ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE BUDŽETSKE INSPEKCIJE GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 37/2016 i 39/2016)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom o osnivanju Službe budžetske inspekcije grada Kragujevca (u daljem tekstu: Odluka), uređuje se njen rad, ovlašćenja kao i druga pitanja od značaja za obavljanje poslova Službe budžetske inspekcije grada Kragujevca (u daljem tekstu: Služba).

Član 2

Služba je nadležna za sprovođenje inspekcije nad:

- direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta grada Kragujevca (u daljem tekstu: Grad);

- javnim preduzećima osnovanim od strane Grada, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda;

- pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva Grada za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva Grada po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr.

II NADLEŽNOST SLUŽBE

Član 3

Služba obavlja poslove koji se odnose na kontrolu primene zakona i pratećih propisa u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava od strane subjekata nad kojima se vrši kontrola iz člana 2. ove odluke.

Član 4

Služba je nezavisna i samostalna u radu.

Služba organizuje svoj rad na način kojim obezbeđuje primenu metodologije za poslove inspekcije, koju utvrđuje ministar za finansije, u skladu sa zakonom.

Član 5

Služba vrši kontrolu poslovnih knjiga, izveštaja, evidencija i druge dokumentacije kod korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 2. ove odluke, sa ciljem da utvrdi da li su sredstva namenski i zakonito korišćena.

Služba ima pristup svim dokumentima, izveštajima, informacijama i podacima potrebnim za obavljanje kontrole materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja budžetskih sredstava od strane subjekata nad kojima se vrši kontrola.

Služba ima pravo uvida u dokumentaciju o poslu koji je predmet kontrole i kod drugih pravnih lica, učesnika u tom poslu.

Sredstva za finansiranje rada Službe obezbeđuju se u budžetu Grada.

U obavljanju poslova Služba je obavezna da čuva tajnost službenih i poslovnih podatka u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim propisima.

Član 6

Poslovi kontrole, u skladu sa ovom odlukom, obavljaju se u skladu sa Programom rada Službe koji utvrđuje Gradonačelnik na predlog glavnog budžetskog inspektora kao rukovodioca Službe.

Izuzetno od odredbe iz stava 1. ovog člana, po zahtevu gradonačelnika, Služba vrši vanrednu kontrolu.

Član 7

U skladu sa Programom iz člana 6. ove odluke, glavni budžetski inspektor donosi plan rada za tekuću godinu.

Poslove kontrole obavljaju inspektori na osnovu plana rada iz stava 1. ovog člana i naloga za kontrolu koji izdaje glavni budžetski inspektor.

Nalogom iz stava 2. ovog člana određuje se:

- inspektor ili inspektori koji će obaviti kontrolu sa brojevima službenih legitimacija;

- inspektor ili inspektori koji ih zamenjuju u slučaju sprečenosti;

- subjekt nad kojim će se obaviti kontrola;

- predmet kontrole;

- rok za obavljanje kontrole (dan početka i okončanja kontrole);

- broj naloga;

- datum i mesto izdavanja;

- potpis izdavaoca naloga, pečat i

- druga pitanja od značaja za obavljanje kontrole.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, poslovi kontrole mogu da se vrše i po zahtevu Gradonačelnika, kao vanredna kontrola.

III PRAVA I DUŽNOSTI BUDŽETSKOG ISNPEKTORA

Član 8

Budžetski inspektor u postupku kontrole svojstvo službenog lica dokazuje službenom legitimacijom propisanom Uredbom o radu, ovlašćenjima i obeležjima budžetske inspekcije ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 10/04 i 84/07).

Član 9

Pre otpočinjanja kontrole budžetski inspektor je dužan da najavi kontrolu funkcioneru koji rukovodi organom ili organizacijom kod koje će se vršiti kontrola.

Izuzetno iz stava 1. ovog člana, kontrola neće biti najavljena ako je to izričito navedeno u nalogu za obavljanje kontrole.

Na zahtev budžetskog inspektora odgovorno lice u organu i organizaciji dužno je da učestvuje u kontroli i da sačini objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole u pisanoj formi.

Član 10

Ako se u postupku kontrole organa i organizacija utvrdi da nije izvršen popis, da nije iskazano stanje imovine, kapitala, obaveza, prihoda i rashoda ili finansijskog rezultata, odnosno da knjigovodstvene evidencije nisu potpune, uredne ili ažurne, ili da obračuni nisu urađeni na propisan način, usled čega nije moguće obaviti kontrolu, budžetski inspektor će zaključkom naložiti da se nedostaci otklone.

