može biti postavljeno najviše pet pomoćnika gradonačelnika, uključujući gradskog menadžera.

Poslovi pomoćnika gradonačelnika

Član 38

Pomoćnici gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i daju mišljenje gradonačelniku u vezi sa pitanjima koja su od značaja za ostvarivanje odgovornosti gradonačelnika u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove po nalogu gradonačelnika.

U obavljanju poslova pomoćnici gradonačelnika koriste podatke kojima raspolažu organizacione jedinice gradske uprave nadležne za odgovarajuću oblast čiji je osnivač grad.

V ORGANIZACIONE JEDINICE GRADSKE UPRAVE I NJIHOV DELOKRUG RADA

Odeljenja

Član 39

U Gradskoj upravi se obrazuju sledeća odeljenja:

1. Odeljenje za budžet i finansije;

2. Odeljenje lokalne poreske administracije;

3. Odeljenje za imovinsko-pravne poslove;

4. Odeljenje za komunalne, stambene poslove i poslove iz oblasti energetike i saobraćaja;

5. Odeljenje za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo i zaštitu životne sredine;

6. Odeljenje za inspekcijske poslove;

7. Odeljenje za društvene delatnosti;

8. Odeljenje za opštu upravu;

9. Odeljenje za poslove organa grada, upravljanje ljudskim resursima, informacione tehnologije i komunikacije;

10. Odeljenje za zajedničke poslove;

Odeljenje za budžet i finansije

Član 40

Odeljenje za budžet i finansije obavlja poslove koji se odnose na: pripremu budžeta, izvršenje budžeta, finansijsko planiranje, upravljanje gotovinskim sredstvima, kontrolu rashoda, budžetsko računovodstvo, vođenje poslovnih knjiga i usklađivanje sa glavnom knjigom trezora, i sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja, izveštavanje, poslove pripreme i izrade predloga finansijskog plana, raspodele sredstava indirektnim budžetskim korisnicima u okviru odobrenih aproprijacija, pripreme i kompletiranja dokumentacije za izvršenje finansijskog plana, izradu nacrta budžeta grada, sve jedinstvene budžetske klasifikacije uključujući i programsku; pripremu i dostavljanje korisnicima budžeta uputstvo za pripremu budžeta sa osnovnim ekonomskim smernicama, kao osnovom za izradu predloga finansijskih planova budžetskih korisnika, opisom planirane politike, procenom prihoda i primanja i rashoda i izdataka, obimom sredstava koji može da sadrži predlog finansijskog plana budžetskog korisnika, postupkom i dinamikom pripreme budžeta; staranje o poštovanju kalendara budžeta lokalne vlasti; analizu predloga finansijskih planova budžetskih korisnika i usaglašenosti sa uputstvom; pripremu dopunskog budžeta (rebalansa); izradu predloga rešenja o privremenom finansiranju; obaveštavanje budžetskih korisnika o odobrenim raspoloživim aproprijacijama; pripremu i utvrđivanje mesečne, tromesečne, i šestomesečne kvote; razmatranju zahteva za izmenu kvote; predlaganje privremene obustave izvršenja budžeta budžetskim korisnicima; prijem i razmatranje predloga Odluke izvršenja budžeta; izmenu Odluke izvršenja budžeta; razmatranje zahteva za preuzimanje obaveza; odobrenje (rešenja) o preusmeravanju aproprijacija; pripremu nacrta rešenja o odobrenju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve; otvaranju konsolidovanih računa trezora (za dinarska i devizna sredstva), podračuna dinarskih i deviznih sredstava korisnika javnih sredstava i posebnih namenskih dinarskih računa korisnicima javnih sredstava i ostalim pravnim licima i drugim subjektima koji ne pripadaju javnom sektoru i koji nisu uključeni u konsolidovani račun trezora; bliže uređivanje načina korišćenja sredstava sa podračuna KRT-a; izveštavanje o korišćenju sredstava; staranje o plasiranju slobodnih novčanih sredstava i obaveštavanje Uprave za trezor; pripremu zahteva Ministarstvu finansija za odobrenje fiskalnog deficita iznad 10% prihoda grada u tekućoj godini sa detaljnim obrazloženjem opravdanosti investicija zbog kojih nastaje prekoračenje; analizu dugoročne održivosti duga: vođenje glavne knjige trezora i ostalih poslovnih knjiga sa posebnom evidencijom za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava i pomoćnih knjiga; pripremu projekcije i praćenja priliva prihoda i izvršenje rashoda na konsolidovanom računu budžeta i upravljanje gotovinom; kontrolisanje zahteva za plaćanje i transfer sredstava i zahteva za plate; izradu periodičnih izveštaja i završnog računa konsolidovanog računa trezora; usaglašavanje poslovnih knjiga sa korisnicima budžeta, Upravom za trezor i dobavljačima; pripremu i izvršavanje plaćanja; monitoring i evaluaciju finansijskih planova po programskoj metodologiji; vođenje evidencija o osnovnim sredstvima i poslovnom prostoru; interne kontrolne postupke, poslovi koji se odnose na pripremu, izradu i donošenje godišnjeg programa poslovanja, praćenje, analiza uslova poslovanja i izveštavanje za javna, javno komunalna preduzeća i ustanove, pripremanje akata o masi zarada za javna, javno komunalna preduzeća i ustanove, posebnih i pojedinačnih ugovora za javna preduzeća, pripremanje akata o saglasnosti na nivo cena komunalno-stambenih, saobraćajnih, urbanističkih i drugih usluga javnih preduzeća čiji je osnivač grad, kao i drugi poslovi vezani za cene u komunalnim i drugim delatnostima iz nadležnosti grada. Učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje lokalne poreske administracije

