PRAVILNIKO UTVRĐIVANJU STANDARDA ZA AKREDITACIJU ZDRAVSTVENIH USTANOVA U OBLASTI STOMATOLOŠKE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE("Sl. glasnik RS", br. 101/2016) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se Standardi za akreditaciju zdravstvenih ustanova u oblasti stomatološke zdravstvene zaštite
Standardi za akreditaciju zdravstvenih ustanova Srbije u oblasti stomatološke zdravstvene zaštite su odštampani uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.
Ovaj pravilnik, po dobijanju saglasnosti Vlade, stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
SZZ |
Standard |
1.0 |
Procenjuje se stanje oralnog zdravlja stanovništva. |
|
Kriterijum |
1.1 |
Prevencija se obavlja u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima koji regulišu ovu oblast. |
||
Kriterijum |
1.2 |
Prevencija se obavlja kroz tri tipa pregleda: |
||
Kriterijum |
1.3 |
Preventivni stomatološki pregledi se planiraju za određene populacione grupe, u predviđenom obimu, a pacijenti se unapred obaveštavaju (pisanim ili telefonskim putem) o datumu pregleda. |
||
Kriterijum |
1.4 |
Istražuje se i analizira odziv pacijenata na preventivni stomatološki pregled, stomatološki pregled i sistematski stomatološki pregled sa obradom podataka, i sprovode se mere unapređenja, u smislu povećanja odziva pacijenata. |
||
Kriterijum |
1.5 |
Sprovode se skrining programi za rano otkrivanje karijesa, parodontopatija, oralnih karcinoma i urođenih orofacijalnih anomalija. |
||
SZZ |
Standard |
2.0 |
Utvrđen je postupak prijema i trijaže pacijenata. |
|
Kriterijum |
2.1 |
Pregledi se zakazuju. Pacijenti kojima pregled nije zakazan primaju se nakon trijaže. |
||
Kriterijum |
2.2 |
Obavlja se trijaža pacijenta na mestu kontakta, kako bi pacijent bio zbrinut. |
||
Kriterijum |
2.3 |
Pacijenti su podeljeni u kategorije prema njihovim potrebama, a oni čije stanje zahteva hitno stomatološko zbrinjavanje imaju prednost. |
||
Kriterijum |
2.4 |
Trijažu obavlja stomatološka sestra/tehničar. |
||
Kriterijum |
2.5 |
Pacijentu, odnosno porodici pacijenta pružaju se informacije o radu stomatološke službe. |
||
SZZ |
Standard |
3.0 |
Obavlja se procena stanja oralnog zdravlja pacijenta i priprema plan stomatološkog zbrinjavanja. |
|
Kriterijum |
3.1 |
Potrebe pacijenta za primenu mera prevencije kurative, protetske i ortodontske rehabilitacije, realizuju se prema prioritetu, a na osnovu utvrđenog stanja oralnog zdravlja pacijenta u trenutku dolaska u zdravstvenu ustanovu. |
||
Kriterijum |
3.2 |
Utvrđuje se i evidentira stanje oralnog zdravlja, u stomatološkom kartonu, i po potrebi se upućuje na pomoćne dijagnostičke preglede. |
||
Kriterijum |
3.3 |
Utvrđuje se i evidentira, u stomatološkom kartonu, potreba za upućivanjem lekaru specijalisti na primarnom nivou ili specijalisti višeg nivoa stomatološke zdravstvene zaštite. |
||
Kriterijum |
3.4 |
Utvrđuje se i evidentira, u stomatološkom kartonu, potreba za upućivanjem u druge službe iste ili druge zdravstvene ustanove. |
||
Kriterijum |
3.5 |
Plan stomatološkog zbrinjavanja se razmatra sa pacijentom ili porodicom pacijenta. U stomatološkom kartonu se evidentira da je ovo razmatranje obavljeno. |
||
Kriterijum |
3.6 |
Pacijent potpisuje informisani pristanak pacijenta u stomatološkoj dokumentaciji, da je upoznat sa planom stomatološkog zbrinjavanja. |
||
SZZ |
Standard |
4.0 |
Stomatološko zbrinjavanje se sprovodi u skladu sa planom. |
|
Kriterijum |
4.1 |
Zdravstveni radnici se određuju kao lica odgovorna za stomatološko zbrinjavanje pacijenta. |
||
Kriterijum |
4.2 |
Zaposleni imaju odgovarajuće kvalifikacije i licence. |
||
Kriterijum |
4.3 |
Sa planom stomatološkog zbrinjavanja, upoznati su svi članovi tima koji učestvuju u stomatološkom zbrinjavanju pacijenta. (Tim čine: doktor stomatologije ili stomatolog specijalista i stomatološka sestra). |
||
Kriterijum |
4.4 |
Stomatološko zbrinjavanje se sprovodi prema prethodno utvrđenim protokolima i normativima stomatološke zdravstvene zaštite. |
||
Kriterijum |
4.5 |
Svi zaposleni su upoznati sa pravilima opšte usvojenog Etičkog kodeksa ponašanja i pružanja zdravstvenih usluga. |
