ODLUKAO OSNIVANJU JAVNE USTANOVE "ŠKOLA ANIMIRANOG FILMA" VRANJE("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 5/2011 i 35/2016) |
Ovom odlukom, Grad Vranje (u daljem tekstu: osnivač) osniva Javnu ustanovu radi obavljanja kulturne delatnosti kojom se obezbeđuje ostvarivanje prava građana, odnosno zadovoljenje potreba građana, kao i ostvarivanje i podsticanje amaterskog kulturnog i umetničkog stvaralaštva, kao opšteg interesa u kulturi, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se reguliše oblast javnih službi i kulture.
Naziv Javne ustanove jeste: Javna ustanova "Škola animiranog filma" Vranje (u daljem tekstu: Ustanova).
Skraćeni naziv Ustanove jeste: JU "ŠAF" Vranje.
Sedište Ustanove je u Vranju, ulica 29. novembar bb.
Ustanova ima svojstvo pravnog lica.
Ustanova stiče svojstvo pravnog lica upisom u sudski registar.
Ustanova ima pečat i štambilj.
Oblik i sadržaj pečata i štambilja utvrđuju se Statutom Ustanove, u skladu sa zakonom.
Sadržaj pečata i štambilja ispisuje se na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.
Sredstva za osnivanje i početak rada Ustanove obezbeđuje osnivač, u skladu sa zakonom.
Za početak rada Ustanove, osnivač obezbeđuje poslovni prostor i nematerijalna sredstva - opremu, u vrednosti od 360.500,00 dinara.
Delatnost Ustanove, u skladu sa zakonom i ovom odlukom, jeste:
59.11 Proizvodnja kinematografskih dela, audio-vizuelnih proizvoda i televizijskog programa
59.12 Delatnosti koje slede nakon faze snimanja u proizvodnji kinematografskih dela i televizijskog programa
59.13 Distribucija kinematografskih dela, audio-vizuelnih dela i televizijskog programa
59.14 Delatnost prikazivanja kinematografskih dela
85.52. Umetničko obrazovanje
Ostale delatnosti i šifre delatnosti bliže će se urediti Statutom Ustanove, u skladu sa zakonom.
Ustanova u obavljanju delatnosti koristi sredstva u javnoj svojini grada i njima upravlja pod uslovima i na način utvrđen zakonom.
Sredstva koja koristi i kojima upravlja Ustanova jesu nepokretne i pokretne stvari, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava.
Finansiranje delatnosti Ustanove vrši se:
1) iz budžeta osnivača;
2) od legata, donacija i sponzorstva;
3) iz projektnog finansiranja;
4) iz drugih izvora u skladu sa zakonom.
Finansiranje kulturnih programa, odnosno sufinansiranje delova kulturnih programa Ustanove iz budžeta osnivača vrši se u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim gradskim propisima.
Gradsko veće Grada Vranja (u daljem tekstu: Gradsko veće), na osnovu strateškog plana i predloženog godišnjeg programa rada Ustanove, određuje koji će se programi, odnosno delovi programa Ustanove finansirati, odnosno sufinansirati iz budžeta osnivača i utvrđuje visinu sredstava za finansiranje, odnosno sufinansiranje programa Ustanove.
Predlog godišnjeg rada Ustanove sadrži posebno iskazana sredstva potrebna za finansiranje programskih aktivnosti, kao i sredstva potrebna za finansiranje tekućih rashoda i izdataka.
Ustanova podnosi osnivaču predlog godišnjeg programa rada najkasnije do 20 jula tekuće godine za narednu godinu. Godišnji program rada Ustanove smatra se donetim kada na njega saglasnost da Skupština.
Pored finansiranja ili sufinansiranja u smislu odredaba člana 7.ove Odluke, finansiranje ili sufinansiranje kulturnim programa i projekata Ustanove vrši se i po osnovu javnog konkursa, u skladu sa zakonom.
Izuzev iz stava 1. ovog člana, Ustanova nema pravo učešća na javni konkurs koji raspisuje Osnivač.
Ustanova je dužna da namenski koristi preneta finansijska sredstva i podnese izveštaj o realizaciji kulturnih programa i projekata u roku od 30 dana po završetku programa, odnosno projekta za koji su dodeljena sredstva iz budžeta Osnivača, sa dokazima o namenskom korišćenju finansijskih sredstava.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana je sastavni deo dokumentacije kojom Ustanova pravda namenski utrošena sredstva.
