ODLUKA

O ORGANIZACIJI I RADU STRUČNE SLUŽBE ZA SKUPŠTINSKE POSLOVE

("Sl. list grada Kragujevca", br. 25/2015 - prečišćen tekst i 41/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom utvrđuje se naziv, organizacija, delokrug i način rada stručne službe za skupštinske poslove.

Član 2

Za obavljanje stručnih, normativno - pravnih, upravno - pravnih, materijalno - finansijskih, administrativno - tehničkih i drugih poslova za potrebe Skupštine grada Kragujevca, njenih radnih tela, odbornika i odborničkih grupa obrazuje se u Skupštini grada Kragujevca stručna služba pod nazivom Sekretarijat za poslove Skupštine grada Kragujevca (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Član 3

Ovlašćenja u pogledu vršenja poslova iz svoje nadležnosti Sekretarijat ostvaruju u skladu sa odlukama i drugim opštim aktima Skupštine grada Kragujevca (u daljem tekstu: Skupština grada), primenom zakona i drugih propisa.

Član 4

Radom Sekretarijata rukovodi sekretar Skupštine grada.

Član 5

Prava, obaveze i odgovornosti, zaposlenih u Sekretarijatu utvrđeni su ustavom, zakonom, kolektivnim ugovorima, odlukama i drugim aktima Skupštine grada, aktima sekretara Skupštine grada i drugim propisima.

Član 6

Zaposleni u Sekretarijatu obavezni su da poslove, obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa ustavom, zakonom, Statutom grada, aktima Skupštine grada, i pravilima struke.

Član 7

Zaposleni u Sekretarijatu, ne mogu se u obavljanju svojih poslova rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.

Član 8

Rad Sekretarijata dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom.

Član 9

Sredstva za finansiranje poslova Sekretarijata obezbeđuju se u budžetu grada.

II ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA SEKRETARIJATA

Član 10

Sekretarijat obavlja poslove koji se odnose na:

1. pripremu predloga propisa i drugih akata koje se odnose na funkcionisanje i rad Skupštine grada i njenih radnih tela,

2. pripremu predloge propisa i drugih akata čiji su predlagači odborničke grupe, odbornici,

3. pripremu sednica i obradu akata usvojenih na sednicama Skupštine grada i njenih radnih tela,

4. čuvanje izvornih dokumenata o radu Skupštine grada i njenih radnih tela,

5. pružanje pomoći u radu odborničkim grupama i odbornicima,

6. ostarivanje nadležnosti predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada,

7. uređivanje "Službenog lista grada Kragujevca",

8. korišćenje birotehničkih i drugih sredstava opreme i umnožavanje materijala za potrebe Skupštine grada, njenih radnih tela i drugih organa i službi,

9. druge poslove za potrebe Skupštine grada, njenih radnih tela, odbornika i odborničkih grupa.

Član 11

U okviru Sekretarijata kao osnovne organizacione jedinice mogu se obrazovati odeljenja, a kao unutrašnje organizacione jedinice: službe i grupe.

Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Naziv, broj, poslovi, organizacija i rad Sekratarijata, kao i radna mesta zaposlenih lica, određuju se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta usvaja Gradsko veće.

III RUKOVOĐENJE U SEKRETARIJATU

Član 12

Sekretarijatom rukovodi sekretar Skupštine grada (u daljem tekstu: sekretar).

Za svoj rad i rad Sekretarijata kojom rukovodi, sekretar odgovara Skupštini grada u skladu sa zakonom, statutom i ovom odlukom.

Sekretar:

- predstavlja Sekretarijat,

- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga Sekretarijata,

- organizuje, objedinjava i usmerava rad Sekretarijata, odnosno zaposlenih,

- daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka,

- donosi i potpisuje akta Sekretarijata u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima,

- potpisuje akta Sekretarijata koja se upućuju organima Grada, gradskim upravama i drugim subjektima,

- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima, iz rada i po osnovu rada zaposlenih u Sekretarijatu,

- stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad Sekretarijata,

- zaključuje ugovore na osnovu ovlašćenja sadržanih u zakonu, aktima Skupštine grada i drugim propisima,

- vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Grada, odlukama Skupštine grada i drugim propisima.

Član 13

Sekretar se postavlja i razrešava na način i po postupku utvrđenom zakonom, Statutom grada i drugim aktima skupštine Grada.

Sekretar Skupštine može imati zamenika koji mu pomaže u radu i zamenjuje ga u slučaju odsutnosti, odnosno sprečenosti.

Zamenika sekretara postavlja Skupština grada na način utvrđen za postavljenje sekretara Skupštine grada.

IV ODNOS SEKRETARIJATA PREMA SKUPŠTINI GRADA, ODBORNICIMA, ODBORNIČKIM GRUPAMA I GRADSKIM UPRAVAMA

Član 14

Odnos Sekretarijata prema Skupštini grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.

Sekretar je obavezan da predsednika Skupštine grada, odnosno zamenika predsednika Skupštine grada obaveštava o vršenju poslova iz delokruga Sekretarijata, daje obaveštenja i podatke koje su neophodne za rad Skupštine grada i njenih radnih tela.

Predsednik Skupštine grada, odnosno zamenik predsednika Skupštine grad u sprovođenju odluka i drugih akata organa Grada, može Sekretarijatu davati uputstva i smernice za rad.

