ODLUKA
O OBRAZOVANJU KOMISIJE ZA KOORDINACIJU INSPEKCIJSKOG NADZORA NAD POSLOVIMA IZ IZVORNE NADLEŽNOSTI GRADA NOVOG PAZARA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 7/2016 i 11/2016)

I

Ovom Odlukom obrazuje se Komisija za koordinaciju inspekcijskog nadzora nad poslovima iz izvorne nadležnosti grada Novog Pazara (u daljem tekstu: Komisija).

Cilj obrazovanja Komisije je obuhvatniji i delotvorniji nadzor i izbegavanje preklapanja i nepotrebnog ponavljanja nadzora kao i usklađivanje inspekcijskog nadzora između inspekcija koje vrše inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti grada Novog Pazara.

II

Utvrđuje se da inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti vrše:

1) Komunalna inspekcija u sastavu Odeljenja za inspekcijske poslove;

2) Inspekcija za zaštitu životne sredine u sastavu Odeljenja za inspekcijske poslove;

3) Saobraćajna inspekcija u sastavu Odeljenja za inspekcijske poslove;

4) Poreska inspekcija u sastavu Gradske uprave za naplatu javnih prihoda.

III

Poslovi i zadaci Komisije su:

1) da razmatra i daje mišljenje na predloge planova inspekcijskog nadzora, koje dostavljaju inspekcije;

2) da prati dostignuti nivo koordinacije inspekcija, inicira mere, utvrđuje smernice i daje uputstva u cilju unapređenja koordinacije inspekcija i delotvornosti inspekcijskog nadzora i prati njihovu realizaciju, a naročito:

(1) za usklađivanje planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija;

(2) za razmenu informacija u vršenju inspekcijskog nadzora;

(3) za unapređenje inspekcijskog nadzora na osnovu informacija iz godišnjeg izveštaja o radu inspekcija;

(4) za razvoj informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora.

3) da razmatra i daje mišljenje na nacrte odluka i predloge drugih propisa kojima se uređuju pitanja inspekcijskog nadzora;

4) da razmatra mišljenja, direktive, metodološke materijale i priručnike za rad inspekcije, analizira praksu inspekcijskog nadzora i zauzima stavove u cilju ujednačavanja postupanja inspekcije u istim ili sličnim situacijama prema svim nadziranim subjektima, i objavljuje te stavove;

5) da učestvuje u analizi potreba za finansiranjem, tehničkom opremljenošću i stručnim usavršavanjem inspektora, kao i utvrđivanju programa stručnog usavršavanja inspektora, i podnosi inicijative nadležnim organima koje se odnose na finansiranje, tehničku opremljenost i programe obuka i drugih oblika stručnog usavršavanja inspektora;

6) da daje stručno mišljenje o predlozima kontrolnih lista, kao i njihovih izmena i dopuna;

7) da se stara da se na službenoj internet stranici grada objavljuju propisi, akti i dokumenti koji se odnose na inspekcijski nadzor;

8) da, na upit zainteresovanih lica, pruža obaveštenja koja se odnose na delokrug inspekcija u nadležnosti grada Novog Pazara, najkasnije u roku od sedam radnih dana;

9) da, u skladu sa potrebom podnosi izveštaje Gradskom veću i Skupštini i daje predloge za preduzimanje mera iz njihove nadležnosti;

10) da se stara da se na službenoj internet stranici grada objavljuju informacije o svim nosiocima poslova inspekcijskog nadzora, a naročito podaci o njihovim nadležnostima, adresama, telefonima i adresama elektronske pošte, kao i o njihovim rukovodiocima;

11) da preduzima odgovarajuće aktivnosti u vezi sa obraćanjem podnosioca pritužbe na rad inspekcije koji je nezadovoljan odlukom o pritužbi;

12) da razmatra izveštaje o radu unutrašnje kontrole inspekcije;

13) da obavlja druge poslove utvrđene zakonom.

IV

Komisiju čini deset članova i to predsednik, zamenik predsednika i pet članova iz reda rukovodilaca Gradske uprave i inspekcija.

Predsednik komisije rukovodi njenim radom, usklađuje rad članova i saziva i vodi sednice komisije.

Predsednika komisije za vreme njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenjuje zamenik predsednika komisije.

V

U Komisiju se imenuju:

- Za predsednika - Gradonačelnik

- Za zamenika predsednika-načelnik Gradske uprave za izvorne i poverene poslove;

- Za članove:

1) načelnik Odeljenja za inspekcijske poslove;

2) šef Odseka građevinske i saobraćajne inspekcije;

3) načelnik Odeljenja za stambene, komunalne i poslove saobraćaja:

4) načelnik Odeljenja za urbanizam i izgradnju;

5) načelnik Gradske uprave za naplatu javnih prihoda;

- Za zamenike članova:

1) zamenik načelnika Odeljenja za inspekcijske poslove;

2) šef Odseka komunalne inspekcije i inspekcije za zaštitu životne sredine;

3) zamenik načelnika Odeljenja za stambene, komunalne i poslove saobraćaja;

4) zamenik načelnika Odeljenja za urbanizam i izgradnju;

5) šef Odseka kancelarijske kontrole u Gradskoj upravi za naplatu javnih prihoda.

VI

Inspekcije su dužne da se pridržavaju smernica i uputstava iz člana III tačka 2) ove Odluke.

Član komisije koji nije saglasan sa ovim smernicama i uputstvima može da podnese predlog Gradskom veću, odnosno Skupštini da zauzmu stav povodom ovog pitanja, odnosno preduzmu mere i radnje iz svog delokruga.

Poslove iz člana III tačka 2) podtačka (4) ove Odluke Komisija obavlja u saradnji sa organom Gradske uprave nadležnim za poslove informatike i elektronske uprave, koji obavlja stručne poslove i poslove Gradske uprave koji se odnose na uspostavljanje i održavanje informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora.

VII

Stručno-tehničke i administrativne poslove za Komisiju obavlja Odeljenje za inspekcijske poslove.

VIII

U okviru komisije obrazuju se radne grupe i stručni timovi za određenu oblast, odnosno određena pitanja inspekcijskog nadzora.

Radnom grupom, odnosno stručnim timom rukovodi član Komisije, a u radu radne grupe, odnosno stručnog tima mogu učestvovati predstavnici inspekcija koje nemaju članove u sastavu Komisije, javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač grad, udruženja i drugih asocijacija, naučnih i obrazovnih ustanova, kao i drugih organizacija čiji je rad povezan sa sistemom i poslovima inspekcijskog nadzora u gradu Novom Pazaru.

IX

Komisija je ovlašćena da od nadležnih organa i imalaca javnih ovlašćenja zahteva podatke, obaveštenja, isprave i izveštaje koji su joj potrebni za obavljanje njenih poslova i zadataka.

X

Komisija donosi poslovnik o svom radu.

XI

Komisija podnosi Skupštini redovne izveštaje o radu najmanje svakih 90 dana, kao i vanredne izveštaje po potrebi i redovno ih objavljuje na svojoj internet stranici.

Komisija podnosi Skupštini i godišnji izveštaj najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu.

XII

Ovu Odluku objaviti u "Službenom listu grada Novog Pazara".

 

Samostalni član Odluka o izmenama i dopunama
Odluke o obrazovanju Komisije za koordinaciju inspekcijskog nadzora nad poslovima iz izvornih nadležnosti grada Novog Pazara

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 11/2016)

Član 4

Ova Odluka stupa na snagu osam dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Pazara".