ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG STAMBENOG PREDUZEĆA "KRAGUJEVAC"("Sl. list grada Kragujevca", br. 39/2016 - prečišćen tekst) |
Javno stambeno preduzeće "Kragujevac" u Kragujevcu, sa potpunom odgovornošću, čiji je osnivač Grad Kragujevac, sa sedištem u Kragujevcu, Trg Slobode broj 3. nastavlja da radi kao Javno stambeno preduzeće "Kragujevac", Kragujevac (u daljem tekstu: Preduzeće).
Preduzeće se osniva i posluje radi:
1. obezbeđivanja pružanja stambenih usluga i radi izvođenja radova na održavanju stambenih zgrada u skladu sa zakonom, na teritoriji grada Kragujevca, radi zadovoljavanja potreba korisnika usluga;
2. razvoja i unapređivanja obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
3. obezbeđivanja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja;
4. sticanja dobiti;
5. ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.
POSLOVNO IME, SEDIŠTE I UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA
Preduzeće posluje pod poslovnim imenom: "Javno stambeno preduzeće "Kragujevac", Kragujevac.
Skraćeni naziv poslovnog imena je: "JSP "Kragujevac" Kragujevac.
Sedište Preduzeća je u Kragujevcu.
Adresa sedišta Preduzeća i adresa za prijem pošte je: Nikole Pašića broj 2, Kragujevac.
O promeni poslovnog imena i sedišta Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost osnivača.
Preduzeće ima svoj pečat, štambilj i znak koji sadrži poslovno ime i sedište Preduzeća.
Izgled i sadržina pečata, štambilja i znaka utvrđuje se Statutom Preduzeća.
Preduzeće obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena radna celina.
Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta bliže se uređuje Pravilnikom, na koji saglasnost daje Nadzorni odbor.
Pretežna delatnost Preduzeća je:
4339 Ostali završni radovi
Pored pretežne delatnosti Preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:
6490 - Ostale finansijske usluge, osim osiguranja i penzijskih fondova
6800 - Poslovanje nekretninama
6810 - Kupovina i prodaja vlastitih nepokretnosti
6820 - Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima
6830 - Upravljanje nekretninama za naknadu
6831 - Delatnost agencije za nekretnine
6311 - Obrada podataka, hosting i sl.
6312 - Veb portali
6399 - Informacione usluge delatnosti na drugom mestu nepomenute
7110 - Arhitektonske i inženjerske delatnosti - inženjersko ispitivanje i analize
7112 - Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje
8120 - Usluge čišćenja
8121 - Usluge redovnog čišćenja zgrada
4310 - Rušenje i demontaža zgrada i dr. objekata
4391 - Krovni radovi
4320 - Instalacioni radovi u građevinarstvu
4321 - Postavljanje električnih instalacija
4329 - Ostali instalacioni radovi u građevinarstvu
4331 - Malterisanje
4332 - Ugradnja stolarije
4333 - Postavljanje podnih i zidnih obloga
4334 - Bojenje i zastakljivanje
4660 - Trgovina na veliko mašinama, opremom i priborom
4643 - Trgovina na veliko električnim aparatima za domaćinstvo
4644 - Trgovina na veliko porculanom, staklom i sredstvima za čišćenje
4690 - Nespecijalizovana trgovina na veliko
4671 - Trgovina na veliko, čvrstim, tečnim i gasovitim gorivom i sl. Proizvodima
4673 - Trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom
4674 - Trgovina na veliko metalnom robom, instalacionim materijalom, opremom i priborom za grejanje
4675 - Trgovina na veliko hemijskim proizvodima
4677 - Trgovina na veliko otpacima i ostacima
4752 - Trgovina na malo metalnom robom, bojama u specijalizovanim prodavnicama
4759 - Trgovina na malo nameštajem, opremom za osvetljenje, ostalim predmetima za domaćinstvo u specijalizovanim prodavnicama
4770 - Trgovina na malo i ostalom robom u specijalizovanim prodavnicama.
