ODLUKA

O USKLAĐIVANJU POSLOVANJA JAVNOG PREDUZEĆA "NUKLEARNI OBJEKTI SRBIJE" SA ZAKONOM O JAVNIM PREDUZEĆIMA

("Sl. glasnik RS", br. 105/2016)

1. Uvodne odredbe

Član 1

Javno preduzeće "Nuklearni objekti Srbije" (u daljem tekstu: Javno preduzeće), osnovano je Odlukom o osnivanju Javnog preduzeća za upravljanje nuklearnim objektima u Republici Srbiji ("Službeni glasnik RS", broj 50/09).

Osnivanje Javnog preduzeća upisano je u Registar privrednih subjekata u Agenciji za privredne registre rešenjem BD 121192/2009 od 22. jula 2009. godine, pod matičnim brojem: 20556820.

Član 2

Osnivač Javnog preduzeća je Republika Srbija, a prava osnivača vrši Vlada, Beograd, Nemanjina 11, matični broj 07020171 (u daljem tekstu: Osnivač).

Član 3

Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno preduzeće "Nuklearni objekti Srbije", Vinča. Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JP "Nuklearni objekti Srbije" Beograd.

Član 4

Sedište javnog preduzeća je u Beogradu, Mike Petrovića Alasa 12-14, Vinča - Beograd.

Član 5

O promeni poslovnog imena i sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Član 6

Javno preduzeće ima svojstvo pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom i ovom odlukom.

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Javno preduzeće ima pečat i štambilj, čiji se izgled i sadržina utvrđuju Statutom javnog preduzeća (u daljem tekstu: Statut).

2. Delatnost Javnog preduzeća

Član 7

Pretežna delatnost javnog preduzeća je:

Šifra delatnosti: 8413.

Naziv delatnosti: Uređenje poslovanja i doprinos uspešnijem poslovanju u oblasti ekonomije.

Delatnosti iz stava 1. ovog člana od opšteg interesa, koje obuhvataju upravljanje i održavanje nuklearnih objekata u Republici Srbiji, su:

1) obavljanje nuklearnih aktivnosti, u skladu sa Zakonom o zaštiti od jonizujućih zračenja i o nuklearnoj sigurnosti;

2) obavljanje radijacionih delatnosti koje se odnose na sigurno korišćenje izvora jonizujućih zračenja, kao i promet izvora jonizujućih zračenja, radioaktivnih i nuklearnih materijala;

3) preduzimanje mera radijacione i nuklearne sigurnosti na lokaciji nuklearnih objekata u skladu sa zakonom (operativna radijaciona dozimetrija, sistem kvaliteta, dekontaminacija ljudi, radne i životne sredine, sistematsko ispitivanje radioaktivnosti u životnoj sredini na lokaciji nuklearnih objekata, merenje interne radioaktivnosti, medicinski tretman profesionalno izloženih lica);

4) obezbeđivanje propisanih uslova za lociranje, projektovanje, izgradnju, probni rad, puštanje u rad, korišćenje, trajan prestanak rada i dekomisiju nuklearnog objekta;

5) upravljanje radioaktivnim otpadom;

6) sprovođenje mera kojima se sprečava da radioaktivni otpad prouzrokuje kontaminaciju životne sredine;

7) obezbeđivanje fizičke zaštite, protivpožarne zaštite i drugih mera bezbednosti nuklearnog objekta, nuklearnog materijala i radioaktivnog otpada, uključujući i mere bezbednosti u toku transporta nuklearnog materijala;

8) dekontaminacija radne i životne sredine;

9) sistematsko ispitivanje radioaktivnosti u životnoj sredini u okolini nuklearnog objekta;

10) vođenje evidencije o izvorima jonizujućih zračenja, o profesionalno izloženim licima i o radioaktivnom otpadu;

11) organizovanje studijsko-istraživačkih radova u oblasti razvoja nuklearnih tehnologija;

12) ostvarivanje saradnje sa Međunarodnom agencijom za atomsku energiju i drugim međunarodnim telima i nadležnim organima drugih država u saradnji sa nadležnim državnim organima, a u vezi sa delatnošću Javnog preduzeća;

13) humana dekontaminacija;

14) zaštita od nejonizujućih zračenja.

