ODLUKAO GRADSKOJ UPRAVI GRADA ZAJEČARA("Sl. list grada Zaječara", br. 51/2014, 9/2016 i 34/2016) |
Odlukom o Gradskoj upravi grada Zaječara, utvrđuje se nadležnost, unutrašnja organizacija, način rukovođenja, odnosi sa drugim organima, sredstva za rad, finansiranje, javnost rada i druga pitanja od značaja za rad i organizaciju Gradske uprave grada Zaječara (u daljem tekstu: Gradska uprava).
Gradska uprava se obrazuje kao jedinstveni organ Grada.
Gradska uprava obavlja poslove na osnovu Ustava, zakona i drugih propisa, Statuta grada Zaječara (u daljem tekstu: Statut Grada) i drugih akata Skupštine grada Zaječara (u daljem tekstu: Skupština grada), Gradskog veća grada Zaječara (u daljem tekstu: Gradsko veće) i gradonačelnika grada Zaječara (u daljem tekstu: gradonačelnik).
Rad Gradske uprave je dostupan javnosti i podložan javnoj kontroli građana, na način utvrđen zakonom i Statutom Grada.
Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju stručno, nepristrasno, prema pravilima struke, ne rukovodeći se pri tom svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.
Gradska uprava:
1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
2. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;
3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
6. obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće.
II - ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA
Za vršenje poslova Gradske uprave, kao i za vršenje poslova državne uprave koji su Gradskoj upravi povereni zakonom, u Gradskoj upravi grada Zaječara obrazuju se odeljenja.
Radi objedinjavanja istih ili sličnih poslova koji su međusobno srodni, uspešnijeg izvršavanja poslova, pune uposlenosti i odgovornosti zaposlenih, u okviru odeljenja kao osnovnih organizacionih jedinica mogu se obrazovati i unutrašnje organizacione jedinice kao odseci, grupe, kancelarije i sl.
Osnovne organizacione jedinice u Gradskoj upravi su:
1. Odeljenje za opšte, zajedničke i normativno-pravne poslove;
2. Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, privredu i društvene delatnosti;
3. Odeljenje za urbanizam, građevinske i komunalno-stambene poslove;
4. Odeljenje za inspekcijske poslove i komunalnu policiju;
5. Odeljenje za finansije;
6. Odeljenje za lokalnu poresku administraciju.
Odeljenje za opšte, zajedničke i normativno-pravne poslove obavlja poslove koji se odnose na: lični status građana; vođenje matičnih knjiga; izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga; pružanje pravne pomoći građanima; vođenje i ažuriranje biračkog spiska i izborna prava; stručne, organizacione i administrativno-tehničke delatnosti za organe mesnih zajednica; pisarnicu i arhivu; radne i ugovorno-radne odnose u Gradskoj upravi; overu potpisa, rukopisa i prepisa; prijem zahteva i drugih podnesaka stranaka; korišćenja i održavanja telefonske centrale; projektovanja, izrade i održavanja informacionog sistema radi pružanja logističke podrške radu organa Grada; planiranja, izrade i održavanja telekomunikacione infrastrukture; prati propise i priprema odgovarajuće opšte ake iz oblasti protivpožarne zaštite u skladu sa Zakonom; stara se o primeni i preduzimanju adekvatnih preventivnih mera protivpožarne zaštite u skladu sa Zakonom; umnožavanje i fotokopiranje materijala; održavanje i efikasno funkcionisanja voznog parka; održavanje, fizičko, tehničko i fizičko-tehničko obezbeđenje objekata Grada; priprema nacrte propisa i drugih akata koje donose organi Grada; izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća; vrši stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za organe Grada; obavlja stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za ovlašćeno lice koje rešava o zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja u smislu upućivanja na vreme i mesto objavljivanja tražene informacije odnosno dokumenta koji tu informaciju sadrži; i drugo.
Za obavljanje određenih poslova iz delokruga Gradske uprave i stvaranja uslova da se ti poslovi obavljaju efikasnije i bliže mestu stanovanja i rada građana, u okviru Odeljenja za opšte, zajedničke i normativno-pravne poslove obrazuju se sledeće mesne kancelarije:
1. Mesna kancelarija Borovac, za naseljena mesta Borovac i Vrbica;
2. Mesna kancelarija Brusnik, za naseljena mesta Brusnik, Klenovac i Tabakovac;
3. Mesna kancelarija Veliki Jasenovac, za naseljena mesta Veliki Jasenovac i Mali Jasenovac;
4. Mesna kancelarija Vratarnica, za naseljena mesta Vratarnica, Marinovac i Zagrađe;
5. Mesna kancelarija Velika Jasikova, za naseljeno mesto Velika Jasikova;
6. Mesna kancelarija Veliki Izvor, za naseljeno mesto Veliki Izvor;
7. Mesna kancelarija Vražogrnac, za naseljeno mesto Vražogrnac;
8. Mesna kancelarija Gamzigrad, za naseljena mesta Gamzigrad i Gamzigradska Banja;
9. Mesna kancelarija Glogovica, za naseljeno mesto Glogovica;
10. Mesna kancelarija Gradskovo, za naseljeno mesto Gradskovo;
11. Mesna kancelarija Grlište, za naseljeno mesto Grlište;
12. Mesna kancelarija Grljan, za naseljena mesta Grljan, Prlita i Avramica;
13. Mesna kancelarija Dubočane, za naseljena mesta Dubočane i Mala Jasikova;
14. Mesna kancelarija Zvezdan, za naseljeno mesto Zvezdan;
15. Mesna kancelarija Koprivnica, za naseljena mesta Koprivnica, Jelašnica i Čokonjar;
16. Mesna kancelarija Lubnica, za naseljena mesta Lubnica i Planinica;
17. Mesna kancelarija Mali Izvor, za naseljena mesta Mali Izvor i Selačka;
18. Mesna kancelarija Metriš, za naseljeno mesto Metriš;
19. Mesna kancelarija Nikoličevo, za naseljeno mesto Nikoličevo;
20. Mesna kancelarija Rgotina, za naseljeno mesto Rgotina;
21. Mesna kancelarija Salaš, za naseljeno mesto Salaš;
22. Mesna kancelarija Trnavac, za naseljeno mesto Trnavac;
23. Mesna kancelarija Halovo, za naseljeno mesto Halovo;
24. Mesna kancelarija Šljivar, za naseljena mesta Šljivar, Gornja Bela Reka, Lenovac, Leskovac i Lasovo;
25. Mesna kancelarija Šipikovo, za naseljeno mesto Šipikovo.
Mesne kancelarije obavljaju poslove koji se odnose na: prijem zahteva i drugih podnesaka stranaka; vođenje matičnih knjiga za naseljeno mesto za koje je obrazovano matično područje i izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjiga državljana; overu potpisa, rukopisa i prepisa; prikupljanje i dostavljanje podataka za ažuriranje biračkog spiska; prikupljanje i dostavljanje podataka za potrebe državnih organa i organa Grada Zaječara; postupanje po zamolnicama državnih i drugih organa; dostavljanje strankama pismena u skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku; i prijem, zavođenje i ekspediciju pošte.
Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, privredu i društvene delatnosti obavlja poslove koji se odnose na: pružanje pomoći pri izradi i implementaciji strateških dokumenata; planiranje, pripremu, izradu i praćenje implementacije projekata u funkciji ekonomskog razvoja grada; pružanje pomoći pri uspostavljanju sistema spremnosti projektne dokumentacije; stvaranje i poboljšanje reputacije grada; pružanje direktne podrške lokalnoj poslovnoj zajednici; razvoj preduzetništva i privlačenje investicija kroz realizaciju Strategije lokalnog ekonomskog razvoja Grada Zaječara; ostvarivanje saradnje sa udruženjima preduzetnika sa teritorije Grada; praćenje konkursa i propisa iz oblasti privrede, preduzetništva, malih i srednjih preduzeća; pružanje podrške razvoju malih i srednjih preduzeća; razvijanje programa obuke i edukacije; saradnju sa svim institucijama koje su povezane sa lokalnim ekonomskim razvojem i održavanje postojećih, povlačenje novih i širenje lokalnih poslovnih aktivnosti; privlačenje domaćih i