PRAVILNIKO NAČINU VOĐENJA, SADRŽINI I IZGLEDU OBRASCA EVIDENCIJE ŽIČARA("Sl. glasnik RS", br. 106/2016) |
Ovim pravilnikom propisuje se način vođenja evidencije žičara, sadržina i izgled obrasca evidencije žičara.
Evidenciju žičara vodi Direkcija za železnice (u daljem tekstu: Direkcija) u skladu sa zakonom kojim se uređuju žičare za transport lica.
Evidencija žičara vodi se u pismenom obliku.
Evidencija iz stava 1. ovog člana sastoji se od Upisnika žičara i štampanih obrazaca, pri čemu se za svaku pojedinačnu žičaru vodi jedan obrazac evidencije žičara.
Direkcija svaku pojedinačnu žičaru, odmah po podnošenju zahteva za izdavanje odobrenja za rad žičare, upisuje u Upisnik žičare, dat u Prilogu 1, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
U Upisnik žičare upisuju se:
1) evidencijski broj žičare;
2) naziv žičare i lokacija;
3) upravljač žičare;
4) datum unosa podataka u obrazac i ime lica koje je unelo podatke.
Evidencijski broj žičare je jedinstveni broj koji Direkcija dodeljuje svakoj žičari, gde su cifre jedinstvenog broja u formatu X-XXXX-XX raspoređene na sledeći način:
Prva cifra označava u koju je grupu žičara spada:
1) za viseće žičare prva cifra je 1;
2) za uspinjače prva cifra je 2;
3) za vučnice prva cifra je 3.
Druga grupa cifara (četiri cifre) je godina proizvodnje žičare.
Treća grupa cifara je redni broj upisa žičare u Upisnik žičare.
Evidencija žičara sadrži naročito podatke o:
1) tehničkim i tehnološkim karakteristikama žičara;
2) prevozu, kontrolama i vanrednim događajima na žičarama;
3) odobrenjima za rad žičara;
4) vlasniku žičare;
5) upravljaču žičare (u daljem tekstu: upravljač);
6) pravnim ili fizičkim licima koja izvode stručni pregled;
7) tehničkom odgovornom licu žičare i njegovom zameniku;
8) građevinskoj i upotrebnoj dozvoli;
9) godišnjem stručno-tehničkom pregledu.
Podatke iz stava 1. ovog člana koji se odnose na svaku pojedinačnu žičaru upravljač žičare dostavlja Direkciji pri podnošenju zahteva za izdavanje odobrenja za rad žičare koje se izdaje na period od godinu dana u skladu sa zakonom kojim se uređuju žičare za transport lica.
Podatke o vanrednim događajima iz stava 1. tačka 2. ovog člana upravljač žičare dostavlja najkasnije 10 dana od nastupanja vanrednog događaja kada se radi o ozbiljnoj nesreći, a podaci o svim ostalim vanrednim događajima se dostavljaju pri svakom podnošenju zahteva za izdavanje odobrenja za rad žičare.
Ukoliko dođe do izmene podataka o žičari iz stava 1. ovog člana pre isteka roka od godinu dana, upravljač žičare ih dostavlja u roku od 15 dana od dana nastanka promene.
Podaci koji se unose u obrazac evidencije žičare dati su u Prilogu 2, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
U Prilogu 2 navedeni podaci koji se unose u obrazac evidencije žičare za pojedinu vrstu žičara označeni su sa "X", a podaci koji se ne unose za pojedinu vrstu žičara označeni su sa "O".
Podaci o visećim žičarama unose se u obrazac evidencije visećih žičara dat u Prilogu 3, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Podaci o uspinjačama unose se u obrazac evidencije uspinjača dat u Prilogu 4, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Podaci o vučnicama unose se u obrazac evidencije vučnica dat u Prilogu 5, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Ukoliko upravljač žičare dostavi podatke o promeni podataka o žičari, otvara se novi obrazac evidencije žičare.
U novootvoreni obrazac upisuju se nepromenjeni podaci sa prethodnog obrasca i unose promenjeni u skladu sa dostavljenom dokumentacijom.
Ukoliko Direkcija iz opravdanih razloga smatra da dostavljene podatke iz člana 6. stav 1. ovog pravilnika treba dodatno proveriti pre ili posle izdavanja odobrenja za rad žičare, Direkcija može izvršiti proveru tačnosti navedenih podataka.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Priloge 1-5, koji su sastavni deo ovog pravilnika, možete pogledati OVDE