ODLUKA

O OSNIVANJU TURISTIČKE ORGANIZACIJE GRADA SUBOTICA

("Sl. list grada Subotice", br. 1/2010, 43/2010, 7/2014, 7/2015 i 53/2016)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom osniva se Turistička organizacija grada Subotice kao javna služba, radi vršenja poslova unapređenja i promocije turizma, uređuje se njen položaj, delatnost, način finansiranja, odnos sa osnivačem i druga pitanja.

Član 2

Turistička organizacija posluje pod nazivom: Turistička organizacija grada Subotice, Turistička zajednica grada Subotice, Szabadka Város Idegenforgalmi Szervezete.

Tekst poslovnog imena Preduzeća ispisuje se na srpskom jeziku ćirilicom, na hrvatskom i mađarskom jeziku.

Turistička organizacija grada Subotice (u daljem tekstu: Turistička organizacija) ima svojstvo pravnog lica i upisuje se u odgovarajući registar.

Sedište Turističke organizacije je u Subotica, ulica Trg slobode 1.

Član 3

Turistička organizacija posluje u skladu sa propisima o javnim službama.

Zaposleni u Turističkoj organizaciji ostvaruju prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa u skladu sa Zakonom.

II DELATNOST I NAČIN FINANSIRANJA

Član 4

Delatnost Turističke organizacije je:

84.13 - uređenje poslovanja i doprinos uspešnijem poslovanju u oblasti ekonomije;

79.90 - ostale usluge rezervacije i delatnosti povezane sa njima;

79.11 - delatnost putničkih agencija;

46.90 - nespecijalizovana trgovina na veliko;

47.78 - ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama.

Turistička organizacija obavlja sledeće poslove:

1. unapređenje i promocija turizma opštine Subotica;

2. izrada Programa razvoja turizma i programa promotivnih aktivnosti;

3. podsticanje programa izgradnje turističke infrastrukture i uređenja prostora;

4. koordiniranje aktivnosti i saradnje između privrednih i drugih subjekata u turizmu koji neposredno i posredno deluju na unapređenje i promociju turizma;

5. donošenje godišnjeg programa i plana promotivnih aktivnosti u skladu sa strategijom promocije turizma, planovima i programima Turističke organizacije Srbije;

6. obezbeđivanje informativno-propagandnog materijala kojim se promovišu turističke vrednosti opštine Subotica (štampane publikacije, audio i video promotivni materijal, internet prezentacija, suveniri itd.), a u saradnji sa nadležnim organima;

7. prikupljanja i objavljivanja informacija o celokupnoj turističkoj ponudi na svojoj teritoriji, kao i druge aktivnosti značajne za turizam;

8. organizovanje i učešće u organizaciji turističkih, naučnih, stručnih, sportskih, kulturnih i drugih skupova i manifestacija;

9. formiranje turističko-informativnih centara (za prihvat turista, pružanje besplatnih informacija turistima, prikupljanje podataka za potrebe informisanja turista, upoznavanje turista sa kvalitetom turističke ponude, upoznavanje nadležnih organa sa pritužbama turista i dr.);

10. saradnja sa turističkim organizacijama u zemlji i inostranstvu;

11. pokretanje i organizovanje aktivnosti u cilju poboljšanja kvaliteta usluga u turizmu, razvijanje turističke svesti, turističke kulture i zaštite i unapređenja životne sredine;

12. posredovanje u pružanju usluga u domaćoj radinosti,

13. prodaja suvenira,

14. ostale usluge rezervacije i delatnosti povezane sa radom turističkih agencija (turistički vodiči).

Član 5

Sredstva za osnivanje i početak rada Turističke organizacije u iznosu od 500,00 Eura u dinarskoj protivvrednosti obezbeđuje se u budžetu grada Subotica.

Sredstva za obavljanje delatnosti turističke organizacije obezbeđuju se iz:

- sredstava naplaćenih od boravišne takse i turističke naknade;

- prihoda ostvarenih obavljanjem poslova iz okvira svoje delatnosti i iz drugih sopstvenih prihoda;

- donacija, priloga i sponzorstva domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica;

- subvencija i dotacija iz budžeta Grada;

- drugih izvora u skladu sa Zakonom.

III ORGANI TURISTIČKE ORGANIZACIJE

Član 6

Organi Turističke organizacije su: Upravni odbor, Nadzorni odbor i direktor.

Organe Turističke organizacije imenuje i razrešava Skupština grada Subotice.

Član 7

Upravni odbor Turističke organizacije ima pet članova, od kojih su četiri predstavnika osnivača, a jedan se imenuje iz reda zaposlenih.

Predstavnici zaposlenih se predlažu na način utvrđen Statutom.

Predsednika i članove Upravnog odbora imenuje i razrešava osnivač.

Mandat članova Upravnog odbora traje četiri godine.

