ODLUKAO MESNIM ZAJEDNICAMA NA TERITORIJI GRADA SOMBORA("Sl. list Grada Sombora", br. 2/2010, 11/2011 i 27/2016) |
Ovom Odlukom obrazuju se mesne zajednice kao oblici mesne samouprave, određuju njihova područja i poslovi, način odlučivanja, postupak izbora i način rada organa, kao i druga pitanja koja su od značaja za njihov rad.
Mesne zajednice se obrazuju radi zadovoljavanja opštih, zajedničkih i svakodnevnih potreba i interesa lokalnog stanovništva.
Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u pogledu prava i dužnosti utvrđenih Statutom grada i ovom Odlukom.
Mesna zajednica ima otvorene poslovne račune u okviru konsolidovanog računa trezora grada Sombora.
Mesna zajednica ima pečat čiji se oblik i sadržina utvrđuje Statutom mesne zajednice.
Mesna zajednica donosi statut mesne zajednice koji mora biti u skladu sa Zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.
Mesna zajednica ima svoju imovinu koju mogu činiti: pokretne i nepokretne stvari, novčana sredstva i imovinska prava.
Saveti mesne zajednice su dužni da imovinom iz stava 1. ovog člana raspolažu u skladu sa zakonom, ovom odlukom i statutom mesne zajednice.
Mesne zajednice ostvaruju neposrednu međusobnu saradnju, saradnju sa gradom i njenim organima, preduzećima i drugim organizacijama, ustanovama i udruženjima građana radi ostvarivanja programa od zajedničkog interesa.
U ostvarivanju međusobne saradnje, mesne zajednice mogu da udružuju sredstva i da obrazuju zajedničke organe i službe, kao i da preduzimaju druge zajedničke aktivnosti u izvršavanju svojih poslova i ostvarivanju prava i obaveza.
II NAZIVI I PODRUČJA MESNIH ZAJEDNICA
Na području grada Sombora i naseljenih mesta, mesne zajednice su: MZ "Venac", MZ "Crvenka", MZ "Mlake", MZ"Selenča", MZ "Nova Selenča", MZ "Stara Selenča", MZ "Gornja Varoš", MZ"Aleksa Šantić", MZ "Bački Breg", MZ "Bački Monoštor", MZ "Bezdan", MZ "Rastina", MZ "Gakovo", MZ "Doroslovo", MZ "Kljajićevo", MZ "Kolut", MZ "Riđica", MZ "Svetozar Miletić", MZ "Stanišić", MZ "Stapar", MZ "Telečka" i MZ "Čonoplja".
Područja mesnih zajednica iz člana 8. ove odluke su:
1. MZ "Venac" obuhvata sledeće ulice: Venac vojvode Stepe Stepanovića, Venac vojvode Radomira Putnika, Venac vojvode Živojina Mišića, Venac vojvode Petra Bojovića i sve ulice unutar tih ulica.
2. MZ "Crvenka" obuhvata sledeće ulice: desnu stranu Vojvođanske ulice, desnu stranu Josifa Marinkovića, desna strana ulice Gakovački put do ulice Dravske i Savske i sve ulice od leve strane Vojvođanske ulice do ulice Vere Gucunje uključujući i ulicu Vere Gucunje do ulice Vuka Karadžića, od ulice Miloša Obilića do ugla Blagojevićeve ulice i levu stranu Blagojevićeve ulice, od ugla ulice Vuka Karadžića do željezničke pruge Sombor-Novi Sad, leva strana zabašća ulice Arhiđakona Stefana i prigradska naselja Obzir, Bilić, Milčić, Rančevo i Šaponje.
3. MZ "Mlake" obuhvata sledeće ulice: levu stranu Staparskog puta od Velikog Bačkog kanala i sve ulice od leve strane Staparskog puta do ulice Vere Gucunje, ulicu Vuka Karadžića od ulice Petra Kočića do ugla Blagojevićeve ulice uključujući i desnu stranu Blagojevićeve ulice od ugla ulice Vuka Karadžića i Blagojevićeve do železničke pruge Sombor - Novi Sad i prigradska naselja Lenija, Gradina i Radojevići.