Član 41

Odeljenje lokalne poreske administracije obavlja poslove koji se odnose na: poslove lokalne poreske administracije, poslove vođenja prvostepenog postupka, utvrđivanja izvornih prihoda Grada, poslove kancelarijske i terenske kontrole i naplate izvornih prihoda Grada, poslove pokretanja i vođenja prvostepenog prekršajnog postupka za učinjene poreske prekršaje iz oblasti izvornih prihoda, poslove vođenja knjigovodstva izvornih prihoda Grada, prijem, obradu, kontrolu i unos podataka iz poreskih prijava; donošenje rešenja o utvrđivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje; evidentiranje utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu lokalne poreske administracije, u skladu sa propisima; knjiženje izvršenih uplata po osnovu lokalnih javnih prihoda; kancelarijske i terenske poreske kontrole zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze koje se utvrđuju rešenjem lokalne poreske administracije; obezbeđenje naplate poreske obaveze; poslove redovne i prinudne naplate, odlaganja plaćanja poreskog duga; pokretanje postupka stečaja; podnošenje zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka; dostavljanje izveštaja sa dokazima Poreskoj policiji, kada postoje osnovi sumnje da je izvršeno poresko krivično delo; poslove prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika; vođenje ponovnog postupka po poništenim upravnim aktima; pružanje pravne pomoći nadležnim organizacionim jedinicama Poreske uprave i drugim organizacionim jedinicama lokalne poreske administracije; vođenje jedinstvenog poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode; primenu jedinstvenih standarda, definicija, klasifikacija i nomenklatura kodiranja podataka i tehniku obrade u skladu sa jedinstvenim informacionim sistemom za lokalne javne prihode; pripremu metodoloških uputstava za jednoobraznu primenu propisa iz oblasti lokalnih javnih prihoda; davanje informacija o poreskim propisima iz kojih proizilazi poreska obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda; izdavanje uverenja i potvrda i izveštavanje lokalne samouprave i Poreske uprave u vezi sa lokalnim javnim prihodima; pripremu nacrta akata kojim se utvrđuju stope izvornih prihoda, kao i način i merila za određivanje visine lokalnih taksi i naknada i drugih izvornih lokalnih prihoda; pripremu simulacije i modela po pojedinim grupama obveznika na osnovu predloženog nacrta; vrši pripremanje i izradu nacrta propisa iz oblasti ostvarivanja izvornih javnih prihoda budžeta Grada, organizovanje javne rasprave i druge oblike učešća javnosti u postupku pripreme nacrta akata lokalnih izvornih prihoda, učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za imovinsko-pravne poslove

Član 42

Odeljenje za imovinsko-pravne poslove obavlja poslove koji se odnose na: postupak konverzije zemljišta; utvrđivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta; eksproprijaciju; administrativni prenos nepokretnosti; zaključenje sporazuma o naknadi za eksproprisanu nepokretnost, uvođenja u posed u postupcima eksproprijacije i administrativnog prenosa, deeksproprijaciju; poslove iz oblasti komasacije, poslovi iz oblasti vraćanja oduzetog zemljišta, poslove iz oblasti stambenog i poslovnog prostora, poslovi koji se odnose na objekte u javnoj svojini grada i to evidencija i popis, pribavljanje dokumentacije podobne za upis prava svojine grada, odnosno upis prava korišćenja na objektima, pribavljanje dokumentacije za ozakonjenje objekata na kojima će se Grad Požarevac upisati kao nosilac prava javne svojine, praćenje rešenja i ostalih odluka vezanih za pravni status nepokretnosti kao i preduzimanje mera radi eventualnog ulaganja pravnih lekova na iste, raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini (davanje stvari na korišćenje; davanje stvari u zakup; prenos prava javne svojine na drugog nosioca javne svojine (sa naknadom ili bez naknade), uključujući i razmenu; otuđenje nepokretnosti javnim oglašavanjem i neposrednom pogodbom; zasnivanje hipoteke na nepokretnostima; ulaganje u kapital; pokretanje postupka rušenja objekata u javnoj svojini grada; sprovođenje mera za zaštitu stvari u javnoj svojini grada u saradnji sa Gradskim pravobranilaštvom; otuđenje i zalaganje pokretne stvari; pripremu nacrta rešenja, ugovora i aneksa ugovora o otkupu i zakupu stanova u javnoj svojini; pokretanje postupaka za otkaz ugovora o zakupu i raskid ugovora o otkupu stana u javnoj svojini; prenos prava zakupa i zamene stanova, praćenje izvršavanja ugovornih obaveza po osnovu zakupa i otkupa na rate i proveru zakonitog utvrđivanja otkupne cene stana i revalorizacije podnošenje zahteva za upis hipoteke u postupku otkupa stana na rate do njegove isplate u celini; vođenje evidencije o stanovima datim u zakup, o otkupljenim stanovima i stanovima u postupku otkupa na rate i evidenciju o zaključenim ugovorima i aneksima ugovora; kontrolu korišćenja stambenog prostora kojim raspolaže grad i građevinsko stanje stanova i stambenih zgrada; evidentiranje građevinskog zemljišta, poslove upisa javne svojine, pokretanje postupka iseljenja bespravnih korisnika stanova useljenih lica, evidentiranje skupštine zgrada na teritoriji lokalne samouprave i izdavanja uverenja/obaveštenja o obrazovanju skupštine zgrada i izboru predsednika, poslove evidentiranje imovine grada, utvrđivanje i pristanak prava korišćenja gradskog građevinskog zemljišta, uspostavljanje režima svojine, davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini; poslovi prestanka prava svojine, pribavljanje neizgrađenog zemljišta u javnu svojinu, upravljanje poslovnim prostorom čiji je nosilac prava javne svojine grad, vođenje evidencije, davanje u zakup, kontrola korišćenja poslovnog prostora, davanje saglasnosti zakupcu za izvođenje radova koji imaju karakter tekućeg i investicionog održavanja na zakupljenoj nepokretnosti i priznanje troškova investicionog održavanja poslovnog prostora, preduzimanje pravnih radnji za potrebe sudskih i drugih postupaka, saradnja sa nadležnim inspekcijskim službama, učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za komunalne, stambene poslove i poslove iz oblasti energetike i saobraćaja

Član 43

Odeljenje za komunalne, stambene poslove i poslove iz oblasti energetike i saobraćaja obavlja poslove koji se odnose na: praćenje i obezbeđivanje uslova za pružanje usluga u oblasti komunalnih delatnosti; stručne i tehničko-tehnološke poslove u vezi sa upravljanjem komunalnim otpadom; praćenje i unapređenje funkcionisanja javnih komunalnih preduzeća i komunalnih delatnosti; realizaciju projekata i inicijativa sa ciljem modernizacije rada javnih komunalnih preduzeća i poboljšanja komunalne infrastrukture; izradu nacrta opštih i drugih pravnih akata iz delokruga Odeljenja (Strategija, Odluka, Ugovora, Rešenja i dr.); praćenje rada preduzeća koja obavljaju poslove iz oblasti komunalnih delatnosti; izrada nacrta akata u vezi sa utvrđivanjem cena komunalnih proizvoda i usluga; sprovođenje osnovnih načela energetske politike, definisanja strategije i planova razvoja energetike na lokalnom nivou; propisivanje uslova i načina snabdevanja toplotnom energijom sa pravilima rada distributivne mreže za toplotnu energiju i tarifni sistem za određivanje cene toplotne energije, kao i druge poslove iz oblasti energetike; regulisanje i upravljanje saobraćajem i tehničko regulisanje saobraćaja; poslovi u vezi sa održavanjem puteva i saobraćajnica u skladu sa zakonom; poslove označavanja naziva naseljenih mesta, ulica i trgova na delu teritorije grada; javni gradski i prigradski saobraćaj, planiranje kapaciteta mreža linija, upravljanje kvalitetom u sistemu javnog prevoza putnika, bezbednost saobraćaja i taksi prevoz; izdaju dozvole za vršenje istovara i utovara robe iz motornih vozila; izdavanje rešenja za postavljanje manjih montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene postavljanje (kiosci, bašte ugostiteljskih objekata, tezge, mobilijar i drugi manji montažni objekti); poslove vezane za uređenje zelenila; staranje o održavanju stambenih zgrada i bezbednosti njihovog korišćenja; restauraciju fasada zgrada koje su utvrđene za kulturna dobra, u skladu sa zakonom; planiranje i razvoj energetike na teritoriji grada, sprovođenje mera, energetske efikasnosti, saradnju sa nadležnim ministrastvom radi sprovođenja Akcionog plana za energetsku efikasnost u Republici Srbiji, građevinske poslove u vezi praćenja i uređenja građevinskog zemljišta, saradnju sa nadležnim komunalnim i javnim preduzećima, inspekcijskim službama i drugim nadležnim institucijama, pripremu akata za gradsko veće i skupštinu grada iz svog delokruga, učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo i zaštitu životne sredine

