ODLUKA

O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA ZA DISTRIBUCIJU TOPLOTNE ENERGIJE "TOPLIFIKACIJA" LAZAREVAC

("Sl. list grada Beograda", br. 108/2016 - prečišćen tekst)

Opšte odredbe

Član 1

Osniva se Javno preduzeće za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija".

Naziv i sedište osnivača

Član 2

Osnivač Javnog preduzeća iz člana 1. ove odluke je Gradska opština Lazarevac, Lazarevac, Karađorđeva br. 42, matični broj 17329251 (u daljem tekstu: osnivač).

Prava osnivača ostvaruje Skupština Gradske opštine Lazarevac (u daljem tekstu: Skupština gradske opštine).

Član 3

Javno preduzeće iz člana 1. ove odluke osniva se i posluje radi:

- obezbeđivanja trajnog obavljanja delatnosti od opšteg interesa i redovnog zadovoljavanja potreba korisnika proizvoda i usluga;

- razvoja i unapređivanja obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- obezbeđivanja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja;

- sticanja dobiti;

- ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.

Javno preduzeće posluje u skladu sa zakonom, dobrim poslovnim običajima i ovom odlukom.

U poslovanju javno preduzeće istupa u svoje ime i za svoj račun i za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Član 4

Javno preduzeće ima status pravnog lica sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Poslovno ime i sedište javnog preduzeća

Član 5

Poslovno ime javnog preduzeća iz člana 1. ove odluke je: Javno preduzeće za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija", Lazarevac (u daljem tekstu: javno preduzeće).

Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JP "Toplifikacija", Lazarevac.

O promeni poslovnog imena javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor javnog preduzeća, uz saglasnost Skupštine gradske opštine.

Član 6

Sedište javnog preduzeća je u Lazarevcu, Ulica Karađorđeva broj 32.

O promeni sedišta javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor javnog preduzeća, uz saglasnost Skupštine gradske opštine.

Pečat i štambilj javnog preduzeća

Član 7

Javno preduzeće ima pečat i štambilj.

Direktor javnog preduzeća odlukom utvrđuje sadržinu, oblik, veličinu i broj pečata i štambilja, kao i način korišćenja, čuvanja i rukovanja pečatima i štambiljima.

Delatnost javnog preduzeća

Član 8

Pretežna delatnost javnog preduzeća je:

3530 Snabdevanje parom i klimatizacija.

Pored pretežne delatnosti, Javno preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:

2511 proizvodnja metalnih konstrukcija i delova konstrukcija;

2512 proizvodnja metalnih vrata i prozora;

2562 mašinska obrada metala;

3320 montaža industrijskih mašina i opreme;

3811 skupljanje otpada koji nije opasan;

3812 skupljanje opasnog otpada;

4110 razrada građevinskih projekata;

4221 izgradnja cevovoda;

4299 izgradnja ostalih nepomenutih građevina;

4311 rušenje objekata;

4312 priprema gradilišta;

4321 postavljanje električnih instalacija;

4322 postavljanje vodovodnih, kanalizacionih, grejnih i klimatizacionih sistema;

4329 ostali instalacioni radovi u građevinarstvu;

4941 drumski prevoz tereta;

5224 manipulacija teretom;

7112 inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje;

7490 ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti.

Javno preduzeće za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija", Lazarevac ima isključivo pravo obavljanja delatnosti 3530 Snabdevanje parom i klimatizacija i 4221 Izgradnja cevovoda.

Član 9

Javno preduzeće obavlja spoljnotrgovinske poslove prometa robe iz okvira svojih delatnosti.

Javno preduzeće obavlja spoljnotrgovinske poslove prometa usluga, direktnih ulaganja u inostranstvu i izvođenja investicionih radova u inostranstvu.

Član 10

O promeni delatnosti Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor javnog preduzeća, uz saglasnost Skupštine gradske opštine.

Član 11

Javno preduzeće može, uz prethodnu saglasnost Skupštine gradske opštine, osnovati društvo kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa i društvo kapitala za obavljanje delatnosti koja nije delatnost od opšteg interesa.

Javno preduzeće može ulagati kapital u već osnovana društva kapitala, uz prethodnu saglasnost Skupštine gradske opštine.

Zastupanje

Član 12

Javno preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

Direktor je ovlašćen da zaključuje ugovore i obavlja druge pravne radnje iz okvira delatnosti Javnog preduzeća i zastupa Javno preduzeće pred sudovima i drugim organima.

Član 13

Direktor javnog preduzeća može u okviru svojih ovlašćenja dati drugom licu pismeno punomoćje za zastupanje Javnog preduzeća.

Član 14

Direktor javnog preduzeća može dati određenom licu prokuru. Prokura sadrži ovlašćenje za zaključivanje pravnih poslova i preduzimanje drugih radnji u vezi sa delatnošću Javnog preduzeća u skladu sa zakonom.

Prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema javnom preduzeću i javnog preduzeća prema osnivaču

Član 15

Osnivač je dužan da obezbedi da se delatnost od opšteg interesa obavlja u kontinuitetu.

Član 16

Javno preduzeće upravlja i raspolaže imovinom u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Imovinu javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Član 17

Javno preduzeće dužno je da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje:

1. trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga korisnicima pod uslovima i na način uređen zakonom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona;

2. propisani ili ugovoreni obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga i zdravstvenu i higijensku ispravnost u skladu sa pozitivnim propisima;

3. preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalnih delatnosti;

4. razvoj i unapređenje kvaliteta i vrsta komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Član 18

Ako dođe do poremećaja ili prekida u pružanju usluga usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, osnivač i javno preduzeće preduzimaju, bez odlaganja, mere na otklanjanju uzroka poremećaja, u skladu sa zakonom i propisom grada.

Ako se u javnom preduzeću organizuje štrajk, javno preduzeće obavezno je da u skladu sa zakonom i aktom osnivača obezbedi minimum procesa rada u obavljanju delatnosti, a naročito obavljanje poslova na otklanjanju havarija na energetskim objektima sistema daljinskog grejanja.

Član 19

Sredstva za obavljanje delatnosti javnog preduzeća obezbeđuju se iz: prihoda od obavljanja delatnosti, budžeta Gradske opštine Lazarevac i drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Delatnost Javnog preduzeća finansira se na osnovu godišnjih programa poslovanja, koji donosi Nadzorni odbor javnog preduzeća uz saglasnost Skupštine gradske opštine.

Osnovni kapital javnog preduzeća, iznos, vrsta i vrednost uloga

Član 20

Osnovni kapital javnog preduzeća iznosi:

- upisani novčani kapital

1.229.268,98 EUR;

- upisani nenovčani kapital

941.013.393,78 RSD;

- uplaćeni novčani kapital

104.792.243,08 RSD;

- uneti nenovčani kapital

941.013.393,78 RSD.

Član 21

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala javnog preduzeća odlučuje Skupština gradske opštine.

Član 22

Na osnovu uloga iz člana 20. ove odluke, osnivač stiče 100% udeo u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća.

Uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti i snošenje rizika

Član 23

Dobit javnog preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitka, statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem javnog preduzeća.

Odluku o raspodeli dobiti javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor javnog preduzeća, uz saglasnost Skupštine gradske opštine.

Javno preduzeće dužno je da deo ostvarene dobiti uplati u budžet Gradske opštine Lazarevac, po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 3. ovog člana utvrđuje se odlukom o budžetu za narednu godinu.

Član 24

Ukoliko javno preduzeće poslovnu godinu završi sa gubitkom, odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor javnog preduzeća uz saglasnost Skupštine gradske opštine.

Uslovi i način zaduženja javnog preduzeća

Član 25

Javno preduzeće može se zadužiti pod uslovima i na način predviđenim zakonom i programom poslovanja javnog preduzeća.

