ODLUKA
O USKLAĐIVANJU POSLOVANJA JAVNOG PREDUZEĆA "EMISIONA TEHNIKA I VEZE" BEOGRAD SA ZAKONOM O JAVNIM PREDUZEĆIMA

("Sl. glasnik RS", br. 96/2016)

1. Uvodne odredbe

Član 1

Javno preduzeće "Emisiona tehnika i veze" Beograd (u daljem tekstu: Javno preduzeće) osnovano je Odlukom o osnivanju Javnog preduzeća za upravljanje emisionom infrastrukturom ("Službeni glasnik RS", broj 84/09).

Član 2

Javno preduzeće je upisano u Registar privrednih subjekata u Agenciji za privredne registre rešenjem BD 12183/2010 od 16. februara 2010. godine, pod matičnim brojem: 21610131.

Član 3

Osnivač Javnog preduzeća je Republika Srbija, a prava osnivača vrši Vlada, matični broj 07020171 (u daljem tekstu: Osnivač).

Član 4

Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno preduzeće "Emisiona tehnika i veze" Beograd.

Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JP ETV Beograd.

Sedište Javnog preduzeća je u Beogradu, Kneza Višeslava 88.

Član 5

Javno preduzeće ima svojstvo pravnog lica i prava, obaveze i odgovornosti utvrđene zakonom i ovom odlukom.

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Javno preduzeće ima pečat i štambilj, čiji se izgled i sadržina utvrđuju statutom Javnog preduzeća (u daljem tekstu: Statut).

2. Delatnost Javnog preduzeća

Član 6

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:

- Šifra delatnosti: 6120.

- Naziv delatnosti: Bežične telekomunikacije.

Javno preduzeće pored delatnosti iz stava 1. ovog člana, obavlja i sledeće delatnosti: upravljanje emisionom infrastrukturom koja podrazumeva aktivnosti uređenja, opremanja, održavanja, unapređenja, rekonstrukcije itd.; upravljanje, održavanje i razvijanje telekomunikacionih veza za distribuciju i kontribuciju signala; emitovanje digitalnog televizijskog signala sa slobodnim i uslovnim pristupom putem mreže zemaljskih predajnika sa svim pratećim servisima; emitovanje radijskog programa putem mreže radijskih i digitalnih predajnika.

Delatnost iz stava 2. ovog člana obuhvata i: vršenje investitorskih prava na lokacijama na kojima je predviđena izgradnja i rekonstrukcija objekata emisione infrastrukture, antenskih stubova, vršenje investitorskih prava i poslova organizovanja i obavljanja stručnih poslova razvoja, planiranja, projektovanja, izgradnje, dogradnje, rekonstrukcije, adaptacije, sanacije, investicionog i tekućeg održavanja emisionih objekata, opreme instalacija, opremanja i uređenja građevinskog zemljišta, komunalnom i drugom infrastrukturom i određivanje stručnog nadzora nad izgradnjom objekata emisione infrastrukture.

Javno preduzeće obavlja i druge delatnosti koje su utvrđene Statutom, u skladu sa zakonom.

Javno preduzeće obavlja poslove spoljnotrgovinskog prometa iz okvira registrovane delatnosti.

3. Prava, obaveze i odgovornosti Osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema Osnivaču

Član 7

Osnivač daje saglasnost na sledeće akte Javnog preduzeća:

1) dugoročne i srednjoročne planove poslovne strategije i razvoja;

2) godišnji odnosno trogodišnji program poslovanja;

3) poseban program za korišćenje sredstava iz budžeta (subvencije, garancije ili druga sredstva);

4) Statut;

5) odluku o raspodeli dobiti, odnosno odluku o načinu pokrića gubitka;

6) odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;

7) smanjenje i povećanje kapitala;

8) odluku o visini naknada za pružanje usluga;

9) akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;

10) akt o proceni vrednosti kapitala, program i odluku o svojinskoj transformaciji;

11) izdavanje, prodaju i kupovinu udela, kao i prodaju udela u Javnom preduzeću ili kupovinu udela ili akcija u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;

12) davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

13) odluku o izboru predstavnika Javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće;

14) odluku o izboru direktora društva kapitala čiji je vlasnik Javno preduzeće;

15) druge akte u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i osnivačkim aktom.