O promeni delatnosti Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju delatnosti koje je upisalo u registar, u manjem obimu ili povremeno, ili koje doprinose potpunijem iskorišćavanju kapaciteta i materijala koji se upotrebljava za vršenje upisane delatnosti.
Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.
Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Preduzeće za obavljanje delatnosti može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.
Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini grad Kragujevac stiče akcije i udele u Preduzeću i prava po osnovu tih akcija ili udela.
Preduzeće ne može otuđiti imovinu veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, za čije je obavljanje osnovano, bez prethodne saglasnosti nadležnog organa osnivača.
Osnovni kapital Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac", koji je registrovan u registru privrednih subjekata kod Agencije za privredne registre, iznosi:
Upisan novčani kapital: 22.000.000,00 RSD
Uplaćen novčani kapital: 22.000.000,00 na dan 25.04.1990. godine.
Ukupna vrednost osnovnog kapitala iskazuje se u jednom obračunskom udelu.
Udeo Osnivača u osnovnom kapitalu Preduzeća iz člana 12. Odluke, iznosi 100%.
Osnovni kapital Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac", u skladu sa propisima koji regulišu finansijsko izveštavanje, prema godišnjem finansijskom izveštaju na dan 31.12.2012. godine iznosi 94.166.000,00 dinara.
Usklađivanje registrovanog kapitala, iz člana 12. ove Odluke, sa kapitalom iskazanim po finansijskim izveštajima biće izvršeno na osnovu procene vrednosti kapitala u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i Zakonom o javnoj svojini.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI IZMEĐU PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Osnivač ima pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen zakonom.
Osnivač odgovara za obaveze Preduzeća, samo u slučajevima propisanim zakonom.
U slučaju statusnih promena, prava i obaveze Preduzeća prenose se na pravne sledbenike.
U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzima mere propisane zakonom i odlukom Gradskog veća na otklanjanju uzroka poremećaja odnosno prekida.
U slučaju štrajka u preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada Kragujevca.
U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, odnosno vršeći nadzor Gradsko veće može preduzeti mere u skladu sa zakonom, kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje preduzeća i obavljanje delatnosti za koje je Preduzeće osnovano.
Ostala međusobna prava, obaveze i odgovornosti između osnivača i Preduzeća uradiće se, u skladu sa zakonom, posebnom odlukom osnivača.
STICANJE PRIHODA, RASPODELA DOBITI, POKRIĆE GUBITAKA I SNOŠENJE RIZIKA
Sredstva za obavljanje delatnosti Preduzeća obezbeđuju se iz: prihoda od prodaje komunalnih usluga, budžeta osnivača i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Delatnost Preduzeća finansira se na osnovu godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja koji donosi Nadzorni odbor Preduzeća.
Program poslovanja iz stava 2. ovog člana dostavlja se nadležnom organu Osnivača radi davanja saglasnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Program poslovanja se smatra donetim kada na njega da saglasnost nadležni organ Osnivača.
Dobit Preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitka, Statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem Preduzeća.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača.
Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet Osnivača, po završnom računu za prethodnu godinu.
Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 3. ovog člana utvrđuje se zakonom, odnosno Odlukom o budžetu za narednu godinu.
Odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača u skladu sa zakonom.
U Preduzeću se obrazuje interna revizija, kao nezavisna delatnost i koja nije deo nijednog poslovnog procesa, a u svom radu odgovara direktoru Preduzeća. Zadatak internog revizora je da ocenjuje sistem finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na: upravljanje procenjenim rizikom od strane organa upravljanja Preduzeća, usklađenost poslovanja sa zakonima, aktima Preduzeća i ugovorima, pouzdanost i potpunost informacija, efektivnost, efikasnost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu informacija i izvršenje programa poslovanja Preduzeća.
Poslove interne revizije iz stava 2. ovog člana obavlja lice koje je zaposleno u Preduzeću.
Preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma.
Preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Preduzeća.
Preduzeće se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenih programom poslovanja, uz saglasnost osnivača.
