PROGRAM
ZIMSKE SLUŽBE NA ODRŽAVANJU GRADSKIH ULICA I DRUGIH JAVNIH POVRŠINA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 40/2016)

 

OPŠTE ODREDBE

Grad Kragujevac donosi program kojim se uređuje rad službi, pravnih lica i građana koji su u funkciji uklanjanja snega i leda u zimskom periodu, u skladu sa odredbama Odluke o komunalnom redu.

Program zimske službe na održavanju gradskih ulica i drugih javnih površina (u daljem tekstu: Program zimske službe) definiše poslove održavanja gradskih ulica i površina javne namene u zimskom periodu, vreme angažovanja zimske službe, prioritete održavanja ulica i operativne poslova po stanjima, proglašavanje stanja pripravnosti zbog uklanjanja snega, timove i punkt zimske službe, zatvaranje ulica za saobraćaj i parkiranje, čišćenje trotoara i ostalih javnih površina, informisanje i druga pitanja od značaja za realizaciju ovog Programa. U cilju što bolje realizacije Plana zimskog održavanja koristi se timski pristup, kao i servis za informacije o vremenu za što tačnije predviđanje stanja u gradu, ograničavanja parkiranja, rešavanja zahteva građana, bezbedonosne procedure i dr. Planom su obuhvaćene važnije ulice u gradu kao i javne površine i trotoari.

Pod održavanjem gradskih ulica i drugih javnih površina u zimskim uslovima podrazumevaju se usluge i druge aktivnosti neophodne da se obezbedi prohodnost i bezbednost saobraćaja motornih vozila i kretanja pešaka trotoarima, trgovima i drugim javnim površinama.

U zimskim uslovima je saobraćaj na gradskim ulicama i pešačka komunikacija na javnim površinama otežan iz više razloga, uslovljen različitim činiocima, od kojih su najvažniji: smanjena vidljivost u zimskim uslovima (duge noći, magla, nepogode), koja se može poboljšati različitim merama. Prisustvo snega i poledice na kolovozu i drugim javnim površinama čini klizavim i nepogodnim za vožnju ili otežavaju orijentaciju.

Održavanje saobraćajnica u zimskim uslovima je specifično i zahteva fleksibilnost u organizaciji, specijalna i namenska sredstva rada, opremu, obučenost ljudstva i mobilnost pri otklanjanju nastalih uzroka smetnji za bezbedno odvijanje saobraćaja.

Mobilnost u Programu zimske službe se usklađuju sa potrebama date situacije.

Za nosioca poslova organizovanja, sprovođenja i održavanja trotoara i ostalih javnih površina u gradu Kragujevcu u zimskim uslovima određuje se JKP "Čistoća", a obavlja ih u saradnji sa JKP "Zelenilo". Poslovi zimskog održavanja gradskih ulica povereni su JKP "Čistoća".

Ovlašćena lica Gradske uprava za komunalne i inspekcijske poslove (Nadzorni organ na održavanju ulica) ima autoritet da odgovori na pojedinačne situacije koje se odnose na vanredne okolnosti. Nakon prestanka vanrednih okolnosti praviće se analize koje treba da pokažu potrebu i uslove za korekciju osnovnog plana. Program zimske službe se koristi kao dinamičko i fleksibilno sredstvo koje je u mogućnosti da objedini promene vremenskih uslova, izvršilaca, opreme, finansijskih sredstava itd.

Gradskim ulicama je dat prioritet za određivanje čišćenja i posipanja solju.

U cilju što bolje realizacije Programa zimske slube koristi se servis za informacije o vremenu za što tačnije predviđanje stanja u gradu, ograničavanja parkiranja, rešavanja zahteva građana, bezbedonosne procedure i dr.

ODRŽAVANJE GRADSKIH ULICA I DRUGIH JAVNIH POVRŠINA

1. POSLOVI ODRŽAVANJA GRADSKIH SAOBRAĆAJNICA U ZIMSKOM PERIODU

Pod održavanjem gradskih ulica u zimskim uslovima podrazumeva se organizacija zimske službe i vršenje poslova na obezbeđenju prohodnosti ulica i bezbednog odvijanja saobraćaja (čišćenje snega, posipanje kolovoza solju, odbacivanje i odvoženje snega i leda i ostali poslovi koji obezbeđuju odvijanje saobraćaja u zimskom periodu).

2. VREME ANGAŽOVANJA ZIMSKE SLUŽBE

Zimska služba se angažuje u periodu:

- 01.01. do 31.03.

- 15.11. do 31.12.

Ukoliko se prepozna neko stanje od 1. do 4. definisano ovim Programom zimske službe van navedenog vremenskog perioda, zimska služba će biti angažovana pre ili posle navedenog vremena trajanja.

3. DEFINISANJE STANJA

Program zimske službe koristi raspoloživa gradska i druga sredstva u cilju uklanjanja snega i leda, kako bi se saobraćaj i druge funkcije u gradu nesmetano i bezbedno odvijale i u zimskom periodu.