U smislu odredaba ove odluke, zaduženje se smatra raspolaganjem imovinom javnog preduzeća.

Odluku o zaduženju Javnog preduzeća kod poslovnih banaka, fondova i drugih finansijskih organizacija donosi Nadzorni odbor javnog preduzeća.

Odluku iz stava 3. ovog člana, kada se radi o zaduženju veće vrednosti, Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine gradske opštine.

Zaduženje veće vrednosti iz stava 4. ovog člana obuhvata 30% ili više knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.

Odluku iz stava 3. ovog člana, kada se radi o zaduženju manje vrednosti, nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Veća gradske opštine.

Zaduženje manje vrednosti iz stava 6. ovog člana, obuhvata do 30% knjigovostvene vrednosti ukupne imovine javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.

Organi javnog preduzeća

Član 26

Organi javnog preduzeća su:

1. Nadzorni odbor i

2. direktor.

Član 27

Nadzorni odbor javnog preduzeća ima predsednika i dva člana.

Predsednika i članove Nadzornog odbora javnog preduzeća imenuje i razrešava Skupština Gradske opštine Lazarevac, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim Zakonom o javnim preduzećima i Statutom javnog preduzeća.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru, predlaže se na način utvrđen Statutom javnog preduzeća.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.

Član 28

Predsedniku i članovima Nadzornog odbora mandat prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Član 29

Predsednik i članovi nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- javno preduzeće ne dostavi godišnji program poslovanja u roku koji je propisan Zakonom o javnim preduzećima;

- nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu Javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

- se utvrdi da deluje na štetu javnog preduzeća nesavessnim ponašanjem ili na drugi način;

- u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.

Član 30

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Vlada.

Član 31

Direktora javnog preduzeća imenuje Skupština Gradske opštine Lazarevac, na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Odluku o sprovođenju javnog konkursa za izbor direktora javnog preduzeća donosi Skupština gradske opštine, na predlog Veća Gradske opštine Lazarevac.

Javni konkurs iz stava 1. ovog člana sprovodi komisija koju obrazuje Skupština gradske opštine, u skladu sa zakonom.

Uslovi za imenovanje direktora javnog preduzeća propisani su Zakonom o javnim preduzećima.

Statutom javnog preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora javnog preduzeća.

Direktor javnog preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor javnog preduzeća ne može imati zamenika.

Član 32

Direktor javnog preduzeća ima pravo na zaradu, a može imati i pravo na stimulaciju.

Uslove i kriterijume za utvrđivanje i visinu stimulacije iz stava 1. ovog člana određuje Vlada podzakonskim aktom.

Akt o isplati stimulacije direktora donosi nadzorni odbor javnog preduzeća, uz saglasnost Veća gradske opštine Lazarevac.

Član 33

Direktoru javnog preduzeća prestaje mandat istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.

Ostavka se u pisanoj formi podnosi Skupštini gradske opštine.

Član 34

Predlog za razrešenje direktora javnog preduzeća podnosi Veće Gradske opštine Lazarevac.

Predlog za razrešenje direktora Javnog preduzeća može podneti i Nadzorni odbor javnog preduzeća preko Veća Gradske opštine Lazarevac.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Pošto direktoru pruži priliku da se izjasni o postojanju razloga za razrešenje i utvrdi potrebne činjenice, Veće Gradske opštine Lazarevac predlaže Skupštini gradske opštine donošenje odgovarajućeg rešenja.

Protiv rešenja o razrešenju žalba nije dopuštena, ali se može voditi upravni spor.

