PRAVILNIK

O USLOVIMA I NAČINU KORIŠĆENJA PODSTICAJNIH SREDSTAVA ZA REALIZACIJU PRIORITETNIH PROJEKATA PO POGRAMU LEADER U 2016. GODINI, NA TERITORIJI AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 63/2016)

Svrha pravilnika

Pravilnikom o uslovima i načinu korišćenja podsticajnih sredstava za realizaciju prioritetnih projekata po programu LEADER u 2016. godini, na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Pravilnik) definišu se uslovi i način korišćenja podsticajnih sredstava za sufinansiranje realizacije projekata po prioritetima iz lokalnih strategija ruralnog razvoja (u daljem tekstu: LSRR) formiranih teritorijalnih partnerstava s ciljem formiranja partnerstava za teritorijalni ruralni razvoj na teritoriji AP Vojvodine (u daljem tekstu: Partnerstva).

Očekivani rezultati aktivnosti

• Kao rezultat primene principa "odozdo na gore", u razvoju lokalne razvojne strategije jačaće se partnerstva u odabranim teritorijama, povećanjem postojećeg znanja i ekspertize u oblasti lokalnog procesa planiranja.

• Multisektorski pristup na lokalnom nivou uticaće na jačanje partnerstva između aktera ruralnog razvoja iz različitih sektora (javni, privatni i civilni).

• Uticaj na razvoj inovativnih projekata i inovativnosti u praksi planiranja i implementacije ruralnog razvoja uopšte.

• Povećanje efikasnosti rada Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat), obezbeđenjem interaktivne veze s lokalnim ruralnim stanovništvom i drugim nosiocima ruralnog razvoja na lokalu.

• Priprema lokalnih aktera ruralnog razvoja za kvalitetnije i sveobuhvatnije korišćenje pretpristupnih fondova Evropske unije za ruralni razvoj, prema principima evropskog LEADER programa.

Podnosilac prijave

Pravo na korišćenje podsticajnih sredstava, pod uslovima utvrđenim ovim pravilnikom, imaju formirana teritorijalna partnerstva za realizaciju projekata iz LSRR, s teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: AP Vojvodina), kojima je Sekretarijat odobrio LSRR.

Pravni zastupnik partnerstava može biti registrovano udruženje građana i neprofitno društvo koje ima svojstvo pravnog lica.

Opšti uslovi za korišćenje podsticajnih sredstava

Potencijalni korisnici sredstava

Registrovana udruženja građana, kao i drugi oblici neprofitnih društava koji imaju svojstvo pravnog lica, pravo na podsticajna sredstva imaju:

1. ukoliko je zastupnik partnerstva registrovan u APR-u;

2. ako partnerstvo ispunjava uslove konkursa;

3. ako je partnerstvo opravdalo ranije dobijena sredstva odnosno ako je prihvaćen izveštaj o utrošenim sredstvima dobijenim na osnovu ranijih konkursa Sekretarijata.

Prihvatljiva teritorija

Ovim konkursom obuhvaćena su sva ruralna područja u AP Vojvodini, osim gradskih naselja koja su i administrativna sedišta gradova u skladu sa Zakonom o teritorijalnoj organizaciji Republike Srbije.

Teritorija partnerstva mora biti koherentna, jasno definisana, geografski kontinuirana i ne sme se preklapati s teritorijom drugog partnerstva.

Prijavom mora biti definisana teritorija na kojoj živi između 10.000 i 150.000 stanovnika, odnosno mora da obuhvata minimalno dve administrativne opštine.

Neophodna dokumentacija:

Podnosilac dokumentacije dužan je da dostavi sledeća dokumenta:

1. popunjenu prijavu;

2. dokaz o registraciji podnosioca zahteva - delegirane organizacije partnerstva (originalan dokument ili overena fotokopija);

3. fotokopiju lične karte odgovorne osobe zastupnika - koordinatora partnerstva;

4. obezbeđenu saglasnost najmanje pet partnera iz javnog, privatnog i civilnog sektora, u formi memoranduma o razumevanju (obrazac 2 i obrazac 1 memoranduma o razumevanju);

5. izjavu opštine o podršci za teritoriju partnerstva (original ili overena kopija - obrazac 4);

6. odluku skupštine partnerstva o imenovanju upravnog odbora;

7. biografiju zastupnika - koordinatora partnerstva;

8. potvrdu o učešću partnera i in kind učešće (ukoliko poseduje);

9. odluku partnerstva o formiranju evaluacione komisije, po pravilima LEADER metodologije Evropske unije;

10. odluku o definisanim kriterijumima za odabir prioritetnih projekata za realizaciju LSRR;

11. odluku evaluacione komisije o prioritetnom projektu pripremljenog za finansiranje;

12. odobrenu LSRR (ukoliko je LSRR revidirana, dostaviti je u formi definisanog obrasca koji je minimalno potpisala prosta većina članova grupe za planiranje);

13. logičku matricu (s ciljevima, rezultatima, aktivnostima, indikatorima, izvorima verifikacije i pretpostavkama).

Dokumentaciju navedenu pod brojem 2. podnosioci prijava nisu u obavezi da dostave ovom organu, već će biti pribavljana u skladu s članom 9. Zakona o opštem upravnom postupku.

Postupak sprovođenja konkursa

1. Način podnošenja prijave na konkurs

Prijava na konkurs, uz ostalu potrebnu dokumentaciju (u pisanoj formi i elektronskoj formi - u Word ili PDF formatu), podnosi se zaključno sa 01.12.2016. godine.

Prijave koje se dostave nakon navedenog roka odnosno one koje su poslate putem faksa ili elektronske pošte, kao i nepotpisane ili neoverene prijave - neće se razmatrati.

2. Način ocenjivanja prijava

Ispunjenost uslova za dodelu podsticajnih sredstava utvrđuje komisija koju obrazuje pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, a na osnovu kriterijuma koji se nalaze u Pravilniku i shodno aneksima koji su njegov sastavni deo.

U okviru ovog konkursa, podrazumeva se jedinstvena lista kriterijuma.

Zaključivanje ugovora s partnerstvima

Nakon završene faze ocenjivanja, zaključuje se ugovor između partnerstava i Sekretarijata, kojim se regulišu međusobna prava i obaveze u vezi s korišćenjem podsticajnih sredstava.

Do 17.04.2017. godine, svako partnerstvo dužno je da dostavi izveštaj o realizovanim aktivnostima, u skladu s metodologijom i obrascima dostavljenim uz konkursnu dokumentaciju.

Sekretarijat zadržava pravo da traži povraćaj sredstava sa zateznom kamatom od onih partnerstava koja ne opravdaju sredstva i aktivnosti u skladu s konkursom i Pravilnikom.

Kriterijumi za ocenjivanje prijave

Zbirna tabela rezultata ocenjivanja prijava

Glavni kriterijumi

Maksimalan broj bodova

Teritorija partnerstva (Tabela 1)

15

Kapacitet partnerstva za pripremu i sprovođenje LSRR (Tabela 2)

20

Proces realizacije LSRR (Tabela 3)

13

Uticaj LSRR na ruralni razvoj teritorije partnerstva (Tabela 4)

15

Tabela 1. Teritorija partnerstva

Kriterijum

Indikator

Broj bodova

Prema stepenu razvijenosti jedinica lokalnih samouprava1

Teritorija partnerstva ne obuhvata teritoriju koja se - prema stepenu razvijenosti jedinica lokalnih samouprava - svrstava u treću ili četvrtu grupu.

1

Na teritoriji partnerstva nalazi se jedna od opština koja se - prema stepenu razvijenosti jedinica lokalnih samouprava - svrstava u treću ili četvrtu grupu.

2

Na teritoriji partnerstva nalazi se više od jedne opštine koje se - prema stepenu razvijenosti jedinica lokalnih samouprava - svrstavaju u treću ili četvrtu grupu.

3

Kohezija teritorije partnerstva

Povezanost naselja na partnerskoj teritoriji

Komunikacije između naselja na teritoriji partnerstva nema ili je loša zbog prirodnih barijera.

0

Postoji komunikacija, ali i infrastrukturni problemi.

1

Dobra povezanost i komunikacija između naselja uključenih u partnerstvo.

2

Prethodna saradnja između naselja i efekti prethodne saradnje

Nije postojala prethodna saradnja.

0

Postojala je prethodna saradnja, ali bez značajnih efekata.

2

Postojala je prethodna saradnja s vidljivim efektima (zajednički realizovani projekti - primeri koji mogu da se dokumentuju).

4

Veličina teritorije (km2)

do 100 km2

1

od 100 km2 do 200 km2

2

preko 200 km2

3

Ukupan broj stanovnika na teritoriji partnerstva

od 5,000 do 10.000

1

od 10.000 do 30.000

2

preko 30.000

3

Tabela 2. Kapacitet partnerstva za sprovođenje LSRR

Evaluacioni kriterijumi

Indikatori

Opis indikatora

Bodovi

Partnerstvo ima dovoljno kapaciteta za sprovođenje LSRR

Partnerstvo je definisano statutom ili je nekim drugim aktom definisano ko čini skupštinu2 partnerstva.

Sastav skupštine nije definisan.

0

Sastav skupštine je definisan.

1

Sastav skupštine je definisan i čini ga 30% žena, manjina i predstavnika socijalno ugroženih grupa.

2

Uloga skupštine

Uloga skupštine nije definisana.

0

Uloga skupštine je definisana.

1

Upravni odbor (UO)

UO ne postoji.

0

UO jeste formiran.

1

Uloga UO

Uloga UO nije definisana.

0

Uloga UO jeste definisana.

1

Evaluaciona komisija partnerstva (EKP)

EKP nije formirana.

0

EKP jeste formirana.

1

Definicija uloge EKP

Uloga EKP-a nije definisana.