4. MZ "Selenča" obuhvata sledeće ulice: Staparski put desna strana do Vojničke ulice, Mite Popovića, Vojnička desna strana, Arsenija Čarnojevića, Samka Radosavljevića, Branislava Nušića do Vojničke, Belog Goluba, Kneza Miloša, Sonćanski put do Dubrovačke, Alekse Šantića, Jorgovanska do Maksima Gorkog, Jožefa Flozbergera, Mostarska, Ilije Birčanina do Maksima Gorkog, Petra Preradovića, Ambrozija Šarčevića do Maksima Gorkog, Božidara Adžije, Avgusta Cesarca do Maksima Gorkog, Duje Markovića, Dubrovačka do Maksima Gorkog, Školska, leva strana Apatinskog puta do Maksima Gorkog i prigradska naselja Čičovi, Lugovo i Žarkovac.
5. MZ "Nova Selenča" obuhvata sledeće ulice: Vojnička leva strana, Staparski put desna strana od Vojničke ulice, Fruškogorska, Nušićeva od Vojničke ulice, Sportska, Prvomajski bulevar, JNA, Gruje Dedića, Alekse Dundića, Kanarinska, Ivana Parčetića, Benje Antala, Cara Dušana, 6. Ličke divizije, Bala Ištvana, Milete Protića, Slaviše Vajnera Čiče, Prote Mateje Nenadovića Rokovci od Rokovačkog puta do desne strane Staparskog puta.
6. MZ "Stara Selenča" obuhvata sledeće ulice: Rokovački put, Rokovci od Rokovačkog puta do leve strane Apatinskog puta, Vukice Mitrović, Heroja Karpoša, Neznanog junaka, Vase Pelagića, Sonćanski put od Dubrovačke, Dušana Staničkova, Ilije Garašanina, Maksima Gorkog, Apatinski put leva strana od Maksima Gorkog do kanala, Ilije Birčanina od Maksima Gorkog, Jorgovanska od Maksima Gorkog, Ambrozija Šarčevića od Maksima Gorkog, Avgusta Cesarca od Maksima Gorkog, Dubrovačka od Maksima Gorkog, Đure Daničića, Platona Atanackovića, Dalmatinska, Jovana Popovića, Lipov lad, Roze Luksemburg, Miladina i Nikole Kunića, Stevana Mokranjca, Ive Andrića, Serdar Janka Vukotića, Žikice Jovanovića Španca, Ciglana, Jovana Skerlića, Augusta Šenoe, Dr Radivoja Simonovića, Braće Ribnikar, Venac Petrove Gore i prigradska naselja Centrala, Bukovac.
7. MZ "Gornja Varoš" obuhvata sledeće ulice: desnu stranu Apatinskog puta, levu stranu Vojvođanske ulice, i levu stranu Josifa Marinkovića, sve ulice unutar tih ulica i prigradska naselja Šikara, Kozara i Nenadić.