Organi Ustanove su:
1) direktor;
2) upravni odbor; i
3) nadzorni odbor.
Ustanovom rukovodi direktor.
Direktora Ustanove imenuje i razrešava Skupština grada Vranja (u daljem tekstu: Skupština), pod uslovima, na način i po postupku propisanim zakonom, ovom odlukom i Statutom Ustanove.
Direktor Ustanove imenuje se na osnovu prethodno sprovedenog javnog konkursa, na period od četiri godine i može biti ponovo imenovan.
Javni konkurs iz stava 1. ovog člana raspisuje i sprovodi Upravni odbor.
Javni konkurs iz stava 1. ovog člana raspisuje se 60 dana pre isteka mandata direktora.
Javni konkurs iz stava 1. ovog člana objavljuje se na sajtu Nacionalne službe za zapošljavanje i u jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije.
Rok za podnošenje prijava na javni konkurs ne može biti kraći od osam, niti duži od petnaest dana od dana oglašavanja javnog konkursa.
Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave i prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, Upravni odbor Ustanove odbacuje zaključkom protiv koga se može izjaviti posebna žalba Skupštini Grada u roku od tri dana od dana dostavljanja zaključka.
Žalba iz stava 6. ovog člana ne zadržava izvršenje zaključka.
Upravni odbor Ustanove obavlja razgovor sa kandidatima koji ispunjavaju uslove iz konkursa i u roku od 30 dana od dana završetka javnog konkursa dostavlja Komisiji za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje Skupštine Grada obrazloženi predlog liste kandidata (u daljem tekstu: Lista).
Lista iz stava 8. ovog člana sadrži mišljenje Upravnog odbora o stručnim i organizacionim sposobnostima svakog kandidata i zapisnik o obavljenom razgovoru.
Predlog akta o imenovanju direktora Ustanove sa Liste utvrđuje Komisija iz stava 8. ovog člana i dostavlja ga Skupštini Grada na donošenje.
Javni konkurs nije uspeo ako Upravni odbor Ustanova utvrdi da nema kandidata koji ispunjavaju uslove da uđu u izborni postupak, o čemu je dužan da obavesti Osnivača, odnosno ukoliko Osnivač ne imenuje direktora Ustanove sa Liste.
Kandidat za direktora Ustanove mora imati stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Ostali uslovi za izbor kandidata za direktora utvrđuju se Statutom Ustanove.
Kandidat za direktora dužan je da predloži program rada i razvoja Ustanove, kao sastavni deo konkursne dokumentacije.
(Brisan)
Skupština može imenovati vršioca dužnosti direktora Ustanove, bez prethodno sprovedenog javnog konkursa, u slučaju kada direktoru prestane dužnost pre isteka mandata, odnosno kada javni konkurs za direktora nije uspeo.
Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za izbor kandidata za direktora iz člana 12. stav 12. ove Odluke.
Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora.
Direktor Ustanove:
1) organizuje i rukovodi radom Ustanove;
2) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova i druga opšta akta u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove;
3) izvršava odluke Upravnog odbora Ustanove;
4) zastupa Ustanovu;
5) stara se o zakonitosti rada Ustanove;
6) odgovoran je za sprovođenje programa rada Ustanove;
7) odgovoran je za materijalno-finansijsko poslovanje Ustanove;
8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Ustanove.
Dužnost direktora Ustanove prestaje istekom mandata i razrešenjem.
Skupština će razrešiti direktora pre isteka mandata:
1) na lični zahtev;
2) ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona i ovom odlukom;
3) ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Ustanovi ili tako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Ustanove;
4) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora Ustanove;
5) iz drugih razloga utvrđenih zakonom i Statutom Ustanove.
Umetnički, odnosno programski direktor
Ustanova, pored direktora, može imati jednog umetničkog, odnosno programskog direktora koji rukovodi umetničkim, odnosno stručnim poslovima.
Način i uslovi izbora i razrešenja umetničkog, odnosno programskog direktora uređuju se Statutom Ustanove, u skladu sa zakonom.
Ustanovom upravlja Upravni odbor.
Upravni odbor Ustanove ima pet članova, uključujući i predsednika, koje imenuje i razrešava Skupština u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove, iz reda istaknutih stručnjaka i poznavalaca kulturne delatnosti ove ustanove.
