ODLUKAO OSNIVANJU TURISTIČKE ORGANIZACIJE GRADA SUBOTICA("Sl. list grada Subotice", br. 1/2010, 43/2010, 7/2014, 7/2015 i 53/2016) |
Ovom Odlukom osniva se Turistička organizacija grada Subotice kao javna služba, radi vršenja poslova unapređenja i promocije turizma, uređuje se njen položaj, delatnost, način finansiranja, odnos sa osnivačem i druga pitanja.
Turistička organizacija posluje pod nazivom: Turistička organizacija grada Subotice, Turistička zajednica grada Subotice, Szabadka Város Idegenforgalmi Szervezete.
Tekst poslovnog imena Preduzeća ispisuje se na srpskom jeziku ćirilicom, na hrvatskom i mađarskom jeziku.
Turistička organizacija grada Subotice (u daljem tekstu: Turistička organizacija) ima svojstvo pravnog lica i upisuje se u odgovarajući registar.
Sedište Turističke organizacije je u Subotica, ulica Trg slobode 1.
Turistička organizacija posluje u skladu sa propisima o javnim službama.
Zaposleni u Turističkoj organizaciji ostvaruju prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa u skladu sa Zakonom.
II DELATNOST I NAČIN FINANSIRANJA
Delatnost Turističke organizacije je:
84.13 - uređenje poslovanja i doprinos uspešnijem poslovanju u oblasti ekonomije;
79.90 - ostale usluge rezervacije i delatnosti povezane sa njima;
79.11 - delatnost putničkih agencija;
46.90 - nespecijalizovana trgovina na veliko;
47.78 - ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama.
Turistička organizacija obavlja sledeće poslove:
1. unapređenje i promocija turizma opštine Subotica;
2. izrada Programa razvoja turizma i programa promotivnih aktivnosti;
3. podsticanje programa izgradnje turističke infrastrukture i uređenja prostora;
4. koordiniranje aktivnosti i saradnje između privrednih i drugih subjekata u turizmu koji neposredno i posredno deluju na unapređenje i promociju turizma;
5. donošenje godišnjeg programa i plana promotivnih aktivnosti u skladu sa strategijom promocije turizma, planovima i programima Turističke organizacije Srbije;
6. obezbeđivanje informativno-propagandnog materijala kojim se promovišu turističke vrednosti opštine Subotica (štampane publikacije, audio i video promotivni materijal, internet prezentacija, suveniri itd.), a u saradnji sa nadležnim organima;
7. prikupljanja i objavljivanja informacija o celokupnoj turističkoj ponudi na svojoj teritoriji, kao i druge aktivnosti značajne za turizam;
8. organizovanje i učešće u organizaciji turističkih, naučnih, stručnih, sportskih, kulturnih i drugih skupova i manifestacija;
9. formiranje turističko-informativnih centara (za prihvat turista, pružanje besplatnih informacija turistima, prikupljanje podataka za potrebe informisanja turista, upoznavanje turista sa kvalitetom turističke ponude, upoznavanje nadležnih organa sa pritužbama turista i dr.);
10. saradnja sa turističkim organizacijama u zemlji i inostranstvu;
11. pokretanje i organizovanje aktivnosti u cilju poboljšanja kvaliteta usluga u turizmu, razvijanje turističke svesti, turističke kulture i zaštite i unapređenja životne sredine;
12. posredovanje u pružanju usluga u domaćoj radinosti,
13. prodaja suvenira,
14. ostale usluge rezervacije i delatnosti povezane sa radom turističkih agencija (turistički vodiči).
Sredstva za osnivanje i početak rada Turističke organizacije u iznosu od 500,00 Eura u dinarskoj protivvrednosti obezbeđuje se u budžetu grada Subotica.
Sredstva za obavljanje delatnosti turističke organizacije obezbeđuju se iz:
- sredstava naplaćenih od boravišne takse i turističke naknade;
- prihoda ostvarenih obavljanjem poslova iz okvira svoje delatnosti i iz drugih sopstvenih prihoda;
- donacija, priloga i sponzorstva domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica;
- subvencija i dotacija iz budžeta Grada;
- drugih izvora u skladu sa Zakonom.
III ORGANI TURISTIČKE ORGANIZACIJE
Organi Turističke organizacije su: Upravni odbor, Nadzorni odbor i direktor.
Organe Turističke organizacije imenuje i razrešava Skupština grada Subotice.
Upravni odbor Turističke organizacije ima pet članova, od kojih su četiri predstavnika osnivača, a jedan se imenuje iz reda zaposlenih.
Predstavnici zaposlenih se predlažu na način utvrđen Statutom.
Predsednika i članove Upravnog odbora imenuje i razrešava osnivač.
Mandat članova Upravnog odbora traje četiri godine.
Upravni odbor obavlja sledeće poslove:
- donosi Statut Turističke organizacije;
- donosi godišnji program rada Turističke organizacije;
- donosi programe turističko informativno-propagandne i promotivne delatnosti;
- donosi finansijski plan;
- usvaja izveštaj o poslovanju i godišnji obračun;
- donosi opšte akte;
- donosi Poslovnik o radu;
- donosi pravilnik o radu;
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovom Odlukom i Statutom.
Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih su dva predstavnika osnivača, a jedan se imenuje iz reda zaposlenih.
Predstavnici zaposlenih se predlažu na način utvrđen Statutom.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava osnivač.
Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri godine.
Nadzorni odbor obavlja sledeće poslove:
- vrši nadzor nad poslovanjem, pregleda godišnji izveštaj o finansijskom poslovanju i godišnji obračun Turističke organizacije, kao i druga akta od značaja za poslovanje organizacije,
- donosi Poslovnik o radu,
- o rezultatima nadzora obaveštava direktora i Upravni odbor,
- obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, ovom Odlukom i Statutom.
Direktora Turističke organizacije imenuje i razrešava osnivač.
Mandat direktora traje četiri godine.
Osnivač može do imenovanja direktora, imenovati vršioca dužnosti direktora.
Vršilac može tu funkciju obavljati do imenovanja direktora, a najduže godinu dana od dana imenovanja.
Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, dužnosti i odgovornosti direktora.
Uslovi i postupak za imenovanje direktora, utvrđuju se Statutom.
Direktor obavlja sledeće poslove:
- predstavlja i zastupa Turističku organizaciju,
- izvršava odluke Upravnog odbora,
- organizuje i rukovodi radom Turističke organizacije,
- obezbeđuje zakonitost rada Turističke organizacije,
- predlaže godišnji program rada,
- predlaže akte koje donosi Upravni odbor,
- podnosi izveštaj o poslovanju i godišnji obračun,
- donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,
- vrši druge poslove određene Zakonom, ovom Odlukom i Statutom.
Direktor za svoj rad odgovara Upravnom odboru i osnivaču.
Statutom turističke organizacije bliže se uređuje delokrug rada i unutrašnja organizacija Turističke organizacije, nadležnost i sastav organa turističke organizacije, uslovi za imenovanje direktora, zastupanje i predstavljanje, prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih, način organizovanja poslova i druga pitanja od značaja za poslovanje Turističke organizacije.
Skupština grada daje saglasnost na:
- Statut,
- godišnji program rada,
- programe turističke informativno-propagande,
- izveštaj o poslovanju i godišnji obračun turističke organizacije.
Gradsko veće Grada Subotice daje saglasnost na pravilnik o radu.
Turistička organizacija podnosi izveštaj o poslovanju Skupštini grada najmanje jedanput godišnje.
Do imenovanja direktora Turističke organizacije, u skladu sa ovom Odlukom i Statutom, poslove i ovlašćenja direktora vršiće vršilac dužnosti direktora Nebojša Daraboš.
Do imenovanja članova Upravnog odbora poslove Upravnog odbora vršiće Privremeni upravni odbor, koji se sastoji od predsednika, zamenika predsednika i tri člana.
Privremeni upravni odbor Preduzeća doneće Statut Turističke organizacije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
U sastav Privremenog upravnog odbora imenuju se:
1. Rajko Vrbica
2. Senad Planić
3. Snežana Pejčić
4. Antun Jaramazović
5. Sanja Nikolić.
Mandat predsednika, zamenika predsednika i članova Privremenog upravnog odbora traje od dana imenovanja do imenovanja članova Upravnog odbora u skladu sa ovom Odlukom.
Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže godinu dana.
Ovlašćuje se vršilac dužnosti direktora iz stava 1. ovog člana da preduzima sve radnje u vezi upisa Turističke organizacije u odgovarajući registar.
Nadzorni odbor Preduzeća imenovaće se u roku od 60 dana od dana donošenja Statuta preduzeća.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja, u "Sl. listu grada Subotica".
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o poveravanju poslova Turističke organizacije jedinice lokalne samouprave Javnom preduzeću "Palić-Ludaš" ("Službeni list opštine Subotica", broj 13/2006).
Samostalni član Odluke
o izmeni
Odluke o osnivanju Turističke organizacije grada Subotica
("Sl. list grada Subotice", br. 43/2010)
Član 3
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Turističke organizacije grada Subotica
("Sl. list grada Subotice", br. 7/2014)
Član 3
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Turističke organizacije grada Subotica
("Sl. list grada Subotice", br. 53/2016)
Član 5
Turistička organizacija je dužna da Statut Turističke organizacije grada Subotica uskladi sa ovom odlukom u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 6
Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".