ODLUKAO ORGANIZACIJI I RADU SLUŽBE SKUPŠTINE AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE("Sl. list AP Vojvodine", br. 66/2016 i 68/2016 - ispr.) |
Služba Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Služba Skupštine) obavlja stručne, administrativno-tehničke i druge poslove za potrebe Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština) i njenih radnih tela, poslanika, predsednika i potpredsednika Skupštine, poslaničkih grupa u Skupštini, kao i druge poslove u skladu sa Poslovnikom o radu Skupštine, drugim aktima Skupštine i njenih radnih tela.
Služba Skupštine poslove obavlja stručno, kvalitetno, efikasno, ekonomično, nepristrasno i politički neutralno.
Ovom odlukom uređuje se organizacija i rad Službe Skupštine utvrđuju organizacione jedinice u okviru kojih se grupišu istovrsni ili srodni i međusobno povezani poslovi, određuju i razvrstavaju položaji i radna mesta zaposlenih u Službi Skupštine i uređuju druga pitanja od značaja za rad Službe Skupštine.
U Službi Skupštine obrazuje se Kabinet predsednika Skupštine (u daljem tekstu: Kabinet), kao posebna organizaciona jedinica.
Službom Skupštine rukovodi generalni sekretar Skupštine (u daljem tekstu: generalni sekretar).
Generalni sekretar organizuje i obezbeđuje jedinstven rad Službe Skupštine i obavlja druge poslove u skladu sa Poslovnikom o radu, drugim aktima Skupštine i ovom odlukom.
Generalni sekretar donosi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi Skupštine (u daljem tekstu: Pravilnik o sistematizaciji), uz saglasnost odbora nadležnog za administrativna pitanja.
U pogledu rukovođenja radom Službe Skupštine, zasnivanja i prestanka radnog odnosa zaposlenih, ostvarivanja prava, dužnosti i odgovornosti zaposlenih u Službi, kao i korišćenju i raspolaganju sredstvima za rad Skupštine i Službe Skupštine, generalni sekretar ima prava i dužnosti starešine koji rukovodi organom pokrajinske uprave.
Generalni sekretar ima zamenika.
Zamenik generalnog sekretara obavlja poslove koje mu poveri generalni sekretar, pomaže generalnom sekretaru u radu i zamenjuje ga u slučaju njegovog odsustva ili sprečenosti da obavlja funkciju.
Zamenik generalnog sekretara ima prava i dužnosti starešine koji rukovodi organom pokrajinske uprave.
III ŠEF KABINETA I SAVETNIK PREDSEDNIKA SKUPŠTINE
Kabinet čine šef Kabineta i savetnik predsednika Skupštine, kao funkcioneri.
Šef Kabineta za svoj rad i rad Kabineta odgovara predsedniku i generalnom sekretaru.
Šefa Kabineta i savetnike predsednika Skupštine, na predlog predsednika Skupštine, postavlja odbor nadležan za administrativna pitanja najduže na period dok traje dužnost predsednika Skupštine.
Na osnovu akta o postavljenju, šef Kabineta i savetnici predsednika ostvaruju prava iz radnog odnosa u skladu sa zakonom.
Danom postavljenja, šefu Kabineta i savetnicima predsednika miruju prava i obaveze iz radnog odnosa u skladu sa zakonom.
IV RADNA MESTA I ZAPOSLENI U SLUŽBI SKUPŠTINE
Zaposleni u Službi Skupštine su službenici i nameštenici.
Službenici se dele na službenike na položaju i izvršioce.
Položaj je:
- pomoćnik generalnog sekretara.
Lica iz stava 1. ovog člana, nakon sprovedenog javnog konkursa u skladu sa zakonom i pokrajinskim propisom, postavlja odbor nadležan za administrativna pitanja, na period od pet godina.
Radna mesta izvršilaca razvrstavaju se po zvanjima, u zavisnosti od složenosti i odgovornosti poslova, potrebnih znanja, sposobnosti i uslova za rad, u skladu sa zakonom i uredbom.
Radna mesta nameštenika razvrstavaju se u pet vrsta, u zavisnosti od složenosti i odgovornosti poslova, potrebnih znanja, sposobnosti i uslova za rad, u skladu sa zakonom i uredbom.
V ORGANIZACIONE JEDINICE SLUŽBE
Organizacione jedinice Službe Skupštine obrazuju se kao osnovne i uže unutrašnje jedinice.
Osnovna unutrašnja jedinica je sektor, u kome su objedinjeni poslovi koji predstavljaju posebnu oblast rada, odnosno međusobno povezani poslovi više užih unutrašnjih jedinica.
U Službi Skupštine organizuju se sledeći sektori:
- Sektor za pripremu sednica Skupštine i radnih tela i međuregionalnu saradnju;
- Sektor za ljudske resurse, radno-pravne poslove i poslove pisarnice;
- Sektor za finansijske poslove, informacione tehnologije i odnose sa javnošću.
Radom sektora rukovodi pomoćnik generalnog sekretara Skupštine.
U Službi Skupštine organizuje se Generalni sekretarijat, kao uža unutrašnja jedinica van sektora.
Delokrug organizacionih jedinica
U Sektoru za pripremu sednica Skupštine, radnih tela i međuregionalnu saradnju obavljaju se stručni i administrativni poslovi u vezi sa pripremom i održavanjem sednica Skupštine, radnih tela i poslaničkih grupa, i poslovi ostvarivanja i unapređenja međuregionalne saradnje i razvoja kulturnog i ekonomskog partnerstva među regionima, pripreme akata i realizacije aktivnosti iz oblasti međuregionalnih odnosa.
U Sektoru za ljudske resurse, radno-pravne poslove i poslove pisarnice obavljaju se poslovi upravljanja ljudskim resursima i poslovi vezani za radno-pravne poslove, kao i poslovi pisarnice (prijem, ekspedicije pošte i arhiva).
U Sektoru za finansijske poslove, informacione tehnologije i odnose sa javnošću obavljaju se finansijski poslovi, poslovi iz oblasti javnih nabavki i poslovi iz oblasti informacionih tehnologija, obavljaju se poslovi organizovanja konferencija za novinare i najava sednica Skupštine i njenih radnih tela; pripremanja saopštenja za javnost, uspostavljanje i održavanje kontakata sa medijima, praćenje i analiza domaćih i stranih medija; organizovanje i koordiniranje poslova izrade brošura i publikacija Skupštine; postavljanje saopštenja, informacija i obaveštenja i dnevnih aktivnosti o radu Skupštine.
U Kabinetu se obavljaju stručni, administrativni i drugi poslovi od značaja za vršenje funkcije predsednika i potpredsednika Skupštine.
U Generalnom sekretarijatu se obrazuju Odsek za opšte i administrativne poslove i Protokol.
U Generalnom sekretarijatu Skupštine obavljaju se poslovi izrade akata koje donosi sekretar Skupštine, poslovi kreiranja strategija razvoja Skupštine i Službe Skupštine, jačanja uloge Službe Skupštine u razvoju parlamenta, kreiranja i izrade specifičnih mera i akcija za pospešivanje procedura rada i radnih zadataka u Službi Skupštine, poslovi prevođenja, organizacije i realizacije međuregionalnih susreta i putovanja predsednika, potpredsednika, pokrajinskih poslanika i zvaničnih delegacija Skupštine u zemlji i inostranstvu; poslovi korespondencije sa diplomatskim predstavnicima i predstavnicima međunarodnih organizacija; saradnja sa protokolima republičkih organa, drugim republičkim i pokrajinskim organima i službama, organima lokalnih samouprava, preduzećima i drugim organizacijama i institucijama, koordiniranje sa Ministarstvom spoljnih poslova i diplomatsko konzularnim predstavništvima.
Generalni sekretar može, u slučaju potrebe, odrediti da poslove iz pojedinih organizacionih jedinica vrše zaposleni i postavljena lica raspoređeni u drugim organizacionim jedinicama.
U skladu sa potrebama i zahtevima Skupštine i njenih radnih tela, za izvršenje pojedinih poslova mogu se obrazovati stručne radne grupe.
Stručne radne grupe obrazuju, iz sastava Službe Skupštine, generalni sekretar Skupštine i radno telo za poslove iz svog delokruga.
U stručne radne grupe mogu se odrediti i stručnjaci iz organa pokrajinske uprave i drugih organa i organizacija i naučni radnici, o čemu odlučuje generalni sekretar Skupštine i predsednik radnog tela u dogovoru sa starešinom organa pokrajinske uprave, odnosno drugog organa ili organizacije.
Delokrug odbora nadležnog za administrativna pitanja u vezi rada Službe Skupštine.
Odbor nadležan za administrativna pitanja, u vezi sa organizacijom i radom Službe Skupštine, vrši sledeće poslove:
- daje saglasnost na Pravilnik o sistematizaciji;
- utvrđuje predloge za obezbeđenje sredstava u budžetu Pokrajine za rad Skupštine i Službe Skupštine;
- donosi godišnji finansijski plan prihoda i rashoda Skupštine (kao i druge akte na osnovu Zakona i odluke);
- postavlja i razrešava šefa Kabineta, savetnike predsednika Skupštine;
- postavlja službenike na položaju, nakon sprovedenog javnog konkursa;
- donosi rešenja o platama generalnog sekretara i zamenika generalnog sekretara Skupštine i postavljenih lica u Službi Skupštine, u skladu sa zakonom i pokrajinskom uredbom.
Generalni sekretar će, na osnovu ove odluke, doneti Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi Skupštine.
Šef Kabineta i savetnici predsednika Skupštine koji su postavljeni pre stupanja na snagu ove odluke mogu da nastave sa radom do proteka vremena na koje su postavljeni, a najduže dok traje mandat izabranog lica.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji i radu Službe Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine ("Službeni list APV", broj: 28/12).
Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".