Član 44

Odeljenje za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo i zaštitu životne sredine obavlja poslove koji se odnose na: izradu, donošenje, evidentiranje, objavljivanje i čuvanje dokumenata prostornog i urbanističkog planiranja: obrađuje i priprema analize i inicijative za izradu planova, pribavlja uslove i saglasnosti za potrebe izrade planova, pregleda i proverava materijal za rani javni uvid i nacrte planova u toku izrade, organizuje i sprovodi javne prezentacije i javne uvide planskih dokumenata, koordinira rad sa nadležnim ministarstvom i drugim organima, priprema odluke o izradi i donošenju planskih dokumenata, donosi rešenja o strateškoj proceni uticaja na životnu sredinu, dostavlja planske dokumente i druge potrebne podatke za Centralni registar planskih dokumenata, informacionog sistema o stanju u prostoru i lokalnog informacionog sistema, učestvuje u radu Komisije za planove Grada Požarevca, objavljuje doneta planska dokumenta i potvrđene urbanističke projekte na internet stranici; potvrđivanje urbanističko-tehničkih dokumenata; potvrđivanje projekta parcelacije i preparcelacije; sprovođenje postupka potvrđivanja urbanističkih projekata; izdaje informacije o lokaciji; sprovođenje objedinjene procedure: izdavanje i izmena lokacijskih uslova, izdavanje i izmena građevinske dozvole; izdavanje rešenja o odobrenju za izvođenje radova; izdavanje privremene građevinske dozvole; izdavanje upotrebne dozvole i dostava upotrebne dozvole organu nadležnom za poslove državnog premera i katastra; potvrđivanje prijave radova; potvrđivanje prijema izjave o završetku izrade temelja; obaveštavanje građevinske inspekcije o prijemu izjave o završetku objekta u konstruktivnom smislu; podnošenje zahteva za davanje saglasnosti na tehničku dokumentaciju u pogledu mera zaštite od požara; podnošenje zahteva za priključenje objekta na komunalnu infrastrukturu; vodi registar objedinjene procedure na nivou Grada kao i omogućava dostupnost podataka i saradnje sa Centralnim registrom objedinjenih procedura; podnošenje prijave za privredni prestup i prekršajne prijave protiv imaoca javnih ovlašćenja i odgovornog lica imaoca javnih ovlašćenja; ozakonjenje objekata: izdaje rešenja o ozakonjenju objekata, dostavlja pravnosnažno rešenje o ozakonjenju objekta i elaborat geodetskih radova organu nadležnom za poslove državnog premera i katastra, vodi službenu evidenciju o izdatim rešenjima o ozakonjenju i spisak izdatih rešenja objavljuje u elektronskom obliku putem interneta; druge poslove vezane za sprovođenje planskih dokumenata i poslove izgradnje i uređenja; vršenje nadzor nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata, standarda, tehničkih normativa i normi kvaliteta, kojima se regulišu projektovanje, građenje i rekonstrukcija objekata (visokogradnja, niskogradnja i dr.), izvođenje pojedinih građevinskih radova na tim objektima i građenje objekata na propisan način; oblast zaštite životne sredine gde obavlja izvorne i poverene poslove zaštite i unapređenja životne sredine koji se odnose na: zaštitu i očuvanje prirodnih resursa, javnih i zaštićenih prirodnih dobara; korišćenje obnovljivih i alternativnih izvora energije; zaštitu vazduha, zaštitu od buke i od nejonizujućih zračenja; procenu uticaja planova, programa i projekata na životnu sredinu, integrisano sprečavanje i kontrolu zagađivanja životne sredine; postupanje sa hemikalijama, upravljanje otpadom, upravljanje vodama, na sledeći način: u oblasti monitoringa i zaštite životne sredine obavlja stručne poslove koji se odnose na: praćenje kvaliteta životne sredine i uticaja zagađujućih materija i energije na životnu sredinu, vođenje i ažuriranje lokalnog registra izvora zagađivanja; suzbijanje štetnih organizama, prevenciju i zaštitu od udesa; izveštavanje, pripremu i objavljivanje podataka, izveštaja i informacija o stanju životne sredine i sprovedenim aktivnostima, uspostavljanje i održavanje informacionog sistema životne sredine Grada Požarevca; u oblasti strateškog planiranja i upravljanja resursima obavlja stručne poslove koji se odnose na: izradu planova, programa i projekata u oblasti zaštite, očuvanja i racionalnog korišćenja prirodnih resursa (petrogeotermalnih, podzemnih voda) i dobara, upotrebe obnovljivih i alternativnih izvora energije; izradu, koordinaciju sprovođenja, praćenje i izveštavanje oko realizacije programa zaštite životne sredine i akcionog plana, izradu ili učešće u izradi akcionih i sanacionih planova i projekata, planova poboljšanja kvaliteta životne sredine, zaštitu prirodnih vrednosti, javnih i zaštićenih prirodnih dobara; u oblasti upravljanja zaštitom životne sredine obavlja upravne, studijsko-analitičke i druge stručne poslove koji se odnose na: praćenje i primenu zakona i drugih propisa u oblasti zaštite prirode i životne sredine; poverene poslove sprovođenja postupaka utvrđivanja uslova i mera zaštite životne sredine za potrebe planiranja i uređenja prostora i izgradnju objekata, procenu uticaja planova, programa i projekata na životnu sredinu, izdavanje integrisanih dozvola za rad postrojenja i obavljanja aktivnosti, izdavanja dozvola za upravljanje otpadom, dozvola za obavljanje delatnosti prometa naročito opasnih hemikalija, dozvola za rad stacionarnih izvora zagađivanja vazduha, kao i u drugim oblastima koje Republika poveri gradu kao što je izdavanje vodnih akata, vođenje katastra i evidencije prijava o izvršenim inženjerskogeološkim-geotehničkim istraživanjima za potrebe prostornog i urbanističkog planiranja, projektovanja i izgradnje objekata, geološkim istraživanjima geotermalnih resursa; obavlja pravne i ekonomske poslove koji se odnose na: praćenje i primenu zakona i drugih propisa u oblasti zaštite prirode, prirodnih resursa i životne sredine, budžetskog sistema i finansiranja lokalne samouprave; izradu propisa, upravnih i drugih akata; planiranje, pripremu i učestvovanje u sprovođenju javnih nabavki dobara, usluga i izvođenja radova; učestvovanje u izradi budžeta Grada Požarevca, odnosno godišnjeg finansijskog plana u okviru budžetskih aproprijacija i budžetskog fonda za zaštitu životne sredine; planiranje, pripremu i izradu programa korišćenja sredstava budžetskog fonda za zaštitu životne sredine; praćenje utroška sredstava od naknade za korišćenje mineralnih sirovina. Obavlja poslove energetske efikasnosti u skladu sa važećim propisima, učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za inspekcijske poslove