8. MZ "Aleksa Šantić" obuhvata katastarsku opštinu Aleksa Šantić i naselje "9. maj".
9. MZ "Bački Breg" obuhvata katastarsku opštinu Bački Breg.
10. MZ "Bački Monoštor" obuhvata katastarsku opštinu Bački Monoštor.
11. MZ "Bezdan" obuhvata katastarsku opštinu Bezdan.
12. MZ "Čonoplja" obuhvata katastarsku opštinu Čonoplja.
13. MZ "Doroslovo" obuhvata katastarsku opštinu Doroslovo.
14. MZ "Gakovo" obuhvata katastarsku opštinu Gakovo.
15. MZ "Kljajićevo" obuhvata katastarsku opštinu Kljajićevo i Jagnjevo salaše.
16. MZ "Kolut" obuhvata katastarsku opštinu Kolut.
17. MZ "Rastina" obuhvata katastarsku opštinu Rastina.
18. MZ "Riđica" obuhvata katastarsku opštinu Riđica.
19. MZ "Stapar" obuhvata katastarsku opštinu Stapar.
20. MZ "Sv. Miletić" obuhvata katastarsku opštinu Svetozar Miletić.
21. MZ "Telečka" obuhvata katastarsku opštinu Telečka, izuzev Jagnjevo salaša.
22. MZ "Stanišić" obuhvata katastarsku opštinu Stanišić.
III POSTUPAK OBRAZOVANJA MESNIH ZAJEDNICA
Postupak obrazovanja mesnih zajednica se sastoji od utvrđivanja područja za koje se obrazuje mesna zajednica i izbora organa mesne zajednice.
O obrazovanju nove, promeni područja i ukidanju mesne zajednice odlučuje Skupština grada, većinom glasova ukupnog broja odbornika.
Predlog za osnivanje nove, promenu ili ukidanje postojeće mesne zajednice mogu podneti:gradsko veće, gradonačelnik, najmanje 1/3 odbornika, Savet mesne zajednice ili građani sa prebivalištem na teritoriji na koju se predlog odnosi, i to putem građanske inicijative.
Predlog iz stava 2. ovog člana mora da bude obrazložen.
Skupština grada dužna je da pre donošenja odluke o osnivanju nove mesne zajednice, promeni područja i ukidanju mesne zajednice pribavi mišljenje građana sa dela teritorije grada na koji se predlog odnosi.
O predlogu za ukidanje, promenu područja, odnosno formiranje nove mesne zajednice, građani se izjašnjavaju putem referenduma.
Skupština grada dužna je da raspiše referendum za deo teritorije grada na koji se predlog odnosi, u roku od 30 dana od dana podnošenja predloga iz člana 11. ove Odluke.
U odluci o raspisivanju referenduma, Skupština grada će odrediti i organe za sprovođenje i utvrđivanje rezultata referenduma.
Skupština grada dužna je da pre donošenja odluke o promeni područja i ukidanju mesne zajednice pribavi i mišljenje Saveta mesne zajednice na koji se predlog odnosi.
Savet mesne zajednice je dužan da se izjasni u roku koji je određen u odluci Skupštine grada.
Ako se Savet mesne zajednice ne izjasni u roku iz stava 2. ovog člana, smatra se da je mišljenje pozitivno.
Mesna zajednica je konstituisana kada se izaberu organi mesne zajednice i donese statut mesne zajednice.
Izborom i konstituisanjem organa mesne zajednice i donošenjem statuta, mesna zajednica stiče svojstvo pravnog lica.
Radi zadovoljavanja zajedničkih potreba i interesa građana na svom području, mesna zajednica obavlja sledeće poslove:
- podstiče, objedinjava i dostavlja nadležnim organima, javnim preduzećima i ustanovama, inicijative građana za rešavanje pitanja od njihovog zajedničkog interesa;
- predlaže mere u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja i uređenja mesne zajednice;
- učestvuje u izgradnji komunalnih objekata i puteva kada su javna preduzeća investitori tih objekata;
- organizuje izgradnju komunalnih objekata kada javna preduzeća nisu investitori tih objekata;
- sarađuje na održavanju komunalnih objekata i puteva i u obavljanju komunalnih delatnosti koje je grad poverio javnim preduzećima i drugim preduzećima i preduzetnicima;
- obezbeđuje prostorne i organizacione uslove za kulturno-umetničke aktivnosti građana;
- u saradnji sa organima grada stara se o stvaranju uslova za rad predškolske ustanove, osnovne škole i drugih oblika vaspitno-obrazovnog rada sa decom;
- učestvuje u obezbeđivanju prostornih, finansijskih i organizacionih uslova za sport i rekreaciju;
- sarađuje sa zdravstvenim i veterinarskim ustanovama i organizacijama na stvaranju uslova za primarnu zdravstvenu zaštitu i veterinarsku zaštitu;
- organizuje po potrebi razne oblike humanitarne pomoći na svom području;
- stara se o zaštiti od elementarnih nepogoda i organizovanom otklanjanju ili ublažavanju posledica;
- stara se o realizaciji uvedenog samodoprinosa i uvođenju novog;
- uređuje korišćenje pašnjaka i utrina koji su vraćeni selima na korišćenje;
- stara se o imovini mesne zajednice, njenom očuvanju i raspolaganju;
- organizuje mirovno veće, komisiju za procenu štete, i druge specifične oblike samopomoći stanovništva;
- sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama o pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice;
- sarađuje sa organima grada, državnim organima, javnim preduzećima i ustanovama;
- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, odlukama grada Sombora i Statutom mesne zajednice.