Prema vremenskim okolnostima, količinama padavina, temperaturama i drugim parametrima koje uslovljavaju angažovanost ekipa u određenom obimu, plan se ostvaruje u fazama. Ove faze počinju Stanjem 1. do Stanja 4, a proglašavaju ih, od Stanja 1. do Stanja 3. JKP "Čistoća" sa odobrenjem nadzornog organa, a Stanje 4. Gradonačelnik grada Kragujevca.

Svako Stanje podrazumeva određeni stepen angažovanja nosioca poslova.

Koristi se samo potreban broj radnika, vozila i priključnih mašina, do 5 ekipa. Posebna pažnja se posvećuje mostovima, raskrsnicama, visinskim tačkama i krivinama na ulicama koje su u okvirima gradskih prioriteta, u zavisnosti od vremenskih izveštaja, osmatranja, vremenske prognoze, akumulacije snega i leda i obaveštenja o stanju koja su primljena od ekipa sa terena.

Sledi lista i opis Stanja od 1. do 4.

STANJE 1

Poledica na putevima i/ili mostovima je prognozirana čime je ugrožena bezbednost u saobraćaju.

So se posipa po klizavim ili ledenim područjima. Koristi se samo potreban broj radnika, vozila i priključnih mašina, do 5 ekipa. Posebna pažnja se posvećuje mostovima, raskrsnicama, visinskim tačkama i krivinama na ulicama koji su u okvirima gradskih prioriteta.

STANJE 2

Početak snežnih padavina ili poledice. Akumulacija snežnih padavina je do deset centimetara (10 cm).

Ulice koje se prvo čiste i posipaju solju su ulice koje su utvrđene u zoni I prioriteta, a kada se obezbedi nesmetan saobraćaj u ovim ulicama raščišćavanje se premešta u ulice II prioriteta uz angažovanje 5 ekipa.

STANJE 3

Akumulacija snežnih padavina prelazi 20 cm.

Režim čišćenja i posipanja ulica je kao u Stanju 2, sa minimalno angažovanih PET ekipa i potrebnom mehanizacijom.

STANJE 4

Kada dubina snega postaje prevelika, prelazi četrdeset centimetara (40 cm) ili postoje drugi nepovoljni uslovi (olujna vejavica, ledena kora na trotoarima i kolovozu i dr.), Gradonačelnik grada proglašava Snežnu nepogodu.

Snežna nepogoda može biti proglašena od strane Gradonačelnika grada Kragujevca, ako u bilo kom trenutku po njegovoj proceni to postaje neophodno u okvirima nadležnosti koje su mu dodeljene Programom zimske službe. Snežna nepogoda može biti selektivno proglašena. Snežna nepogoda podrazumeva preduzimanje određenih mera kao što su: zabrana parkiranja, zabrana saobraćaja i uklanjanje vozila vlasnika koji ne postupaju po određenim merama i nalogu ovlašćenog lica Policijske uprave Kragujevac.

Za vreme snežne nepogode, svi lokalni mediji (radio, novine, televizija) će biti obavešteni. Svi raspoloživi gradski resursi će biti u funkciji Stanja 4.

4. PROGLAŠAVANJE STANJA PRIPRAVNOSTI ZBOG UKLANJANJA SNEGA

Ovlašćeni organ, u skladu sa ovim Programom, objavljuje stanje Pripravnosti zbog uklanjanja snega u određenim zonama korišćenjem ekipa za brzo uklanjanje snega i leda. Ove zone će biti određene u slučaju koncentrisanog otklanjanja snega i sve aktivnosti će biti objavljene u svim lokalnim medijima. Neće biti dozvoljeno parkiranje, bez obzira na doba dana ili ulični pravac, dok se sav sneg ne očisti.

Svrha ovog stanja je da obezbedi gradu racionalno angažovanje ekipa na što manjem području, kako bi se ostvarili što brži rezultati. Jedan od primera je čišćenje i odvoz snega iz centra grada. Izvori informacija za proglašavanje ovog stanja su: meteorološka stanica, podaci dobijeni od Policijske uprave Kragujevac, komunalne inspekcije, nadzornog organa, građana i dr.

5. DEFINISANJE TIMOVA

Za realizaciju Programa zimske službe potrebno je formirati dva tima.

Prvi tim je zadužen za izradu operativnih planova u skladu sa proglašenim stanjem, kao i za izradu analiza koje treba da pokažu potrebu korekcija osnovnog plana.

Članovi ovog tima su Gradonačelnik grada Kragujevca, ovlašćeni organi Grada i gradske uprave, direktori: JKP "Čistoća", JKP "Zelenilo", JP "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca" i "Preduzeća za puteve Kragujevac" AD, komandir Stanice saobraćajne policije, načelnik Gradske uprave za investicije, načelnik Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove, glavni komunalni inspektor, nadzorni organi.

Drugi tim su nosioci poslova na neposrednoj realizaciji Programa zimske službe.