Preduzeće se može zadužiti pod uslovima i na način predviđenim zakonom i programom poslovanja Preduzeća.
Zaduženje se smatra raspolaganjem imovinom Preduzeća.
Odluku o zaduženju Preduzeća kod poslovnih banaka, fondova i drugih finansijskih organizacija, donosi Nadzorni odbor.
Na odluku o zaduženju veće vrednosti - 30% ili više knjigovodstvene vrednosti imovine Preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja, saglasnost daje Skupština grada.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU
Preduzeće posluje kao samostalni privredni subjekt.
Preduzeće ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i vrši druge pravne poslove i radnje u okviru svoje delatnosti.
Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.
Preduzeće zastupa direktor u skladu sa zakonom.
Direktor može da, u okviru svojih ovlašćenja, ovlasti drugo lice da preduzima radnje iz njegove nadležnosti, a naročito da zastupa Preduzeće pred svim nadležnim organima u skladu sa zakonom.
Organi Preduzeća su:
1. Nadzorni odbor;
2. Direktor.
Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik, koji se imenuju na period od četiri godine.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.
Nadzorni odbor čine predsednik, jedan predstavnik Osnivača i jedan predstavnik zaposlenih u Preduzeću, a koji se predlaže na način utvrđen Statutom Preduzeća.
Na uslove za imenovanje i prestanak mandata predsednika i članova Nadzornog odbora primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje položaj javnih preduzeća.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Vlada.
Nadzorni odbor:
1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;
3) donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta grada Kragujevca (subvencije i dr. sredstava);
4) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
5) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
6) usvaja finansijske izveštaje;
7) nadzire rad direktora;
8) donosi Statut;
9) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
10) donosi akt o opštim uslovima za isporuku usluga;
11) donosi tarifu (odluku o cenama komunalnih usluga, tarifni sistem i dr);
12) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom i ovom odlukom;
13) donosi odluku o zaduživanju preduzeća;
14) odlučuje o ulaganju kapitala u već osnovana društva kapitala;
15) odlučuje o statusnim promenama;
16) odlučuje o osnivanju društva kapitala u skladu sa zakonom;
17) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;
18) donosi akt o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;
19) zaključuje ugovor o radu sa direktorom u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
20) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;
21) donosi opšta akta preduzeća za koje zakonom ili statutom preduzeća nije utvrđena nadležnost drugog organa;
22) donosi poslovnik o svom radu;
23) utvrđuje mere zaštite i unapređenja životne sredine;
24) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Preduzeću, nadležni organi osnivača daju saglasnost na akte iz člana 36. i to:
1. Skupština grada na akte iz člana 36. tačke 1, 2., 6., 8, 17. i 18,
2. Gradsko veće na akte iz člana 36. tačke 3, 9, 10, 11. i 12.
3. Gradonačelnik na akte iz člana 36. tačka 20.
Odluku o zaduživanju veće vrednosti (tačka 13.), Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Skupštine grada u skladu sa članom 25. Odluke.
Odluke iz člana 36. tačke 14, 15. i 16, Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.
Izveštaji iz člana 36. tačka 5. dostavljaju se Gradskom veću radi informisanja.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Merila i kriterijumi za utvrđivanje visine naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuju se posebnom odlukom Skupštine grada.
Visina naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje se rešenjem Skupštine grada, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja preduzeća i odluke iz stava 2. ovog člana.
Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.
Direktor Preduzeća imenuje se na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Postupak za imenovanje i razrešenje direktora Preduzeća vrši se u skladu sa zakonom i Statutom grada.
Uslovi za imenovanje direktora Preduzeća propisani su zakonom, a Statutom Preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora Preduzeća.
Statutom Preduzeća može se odrediti vrsta stručne spreme i drugi uslovi koje lice mora ispuniti da bi moglo biti imenovano za direktora preduzeća.
Direktor Preduzeća je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.