Zaključak iz stava 1. ovog člana izdaje se u pisanoj formi, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravni postupak.

Budžetski inspektor određuje rok za izvršenje zaključka koji ne može biti duži od 30 dana od dana dostavljanja zaključka.

Na zaključak iz stava 1. ovog člana može se izjaviti prigovor budžetskog inspektora u roku od tri dana od dana prijema zaključka.

Budžetski inspektor odlučuje o prigovoru iz stava 4. ovog člana u roku od pet dana od dana prijema prigovora.

Organ ili organizacija iz stava 1. ovog člana dužna je da o izvršenju zaključka obavesti budžetskog inspektora, koji posle dobijanja obaveštenja o izvršenju zaključka, odnosno posle isteka roka iz stava 3. ovog člana, nastavlja započetu kontrolu.

Član 11

O izvršenoj kontroli sastavlja se zapisnik u skladu sa zakonom.

Budžetski inspektor, pre dostavljanja zapisnika o izvršenoj kontroli (u daljem tekstu: Zapisnik), sa nalazom upoznaje odgovorna lica u organu ili organizaciji kod koje je izvršena kontrola.

Ako se kontrolom utvrde nezakonitosti ili nepravilnosti, u zapisniku se navodi u čemu se one sastoje, dokazi na osnovu kojih su utvrđene, predlažu mere i određuju rokovi za njihovo otklanjanje.

Organ ili organizacija kod koje je vršena kontrola može uložiti primedbe budžetskom inspektoru na nalaz iz zapisnika u roku od osam dana od dana dostavljanja zapisnika.

Ako budžetski inspektor utvrdi da su primedbe osnovane, sačiniće dopunu zapisnika koju dostavlja organu ili organizaciji u roku od 15 dana od dana prijema primedbi.

Ako su primedbe neosnovane, budžetski inspektor o tome u pisanoj formi obaveštava organ ili organizaciju.

Organ ili organizacija su dužni da, u roku određenom u zapisniku, obaveste budžetskog inspektora o postupanju po predloženim merama i prilože dokaze o tome.

Budžetski inspektor po dobijanju obaveštenja dužan je da izvrši kontrolu predloženih mera, o čemu sačinjava službenu belešku.

Član 12

Ako organ ili organizacija u ostavljenom roku ne postupi po naloženim merama iz zapisnika budžetski inspektor donosi rešenje kojim nalaže mere i određuje rok za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti.

Navedeno rešenje donosi se u roku od 15 dana od dana isteka roka za izvršenje mera iz zapisnika.

Protiv rešenja može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Kragujevca (u daljem tekstu: Gradsko veće) u roku od osam dana od dana prijema rešenja.

O žalbi Gradsko veće odlučuje u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Odluka iz stava 4. ovog člana konačna je u upravnom postupku.

Član 13

Služba dostavlja Gradonačelniku i Gradskom veću godišnji izveštaj o izvršenim inspekcijama sa nalazima i merama.

IV ORGANIZACIJA SLUŽBE

Član 14

Službom rukovodi glavni budžetski inspektor.

Glavnog budžetskog inspektora imenuje Gradonačelnik.

Za rad Službe i svoj rad glavni budžetski inspektor odgovara Gradonačelniku i Gradskom veću.

O pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima po osnovu rada zaposlenih u Službi odlučuje glavni budžetski inspektor.

Prava, obaveze i odgovornosti iz rada i po osnovu rada zaposlenih u Službi uređuju se u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima koji se primenjuju na zaposlene u organima lokalne samouprave.

Član 15

Puno radno vreme u Službi iznosi 40 časova nedeljno.

Radna sedmica traje pet radnih dana.

Član 16

Služba ima jedan ili više pečata.

Broj, izgled, sadržinu, način čuvanja i rukovanja pečatom Službe utvrđuje glavni budžetski inspektor, uz pribavljanje saglasnosti nadležnog ministarstva u skladu sa zakonom.

Član 17

Rad Službe dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

Budžetski inspektor je dužan da u svom radu i prilikom obaveštavanja javnosti obezbedi zaštitu podataka o ličnosti, u skladu sa zakonom.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 18

Gradonačelnik imenuje glavnog budžetskog inspektora u roku od osam dana od dana primene ove odluke.

Član 19

Danom donošenja ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca ("Službeni list grada Kragujevca", br. 22/12 i 25/12-ispr.)

Član 20

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca", a primenjivaće se od 1. januara 2017. godine.