Ekipe JKP "Čistoća" su vodeća grupa u timu nosioca poslova na čišćenju kolovoza, uz saradnju ekipa JKP "Čistoća" i JKP "Zelenilo" koji su nosioci poslova na čišćenju trotoara i ostalih javnih površina na teritoriji Grada. Osim njih, drugi tim sačinjavaju i ekipe Preduzeća za puteve u delu poslova gde prestaju nadležnosti Grada, radi koordinacije aktivnosti i ispomoći u realizaciji Programa zimske službe. Ekipe drugih JKP i drugih preduzeća sa mehanizacijom i izvršiocima u skladu sa proglašenim stanjem će se staviti u funkciju prvog tima.

U funkciji prvog tima su i preduzeća, ustanove, preduzetnici i građani Kragujevca.

Pregled angažovanih sredstava sa trasama njihovog kretanja dat je u Prilogu 2. i odgovornih rukovodilaca po smenama za gradske ulice (Prilog 3.).

6. PRIPREMA ZA POČETAK RADA ZIMSKE SLUŽBE

• priprema ulica

- popravka udarnih rupa i vraćanje ulica u prvobitno stanje nakon završetka radova na komunalnim objektima,

- uređenje bankina,

- radovi na čišćenju i pročišćavanju kišne kanalizacije, rigola, propusta i dr.

- saniranje oštećenih mesta na vodovodnoj i kanalizacionoj mreži.

• priprema sredstava rada

- redovan pregled mašina i servisiranje,

- popravke i remonti,

- nabavka potrebnih količina goriva i maziva za sredstva rada,

- obezbeđivanje potrebne količine posipnog materijala (soli i agregata).

Sve pripreme za početak rada zimske službe moraju biti okončane do 10. novembra tekuće godine.

Ispunjenost uslova za početak rada zimske službe utvrđuje komisija koju čine: nadzorni organ, predstavnik Policijske uprave Kragujevac i predstavnik Grada po ovlašćenju Gradonačelnika. O utvrđenom stanju komisija sačinjava zapisnik i predaje ga prvom timu.

7. PUNKT ZIMSKE SLUŽBE

Punkt predstavlja bazno mesto na kome počinje operativno izvršavanje svih poslova na održavanju ulica i drugih javnih površina u zimskom periodu.

Punkt je osnov prikupljanja i distribucije podataka o stanju na ulicama. Na njemu su skoncentrisana sva sredstva rada, materijal i ljudstvo za održavanje ulica i drugih javnih površina.

Lokacije punktova su: Industrijska zona 12, JKP "Čistoća" i JKP "Zelenilo".

8. DEFINISANJE OPERATIVNIH POSLOVA PO STANJIMA

Definisanje rada i dežurstava na punktu Industrijska zona 12 (JKP "Čistoća")

STANJE 1

Radi ili dežura jedna ekipa koju čine: dva radnika i vozač, vozilo sa priključnim mašinama - epoha i nož), po potrebi utovarivač, a po nalogu se uključuju dodatne ekipe.

Vreme rada ili dežurstva ekipa je od 00:00-24:00 sata.

STANJE 2

Rade ili dežuraju pet ekipa (ekipu čine: radnik i vozač, vozilo sa priključnim mašinama epoha i nož), po potrebi utovarivač, a po nalogu se uključuje dodatan broj ekipa.

Vreme rada ili dežurstva ekipa je od 00.00-24.00 sata.

STANJE 3

Rade minimalno pet ekipa u punom sastavu bez prekida sa specijalizovanim vozilima (Mercedes, Unimag, Multikar), kao i grejderi i utovarivači. Vozila dobijaju precizne maršute.

Vreme rada ekipa u punom sastavu je od 00:00-24:00 sata.

STANJE 4

Radi cela raspoloživa mehanizacija i angažovani radnici JKP "Čistoća" i drugih preduzeća.

Vreme rada ekipa u punom sastavu je od 00:00-24:00 sata.

8.1. OBRAČUN RADA MAŠINA I/ILI VOZILA I ANGAŽOVANIH RADNIKA U SVIM STANJIMA:

U JKP "Čistoća" rad se plaća kroz efektivne sate radnika i mehanizacije u periodu od 00:00-24:00 sata.

Plaćanje za rad vozila i mašina, u periodu rada zimske službe, vrši se po Cenovniku usluga komunalnog održavanja, a od Stanja 2, angažuju se pet ekipa za koje će biti plaćeno dežurstvo u paušalnom mesečnom iznosu (5x24x30=3600 sati, odnosno 2.103.532,00 mesečno bez PDV-a).

Zimska služba se plaća prema broju efektivnih sati rada i srazmernom delu mesečne paušalne naknade, koja se dobije kada se od mogućeg broja sati oduzmu efektivni radni sati mašina i vozila.

U periodu rada zimske službe u proglašenom Stanju 1. biće angažovano do 5 ekipa, po nalogu nadzornog organa i biće plaćen paušalni iznos prema broju angažovanih ekipa.