Član 8

Javno preduzeće obavlja i druge delatnosti utvrđene Statutom, u skladu sa zakonom.

Javno preduzeće obavlja poslove spoljnotrgovinskog prometa i usluge u spoljnotrgovinskom prometu iz okvira svoje delatnosti, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Član 9

O promeni delatnosti javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

3. Prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema javnom preduzeću i javnog preduzeća prema osnivaču

Član 10

Osnivač daje saglasnost na sledeće akte javnog preduzeća:

1) dugoročne i srednjoročne planove poslovne strategije i razvoja;

2) godišnje, odnosno trogodišnje programe poslovanja;

3) Statut;

4) odluku o raspodeli dobiti, odnosno odluku o načinu pokrića gubitka;

5) odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstava u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;

6) plan upravljanja;

7) akt o proceni vrednosti kapitala, program i odluke o svojinskoj transformaciji;

8) izdavanje, prodaju i kupovina udela, kao i prodaja udela u javnom preduzeću ili kupovinu udela ili akcija u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;

9) davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

10) druge odluke u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Osnivač daje prethodnu saglasnost na sledeće odluke javnog preduzeća:

1) o ulaganju kapitala;

2) o statusnim promenama;

3) o osnivanju drugih pravnih subjekata.

Član 11

Javno preduzeće je dužno da obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje nuklearnih objekata, u skladu sa zakonom i međunarodno prihvaćenim obavezama, kojima se uređuje pitanje sigurnosti i bezbednosti nuklearnih materijala i nuklearnih objekata.

Član 12

Javno preduzeće donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja i dostavlja ga osnivaču, radi davanja saglasnosti, najkasnije u roku od 15 dana od dana usvajanja akta o budžetu Republike Srbije.

Član 13

Javno preduzeće dužno je da dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i godišnji, odnosno trogodišnjim program poslovanja uskladi sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća i programskim i planskim aktima Vlade.

Javno preduzeće je dužno da prati realizaciju godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja i da tromesečne izveštaje o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja, kao i druge izveštaje propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća, dostavlja nadležnim organima u rokovima i na način propisan zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 14

Javno preduzeće je dužno da predloži poseban program, ukoliko koristi ili namerava da koristi sredstva iz budžeta (subvencije, garancije ili druga sredstva).

Poseban program sadrži namenu i dinamiku korišćenja sredstava i smatra se donetim kada na njega saglasnost da osnivač.

Član 15

U slučaju poremećaja u poslovanju javnog preduzeća, osnivač preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za nesmetano obavljanje delatnosti od opšteg interesa javnog preduzeća, a naročito:

1) promenu unutrašnje organizacije;

2) razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa;

3) ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

4) druge mere određene zakonom kojim se određuje delatnost od opšteg interesa i ovom odlukom.

Član 16

Zaposleni u javnom preduzeću pravo na štrajk ostvaruju u skladu sa zakonom kojim se uređuje štrajk i drugim aktom.

U slučaju štrajka, javno preduzeće dužno je da obezbedi uslove za obavljanje minimuma procesa rada, u skladu sa zakonom kojim se uređuje štrajk i aktom Vlade o određivanju minimuma procesa rada u javnom preduzeću.

Ako se u javnom preduzeću ne obezbede uslovi za ostvarivanje minimuma procesa rada, u njemu se sprovode mere koje su određene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 17

U slučaju da u javnom preduzeću nisu obezbeđeni uslovi za ostvarivanje redovnog procesa rada usled više sile, ministarstvo nadležno za oblast kojoj pripada delatnost javnog preduzeća, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne neotklonjive posledice, postupa u skladu sa zakonom.

4. Uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti i način pokrića gubitka

Član 18

Raspodela dobiti, odnosno pokriće gubitka utvrđuju se u skladu sa zakonom.

Odluku o raspodeli dobiti javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača i njome se određuje deo sredstava koji se uplaćuje u budžet Republike Srbije, po završnom računu za prethodnu godinu, u skladu sa zakonom.

Odluku o načinu pokrića gubitka javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Član 19

Rizik obavljanja delatnosti na tržištu snosi javno preduzeće.

5. Komisija za reviziju

Član 20

Javno preduzeće ima Komisiju za reviziju, koju imenuje i razrešava Nadzorni odbor.

Komisija za reviziju ima tri člana.

Predsednik Komisije za reviziju je nezavisan član Nadzornog odbora.

Članovi Komisije za reviziju imenuju se iz reda lica koja imaju odgovarajuća stručna znanja iz oblasti finansija i računovodstva na period od četiri godine i mogu biti ponovo imenovani po isteku mandata. Najmanje jedan član Komisije za reviziju mora biti lice koje je ovlašćeni revizor u skladu sa zakonom kojim se uređuje revizija ili koje ima odgovarajuća znanja i radno iskustvo u oblasti finansija i računovodstva.

Član Komisije za reviziju ne može biti lice koje je:

1) bilo angažovano u vršenju revizije finansijskih izveštaja javnog preduzeća u poslednjih pet godina;

2) član političke stranke.

Komisija za reviziju:

1) priprema, predlaže i proverava sprovođenje računovodstvenih politika i politika upravljanja rizicima;

2) ispituje primenu računovodstvenih standarda prilikom pripreme finansijskih izveštaja i ocenjuje sadržinu finansijskih izveštaja;

3) ispituje ispunjenost uslova za izradu konsolidovanih finansijskih izveštaja;

4) učestvuje u postupku izbora revizora javnog preduzeća i predlaže Nadzornom odboru kandidata za revizora;

5) u slučaju potrebe daje obrazloženi predlog za otkaz ugovora sa revizorom;

6) vrši nadzor nad postupkom revizije, uključujući i određivanje ključnih pitanja koja treba da budu predmet revizije;

7) vrši proveru nezavisnosti i objektivnosti revizora;

8) obavlja druge poslove koje joj poveri Nadzorni odbor.

6. Uslovi i način zaduživanja javnog preduzeća

Član 21

Javno preduzeće može da se zadužuje pod uslovima koji su predviđeni zakonom kojim se uređuje javni dug.

7. Zastupanje javnog preduzeća

Član 22

Javno preduzeće zastupa direktor, bez ograničenja ovlašćenja.

Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje javnog preduzeća.

Direktor može, uz saglasnost Nadzornog odbora, dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.

8. Iznos osnovnog kapitala

Član 23

Ukupno upisani novčani kapital javnog preduzeća iznosi 500 EUR, a uplaćeni novčani kapital javnog preduzeća iznosi 46.530,7 dinara na dan 17. jula 2009. godine, koji je u celosti uplaćen.

Osnovni kapital iz stava 1. ovog člana je udeo osnivača, kao jedinog člana sa 100% učešća u osnovnom kapitalu javnog preduzeća.

9. Imovina javnog preduzeća i druga prava u odnosu na sredstva kojima upravlja javno preduzeće

Član 24

Imovinu javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Imovinom iz stava 1. ovog člana javno preduzeće upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Član 25

Sredstva kojima upravlja javno preduzeće, a koja su u javnoj svojini, čine nepokretnosti i pokretne stvari - objekti, oprema, uređaji i postrojenja Instituta za nuklearne nauke Vinča i Instituta za tehnologiju nuklearnih i drugih mineralnih sirovina, sa stanjem na dan 30. juna 2009. godine, a koja su u funkciji obavljanja delatnosti upravljanja nuklearnim objektima.

Objekti, oprema, uređaji i postrojenja ranijeg korisnika, Instituta za nuklearne nauke "Vinča" su:

1) objekti, oprema i uređaji istraživačkog nuklearnog reaktora sa oznakom "Reaktor A-RA", uključujući i postrojenje "Crpna stanica na Dunavu", koja je bila u funkciji napajanja sekundarnog kruga hlađenja reaktora;

2) objekti, oprema i uređaji istraživačkog nuklearnog reaktora sa oznakom "Reaktor B-RB";

3) objekti, oprema, postrojenja i uređaji privremenog skladišta radioaktivnog otpada sa oznakama: "Hangar-H1", "Hangar-H2", "Hangar-H3", "Bezbedno skladište-BS", "Postrojenje za preradu otpada-PPO" i "Hangar-H0", kao i objekat sa oznakom "Bunker" u kome je zazidan radijum;

4) četiri objekta privremenog skladišta tečnog radioaktivnog otpada sa oznakama: "podzemni bazen-VR1", "podzemni bazen-VR2", "podzemni bazen-VR3" i "podzemni bazen-VR4";

5) objekat, oprema i prostorije sa oznakom "Objekat 32";

6) objekat, oprema i uređaji za merenje radioaktivnosti u životnoj sredini u okolini nuklearnih objekata i ispitivanja u oblasti solidifikacije radioaktivnog otpada, sa aneksom neaktiviranog postrojenja za tretman tečnog radioaktivnog otpada;

7) objekti, oprema i uređaji za meteorološka merenja (meteorološke merne stanice u krugu Instituta, na Useku, u selu Vinča i na Zelenom brdu);

8) objekti, oprema i uređaji za kontrolu radioaktivnosti u okolini nuklearnog objekta (merne stanice u krugu Instituta, na Useku, u selu Vinča i na Zelenom brdu);

9) objekti, oprema i uređaji za dekontaminaciju radne i životne sredine, humanu dekontaminaciju i medicinski tretman profesionalno izloženih lica;

10) oprema i uređaji za reaktorsku dozimetriju;

11) objekti, oprema i uređaji za fizičku i protivpožarnu zaštitu nuklearnih materijala (objekti sa oznakom "Objekat 8", "Objekat 55", "Objekat 63", "Objekat 66", "Objekat 67" i "Objekat 79").

Objekti, oprema, uređaji i postrojenja ranijeg korisnika, Instituta za tehnologiju nuklearnih i drugih mineralnih sirovina su objekti, oprema, uređaji i postrojenja Hidrometalurškog postrojenja u Gabrovnici kod Kalne, Knjaževac.

Sredstva za osnivanje i rad javnog preduzeća su činila i sredstva dobijena iz donacija Međunarodne agencije za atomsku energiju (MAAE) i Evropske komisije, a koja su u funkciji obavljanja delatnosti upravljanja nuklearnim objektima za koje je osnovano javno preduzeće.

Objekti iz st. 2. i 3. ovog člana ne mogu se otuđivati iz javne svojine Republike Srbije.

Član 26

Pribavljanje i otuđenje sredstava velike vrednosti koja su u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, kao i otuđenje uređaja iz člana 25. ove odluke koje se vrši radi njihove zamene zbog dotrajalosti, modernizacije ili tehničko-tehnoloških unapređenja, vrši se na osnovu odluke Nadzornog odbora, na koju saglasnost daje osnivač.

10. Sredstva za rad javnog preduzeća

Član 27

Javno preduzeće, u okviru obavljanja svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

1) budžeta Republike Srbije;

2) prihoda ostvarenih redovnom delatnošću;

3) finansijskih kredita;

4) donacija i pomoći;

5) drugih izvora u skladu sa zakonom.

Član 28

Sredstva za investiciona ulaganja za održavanje, izgradnju i rekonstrukciju nuklearnih objekata, obezbeđuju se iz:

1) budžeta Republike Srbije, utvrđenih posebno za ovu namenu;

2) kredita;

3) prihoda ostvarenih redovnom delatnošću;

4) donacija i pomoći;

5) drugih izvora u skladu sa zakonom.

11. Organi javnog preduzeća

Član 29

Organi javnog preduzeća su:

1) Nadzorni odbor;

2) direktor.

a) Nadzorni odbor

Član 30

Nadzorni odbor ima pet članova.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje osnivač, od kojih je jedan član Nadzornog odbora iz reda zaposlenih u javnom preduzeću, koji se predlaže na način utvrđen Statutom javnog preduzeća.

Jedan član Nadzornog odbora mora biti nezavisan član.

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 31

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 32

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1) ovog člana;

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5) usvaja finansijske izveštaje;

6) donosi Statut;

7) nadzire rad direktora;

8) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;

9) odlučuje o promeni sedišta i poslovnog imena javnog preduzeća;

10) donosi akt kojim se utvrđuju cene i drugi uslovi pružanja usluga privremenog skladištenja radioaktivnog otpada;

11) donosi odluku o visini cena usluga za koje javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu, odnosno za usluge koje nisu navedene u tački 10) ovog člana;

12) donosi odluku o isplati stimulacije direktora;

13) imenuje i razrešava članove Komisije za reviziju;

14) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

15) donosi odluku o pribavljanju i otuđenju sredstava velike vrednosti koja su u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, kao i otuđenje opreme i uređaja koji su u funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, koje se vrši radi njihove zamene zbog dotrajalosti, modernizacije ili tehničko-tehnoloških unapređenja;

16) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

17) daje saglasnost na odluku direktora o davanju ili oduzimanju prokure;

18) donosi plan javnih nabavki;

19) donosi investicione programe i kriterijume za investiciona ulaganja;

20) donosi poslovnik o svom radu;

21) vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom.

Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 6), 9), 10), 12), 14) i 15) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost osnivača.

Odluke iz stava 1. tačka 8) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost osnivača.

Član 33

Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova.

Način rada i odlučivanja Nadzornog odbora bliže se uređuju Statutom javnog preduzeća i Poslovnikom o radu Nadzornog odbora.

Nadzorni odbor donosi Poslovnik o radu na svojoj prvoj sednici.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo na odlučivanje o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u javnom preduzeću.

Član 34

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na naknadu za rad u Nadzornom odboru.

b) Direktor

Član 35

Direktora imenuje osnivač, na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Član 36

Za direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove propisane zakonom koji se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Direktor javnog preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Član 37

Direktor:

1) predstavlja i zastupa javno preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje;

3) odgovara za zakonitost rada javnog preduzeća;

4) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

5) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja;

6) predlaže finansijske izveštaje;

7) predlaže plan javnih nabavki;

8) donosi pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova;

9) izvršava odluke Nadzornog odbora;

10) daje i opoziva prokuru, uz saglasnost Nadzornog odbora;

11) vrši i druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom.

Član 38

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati i pravo na stimulaciju, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Odluka o isplati stimulacije donosi se u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 39

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.

Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.

Direktor podnosi ostavku organu nadležnom za imenovanje direktora, u pisanoj formi.

Direktor se razrešava, odnosno može biti razrešen iz razloga predviđenih zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 40

Predlog za razrešenje direktora podnosi ministarstvo nadležno za poslove privrede.

Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor javnog preduzeća, preko ministarstva nadležnog za poslove privrede.

Predlog za razrešenje direktora mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se razrešenje predlaže i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 41

Direktor može biti suspendovan na način i pod uslovima predviđenim zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 42

Javno preduzeće može imati vršioca dužnosti direktora koga imenuje osnivač u slučajevima, pod uslovima i na period koji su propisani zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor javnog preduzeća.

12. Zaštita životne sredine

Član 43

Javno preduzeće dužno je da primenjuje sve zakone i druge propise kojima se uređuje zaštita životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.

13. Javnost u radu javnog preduzeća

Član 44

Javno preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja javnog preduzeća, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu; tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja; godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora, radne biografije članova Nadzornog odbora i direktora, organizacionu strukturu, kao i druge informacije koje su od značaja za javnost.

14. Opšti akti javnog preduzeća

Član 45

Opšti akti javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.

Statut je osnovni opšti akt javnog preduzeća i ne sme biti u suprotnosti sa odredbama zakona kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća i ovom odlukom.

Ostali opšti akti javnog preduzeća ne smeju biti u suprotnosti sa odredbama Statuta.

Član 46

Statutom se podrobnije uređuju: poslovno ime i sedište javnog preduzeća; obavljanje delatnosti javnog preduzeća koje nisu predviđene ovom odlukom; zastupanje javnog preduzeća; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka javnog preduzeća; delokrug Nadzornog odbora i direktora; način na koji se u Nadzorni odbor imenuje predstavnik zaposlenih u javnom preduzeću; opšti akti javnog preduzeća, izgled i sadržina pečata i štambilja javnog preduzeća; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje javnog preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u javnom preduzeću.

15. Prelazne i završne odredbe

Član 47

Javno preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa ovom odlukom, Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16) i Zakonom o zaštiti od jonizujućih zračenja i o nuklearnoj sigurnosti ("Službeni glasnik RS", br. 36/09 i 93/12).

Javno preduzeće uskladiće Statut sa ovom odlukom u roku od 90 dana od dana donošenja ove odluke.

Član 48

Ovu odluku objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".