ODLUKA

O ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA ZA ZADOVOLJAVANJE POTREBA I INTERESA GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U ČAČKU

("Sl. list grada Čačka", br. 23/2016)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima bliže se uređuju uslovi, kriterijumi i način i postupak dodele sredstava iz budžeta grada Čačka, odnosno odobravanje programa za zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji grada Čačka (u daljem tekstu: grad) i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima za finansiranje, odobrenim programima i realizaciji odobrenih programa.

Član 2

Potrebe i interesi građana za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu grada, u skladu sa zakonom, jesu:

1) podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

2) izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita;

3) organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za grad Čačak;

4) obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;

5) učešće sportskih organizacija sa teritorije grada Čačka u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima;

6) fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);

7) delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač grad Čačak;

8) delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Čačka koje su od posebnog značaja za grad;

9) unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;

10) stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;

11) sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);

12) edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;

13) periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji jedinice lokalne samouprave, istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;

14) unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije jedinice lokalne samouprave i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;

15) racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik grad Čačak i sportskih objekata u svojini grada kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta;

16) nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.

Potrebe građana iz stava 1. tač. 1), 2) i 6) ove odluke, imaju prioritet pri izboru programa kojim se zadovoljavaju potrebe građana u oblasti sporta, odnosno drugi programi mogu biti odobreni tek nakon što se zadovolje potrebe građana iz stava 1. tač. 1), 2) i 6) ove odluke.

Finansiranje delatnosti organizacije iz stava 1. tačka 7) ove odluke vrši se u skladu sa zakonom kojim se uređuje finansiranje javnih službi čiji je osnivač jedinica lokalne samouprave.

Nosilac programa kojim se obezbeđuje ostvarivanje potreba i interesa građana iz stava 1. ovog člana ne može za finansiranje istih aktivnosti da podnosi programe i za sredstva od drugog nivoa vlasti u Republici Srbiji.

Član 3

Na utvrđivanje grane sporta u okviru koje se realizuje program u gradu primenjuje se Pravilnik o sportskim granama i oblastima sporta u Republici Srbiji i sportskim disciplinama u okviru sportskih grana u oblasti sporta ("Sl. glasnik RS", br. 51/2016).

Skupština grada utvrđuje sportska takmičenja i organizacije u oblasti sporta od posebnog značaja za grad.

II USLOVI I KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 4

Postupak podnošenja programa, ocene i odobravanja programa, dodele sredstva za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, izveštavanja i kontrole realizacije odobrenih programa vrše se u skladu sa Zakonom o sportu (u daljem tekstu: zakon), Pravilnikom o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta ("Službeni glasnik RS", broj 64/16) i drugim podzakonskim aktima, ovom odlukom i pravilnikom koji donosi Gradsko veće grada.

Pravilnikom koji donosi Gradsko veće se razrađuju bliža merila, kriterijumi i način odobravanja programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu i dodele sredstva; izgled i sadržina predloga programa i dokumentacije koja se uz predlog podnosi; sadržina i izgled izveštaja o realizaciji i kontroli realizacije odobrenih programa i druga pitanja kojima se bliže uređuje postupak odobravanja programa i dodele sredstva iz budžeta grada.

Član 5

Predlog svog godišnjeg programa i programa svojih članova iz člana 2. stav 1. tač. 1), 2), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) ove odluke, podnosi nadležni teritorijalni sportski savez grada, a predlog posebnih programa iz člana 2. stav 1. za tač. 4), 9), 11) i 15) podnosi nadležan teritorijalni sportski savez grada i druge organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada.

Pod teritorijalnim sportskim savezom iz stava 1. ovog člana smatra se onaj teritorijalni sportski savez koji je učlanjen u Sportski savez Srbije.

Sportska organizacija koja je nosilac godišnjeg programa mora biti član odgovarajućeg teritorijalnog sportskog saveza preko koga se zadovoljavaju potrebe građana u oblasti sporta na teritoriji grada Čačka.

Jednoj organizaciji u oblasti sporta ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta Grada predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta, s tim da se troškovi programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u gradu Čačku moraju odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece.

Član 6

Potrebe i interesi građana za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu grada Čačka ostvaruju se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata organizacija u oblasti sporta (u daljem tekstu: program) iz sredstava budžeta grada Čačka, u skladu sa Zakonom, i to:

1) član 2. stav 1. za tač. 1), 2), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program);

2) član 2. stav 1. za tač. 4), 9), 11) i 15) po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).

Član 7

Godišnji i posebni programi u oblasti sporta za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu grada Čačka, finansiraju se u celini ili delimično i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava postignu nameravani rezultati.

Član 8

Programi kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Čačku (u daljem tekstu: programi) mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:

1) predlagača programa;

2) nosioca programa;

3) sadržine i kvaliteta programa;

4) finansiranja programa.

1. Predlagač programa

Član 9

Predlog svog godišnjeg programa i godišnjih programa sportskih organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Čačka podnosi teritorijalni sportski savez i sportska organizacija iz člana 5. stav 1. ove odluke.

Predlozi godišnjih i posebnih programa iz stava 1. ovog člana mogu sadržati aktivnosti učesnika u sistemu sporta koji su članovi nosioca programa.

Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne ili više samostalnih programskih celina, uključujući i samostalnu programsku celinu koja se odnosi na aktivnosti povezane sa sportom dece, a podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 2. stav 1. odluke i za svaku posebnu granu, odnosno oblast sporta.

2. Nosilac programa

Član 10

Nosilac programa mora da:

1) bude registrovan u skladu sa zakonom;

2) bude upisan u evidenciju u skladu sa zakonom;

3) da isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako zakonom nije drukčije određeno;

4) ima sedište na teritoriji grada Čačka;

5) je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;

6) je prethodno obavljao delatnost najmanje godinu dana;

7) ispunjava, u skladu sa zakonom, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti;

8) da je dostavio izveštaj o uspešnoj realizaciji odobrenog programa uključujući i dokaze o namenskom korišćenju sredstva budžeta grada, ukoliko je bio nosilac programa prethodne godine;

9) raspolaže kapacitetima za realizaciju programa.

Nosilac programa ne može da:

1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i prebacivanja (uplate) budžetskih sredstava na poslovni račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;

3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radu sa decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu.

Član 11

Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:

1) bio u sukobu interesa;

2) namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;

Nosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Čačka za realizaciju svojih programa dve godine od dana kada je utvrđeno da je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstva za realizaciju programa ili svojim propustom nije postigao u bitnom delu planirane efekte programa.

Nosiocu programa ne mogu biti odobrena sredstava za realizaciju novog programa pre nego što podnese izveštaj o ostvarivanju i realizaciji odobrenog programa u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Član 12

Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose predloge programa individualno ili udružene sa drugim organizacijama u oblasti sporta.

Organizacije koje učestvuju u realizaciji programa kao partneri, i njihovi troškovi prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju za nosioca programa.

U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija je odgovorna za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu, tako da mora imati unutrašnju organizaciju koja će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.

3. Sadržina i kvalitet programa

Član 13

Predlog programa mora da ispunjava sledeće kriterijume:

1) da doprinosi zadovoljavanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u gradu Čačku utvrđenih zakonom i ovom odlukom;

2) da je u skladu sa Zakonom o sportu, Strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji i Programom razvoja sporta grada Čačka;

3) da je od značaja za grad Čačak;

4) da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog sportskog saveza;

5) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;

6) da se realizuje u gradu Čačku i Republici Srbiji, osim programa priprema i učešća na međunarodnim sportskim takmičenjima;

7) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u gradu Čačku;

8) da će se realizovati u tekućoj godini, ako ovom odlukom nije drugačije određeno;

9) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa i da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;

10) da je, po pravilu, predviđeno fazno finansiranje programa.

Član 14

Sadržina i kvalitet programa mora biti takva da obezbedi uspeh programa, uzimajući u obzir faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke i sl.) koji su neophodni za uspeh programa, ali su u priličnoj meri ili u potpunosti izvan kontrole nosioca programa.

4. Finansiranje programa

Član 15

Programi se finansiraju u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada postignu nameravani rezultati.

Sredstva koja sportska organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno iskazana.

Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.

Član 16

Finansijski plan (budžet) programa predviđen predlogom programa treba da bude:

1) ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;

2) obuhvatan - da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;

4) uravnotežen - u odnosu na planirane troškove;

5) tačan i realan - po svim vrstama troškova.

Član 17

Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa u vezi zarada i honorara lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi) i dodatnih opravdanih troškova nosioca programa (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.

Član 18

Nosilac godišnjeg programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko posebnog tekućeg računa za realizaciju godišnjeg programa navedenog u predlogu programa, koji će se koristiti isključivo za budžetska sredstva koja dobija iz budžeta Grada, u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava iz budžeta.

III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI

Član 19

Predlozi godišnjih i posebnih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti člana 2. stav 1. ove odluke.

Predlog programa sadrži detaljne podatke o:

1) nosiocu programa;

2) oblasti potreba i interesa građana iz člana 2. stav 1. ove odluke;

3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;

4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;

5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;

6) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);

7) budžetu (finansijskom planu) programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;

8) dinamički plan upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);

9) načinu unutrašnjeg praćenja i kontrole realizacije programa i evaluacije rezultata;

10) prethodnom i budućem finansiranju nosioca programa i programa.

U predlog godišnjeg i posebnog programa unose se odgovarajući podaci o ličnosti lica koja učestvuje u realizaciji programa, u skladu sa zakonom.

Član 20

Predlog programa razmatra se ako su ispunjeni formalni kriterijumi:

1) da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene osnovne informacije o nosiocu programa i predloženom programu (naziv nosioca programa i naziv programa, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava, potrebe i interesi iz člana 2. stav 1. ove odluke i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa;

2) da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu (aplikacionom formularu), čitko popunjenom (otkucanom ili odštampanom), jezikom i pismom u službenoj upotrebi;

3) da je potpun, jasan, precizan i sadrži verodostojne podatke;

4) da je podnet u propisanom roku, odnosno u skladu sa budžetskim kalendarom.

Član 21

Uz predlog programa, podnet na propisanom obrascu, podnosi se dokumentacija propisana podzakonskim aktima, ovom odlukom i aktom iz člana 4. stav 2. ove odluke, kojom se dokazuje ispunjenost Zakonom, podzakonskim aktima i aktima grada propisanih kriterijuma za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u gradu Čačku.

Član 22

Predlozi godišnjih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj Programskim kalendarom u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Predlozi posebnih programa dostavljaju se u roku utvrđenom javnim pozivom.

Nadležnom sportskom savezu i drugim organizacijama u oblasti sporta može se izuzetno odobriti određeni program kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu iz člana 2. stav 1. ove odluke i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u gradu i kada program nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u rokovima utvrđenim zakonom i ovom odlukom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Član 23

Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do tri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.

Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.

Realizacija, odnosno nastavak programa iz st. 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.

IV PROGRAMSKI KALENDAR, NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 24

Godišnji program izvršava se prema dinamici utvrđenoj Zakonom i ovom odlukom i to:

Godišnji program izvršava se prema sledećoj dinamici:

1. jun - predlagači, odnosno nosioci programa dostavljaju svoje predloge godišnjih programa Gradskom veću;

1. jul - Gradsko veće obrazuje Stručnu komisiju za izbor programa i projekata koja analizira i ocenjuje podnete predloge godišnjih programa;

15. jul - Gradsko veće donosi preliminarnu odluku, na predlog stručne komisije o dodeli sredstava za narednu budžetsku godinu za realizaciju godišnjih programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta;

15. decembar - stručna komisija revidira predloge godišnjih programa i usklađuje ih sa sredstvima utvrđenim u budžetu grada za narednu godinu;

30. decembar, odnosno nakon donošenja odluke budžetu za tekuću godinu i finansijskog plana direktnog korisnika - Gradsko veće na predlog stručne Komisije donosi rešenje i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po programima i projektima.

Posebni program izvršava se po javnom pozivu, a prema sledećoj dinamici:

15. januar - Gradsko veće utvrđuje okvirne iznose za finansiranje posebnih programa u sportu po bližim namenama;

1. februar - Gradsko veće objavljuje javni poziv i utvrđuje rok za podnošenje programa i projekata;

15. april - stručna Komisija daje ocenu podnetih predloga i dostavlja Gradskom veću predlog za odobrenje programa;

15. maj - Gradsko veće odlučuje rešenjem o odobrenju programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Čačku;

1. jun - Gradsko veće obaveštava nosioce programa o odobrenim programima.

Rokovi iz stava 1. ovog člana predstavljaju krajnji rok u Programskom kalendaru.

Javni pozivi i javna obaveštenja u smislu ove odluke objavljuju se na internet sajtu grada Čačka.

U javnom pozivu za dostavljanje posebnih programa navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva; visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva; krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva; rok do koga moraju biti podneti predlozi programa; datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima; mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi javnog poziva.

Broj posebnih programa koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način: 1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga programa od strane jednog nosioca programa; 2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan; 3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na tim programima (različiti programski timovi); 4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim programima.

Gradsko veće može da utvrdi u javnom pozivu za dostavljanje predloga posebnih programa projektne, odnosno programske zadatke za podnošenje programa.

Odlukom Gradskog veća mogu biti određeni i maksimalno dozvoljeni iznosi po programu za pojedine oblasti od značaja za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta. Ukoliko je takva odluka doneta, maksimalno dozvoljeni iznos se navodi u javnom pozivu i javnom obaveštenju.

Komisija može da od predlagača programa, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga Gradskom veću da, traži dodatno objašnjenje ili korigovanje programa od podnosioca programa.

Član 25

Za ocenu godišnjih i posebnih programa Gradsko veće, obrazuje Stručnu komisiju za izbor godišnjih, odnosno posebnih programa (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima predsednika i šest članova.

Komisija iz stava 1. ovog člana sastoji se od predstavnika nadležnog teritorijalnog sportskog saveza grada, lica koja imaju iskustvo u upravljanju sistemom u oblasti sporta i realizaciji programa u oblasti sporta ili istaknutih sportista.

Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu zakona i ove odluke i dostavlja Gradskom veću predlog za odobravanje programa.

Komisija može o određenom pitanju da zatraži i pribavi pisano stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija, ustanova ili institucija.

Komisija ima sekretara.

Sekretar komisije se imenuje iz reda zaposlenih organa uprave.

Sekretar Komisije vrši prijem akata, administrativno tehničku obradu akata Komisije, vodi zapisnik o radu Komisije.

Član 26

Predlog programa Komisija ocenjuje prema sledećim kriterijumima:

1) ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova koje treba da ispuni predlog programa;

2) ispunjenje uslova koji se tiču podnosioca, odnosno nosioca programa utvrđenih Zakonom i ovom odlukom;

3) usklađenosti ciljeva programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta u gradu Čačku, ciljevima programa razvoja sporta u gradu Čačku i ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta u Republici Srbiji;

4) vrednovanje kvaliteta predloga programa.

Prioritet pri davanju predloga Komisije za odobravanje sredstava imaju programi koji su bolje ocenjeni prema kriterijumima iz stava 1. tač. 3) i 4) ovog člana, ako zakonom ili ovom odlukom nije drugačije određeno, i koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada postignu nameravani rezultati.

Pri davanju predloga za odobravanje programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Komisija mora voditi računa da prioritet imaju programi za koje je zakonom i ovom odlukom propisano da imaju prioritet kao i programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim priredbama, prioritet imaju programi koji se odnose na sportske priredbe višeg ranga, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Član 27

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa, uključujući i finansijski plan programa, sprovodi se u skladu sa kriterijumima utvrđenim zakonom, podzakonskim aktima, ovom odlukom i aktom iz člana 4. stav 2. ove odluke.

Procena kvaliteta programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju: kriterijume za selekciju i kriterijume za dodelu sredstava.

Član 28

Postupak odobravanja programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze.

U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti uslova i kriterijuma u pogledu nosioca programa, forme predloga programa i adekvatnosti predloženog programa, utvrđenih Zakonom, ovom odlukom i aktom iz člana 2. stav 6. i javnim pozivom.

U drugoj fazi vrši se vrednovanje kvaliteta programa prema kriterijumima utvrđenim primenom vrednovanja u skladu sa ovom odlukom i aktom iz člana 4. stav 2. ove odluke i utvrđuje predlog Gradskom veću za odobrenje programa.

Prvu i drugu fazu sprovodi Komisija.

O radu Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi Komisije.

Komisija dostavlja predlog za odobravanje programa Gradskom veću.

Ako je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi donosi se konačna odluka o odobravanju programa i određenju visine sredstava za realizaciju programa.

U trećoj fazi Gradsko veće odlučuje, na osnovu predloga Komisije.

Nepotpuni predlozi programa ne vraćaju se podnosiocu predloga.

Član 29

Na osnovu izvršenih vrednovanja kvaliteta programa, Komisija utvrđuje preliminarni predlog za odobrenje programa.

Član 30

Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva Komisija vodeći računa o ukupno raspoloživim budžetskim sredstvima za finansiranje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta daje u sledećim slučajevima:

1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja ciljeva utvrđenih programom razvoja sporta u gradu Čačku;

2) drugi programi su prioritetniji, u skladu sa zakonom i članom 2. stav 2.;

3) finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;

4) program je lošijeg kvaliteta, odnosno dobio je manji broj bodova tokom procene kvaliteta predloga programa u odnosu na odabrane predloge programa;

5) rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod.

Član 31

Na predlog Komisije Gradsko veće donosi do 15. jula tekuće godine preliminarnu odluku o dodeli sredstava za narednu budžetsku godinu za realizaciju godišnjih programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta.

Gradsko veće do 15. decembra tekuće godine revidira preliminarnu odluku o dodeli sredstava određenom godišnjem programu usklađujući je sa sredstvima utvrđenim u budžetu grada Čačka za narednu godinu.

Gradsko veće do 30. decembra tekuće godine donosi odluku o odobravanju godišnjih programa, i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po programima.

O odobrenju godišnjih i posebnih programa Gradsko veće odlučuje pojedinačnim rešenjem.

Rešenje Gradskog veća o odobrenju godišnjeg i posebnog programa je konačno i protiv njega se može voditi upravni spor. Predmet Upravnog spora ne može biti, u skladu sa zakonom, iznos dobijenih sredstava po osnovu godišnjih i posebnih programa.

Član 32

Sa nosiocem odobrenog programa, u skladu sa zakonom, Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa, kojim se obavezno uređuje: naziv i sedište nosioca programa, vrsta i sadržina programa, vreme realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti, ciljevi i očekivani rezultati, visina dodeljenih sredstava, vremenski plan upotrebe sredstava, način nadzora nad odvijanjem realizacije programa, obaveze nosioca programa u pogledu podnošenja izveštaja o realizaciji programa, dokazivanje realizacije programa, namenskog korišćenja sredstava, medijskog predstavljanja programa i učešća grada u njegovom finansiranju.

Gradonačelnik zaključuje sa nosiocem godišnjeg programa ugovor za svaku od oblasti kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u gradu Čačku iz člana 2. stav 1. ove odluke za koju je podnet predlog programa.

Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva smatraće se da je odustao od predloga programa, u skladu sa zakonom.

Ako su nosiocu programa za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja ugovora o realizovanju programa uskladi budžet programa i plan realizacije programskih aktivnosti sa visinom dodeljenih sredstava i odobrenim aktivnostima na realizaciji programa, i da dostavi Gradskom veću dopunu, odnosno izmenu predloženog programa usaglašenu sa visinom odobrenih sredstava, a u suprotnom će se smatrati da je odustao od zaključenja ugovora.

V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 33

Nosioci odobrenih programa obavezni su da Gradskom veću, preko Komisije, na njegov zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizaciji programa, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada Čačka.

Gradsko veće može zatražiti da se uz periodični izveštaj dostavi i celokupna dokumentacija vezana za izvršena plaćanja (izvodi, računi i dr.).

Gradsko veće može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno projekta odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa, odnosno projekta ako nosilac odobrenog programa, odnosno projekta ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom projekta i ovom odlukom.

Izveštaj o realizaciji godišnjeg programa sadrži izveštaj po svakoj programskoj celini i po svakoj oblasti potreba i interesa građana iz člana 2. stav 1. ove odluke u kojoj se program realizuje.

Nosilac programa je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa dostavi Gradskom veću završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, označene na način koji je dovodi u vezi sa određenom vrstom troškova iz finansijskog plana programa, overene sopstvenim pečatom.

Član 34

Komisija, vrši po završetku programa analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, s ciljem da se utvrdi: da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su sredstva utrošena za namene za koje su odobrena, da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava i da li je obezbeđena održivost.

Komisija može angažovati i odgovarajuće stručnjake za spoljnu evaluaciju realizacije odobrenih programa.

Član 35

Nosioci programa koji ne utroše odobrena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena, i da traže odobrenje da se ta sredstva prenesu u naredni period, uz podnošenje dokaza da se sredstva nalaze na računu nosioca programa.

Nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj neutrošenih sredstava na kraju godine u budžet grada Čačka.

Član 36

Nosioci odobrenog programa u roku od 15. dana od dana usvajanja završnog izveštaja o realizaciji programa čine dostupnim javnosti izveštaj o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju Gradskom veću.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se i na internet sajtu nosioca programa i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta grada Čačka.

VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA

Član 37

Nosilac programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju nadležnom organu, sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima grada Čačka omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Član 38

Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta grada Čačka.

Sredstva dobijena iz budžeta grada Čačka za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Čačku moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima:

1) netačno ili nepotpuno obavesti davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa, odnosno projekta;

2) svojim propustom ne izvrši program, odnosno projekat u celini ili ga izvrši u nebitnom delu ili ga izvrši sa bitnim zakašnjenjem;

3) upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;

4) ne pridržava se propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije programa, odnosno projekta;

5) ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice i

6) drugim slučajevima propisanim zakonom.

Član 39

Finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako nosilac programa:

1) na zahtev Gradskog veća, kao i u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada;

2) upotrebljava sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;

3) ne poštuje dinamiku realizovanja programa ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju obezbeđenja realizacije programa;

4) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona i ove odluke potrebni za odobrenje programa;

5) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;

6) u drugim slučajevima očigledno ne može da realizuje program u bitnom delu kako je planirano.

Nosilac neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji programa kada do neizvršenja dođe usled više sile (elementarnih nepogoda i sl.), naloga državnih organa, i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara nosioca programa.

Član 40

Gradsko veće stavlja na uvid javnosti, u skladu sa zakonom: izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava, izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava, godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u gradu Čačku.

Uvid javnosti iz stava 1. ovog člana realizuje se objavljivanjem na zvaničnoj internet stranici grada.

VII KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I KONTROLE PROGRAMA IZGRADNJE, ODRŽAVANJA I OPREMANJA SPORTSKIH OBJEKATA

Član 41

U postupku odobravanja programa, odnosno projekata izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata pored kriterijuma iz člana 13. ceni se ispunjenost sledećih kriterijuma:

1) da za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;

2) da je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta;

3) da sportski objekat ispunjava uslove propisane aktom kojim su uređeni uslovi za obavljanje sportskih delatnosti, u skladu sa Zakonom;

4) da je u pitanju sportski objekat koji je od značaja za razvoj sporta na teritoriji grada Čačka;

5) da je sportski objekat upisan u matičnu evidenciju sportskih objekata, u skladu sa Zakonom;

6) da je u pitanju kapitalno održavanje sportskog objekta (rekonstrukcija, dogradnja, adaptacija i sanacija);

7) da su radovi na izgradnji i kapitalnom održavanju sportskih objekata predviđeni odgovarajućom planskom dokumentacijom;

8) da je premer i predračun radova na izgradnji, odnosno održavanju sportskog objekta urađen i overen od strane stručnog lica;

10) da je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini;

11) da je sportski objekat u javnoj svojini (u celini ili delimično);

12) da nosilac programa iz sopstvenih sredstava snosi troškove pripremnih radova, izrade tehničke dokumentacije, angažovanja stručnog nadzora, tehničkog prijema, uknjižbe;

13) da se izgradnja i održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javno - privatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno - privatno partnerstvo;

14) da se ugovorom regulišu sva svojinska i imovinska pitanja u vezi izgradnje i održavanja sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima.

Pri odobravanju programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata prioritet imaju programi koji se odnose na unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom i školskog sporta.

Član 42

Vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta podnosi predlog projekta izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.

Predlog projekta izgradnje i kapitalnog održavanja sportskog objekta mogu zajednički da podnesu više ovlašćenih podnosilaca, u slučaju susvojine na zemljištu ili objektu.

Opremanje sportskog objekta podrazumeva opremu koja se ugrađuje u sportski objekat i sa njim čini funkcionalnu tehničko-tehnološku celinu.

Održavanje sportskog objekta, podrazumeva kapitalno održavanje u smislu izvođenja radova na rekonstrukciji, dogradnji, adaptaciji i sanaciji sportskih objekata.

Predlog godišnjeg projekta (programa) izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta čine pojedinačni projekti, koji se, u skladu sa sadržajem, grupišu u posebne programe:

1) izgradnja sportskih i rekreativnih objekata;

2) kapitalno održavanje sportskih i rekreativnih objekata;

3) izgradnja sportskih objekata za potrebe obrazovanja;

4) kapitalno održavanje sportskih objekata za potrebe obrazovanja;

5) izgradnja i prilagođavanje sportskih objekata za lica sa posebnim potrebama i invaliditetom.

Član 43

Uz projekat izgradnje i održavanja sportskog objekta mora biti priložena dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih uslova i kriterijuma prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje, kao i dokumentacija o sprovođenju programa (predračun radova; vlasnički list za zemljište i objekat; ugovor o zajedničkom ulaganju; lokacijska dozvola, građevinska dozvola ili rešenje kojim se odobrava izvođenje radova na adaptaciji ili sanaciji sportskog objekta; glavni projekat prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje; okončana ili poslednja privremena situaciju za izvršene radove i izveštaj nadzornog organa - kod fazne izgradnje; drugi dokazi).

Član 44

Godišnji projekat izgradnje i investicionog održavanja sportskih objekata izvršava se prema dinamici utvrđenoj programskim kalendarom u skladu sa Zakonom.

Član 45

Nosilac projekta obrazuje, nakon obaveštenja o odobrenju programa, tim za sprovođenje programa i određuje rukovodioca i njegove članove.

Nosilac projekta, po izvršenom tehničkom pregledu i izvršenoj zapisničkoj primopredaji i konačnom obračunu izvedenih radova, dužan je da obezbedi upotrebnu dozvolu.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 46

Izuzetno, Gradsko veće će odobriti finansiranje godišnjeg programa za zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji grada Čačka iz člana 2. stav 1., tačka. 1), 2), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) za 2017. godinu, na osnovu podnetog predloga programa najkasnije do 15. aprila 2017. godine.

Predlog programa iz stava 1. se podnosi Komisiji za sport na obrascu (aplikacionom formularu) koji utvrdi Komisija.

Gradsko veće odlučuje o odobravanju programa i finansiranju iz stava 1. na predlog Komisije za sport u skladu sa planiranim sredstvima u budžetu grada za 2017. godinu.

Član 47

Komisija za sport obrazovana u skladu sa Pravilnikom o kriterijumima i postupku dodele sredstava za finansiranje potreba u oblasti sporta ("Sl. list grada Čačka", br. 1/2013, 2/2013, 7/2013, 1/2014, 11/2014 i 2/2015) nastavlja sa radom u 2017. godini.

Član 48

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".