Skupština grada može odlučiti, na predlog, ili uz saglasnost mesne zajednice, da se o organizovanju obavljanja pojedinih komunalnih delatnosti, ili poslova iz okvira tih delatnosti u seoskim naseljima, kada te delatnosti služe isključivo potrebama stanovništva, stara mesna zajednica.
Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad Gradske uprave u Mesnim zajednicama.
Rad organa mesne zajednice je javan.
Javnost rada organa Mesne zajednice obezbeđuje se na način utvrđen Statutom Mesne zajednice.
Savet Mesne zajednice je predstavničko telo građana mesne zajednice koji obavlja sledeće poslove i zadatke:
- Donosi statut mesne zajednice
- Donosi opšte i posebne akte
- Donosi program rada i finansijski plan
- Podnosi izveštaj o radu i završni račun mesne zajednice
- Odlučuje o načinu korišćenja i upravljanja nepokretnostima na kojima ima pravo svojine
- Pokreće inicijativu za uvođenje mesnog samodoprinosa
- Vrši nadzor nad sprovođenjem programa realizacije uvedenog samodoprinosa
- Pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa grada
- Sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama u pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice
- Stara se o sprovođenju referenduma koji se raspisuje na teritoriji grada, za delove grada, mesnu zajednicu ili delove mesne zajednice
- Imenuje svog predstavnika na svim zborovima građana, izvršava odluke i sprovodi zaključke zborova građana i raspravlja o predlozima odluka zborova građana
- Usvaja jednogodišnji izveštaj o radu mesne zajednice
- Obrazuje komisije, mirovna veća, odbore i druga radna tela radi zadovoljavanja zajedničkih potreba građana u skladu sa zakonom i ovom odlukom
- Utvrđuje prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice
- Utvrđuje predlog i podnosi inicijativu za utvrđivanje i promenu naziva ulica, trgova i drugih delova naseljenog mesta
- Stara se o vršenju poslova koje mesnoj zajednici poveri grad
- Odlučuje o prijemu i prestanku radnog odnosa sekretara i ostalih zaposlenih radnika u Mesnoj zajednici
- Vrši i druge poslove utvrđene ovom Odlukom i Statutom mesne zajednice.
U slučaju povećanja broja zaposlenih, prethodnu saglasnost daje Gradonačelnik grada Sombora.
Broj članova Saveta utvrđuje se statutom mesne zajednice.
Član Saveta mesne zajednice mora imati prebivalište na području te mesne zajednice.
Mandat članova Saveta traje 4 godine, odnosno do izbora novog Saveta mesne zajednice.
Izbori za članove saveta mesne zajednice moraju se održati najkasnije 30 dana pre isteka mandata članova saveta kojima mandat ističe.
Izuzetno od stava 4. ovog člana, Predsednik Skupštine grada može u opravdanim situacijama koje se odnose na primenu načela ekonomičnosti postupka ili na postupak izmene zakonskih propisa koji regulišu materiju lokalne samouprave, da produži mandat članova saveta najduže do 12 meseci.