stranih investicija; pomoć postojećoj poslovnoj zajednici i unapređenje poslovne klime u Zaječaru; podsticanje bržeg ekonomskog razvoja Grada; promociju grada u zemlji i inostranstvu kao povoljnog mesta za ulaganje, poslovanje i život; internet marketing; izradu promotivnog materijala i posećivanje sajmova i drugih manifestacija iz oblasti privrede; stvaranje i održavanje baza podataka značajnih za poslovanje postojeće privrede i potencijalnih investitora; informisanje potencijalnih investitora i postojećih privrednika o uslovima za poslovanje, mogućnostima za ulaganje i raspoloživim programima podrške i podsticaja na lokalnom i nacionalnom nivou; saradnju sa privatnim, javnim i nevladinim sektorom i koordinacija njihovih aktivnosti; podsticanje privatno javnog partnerstva; pripremu i analizu realizacije projekata u vezi sa lokalnim ekonomskim razvojem; identifikaciju potreba i pomoć pri rešavanju problema lokalne poslovne zajednice radi unapređenja konkurentnosti i podsticanja razvoja postojeće privrede; informisanje rukovodstva Grada o EU politikama i propisima od značaja za Grad; kao i poslove koji se odnose na predstavljanje Grada u odnosima prema pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu; priprema radne i protokolarne sastanke izabranih i postavljenih lica u organima Grada; prati aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza i koordinira aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada; organizuje prijem stranaka radi neposrednog obraćanja izabranim i postavljenim licima u organima Grada; organizuje protokol povodom prijema domaćih i stranih predstavnika, kulturnih i sportskih događanja, dodeljivanja javnih priznanja i nagrada kao i druge protokolarne poslove; obavljanje poslova organizovanja i razvoja aktivnosti mladih u gradu preko Kancelarije za mlade; podsticanje poslovne saradnje i promocije investicionih aspekata dijaspore i Srba u regionu; ostvarivanje i jačanje poslovnih veza udruženja u Gradu sa udruženjima u dijaspori i regionu; utvrđivanje statusa izbeglih i interno raseljenih lica i njihovo zbrinjavanje na teritoriji Grada; obavlja poslove od neposrednog interesa za građane u oblastima: obrazovanja, kulture, zdravstva, sporta, fizičke kulture, socijalne zaštite, dečije zaštite, učeničkog i studentskog standarda, boračko-invalidske zaštite, informisanja, ravnopravnosti polova, saradnje sa verskim zajednicama, prosvetnog inspekcijskog nadzora, udruženja građana, saveza i asocijacija; poljoprivrede - pripremu, izradu i donošenje godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta za teritoriju grada; sprovođenje postupka javnog nadmetanja za davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini; izradu akata o besplatnom korišćenju i pravu prečeg zakupa; utvrđivanje naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta; vodoprivrede - izdavanje vodnih akata; saobraćaja - tehničko regulisanje saobraćaja na opštinskim putevima i ulicama u naseljima i taksi prevoz; turizma - kategorizaciju turističkih objekata, izdavanje turističkih oznaka; izradu nacrta finansijskih planova u postupku pripreme budžeta Grada po funkcijama i korisnicima budžeta; poslove učestvovanja u pripremi i izradi budžeta grada i tromesečnih operativnih planova i pripremanja finansijske dokumentacije vezane za mesečne kvote i aproprijacije; obavljanje stručnih, organizacionih i administrativno-tehničkih poslova radnih tela Skupštine grada iz oblasti privrede i društvenih delatnosti - Saveta za bezbednost saobraćaja, Fonda za razvoj i unapređenje poljoprivrede, Fondacije za podsticaj rađanja dece, Komisije za razvrstavanje dece ometene u razvoju, Komisije za stipendiranje studenata i drugo.
