ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 35/2016)

Član 1

Ovom Odlukom osniva se Služba interne revizije grada Pančeva (u daljem tekstu: Služba).

Član 2

Služba se osniva kao posebna služba grada Pančeva, koja je nezavisna organizaciona jedinica van Gradske uprave grada Pančeva, a u svom radu je odgovorna neposredno Gradonačelniku.

Član 3

Služba obavlja poslove iz delokruga u skladu zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru i Međunarodnim standardima interne revizije.

Član 4

Zaposleni u Službi dužni su da se u svom radu pridržavaju povelje interne revizije i drugih propisa predviđenih Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru.

Član 5

Rad Službe je dostupan javnosti na način utvrđen zakonom.

Član 6

Služba se uspostavlja kao funkcionalno nezavisna organizaciona jedinica interne revizije za grad Pančevo, koja direktno izveštava Gradonačelnika grada Pančeva.

Član 7

Strateški plan odobrava rukovodilac korisnika javnih sredstava odnosno Gradonačelnik.

Član 8

Godišnji plan interne revizije odobrava Gradonačelnik na predlog rukovodioca Službe.

Član 9

Rukovodilac Službe dostavlja Godišnji izveštaj o radu interne revizije Gradonačelniku do 15. marta tekuće godine za prethodnu godinu.

Član 10

Interna revizija pomaže korisniku javnih sredstava u postizanju njegovih ciljeva primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na:

1. identifikovanje rizika, procenu rizika i upravljanje rizikom od strane rukovodioca korisnika javnih sredstava;

2. usklađenost poslovanja sa zakonima, internim aktima i ugovorima;

3. pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija;

4. efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja;

5. zaštitu informacija;

6. izvršavanje zadataka i postizanje ciljeva.

Član 11

Radom Službe rukovodi šef Službe interne revizije, koji za svoj rad i rad Službe odgovara Gradonačelniku.

Šef Službe, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje sedam godina radnog iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima.

Član 12

Šef Službe je odgovoran za aktivnosti jedinice interne revizije uključujući:

1) pripremu i podnošenje na odobravanje gradonačelniku Nacrta povelje interne revizije strateški i godišnji plan interne revizije;

2) organizovanje, koordinaciju i raspodelu radnih zadataka internim revizorima u saglasnosti sa njihovim znanjem i veštinama;

3) odobravanjem planova obavljanja pojedinačne revizije;

4) nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru od strane jedinice kojom upravlja;

5) pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku Plana za profesionalnu obuku i profesionalni razvoj internih revizora;

6) razvoj posebne metodologije gde je to potrebno za aktivnosti jedinice za internu reviziju;

7) procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.

Član 13

U vršenju funkcije, zaposleni u Službi su obavezni da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.

Član 14

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u jedinicama lokalne samouprave, a o pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa zaposlenih u Službi odlučuje načelnik Gradske uprave.

Član 15

Poslove internog revizora može da obavlja lice koje pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima.

Član 16

Pravilnik o sistematizaciji radnih mesta Službe interne revizije grada Pančeva, koji je deo Objedinjenog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, Gradskoj službi za budžetsku inspekciju, Službi interne revizije grada Pančeva, Gradskom pravobranilaštvu i Stručnoj službi Zaštitnika građana grada Pančeva, donosi Gradsko veće grada Pančeva na predlog načelnika Gradske uprave.

Član 17

Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".

Odluku dostaviti: načelniku Gradske uprave grada Pančeva, Službi za zajedničke poslove, Sekretarijatu za skupštinske poslove, poslove Gradonačelnika i Gradskog veća i Sekretarijatu za finansije Gradske uprave grada Pančeva.