Član 45

Odeljenje za inspekcijske poslove obavlja poslove koji se odnose na: poslove inspekcijskog nadzora nad primenom zakona i propisa donetih na osnovu zakona iz oblasti komunalne delatnosti, zaštite životne sredine, turizma, puteva i prevoza putnika u javnom saobraćaju, kao i poslove nadzora nad realizacijom programa preduzeća koji se bave održavanjem komunalne higijene javno prometnih površina i javnih zelenih površina, inspekcijski nadzor nad izvršavanjem odredaba zakona i podzakonskih akata iz oblasti obrazovanja i vaspitanja i sporta. Praćenje stanja, predlaganje mera i nadzorom nad primenom zakona i podzakonskih akata iz oblasti zaštite životne sredine, postupanja sa otpadnim materijama, zaštiti od nejonizujućih zračenja, zaštiti prirode, zaštiti od buke u životnoj sredini, postupanju sa hemikalijama, upravljanju otpadom i o proceni uticaja na životnu sredinu; donošenje rešenja i nalaganje mere i praćenje njihovog sprovođenja; praćenje stanja, predlaganja mera i inspekcijskog nadzora nad zakonitošću rada pravnih lica koje obavljaju komunalnu delatnost i postupanje preduzetnika, pravnih lica i građana, u pogledu pridržavanja zakona, drugih propisa i opštih akata; nadzor u oblasti uređivanja i održavanja objekata i javnih površina; javnu higijenu, uređenje Grada, javnih zelenih površina, javne rasvete, snabdevanje naselja vodom i odvođenja otpadnih voda, snabdevanje toplotnom energijom, iznošenje i deponovanje smeća, sahranjivanje, groblja, kafilerije, dimničarske usluge, delatnosti pijaca, čistoću javnih površina, raskopavanje ulica i drugih javnih površina i druge poslove komunalne higijene; praćenje stanja, predlaganje mere i inspekcijski nadzor nad izvršavanjem zakona i drugih propisa na održavanju, zaštiti, izgradnji i rekonstrukciji lokalnih i nekategorisanih puteva; nadzor nad primenom opštinskih odluka u kojima se reguliše saobraćaj i saobraćajna signalizacija, nadzor nad vršenjem istovara i utovara robe iz motornih vozila; praćenje stanja, predlaganje mera i inspekcijski nadzor nad zakonitošću u obavljanju drumskog lokalnog prevoza i to: vanlinijskog prevoza putnika, linijskog i vanlinijskog prevoza stvari, prevoza za sopstvene potrebe lica i stvari i auto-taksi prevoza; praćenje stanja, predlaganje mera i inspekcijskog nadzora nad radom ustanova u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja; praćenje stanja, predlaganje mera i inspekcijskog nadzor nad radom ustanova u oblasti sporta; praćenje stanja, predlaganje mera i nadzor nad primenom zakona i podzakonskih akata iz oblasti trgovine kao povereni posao van prodajnog objekta, osim daljinske trgovine; izvršenje izvršnih ili konačnih rešenja iz delokruga Gradske uprave; saradnju sa drugim organima i organizacijama radi međusobnog obaveštavanja, razmene podataka, pružanja pomoći i zajedničkih mera i radnji od značaja za inspekcijski nadzor, u cilju efikasnijeg obavljanja poslova; pružanje stručne pomoći, pripremu dokumentacije, izradu i ažuriranje procene ugroženosti i planova zaštite i spasavanja koji obuhvataju preventivne mere zaštite kojima se sprečavaju elementarne nepogode ili ublažava njihovo dejstvo; mere zaštite i spasavanja u slučaju neposredne opasnosti od elementarnih nepogoda, mere ublažavanja i otklanjanja neposrednih posledica, organizaciju civilne zaštite, uspostavljanje integrisanog sistema zaštite i spasavanja koji bi objedinili sve preventivne i operativne mere zaštite života i imovine građana; preduzimanje mera i praćenje realizacije mera iz planova odbrane i planova za vanredne situacije, posebno u delu preduzimanja preventivnih mera i procene rizika; sagledavanje posledica šteta nastalih elementarnom nepogodom i drugim vanrednim događajima; obavljanje stručnih i administrativnih poslova za potrebe Gradskog štaba za vanredne situacije i jedinica civilne zaštite, priprema planova za odbranu i ostvarivanje odbrambenih interesa u uslovima ratnog i vanrednog stanja na teritoriji Grada,, učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za društvene delatnosti

Član 46

Odeljenje za društvene delatnosti obavlja poslove koji se odnose na; praćenje rada ustanova u društvenim delatnostima u kojima je osnivač Grad i obezbeđivanje uslova za funkcionisanje i razvoj u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja, kulture, omladine i sporta, dečije i socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite, javnog zdravlja i primarne zdravstvene zaštite; zaštita prava pacijenata; zaštitu i pomoć interno raseljenim i izbeglim licima, zaštitu i pomoć starima i romskoj populaciji; upravne, planske, analitičke i druge stručne poslove iz ovih oblasti; praćenje stanja i ostvarivanje programa rada i razvoja ustanova; predlaganje mera u cilju sprovođenja utvrđene politike u ovim oblastima; praćenje sprovođenja propisa; predlaganje odluke o mreži ustanova dečije i socijalne zaštite, osnovnog i srednjeg obrazovanja; donošenje programa mera i aktivnosti na unapređenju kvaliteta i razvoj oblika i usluga socijalne zaštite, u oblasti učeničkog i studentskog standarda; utvrđivanje prava na studentske stipendije i regresiranje školarine i drugih troškova talentovane dece; pripremu predloge opštih i drugih akata, izveštaja i analiza za potrebe organa Grada; finansijsku podršku porodici sa decom; vođenje upravnog postupka o pravu na dodatak na decu, roditeljski dodatak, naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta, odsustva sa rada posebne nege deteta, naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja, decu ometenu u razvoju; priprema dokumentacije za isplatu priznatih prava; stvaranje uslova za obezbeđenje ličnog pratioca deci sa smetnjama, odlučivanje u prvom stepenu o priznavanju zakonom određenih prava borcima, vojnim invalidima i porodicama palih boraca; utvrđivanje kategorije korisnika koji plaćaju subvencionisanu cenu komunalnih usluga; sprovođenje aktivnosti koje se odnose na sportske organizacije, udruženja, klubove i saveze iz oblasti sporta, sprovođenje konkursa za finansiranje ili sufinansiranje programa/projekata udruženja koja su od javnog interesa za Grad Požarevac iz oblasti dečije, socijalne zaštite, osoba sa invaliditetom, kulture, informisanja, crkava i verskih zajednica, studentskih stipendija, konkursa za realizaciju lokalnog akcionog plana za unapređenje položaja starih lica i za realizaciju lokalnog akcionog plana za unapređenje položaja Roma, učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za opštu upravu

Član 47

Odeljenje za opštu upravu obavlja poslove koji se odnose na: unapređenje organizacije rada i modernizaciju Gradske uprave, utvrđuje strategiju razvoja, uređenje i unapređen sistema Gradske uprave, analizu i racionalizaciju njene strukture i pojednostavljenje administrativnih procedura korišćenjem savremenih metoda i tehnologija; pripremu nacrta Odluke o Gradskoj upravi, uređenje poslove prijemne kancelarije, pisarnice, arhive i dostavne službe; kontrole nad primenom propisa o kancelarijskom poslovanju u Gradskoj upravi, poslove overe potpisa, prepisa i rukopisa, lični status građana, matičarske poslove-vođenje matičnih knjiga i knjiga državljana, rešavanje u prvostepenom upravnom postupku u oblasti matičnih knjiga i ličnih stanja građana; normativno-pravne poslove, poslove Kancelarije za brze odgovore, kao i poslove uslužnog centra; kontrolu nad primenom propisa o kancelarijskom poslovanju u gradskoj upravi; vođenje opšteg biračkog spiska; stručne i administrativne poslove za izbore i referendume; praćenje rada i pružanje pomoći mesnim zajednicama; poslove mesnih kancelarija; saradnju sa organizacijama civilnog društva; pripremne radnje za sprovođenje popisa i druge poslove u skladu sa propisima kojima se uređuje ova oblast; uvođenje i primena standarda i principa rodne ravnopravnosti, učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za poslove organa grada, upravljanje ljudskim resursima, informacione tehnologije i komunikacije

Član 48

Odeljenje za poslove organa grada, upravljanje ljudskim resursima, informacione tehnologije i komunikacije obavlja poslove koji se odnose na: stručne i administrativno-tehničke poslove vezane za održavanje sednica Skupštine grada; rad gradonačelnika i sednica Gradskog veća i njihovih radnih tela; obradu i čuvanje izvornih akata o radu organa Grada; stručne poslove koji se odnose na predstavke i predloge građana; postupanja po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja; uređenje i izdavanje službenog glasnika grada; praćenje propisa i izveštavanje organa grada; koordinaciju, pripremu i ažuriranje informacija za potrebe internet prezentacije Grada; obavlja poslove koji su vezani za kadrovska pitanja, socijalnu i zdravstvenu zaštitu zaposlenih i saradnju s drugim organima, stručne poslove u postupku zapošljavanja i izbora kandidata, pripremu predloga Kadrovskog plana, organizaciju stručnog usavršavanja službenika, procenu efekata sprovedenih obuka, analizu potreba za obukom i dodatnim obrazovanjem svakog službenika, pripremu predloga godišnjeg Programa stručnog usavršavanja službenika i predloga finansijskog plana za izvršavanje godišnjeg Programa stručnog usavršavanja, analizu rezultata i praćenje efekata ocenjivanja službenika, vođenje kadrovske evidencije i personalnog dosijea zaposlenih, kao i ostale poslove od značaja za karijerni razvoj službenika; pripremu informacija i zvaničnih saopštenja, unapređenje primene informacionih tehnologija, održavanje i razvoj računarske i komunikacione mreže, administriranje baze podataka, održavanje i razvoj aplikativnog softvera; organizaciju i obuku zaposlenih u Gradskoj upravi i javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač Grad; saradnju sa Republičkim geodetskim zavodom i drugim republičkim organima i organizacijama, kao i javnim preduzećima, sa teritorije Grada, čiji je osnivač Grad, odnosno Republika u uspostavljanju uslova za razvoj i održavanje geografskog informacionog sistema (GIS-a) koji sadrži prostorne podatke i informacije od značaja za razvoj Grada i privrede na teritoriji Grada, kao i pristup tim podacima; koordinaciju aktivnosti na razvoju i uspostavljanju Teritorijalnog informacionog sistema (TIS-a), učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za zajedničke poslove

Član 49

Odeljenje za zajedničke poslove obavlja poslove koji se odnose na: korišćenje birotehničkih i drugih sredstava opreme; korišćenje, održavanje i obezbeđenje zgrade i službenih prostorija; praćenje i kontrolu primene mera za bezbednost i zdravlje zaposlenih i stvara uslove za bezbedan i zdrav rad zaposlenih; obezbeđivanje prevoza motornim vozilima sa i bez vozača i staranja o njihovom održavanju; održavanje čistoće poslovnih prostorija; operativne poslove umnožavanja materijala i daktilografske poslove; organizaciju rada dostavne službe; administrativno tehničke poslove nabavke materijala, sitnog inventara i osnovnih sredstava; kao i druge servisne poslove za potrebe organa Grada.

Posebne organizacione jedinice

Član 50

Posebne organizacione jedinice u Gradskoj upravi jesu:

1. Kabinet gradonačelnika;

2. Kabinet predsednika Skupštine grada;

3. Komunalna policija;

4. Služba za lokalno-ekonomski razvoj, privredu, poljoprivredu, investicije i stanovanje;

5. Služba za javne nabavke.

Kabinet gradonačelnika

Član 51

Kabinet gradonačelnika obavlja poslove iz nadležnosti gradonačelnika koji se odnose na predstavljanje i zastupanje grada u odnosu na pravna i fizička lica u zemlji i inostranstvu, udruživanje, saradnju i koordinaciju rada grada sa drugim opštinama, gradovima, državnim organima, organizacijama i drugim subjektima u zemlji i inostranstvu,

Kabinet gradonačelnika vrši organizovanje protokola povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija, organizovanje protokola povodom dodeljivanja javnih priznanja grada, manifestacija od značaja za grad i drugih protokolarnih poslova za potrebe organa grada, korespodenciju i prevođenje sa stranih jezika i na strane jezike za potrebe organa grada.

U Kabinetu gradonačelnika obavljaju se poslovi pripreme radnih i drugih sastanaka, poslovi praćenja aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza, poslovi izrade akata u vezi dodele nagrada i priznanja, poslovi prijema stranaka koje se neposredno obraćaju gradonačelniku i rešavanje po njihovim predstavkama, pritužbama, zahtevima i molbama, poslovi tehničkog sekretara gradonačelnika, obrada i sređivanje akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti gradonačelnika, kao i drugi poslovi vezani za ostvarivanje nadležnosti gradonačelnika. U Kabinetu gradonačelnika obavljaju se poslovi ostvarivanja saradnje sa sredstvima javnog informisanja, organizacija konferencija za štampu, kao i ostali poslovi vezani za odnose s javnošću.

Kabinet predsednika Skupštine grada

Član 52

Kabinet predsednika Skupštine obavlja stručne, savetodavne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za ostvarivanje nadležnosti i ovlašćenja predsednika i zamenika predsednika Skupštine Grada Požarevca, koji se odnose na: predstavljanje Skupštine grada u odnosima prema pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu; koordinaciju rada u saradnji sa gradskim mesnim zajednicama, gradovima i opštinama u Srbiji, okruzima i nadležnim republičkim organima; pripremu za radne i druge sastanke predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada; praćenje aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza od strane Skupštine grada; koordiniranje aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada Skupštine grada; prijem stranaka koje se neposredno obraćaju predsedniku i zameniku predsednika Skupštine grada; raspoređivanje akata i predmeta koji se odnose na predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada; i sređivanje dokumentacije vezane za aktivnosti predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada.

Komunalna policija

Član 53

Komunalna policija obavlja poslove koji se odnose na: održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda na teritoriji Grada od značaja za komunalnu delatnost u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom, odvođenja otpadnih i atmosferskih voda, javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada, lokalnih puteva i ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije, parkiranja, prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, auto-taksi prevoza, postavljanja privremenih poslovnih objekata, protivpožarne zaštite, zaštite od buke u životnoj sredini, kontrole radnog vremena subjekata nadzora, održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata; kontrolu nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada; pružanje podrške sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu; pružanje pomoći asistencije nadležnim organima grada, odnosno gradska opština, preduzećima, organizacijama i ustanovama u sprovođenju njihovih izvršnih odluka; preduzimanje hitnih mera zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti grada, učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica elementarnih i drugih nepogoda; pripremu i izradu nacrta propisa i akata iz okvira svog delokruga; izricanje mera za otklanjanje nepravilnosti u skladu sa zakonom propisanim ovlašćenjima; izdaje prekršajne naloge; podnosi zahteve za pokretanje prekršajnog postupka, prijave za učinjeno krivično delo i druge prijave; obaveštava druge organe o utvrđenim nepravilnostima iz njihove nadležnosti; održavanje javnog reda i mira u skladu sa zakonom utvrđenim delokrugom, kao i druge poslove iz svog delokruga.

Služba za lokalno-ekonomski razvoj, privredu, poljoprivredu, investicije i stanovanje

Član 54

Služba za lokalno-ekonomski razvoj, privredu, poljoprivredu, investicije i stanovanje obavlja poslove koji se odnose na: praćenje i obazbeđivanje uslova za razvoj i sprovođenje politike iz oblasti ekonomskog razvoja, privrede, poljoprivrede i vodoprivrede; realizacije razvojnih projekata od interesa za grad; promociju investicionih potencijala grada; unapređenje i razvoj instrumenata lokalne razvojne politike kojima se podstiče privlačenje ulaganja; praćenje postojećih ulaganja i njihovo proširenje, broj i ukupnu vrednost ulaganja i kvaliteta ulagača; primenu standarda povoljnog poslovnog okruženja i predlaganje odluka o merama za podsticanje konkurentnosti grada u privlačenju ulaganja; upravne i stručne poslove u oblasti privrede; podsticanje i staranje o razvoju turizma, starih zanata, poljoprivrede i ostalih privrednih grana; poslove kategorizacije turističkih objekata u skladu sa Zakonom; promenu namene poljoprivrednog u građevinsko zemljište; pružanje stručne i tehničke podrške za izradu godišnjeg programa razvoja poljoprivrede i ruralnog razvoja; pružanje stručne i tehničke podrške za izradu godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta i davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta; opšte i operativne planove od elementarnih nepogoda; informisanje individualnih poljoprivrednih proizvođača i registrovanih poljoprivrednih gazdinstava o aktuelnostima vezanim za poljoprivredu; utvrđivanje vodoprivrednih uslova, izdavanje vodoprivredne saglasnosti i vodoprivredne dozvole za objekte i radove u skladu sa zakonskim ovlašćenjima grada; podsticanje preduzetništva, malih i srednjih preduzeća u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada; pružanje informacija i tehničke pomoći pravnim licima pri realizaciji projekata, državnih subvencija i kredita; obavljanje administrativnih poslova za Agenciju za privredne registre i pružanje pomoći lokalnim privrednicima u registraciji i preregistraciji svojih firmi; stvaranje baze podataka, praćenju, analiziranju i davanju izveštaja o stanju i kretanju privrednih aktivnosti na teritoriji grada; saradnju i komunikaciju sa republičkim i drugim institucijama koje se bave unapređenjem ekonomskog razvoja i privlačenjem investicija; predstavljanje grada na regionalnom, državnom i međunarodnom nivou u aktivnostima vezanim za lokalni ekonomski razvoj; saradnju sa Nacionalnom službom za zapošljavanje (NSZ) u realizaciji mera aktivne politike zapošljavanja; saradnju sa međunarodnim organizacijama i donatorima i pronalaženju mogućnosti za finansiranje razvojnih programa; pripremu, upravljanje i realizaciju razvojnih projekata i kapitalnih investicija u oblasti javne infrastrukture; učešće u izradi i realizaciji projekata privatnog i javnog partnerstva i koncesija; upravne, administrativne i stručno-tehničke poslove za potrebe organa grada; pripremu nacrta odluka i drugih opštih akata iz svog delokruga; izradu strateških i planskih akata i programa razvoja; predlaganje stimulativnih mera za otvaranje novih MSP i privlačenje stranih investicija; obavljanje stručnih poslova za potrebe skupštinskih saveta, komisija i fondova iz oblasti poljoprivrede; planiranje investicija, upravljanja projektima, projektovanje, praćenje realizacije budžeta za investicije, vrši poslove u vezi realizacije investicija koje se finansiraju iz: budžeta Grada Požarevca, primanja na osnovu zaduživanja i donacija, kao i poslove u vezi realizacije investicionih projekata koji se finansiraju po osnovu finansijskih ugovora o kreditima i donacijama sa međunarodnim finansijskim institucijama, i po osnovu drugih prihoda i primanja utvrđenih zakonskim propisima i Statutom Grada Požarevca, a odnose se na izradu tehničke dokumentacije, vršenje kontrole tehničke dokumentacije; vršenje tehničkog pregleda; konsultantske i druge usluge) i specifikaciju za radove (izgradnja, dogradnja, rekonstrukcija, adaptacija, sanacija i drugi radovi na objektima, na kojima je Grad Požarevac investitor), za koje služba za javne nabavke sprovodi postupak javne nabavke; preduzimanje aktivnosti u vezi rekonstrukcije, održavanja, zaštite i korišćenja i upravljanja opštinskim putevima, ulicama u naselju i nekategorisanim putevima, kao i aktivnosti u vezi izvođenja radova radi obezbeđivanja osnovnih životnih uslova u slučajevima elementarnih nepogoda ili tehničko-tehnoloških nesreća čije posledice ugrožavaju živote ili zdravlje ljudi ili životni sredinu u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita od takvih nepogoda(hitne intervencije) na objektima u nadležnosti Grada Požarevca; poslove u vezi obezbeđivanja - prikupljanja informacija o lokaciji, lokacijskih dozvola, građevinskih dozvola, prijava radova i upotrebnih dozvola, prati realizaciju ugovorenih poslova sa stanovišta obima, kvaliteta i dinamike; vrši praćenje i evidenciju finansijskih obaveza u okviru realizacije svih investicionih programa, obavlja i druge neophodne poslove u vezi sa realizacijom javnih nabavki.