Odeljenje za urbanizam, građevinske i komunalno-stambene poslove obavlja poslove koji se odnose na: izradu prostornog plana Grada; javno oglašavanje radi ustupanja izrade planskog dokumenta; staranje o izlaganju planskog dokumenta na javni uvid; preuzimanje po službenoj dužnosti postojeće kopije topografskog i katastarskog plana odnosno digitalnih zapisa kao i katastar podzemnih i nadzemnih vodova; ažuriranje katastarskih podloga; izradu planova iz delokruga odeljenja; pripremanje nacrta odluka o izradi urbanističkog plana; organizaciju javnih prezentacija urbanističkih projekata i planova; izdavanje izvoda iz urbanističkih planova; izdavanje lokacijskih dozvola i informacija o lokaciji; pribavljanje saglasnosti koje su posebnim zakonima propisane kao uslov za izdavanje lokacijske dozvole za izgradnju; rešavanje zahteva za legalizaciju bespravno izgrađenih objekata; izdavanje građevinske dozvole; izdavanje odobrenja za izgradnju; obavljanje tehničkih pregleda objekata; izdavanje upotrebnih dozvola za objekte za koje je nadležan grad; donošenje rešenja o rušenju objekata po zahtevu stranke; obavljanje poslova objedinjene procedure koji se odnose na izdavanje lokacijskih uslova građevinskih i i upotrebnih dozvola, prijave radova i drugo; vršenje upravnih i drugih delatnosti u sprovođenju zakona i drugih propisa u oblasti urbanizma, građevinarstva i komunalno-stambenoj oblasti; predlaganje nacrta akata koje donose organi grada iz delatnosti odeljenja; neposredno sprovođenje propisa Skupštine Grada u ovim oblastima; vrši poslove koji se odnose na uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti; stara se o obezbeđivanju uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti; sprovođenje postupka iseljenja bespravno useljenih lica u stanove i zajedničke prostorije, kao i druge poslove u stambenoj oblasti; zaštitu i unapređenje životne sredine za obavljanje određenih delatnosti u skladu sa zakonom; zaštitu, očuvanje, upravljanje i korišćenje nepokretnosti Grada; sprovođenje postupaka eksproprijacije, komasacije, vraćanja zemljišta, promet zemljišta i zgrada kao i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i odlukama organa Grada i pružanje stručne pomoći strankama u ostvarivanju i zaštiti svojih prava i pravnih interesa pred Gradskom upravom, iz delokruga rada odeljenja.
Odeljenje za inspekcijske poslove i komunalnu policiju obavlja poslove inspekcijskog nadzora nad primenom zakonskih i drugih propisa i opštih akata Skupštine grada iz oblasti: Komunalne inspekcije - nadzor u oblasti obavljanja komunalnih delatnosti i rada javnih i javnih komunalnih preduzeća, stanja komunalnih objekata i kvaliteta pružanja komunalnih usluga građanima, neovlašćeno zauzimanje javnih površina predmetima, manjim montažnim objektima i stvarima, pojedini poslovi tržišne inspekcije u delu nadzora nad prodajom robe van prodajnog mesta i drugo; Građevinske inspekcije - nadzor nad izgradnjom i upotrebom objekata za koje dozvole izdaje Gradska uprava, kontrola izgradnje objekata prema odobrenoj dokumentaciji, standardima i poštovanju propisa o bezbednosti prilikom izgradnje, vođenje postupka utvrđivanja opasnosti objekata po zdravlje i život Ljudi, vođenje postupka i donošenje rešenja o rušenju i uklanjanju objekata izgrađenih bez odobrenja i drugo; Inspekcije za saobraćaj i puteve - kontrola gradskog i prigradskog prevoza putnika, vanlinijskog prevoza putnika, prevoza za sopstvene potrebe i auto - taksi prevoza, parkiranja kao i nadzor nad državnim putevima koji prolaze kroz naselja na teritoriji Grada, lokalnim i nekategorisanim putevima i ulicama u delu stanja, održavanja, rekonstrukcija, zaštiti, izgradnji puteva i objekata na njima, kontrola ispravnosti horizontalne i vertikalne signalizacije na putevima i ulicama i drugo; Inspekcije zaštite životne sredine - nadzor nad sprovođenjem propisa o zaštiti životne sredine, zaštita voda od zagađenja, zaštita kvaliteta vazduha, zaštita od buke, kontrola kretanja i upravljanja neopasnim otpadom i ambalažnim otpadom, zaštita od nejonizirajućeg zračenja, planiranje, koordinacija, informisanje, edukacija kao i nalaganje mera zaštite životne sredine i drugo; Komunalne policije - održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost, vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalnih i drugih delatnosti iz nadležnosti grada, podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje imovine i dobara i druge poslove, u skladu sa zakonom.
Odeljenje za finansije obavlja poslove koji se svrstavaju u poslove budžeta Grada, poslove lokalnog trezora, poslove finansija direktnih korisnika sredstava budžeta i poslove budžetskog računovodstva i izveštavanja koji obuhvataju: sve proceduralno propisane poslove na pripremi budžeta, uključujući i izradu nacrta budžeta Grada; sve proceduralno propisane poslove na izvršenju budžeta; finansijsko planiranje za konsolidovani račun trezora, koje posebno obuhvata analizu gotovanskih tokova plana izvršenja budžeta, servisiranje duga, i definisanje kvota definisanih obaveza i plaćanja; upravljanje gotovanskim sredstvima koje posebno obuhvata upravljanje konsolidovanim računom trezora, likvidnošću i finansijskim sredstvima; poslove vođenja poslovnih knjiga i usklađivanje sa glavnom knjigom trezora i sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja, kao i druge finansijsko-materijalne poslove za direktne korisnike sredstava budžeta, a za indirektne korisnike, ukoliko se to posebno ugovori; kontrolu rashoda, koja posebno obuhvata preuzimanje obaveza, proveru prijema dobara i usluga i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava; upravljanje dugom; budžetsko računovodstvo i izveštavanje koje obuhvata računovodstvene poslove za obradu primanja i plaćanja, vođenje poslovnih knjiga za sva primanja i izdatke, evidenciju donacija i pomoći; finansijsko izveštavanje u propisanoj formi; računovodstvenu metodologiju kroz izradu opštih i posebnih akata; upravljanje finansijskim informacionim sistemom; poslove iz oblasti finansija za direktne korisnike sredstava budžeta, koji obuhvataju poslove izrade predloga finansijskog plana i raspodele sredstava indirektnim korisnicima budžetskih sredstava; pripremanje i kompletiranje dokumentacije za izvršenje finansijskog plana; izradu nacrta finansijskih planova u postupku pripreme budžeta Grada po funkcijama i korisnicima budžeta; praćenje zakonitog i namenskog korišćenja sredstava budžeta za funkcije i korisnike budžeta koji su u nadležnosti odeljenja kao i realizaciju planova po funkcijama koji su u nadležnosti odeljenja; pripremu nacrta akata iz oblasti finansija i računovodstva; poslove obračuna i isplata plata, naknada i drugih primanja zaposlenih i izradu svih izveštaja iz te oblasti; obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove u vezi sprovođenja postupaka javnih nabavki i drugo.
Odeljenje za lokalnu poresku administraciju obavlja poslove koji se odnose na: utvrđivanje poreza na imovinu fizičkih lica, poreza na imovinu pravnih lica, naknade za lokalnu komunalnu taksu za isticanje firme na poslovnom prostoru, kao i naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine; rešavanje po žalbama poreskih obveznika u prvom stepenu i dostavljanje žalbe na dalju nadležnost drugostepenom organu; rešavanje po zahtevima za povraćaj i preknjižavanje sredstava; redovnu i prinudnu naplatu; vođenje postupaka po zahtevima za odlaganje plaćanja poreskog duga; podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i druge poslove u skladu sa zakonom.
Čl. 17-19
(Brisani)
U Gradskoj upravi se kao posebna organizaciona jedinica obrazuje Kabinet gradonačelnika.
Kabinet gradonačelnika je posebna organizaciona jedinica koja se obrazuje za obavljanje savetodavnih i protokolarnih poslova, poslova odbrane i vanrednih situacija, poslova za odnose s javnošću i administrativno-tehničkih poslova koji su značajni za rad gradonačelnika.
Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave kao službenik na položaju.
Za svoj rad i rad Gradske uprave, načelnik odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.
Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće na osnovu javnog konkursa na pet godina.
Načelnik Gradske uprave može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Za načelnika Gradske uprave postavlja se lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Zamenik načelnika Gradske uprave se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.
Načelnik Gradske uprave predstavlja Gradsku upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova, koordinira rad i međusobnu saradnju unutrašnjih organizacionih jedinica, odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih, stara se o obezbeđivanju uslova rada, donosi Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi uz saglasnost Gradskog veća i obavlja druge poslove određene zakonom i Statutom grada.
Predlaže Gradskom veću grada Zaječara objedinjen Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, Gradskom pravobranilaštvu, stručnim službama i posebnim organizacijama koje su osnovane za obavljanje poslova uprave.
Radom osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode:
- Odeljenjem - načelnik odeljenja;
Radom unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode:
- Odsekom - šef odseka;
- Grupom - rukovodilac grupe.
Unutrašnje organizacione jedinice, kad to specifičnost poslova nalaže, mogu se obrazovati i pod posebnim nazivom.
Načelnik odeljenja može imati zamenike, koji ga zamenjuju u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Rukovodioce osnovnih organizacionih jedinica u Gradskoj upravi raspoređuje načelnik Gradske uprave.
Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica raspoređuje načelnik Gradske uprave na predlog rukovodioca osnovne organizacione jedinice.
V - ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA DRUGIM ORGANIMA GRADA
Odnos Gradske uprave prema Skupštini Grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada i drugim opštim aktima.
Gradska uprava je obavezna da Skupštinu Grada obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad Skupštine Grada.
Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi gradonačelnik i izvršava akte koje donosi gradonačelnik.
Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine grada može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice.
Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada, i drugim opštim aktima.
Gradsko veće, u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave, poništava ili ukida akte Gradske uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, odlukom Skupštine grada i drugim opštim aktima.
Gradska uprava je obavezna da Gradsko veće obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, i daje objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad Gradskog veća.
Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama
Gradska uprava je dužna da organizuje vršenje utvrđenih poslova i zadataka iz svog delokruga na način kojim se građanima omogućava da što efikasnije, ekonomičnije i kvalitetnije ostvaruju svoja prava i pravne interese.
Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke, pritužbe i predloge građana u vezi rada uprave, da postupa po njima i o tome obaveštava građane.
Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada se odlučuje o njihovim pravima i interesima, u skladu sa zakonom i odlukama organa Grada.
Međusobni odnosi osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave
Međusobni odnosi osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.
Rad Gradske uprave je javan.
Organizacione jedinice dužne su da javnosti omoguće uvid u svoj rad, prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih akata radi njihovog izvršavanja i sprovođenja.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih akata, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se propisuje način rada u vršenju izvornih i poverenih poslova Gradske uprave.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim upravnim i drugim pojedinačnim stvarima u skladu sa Zakonom i drugim propisima.
Zaključkom se u skladu sa propisima uređuju pravila, način rada i postupanje Gradske uprave.
Pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke donosi načelnik Gradske uprave.
Rešenja i zaključke mogu donositi i rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica ili druga lica, kada ih za to ovlasti načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, ustanova i organizacija kada na osnovu odluke Skupštine Grada odlučuju o pojedinim pravima građana i pravnih lica.
Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica Gradske uprave.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave iz okvira izvornih poslova rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom ili drugim aktima nije drugačije određeno.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja organa i organizacija kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuju o pojedinačnim pravima i obavezama iz okvira prava i dužnosti Grada, rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom ili drugim aktima nije drugačije određeno.
O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.
O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.
Kancelarijsko poslovanje Gradske uprave obuhvata evidentiranje, čuvanje, klasifikovanje i arhiviranje materijala primljenog i nastalog u radu Gradske uprave.
Na kancelarijsko poslovanje u radu Gradske uprave primenjuju se propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave Republike Srbije.
Gradska uprava, organizacione jedinice i jedinice u sastavu imaju pečat.
O izradi pečata stara se nadležna unutrašnja organizaciona jedinica u okviru Odeljenja za opšte, zajedničke i normativno-pravne poslove koja vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.
Poslove Gradske uprave mogu obavljati zaposleni koji ispunjavaju opšte i posebne uslove utvrđene zakonom, drugim propisima i aktom o sistematizaciji radnih mesta.
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Gradskoj upravi primenjuju se odredbe Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave i drugi propisi o zaposlenima u državnim organima.
Zvanja i zanimanja zaposlenih, uslovi za njihovo sticanje, koeficijenti za utvrđivanje zarada, prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa, uređuju se posebnim aktima u skladu sa zakonom i drugim propisima.
U Gradskoj upravi mogu se primati pripravnici pod uslovima utvrđenim zakonom.
Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta utvrđuju se radna mesta na koja mogu biti primljeni pripravnici kao i njihov broj.
Pripravnici se mogu primati u svojstvu volontera radi stručnog osposobljavanja.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.
Raspored radnog vremena u Gradskoj upravi utvrđuje načelnik Gradske uprave.
XIII - SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada i budžetu Republike za obavljanje poverenih poslova iz nadležnosti Republike.
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave čine:
- sredstva za isplatu zarada zaposlenih;
- sredstva za materijalne troškove;
- sredstva za posebne namene;
- sredstva za nabavku i održavanje opreme;
- sredstva za druge posebne naknade i solidarne pomoći.
Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.
Ostvarena sredstva iz prethodnog stava mogu se namenski upotrebiti za opremu, investicije i poboljšanje materijalnog položaja zaposlenih.
XIV - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi grada Zaječara ("Službeni list grada Zaječara", broj 7/14).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskoj upravi grada Zaječara
("Sl. list grada Zaječara", br. 9/2016)
Član 13
Načelnik Gradske uprave, doneće akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 14
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskoj upravi grada Zaječara
("Sl. list grada Zaječara", br. 34/2016)
Član 9
Načelnik Gradske uprave, doneće Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 10
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".