9. PRIORITETI ODRŽAVANJA ULICA

Ulice se održavaju po prioritetima.

Ulice prvog prioriteta, koje se čiste i posipaju solju date su u narednoj tabeli:

R. br.

Ulice prvog prioriteta, koje se čiste i posipaju solju, su:

1

Dragoslava Srejovića (Đure Đakovića)

2

Dr Jovana Ristića (Filipa Kljajića)

3

Cara Dušana

4

Zelengorska

5

Stojana Protića (Milana Blagojevića)

6

Jagodinska

7

9. maja do table Kragujevac

8

Kosovska (i bivša Španskih boraca)

9

19. oktobar - do Kormana

10

Lepenički bulevar - oba kolovoza

11

Višnjićeva do ul. Lepenički bulevar (između Pošte i Lepeničkog bulevara)

12

Kneza Mihaila - oba kolovoza

13

Petra Drapšina (do Porte)

14

Ljubomira Jovanovića

15

Kralja Petra I do Krsta

16

Miodraga Vlajića - Šuke

17

Beogradska

18

Internacionalnih brigada (do mosta)

19

Avalska

20

Bosanska

21

Mirka Jovanovića

22

Vladimira Rolovića

23

Grada Karare

24

Fočanska

25

Atinska

26

Lazara Mićunovića

27

Svetolika Mladenovića - do bazena

28

Milentija Popovića - sa petljom

29

Dušana Đorđevića - do trafo stanice

30

Radoja Domanovića - oba kolovoza

31

Bulevar Kraljice Marije

32

Ilindenska

33

Drage Todorović

34

Milenka Jovanovića

35

Radovana Mićovića

36

Kralja Milutina

37

Zvezda čvor i do ulaza kod Zastavinog instituta

38

Put za Erdeč

39

Vojislava Kalanovića (Mikuša Gajevića)

40

Grada Sirena

41

Potporučnika Govedarice

42

Kralja Milana IV do izlaska - kružnog puta Desankin venac

43

1300 kaplara

44

Šumadijska

45

Zmaj Jovina

46

27. marta

47

Nikole Pašića

48

Dr Zorana Đinđića

49

Save Kovačevića - do groblja Bozman

50

Aleksandra I Karađorđevića

51

Gružanska (Miljka Tošića)

52

Dimitrija Tucovića

53

Prvoslava Stojanovića

54

Daničićeva

55

Ilije Kolovića (Dušana Dugalića)

56

Skerlićeva

57

Bože Milosavljevića

58

Ustanička

59

Boška Buhe

60

Veroljuba Jovanovića

61

Nikole Nikolića

62

Vojvode Putnika

63

Karađorđeva

64

Luja Pastera

65

Spasenije - Cane Babović sa petljom

66

Put za Grošnicu do postrojenja za prečišćavanje vode "Vodojaža"

67

Pariske komune

68

Braće Poljaković

69

Kneza Miloša

70

Gušićeva

71

Užičke republike

72

Svi prilazi školama

73

Svi prilazi pijacama

74

Pjera Križanića

75

Belodrimska

76

Bukureška

77

Bunjevačka

78

Dr Dragiše Mišovića do škole

79

Dragomira Ostojića do okretnice

80

Gornjomilanovačka do skretanja za Divostin

81

Kraljevačkog bataljona do Dragobraće (okretnica)

82

Blaže Hadživukovića

83

Milivoja Bankovića Sićka

84

Brđanska

85

Svetolika Janjića

86

Nate Radulović

87

Okretnica kod bazena

88

Parloška

89

Partizanskih kurira (okretnica)

90

Petra Ubavkića (do okretnice)

91

Ulica Slobode

92

Vlade Nedeljković

93

Ludbreška

94

Milića Radovanovića

95.

Čegarska (od crkve do Zelengorske)

96

Desankin venac (pored spomenika Hrvata prema jezeru)

97

Slobodana Penezića Krcuna

98

Kajmakčalanska ulica

99

Milana Obradovića

100

Ljubiše Bogdanovića

101

Saobraćajnice u industrijskoj zoni Servis II

102

Saobraćajnice u industrijskoj zoni Petrovac

103

Put za Trmbas do doma

104

Košutnjačko brdo do Liparske kose

105

Save Nikolić

106

Tihomira Vuksanovića od Čegarske do D. Dulejanovića

107

Dragoljuba Dulejanovića

108

Vladike Valerijana

109

Mlavska

110

Sime Lozanića

111

Miloja Radosavljevića od ulice Mileve Rajčević

112

Mileve Rajčević

113

Raje Vuksanovića

114

Braće Rajt

115

Ulica oko skladišnog centra

116

Industrijska

117

Ivanke Moačević

118

Grada Piteštija

119

Ilije Kikovića

120

Tankosićeva

121

Milutina Todorovića

122

Roze Luksemburg

123

Žikice Jovanovića Španca (od Gundulićeve do rask. sa ulicom Mome Stanojlovića)

124

Gundulićeva (do raskrsnice sa ul. Žikice Jovanovića Španca)

125

Dr Đorđa Mitrovića

126

Vladimira Zečevića

127

Zadrugarska (od Porte do raskrsnice sa ul. Ramaćkom)

128

Ramaćka

129

Solunska (do raskrsnice sa ulicom Petra Drapšina)

Napomena: U prvom prioritetu obavezno je čišćenje autobuskih okretnica.