Od ukupnog broja članova Upravnog odbora, tri člana su predstavnici osnivača, a dva člana predstavnici zaposlenih u Ustanovi.
Sastav Upravnog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 30% predstavnika manje zastupljenog pola.
Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen Statutom Ustanove, u skladu sa zakonom.
Predsednik i članovi Upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.
Predsedniku i članovima Upravnog odbora može pripadati naknada za rad, pod uslovima i prema merilima utvrđenim aktom osnivača.
U slučaju sprečenosti predsednika Upravnog odbora, sednicu Upravnog odbora može zakazati i njoj predsedavati najstariji član Upravnog odbora.
Upravni odbor Ustanove:
1) donosi Statut;
2) donosi druge opšte akte Ustanove, predviđene zakonom i Statutom Ustanove;
3) utvrđuje poslovnu i razvojnu politiku Ustanove;
4) odlučuje o poslovanju Ustanove;
5) donosi godišnji program rada Ustanove, na predlog direktora;
6) donosi strateški plan Ustanove, u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove;
7) donosi godišnji finansijski plan Ustanove;
8) usvaja godišnji obračun;
9) usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju Ustanove;
10) daje predlog o statusnim promenama, u skladu sa zakonom;
11) daje predlog osnivaču o kandidatu za direktora;
12) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je imenovan. odnosno do njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u Ustanovi na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa zakonom;
13) odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom i Statutom Ustanove.
Dužnost predsednika i članova Upravnog odbora prestaje istekom mandata i razrešenjem.
Skupština će razrešiti člana Upravnog odbora pre isteka mandata:
1. na lični zahtev;
2. ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona i ove Odluke;
3. ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Upravnog odbora, odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Upravnog odbora;
4. iz drugih razloga utvrđenih zakonom i Statutom Ustanove.
Dužnost novoimenovanog pojedinog člana Upravnog odbora traje do isteka mandata Upravnog odbora.
U slučaju kada predsedniku, odnosno članu Upravnog odbora prestane dužnost pre isteka mandata u smislu stava 2. ovog člana, Skupština može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Upravnog odbora, u skladu sa zakonom i Statutom ustanove.
Nadzorni odbor obavlja nadzor nad poslovanjem Ustanove.
Nadzorni odbor Ustanove ima tri člana, koje imenuje i razrešava Skupština u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove.
Predsednik Nadzornog odbora određuje se aktom o imenovanju Nadzornog odbora iz reda članova Nadzornog odbora.
Od ukupnog broja članova Nadzornog odbora, dva člana su predstavnici osnivača, a jedan član predstavnik zaposlenih u Ustanovi.
Sastav Nadzornog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 30% predstavnika manje zastupljenog pola.
Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen Statutom Ustanove, u skladu sa zakonom.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.
Za člana Nadzornog odbora ne može biti imenovano lice koje je član Upravnog odbora Ustanove.
Predsedniku i članovima Nadzornog odbora može pripadati naknada za rad, pod uslovima i prema merilima utvrđenim aktom osnivača.
U slučaju sprečenosti predsednika Nadzornog odbora, sednicu Nadzornog odbora može zakazati i njom predsedavati najstariji član Nadzornog odbora.
Dužnost predsednika i članova Nadzornog odbora prestaje na način i pod uslovima utvrđenim ovom odlukom za prestanak dužnosti predsednika i članova Upravnog odbora Ustanove.
Dužnost novoimenovanog pojedinog člana Nadzornog odbora traje do isteka mandata Nadzornog odbora.
U slučaju kada predsedniku, odnosno članu Nadzornog odbora prestane dužnost pre isteka mandata, Skupština može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Nadzornog odbora, u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove.
Umetnički, programski, odnosno stručni Savet
U Ustanovi se obrazuje umetnički, programski, odnosno stručni savet.
Umetnički, programski, odnosno stručni savet razmatra pitanja iz umetničke, programske, odnosno stručne delatnosti Ustanove i direktoru, odnosno umetničkom ili programskom direktoru daje mišljenja i predloge vezane za umetnički, programski i stručni rad Ustanove.
U sastav umetničkog, programskog, odnosno stručnog saveta biraju se lica od visokog umetničkog i stručnog integriteta i autoriteta.
Sastav, izbor i razrešenje, nadležnost i način rada Umetničkog, programskog, odnosno stručnog saveta, bliže se uređuje Statutom Ustanove, u skladu sa zakonom.