Direktor Preduzeća:
1) predstavlja i zastupa Preduzeće;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje Preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada Preduzeća, za realizaciju odluka i drugih akata koji su upućeni Skupštini grada i Gradskom veću na saglasnost;
5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7) predlaže finansijske izveštaje;
8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta grada (subvencije ili dr. sredstva);
9) izvršava odluke Nadzornog odbora;
10) bira izvršne direktore;
11) bira predstavnike Preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik preduzeće;
12) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
13) donosi akt o sistematizaciji;
14) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen Statutom;
15) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;
16) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz njegovog delokruga;
17) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom i Statutom Preduzeća;
18) vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom Preduzeća.
Na odluku iz stava 1. tačka 11. ovog člana o izboru predstavnika Preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Preduzeće, saglasnost daje Skupština grada.
Direktor ne može imati zamenika.
Direktor Preduzeća imenuje se po sprovedenom javnom konkursu.
Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Skupština grada, u skladu sa Zakonom.
Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije, bez prava odlučivanja.
Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.
Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća, koju donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća.
Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća preko Gradskog veća.
Izborni postupak sprovodi se u skladu sa Zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.
Direktor Preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Radni odnos direktora zasniva se ugovorom o radu, koji direktor zaključuje sa Nadzornim odborom.
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati i pravo na stimulaciju.
Uslove i kriterijume za utvrđivanje i visinu stimulacije utvrđuju se aktom Vlade.
Akt o isplati stimulacije direktoru donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Gradonačelnika.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem u slučajevima i po postupku propisanim Zakonom.
Suspenzija direktora primenjuje se u slučajevima predviđenim Zakonom.
Skupština grada može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.
Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.
Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.
Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora Preduzeća propisane zakonom i Statutom Preduzeća.
Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Preduzeća.
Za izvršnog direktora Preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom preduzeća.
Izvršni direktor ne može imati zamenika.
Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Preduzeću.
Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru i obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom Preduzeća.
PROGRAMI POSLOVANJA I IZVEŠTAVANJE
Preduzeće donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja.
Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: Program) i dostavlja ga Osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.
Godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja sadrži, naročito:
1) planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama;
2) planirane nabavke;
3) plan investicija;
4) planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitka;
5) elemente za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga;
6) plan zarada i zapošljavanja;
7) kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju.
Izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja mogu se vršiti isključivo iz strateških i državnih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima Preduzeća posluje.
Saglasnost iz stava 3. ovog člana ne može se dati ako Preduzeće izmenama i dopunama predlaže povećanje sredstava za određene namene, a koja je već utrošilo u visini koja prevazilazi visinu sredstava za te namene iz usvojenog godišnjeg, odnosno trogodišnjeg Programa.
Ukoliko Preduzeće ne donese Program iz člana 49. do početka kalendarske godine za koju se donosi, zarade se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim programom za prethodnu godinu sve do donošenja Programa u skladu sa članom 49. ove Odluke.
Preduzeće, ukoliko koristi ili namerava da koristi subvencije ili drugu vrstu pomoći, dužno je da predloži poseban program koji sadrži vrstu i namenu pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti Preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje.
Program iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor i sastavni je deo Programa iz člana 49. ove Odluke.
Poseban program se smatra donetim kada na njega saglasnost da nadležni organ Osnivača.
Preduzeće dostavlja nadležnom organu Osnivača tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana se dostavlja u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.
Na osnovu izveštaja iz stava 1. ovog člana nadležni organ Osnivača sačinjava i dostavlja informaciju o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti.
Pored informacije iz stava 3. ovog člana, nadležni organ Osnivača dostavlja ministarstvu analizu poslovanja Preduzeća sa preduzetim merama za otklanjanje poremećaja u poslovanju Preduzeća.
Preduzeće je dužno da pre isplate zarada overi obrazac za kontrolu obračuna isplate zarada.
Ukoliko Preduzeće ne sprovodi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje, nadležna Gradska uprava neće izvršiti overu obrasca za kontrolu obračuna isplate zarada.
Preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:
1. radne biografije članova Nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;
2. organizacionu strukturu;
3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njihove izmene i dopune;
4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;
6. druge informacije od značaja za javnost.
ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE
Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu bezbednosti imovine i zaštite i unapređenje životne sredine.
Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine.
Poslovnom tajnom smatraju se podaci čije bi saopštavanje trećem licu moglo naneti štetu Preduzeću, kao i podaci koji imaju ili mogu imati ekonomsku vrednost zato što nisu opšte poznati niti su lako dostupni trećim licima koja bi njihovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji su od strane Preduzeća zaštićeni odgovarajućim merama u cilju čuvanja njihove tajnosti.
Poslovna tajna je i podatak koji je zakonom, drugim propisom ili aktom Preduzeća određen kao poslovna tajna.
Aktom Preduzeća kao poslovna tajna može se odrediti samo podatak koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.
Ne mogu se kao poslovna tajna odrediti svi podaci koji se odnose na poslovanje Preduzeća.
Akt iz stava 3. ovog člana donosi Nadzorni odbor na predlog direktora.
Direktor, članovi Nadzornog odbora i zaposleni u Preduzeću dužni su da čuvaju poslovnu tajnu Preduzeća, kao i posle prestanka tog svojstva u periodu od dve godine od dana prestanka tog svojstva.
Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne saopštavanje podataka čija je obaveza saopštavanja propisana zakonom, neophodna radi obavljanja poslova ili zaštite interesa Preduzeća i učinjena nadležnim organima ili javnosti isključivo u cilju ukazivanja na postojanje dela kažnjivog zakonom.
Opšti akti Preduzeća su Statut, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.
Statut je osnovni opšti akt Preduzeća.
Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.
Statutom Preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Preduzeća; delatnost Preduzeća; zastupanje; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka; rezerve; organi upravljanja Preduzećem i imenovanje, razrešenje i nadležnost organa upravljanja Preduzećem; opšti akti i način njihovog donošenja; prava, obaveze i odgovornost organa upravljanja Preduzećem; način statusnih promena Preduzeća; pečat i štambilj; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Preduzeću u skladu sa zakonom.
U toku poslovanja Preduzeće može vršiti statusne promene (spajanje, pripajanje, podela i sl.), kao i promenu oblika u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.
Ovu Odluku objaviti u "Službenom listu regiona Šumadije i Pomoravlja".
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" sadrži:
1. Odluku o osnivanju Javnog stambeno preduzeća "Kragujevac" - prečišćen tekst ("Službeni list grada Kragujevca", br. 27/13)
2. Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Javnog stambeno preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 38/14)
3. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog stambeno preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 24/16)
4. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog stambeno preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 34/16)
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ne sadrži:
- odredbama članova 3., 4. i 5. Odluke o izmenama Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list opštine Kragujevac", broj: 38/14), kojima je: u članu 3. uređeno da preduzeće u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost, u članu 4. ovlašćen Odbor za normativna akta da izvrši pravno - tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac", a u članu 5. je uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
- odredbe članova 28, 29, 30, 31, 32. i 33. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 24/16) kojima je: u članu 28. obvezano Preduzeće da u roku od 90 dana od stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu osnivača na saglasnost; u članu 29. utvrđeno da će se članovi Nadzornog odbora koji ne ispunjavaju uslove za imenovanje u skladu sa Zakonom razrešiće se, a novi imenovati najkasnije u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu Zakona; u članu 30. utvrđeno da direktor koji je izabran na javnom konkursu u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 119/12, 116/13 - autentično tumačenje i 44/14 - dr. zakon), nastavlja sa radom do imenovanja direktora u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", 15/16); u članu 31. kojim se ovlašćuje direktor Preduzeća da izvrši upis promene podataka kod agencije za privredne registre; članu 32. kojim je ovlašćen Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac; u članu 33. utvrđeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca";
- odredbama članova 3. i 4. Odluke o izmenama i dopuni Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac" (" Službeni list opštine Kragujevac", broj: 34/16), kojima je: u članu 3. ovlašćen Odbor za normativna akta da izvrši pravno - tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog stambenog preduzeća "Kragujevac", a u članu 4. je uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".