Vreme trajanja čišćenja i posipanja ulica prvog prioriteta je za sve vreme padavina, a najviše 6 sati po prestanku padavina. Kada su sve ulice prvog prioriteta očišćene i posute, prelazi se na čišćenje ulica drugog prioriteta.

Ulice drugog prioriteta, koje se samo čiste i posipaju solju po nalogu nadzornog organa, su date u narednoj tabeli:

R. br.

Ulice drugog prioriteta, koje se samo čiste i posipaju solju po nalogu nadzornog organa, su:

1

Kragujevačkog oktobra

2

Sestre Janjić

3

Elizabete Rouz

4

Balkanska

5

Bregalnička

6

Dalmatinska

7

Dragoljuba Milovanovića Bene (Vardarska)

8

Jovana Petrovića Kovača

9

Braće Petković (Splitska)

10

Ivana Cankara

11

Kapetana Lukića

12

Mokranjčeva

13

Milice Miljojković

14

Javna saobraćajnica kroz Zastavu

15

Bihaćka

16

Erdeč-Baljkovac-Petrovići

17

Bore Milutinovića

18

Saobraćajnice u krugu KBC-a

19

Južna obilaznica

20

Teslina

21

Mije Aleksića (4. Jula)

22

Branka Radičevića

23

Janka Veselinovića

24

Vuka Karadžića

25

Svetozara Markovića do Zelenila (kada se stvore uslovi - parkirana vozila)

26

Radomira Bugarskog Bate

27

Čika Matina (do Doma za nezbrinutu decu)

28

Radovanjska

29

Živote Nikolića

30

Viktora Bubnja

31

Mostarska

32

Tome Vučića (zajedno sa nadvožnjakom)

Vreme trajanja čišćenja ulica drugog prioriteta je najviše 16 sati po prestanku padavina.

10. ULICE SA ZABRANOM ZAUSTAVLJANJA I PARKIRANJA

Posebnim rešenjem Gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja, kada za to postoji potreba, u ulicama prvog prioriteta može se zabraniti zaustavljanje i parkiranje. Ova zabrana se uvodi privremeno radi obezbeđivanja prohodnosti ulica za vozila kojima se čisti i uklanja sneg i led, vozila javnog gradskog prevoza, radi snabdevanja i odvoženja smeća. Građani se o ovome obaveštavaju putem svih lokalnih medija.

11. ULICE KOJE SE ZATVARAJU ZA SAOBRAĆAJ ZA SANKANJE

Posebnim rešenjem Gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja, kada se za to stvore uslovi, određene ulice mogu biti zatvorene za saobraćaj radi stvaranja uslova za bezbedno sankanje dece. Građani se o ovome obaveštavaju putem svih lokalnih medija.

12. VOĐENJE DOKUMENTACIJE

(operativnih dnevnika - građevinskih dnevnika)

Operativni dnevnici se vode i overavaju svakodnevno od strane šefa smene (prilog 4.). Napomena treba da sadrži sve mehaničke probleme ili područja koja nisu servisirana. Šef smene će na osnovu individualnih dnevnika kompletirati građevinski dnevnik u kome moraju biti navedena ukupna angažovana radna snaga i oprema u ekipi. Građevinski dnevnik potpisuje šef smene i nadzorni organ.

Vozač ili mašinista će pre početka smene potpisati radni nalog koji mu predaje šef smene. Ovaj radni nalog treba da sadrži maršutu koja treba da bude servisirana.

13. ČIŠĆENJE I POSIPANJE TROTOARA I OSTALIH JAVNIH POVRŠINA

Za nosioca poslova organizovanja, sprovođenja i održavanja trotoara i ostalih javnih površina u gradu Kragujevcu u zimskim uslovima određuje se JKP "Čistoća", a obavlja ih u saradnji sa JKP "Zelenilo".

JKP "Čistoća" i JKP "Zelenilo" potrebne količine soli i agregata preuzimaju sa punkta JKP "Čistoća".

Saglasno proglašenom stanju angažuju se radnici ovih preduzeća sa potrebnom opremom i mehanizacijom (Prilog 5.), počev od Stanja 2 - početak snežnih padavina ili pojava poledice, i to na sledećim poslovima:

ü Uklanjanje snega i leda sa trotoara,

ü Uklanjanje snega i leda sa pešačkih staza i ostrva,

ü Uklanjanje snega i leda sa trgova, platoa i pešačkih zona,

ü Uklanjanje snega i leda sa mostova, stepeništa i prilaza podzemnim prolazima,

ü Uklanjanje snega i leda sa autobuskih stajališta u ulicama koje su obuhvaćene Programom zimske službe,

ü Posipanje solju svih navedenih površina,

ü Pražnjenje korpica za otpatke,

ü Uklanjanje snega i leda sa slivnika i rešetki kišne kanalizacije,

ü Otresanje snega sa četinara, zimzelenog šiblja i rastinja.

Plaća se efektivni rad radnika i mašine, po satu, prema uslugama komunalnog održavanja.

U prvoj fazi rada potrebno je obezbediti prohodnost trgova, trotoara i staza radi bezbednog kretanja građana u širini do 1,6 metara. Ovo stanje se održava do prestanka padavina.

Po prestanku padavina prelazi se na drugu fazu - deponovanje snega na trgovima, na mestima na kojima ne ometa prolaz pešaka (Pešačka zona i Cvetni trg u ul. Kralja Petra I, Trg Slobode sa svim poprečnim stazama, Trg kod RK Beograd sa stepeništem i kosinom kod "Morave", Glavna staza kod Skupštine grada, Đački trg sa Pozorištem).

U trećoj fazi rada vrši se uklanjanje i odvoženje snega, deponovanog na ivicama trotoara, staza i trgovima tokom prethodnih faza.

Poslovi definisani u drugoj i trećoj fazi rada obavljaju se po nalogu nadzornog organa.

Radnici oba preduzeća u skladu sa proglašenim stanjem prekidaju svoje redovne poslove na održavanju javne higijene i zelenih površina i stavljaju se u funkciju sprovođenja Programa zimske službe prema sledećim prioritetima:

Prvi prioritet - mostovi i stepeništa

U Nadležnosti JKP "Čistoća" su mostovi i stepeništa dati u tabeli 1:

Tabela 1

R. br.

Nazivi mostova i stepeništa:

1

Pešački most preko puta muzeja - Konak sa stepeništem

2

Pešački kameni most kod Zastavinog sata u ul. Kosovskoj

3

Pešački most (Ćiftina ćuprija) sa stepeništem

4

Kralja Milutina od ul. Kraljevačkog bataljona do OŠ "Živadinka Divac" - desna strana

5

Pasarela sa stepeništem u Bulevaru kraljice Marije

6

Stepenište u ulici Kneza Mihajla prema ulici Zore Radulović

7

Stepenice u ulici Kosovskoj prema ulici Ivana Milutinovića

8

Pešačka pasarela i stepeništa u ulici Sarajlijinoj

9

Stepenice u Bulevara kraljice Marije prema "Ozonu" i prema ulici dr. Ilije Kolovića

10

Most (trotoari) u ul. Tome Vučića, leva strana

U Nadležnosti JKP "Zelenilo" su mostovi i stepeništa dati u Tabeli 2:

Tabela 2

R. br.

Nazivi mostova i stepeništa:

1

Trg Slobode - sve popločane i bočne asfaltirane staze

2

Trg kod RK Beograd sa stazom i svim stepeništima

3

Trotoari na Kamenom mostu u ulici Dr Jovana Ristića

4

Novi most (trotoari) u ulici Pariske komune

5

Trotoari na mostu u ulici Vojislava Kalanovića

6

Nadvožnjak u ulici Dr Jovana Ristića kao i pešačka staza ispod nadvožnjaka, koja je paralelna sa ulicom

Drugi prioritet - trotoari, pešačke staze, trgovi i platoi:

U Nadležnosti JKP "Čistoća" su trotoari, pešačke staze, trgovi i platoi dati u Tabeli 3:

Tabela 3

R. br.

Nazivi trgova, platoa, pešačkih staza i trotoara:

1

27. marta od ul. Nikole Pašića do ul. Lepenički bulevar - obe strane

2

Mali park - centralna staza

3

Trg Mala Vaga sa autobuskim stajalištem

4

Gružanska - od Trga Mala Vaga do ul. Andre Marinkovića - leva strana

5

Kneza Mihajla od kamenog mosta do stambene zgrade preko puta garnizona - leva strana

6

Staza pored prodavnice cveća "Kamelija" kod "Zlatne Ruže"

7

Daničićeva od Pozorišta do ul. J.P. Kovača - desna strana

8

Obilićeva od ul. Daničićeve - desna strana

9

Zorana Vasića od ul. Obilićeve - desna strana

10

Dimitrija Tucovića od ul. Gružanske do ul. Prvoslava Stojanovića - leva strana

11

Prvoslava Stojanovića od ul. Daničićeve - levi trotoar i staze oko Sokolane

12

Lepenički bulevar od ul. Grada Sirena do ul. 27. marta - desna strana

13

Tome Vučića od ul. Kneza Mihaila do mosta - leva strana

14

Bulevar Kraljice Marije od ul. Kragujevačkog oktobra do ul. Kneza Mihaila - desna strana

15

Ilindenska od Bulevara kraljice Marije - desna strana

16

Kneza Mihaila od stambene zgrade preko puta garnizona do ul. Kraljevačkog bataljona - leva strana

17

Kneza Miloša od Muzičke škole do ulice Kneza Mihaila - leva strana

18

Centralna radionica - poprečna pešačka staza oko sportskih terena

19

ul. Kralja Petra I do ul. 27. marta; Napomena: pešačka zona u prvoj fazi dve podužne staze sa dve poprečne.