Izbor članova Saveta mesne zajednice vrši se u skladu sa Statutom grada, Statutom mesne zajednice i ovom Odlukom.
Savet mesne zajednice ima predsednika i zamenika predsednika koji se biraju iz reda članova Saveta.
Za predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice izabrani su članovi Saveta koji dobiju većinu glasova ukupnog broja članova Saveta.
Predsednik Saveta mesne zajednice predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana.
Član Saveta mesne zajednice ne može istovremeno biti i zaposleni u toj mesnoj zajednici.
Savet mesne zajednice može obrazovati Izvršni odbor saveta mesne zajednice.
Broj članova, sastav, zadaci, način izbora i druga pitanja od značaja za rad Izvršnog odbora utvrđuju se Statutom mesne zajednice.
Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela: komisije, odbore i mirovna veća, a u cilju pripreme, razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.
Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj i struktura članova, nadležnost, mandat, kao i druga pitanja od značaja za njihov rad.
V OBAVLJANJE STRUČNO-ADMINISTRATIVNIH POSLOVA U MESNOJ ZAJEDNICI
Za obavljanje administrativnih, stručnih, tehničkih i drugih poslova za potrebe mesne zajednice, mesna zajednica može obrazovati stručnu službu.
Stručno administrativnim poslovima mesne zajednice rukovodi sekretar mesne zajednice.
Za obavljanje poslova iz stava 1. ovog člana mesna zajednica može sa drugim mesnim zajednicama obrazovati zajedničku stručnu službu.
Vršenje pojedinih administrativnih, stručnih, tehničkih i drugih poslova za svoje potrebe mesna zajednica može poveriti organima uprave, drugim organima i stručnim službama drugih mesnih zajednica u skladu sa zakonom.
Odluku o obrazovanju stručne službe donosi savet Mesne zajednice, a u slučajevima poveravanja vršenja poslova stručnim službama drugih mesnih zajednica, odluku sporazumno donose saveti mesnih zajednica.
VI IZBORI I PRESTANAK MANDATA ČLANOVA SAVETA MESNE ZAJEDNICE
Izbore za Savet mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada u skladu sa ovom Odlukom.
Od dana raspisivanja do dana održavanja izbora ne može proteći manje od 45 ni više od 90 dana.
Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, kao i dan od kada počinju teći rokovi za vršenje izbornih radnji.
Odluka o raspisivanju izbora objavljuje se u Službenom listu grada Sombora.
Članovi Saveta mesne zajednice biraju se neposrednim, tajnim glasanjem na osnovu opšteg i jednakog izbornog prava.
Svaki građanin sa prebivalištem na području mesne zajednice koji je navršio 18 godina života ima pravo da bira i da bude biran u Savet mesne zajednice.
Izborne jedinice za mesnu zajednicu, njihov broj, kao i broj članova Saveta koji se u njima bira, određuje Savet svojom odlukom.
Pravo predlaganja kandidata za člana Saveta mesne zajednice ima najmanje 30 građana sa prebivalištem na području mesne zajednice.
Svaki građanin može predložiti samo jednog kandidata za člana Saveta mesne zajednice.
Predlog kandidata dostavlja se nadležnom organu za sprovođenje izbora, najkasnije 15 dana pre dana određenog za izbore.
Organi za sprovođenje izbora za Savet mesne zajednice su:
1. Izborna komisija
2. Birački odbor
Izbornu komisiju imenuje Savet mesne zajednice.
Izborna komisija u obavezi je da obezbedi kontrolu izbornog procesa predlagaču koji je predložio najmanje jednu polovinu kandidata za članove Saveta MZ.
Predsednik Izborne komisija mora biti diplomirani pravnik.
Rezultate izbora utvrđuje izborna komisija na osnovu rezultata iz svih izbornih jedinica.
Svaki birač, kandidat za člana Saveta ili predlagač kandidata ima pravo da podnese prigovor izbornoj komisiji zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja i sprovođenja izbora.
Prigovori iz stava 2. ovog člana podnose se izbornoj komisiji u roku od 24. časa od časa kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja.
Izborna komisija dužna je da po prigovoru donese rešenje u roku od 48 časova od prijema prigovora.
Protiv rešenja iz stava 4. ove Odluke može se izjaviti žalba Gradskoj izbornoj komisiji kao drugostepenom organu u roku od 24 časa od časa prijema rešenja izborne komisije.
Gradska izborna komisija dužna je da po žalbi donese rešenje u roku od 48 časova od prijema žalbe.
Za člana saveta mesne zajednice je izabran kandidat koji je dobio najveći broj glasova.
Ako dva ili više kandidata dobiju jednak i istovremeno najveći broj glasova, izabran je kandidat koji se određuje žrebom, koji obavlja predsednik izborne komisije.
Ako izbori za Savet mesne zajednice budu poništeni, Predsednik Skupštine grada će raspisati ponovne izbore u roku od 15 dana.
Savet čiji je mandat istekao nastavlja sa radom do izbora članova novog Saveta.
Prvu konstitutivnu sednicu Saveta mesne zajednice saziva predsednik Saveta mesne zajednice u prethodnom sazivu i to u roku od 15 dana od dana utvrđivanja konačnosti rezultata izbora.
Ako predsednik Saveta mesne zajednice u prethodnom sazivu ne sazove konstitutivnu sednicu u roku iz stava 1. ovog člana, konstitutivna sednica Saveta mesne zajednice može se sazvati i na poziv najmanje 1/3 novoizabranih članova.
Konstitutivnom sednicom predsedava predsednik u prethodnom sazivu do izbora novog predsednika.
Ukoliko predsednik u prethodnom sazivu odbije da predsedava sednicom, istom predsedava najstariji sa liste novoizabranih članova Saveta.
Konstitutivna sednica se može održati ako na njoj prisustvuje većina od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.
Na konstitutivnoj sednici Saveta mesne zajednice, iz reda članova Saveta biraju se predsednik i zamenik predsednika Saveta mesne zajednice.
Predsednik Saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva dužan je da u pismenoj formi izvrši primopredaju popisa imovine sa svim pravima, obavezama i zaduženjima mesne zajednice na dan primopredaje.
Članstvo u Savetu mesne zajednice prestaje:
- ostavkom.
- zbog bezuslovne osude na kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 meseci,
- zbog potpunog ili delimičnog gubljenja poslovne sposobnosti,
- zbog gubljenja državljanstva Republike Srbije,
- usled promene prebivališta van područja mesne zajednice,
- u slučaju smrti.
O prestanku članstva u Savetu iz napred navedenih razloga, Savet izveštava Predsednika Skupštine grada u roku od 7 dana.
Dopunski izbori za Savet mesne zajednice obavezno se raspisuju u slučaju da se na način propisan ovom Odlukom ne može obezbediti prisutnost više od 1/2 članova Saveta mesne zajednice.
Član Saveta koji se bira mora biti sa teritorije izborne jedinice člana kome je prestao mandat.
Vanredni izbori za Savet mesne zajednice raspisuju se zbog:
- neobavljanja poslova Saveta, odnosno neodržavanja sastanaka Saveta mesne zajednice u periodu dužem od 4 meseci,
- nedonošenja Statuta mesne zajednice u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke,
- nedonošenja programa rada i finansijskog plana do kraja meseca marta za tekuću godinu.
VII UČEŠĆE GRAĐANA U VRŠENJU POSLOVA MESNE ZAJEDNICE
Građani koji imaju biračko pravo i prebivalište u mesnoj zajednici, odlučuju o svojim zajedničkim interesima putem građanske inicijative, na zboru građana i referendumu, u skladu sa zakonom, Statutom grada i Statutom mesne zajednice i putem izabranih predstavnika u Savetu mesne zajednice.
Inicijativu za razmatranje, odnosno rešavanje određenih pitanja iz okvira prava i dužnosti mesne zajednice može pokrenuti svaki građanin, sam ili zajedno sa drugima, čije je prebivalište na području mesne zajednice, u skladu sa zakonom, statutom grada, statutom mesne zajednice i ovom Odlukom.
Inicijativa se u pismenom obliku podnosi Savetu mesne zajednice.
Zbor građana se saziva za mesnu zajednicu, deo mesne zajednice ili više mesnih zajednica.
Zbor građana saziva predsednik Saveta mesne zajednice, a može ga sazvati i gradonačelnik.
Zbor građana raspravlja i daje predloge:
- o potrebi uvođenja samodoprinosa,
- razmatra predloge urbanističkih planova čija se primena odnosi na područje mesne zajednice,
- o pitanjima iz delokruga rada Skupštine grada za koji se traži rasprava na zborovima građana,
- o drugim pitanjima od neposrednog i zajedničkog interesa za građane mesne zajednice.
Putem referenduma građani mesne zajednice odlučuju o:
- uvođenju samodoprinosa,
- drugim pitanjima iz nadležnosti grada kada Skupština grada o tome odluči.
VIII SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE
Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:
- sredstava utvrđenih Odlukom o budžetu grada,
- sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom,
- donacija i poklona,
- i drugih prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću.
Sredstva koja grad prenosi mesnoj zajednici obezbeđuju se u budžetu grada posebno za svaku mesnu zajednicu, po namenama:
- sredstva za plate, socijalne doprinose i ostala lična primanja zaposlenih,
- materijalni troškovi za funkcionisanje mesne zajednice,
- sredstva za obavljanje izvornih poslova grada koji su povereni mesnoj zajednici,
- sredstva za sufinansiranje programa samodoprinosa, koji je uveden za područje ili deo područja mesne zajednice,
- sredstva za sufinansiranje programa izgradnje komunalne infrastrukture u kome građani učestvuju sa najmanje 10% sredstava.
Sredstva za finansiranje mesne zajednice obezbeđuju se u budžetu grada srazmerno iskazanim potrebama, a u skladu sa finansijskim mogućnostima budžeta.
Iznos sredstava iz stava 2. ovog člana ne obuhvata sredstva koja se u budžetu grada izdvajaju za kapitalna ulaganja na osnovu programa uređenja građevinskog zemljišta.
Mesna zajednica koristi sredstva u skladu sa finansijskim planom, na koji saglasnost daje Izvršni organ grada.
Na zahtev nadležnog organa grada Savet mesne zajednice je dužan da dostavi zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstava za narednu godinu u rokovima koje odredi gradski organ uprave.
Savet mesne zajednice je dužan da najkasnije do 15. marta tekuće godine, dostavi gradskom veću i Skupštini grada izveštaj o svom radu i realizaciji programa za prošlu godinu, kao i izveštaj o korišćenju sredstava koje im je grad preneo.
Mesne zajednice su dužne da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usklade svoj statut sa statutom grada i ovom Odlukom.
Odluke i drugi opšti akti mesne zajednice ostaju na snazi do njihovog usklađivanja sa odredbama ove Odluke.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o mesnim zajednicama ("Sl. list opštine Sombor" br. 2/04 i 4/05).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".
Samostalni članovi Odluke o I izmenama i dopunama
Odluke o mesnim zajednicama na teritoriji grada Sombora
("Sl. list Grada Sombora", br. 11/2011)
Član 3
Mesne zajednice su dužne da, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usklade svoj statut sa navedenim izmenama.
Član 4
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".
Samostalni članovi Odluke o drugim izmenama i dopunama
Odluke o mesnim zajednicama na teritoriji grada Sombora
("Sl. list Grada Sombora", br. 27/2016)
Član 3
Mesne zajednice su dužne, da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usklade svoje statute sa navedenim izmenama i dopunama.
Član 4
Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".
Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka na način kako su oni objavljeni u "Sl. listu Grada Sombora", br. 2/2010.