ODLUKAO OSNIVANJU I RADU KANCELARIJE ZA MLADE("Sl. list grada Beograda", br. 126/2016) |
Ovom odlukom osniva se kancelarija za mlade (u daljem tekstu: kancelarija) i uređuje njena organizacija, kao i druga pitanja od značaja za rad kancelarije.
Kancelarija se osniva kao posebna služba Grada Beograda u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom i podzakonskim aktima.
Rad kancelarije je nezavisan i samostalan.
Kancelarija organizuje svoj rad na način kojim obezbeđuje primenu zakona i podzakonskih akata u oblasti svog delokruga.
Radom kancelarije rukovodi direktor, koji za svoj rad odgovara Skupštini Grada Beograda.
Direktora kancelarije imenuje i razrešava Skupština Grada Beograda.
Direktor kancelarije imenuje se na period od četiri godine.
Direktor kancelarije može imati zamenika, koji za svoj rad odgovara direktoru i Skupštini Grada Beograda.
Zamenik direktora pomaže direktoru u okviru ovlašćenja koja mu odredi i zamenjuje ga dok je odsutan ili sprečen.
Zamenika direktora imenuje i razrešava Skupština Grada Beograda.
Zamenik direktora kancelarije imenuje se na period od četiri godine.
O pravima i obavezama direktora i zamenika direktora odlučuje Skupština Grada Beograda.
Direktor priprema akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u kancelariji i isti dostavlja načelniku Gradske uprave Grada Beograda, koji priprema objedinjeni predlog pravilnika i isti dostavlja Gradskom veću Grada Beograda na usvajanje.
Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Kancelariji mogu se obrazovati sektor, odeljenje, odsek i druge unutrašnje organizacione jedinice, a pojedini poslovi mogu se vršiti izvan unutrašnjih organizacionih jedinica.
Na zaposlene u kancelariji primenjuju se propisi, kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave.
O pravima i obavezama zaposlenih u Kancelariji odlučuje direktor kancelarije.
Radni odnos zaposlenih u kancelariji prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.
Kancelarija ima pečat.
O izradi pečata stara se organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Beograda koja vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.
Kancelarija radi na unapređenju položaja mladih, deluje u pravcu rešavanja problema mladih, pružanju podrške i obezbeđivanju jednakog položaja mladih iz osetljivih grupa, sarađuje sa omladinskim udruženjima Roma, promoviše različitosti, toleranciju i solidarnost među mladima; vrši poslove koji se odnose na: organizovani pristup problemima mladih; promovisanje rada sa mladima; unapređenje preduzetništva mladih i razvijanje preduzetničkog duha kod mladih; pružanje podrške mladima u saradnji sa obrazovnim i kulturnim institucijama, Nacionalnom službom zapošljavanja, privrednim subjektima, udruženjima privrednika, organizacionim jedinicama Gradske uprave, nevladinim organizacijama, kroz aktivno uključivanje mladih i društvene tokove i njihovo informisanje; neformalno obrazovanje mladih; pružanje logističke podrške u realizaciji projekata mladih; kreiranje modela volonterskih radnih kampova; obezbeđivanje jednakog položaja mladih u društvu; podsticanje i vrednovanje dostignuća mladih u različitim oblastima; unapređivanje mogućnosti za kvalitetno organizovanje slobodnog vremena mladih; sprovođenje društveno odgovornih kampanja iz oblasti ekologije, bezbednosti, solidarnosti, zdravlja mladih.
Kancelarija obavlja i poslove obezbeđivanja uslova za rad udruženja koja sprovode omladinske aktivnosti; uspostavlja partnerstva sa udruženjima koja sprovode omladinske aktivnosti radi učestvovanja u pripremi projekata; učestvuje u kreiranju društvenog ambijenta koji je podsticajan za civilno društvo koje sprovodi omladinske aktivnosti; daje podršku civilnom sektoru koji sprovodi omladinske aktivnosti u uspostavljanju dijaloga i jačanju partnerstva sa organima lokalne samouprave; inicira i sprovodi razvojne projekte u saradnji sa udruženjima koja sprovode omladinske aktivnosti, kao i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.
Kancelarija je dužna da Skupštini Grada Beograda dostavi godišnji izveštaj o radu kancelarije, najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu.
IV SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA KANCELARIJE
Sredstva za finansiranje rada kancelarije obezbeđuju se u budžetu Grada Beograda, kao i iz drugih izvora u skladu sa zakonom kojim se uređuje položaj mladih.
Skupština Grada Beograda imenovaće direktora kancelarije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Direktor kancelarije pripremiće i dostaviti akt iz člana 7. ove odluke načelniku Gradske uprave, u roku od 15 dana od dana imenovanja.
Kancelarija će početi sa radom u skladu sa odredbama ove odluke stupanjem na snagu akta iz člana 7. ove odluke.
Kancelarija za mlade od kancelarije za mlade i saradnju sa udruženjima Gradske uprave Grada Beograda preuzeće poslove, kao i predmete, arhivu i zaposlene koji su na dan početka rada kancelarije za mlade radili na tim poslovima u kancelariji za mlade i saradnju sa udruženjima Gradske uprave Grada Beograda.
Do stupanja na snagu akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Kancelariji iz člana 7. ove odluke, zaposleni koji su na dan stupanja na snagu ove odluke radili na poslovima u kancelariji za mlade i saradnju sa udruženjima Gradske uprave Grada Beograda, ostaju u radnom odnosu u kancelariji za mlade i saradnju sa udruženjima Gradske uprave Grada Beograda.
Rad zaposlenih u kancelariji finansiraće se sredstvima opredeljenim Odlukom o budžetu Grada Beograda, na razdelu Kancelarije za mlade.
Do izrade pečata kancelarije koristiće se pečat kancelarije za mlade i saradnju sa udruženjima Gradske uprave Grada Beograda.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda", a primenjuje se od 1. januara 2017. godine.