ODLUKA
O OSNIVANJU I RADU SLUŽBE ZA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE I KONTROLU NABAVKI

("Sl. list grada Beograda", br. 75/2014, 96/2016 i 126/2016)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Služba za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki (u daljem tekstu: služba) i uređuje se njena organizacija i nadležnost, prava i dužnosti službe, kao i druga pitanja od značaja za rad službe.

Član 2

Služba se osniva kao posebna služba Grada Beograda u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom i podzakonskim aktima u oblasti javnih nabavki.

Član 3

Rad službe je nezavisan i samostalan.

Služba organizuje svoj rad na način kojim obezbeđuje primenu zakona i podzakonskih akta u oblasti javnih nabavki.

II ORGANIZACIJA SLUŽBE

Član 4

Radom službe rukovodi direktor, koji za svoj rad i rad službe odgovara gradonačelniku.

Direktora službe postavlja i razrešava gradonačelnik.

Direktor službe postavlja se na period od četiri godine.

Član 5

Direktor Službe može imati najviše pet zamenika, koji za svoj rad odgovaraju direktoru Službe i gradonačelniku. Zamenici direktora rukovode određenom oblasti rada Službe, pomažu direktoru u okviru ovlašćenja koja im on odredi i zamenjuju ga dok je odsutan ili sprečen.

Zamenike direktora postavlja i razrešava gradonačelnik.

Zamenici direktora postavljaju se na period od četiri godine.

Član 6

(Brisan)

Član 7

O pravima i obavezama direktora Službe i zamenika direktora odlučuje gradonačelnik.

Član 8

Akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi razmatra i donosi Gradsko veće Grada Beograda.

Aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u službi mogu se obrazovati sektor, odeljenje, odsek i druge unutrašnje organizacione jedinice.

Član 9

Na zaposlene u službi primenjuju se propisi, kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave.

O pravima i obavezama zaposlenih u službi odlučuje direktor službe.

Član 10

U radni odnos u službu može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti, utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.

Član 11

Odluku o izboru zaposlenog između kandidata prijavljenih na oglas, donosi direktor službe.

Član 12

Direktor službe vrši raspoređivanje zaposlenih u službi.

Član 13

Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u službe utvrđuju se opštim aktom gradonačelnika.

U skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana i aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, direktor službe pojedinačno utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u službi.

Član 14

Odgovornost zaposlenih u službi utvrđuje se aktom gradonačelnika u skladu sa zakonom.

Član 15

Radni odnos zaposlenih u službi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.

Član 16

Puno radno vreme u službi iznosi 40 časova nedeljno.

Radna nedelja traje pet radnih dana.

Raspored radnog vremena u službi posebnim aktom utvrđuje gradonačelnik.

Član 17

Služba ima pečat.

O izradi pečata stara se služba za opšte poslove Gradske uprave grada Beograda, koja vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.

III NADLEŽNOST SLUŽBE

Član 18

Služba u oblasti sprovođenja javnih nabavki obavlja poslove koji se odnose na:

- sprovođenje postupaka centralizovanih javnih nabavki radi zaključivanja okvirnog sporazuma ili dodeljivanja ugovora za potrebe organizacionih jedinica Gradske uprave Grada Beograda, ustanova, javnih komunalnih preduzeća, ostalih preduzeća i organizacija čiji je osnivač grad Beograd, za nabavne kategorije koje su aktom koji donosi gradonačelnik utvrđene za centralizovano sprovođenje;

- sprovođenje javnih nabavki dobara, usluga i radova za koje su sredstva opredeljena na razdelu službe, radi zaključivanja ugovora;

Član 19

Služba obavlja sledeće poslove koji se odnose na redovnu kontrolu planiranja, sprovođenja postupaka i izvršenja javnih nabavki organizacionih jedinica Gradske uprave grada Beograda, i to:

- kontrolu celishodnosti planiranja konkretne javne nabavke sa stanovišta potreba i delatnosti naručioca,

- kontrolu načina ispitivanja tržišta,

- kontrolu kriterijuma za sačinjavanje tehničke specifikacije,

- kontrolu opravdanosti kriterijuma za dodelu ugovora,

- kontrolu sprovođenja postupka javne nabavke davanjem mišljenja na: elemente odluke o pokretanju postupka, elemente konkursne dokumentacije i izveštaj komisije za javnu nabavku o stručnoj oceni ponuda;

- kontrolu izvršenja ugovora;

Služba obavlja poslove praćenja realizacije pojedinačnih ugovora koje organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda, ustanove, javna komunalna preduzeća, ostala preduzeća i organizacije čiji je osnivač Grad Beograd, zaključuju na osnovu okvirnih sporazuma.

Član 20

Služba obavlja poslove koji se odnose na vanrednu kontrolu planiranja, sprovođenja postupaka i izvršenja javnih nabavki organizacionih jedinica Gradske uprave grada Beograda, ustanova, javnih

Služba obavlja i poslove vanredne kontrole realizacije pojedinačnih ugovora, zaključenih na osnovu okvirnih sporazuma, a posebno kvaliteta isporučenih dobara i pruženih usluga, prema ugovorenim tehničkim karakteristikama, dostavljenim uzorcima, kao i izveštajima akreditovanih laboratorija.