20

Đački trg sa Pozorištem, staza od Muzičke škole pored Pozorišta i Gimnazije i centralna staza od stepeništa do glavnog ulaza u Gimnaziju

21

Trotoar od Kamenog mosta do tržnog centra u ulici Dragoslava Srejovića - leva strana i desna strana do ulice Stojana Protića

22

Kosovska od Trga topolivaca do Tehničke škole - desna strana

23

Kosovska od ul. Cara Dušana do ul. Stojana Protića - desna strana

24

Cara Dušana od ul. Dr Jovana Ristića - leva strana

25

Branka Radičevića od ul. Kralja Aleksandra I - desna strana

26

Vuka Karadžića od ul. Branka Radičevića do Muzeja - obe strane

27

Dr Ilije Kolovića od Đačkog trga do ul. Kneza Miloša - desna strana

28

Dr Jovana Ristića od ul. Gundulićeve do ul. Bože Kozomarića - desna strana

29

Kružne i poprečne staze na skveru kod Dubrovnika

30

Grobnica Narodnih heroja - skver kod Krsta - prostor oko fontane

31

Višnjićeva od ul. Kralja Petra I do ul. Lepenički bulevar - leva strana

U Nadležnosti JKP "Zelenilo" su trotoari, pešačke staze, trgovi i platoi dati u Tabeli 4

Tabela 4

R. br.

Nazivi trgova, platoa, pešačkih staza i trotoara:

1

Nikole Pašića - obe strane

2

Grada Sirena - obe strane

3

Radoja Domanovića od ul. Kralja Milana IV do ul. Kragujevačkog oktobra - obe strane

4

Sestre Janjić od ul. Radoja Domanovića - desni trotoar

5

Elizabete Ros od ul. Kralja Milana IV - leva strana

6

Veliki park-centralna staza i staza ka Mašinskom fakultetu

7

Zmaj Jovina od ul. Svetozara Markovića do ul. Kopitareve - desna strana

8

Potporučnika Govedarice od ul. Kopitareve do ul. Radoja Domanovića - desna strana

9

Karađorđeva od ul. Svetozara Markovića do ul. Vojvode Mišića - leva

10

Vojvode Mišića od ul. Karađorđeve do ul. Radoja Domanovića - leva strana

11

Vojvode Putnika od ul. Karađorđeve do ul. Potporučnika Govedarice - leva strana

12

Luja Pastera od ul. Karađorđeve - desna strana

13

Miloja Pavlovića od ul. Nikole Pašića do ul. Svetozara Markovića - desna strana

14

Beogradska od ul. Milentija Popovića do ul. Miodraga Vlajića - desna strana

15

Mihaila Iveše kod OŠ "21. oktobar"

16

Milentija Popovića od ul. Kralja Milana IV do ul. Avalska - leva strana

17

Trg Vojvode Putnika i Alijagićev trg

18

Trg Narodnog fronta - staza pored objekta, poprečna i kružna staza

19

Dr Zorana Đinđića od ul. Nikole Pašića do ul. Svetozara Markovića - obe strane

20

Dr Zorana Đinđića od ul. Lepenički bulevar do ul. Nikole Pašića obe strane

21

Dragoslava Srejovića od ul. Stojana Protića do ul. Šumadijska - desna strana

22

Aleksandra I Karađorđevića - obe strane

23

Save Kovačevića od ul. Dr Zorana Đinđića od ul. Grada Sirena - leva strana

24

Šumadijska od ul. Dragoslava Srejovića do autobuske stanice - leva strana

25

Atinska od ul. Avalska do ul. Bosanska - leva strana

26

Branka Radičevića, pešačka zona - centralna staza

27

Lole Ribara - centralna staza

28

Lazara Mićunovića od ul. Bosanska do ul. Darinke Radović - leva strana

29

Svetozara Markovića od ul. Karađorđeve do ul. Grada Sirena - desna strana

30

Kralja Milana IV od ul. Radoja Domanovića do Staračkog doma - desna strana

31

Milovana Gušića i Ul. Slobode od ul. Kneza Miloša do ul. Đure Pucara - desna strana

32

Avalska od ul. Atinske do ul. Milentija Popovića - desna strana

33

Naselje Aerodrom, prolazne staze od pijace ka MZ i staze oko O.Š. Mirko Jovanović i obdaništa

Zimska služba se stavlja u funkciju odmah, a najkasnije 6 sati po početku padavina u prvom, odnosno 24 sata u drugom prioritetu.