Član 35

Skupština gradske opštine razrešiće direktora javnog preduzeća pre isteka perioda na koji je imenovan ukoliko:

1. u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za direktora javnog preduzeća propisane Zakonom o javnim preduzećima i statutom javnog preduzeća;

2. javno preduzeće ne dostavi godišnji program poslovanja u roku koji je propisan Zakonom o javnim preduzećima;

3. se utvrdi da je zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u javnom preduzeću, došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja javnog preduzeća, odnosno od plana poslovanja Javnog preduzeća;

4. se utvrdi da deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

5. izveštaj ovlašćenog revizora na godišnji finansijski izveštaj bude negativan;

6. u toku trajanja mandata bude pravnosnažno osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora;

7. u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Skupština gradske opštine može razrešiti direktora Javnog preduzeća pre isteka perioda na koji je imenovan ukoliko:

1. javno preduzeće ne dostavi tromesečni izveštaj u roku propisanim Zakonom o javnim preduzećima;

2. javno preduzeće ne ispuni planirane aktivnosti iz godišnjeg programa poslovanja;

3. javno preduzeće utroši sredstva za određene namene iznad visine utvrđene programom poslovanja za te namene, pre pribavljanja saglasnosti na izmene i dopune godišnjeg programa poslovanja;

4. javno preduzeće ne sprovodi usvojen godišnji program poslovanja, u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje iz člana 66. Zakona o javnim preduzećima;

5. javno preduzeće vrši isplatu zarada bez overe obrazaca iz člana 66. Zakona o javnim preduzećima;

6. ne primeni predloge komisije za reviziju ili ne primeni računovodstvene standarde u pripremi finansijskih izveštaja;

7. javno preduzeće ne postupi po preporukama iz izveštaja ovlašćenog revizora;

8. ne izvršava odluke Nadzornog odbora;

9. u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Član 36

Skupština gradske opštine može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora javnog preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora Javnog preduzeća propisane Zakonom o javnim preduzećima i Statutom javnog preduzeća.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor javnog preduzeća.

Član 37

Nadzorni odbor:

1. donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja, uz saglasnost Skupštine gradske opštine, i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2. donosi godišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana, uz saglasnost Skupštine gradske opštine;

3. donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta (subvencije i dr. sredstva), uz saglasnost Skupštine gradske opštine;

4. usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg programa poslovanja;

5. usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

6. usvaja finansijske izveštaje;

7. nadzire rad direktora;

8. donosi Statut, uz saglasnost Skupštine gradske opštine;

9. odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala, uz prethodnu saglasnost Skupštine gradske opštine;

10. donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, uz saglasnost Skupštine gradske opštine;

11. zaključuje ugovore o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

12. vrši druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.

Finansijski izveštaj iz tačke 6. sa izveštajem ovlašćenog revizora javno preduzeće dostavlja Skupštini gradske opštine radi informisanja.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u javnom preduzeću.

Član 38

Direktor javnog preduzeća:

1. predstavlja i zastupa javno preduzeće;

2. organizuje i rukovodi procesom rada;

3. vodi poslovanje javnog preduzeća;

4. odgovara za zakonitost rada javnog preduzeća;

5. predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6. predlaže godišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7. predlaže finansijske izveštaje;

8. predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta (subvencije i dr. sredstva);

9. izvršava odluke nadzornog odbora;

10. bira izvršne direktore;

11. bira predstavnike javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik javno preduzeće;

12. zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

13. donosi akt o sistematizaciji;

14. predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;

15. vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i statutom javnog preduzeća.

Član 39

Za izvršnog direktora javnog preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove propisane Zakonom o javnim preduzećima.

Javno preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora. Broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom javnog preduzeća.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u javnom preduzeću.

Član 40

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom javnog preduzeća.

Član 41

Izvršni direktor ima pravo na zaradu, a može imati i pravo na stimulaciju.

Uslove i kriterijume za utvrđivanje i visini stimulacije iz stava 1. ovog člana određuje Vlada podzakonskim aktom.

Akt o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor javnog preduzeća, uz saglasnost Veća Gradske opštine Lazarevac.

Akt o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog direktora.

Ovlašćenja osnivača

Član 42

U slučaju poremećaja u poslovanju javnog preduzeća, Skupština gradske opštine preduzima mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

1. promenu unutrašnje organizacije;

2. razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa;

3. ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.

4. druge mere određene zakonom kojim se određuju delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Član 43

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u javnom preduzeću, Skupština gradske opštine daje saglasnost na:

1. Statut javnog preduzeća;

2. dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja;

3. godišnji program poslovanja;

4. poseban program korišćenja sredstava iz budžeta (subvencije i dr. sredstva);

5. odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka javnog preduzeća;

6. odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

7. akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;

8. akt o proceni vrednosti kapitala;

9. druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se određuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština gradske opštine daje prethodnu saglasnost na:

1. odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, velike vrednosti, odnosno čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu donošenja odluke o tome predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

2. na program i odluku o svojinskoj transformaciji;

3. odluku o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala javnog preduzeća;

4. odluku o zaduživanju veće vrednosti.

Davanjem saglasnosti na Godišnji program poslovanja Javnog preduzeća, smatra se da je data saglasnost i na pribavljanje sredstava u javnoj svojini manje vrednosti, odnosno čija nabavna i/ili tržišna vrednost u momentu pribavljanja predstavlja do 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja, a koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa.

Član 44

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u javnom preduzeću, Veće gradske opštine daje saglasnost na:

- tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.).

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Veće gradske opštine daje prethodnu saglasnost na:

- odluku o otuđenju sredstava u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća manje vrednosti, odnosno čija prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu donošenja odluke predstavlja do 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja, a koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- odluku o zaduživanju manje vrednosti.

Opšti akti

Član 45

Opšti akti javnog preduzeća su statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom i Statutom.

Statut je osnovni opšti akt javnog preduzeća.

Drugi opšti akti javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.

Statutom javnog preduzeća uređuju se: unutrašnja organizacija javnog preduzeća, poslovno ime i sedište javnog preduzeća; delatnost javnog preduzeća; zastupanje; način raspoređivanja dobiti i pokrića gubitaka; organi javnog preduzeća; imenovanje, razrešenje i delokrug organa javnog preduzeća; opšti akti i način njihovog donošenja; način statusnih promena javnog preduzeća; pečat i štambilj, u skladu sa odlukom direktora javnog preduzeća; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Javnog preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u javnom preduzeću, u skladu sa zakonom.

Zaštita životne sredine

Član 46

Javno preduzeće dužno je da u obavljanju delatnosti obezbeđuje uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.

Način obezbeđivanja uslova iz stava 1. uređuje se aktima javnog preduzeća.

Javnost u radu

Član 47

Javno preduzeće dužno je da na svojoj internet-stranici objavi:

1. radne biografije članova nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;

2. organizacionu strukturu;

3. godišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;

4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja;

5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

6. druge informacije od značaja za javnost.

Završne odredbe

Član 48

Ovaj prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija", Lazarevac objaviti u "Službenom listu Grada Beograda".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija", Lazarevac obuhvata Odluku o osnivanju Javnog preduzeća za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija", Lazarevac - prečišćen tekst ("Službeni list Grada Beograda", broj 32/07), Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija", Lazarevac ("Službeni lista Grada Beograda", broj 12/13), Odluku o dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija", Lazarevac ("Službeni list Grada Beograda", broj 45/15) i Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija", Lazarevac ("Službeni list Grada Beograda", broj 95/16).
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija", Lazarevac ne sadrži odredbu člana 34. Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija", Lazarevac - prečišćen tekst ("Službeni list Grada Beograda", broj 32/07), odredbe čl. 27, 28, 29, 30, 31. i 32. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija", Lazarevac ("Službeni lista Grada Beograda", broj 12/13) - prelazne i završne odredbe, odredbe čl. 2. i 3. Odluke o dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija", Lazarevac ("Službeni list Grada Beograda", broj 45/15) i odredbe čl. 27. i 28. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za distribuciju toplotne energije "Toplifikacija", Lazarevac ("Službeni list Grada Beograda", broj 95/16).