ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE GRADA PANČEVA("Sl. list grada Pančeva", br. 35/2016) |
Ovom Odlukom osniva se Služba interne revizije grada Pančeva (u daljem tekstu: Služba).
Služba se osniva kao posebna služba grada Pančeva, koja je nezavisna organizaciona jedinica van Gradske uprave grada Pančeva, a u svom radu je odgovorna neposredno Gradonačelniku.
Služba obavlja poslove iz delokruga u skladu zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru i Međunarodnim standardima interne revizije.
Zaposleni u Službi dužni su da se u svom radu pridržavaju povelje interne revizije i drugih propisa predviđenih Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru.
Rad Službe je dostupan javnosti na način utvrđen zakonom.
Služba se uspostavlja kao funkcionalno nezavisna organizaciona jedinica interne revizije za grad Pančevo, koja direktno izveštava Gradonačelnika grada Pančeva.
Strateški plan odobrava rukovodilac korisnika javnih sredstava odnosno Gradonačelnik.
Godišnji plan interne revizije odobrava Gradonačelnik na predlog rukovodioca Službe.
Rukovodilac Službe dostavlja Godišnji izveštaj o radu interne revizije Gradonačelniku do 15. marta tekuće godine za prethodnu godinu.
Interna revizija pomaže korisniku javnih sredstava u postizanju njegovih ciljeva primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na:
1. identifikovanje rizika, procenu rizika i upravljanje rizikom od strane rukovodioca korisnika javnih sredstava;
2. usklađenost poslovanja sa zakonima, internim aktima i ugovorima;
3. pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija;
4. efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja;
5. zaštitu informacija;
6. izvršavanje zadataka i postizanje ciljeva.
Radom Službe rukovodi šef Službe interne revizije, koji za svoj rad i rad Službe odgovara Gradonačelniku.
Šef Službe, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje sedam godina radnog iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima.
Šef Službe je odgovoran za aktivnosti jedinice interne revizije uključujući:
1) pripremu i podnošenje na odobravanje gradonačelniku Nacrta povelje interne revizije strateški i godišnji plan interne revizije;
2) organizovanje, koordinaciju i raspodelu radnih zadataka internim revizorima u saglasnosti sa njihovim znanjem i veštinama;
3) odobravanjem planova obavljanja pojedinačne revizije;
4) nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru od strane jedinice kojom upravlja;
5) pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku Plana za profesionalnu obuku i profesionalni razvoj internih revizora;
6) razvoj posebne metodologije gde je to potrebno za aktivnosti jedinice za internu reviziju;
7) procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.
U vršenju funkcije, zaposleni u Službi su obavezni da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u jedinicama lokalne samouprave, a o pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa zaposlenih u Službi odlučuje načelnik Gradske uprave.
Poslove internog revizora može da obavlja lice koje pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima.
Pravilnik o sistematizaciji radnih mesta Službe interne revizije grada Pančeva, koji je deo Objedinjenog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, Gradskoj službi za budžetsku inspekciju, Službi interne revizije grada Pančeva, Gradskom pravobranilaštvu i Stručnoj službi Zaštitnika građana grada Pančeva, donosi Gradsko veće grada Pančeva na predlog načelnika Gradske uprave.
Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".
Odluku dostaviti: načelniku Gradske uprave grada Pančeva, Službi za zajedničke poslove, Sekretarijatu za skupštinske poslove, poslove Gradonačelnika i Gradskog veća i Sekretarijatu za finansije Gradske uprave grada Pančeva.