Do imenovanja organa Ustanove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Ustanove, poslove i ovlašćenja direktora Ustanove, odnosno Upravnog i Nadzornog odbora Ustanove, obavljaće vršilac dužnosti direktora Ustanove, odnosno privremeni Upravni i Nadzorni odbor Ustanove.
1. Vršilac dužnosti direktora Ustanove
Za vršioca dužnosti direktora Ustanove imenuje se Snežana Trajković, dipl. ing. arhitekture iz Vranja.
Mandat vršioca dužnosti direktora Ustanove traje do imenovanja direktora Ustanove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Ustanove, a najduže jednu godinu.
2. Privremeni Upravni i Nadzorni odbor Ustanove
Privremeni Upravni i Nadzorni odbor Ustanove imenuje se posebnim aktom Skupštine, koji je sastavni deo ove odluke.
Privremeni Upravni odbor Ustanove:
- donosi Statut Ustanove;
- donosi Program rada Ustanove za 2011. godinu;
- obavlja i druge poslove i ovlašćenja Upravnog odbora Ustanove, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i aktom o imenovanju Privremenog Upravnog odbora Ustanove.
Statut Ustanove je opšti pravni akt Ustanove, kojim se uređuje:
1) delatnost Ustanove;
2) unutrašnja organizacija Ustanove;
3) organi Ustanove, njihov sastav, način imenovanja i nadležnosti;
4) uslovi za imenovanje i razrešenje direktora Ustanove;
5) odgovornost Ustanove za obaveze u pravnom prometu;
6) druga pitanja značajna za rad Ustanove, u skladu sa zakonom.
VII MEĐUSOBNA PRAVA I OBAVEZE OSNIVAČA
Osnivač, preko nadležnog organa:
1) daje saglasnost na Statut Ustanove;
2) daje saglasnost na statusne promene Ustanove;
3) daje saglasnost na godišnji program rada Ustanove i na godišnji finansijski plan Ustanove;
4) daje saglasnost na strateški plan Ustanove;
5) daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova Ustanove;
6) daje saglasnost na druge akte Ustanove, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Ustanove;
7) imenuje i razrešava direktora Ustanove, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Ustanove;
8) imenuje i razrešava predsednika i članove Upravnog i Nadzornog odbora Ustanove, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Ustanove;
9) vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, aktima osnivača i Statutom Ustanove.
Na akte iz stava 1, tač. 1), 3) i 4) ovog člana saglasnost daje Skupština Grada.
Akt iz stava 1. tač. 2) ovog člana donosi se uz prethodnu saglasnost Skupštine Grada.
Akt iz stava 1. tač. 5) ovog člana donosi se uz prethodnu saglasnost gradonačelnika.
Ustanova je dužna da svoju delatnost obavlja u skladu sa zakonom i drugim propisima koji regulišu oblast javnih službi i kulture, ovom odlukom i normativnim aktima Ustanove.
Ustanova je dužna da najkasnije do 15. marta tekuće godine podnese izveštaj o radu i izveštaj o finansijskom poslovanju za prethodnu godinu.
Nezavisno od godišnjeg izveštaja iz stava 1. ovog člana, Ustanova je dužna da podnosi izveštaj o radu kad to zatraži osnivač.
U obavljanju delatnosti, Ustanova je dužna da sarađuje sa drugim javnim ustanovama iz oblasti kulture i organom Gradske uprave nadležnim za poslove kulture.
Nadzor nad radom Ustanove vrši Osnivač preko organa nadležnog za poslove kulture i ministarstvo nadležno za poslove kulture, u skladu sa zakonom.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Na prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Ustanovi primenjuju se opšti propisi o radu, ako zakonom nije drukčije određeno.
Statut Ustanove i Program rada Ustanove za 2011. godinu doneće se najkasnije u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Strateški plan Ustanove doneće se najkasnije u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ove odluke.
Strateški plan ustanove donosi se za period od pet godina.
Upravni i Nadzorni odbor Ustanove imenovaće se najkasnije u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu Statuta Ustanove.
Direktor Ustanove imenovaće se najkasnije u roku od jedne godine od dana stupanja na snagu ove odluke.
Na pitanja koja nisu regulisana ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa kojima se uređuje oblast javnih službi i kulture.
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Javne ustanove "Škola animiranog filma" Vranje
("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 35/2016)
Član 15
Statut Ustanove uskladiće se sa odredbama ove Odluke najkasnije u roku od devedeset dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Član 16
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".