Član 8

Upravni odbor obavlja sledeće poslove:

- donosi Statut Turističke organizacije;

- donosi godišnji program rada Turističke organizacije;

- donosi programe turističko informativno-propagandne i promotivne delatnosti;

- donosi finansijski plan;

- usvaja izveštaj o poslovanju i godišnji obračun;

- donosi opšte akte;

- donosi Poslovnik o radu;

- donosi pravilnik o radu;

- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovom Odlukom i Statutom.

Član 9

Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih su dva predstavnika osnivača, a jedan se imenuje iz reda zaposlenih.

Predstavnici zaposlenih se predlažu na način utvrđen Statutom.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava osnivač.

Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri godine.

Član 10

Nadzorni odbor obavlja sledeće poslove:

- vrši nadzor nad poslovanjem, pregleda godišnji izveštaj o finansijskom poslovanju i godišnji obračun Turističke organizacije, kao i druga akta od značaja za poslovanje organizacije,

- donosi Poslovnik o radu,

- o rezultatima nadzora obaveštava direktora i Upravni odbor,

- obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, ovom Odlukom i Statutom.

Član 11

Direktora Turističke organizacije imenuje i razrešava osnivač.

Mandat direktora traje četiri godine.

Osnivač može do imenovanja direktora, imenovati vršioca dužnosti direktora.

Vršilac može tu funkciju obavljati do imenovanja direktora, a najduže godinu dana od dana imenovanja.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, dužnosti i odgovornosti direktora.

Uslovi i postupak za imenovanje direktora, utvrđuju se Statutom.

Član 12

Direktor obavlja sledeće poslove:

- predstavlja i zastupa Turističku organizaciju,

- izvršava odluke Upravnog odbora,

- organizuje i rukovodi radom Turističke organizacije,

- obezbeđuje zakonitost rada Turističke organizacije,

- predlaže godišnji program rada,

- predlaže akte koje donosi Upravni odbor,

- podnosi izveštaj o poslovanju i godišnji obračun,

- donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,

- vrši druge poslove određene Zakonom, ovom Odlukom i Statutom.

Direktor za svoj rad odgovara Upravnom odboru i osnivaču.

Član 13

Statutom turističke organizacije bliže se uređuje delokrug rada i unutrašnja organizacija Turističke organizacije, nadležnost i sastav organa turističke organizacije, uslovi za imenovanje direktora, zastupanje i predstavljanje, prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih, način organizovanja poslova i druga pitanja od značaja za poslovanje Turističke organizacije.

IV ODNOS SA OSNIVAČEM

Član 14

Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut,

- godišnji program rada,

- programe turističke informativno-propagande,

- izveštaj o poslovanju i godišnji obračun turističke organizacije.

Gradsko veće Grada Subotice daje saglasnost na pravilnik o radu.

Član 15

Turistička organizacija podnosi izveštaj o poslovanju Skupštini grada najmanje jedanput godišnje.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 16

Do imenovanja direktora Turističke organizacije, u skladu sa ovom Odlukom i Statutom, poslove i ovlašćenja direktora vršiće vršilac dužnosti direktora Nebojša Daraboš.

Do imenovanja članova Upravnog odbora poslove Upravnog odbora vršiće Privremeni upravni odbor, koji se sastoji od predsednika, zamenika predsednika i tri člana.

Privremeni upravni odbor Preduzeća doneće Statut Turističke organizacije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

U sastav Privremenog upravnog odbora imenuju se:

1. Rajko Vrbica

2. Senad Planić

3. Snežana Pejčić

4. Antun Jaramazović

5. Sanja Nikolić.

Mandat predsednika, zamenika predsednika i članova Privremenog upravnog odbora traje od dana imenovanja do imenovanja članova Upravnog odbora u skladu sa ovom Odlukom.

Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže godinu dana.

Ovlašćuje se vršilac dužnosti direktora iz stava 1. ovog člana da preduzima sve radnje u vezi upisa Turističke organizacije u odgovarajući registar.

Nadzorni odbor Preduzeća imenovaće se u roku od 60 dana od dana donošenja Statuta preduzeća.

Član 17

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja, u "Sl. listu grada Subotica".

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o poveravanju poslova Turističke organizacije jedinice lokalne samouprave Javnom preduzeću "Palić-Ludaš" ("Službeni list opštine Subotica", broj 13/2006).

 

Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o osnivanju Turističke organizacije grada Subotica

("Sl. list grada Subotice", br. 43/2010)

Član 3

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Turističke organizacije grada Subotica

("Sl. list grada Subotice", br. 7/2014)

Član 3

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Turističke organizacije grada Subotica

("Sl. list grada Subotice", br. 53/2016)

Član 5

Turistička organizacija je dužna da Statut Turističke organizacije grada Subotica uskladi sa ovom odlukom u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 6

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".