0

Uloga EKP-a jeste definisana.

1

Zastupljenost žena u UO partnerstva

Žene nisu zastupljene u UO.

0

Žene jesu zastupljene u UO.

1

Zastupljenost mladih u UO partnerstva

Mladi nisu zastupljeni u UO.

0

Mladi jesu zastupljeni u UO.

1

Broj članova u partnerstvu

Partnerstvo ima do 11 odnosno 11 članova.

0

Partnerstvo ima od 12 do 15 članova.

1

Partnerstvo ima više od 15 članova.

2

Učešće partnera u finansiranju rada partnerstva

Partneri ne učestvuju finansijski.

0

Partneri učestvuju finansijski.

2

Dokumenta za potvrdu nematerijalnog doprinosa partnera

Potrebni dokumenti nisu obezbeđeni.

0

Potrebni dokumenti jesu obezbeđeni.

2

Kapacitet partnerstva za implementaciju LSRR

Definicija uloga predstavnika - koordinatora partnerstva i administrativnog osoblja

Uloga angažovanih u partnerstvu nije jasno definisana.

0

Uloga angažovanih u partnerstvu jasno je definisana.

1

Iskustvo i obrazovanje predstavnika
- koordinatora partnerstva i administrativnog osoblja

Predstavnik - koordinator partnerstva i administrativno osoblje nemaju adekvatno obrazovanje i iskustvo.

0

Predstavnik - koordinator partnerstva i administrativno osoblje imaju adekvatno obrazovanje i iskustvo.

2

Definisanost kriterijuma i procedura partnerstva za izbor projekata

Definisanost procedura za ocenu prijava projekata

Procedure nisu definisane.

0

Procedure su definisane.

1

Definisanost evaluacionih kriterijuma za ocenjivanje različitih tipova projekata

Evaluacioni kriterijumi za projekte nisu definisani.

0

Evaluacioni kriterijumi za projekte jesu definisani.

1

Tabela 3. Proces realizacije LSRR

Evaluacioni kriterijumi

Indikatori

Opis indikatora

Bodovi

Kvalitet procesa realizacije LSRR

Analiza zainteresovanih strana na teritoriji partnerstva

Analiza zainteresovanih strana nije urađena.

0

Sveobuhvatna i dobro strukturirana analiza zainteresovanih strana jeste urađena.

2

Zastupljenost javnog, privatnog i civilnog sektora u pripremi LSRR

Nisu svi sektori adekvatno zastupljeni u partnerstvu.

0

Svi sektori su adekvatno zastupljeni u partnerstvu.

2

Uključenost udruženja/grupa žena u pripremi LSRR

Uključenosti udruženja/grupa žena u pripremi LSRR nije bilo.

0

Bar dve formalne ili neformalne grupe žena bile su uključene u kreiranje nacrta LSRR.

1

Više od tri formalne ili neformalne grupe žena bile su uključene u kreiranje nacrta LSRR.

2

Uključenost mladih, starih, manjina i ugroženih socijalnih grupa na teritoriji partnerstva u pripremi LSRR

Uključenosti pripadnika navedenih grupa u pripremu LSRR - nije bilo.

0

Bar jedna socijalna grupa bila je uključena u pripremu LSRR.

1

Više od tri grupe bile su uključene u pripremu LSRR.

2

Multisektorski princip u UO partnerstva

Zastupljenost javnog, privatnog i civilnog sektora u UO partnerstva

Do 51% članova UO jeste iz privatnog i civilnog sektora.

0

Do 55% članova UO jeste iz privatnog i civilnog sektora.

1

Preko 55% članova UO jeste iz privatnog i civilnog sektora.

2

Primena principa inovativnosti u pripremi LSRR

Inovativnost u merama LSRR

LSRR ne sadrži mere koje promovišu inovacije.

0

LSRR obuhvata mere koje:
a) pružaju podršku u umrežavanju i saradnji na pronalaženju inovativnih rešenja za nove i/ili stare probleme;
b) pružaju podršku istraživanju, razvoju i uvođenju novih tehnologija.

3

Tabela 4. Uticaj LSRR na ruralni razvoj teritorije partnerstva

Evaluacioni kriterijumi/pitanja

Indikatori

Opis indikatora

Bodovi

Uticaj predloženih prioriteta LSRR

Uticaj predviđenih mera LSRR na kreiranje novih radnih mesta na teritoriji partnerstva

U LSRR nema mere koja podstiče preduzetništvo i zapošljavanje.

0

U LSRR većina mera podstiču preduzetništvo i zapošljavanje.

5

U LSRR većina mera podstiču preduzetništvo i zapošljavanje marginalizovanih grupa.

8

Uticaj predviđenih mera LSRR na zaštitu životne sredine i očuvanje prirodnih resursa

U LSRR nije objašnjen uticaj mera na životnu sredinu.

0

U LSRR za većinu predviđenih mera objašnjen je pozitivan efekat na zaštitu životne sredine i očuvanje prirodnih resursa.

7