ODLUKAO KATEGORIZACIJI OPŠTINSKIH PUTEVA I ULICA NA TERITORIJI GRADA NOVOG SADA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 55/2009 i 81/2016) |
Ovom odlukom određuje se kategorizacija opštinskih puteva i ulica na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: teritorija Grada) u skladu sa kriterijumima za kategorizaciju opštinskih puteva i ulica.
II KATEGORIZACIJA OPŠTINSKIH PUTEVA
Opštinski putevi u smislu ove odluke su javni putevi koji saobraćajno povezuju teritoriju Grada, kao i teritoriju Grada sa mrežom državnih puteva.
Prema položaju u prostoru i uslovima odvijanja saobraćaja opštinski putevi iz stava 1. ovog člana kategorišu se kao:
1. opštinski putevi u naseljenom mestu, i
2. opštinski putevi van naseljenog mesta.
1. OPŠTINSKI PUT U NASELJENOM MESTU
Opštinski put u naseljenom mestu saobraćajno povezuje delove teritorije Grada sa mrežom državnih puteva u naseljenom mestu, a može da povezuje i državne puteve u naseljenom mestu.
Opštinski put iz stava 1. ovog člana kategoriše se kao:
1. opštinski put I reda u naseljenom mestu, i
2. opštinski put II reda u naseljenom mestu.
Opštinski put I reda u naseljenom mestu mora da ima kolovoznu konstrukciju za odvijanje dvosmernog saobraćaja, pri čemu minimalna širina jedne saobraćajne trake mora da bude 3,00 m.
Opštinski put iz stava 1. ovog člana mora da ima trotoare čija minimalna širina mora da bude 1,60 m.
Opštinski put iz stava 1. ovog člana mora da ima vrednost računske brzine minimalno 60 km/čas.
Regulaciona širina opštinskog puta iz stava 1. ovog člana mora da bude preko 30 m.
Na opštinskom putu iz stava 1. ovog člana nije dozvoljeno postavljanje tehničkih sredstava za usporavanje saobraćaja.
Opštinski put II reda u naseljenom mestu jeste put koji povezuje delove teritorije Grada sa državnim putevima.
Pod opštinskim putem iz stava 1. ovog člana podrazumeva se i put koji ne ispunjava ni jedan od uslova iz člana 4. st. 1, 2, 3. i 4. ove odluke.
2. OPŠTINSKI PUT VAN NASELJENOG MESTA
Opštinski put van naseljenog mesta saobraćajno povezuje teritoriju Grada sa mrežom državnih puteva van naseljenog mesta, a može da povezuje i državne puteve van naseljenog mesta,
Opštinski put iz stava 1. ovog člana kategoriše se kao:
1. opštinski put I reda van naseljenog mesta, i
2. opštinski put II reda van naseljenog mesta.
Opštinski put I reda van naseljenog mesta mora da ima kolovozni zastor za odvijanje dvosmernog saobraćaja, pri čemu minimalna širina saobraćajne trake mora da bude 2,75 m.
Opštinski put II reda van naseljenog mesta jeste put koji ne ispunjava uslove iz člana 7. ove odluke.
Ulice u smislu ove odluke su javni putevi u naseljenom mestu koji saobraćajno povezuju delove naseljenog mesta.
Prema položaju u prostoru i uslovima odvijanja saobraćaja ulice iz stava 1. ovog člana kategorišu se kao:
1. gradska saobraćajnica I reda,
2. gradska saobraćajnica II reda,
3. gradska saobraćajnica III reda, i
4. nekategorisana saobraćajnica.
Gradska saobraćajnica I reda jeste ulica koja saobraćajno povezuje delove naseljenog mesta.
Kolovozna konstrukcija gradske saobraćajnice iz stava 1. ovog člana mora da bude fizički razdvojena po smerovima vožnje sa najmanje dve saobraćajne trake, pri čemu minimalna širina jedne saobraćajne trake mora da bude 3,00 m.
Gradska saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima biciklističke staze, i trotoare koji moraju da budu minimalne širine 1,60 m.
Gradska saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima vrednost računske brzine minimalno 60 km/čas.
Regulaciona širina gradskih saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da bude preko 20 m.
Na gradskoj saobraćajnici iz stava 1. ovog člana nije dozvoljeno postavljanje tehničkih sredstava za usporavanje saobraćaja, uvođenje zona usporenog saobraćaja i zone "30".
Gradska saobraćajnica II reda jeste ulica koja saobraćajno povezuje delove naseljenog mesta, a može međusobno da povezuje i gradske saobraćajnice I reda.
Gradska saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima kolovoznu konstrukciju za odvijanje dvosmernog saobraćaja pri čemu minimalna širina jedne saobraćajne trake mora da bude 2,75 m.
Gradska saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima biciklističke staze i trotoare koji moraju da budu minimalne širine 1,60 m.
Na gradskoj saobraćajnici iz stava 1. ovog člana mogu da se postave tehnička sredstva za usporavanje saobraćaja, uvode zone usporenog saobraćaja i zone "30".
Gradska saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima vrednost računske brzine od 40 do 60 km/čas.
Regulaciona širina gradskih saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da bude minimalno 15 m.
Gradska saobraćajnica III reda jeste ulica u naseljenom mestu koja međusobno povezuje gradske saobraćajnice I, II reda, kao i gradske saobraćajnice I i II reda.
Na gradskoj saobraćajnici iz stava 1. ovog člana širina saobraćajne trake ne može da bude manja od 2,50 m kod dvosmernog saobraćaja i 3,00 m kod jednosmernog saobraćaja.
Na kolovozu gradske saobraćajnice iz stava 1. ovog člana može da bude objekat za potrebe puta - parkiralište.
Na gradskoj saobraćajnici iz stava 1. ovog člana mogu da se postave tehnička sredstva za usporavanje saobraćaja, uvode zone usporenog saobraćaja i zone "30".
Gradska saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima vrednost računske brzine minimalno 30 km/čas.
Nekategorisana saobraćajnica u smislu ove odluke jeste javni put koji se ne može podvesti ni pod jednu od kategorija navedenih u ovoj odluci.
Odredbe ove odluke primenjivaće se u postupcima vođenja podataka o saobraćaju i drugim veličinama saobraćajnog toka na javnim putevima, kao i prilikom izrade planske dokumentacije u vezi sa projektovanjem saobraćajnica.
Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije će posebnim aktom urediti ovu oblast i izvršiti razvrstavanje opštinskih puteva i ulica u skladu sa ovom odlukom i odlukom kojom se uređuju kriterijumi za kategorizaciju opštinskih puteva i ulica.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".