Član 21

Služba obavlja i poslove koji se odnose na: pripremu nacrta internih akata iz oblasti javnih nabavki; pripremu i izradu finansijskog plana Službe, u skladu sa odlukom o budžetu Grada; izradu i donošenje plana nabavki Službe; praćenje izvršenja finansijskog plana Službe; vršenje pregleda i kontrolu finansijskih dokumenata u vezi sa realizacijom zaključenih ugovora Službe; vođenje evidencije plaćanja; praćenje utroška sredstava i sačinjavanje izveštaja o utrošenim sredstvima; vođenje jedinstvene elektronske evidencije dobavljača; praćenje izvršenja okvirnih sporazuma; praćenje izvršenja ugovora koji se realizuju iz sredstava sa razdela Službe; uspostavljanje informacionog sistema i primenu sistema dinamične nabavke i elektronske licitacije, kada je to moguće; predlaganje mera i kontrolu sprovođenja istih u cilju povećanja efikasnosti trošenja budžetskih sredstava; vršenje edukacije iz oblasti javnih nabavki; unapređenje tehničkih specifikacija predmeta centralizovanih javnih nabavki u skladu sa ponudom na tržištu; analiza tržišta i ugovorenih cena na osnovu sprovedenih centralizovanih javnih nabavki u cilju formiranja preporučenih cena; analiza efekata centralizovanih javnih nabavki sa aspekta ugovorenih cena; sprovođenje internog plana za sprečavanje korupcije u javnim nabavkama koje sprovodi Služba; analiza i evidencija zahteva za zaštitu prava ponuđača u postupcima javnih nabavki; obavljanje i drugih poslova iz oblasti javnih nabavki u skladu sa odlukama Skupštine grada i gradonačelnika; ostvarivanje saradnje sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

IV PRAVA I DUŽNOSTI SLUŽBE

Član 22

Poslovi sprovođenja centralizovanih javnih nabavki, obavljaju se u skladu sa ovom odlukom, zakonom i podzakonskim aktima iz oblasti javnih nabavki, kao i aktima iz ove oblasti koje donosi gradonačelnik.

Poslovi kontrole, u skladu sa ovom odlukom, obavljaju se prema planu kontrole službe koji donosi gradonačelnik.

Član 23

Organizacione jedinice Gradske uprave grada Beograda, ustanove, javna komunalna preduzeća, ostala preduzeća i organizacije čiji je osnivač grad Beograd, za čije potrebe služba sprovodi centralizovane javne nabavke, u obavezi su da službi dostavljaju predloge potreba za predmetima nabavke i plan nabavki za tekuću godinu radi sprovođenja centralizovanih javnih nabavki.

O postupcima centralizovanih javnih nabavki služba je u obavezi da gradonačelniku dostavlja šestomesečne izveštaje.

Član 24

Organizacione jedinice Gradske uprave grada Beograda su u obavezi da službi radi obavljanja poslova redovne kontrole dostavljaju:

- predloge potreba,

- predlog plana nabavki,

- predloge odluka o pokretanju postupka,

- predloge konkursnih dokumentacija,

- izveštaje komisija za javnu nabavku o stručnoj oceni ponuda, odnosno prijava,

- zaključene ugovore i

- odluke o izmeni ugovora.

O sprovedenoj redovnoj kontroli za svaku organizacionu jedinicu Gradske uprave grada Beograda, služba sačinjava godišnji izveštaj, koji dostavlja rukovodiocu organizacione jedinice na koju se izveštaj odnosi, Gradskom veću grada Beograda i gradonačelniku.

Član 25

Pre otpočinjanja vanredne kontrole, direktor službe je dužan da najavi kontrolu rukovodiocu subjekta kontrole.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, kontrola neće biti najavljena ako je to izričito navedeno u nalogu za obavljanje kontrole.

Odgovorno lice u subjektu kontrole dužno je da na zahtev direktora službe sačini pisano objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole.

O sprovedenoj vanrednoj kontroli služba sačinjava izveštaj sa preporukama, koji dostavlja rukovodiocu subjekta kontrole na kojeg se izveštaj odnosi, Gradskom veću grada Beograda i gradonačelniku.

Član 26

Služba je dužna da Skupštini grada Beograda dostavi godišnji izveštaj o radu službe, najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu.

Član 27

Služba u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti ima pravo pristupa svim potrebnim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama uključujući i poverljive, kod organizacionih jedinica Gradske uprave grada Beograda, ustanova, javnih komunalnih preduzeća, ostalih preduzeća i organizacija čiji je osnivač grad Beograd, kao i opština.

U obavljanju poslova iz svoje nadležnosti, služba je obavezna da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka.

V SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA SLUŽBE

Član 28

Sredstva za finansiranje rada službe obezbeđuju se u budžetu Grada Beograda.

Član 29

Za obračun i isplatu plate direktora Službe i njegovih zamenika primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima Grada Beograda, Gradskom pravobranilaštvu, a koje se odnose na direktora i zamenika direktora službe u Gradskoj upravi Grada Beograda.

Za obračun i isplatu plata zaposlenih u službi primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate zaposlenih u Gradskoj upravi grada Beograda.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Gradonačelnik će postaviti direktora službe u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 31

(Brisan)

Član 32

Služba će početi sa radom u skladu sa odredbama ove odluke stupanjem na snagu akta iz člana 31. ove odluke.

Član 33

Služba za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki od Agencije za javne nabavke i kontrolu javnih nabavki Gradske uprave grada Beograda preuzeće poslove, kao i predmete, arhivu i zaposlene koji su na dan početka rada službe za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki radili na tim poslovima u Agencija za javne nabavke i kontrolu javnih nabavki Gradske uprave grada Beograda.

Član 34

Rad zaposlenih u službi finansiraće se sredstvima opredeljenim Odlukom o budžetu grada Beograda, na razdelu službe za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki.

Član 35

Do izrade pečata službe koristiće se pečat Agencija za javne nabavke i kontrolu javnih nabavki Gradske uprave grada Beograda.

Član 36

Ova odluka stupa na snagu 8. dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o osnivanju i radu Službe za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki

("Sl. list grada Beograda", br. 126/2016)

Član 4

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".