||
Kriterijum |
4.6 |
Svi zaposleni se ponašaju u skladu sa opšte usvojenim Etičkim kodeksom ponašanja i pružanja zdravstvenih usluga. |
||
Kriterijum |
4.7 |
Poštuju se prava pacijenta na: |
||
Kriterijum |
4.8 |
Informacije u vezi sa sprovedenim stomatološkim zbrinjavanjem pacijenta evidentiraju se u stomatološkom kartonu pacijenta. |
||
Kriterijum |
4.9 |
Postoji evidencija svih lekova i sanitetskog materijala koje organizaciona jedinica naruči i potroši. |
||
Kriterijum |
4.10 |
Postoji sistem za sprečavanje nastanka grešaka prilikom rukovanja lekovima: |
||
Kriterijum |
4.11 |
* |
Neželjeni događaji se evidentiraju, prijavljuju i ocenjuju. |
|
SZZ |
Standard |
5.0 |
Analizira se plan stomatološkog zbrinjavanja. |
|
Kriterijum |
5.1 |
Plan stomatološkog zbrinjavanja se redovno analizira. |
||
Kriterijum |
5.2 |
Promene cilja stomatološkog zbrinjavanja se evidentiraju u stomatološkom kartonu. |
||
Kriterijum |
5.3 |
Promene u planu stomatološkog zbrinjavanja se evidentiraju u stomatološkom kartonu. |
||
Kriterijum |
5.4 |
O promenama u planu stomatološkog zbrinjavanja obaveštavaju se članovi stomatološkog tima. |
||
Kriterijum |
5.5 |
Promene plana stomatološkog zbrinjavanja razmatraju se sa pacijentom, odnosno porodicom pacijenta. |
||
SZZ |
Standard |
6.0 |
Postoji postupak za: |
|
Kriterijum |
6.1 |
U stomatološki karton pacijenta unosi se: |
||
Kriterijum |
6.2 |
Pacijent, odnosno porodica pacijenta (ukoliko je to potrebno) obaveštavaju se o upućivanju pacijenta lekaru specijalisti i saopštava im se koje su mere preduzete u smislu zadovoljavanja potreba pacijenta za stomatološkim zbrinjavanjem. |
||
Kriterijum |
6.3 |
Zdravstvena ustanova preduzima korake kako bi obezbedila prijem blagovremenih i odgovarajućih informacija o otpustima iz ustanove tercijarnog nivoa stomatološke zdravstvene zaštite. |
||
Kriterijum |
6.4 |
Ponovni pregledi nakon otpusta iz ustanove tercijarnog nivoa stomatološke zdravstvene zaštite obavljaju se u skladu sa potrebama pacijenta. |
||
SZZ |
Standard |
7.0 |
Na raspolaganju su odgovarajuće prostorije i stomatološka oprema. |
|
Kriterijum |
7.1 |
Prilaz zdravstvenoj ustanovi i ulazi u stomatološku službu su pristupačni i obeleženi. |
||
Kriterijum |
7.2 |
Vodi se spisak stomatološke opreme, zajedno sa rasporedom održavanja za svaki deo stomatološke opreme. |
||
Kriterijum |
7.3 |
Beleži se sva oprema koju treba baždariti i precizira se raspored baždarenja. |
||
Kriterijum |
7.4 |
Ukoliko u okviru stomatološke službe postoji soba za intervencije, mora posedovati standardnu opremu. |
||
Kriterijum |
7.5 |
Postoje odgovarajuće prostorije za stomatološke preglede i zbrinjavanje. |
||
SZZ |
Standard |
8.0 |
Prate se kvalitet rada i bezbednost pacijenta. |
|
Kriterijum |
8.1 |
Svi zaposleni u stomatološkoj službi su upoznati sa strateškim planom zdravstvene ustanove, a plan unapređenja kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta je utvrđen na osnovu strateškog plana. |
||
Kriterijum |
8.2 |
Planom za unapređenje kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta određuju se oblasti koje bi trebalo poboljšati, mere koje bi trebalo preduzeti, kao i rezultati i praćenje istih. |
||
Kriterijum |
8.3 |
Zaposleni u stomatološkoj službi su upoznati sa aktivnostima u vezi sa unapređenjem kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. |
||
Kriterijum |
8.4 |
Pokazatelji kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta su utvrđeni i prate se u okviru aktivnosti na unapređenju kvaliteta. |
||
Kriterijum |
8.5 |
Svi zaposleni u stomatološkoj službi na odgovarajući način učestvuju u aktivnostima na unapređenju kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. |
||
Kriterijum |
8.6 |
* |
Postoji jasno definisana i primenjena politika i procedure za sprečavanje infekcija povezanih sa stomatološkim intervencijama i zaraznih bolesti. |
|
Kriterijum |
8.7 |
* |
Postoji i primenjuje se strategija za higijenu ruku. |
|
ZT |
Standard |
1.0 |
Osnovne delatnosti zubne tehnike su jasno definisane. |
|
Kriterijum |
1.1 |
Postoji opis osnovnih delatnosti organizacione jedinice zubne tehnike, koji se odnosi na: |