Preduzeća, ustanove, druga pravna lica i preduzetnici, kao i fizička lica, dužni su da se staraju o uklanjanju snega i leda sa površina koje koriste, sa krova zgrade ako predstavljaju opasnost za prolaznike ili samu zgradu, kao i sa javnih površina koje su u neposrednoj funkcionalnoj vezi sa površinom koju koriste (trotoari, parking prostori, staze za prilaz objektu i dr.).

Ako navedena lica nisu u mogućnosti da sama izvrše obavezu, tu obavezu će o njihovom trošku izvršiti preduzeće koje je određeno Programom zimske službe.

Preduzeća za čišćenje po pozivu su: JKP "Zelenilo" i JKP "Čistoća". Naknada za ovu vrstu usluge utvrđena je cenovnikom (Prilog 1.) uplatu je moguće izvršiti na dva načina. Prvi način je na uplatnim mestima JKP "Zelenilo" i JKP "Čistoća", na kojima će službenici prvo pozvati JKP da bi proverili u kom roku se može izvršiti usluga, a drugi način je uplata u poštama na opštu uplatnicu (svrha uplate - čišćenje po pozivu), pre čega će sam građanin izvršiti proveru roka u kome će se izvršiti usluga. Kontakti JKP "Zelenilo" i JKP "Čistoća" kao i njihovi tekući računi, dati su u Prilogu 6.

14. SLUŽBA INFORMISANJA

Informisanje kao celina sastoji se od prikupljanja, obrade i distribucije informacija.

Prikupljanje informacija obuhvata brzo i objektivno sticanje saznanja o stanju gradskih ulica, hidrometeorološkim uslovima koji vladaju, i to saznanje distribuira se u centar na punktu. Prikupljanje ovih informacija obavlja se preko dežurnih ekipa koje su neprekidno na terenu. Podaci sa terena moraju biti verodostojni i dostavljeni od strane ekipa sa terena u vremenu od 07.00-7.30 sati, 14.30-15.00 sati, 21.30-22.00 sata. U slučaju vanrednih prilika na terenu, informacije se dostavljaju odmah po dobijanju i proveri verodostojnosti. Prikupljanje informacija sa terena i prosleđivanje punktu vrši se sistemom veza kojim raspolaže JKP "Čistoća".

Obrada informacija obuhvata skup svih prispelih saznanja sa terena o stanju gradskih ulica i njihovo objedinjavanje u jednu celinu. Zaduženo lice na punktu priprema i dostavlja informaciju o stanju gradskih ulica.

Ovakvu informaciju zaduženo lice sa punkta dostavlja ovlašćenom organu iz ovog Programa, čime se vrši distribucija informacija (svi kontakti Prilog 6.).

15. REALIZACIJA PROGRAMA ZIMSKE SLUŽBE

Finansijska sredstva za realizaciju ovog Programa planirana su u budžetu grada Kragujevca za tekuću godinu u okviru sredstava planiranih na Razdelu 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, u skladu sa Programom održavanja komunalne infrastrukture za 2016. godinu i zaključenim ugovorima između grada Kragujevca kao naručioca i JKP kao nosioca poslova, odnosno pružaoca usluga.

Plaćanje se vrši na osnovu privremenih mesečnih situacija koje overavaju nadzorni organ naručioca i ovlašćeni organ nosioca poslova, po Cenovniku usluga komunalnog održavanja za tekuću godinu.

Nastavlja se sa realizacijom Programa zimske službe u 2017. godini s tim da će obaveze koje dospevaju u narednoj godini biti realizovane do visine iznosa sredstava koja im za tu namenu budu odobrena u toj budžetskoj godini, u okviru razdela Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove i ugovora između grada Kragujevca kao naručioca i JKP kao nosioca poslova, odnosno pružaoca usluga.

16. DEFINISANJE OPERATIVNIH POSLOVA SLUŽBE ZIMSKOG ODRŽAVANJA

Sve predviđene ekipe utvrđene ovim Programom izlaze istovremeno na teren, kada se stvore neophodni preduslovi.

Čišćenje snega sa kolovoza vrši se kada njegova akumulacija dostigne visinu iznad 5 cm, a posipanje mešavinom soli i agregata vrši se kada su kolovozi pod snegom, a temperature do - 7°C. Kada su temperature ispod -7°C, posipanje kolovoza vrši se kamenim agregatom i to posebno na karakterističnim mestima (usponi, raskrsnice, oštrije krivine, autobuske okretnice).

Realizacija planiranih intervencija može biti menjana u zavisnosti od situacije na terenu u datom trenutku. Plaćanje se vrši po ispostavljenim privremenim i okončanim situacijama vršioca usluga komunalnog održavanja.

Uvid, radi utvrđivanja opremljenosti vozila koja se stavljaju na raspolaganje zimskoj službi, mora biti obavljen pre početka rada zimske službe u prisustvu ovlašćenog službenog lica Policijske uprave Kragujevac, ovlašćenog organa grada Kragujevca, nadzornog organa i rukovodioca nadležne službe JKP "Čistoća".

Ovaj program objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca", a priloge na zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca.