ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA ZA URBANIZAM I PROJEKTOVANJE KRUŠEVAC

("Sl. list grada Kruševca", br. 13/2016 - prečišćen tekst)

Član 1

Ovom Odlukom usklađuje se Odluka o osnivanju "Direkcije za urbanizam i izgradnju" JP Kruševac ("Službeni list grada Kruševca" br. 5/13 - Prečišćen tekst i 12/16) sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Sl. glasnik RS" br. 15/16).

Član 2

Radi trajnog obavljanja stručnih poslova urbanističkog planiranja i projektovanja i upravljanja opštinskim i nekategorisanim putevima i ulicama, vršenje nadzora nad izgradnjom objekata od značaja za grad Kruševac osniva se Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje Kruševac.

Član 3

Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje Kruševac (u daljem tekstu: Preduzeće).

Sedište Preduzeća je u Kruševcu, ul. Kosančićeva br. 5.

Član 4

Preduzeće ima svojstvo pravnog lica sa pravima i obavezama utvrđenim Zakonom o javnim preduzećima, ovom Odlukom i Statutom i u pravnom prometu sa trećim licima istupa bez ograničenja.

Za obaveze nastale u pravnom prometu sa trećim licima Preduzeće odgovara celokupnom svojom imovinom.

Član 5

Preduzeće ima pečat i štambilj čiji se oblik i sadržina bliže određuju Statutom.

Član 6

Pretežna delatnost Preduzeća je:

- 7111 - arhitektonska delatnost.

Preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:

- 7112 - inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje;

- 7022 - konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem;

- 7490 - ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti;

- 4110 - razrada građevinskih projekata;

U okviru delatnosti Preduzeće obavlja sledeće poslove:

1. Stručne poslove urbanističkog planiranja i projektovanja i to:

- prati i proučava promene i pojave i promene u prostoru i naselju i obezbeđuje obavljanje prethodnih radova za potrebe pripreme izrade urbanističke dokumentacije;

- priprema, izrađuje i prati sprovođenje prostornog i urbanističkih planova i projekata,

- izrađuje tehničke uslove za potrebe izdavanja lokacijskih uslova,

- priprema elemente za odluke o izradi urbanističkih planova i analizu kriterijuma za određivanje mogućih karakteristika uticaja na životnu sredinu,

- obavlja geodetske radove u inženjersko-tehničkoj oblasti prostornog planiranja i urbanizma,

- vrši određene poslove pri izradi Programa uređivanja građevinskog zemljišta.

2. Vrši poslove organizacije, koordinacije građenja i stručnog nadzora nad izgradnjom objekata koje se finansiraju sredstvima grada i mesnih zajednica, na osnovu Programa uređivanja i odluka Gradskog veća.

3. Izrađuje tehničku dokumentaciju za objekte za potrebe grada i mesnih zajednica, na osnovu Programa uređivanja i odluka Gradskog veća.

4. Vrši poslove upravljanja opštinskim i nekategorisanim putevima i ulicama na području grada.

5. Vrši tehnički pregled objekta.

6. Vrši poslove stručnog nadzora nad javnim osvetljenjem.

Obavljanje pojedinih stručnih poslova Preduzeće može da ustupi drugom preduzeću odnosno organizaciji koja ispunjava uslove propisane Zakonom.

Član 7

Javno preduzeće može, pored delatnosti za čije je obavljanje osnovano, da obavlja i druge delatnosti, ako za to ispunjava uslove predviđene zakonom i ako to nije u suprotnosti sa ciljem i svrhom njegovog osnivanja, uz saglasnost osnivača.

Član 8

Za osnivanje i početak rada Preduzeća sredstva se obezbeđuju iz ukupnih sredstava koja preuzima od Fonda za građevinsko zemljište puteve i komunalne delatnosti i Zavoda za urbanizam i izgradnju u Kruševcu, čiji popis i procena čini sastavni deo ove Odluke.

Član 9

Osnovni kapital Preduzeća iznosi 1.000,00 dinara koji se uplaćuje na račun Preduzeća kod ovlašćene poslovne banke.

Član 10

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa Zakonom uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i drugim propisima Grada.

Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini, grad Kruševac stiče udele ili akcije u Preduzeću i prava po osnovu tih udela ili akcija.

Grad Kruševac je vlasnik 100% udela u osnovnom kapitalu Preduzeća.

Član 11

Preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa Zakonom.

Preduzeće, u obavljanju svoje delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prodajom proizvoda i usluga,

- iz kredita,

- iz Budžeta grada i budžeta Republike Srbije,

- iz donacija i poklona,

- iz drugih izvora u skladu sa Zakonom.

Član 12

Preduzeće može sticati prihod i obavljanjem poslova za treća lica u skladu sa čl. 7. ove Odluke.

Član 13

Dobit Preduzeća se raspoređuje na:

- deo za obnavljanje rezervi Preduzeća,

- deo za unapređenje rada Preduzeća.

Deo sredstava po osnovu ostvarene dobiti Preduzeće uplaćuje u budžet Grada, u skladu sa zakonom i Odlukom o budžetu za narednu godinu.

Raspodela dobiti Preduzeća vrši se po završetku poslovne godine i usvajanju završnog računa za prethodnu godinu.

Član 14

Gubitak Preduzeća pokriva se iz sredstava rezerve Preduzeća.

Član 15

Preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski kreditno sposobno da preuzme otplatu kredita.

Preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima preduzeća.

Ukupan iznos zaduživanja iz stava 2. ovog člana, mora se vratiti pre kraja poslovne godine u kojoj je ugovoreno i ne može se refinansirati ili preneti u narednu poslovnu godinu.

Preduzeće se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenim programom poslovanja, uz saglasnost osnivača.

Iznos neizmirenog dugoročnog zaduženja za kapitalne investicione rashode iz stava 4. ovog člana ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.

Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za kapitalne investicione rashode iz stava 4. ovog člana, ne može biti veći od 15% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.

Preduzeće je obavezno da u cilju zaduženja pod najpovoljnijim tržišnim uslovima sprovede postupak javne nabavke, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Član 16

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa odnosno ostvarivanja ciljeva radi kojih je Preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut;

- godišnji program poslovanja;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira njegove delatnosti od opšteg interesa;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, veće vrednosti (preko iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama), koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;

- ulaganje kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;

- odluku o dugoročnom zaduženju;

- odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, i

- akt o osnivanju zavisnog društva kapitala.

Gradsko veće daje saglasnost na:

- investicione odluke,

- akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,

- cenovnik proizvoda i usluga i dr.,

- druge odluke, u skladu sa Zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa za koje nije određeno da saglasnost daje Skupština.

Član 17

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, Skupština grada može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća i to:

1. Promenu unutrašnje organizacije Preduzeća.

2. Razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Preduzeća.

3. Ograničenje prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.

4. Druge mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća i obavljanje delatnosti za koje je Preduzeće osnovano.

Poremećajem u poslovanju, u smislu ove Odluke smatra se poremećaj u stalnom, kontinuiranom i kvalitetnom pružanju usluga, poremećaj u finansijskom poslovanju Preduzeća, nenamensko korišćenje sredstava, nepostupanje po zahtevima i smernicama osnivača i drugi poremećaji kojima se ugrožava poslovanje Preduzeća i obavljanje delatnosti radi kojih je osnovano.

Član 18

Gradsko veće na predlog Nadzornog odbora Javnog preduzeća utvrđuje minimum procesa rada u slučaju štrajka.

ORGANI PREDUZEĆA

Član 19

Organi Preuzeća su: Nadzorni odbor i direktor.

Nadzorni odbor

Član 20

Nadzorni odbor ima tri člana od kojih je jedan predsednik, koje imenuje Skupština grada Kruševca na period od 4 godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim Zakonom.

Nadzorni odbor čine 2 predstavnika osnivača i jedan predstavnik iz reda zaposlenih u Preduzeću.

Predstavnik zaposlenih predlaže se na način i po postupku utvrđenim Statutom Preduzeća.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru, u skladu sa Zakonom i podzakonskim aktom.

Član 21

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustava na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;

6) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

7) da mu nije izrečena mera bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,

- obavezno lečenje narkomana,

- obavezno lečenje alkoholičara,

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa programom Vlade.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru, pored uslova iz stava 1. ovog člana mora da ispunjava i sledeće uslove:

1) da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja preduzeća u poslednjih pet godina;

2) da nije član političke stranke.

Član 22

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje,

2) donosi godišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana,

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg programa poslovanja,

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti,

5) usvaja finansijske izveštaje,

6) nadzire rad direktora,

7) donosi statut,

8) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala,

9) donosi odluke o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka,

10) donosi cenovnik proizvoda i usluga,

11) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi,

12) vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.

Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 7) i 9) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Skupštine grada.

Odluku iz stava 1. tač. 8) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.

Član 23

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

1) Preduzeće ne dostavi godišnji program poslovanja u roku predviđenom Zakonom,

2) Nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice Preduzeća deluje na štetu Preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način,

3) se utvrdi da deluju na štetu Preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način,

4) u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoju dužnost do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili članova Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Direktor

Član 24

Direktora Preduzeća imenuje Skupština grada Kruševca na osnovu sprovedenog javnog konkursa, pod uslovima utvrđenim Zakonom i Statutom Preduzeća, i na način i u postupku propisanim Zakonom.

Javni konkurs, u skladu sa Zakonom sprovodi Komisija za sprovođenje konkursa za izbor direktora koju obrazuje Skupština grada Kruševca.

Komisija ima pet članova, od kojih je jedan predsednik. Predsednik i članovi Komisije ne mogu biti narodni poslanici, odbornici u Skupštini grada, kao ni postavljena lica u organima državne uprave, autonomne pokrajine ili organima jedinice lokalne samouprave.

Jedan član Komisije imenuje se za svako pojedinačno imenovanje direktora i mora biti član Nadzornog odbora.

Članovi Komisije imenuju se na period od tri godine.

Mandat direktora Preduzeća traje 4 godine.

Direktor Preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Član 25

Direktor:

1) predstavlja i zastupa Preduzeće,

2) organizuje i rukovodi procesom rada,

3) vodi poslovanje Preduzeća,

4) odgovara za zakonitost rada Preduzeća,

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje,

6) predlaže godišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje,

7) predlaže finansijske izveštaje,

8) izvršava odluke Nadzornog odbora,

9) donosi akt o sistematizaciji,

10) vrši druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.

Član 26

Mandat Direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem, u skladu sa zakonom.

Član 27

Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u slučajevima i na način predviđenim zakonom.

Član 28

Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način kojim se osigurava bezbednost na radu kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu, bezbednosti imovine i zaštite i unapređenje životne sredine u skladu sa Zakonom i Statutom.

PROGRAM POSLOVANJA

Član 29

Za svaku kalendarsku godinu Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga Skupštini grada radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program se smatra donetim kada na njega da saglasnost Skupština grada.

Program sadrži naročito: planirani izvor prihoda i pozicije rashoda po namenama, planirane nabavke, plan investicija, planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitaka, elemente za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga, plan zarada i zapošljavanja i kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju.

Član 30

Preduzeće je dužno da Odeljenju za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja na propisanim obrascima.

Finansijski izveštaj sa izveštajem ovlašćenog revizora Preduzeće dostavlja Skupštini grada Kruševca, radi informisanja.

Član 31

U Preduzeću pravo na štrajk zaposlenih ostvaruje se u skladu sa zakonom kojim se uređuju uslovi za organizovanje štrajka, kolektivnim ugovorom i drugim aktima.

U slučaju da se u Preduzeću ne obezbede uslovi za ostvarivanje minimuma procesa rada, Gradsko veće grada Kruševca preduzima neophodne mere, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi i/ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne posledice, i to:

1) uvođenje radne obaveze;

2) radno angažovanje zaposlenih iz drugih tehničko-tehnoloških sistema ili zapošljavanje i radno angažovanje novih lica;

3) pokretanje postupka za utvrđivanje odgovornosti direktora i predsednika i članova Nadzornog odbora Javnog preduzeća.

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za urbanizam i projektovanje Kruševac obuhvata: Odluku o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam i izgradnju" JP Kruševac - Prečišćen tekst objavljen u "Službenom listu grada Kruševca broj 5/13 i Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam i izgradnju" Kruševac ("Sl. list grada Kruševca" br. 12/2016).
Prečišćen tekst Odluke objaviti u "Službenom listu grada Kruševca".