||
Kriterijum |
1.2 |
Proces rada organizacione jedinice zubne tehnike odvija se prema principima i vodičima dobre prakse. |
||
Kriterijum |
1.3 |
Osnovne delatnosti organizacione jedinice zubne tehnike podržavaju misiju, viziju i vrednosti ustanove. |
||
Kriterijum |
1.4 |
Služba zubne tehnike ima godišnji plan izvršenja. |
||
ZT |
Standard |
2.0 |
Pacijentu se pružaju usluge zubne tehnike. |
|
Kriterijum |
2.1 |
Potrebe pacijenata za uslugama zubne tehnike predstavljaju deo multidisciplinarnog plana lečenja. |
||
Kriterijum |
2.2 |
Zaposleni u organizacionoj jedinici zubne tehnike učestvuju u multidisciplinarnom lečenju pacijenta. |
||
Kriterijum |
2.3 |
Zaposleni redovno revidiraju svoju ulogu u multidisciplinarnom planu lečenja. |
||
Kriterijum |
2.4 |
Zaposleni učestvuju u daljem praćenju pacijenta, ukoliko je to potrebno. |
||
Kriterijum |
2.5 |
Poštuju se prava pacijenta na: |
||
Kriterijum |
2.6 |
* |
Neželjeni događaji se beleže, prijavljuju i ispituju. |
|
ZT |
Standard |
3.0 |
Usluge zubne tehnike pružaju lica odgovarajućih kvalifikacija. |
|
Kriterijum |
3.1 |
Organizaciona jedinica zubne tehnike poseduje adekvatne ljudske resurse. |
||
Kriterijum |
3.2 |
Postoji opis poslova za sva radna mesta u organizacionoj jedinici zubne tehnike: |
||
Kriterijum |
3.3 |
Zaposleni imaju odgovarajuće kvalifikacije i licence. |
||
Kriterijum |
3.4 |
Zaposleni su upoznati sa zadacima i ciljevima rada. |
||
Kriterijum |
3.5 |
Postoji rukovodilac organizacione jedinice zubne tehnike koji ima odgovarajuće kvalifikacije za to radno mesto: |
||
Kriterijum |
3.6 |
Svakom nižom organizacionom jedinicom u okviru zubne tehnike rukovodi lice odgovarajućih kvalifikacija. |
||
Kriterijum |
3.7 |
Učinak svih zaposlenih se procenjuje. |
||
Kriterijum |
3.8 |
Postoji plan stručnog usavršavanja, odnosno kontinuirane edukacije. |
||
Kriterijum |
3.9 |
Svi zaposleni se ponašaju u skladu sa opšte usvojenim Etičkim kodeksom ponašanja i pružanja stomatoloških usluga. |
||
Kriterijum |
3.10 |
Postoje načini i mehanizmi za komunikaciju, rešavanje problema unutar službe zubne tehnike, sa drugim organizacionim jedinicama u okviru zdravstvene ustanove, kao i sa pacijentima, odnosno njihovim porodicama. |
||
ZT |
Standard |
4.0 |
Postoje procedure i uputstva za pružanje usluga u okviru zubne tehnike. |
|
Kriterijum |
4.1 |
Procedure i uputstva odnose se na: |
||
Kriterijum |
4.2 |
Procedure i uputstva su usvojeni i redovno se revidiraju i modifikuju a zaposleni su upoznati sa njima. |
||
ZT |
Standard |
5.0 |
Organizaciona jedinica zubne tehnike raspolaže odgovarajućim prostorom. |
|
Kriterijum |
5.1 |
Prostorije organizacione jedinice zubne tehnike ispunjavaju uslove za pružanje usluga. |
||
Kriterijum |
5.2 |
Postoji definisan postupak za periodičnu procenu stanja prostorije i usklađenosti sa potrebama organizacione jedinice radiološke dijagnostike. |
||
ZT |
Standard |
6.0 |
Oprema ispunjava sve zahteve za pružanje usluga u zubnoj tehnici. |
|
Kriterijum |
6.1 |
Organizaciona jedinica zubne tehnike poseduje svu potrebnu opremu za pružanje usluga. |
||
Kriterijum |
6.2 |
Vodi se spisak celokupne opreme zajedno sa rasporedom održavanja za svaki deo opreme. |
||
Kriterijum |
6.3 |
Zdravstvena ustanova bezbedno rukuje opremom, materijalom i uređajima. |
||
ZT |
Standard |
7.0 |
Informacioni sistem je u funkciji efikasnog pružanja usluga zubne tehnike. |
|
Kriterijum |
7.1 |
Informacioni sistemi kao podrška pružanju usluga obuhvataju: |
||
Kriterijum |
7.2 |
Rad informacionih sistema se redovno razmatra i po potrebi menja u skladu sa zahtevima organizacione jedinice. |
||
Kriterijum |
7.3 |
Pristup podacima iz informacionog sistema imaju samo ovlašćena lica. |
||
Kriterijum |
7.4 |
Podaci se čuvaju na odgovarajući način i na bezbednom mestu. |
||
ZT |
Standard |
8.0 |
Organizaciona jedinica zubne tehnike prati kvalitet rada i bezbednost pacijenta. |
|
Kriterijum |
8.1 |
Organizaciona jedinica zubne tehnike ima plan za stalno unapređenje kvaliteta rada i bezbednost pacijenta. Planom se identifikuju: |
||
Kriterijum |
8.2 |
Postoji proces za praćenje realizacije plana za unapređenje kvaliteta rada i bezbednost pacijenta. |
||
Kriterijum |
8.3 |
Utvrđeni su pokazatelji kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta i prate se kao deo aktivnosti na unapređenju kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. Uključuju sledeće: |
||
Kriterijum |
8.4 |
Zaposleni su upoznati i učestvuju sa aktivnostima na unapređenju kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta: |
||
Kriterijum |
8.5 |
Zaposleni prisustvuju sastancima provere kvaliteta rada u oblasti zubne tehnike, zajedno sa ostalim specijalnostima. |
||
Kriterijum |
8.6 |
Postoje datirane, dokumentovane i prethodno definisane procedure i uputstva za obezbeđenje i kontrolu kvaliteta postupaka ispitivanja (Unutrašnja i spoljašnja kontrola kvaliteta rada). |
||
Kriterijum |
8.7 |
Organizaciona jedinica zubne tehnike učestvuje u nacionalnom (i/ili međunarodnom) programu spoljašnje kontrole kvaliteta. |
||
Kriterijum |
8.8 |
Zadovoljstvo zaposlenih se prati i preduzimaju aktivnosti kako bi se stepen zadovoljstva povećao. |
||
RDS |
Standard |
1.0 |
Osnovne delatnosti radiološke dijagnostike su jasno definisane. |
|
Kriterijum |
1.1 |
Postoji dokumentovani opis osnovnih delatnosti. |
||
Kriterijum |
1.2 |
Radiološka dijagnostika radi u skladu sa standardima profesionalne prakse. |
||
Kriterijum |
1.3 |
Osnovne delatnosti organizacione jedinice u skladu su sa misijom, vizijom i vrednostima ustanove. |
||
Kriterijum |
1.4 |
Postoji godišnji plan rada organizacione jedinice. |
||
RDS |
Standard |
2.0 |
Pacijentu se pružaju usluge radiološke dijagnostike |
|
Kriterijum |
2.1 |
Zaposleni u organizacionoj jedinici učestvuju u planiranju multidisciplinarnog pristupa pri pružanju usluga pacijentu. |
||
Kriterijum |
2.2 |
Plan dijagnostičkih procedura i lečenje pacijenata je zasnovan na potrebama pacijenta. |
||
Kriterijum |
2.3 |
Zaposleni redovno revidiraju svoju ulogu u multidisciplinarnom planu lečenja. |
||
Kriterijum |
2.4 |
Zaposleni učestvuju u otpustu, transferu, daljem praćenju pacijenta, ukoliko je to potrebno. |
||
Kriterijum |
2.5 |
Poštuju se prava pacijenta na: |
||
Kriterijum |
2.6 |
* |
Neželjeni događaji se beleže, prijavljuju i ispituju. |
|
RDS |
Standard |
3.0 |
Usluge radiološke dijagnostike pružaju lica odgovarajuće kvalifikacije. |
|
Kriterijum |
3.1 |
Postoji plan zaposlenih u organizacionoj jedinici. |
||
Kriterijum |
3.2 |
Postoji opis poslova za sva radna mesta u organizacionoj jedinici: |
||
Kriterijum |
3.3 |
Zaposleni imaju odgovarajuće kvalifikacije i licence. |
||
Kriterijum |
3.4 |
Zaposleni su upoznati sa zadacima i ciljevima rada. |
||
Kriterijum |
3.5 |
Postoji rukovodilac organizacione jedinice koji ima odgovarajuće kvalifikacije za to radno mesto: |
||
Kriterijum |
3.6 |
Svakom organizacionom jedinicom u okviru radiološke dijagnostike rukovodi lice odgovarajućih kvalifikacija. |
||
Kriterijum |
3.7 |
Deo tima za pružanje usluga radiološke dijagnostike je kvalifikovani radiološki tehničar. |
||
Kriterijum |
3.8 |
Učinak svih zaposlenih se procenjuje. |
||
Kriterijum |
3.9 |
Postoji plan stručnog usavršavanja, odnosno kontinuirane edukacije: |
||
Kriterijum |
3.10 |
Svi zaposleni se ponašaju u skladu sa opšte usvojenim Etičkim kodeksom ponašanja i pružanja zdravstvenih usluga. |
||
Kriterijum |
3.11 |
Postoje načini i mehanizmi za komunikaciju, rešavanje problema unutar organizacione jedinice, sa drugim organizacionim jedinicama u okviru zdravstvene ustanove, kao i sa pacijentima, odnosno njihovim porodicama. |
||
RDS |
Standard |
4.0 |
Postoje vodiči, uputstva, protokoli i procedure za pružanje usluga u okviru radiološke dijagnostike. |
|
Kriterijum |
4.1 |
* |
Vodiči, uputstva, protokoli i procedure odnose se na sledeće: |
|
Kriterijum |
4.2 |
Vodiči, uputstva, protokoli i procedure su usvojeni i redovno se revidiraju i modifikuju i zaposleni su upoznati sa njima. |
||
RDS |
Standard |
5.0 |
Radiološka dijagnostika raspolaže odgovarajućim prostorom. |
|
Kriterijum |
5.1 |
Prostorije službe ispunjavaju uslove za pružanje usluga. Prostorije ispunjavaju zahteve za pružanje usluga radiološke dijagnostike i obuhvataju: |
||
Kriterijum |
5.2 |
Postoji definisan postupak za periodičnu procenu stanja prostorija i usklađenost sa potrebama službe za dijagnostičku radiologiju. |
||
RDS |
Standard |
6.0 |
Oprema ispunjava sve zahteve za pružanje usluga u radiološkoj dijagnostici. |
|
Kriterijum |
6.1 |
Postoji lista opreme koja se nalazi u službi. |
||
Kriterijum |
6.2 |
Postoji lista opreme sa rasporedom održavanja odnosno zamene. |
||
Kriterijum |
6.3 |
U službi se redovno proverava i procenjuje stanje opreme. |
||
RDS |
Standard |
7.0 |
Informacioni sistem je u funkciji efikasnog pružanja usluga radiološke dijagnostike. |
|
Kriterijum |
7.1 |
Informacioni sistemi kao podrška pružanju usluga obuhvataju: |
||
Kriterijum |
7.2 |
Rad informacionih sistema redovno se razmatra i po potrebi menja u skladu sa zahtevima službe. |
||
Kriterijum |
7.3 |
Pristup podacima iz informacionog sistema imaju samo ovlašćena lica. |
||
Kriterijum |
7.4 |
Podaci se čuvaju na odgovarajući način i na bezbednom mestu. |
||
RDS |
Standard |
8.0 |
Služba radiološke dijagnostike prati kvalitet rada i bezbednost pacijenta. |
|
Kriterijum |
8.1 |
Služba ima plan za stalno unapređenje kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. |
||
Kriterijum |
8.2 |
Postoji postupak za praćenje realizacije plana za unapređenje kvaliteta rada i bezbednost pacijenta. |
||
Kriterijum |
8.3 |
Utvrđeni su pokazatelji kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta i prate se kao deo aktivnosti na unapređenju kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. |
||
Kriterijum |
8.4 |
Zaposleni su upoznati sa aktivnostima na unapređenju kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. |
||
Kriterijum |
8.5 |
Zaposleni učestvuju u aktivnostima na unapređenju kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. |
||
Kriterijum |
8.6 |
Zadovoljstvo zaposlenih se prati i preduzimaju aktivnosti kako bi se stepen zadovoljstva povećao. |
||
OSS |
Standard |
1.0 |
Postoji utvrđen postupak za prijem pacijenata. |
|
Kriterijum |
1.1 |
Trijaža se obavlja prilikom prvog kontakta, kako bi pacijentu bile pružene odgovarajuće usluge. |
||
Kriterijum |
1.2 |
Daje se prednost onim pacijentima čije stanje zahteva neodložno lečenje. |
||
Kriterijum |
1.3 |
Postoje i primenjuju se pisani protokoli i procedure za prijem pacijenta koji obuhvataju: |
||
Kriterijum |
1.4 |
Prilikom ulaska u operacionu salu popunjava se kontrolna lista sa podacima za svakog pacijenta, što podrazumeva sledeće: |
||
Kriterijum |
1.5 |
* |
Postoji kontrolna lista koja sadrži minimum podataka koje preporučuje Svetska zdravstvena organizacija. |
|
Kriterijum |
1.6 |
U istoriji bolesti pacijenta evidentira se da su pacijent i porodica pacijenta obavešteni o hirurškoj intervenciji. |
||
OSS |
Standard |
2.0 |
Obavlja se procena stanja opšteg i oralnog zdravlja pacijenta i priprema plana lečenja. |
|
Kriterijum |
2.1 |
Procenjuju se potrebe pacijenta u smislu vršenja hirurške intervencije i iste se evidentiraju. |
||
Kriterijum |
2.2 |
Pacijentu i porodici pacijenta predočavaju se rizici, koristi, moguće komplikacije i druge mogućnosti vezane za intervenciju. Sadržaj razgovora se evidentira u istoriji bolesti pacijenta a pacijent ili članovi porodice potpisuju da su razumeli predviđenu hiruršku intervenciju. |
||
Kriterijum |
2.3 |
Lica odgovarajućih kvalifikacija vrše preanestetičku procenu i pripremu pacijenta. |
||
Kriterijum |
2.4 |
Plan sprovođenja anestezije, evidentira se u istoriji bolesti pacijenta. |
||
Kriterijum |
2.5 |
Plan sprovođenja anestezije razmatra se sa pacijentom, odnosno porodicom pacijenta. |
||
OSS |
Standard |
3.0 |
Lečenje se sprovodi u skladu sa planom lečenja. |
|
Kriterijum |
3.1 |
Izvršena hirurška intervencija evidentirana je u istoriji bolesti pacijenta i obuhvata: |
||
Kriterijum |
3.2 |
Doktor specijalista oralne ili maksilofacijalne hirurgije sačinjava i potpisuje izveštaj u predviđenom vremenskom roku, kako bi se pacijentu pružila postoperativna nega. |
||
Kriterijum |
3.3 |
Fiziološko stanje pacijenta prati se kontinuirano za vreme i neposredno nakon hirurške intervencije i evidentira u istoriji bolesti pacijenta. |
||
Kriterijum |
3.4 |
Procenjuje se spremnost za transfer pacijenta na odeljenja drugih klinika i o tome vodi evidencija. |
||
OSS |
Standard |
4.0 |
Lečenje sprovode lica odgovarajućih kvalifikacija. |
|
Kriterijum |
4.1 |
Za lečenje pacijenta zadužena su lica odgovarajuće kvalifikacije. |
||
Kriterijum |
4.2 |
Zaposleni imaju odgovarajuće kvalifikacije i licence. |
||
Kriterijum |
4.3 |
Operacionom salom rukovodi: |
||
Kriterijum |
4.4 |
Postoje najmanje 2,5 medicinske sestre, odnosno tehničara po operacionoj sali. |
||
Kriterijum |
4.5 |
Formirana je komisija koja utvrđuje protokole i procedure koji se odnose na operacione sale. |
||
Kriterijum |
4.6 |
Komisija za operacione sale se redovno sastaje, vodi zapisnik i preduzima potrebne aktivnosti. |
||
OSS |
Standard |
5.0 |
Lečenje se sprovodi prema postojećim smernicama, procedurama i protokolima. |
|
Kriterijum |
5.1 |
Postoje protokoli za: |
||
Kriterijum |
5.2 |
Zaposleni su upoznati sa postojećim protokolima i procedurama, kao i izmenama istih. |
||
Kriterijum |
5.3 |
* |
Postoji sistem za sprečavanje nastanka grešaka prilikom rukovanja lekovima: |
|
Kriterijum |
5.4 |
Uveden je postupak periodičnog ocenjivanja rada u operacionoj sali i njegove usaglašenosti sa postojećim procedurama. |
||
Kriterijum |
5.5 |
Primenjuju se vodiči dobre kliničke prakse. |
||
Kriterijum |
5.6 |
Osnovne delatnosti operacione sale podržavaju misiju, viziju i vrednosti zdravstvene ustanove. |
||
Kriterijum |
5.7 |
Svi zaposleni su upoznati sa pravilima opšte usvojenog Etičkog kodeksa ponašanja i pružanja zdravstvenih usluga. |
||
Kriterijum |
5.8 |
Svi zaposleni se ponašaju u skladu sa opšte usvojenim Etičkim kodeksom ponašanja i pružanja zdravstvenih usluga. |
||
Kriterijum |
5.9 |
Poštuju se prava pacijenta na: |
||
Kriterijum |
5.10 |
* |
O neželjenim događajima vodi se evidencija, ispituju se i o njima se izveštava. |
|
OSS |
Standard |
6.0 |
Postoje adekvatne prostorije i oprema. |
|
Kriterijum |
6.1 |
Ulaz u operacione sale je ograničen i kontroliše se. |
||
Kriterijum |
6.2 |
Kretanje u operacionim salama vrši se u jednom smeru. |
||
Kriterijum |
6.3 |
Na pokretnim kolicima nalazi se set opreme za reanimaciju čiji sadržaj svakodnevno proverava lice odgovarajuće kvalifikacije. Set opreme sadrži: |
||
Kriterijum |
6.4 |
Prostorije su bezbedne i zaštićene od širenja infekcije (sve površine su glatke i neporozne, podovi su antistatički, električna kola su propisno uzemljena, dotok struje je stalan). |
||
Kriterijum |
6.5 |
Postoje posebne jedinice za dnevnu hirurgiju i za ležeće pacijente. |
||
Kriterijum |
6.6 |
Oprema se redovno proverava, baždari kada je potrebno i održava: |
||
Kriterijum |
6.7 |
Postoji evidencija svih lekova i sanitetskog materijala koje služba naruči i potroši. |
||
Kriterijum |
6.8 |
Oprema, sanitetski i potrošni materijal čuvaju se na odgovarajući način. |
||
Kriterijum |
6.9 |
Postoje odvojene svlačionice za muškarce i žene. |
||
OSS |
Standard |
7.0 |
Prate se kvalitet rada i bezbednost pacijenta. |
|
Kriterijum |
7.1 |
Svi zaposleni u operacionoj sali upoznati su sa strateškim planom zdravstvene ustanove, a plan unapređenja kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta utvrđen je na osnovu strateškog plana. |
||
Kriterijum |
7.2 |
Operaciona sala ima svoj plan za unapređenje kvaliteta rada i bezbednost. |
||
Kriterijum |
7.3 |
Planom se određuju oblasti koje bi trebalo unaprediti, aktivnosti koje bi trebalo preduzeti, kao i rezultati i postupak praćenja. |
||
Kriterijum |
7.4 |
Zaposleni su upoznati sa aktivnostima u vezi sa unapređenjem kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. |
||
Kriterijum |
7.5 |
U okviru aktivnosti na unapređenju kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta, utvrđuju se i prate pokazatelji kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. |
||
Kriterijum |
7.6 |
Zaposleni na odgovarajući način učestvuju u aktivnostima na unapređenju kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. |
||
Kriterijum |
7.7 |
* |
Postoji jasno definisana i primenjena politika i procedure za sprečavanje infekcija povezanih sa zdravstvenim intervencijama i zaraznih bolesti. |
|
Kriterijum |
7.8 |
* |
Postoji i primenjuje se strategija za higijenu ruku. |
|
INS |
Standard |
1.0 |
Postoji utvrđen postupak za prijem pacijenata u organizacionu jedinicu za intenzivno lečenje i negu. |
|
Kriterijum |
1.1 |
Prijem u organizacionu jedinicu za intenzivno lečenje i negu omogućen je 24 časa dnevno. |
||
Kriterijum |
1.2 |
Istorija bolesti otvara se pri prijemu pacijenta u organizacionu jedinicu. |
||
Kriterijum |
1.3 |
Postoje protokoli i procedure za prijem pacijenata, kako iz iste zdravstvene ustanove, tako i iz drugih zdravstvenih ustanova. |
||
Kriterijum |
1.4 |
Postoje protokoli i procedure za prijem pedijatrijskih pacijenata. |
||
INS |
Standard |
2.0 |
Procena zdravstvenog stanja pacijenta je obavljena i plan lečenja je utvrđen. |
|
Kriterijum |
2.1 |
Lečenje je multidisciplinarno ukoliko postoji potreba. |
||
Kriterijum |
2.2 |
Lica odgovarajuće kvalifikacije vrše procenu potreba pacijenta. |
||
Kriterijum |
2.3 |
Potrebe pacijenta unose se u istoriju bolesti pacijenta. |
||
Kriterijum |
2.4 |
Utvrđuje se plan lečenja. |
||
Kriterijum |
2.5 |
Plan lečenja se razmatra sa pacijentom, ukoliko je to moguće, kao i sa porodicom. |
||
INS |
Standard |
3.0 |
Lečenje se sprovodi u skladu sa planom lečenja. |
|
Kriterijum |
3.1 |
Način i tok lečenja evidentiraju se u istoriji bolesti pacijenta. |
||
Kriterijum |
3.2 |
Potpis nadležnog lekara obavezno se nalazi u istoriji bolesti pacijenta. |
||
Kriterijum |
3.3 |
Plan lečenja se razmatra i prilagođava potrebama pacijenta. |
||
INS |
Standard |
4.0 |
Lečenje i negu sprovode lica odgovarajućih kvalifikacija. |
|
Kriterijum |
4.1 |
Zaposleni imaju odgovarajuće kvalifikacije i licence. |
||
Kriterijum |
4.2 |
Organizacionom jedinicom za intenzivno lečenje i negu rukovodi kvalifikovani lekar. |
||
Kriterijum |
4.3 |
U svakoj smeni radi odgovorna medicinska sestra, odnosno tehničar sa odgovarajućom kvalifikacijom i dodatnom obukom iz oblasti intenzivne nege i sa najmanje tri godine iskustva i rada na odeljenju. |
||
Kriterijum |
4.4 |
Medicinske sestre, odnosno tehničari moraju imati odgovarajuće kvalifikacije i dodatnu obuku iz oblasti intenzivnog lečenja i nege. |
||
Kriterijum |
4.5 |
Odnos broja medicinskih sestara, odnosno tehničara određuje se prema broju pacijenata. |
||
Kriterijum |
4.6 |
Odgovarajući odnos broja lekara i medicinskih sestara, odnosno tehničara u organizacionoj jedinici određuje se prema influksu i zdravstvenom stanju pacijenata. |
||
Kriterijum |
4.7 |
Lekari specijalisti su na raspolaganju organizacionim jedinicama za intenzivno lečenje i negu 24 časa dnevno. |
||
Kriterijum |
4.8 |
Lekari na specijalizaciji mogu raditi u organizacionoj jedinici za intenzivno lečenje i negu samo pod nadzorom specijaliste intenzivne nege. |
||
Kriterijum |
4.9 |
Zdravstveni radnici imaju odgovarajuće kvalifikacije i stručno se usavršavaju. |
||
Kriterijum |
4.10 |
Redovno se obavlja provera znanja zdravstvenih radnika u smislu poznavanja procedura i upotrebe opreme. Vrši se provera znanja iz sledećeg: |
||
Kriterijum |
4.11 |
* |
Postoji sistem za sprečavanje nastanka grešaka prilikom rukovanja lekovima: |
|
Kriterijum |
4.12 |
Formirana je komisija koja utvrđuje protokole i procedure koji se odnose na organizacionu jedinicu za intenzivno lečenje i negu. |
||
Kriterijum |
4.13 |
Komisija se sastaje redovno, vodi zapisnike sa sastanaka i po potrebi preduzima odgovarajuće aktivnosti. |
||
INS |
Standard |
5.0 |
Pružanje intenzivnog lečenja i nege se obavlja prema postojećim smernicama, procedurama i protokolima. |
|
Kriterijum |
5.1 |
Postoje protokoli za: |
||
Kriterijum |
5.2 |
Postoje ustanovljeni protokoli za uobičajena stanja, koja se javljaju i rešavaju u organizacionoj jedinici za intenzivno lečenje i negu. |
||
Kriterijum |
5.3 |
Postoje protokoli za komunikaciju sa pacijentom, odnosno porodicom pacijenta. |
||
Kriterijum |
5.4 |
Materijal za zdravstvenu edukaciju pacijenta i porodice je na raspolaganju. |
||
Kriterijum |
5.5 |
Osnovne delatnosti organizacione jedinice za intenzivno lečenje i negu podržavaju misiju, viziju i vrednosti zdravstvene ustanove. |
||
Kriterijum |
5.6 |
Svi zaposleni su upoznati sa pravilima opšte usvojenog Etičkog kodeksa ponašanja i pružanja zdravstvenih usluga. |
||
Kriterijum |
5.7 |
Svi zaposleni se ponašaju u skladu sa opšte usvojenim Etičkim kodeksom ponašanja i pružanja zdravstvenih usluga. |
||
Kriterijum |
5.8 |
Poštuju se prava pacijenta na: |
||
Kriterijum |
5.9 |
* |
Neželjeni događaji se evidentiraju, ispituju i o njima se izveštava. |
|
INS |
Standard |
6.0 |
Organizaciona jedinica za intenzivno lečenje i negu ima adekvatne prostorije i opremu. |
|
Kriterijum |
6.1 |
Pristup organizacionoj jedinici je kontrolisan i ograničen. |
||
Kriterijum |
6.2 |
U organizacionoj jedinici su obezbeđeni uslovi za sprovođenje centralnog monitoringa. |
||
Kriterijum |
6.3 |
Svaki krevet je: |
||
Kriterijum |
6.4 |
Na pokretnim kolicima nalazi se set opreme za reanimaciju čiji sadržaj svakodnevno proverava lice odgovarajuće kvalifikacije. |
||
Kriterijum |
6.5 |
Prilikom transporta pacijenta, pored pokretnih kolica sa setom opreme za reanimaciju, može da se koristi i pokretni kardio-monitor (defibrilator). |
||
Kriterijum |
6.6 |
Organizaciona jedinica ima mogućnost 24-časovnog obavljanja radioloških pregleda, kao i laboratorijskih ispitivanja uz pomoć pokretnog analizatora. |
||
Kriterijum |
6.7 |
Postoji adekvatan sanitarni čvor za pranje ruku. |
||
Kriterijum |
6.8 |
U okviru same organizacione jedinice postoji mogućnost formiranja adekvatnog prostora za izolaciju. |
||
Kriterijum |
6.9 |
Oprema se redovno proverava i održava: |
||
Kriterijum |
6.10 |
Oprema, sanitetski i potrošni materijal čuvaju se na odgovarajući način. |
||
Kriterijum |
6.11 |
Postoji evidencija svih lekova i sanitetskog materijala koje organizaciona jedinica naruči i potroši. |
||
Kriterijum |
6.12 |
Postoji prostorija za odlaganje prljavog materijala i prostor za dostavu čistog materijala. |
||
INS |
Standard |
7.0 |
Postoji jasno utvrđen postupak za otpust pacijenta iz organizacione jedinice za intenzivno lečenje i negu. |
|
Kriterijum |
7.1 |
Postoje protokoli i procedure za transfer pacijenta na druga odeljenja u zdravstvenoj ustanovi ili druge zdravstvene ustanove. |
||
Kriterijum |
7.2 |
Procenjuje se spremnost za otpuštanje ili transfer pacijenta na druga odeljenja i o tome vodi evidencija. |
||
Kriterijum |
7.3 |
Prilikom transfera pacijenta izdaje se otpusna lista (izveštaj o transferu) iz organizacione jedinice za intenzivno lečenje i negu. |
||
Kriterijum |
7.4 |
Pacijent, odnosno porodica pacijenta obaveštavaju se o otpustu pacijenta, kao i o svim datim preporukama. |
||
Kriterijum |
7.5 |
Postoje procedure za palijativno zbrinjavanje pacijenta. |
||
INS |
Standard |
8.0 |
Na odeljenju intenzivne nege prate se kvalitet i bezbednost pacijenta. |
|
Kriterijum |
8.1 |
Svi zaposleni u organizacionoj jedinici su upoznati sa strateškim planom zdravstvene ustanove, a plan unapređenja kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta je utvrđen na osnovu strateškog plana. |
||
Kriterijum |
8.2 |
Organizaciona jedinica za intenzivno lečenje i negu ima svoj plan unapređenja kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. |
||
Kriterijum |
8.3 |
Planom unapređenja kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta određuju se oblasti koje bi trebalo unaprediti, aktivnosti koje bi trebalo preduzeti, kao i rezultati i praćenje istih. |
||
Kriterijum |
8.4 |
Zaposleni su upoznati sa aktivnostima u vezi sa unapređenjem kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. |
||
Kriterijum |
8.5 |
U okviru aktivnosti na unapređenju kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta, utvrđuju se i prate pokazatelji kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. |
||
Kriterijum |
8.6 |
Zaposleni na odgovarajući način učestvuju u aktivnostima na unapređenju kvaliteta rada i bezbednosti pacijenta. |
||
Kriterijum |
8.7 |
* |
Postoji jasno definisana i primenjena politika i procedura za sprečavanje infekcija povezanih sa zdravstvenim intervencijama i zaraznih bolesti. |
|
Kriterijum |
8.8 |
* |
Postoji i primenjuje se strategija za higijenu ruku. |