Osnivač daje prethodnu saglasnost na sledeće akte Javnog preduzeća:

1) ulaganje kapitala;

2) odluku o statusnim promenama;

3) osnivanje drugih pravnih subjekata.

Član 8

Godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja donosi se i dostavlja Osnivaču radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu. Javno preduzeće dužno je da dugoročne i srednjoročne planove poslovne strategije i razvoja i godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja uskladi sa zakonom i programskim i planskim aktima Osnivača.

Član 9

Javno preduzeće dužno je da ministarstvu nadležnom za poslove privrede dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg odnosno trogodišnjeg programa poslovanja, na obrascu izveštaja koji propiše ministar nadležan za poslove privrede, u skladu sa zakonom.

Član 10

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Osnivač preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za nesmetano obavljanje delatnosti od opšteg interesa Javnog preduzeća, a naročito:

1) promenu unutrašnje organizacije;

2) razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa;

3) ograničenje prava raspolaganja pojedinim sredstvima u svojini Javnog preduzeća i u javnoj svojini;

4) druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i osnivačkim aktom.

Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti Osnivač može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju koja je potrebna za obavljanje delatnosti od opšteg interesa.

Član 11

Zaposleni u Javnom preduzeću imaju pravo na štrajk koje ostvaruju u skladu sa zakonom kojim se uređuje štrajk, kolektivnim ugovorom i drugim aktom.

U slučaju štrajka, Javno preduzeće dužno je da obezbedi uslove za obavljanje minimuma procesa rada, u skladu sa zakonom kojim se uređuje štrajk i aktom Osnivača o određivanju minimuma procesa rada u Javnom preduzeću.

Član 12

U slučaju da u Javnom preduzeću nisu obezbeđeni uslovi za ostvarivanje redovnog procesa rada usled više sile, ministarstvo nadležno za oblast kojoj pripada delatnost javnog preduzeća, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne neotklonjive posledice, postupa u skladu sa zakonom.

4. Uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti i način pokrića gubitaka i snošenje rizika

Član 13

Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima.

Odluku o raspodeli dobiti Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača, kojom se određuje deo sredstava koji se uplaćuje u budžet Republike Srbije, u skladu sa zakonom.

Odluku o načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.

5. Komisija za reviziju

Član 14

Javno preduzeće ima Komisiju za reviziju, koja ima tri člana koje imenuje i razrešava Nadzorni odbor.

Predsednik Komisije za reviziju je nezavisni član Nadzornog odbora.

Članovi Komisije za reviziju imenuju se iz reda lica koja imaju odgovarajuća stručna znanja iz oblasti računovodstva na period od četiri godine i mogu biti ponovo imenovani po isteku mandata. Najmanje jedan član Komisije za reviziju mora biti lice koje je ovlašćeni revizor u skladu sa zakonom kojim se uređuje revizija ili koje ima odgovarajuća znanja i radno iskustvo u oblasti finansija i računovodstva.

Član Komisije za reviziju ne može biti lice koje je:

1) bilo angažovano u vršenju revizije finansijskih izveštaja Javnog preduzeća u poslednjih pet godina;

2) član političke stranke.

Član 15

Komisija za reviziju:

1) priprema, predlaže i proverava sprovođenje računovodstvenih politika i politika upravljanja rizicima;

2) ispituje primenu računovodstvenih standarda prilikom pripreme finansijskih izveštaja i ocenjuje sadržinu finansijskih izveštaja;

3) ispituje ispunjenost uslova za izradu konsolidovanih finansijskih izveštaja;

4) učestvuje u postupku izbora revizora Javnog preduzeća i predlaže Nadzornom odboru kandidata za revizora;

5) u slučaju potrebe daje obrazloženi predlog za otkaz ugovora sa revizorom;

6) vrši nadzor nad postupkom revizije, uključujući i određivanje ključnih pitanja koja treba da budu predmet revizije;

7) vrši proveru nezavisnosti i objektivnosti revizora;

8) vrši druge poslove koje joj poveri Nadzorni odbor.

Komisija za reviziju sastavlja i Nadzornom odboru podnosi izveštaje o pitanjima iz stava 1. ovog člana najmanje jedanput godišnje, osim ako Nadzorni odbor ne odluči da se svi ili pojedini izveštaji sastavljaju i podnose u kraćim vremenskim intervalima.

6. Uslovi i način zaduživanja Javnog preduzeća

Član 16

Javno preduzeće može da se zadužuje pod uslovima koji su predviđeni zakonom kojim se uređuje javni dug.

7. Zastupanje Javnog preduzeća

Član 17

Javno preduzeće zastupa direktor, bez ograničenja ovlašćenja.

Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje Javnog preduzeća.

Direktor može, uz saglasnost Nadzornog odbora, dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.

8. Iznos osnovnog kapitala, opis i vrsta nenovčanog uloga

Član 18

Osnovni kapital Javnog preduzeća čine pokretne i nepokretne stvari (zgrade, antenski sistemi, radiorelejni sistemi i dr.), imovinska prava i druga sredstva emisione infrastrukture u ukupnoj vrednosti 2.291.582.744,41 dinara.

Osnovni kapital iz stava 1. ovog člana utvrđen je u Spisku sredstava kojima je osnovano Javno preduzeće u iznosu od 1.223.504.003,32 dinara na dan 9. oktobra 2009. godine, kao i prenosom prava korišćenja objekta Avalski toranj u iznosu od 1.068.078.741,09 dinara na dan 22. juna 2011. godine.

Osnovni kapital iz stava 1. ovog člana je udeo Osnivača, kao jedinog člana sa 100% učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća.

9. Sredstva za osnivanje i rad Javnog preduzeća

Član 19

Javno preduzeće u okviru obavljanja svojih delatnosti stiče i pribavlja sredstva iz:

1) prihoda koje ostvari svojim poslovanjem;

2) finansijskih kredita;

3) ulaganja domaćih i stranih lica;

4) budžeta Republike Srbije;

5) drugih izvora u skladu sa zakonom.

Sredstva za investiciona ulaganja obezbeđuju se iz:

1) budžeta Republike Srbije, koja su utvrđena posebno za ovu namenu;

2) kredita;

3) prihoda koje ostvari svojim poslovanjem;

4) drugih izvora u skladu sa zakonom.

10. Imovina Javnog preduzeća i raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) imovinom Javnog preduzeća

Član 20

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Stvarima u javnoj svojini koje je Osnivač uložio u kapital Javnog preduzeća, Javno preduzeće raspolaže u skladu sa zakonom.

Stvarima u javnoj svojini koje je Osnivač uložio u Javno preduzeće u državinu i prenosom prava korišćenja, bez prenosa prava svojine, Javno preduzeće ne može da raspolaže, niti da ih dalje ustupa na korišćenje, bez saglasnosti Osnivača.

Javno preduzeće upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.

11. Organi Javnog preduzeća

Član 21

Organi Javnog preduzeća su:

1) Nadzorni odbor;

2) direktor.

a) Nadzorni odbor

Član 22

Nadzorni odbor ima pet članova, koje imenuje Vlada, od kojih je jedan predsednik, s tim da se jedan član imenuje iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću, dok jedan član mora biti nezavisan član Nadzornog odbora.

Za predsednika i člana Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.

Član 23

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5) usvaja finansijske izveštaje;

6) nadzire rad direktora;

7) donosi Statut;

8) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

9) daje saglasnost na odluku direktora o davanju ili oduzimanju prokure;

10) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

11) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;

12) odlučuje o ulaganju kapitala Javnog preduzeća;

13) odlučuje o statusnim promenama Javnog preduzeća;

14) odlučuje o osnivanju drugih pravnih subjekata;

15) odlučuje o smanjenju i povećanju kapitala Javnog preduzeća;

16) imenuje i razrešava članove Komisije za reviziju i poverava joj poslove koji nisu predviđeni ovom odlukom;

17) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;

18) donosi Pravilnik o radu i druga akta kojima se uređuje obavljanje delatnosti preduzeća;

19) vrši druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom.

Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 7), 8), 11), 15) i 17) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Osnivača.

Odluke iz stava 1. tač. 12), 13) i 14) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Osnivača.

Član 24

Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova svojih članova.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo na odlučivanje o pitanjima iz svog delokruga na direktora ili drugog zaposlenog u Javnom preduzeću.

Član 25

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na naknadu za rad u Nadzornom odboru, čiju visinu, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje, određuje Osnivač.

b) Direktor

Član 26

Direktora imenuje Osnivač na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Javni konkurs za imenovanje direktora sprovodi se u postupku propisanom zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 27

Za direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Direktor je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Član 28

Direktor:

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;

2) organizuje rad i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje;

4) odgovara za zakonitost rada;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) izvršava odluke Nadzornog odbora;

9) bira izvršne direktore;

10) bira predstavnike Javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće;

11) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

12) donosi pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova;

13) donosi plan nabavki;

14) donosi pojedinačne akte Javnog preduzeća;

15) daje i opoziva prokuru, uz saglasnost Nadzornog odbora;

16) vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom javnog preduzeća.

v) Izvršni direktor

Član 29

Za izvršnog direktora bira se lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom, a ne može ih biti više od sedam.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Javnom preduzeću.

Izvršni direktor odgovara za svoj rad direktoru i obavlja poslove u okviru ovlašćenja koja mu je odredio direktor, u skladu sa osnivačkim aktom i statutom.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Član 30

Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju.

Akt o isplati stimulacije donosi se u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 31

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.

Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.

Direktor podnosi ostavku Osnivaču u pisanoj formi.

Direktor se razrešava, odnosno može biti razrešen iz razloga predviđenih zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 32

Predlog za razrešenje direktora podnosi ministarstvo nadležno za poslove privrede.

Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor, preko ministarstva nadležnog za poslove privrede.

Predlog za razrešenje direktora mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se razrešenje predlaže i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Na postupak u kome se odlučuje da li će direktor biti razrešen ili ne, primenjuje se zakon kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 33

Direktor može biti suspendovan na način i pod uslovima predviđenim zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Vršilac dužnosti

Član 34

Javno preduzeće može imati vršioca dužnosti direktora koga imenuje Osnivač u slučajevima, pod uslovima i na period koji su predviđeni zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Javnog preduzeća.

12. Zaštita životne sredine

Član 35

Javno preduzeće dužno je da primenjuje sve zakone i druge propise kojima se uređuje zaštita životne sredine.

13. Javnost u radu Javnog preduzeća

Član 36

Javno preduzeće dužno je da na svojoj internet stranici objavi:

1) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako Javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;

2) tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

3) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

4) organizacionu strukturu;

5) sastav i kontakte Nadzornog odbora i kontakte direktora;

6) radne biografije članova Nadzornog odbora i direktora;

7) druge informacije koje su od značaja za javnost, a naročito informacije koje su aktom Vlade određene kao informacije od naročitog značaja za javnost.

14. Opšti akti Javnog preduzeća

Član 37

Opšti akti Javnog preduzeća su: Statut, pravilnici, odluke i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.

Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.

Drugi opšti akti Javnog preduzeća ne smeju biti u suprotnosti sa odredbama Statuta.

Član 38

Statutom se podrobnije uređuju: poslovno ime i sedište Javnog preduzeća; obavljanje delatnosti Javnog preduzeća koje nisu predviđene ovom odlukom; zastupanje Javnog preduzeća; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka Javnog preduzeća; rezerve; delokrug Nadzornog odbora i Direktora; način na koji se u Nadzorni odbor imenuje predstavnik zaposlenih u Javnom preduzeću; način izbora i broj izvršnih direktora; opšti akti Javnog preduzeća, nadležnost za njihovo donošenje i način njihovog stupanja na snagu; izgled i sadržina pečata i štambilja Javnog preduzeća; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Javnog preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Javnom preduzeću.

15. Prelazne i završne odredbe

Član 39

Javno preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa ovom odlukom i Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).

Javno preduzeće uskladiće Statut sa ovom odlukom u roku od 90 dana od dana donošenja ove odluke.

Član 40

Ovu odluku objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".