Služba za javne nabavke

Član 55

Služba za javne nabavke obavlja poslove koji se odnose na: istraživanje tržišta i efikasno planiranje nabavki; pripremu plana nabavki za korisnike budžetskih sredstava za koje sprovodi postupke javnih nabavki u saradnji sa drugim službama; obezbeđivanje uslova za ekonomičnu, efikasnu i transparentnu upotrebu javnih sredstava i podsticanja konkurentnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki; sprovođenje postupaka javnih nabavki po proceduri propisanoj zakonom; sprovođenje postupaka javnih nabavki po ovlašćenju drugih naručilaca u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama; sprovođenje objedinjenih nabavki za više naručilaca u skladu sa zakonom; izradu i podnošenje odgovarajućih izveštaja na Portalu javnih nabavki; pružanje stručne pomoći direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava i ponuđačima u postupcima javnih nabavki; prikupljanje i evidentiranje određenih podataka o postupcima javnih nabavki i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama; vođenje posebne evidencije o javnim nabavkama male vrednosti; sastavljanje izveštaja o zaključenim ugovorima o javnim nabavkama i sprovedenim postupcima; pripremu i dostavljanje navedenih izveštaja Upravi za javne nabavke; praćenje realizacije zaključenih ugovora o javnim nabavkama; ostvarivanje saradnje sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki, kao i druge poslove u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i drugim propisima kojima se uređuje oblast javnih nabavki.

VI RUKOVOĐENJE RADOM GRADSKE UPRAVE

Član 56

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik.

Gradsko veće postavlja načelnika uprave.

Načelnik Gradske uprave može imati zamenika.

Zamenik načelnika uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik uprave.

Prestanak rada načelnika i zamenika utvrđuje se rešenjem koje donosi organ nadležan za postavljenje službenika, u roku od osam dana od dana nastupanja razloga zbog kojih je rad na položaju prestao.

Rešenje sadrži obrazloženje rešenja koje sadrži razloge zbog kojih je rad na položaju prestao i dan kad je prestao rad na položaju.

Ukoliko nije postavljen načelnik uprave, kao ni njegov zamenik, do postavljenja načelnika uprave, kao i kada načelnik uprave nije u mogućnosti da obavlja dužnost duže od 30 dana, Veće može postaviti vršioca dužnosti - službenika koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju, koji će obavljati poslove načelnika uprave, najduže na tri meseca, bez sprovođenja javnog konkursa.

VII SUKOB NADLEŽNOSTI

Nadležnost za rešavanje sukoba nadležnosti

Član 57

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih imalaca javnih ovlašćenja kada na osnovu odluke Skupštine Grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica, ili drugih stranaka.

Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između odeljenja, kao osnovnih organizacionih jedinica.

VIII ODLUČIVANJE PO ŽALBI

Nadležnost za rešavanje po žalbi

Član 58

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave iz okvira prava i dužnosti Grada rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drukčije određeno.

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja preduzeća i ustanova, kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuju o pojedinačnim pravima i obavezama iz okvira prava i dužnosti Grada, rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drukčije određeno.

Žalbena komisija

Član 59

Žalbena komisija je kolegijalni organ koji u drugom stepenu odlučuje o žalbama službenika na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnosti, kao i žalbama učesnika internog i javnog konkursa u roku od 15 dana od dana njenog prijema ukoliko nije drugačije određeno zakonom.

Žalbena komisija može imati najviše tri člana.

Najmanje dva člana žalbene komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Predsednik i članovi žalbene komisije, imenuju se na pet godina i mogu da budu ponovo imenovani.

Žalbenu komisiju obrazuje Gradsko veće.

IX IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 60

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.

O izuzeću načelnika Gradske uprave i njegovog zamenika rešava Gradsko veće.

X KANCELARIJSKO POSLOVANJE

Član 61

Kancelarijsko poslovanje organa državne uprave primenjuje se na Gradsku upravu, kao i na druge organizacije kada vrše javna ovlašćenja.

XI RADNI ODNOS ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI

Prijem u radni odnos

Član 62

U radni odnos u Gradskoj upravi može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih u zakonu, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne osposobljenosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.

U Gradskoj upravi izvršilačka radna mesta popunjavaju se: trajnim premeštajem, sprovođenjem internog konkursa, preuzimanjem službenika ili zasnivanjem radnog odnosa nakon sprovedenog javnog konkursa.

Položaj se popunjava postavljanjem.

Prijem u radni odnos u Gradskoj upravi obavlja načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom.

Član 63

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih odlučuje načelnik Gradske uprave.

O pravima, obavezama i odgovornostima po osnovu rada načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.

Pripravnici

Član 64

U Gradskoj upravi mogu se, u skladu sa zakonom, radi osposobljavanja za samostalni rad u struci, odnosno samostalno obavljanje poslova mogu primati u radni odnos na određeno vreme pripravnici.

Stručno osposobljavanje

Član 65

U Gradskoj upravi sa nezaposlenim licem može se zaključiti ugovor o stručnom osposobljavanju bez naknade, radi stručnog osposobljavanja, odnosno sticanja radnog iskustva i uslova za polaganje državnog stručnog ispita.

Raspoređivanje zaposlenih lica

Član 66

Zaposleni u Gradskoj upravi mogu se u toku rada rasporediti na poslove u istom organu, odnosno Gradskoj upravi, ili privremeno rasporediti van sedišta organa, u skladu sa zakonom.

Rešenje o raspoređivanju zaposlenih iz prethodnog stava donosi načelnik Gradske uprave, na predlog rukovodioca odeljenja.

Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih

Član 67

Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuju se opštim aktom gradonačelnika.

U skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, načelnik Gradske uprave pojedinačno utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u Gradskoj upravi.

Odgovornost zaposlenih

Član 68

Zaposlena i postavljena lica u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno na način i po postupku utvrđenim zakonom, kolektivnim ugovorom i podzakonskim aktima.

Odgovornost zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuje se aktom gradonačelnika u skladu sa zakonom.

Prestanak radnog odnosa

Član 69

Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđenim zakonom i aktima donetim na osnovu zakona.

Radna i zaštitna odeća i obuća

Član 70

Zaposleni u Gradskoj upravi u vršenju određenih poslova imaju pravo na službenu, radnu i zaštitnu odeću i obuću, u skladu sa aktom koji donosi gradonačelnik, na predlog načelnika Gradske uprave.

Radno vreme

Član 71

Puno radno vreme u Gradskoj upravi iznosi 40 časova nedeljno.

Radna nedelja traje pet radnih dana.

Raspored radnog vremena u Gradskoj upravi posebnim aktom utvrđuje gradonačelnik.

XII ODNOSI ORGANA GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA

Odnos prema Skupštini grada

Član 72

Odnos Gradske uprave prema Skupštini Grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom Grada.

Gradska uprava je obavezna da Skupštinu obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga, koji su neophodni za rad Skupštine.

Gradska uprava najmanje dva puta godišnje dostavlja Skupštini grada izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti grada i poverenih poslova.

Odnos prema Gradonačelniku

Član 73

Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi gradonačelnik i izvršava akte koje donosi gradonačelnik.

Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine grada može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje istih.

Gradska uprava najmanje dva puta godišnje dostavlja gradonačelniku izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti grada i poverenih poslova.

Odnos prema Gradskom veću

Član 74

Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi Gradsko veće i izvršava akte koje donosi Gradsko veće.

Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradske uprave.

U vršenju nadzora nad radom Gradske uprave, Gradsko veće rešenjem poništava ili ukida akt Gradske uprave koji nije u saglasnosti sa zakonom, Statutom grada ili drugim opštim aktom koji donosi Skupština grada, Gradsko veće ili gradonačelnik.

Rešenje iz stava 3. ovog člana stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom glasnik Grada Požarevca".

Ako Gradska uprava ne donese opšti akt za čije donošenje je ovlašćena odlukom ili drugim propisom Skupštine grada, Gradskog veća ili gradonačelnika u roku određenom tom odlukom, odnosno propisom, Gradsko veće upozoriće na to Gradsku upravu i istovremeno odrediće rok za donošenje opšteg akta.

Ako Gradska uprava ne donese opšti akt u roku koji je odredilo Gradsko veće, a nedonošenje tog akta onemogućava primenu odluke, odnosno propisa čije izvršenje se donosi, taj opšti akt donosi Gradsko veće. Predlog opšteg akta priprema radna grupa koju Gradsko veće obrazuje posebnim rešenjem.

Opšti akt Gradskog veća donet u skladu sa stavom 6. ovog člana prestaje da važi stupanjem na snagu opšteg akta koji donese Gradska uprava.

Gradska uprava najmanje dva puta godišnje dostavlja Gradskom veću izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti grada i poverenih poslova.

Međusobni odnosi organizacionih jedinica Gradske uprave

Član 75

Međusobni odnosi organizacionih jedinica zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada i ovom odlukom.

Organizacione jedinice su dužne da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.

Odnos prema građanima

Član 76

Organizacione jedinice dužne su da razmatraju predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, da postupaju po njima i o tome obaveštavaju građane.

Na podnetu pritužbu organizaciona jedinica dužna je da odgovori u roku od 30 dana od prijema pritužbe, osim ako posebnim propisima nije drugačije određeno.

Odnos prema javnim službama

Član 77

Odredbe ove odluke o odnosima Gradske uprave

prema građanima primenjuju se na odnose prema javnim službama čiji je osnivač grad i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa grada.

Odnos prema upravama gradskih opština

Član 78

Gradska uprava i Uprava gradske opštine sarađuju na ostvarivanju poslova grada i gradske opštine utvrđene Statutom grada i aktima gradske opštine.

Član 79

Gradska uprava pruža stručnu pomoć Upravi gradske opštine i razmatra inicijative, mišljenja i predloge Uprave gradske opštine.

Ako Gradska uprava ne prihvati inicijativu, mišljenje i predlog Uprave gradske opštine dužna je da obrazloži razloge zbog kojih to nije prihvaćeno.

XIII JAVNOST RADA

Član 80

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija i održavanjem konferencija za štampu, organizovanjem dežurnih službi za predstavke i sugestije građana.

Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a u tu svrhu, može ovlastiti i drugo lice iz delokruga odgovarajuće organizacione jedinice Gradske uprave.

XIV KANCELARIJSKO POSLOVANJE I PEČAT GRADSKE UPRAVE

Kancelarijsko poslovanje

Član 81

Kancelarijsko poslovanje obuhvata: primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte, administrativno-tehničko obrađivanje akata, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta koji su primljeni u rad organizacione jedinice ili koji nastanu u radu organizacione jedinice.

Na kancelarijsko poslovanje organizacionih jedinica primenjuju se propisi kojima se uređuje kancelarijsko poslovanje.

Pečat

Član 82

Gradska uprava, organizacione jedinice i jedinice u sastavu imaju pečat.

O izradi pečata stara se Služba za opšte poslove koja vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.

XV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 83

Pored poslova iz nadležnosti Grada, Gradska uprava obavlja i poslove državne uprave u određenoj oblasti koje Republika poveri gradu zakonom ili drugim propisima.

Član 84

Načelnik Gradske uprave pripremiće novi akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 85

Načelnik Gradske uprave će u roku od 30 dana od dana donošenja akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta doneti rešenja kojima se vrši raspoređivanje zaposlenih na radna mesta.

Član 86

Zaposleni u Gradskoj upravi koji ostanu neraspoređeni ostvaruju prava i obaveze u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 87

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji Gradske uprave Grada Požarevca ("Sl. glasnik Grada Požarevca", br. 10/13).

Član 88

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".