ODLUKA
O USKLAĐIVANJU OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG PREDUZEĆA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA "NOVI PAZAR"

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 8/2016 i 11/2016)

 

I OPŠTE ODREDBE

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

Ovom Odlukom vrši se usklađivanje osnivačkog akta - Odluke o organizovanju Javnog preduzeća Direkcije izgradnju grada Novog Pazara (Sl. list 14/08) upisano u Registar agencije za privredne registre Rešenjem broj 164132/2009 godine, sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS" broj 15/16).

Osnivanje javnog preduzeća

Član 2

Radi obezbeđivanja uslova za obavljanje delatnosti od opšteg interesa i od značaja i za potrebe grada Novog Pazara, osnovano je Javno preduzeće za uređivanje građevinskog zemljišta "Novi Pazar" (u daljem tekstu: Preduzeće).

Ciljevi osnivanja

Član 3

Preduzeće posluje radi obezbeđivanja uslova za uređivanje, upotrebu, unapređenje i zaštitu građevinskog zemljišta, korišćenje, razvoj, održavanje, upravljanje, zaštita, uređivanje i unapređivanje dobara od opšteg interesa i dobara u opštoj upotrebi (vode, lokalni i nekategorisani putevi i ulice u naseljima, obale, trgovi, javni parkovi i dr.), vođenje investicionih poslova za račun grada, organizacija i nadzor nad sprovođenjem komunalnih građevinskih radova, prostorno planiranje, obezbeđivanja dugoročnog snabdevanja grada vodom i zaštite od štetnog dejstva vode kao delatnosti od opšteg interesa a sve u cilju urednog zadovoljavanja potreba grada i urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika.

Obavljanje ovih poslova i vršenje drugih poverenih poslova za potrebe Grada Novog Pazara a preduzeće vrši u skladu sa ugovorom koji se zaključuje sa izvršnim organom grada.

Predmet odluke

Član 4

Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i ovog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- naziv, sedište osnivača, matični broj osnivača;

- poslovno ime i sedište preduzeća;

- pretežna delatnost preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema preduzeću i preduzeća prema osnivaču;

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;

- uslovima i načinu zaduživanja preduzeća;

- zastupanje preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;

- podatak o udelima osnivača u osnivačkom kapitalu izraženom u procentima;

- organi preduzeća i njihova nadležnost;

- imovina koja se ne može otuđiti;

- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu preduzeća u skladu sa zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osnovano preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javnog preduzeća

Član 5

Osnivač preduzeća je:

Grad Novi Pazar, Stevana Nemanje br. 2, 36300 Novi Pazar

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.

Pravni status javnog preduzeća

Član 6

Javno preduzeće je osnovano na neodređeno vreme.

Preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze javnog preduzeća

Član 7

Preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća

Član 8

Preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

Nadzorni odbor preduzeća može odlučiti da i drugim licima da ovlašćenje za zastupanje preduzeća za pojedine oblasti rada i poslovanja preduzeća u skladu sa zakonom.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 9

Preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno preduzeće za uređivanje građevinskog zemljišta "Novi Pazar", ul. 28. novembar bb, Novi Pazar.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog preduzeća

Član 10

Sedište preduzeća je u Novom Pazaru, ulica 28 novembar broj bb.

O promeni sedišta preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća

Član 11

Preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište preduzeća.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište preduzeća i mesto za datum i broj.

Preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište preduzeća, a koji je definisan Statutom preduzeća.

Upis javnog preduzeća u registar

Član 12

Preduzeće je za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisano u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija javnog preduzeća

Član 13

Preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Aktom direktora preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 14

Pretežna delatnost preduzeća je:

42.99 Izgradnja ostalih nepomenutih građevina - opremanje parcela potrebnom infrastrukturom (melioracija, izgradnja puteva, vodovoda, kanalizacije, javne rasvete i dr.).

Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom, a koje su utvrđene Statutom na koji je osnivač dao saglasnost.

O promeni ostalih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Osnivanje zavisnih društava

Član 15

Preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 14. ove Odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.

Preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad Novi Pazar, kao osnivač prema preduzeću.

Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.

V IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 16

Osnovi uplaćeni i upisani novčani kapital iznosi 46.583,00 dinara.

Imovina javnog preduzeća

Član 17

Imovinu preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada Novog Pazara.

Preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze preduzeća sa jedne i grada, kao osnivača, sa druge strane.

Član 18

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad stiče udele u preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 19

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala preduzeća odlučuje Skupština grada, kao osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 20

Preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prodajom proizvoda i usluga,

- iz kredita,

- iz donacija i poklona,

- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije i

- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 21

Unapređenje rada i razvoja preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu poslovne strategije i razvoja i godišnjem odnosno trogodišnjem programu poslovanja.

Planovima i programom rada iz stava 1. ove Odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi preduzeće.

Planovi i programi

Član 22

Planovi i programi preduzeća su:

- plan poslovne strategije i razvoja preduzeća,

- godišnji odnosno trogodišnji program poslovanja,

- drugi planovi i programi,

Planovi i programi preduzeća dostavljaju se Skupštini grada u roku predviđenim zakonom.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.

Preduzeće predlaže poseban program za korišćenje sredstava iz budžeta koji sadrži namenu i dinamiku korišćenja sredstava i smatra se donetim kada na njega saglasnost Skupština grada.

VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 23

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu preduzeća, grad, kao osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja preduzećem na način utvrđen Statutom javnog preduzeća;

- pravo na učešće u raspodeli dobiti preduzeća;

- pravo da budu informisani o poslovanju preduzeća;

- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 24

Radi obezbeđenja zaštite opšteg interesa u delatnosti za koju je preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- statut preduzeća;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim aktom i ugovorima.

Uslovi i način zaduživanja preduzeća

Član 25

Javno preduzeće može se zaduživati uzimanjem kredita, odnosno zajma za finansiranje tekuće likvidnosti i finansiranje investicionih projekata.

Javno preduzeće je dužno da za zaduživanje uzimanjem kredita, odnosno zajma za finansiranje investicionih projekata od 10%-30% od ukupno ostvarenog prihoda javnog preduzeća u prethodnoj godini prethodno pribavi saglasnost Gradskog veća grada Novog Pazara..

Javno preduzeće je dužno da za zaduživanje uzimanjem kredita, odnosno zajma za finansiranje investicionih projekata preko 30% a maksimalno 50% od ukupno ostvarenog prihoda javnog preduzeća u prethodnoj godini prethodno pribavi saglasnost Skupštine grada Novog Pazara.

Postupak zaduženja sprovodi se u skladu sa zakonom.

Član 26

Gradsko veće daje prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih predviđeno Programom poslovanja za tekuću godinu, osim ako zakonom ili podzakonskim aktom nije drugačije određeno.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 27

Preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanja postrojenja i opreme

Član 28

Preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog kojeg je osnovano.

VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština

Član 29

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, preduzeće svoje proizvode i usluge može, isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Novog Pazara.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

Raspodela dobiti i pokriće gubitaka

Član 30

Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet grada u skladu sa zakonom.

Dobit preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.

Poslovni rezultat preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Odluku o raspoređivanju dobiti i načinu pokrića gubitaka donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi javnog preduzeća

Član 31

Upravljanje u preduzeću je organizovano kao jednodomno.

Organi preduzeća su:

1) nadzorni odbor

2) direktor

1) Nadzorni odbor

Sastav nadzornog odbora

Član 32

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom preduzeća.

Uslovi za članove nadzornog odbora

Član 33

Za predsednika i članove nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

-d a je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

- da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz stava jedan alineje dva ovog člana;

- da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima preduzeća;

- da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;

- da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

- da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

1. obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

2. obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

3. obavezno lečenje narkomana;

4. obavezno lečenje alkoholičara;

5. zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti;

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru pored gore navedenih uslova mora ispunjavati i uslove:

- da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja preduzeća u poslednjih pet godina;

- da nije član političke stranke;

Mandat članova nadzornog odbora

Član 34

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- preduzeće ne dostavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u rokovima propisanim Zakonom o javnim preduzećima,

- nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način,

- da se utvrdi da deluje na štetu javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način

- u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zakona.

Predsednik i članovi nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Nadležnost nadzornog odbora

Član 35

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja;

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg za uređivanje građevinskog zemljišta, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5) usvaja finansijske izveštaje;

6) nadzire rad direktora:

7) donosi statut;

8) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;

9) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

10) zaključuje ugovore o radu sa direktorom, u skladu sa Zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

11) vrši druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.

Naknada za rad

Član 36

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u nadzornom odboru.

Visina naknade iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se u skladu sa zakonom.

2) Direktor

Član 37

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Član 38

Za direktora preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

- da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz stava 1 alineja 2 ovog člana;

- da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;

- da poznaje oblast korporativnog upravljanja;

- da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

- da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

- da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

- da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

1. obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

2. obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

3. obavezno lečenje narkomana;

4. obavezno lečenje alkoholičara;

5. zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Direktor ne može imati zamenika.

Direktor preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Nadležnosti direktora

Član 39

Direktor preduzeća:

1) predstavlja i zastupa preduzeća;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada preduzeća;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) izvršava odluke nadzornog odbora;

9) bira izvršne direktore;

10) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

11) donosi akt o sistematizaciji i

12) vrši druge poslove utvrđene zakonom, osnivačkim aktom i statutom preduzeća.

Zarada direktora

Član 40

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju.

Odluku o isplati stimulacije donosi nadzorni odbor uz saglasnost nadležnog organa jedinice lokalne samouprave

Mandat direktora

Član 41

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.

Razrešenje direktora

Član 42

Skupština grada može razrešiti direktora pre isteka period na koji je imenovan pod uslovima predviđenim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 43

Ukoliko protiv direktora bude potvrđena optužnica Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravnosnažno ne okonča.

Na sva pitanja o suspenziji direktora shodno se primenjuju odredbe o udaljenju sa rada propisane zakonom kojim se uređuje oblast rada.

Vršilac dužnosti direktora

Član 44

Vršilac dužnosti direktora može se imenovati do imenovanja direktora preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od jedne godine i mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor preduzeća.

Izvršni direktori

Član 45

Preduzeće može imati najviše četiri izvršna direktora za poslove iz oblasti investicija, finansija, prava i urbanizma.

Statutom preduzeća utvrđuje se broj izvršnih direktora.

Član 46

Za izvršnog direktora preduzeća bira se lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

- da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz stava 1 alineja 2 ovog člana;

- da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

- da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

- da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

1. obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

2. obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

3. obavezno lečenje narkomana;

4. obavezno lečenje alkoholičara;

5. zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

- da ima tri godine radnog iskustva na poslovima na koje će biti zadužen u javnom preduzeću;

Član 47

Izvršni direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju.

Odluku o isplati stimulacije donosi Nadzorni odbor uz saglasnost nadležnog organa jedinice lokalne samouprave.

IX POREMEĆAJI U RADU

Poremećaji u poslovanju

Član 48

U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, Skupština grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

1. promenu unutrašnje organizacije preduzeća;

2. razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa preduzeća;

3. ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

4. ograničenje prava pojedinih delova preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

5. druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 49

Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.

U preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, Kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.

U slučaju štrajka radnika preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija

Član 50

Statutom, opštim aktima i drugim aktima preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje preduzeća, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Radni odnosi

Član 51

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se Kolektivnim ugovorom preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 52

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima preduzeća i ugovorom o radu.

Zaštita životne sredine

Član 53

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 54

Rad preduzeća je javan.

Za javnost rada preduzeća odgovoran je direktor.

Dostupnost informacija

Član 55

Dostupnost informacija od javnog značaja preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 56

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 57

Opšti akti preduzeća su osnivački akt, statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom i kao takvi ne smeju biti u suprotnosti sa odredba Zakona o javnim preduzećima.

Drugi opšti akti preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima preduzeća.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 58

Preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Statutom se predviđaju ostale delatnosti koje javno preduzeće može da obavlja u skladu sa zakonom.

Ostala opšta akta nadležni organi preduzeća su dužni da usklade u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta preduzeća.

Član 59

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju grada Novog Pazara" ("Službeni list Grada Novog Pazara" broj 14/08).

Član 60

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu grada Novog Pazara.