Član 15

Zaposleni u Sekretarijatu, dužni su da predsedniku i zameniku predsednika Skupštine grada, odbornicima, odborničkim grupama, kao i članovima radnih tela:

- daju potrebne podatke, obaveštenja i uputstva neophodna za ostvarivanje njihovih prava i obaveza,

- pružaju odgovarajuću pravnu i drugu pomoć

- omoguće blagovremeno i efikasno ostvarivanje njihovih prava i dužnosti,

- vrše i druge poslove na ostvarivanju njihovih nadležnosti i ovlašćenja.

Član 16

Gradske uprave su dužne da sarađuju sa Sekretarijatom kada to zahteva priroda posla i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad Skupštine grada i njenih radnih tela, odborničkih grupa i odbornika.

V AKTA SEKRETARIJATA

Član 17

Akta Sekretarijata moraju biti u saglasnosti sa Ustavom, zakonom, Statutom grada, kolektivnim ugovorima, odlukama organa Grada i drugim propisima.

Sekretar donosi odluke, pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke i druga akta u skladu sa zakonom, Statutom grada, kolektivnim ugovorima, aktima organa Grada, aktima koje sam donosi i drugim propisima.

Sekretar može ovlastiti rukovodioca unutrašnje organizacione jedinice za donošenje pojedinih akata iz delokruga rada Sekretarijata.

VI SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA SEKRETARIJATA

Član 18

Sredstva za finansiranje poslova Sekretarijata čine:

1. sredstva za isplatu plata, dodataka na plate i naknade plata,

2. sredstva za materijalne rashode,

3. sredstva za posebne namene,

4. sredstva za nabavku i održavanje opreme i investicije.

Sredstva za finansiranje poslova Sekretarijata obezbeđuju se u budžetu grada.

Raspored sredstava neophodnih za rad Sekretarijata utvrđuje se finansijskim planom.

Član 19

Sredstva za isplatu plata zaposlenih i postavljenih lica u Sekretarijatu obezbeđuju se u skladu sa zakonom, uredbom, aktima o platama, dodacima na plate, naknadama i ostalim primanjima i drugim propisima.

Član 20

Sredstva za materijalne rashode obezbeđuju se za:

- nabavku potrošnog materijala (kancelarijski materijal i sl.), sitnog inventara, osvetljenja, komunalne troškove, zakupa, održavanja poslovnih prostorija, poštanskih usluga,

- nabavku stručnih publikacija, literature i štampane materijale,

- osiguranje, članarine, održavanje opreme i drugih ugovorenih uslova,

- putne i druge troškove koji čine lična primanja zaposlenih i druge troškove potrebne za obavljanje poslova Sekretarijata (troškove za prevoz, troškove za službena putovanja u zemlji i inostranstvu i sl.),

- i ostali troškovi.

Član 21

Sredstva za posebne namene obezbeđuju se za:

- određene potrebe Sekretarijata u vezi sa poslovima koje vrše

- ostala primanja (otpremnine, solidarnu pomoć, jubilarne nagrade i sl.),

- stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih,

- modernizacija rada i ostale potrebe.

Član 22

Sredstva za nabavku i održavanje opreme i investicije obezbeđuju se za nabavku računskih sistema, sredstava veze, kancelarijskog nameštaja, birotehničke opreme i druge opreme koje Sekretarijatu služe za njihove potrebe, a čiji je vek trajanja pod normalnim uslovima duži od jedne godine, ako nije drugačije propisima određeno, kao i investicije.

Član 24

Naredbodavac za isplatu sredstava iz člana 18. ove odluke je sekretar, odnosno lice koje on ovlasti.

VII. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 25

Sekretar je dužan da u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, donese akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Sekretarijatu za koju je postavljen, uz saglasnost predsednika Skupštine grada.

Sekretar je dužan da u roku od 15 dana, a najkasnije do 31.12.2004. godine, od dana stupanja na snagu akta iz stava 1. ovog člana, izvrši postavljena, odnosno raspoređivanje zaposlenih u skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana.

Član 26

Do donošenja akata iz člana 25. ove odluke, postavljena lica i zaposleni u Sekretarijatu za skupštinske poslove (Službi za skupštinske poslove, Službi za organizaciju i propise) kao i zaposleni na poslovima organizatora birotehničkih poslova, izvršioca administrativno - tehničke i birotehničke poslove, izvršioca za knjigovezačke poslove, daktilografa, radnika za poslove umnožavanja materijala, preuzimaju se i nastavljaju sa radom na poslovima na koja su postavljeni, odnosno raspoređeni, u Sekretarijatu za poslove Skupštine grada.

Član 27

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove

("Sl. list grada Kragujevca", br. 41/2016)

Član 3

Obavezuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove.

Član 4

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o organizaciji i radu stručne službe za Skupštinske poslove sadrži:
1. Odluku o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove ("Službeni list grada Kragujevca", broj 13/04),
2. Odluku o izmenama odluke o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove ("Službeni list grada Kragujevca", broj 6/15),
Prečišćen tekst Odluke o organizaciji i radu stručne službe za Skupštinske poslove ne sadrži odredbe:
- člana 7. Odluke o izmenama odluke o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove ("Službeni list grada Kragujevca", broj 6/15), kojim je utvrđeno ovlašćenje Odbora za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi prečišćen tekst Odluke o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove;
- člana 8. Odluka o izmenama odluke o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 6/15), kojim je utvrđeno stupanje na snagu Odluke izmenama odluke o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove;